:-DD
Nálam ez nem műkszik! :-))
Mike.2008-01-05 21:30:44 // 55853
Johnnyblo2008-01-05 21:30:42 // 55852
Lehet, hogy félre értettél valamit. Nem azt mondtam, hogy parancsra tettük. Az ottani gyakorlat adta, esetleg azt is lehet mondani, hogy tapasztalat . Amúgy a gurításról és a vitelről egyetértünk :-))
GEORGE2008-01-05 21:30:16 // 55851
Hát igen, el is hiszem hogy megzavarodik az a hím aki arra jár, ha szempillarebegtetve kéred meg, hogy toljon meg, izééé tolja meg a kocsid :-)))
Szegény azt sem fogja tudni hogy álljon neki nem hogy hányadikba tegye :-))))))
Szegény azt sem fogja tudni hogy álljon neki nem hogy hányadikba tegye :-))))))
ystuc2008-01-05 21:28:13 // 55850
Szerinted ha itt valamelyik kan pillarebegtetne, az jó lenne? :-)))
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 21:25:59 // 55848
én pillarebegtetek.
nagyon.
aztán az első hím,aki jön, tolja alfabébit....és tökre rábízom,h egyesbe vagy rükvercbe feszül neki......
ennél egyszerűbb módszert biztos betolásra nem tudok.
nagyon.
aztán az első hím,aki jön, tolja alfabébit....és tökre rábízom,h egyesbe vagy rükvercbe feszül neki......
ennél egyszerűbb módszert biztos betolásra nem tudok.
GEORGE2008-01-05 21:24:00 // 55846
Akkor ott nem kellett tartani attól mint a mai "modern" autóknál, hogy átugorhat a szíj!
Ma ha megkérdezel bármely szakit azt javasolják hogy 2-3-4 be legyen betolva, hogy ne "fogjon" akkorát a szíj.
Ma ha megkérdezel bármely szakit azt javasolják hogy 2-3-4 be legyen betolva, hogy ne "fogjon" akkorát a szíj.
ystuc2008-01-05 21:23:35 // 55845
Azért ami a honvédségnél volt, azt nem feltétlenül kell szentírásnak venni. :-) 9 évig voltam katona...
Ami gömbölyű, azt viszik, ami kocka alakú, azt görgetik. De azt is csak azért görgetik, hogy lekopjanak a sarkai, és végre vinni lehessen... :-D
Ami gömbölyű, azt viszik, ami kocka alakú, azt görgetik. De azt is csak azért görgetik, hogy lekopjanak a sarkai, és végre vinni lehessen... :-D
Mike.2008-01-05 21:21:53 // 55844
Hát ezt mondom én is! :-)
Mike.2008-01-05 21:20:46 // 55843
Én mindent elhiszek neked, de te is hidd el, hogy ifjú koromban volt párszor amikor tólni kellett a gépet és nem az eggyes és rükverc volt a hatékonyabb megoldás.
Johnnyblo2008-01-05 21:20:27 // 55842
Tudod akkor a M21-es Volga, Zsiguli 1200, majd 1300-s és 1500-s, valamint Polski Fiat 1500-s volt a fényes autó. Későbbiekben így működött a Dacia és az első Alfám is ha le merült az akkumulátor. Ezek emlékem szerint láncosak voltak. :-))
GEORGE2008-01-05 21:14:40 // 55841
Azok milyen mocik voltak? Láncos vagy szíjjas?
GEORGE2008-01-05 21:14:05 // 55840
Igen mert könnyebb megtolni!
A rövid áttétel miatt amúgy sem javalott 1-ben vagy R-be betolni.
A rövid áttétel miatt amúgy sem javalott 1-ben vagy R-be betolni.
Johnnyblo2008-01-05 21:13:59 // 55839
Én el hiszem neked, de fogadd el az én véleményemet is. Ifjú koromban hosszú évekig az MN Gépkocsiszín Parancsnokságnál voltam alkalmazva. Itt ezt tanultuk meg, már pedig sok sok autót kellett tologatni :-))
Mike.2008-01-05 21:08:59 // 55838
Hááát ... emlékeim szerintem kettesben, hármasban sokkal hamarabb elindult mint egyesben vagy rükvercben.
Gábor802008-01-05 21:08:34 // 55837
Hanem azt, hogy miért! :)))))
GEORGE2008-01-05 21:06:41 // 55836
Ne azt nézd hol hol kell tolni a kocsit tee .-)))
Johnnyblo2008-01-05 21:02:27 // 55835
Az lehet, hogy a mai csodákat nem is lehet betólni, meg más az orr magasság, mint a far magassága. De a Lada, vagy Zsiguli, esetleg más azonos kocka gépeknél ilyen probléma nem volt és ott, akkor mindig az volt a mondás, hogy a gépeket hátramenetben lehet a legkönnyebben be indítani. :-))
Gábor802008-01-05 21:01:56 // 55834
Erről sem hallottam még!
Csöri2008-01-05 21:01:41 // 55833
Próbáltad már 5.-ben tolni. Elég könnyen megy.
Poló2008-01-05 20:58:29 // 55832
Könnyebb?
Kérdezd meg azt, aki tolja. Tök alacsonyan kell fognia az autót, nem pedig magasan, mintha hátul tolná.
Kérdezd meg azt, aki tolja. Tök alacsonyan kell fognia az autót, nem pedig magasan, mintha hátul tolná.
Johnnyblo2008-01-05 20:55:02 // 55831
Szeretném kérdezni, hogy akkor miért van, hogy hátramenetben könnyebb be tolni az autót, mint előremenetben bármelyik fokozatban? Valahol nyomaték környékén lehet a bibi, nem ?
Gábor802008-01-05 20:54:06 // 55830
:DDDD Hangyafa@sznyi! Ez naon jóóó!
Poló2008-01-05 20:52:49 // 55829
Én a régit is be tudtam húzni, csak éppen a jobb hátsó kereket nem fogta.
Poló2008-01-05 20:51:57 // 55828
Akkor tévedtem, de írtam is, hogy csak lehet, hogy van benne.
Poló2008-01-05 20:50:58 // 55827
Gondold el. Van egy tengelyed, amit előre is hátra is ugyanakkora erővel tudsz forgatni. Teszel a tengely végére egy kuplungot, ettől még mindig ugyanakkora erővel tudod forgatni. Teszel rá egy váltót, van benne egy előremenet és egy hátramenet, körül azonos áttétellel (most tekintsünk el a többi fokozattól). Bármelyik fokozatba teszed, ha előre, ha hátra, ugyanakkora erővel fogod tudni elforgatni a tengelyt. Ha nagyon pontosan ki lehet számolni, akkor esetleg egy hangyaf@sznyi nyomatékkal kevesebbel is el tudnád forgatni előremenetbe, mert hátramenethez 1 fogaskerékkel több kell, itt lesz egy kis veszteség, amihez plusz erő szükséges, de csak nagyon kevéssel kell több.
Gábor802008-01-05 20:48:57 // 55826
Hogy mik vannak egy-egy fagyos reggelen! :)))
GEORGE2008-01-05 20:48:05 // 55825
Csipázom az írásaid :-)))
De attól hogy a kézifékkart kényezteted ,még nem fog kiolvadni a kézifék bowden :-)))
Az is igaz hogy látványnak bizony nagyon klafa lehet :-))) Mondjuk demegnézném :-DD
De attól hogy a kézifékkart kényezteted ,még nem fog kiolvadni a kézifék bowden :-)))
Az is igaz hogy látványnak bizony nagyon klafa lehet :-))) Mondjuk demegnézném :-DD
Mike.2008-01-05 20:48:00 // 55824
Nekem új a kézifékkötél és mégis használhatatlan. Be sem tudom húzni.
Csöri2008-01-05 20:47:13 // 55823
Hát gyárilag nincsen bennük kenőanyag. Pont ezért rohad össze.
Poló2008-01-05 20:44:53 // 55822
Szerintem a kötél állapotától, hogy mennyire tud oda befolyni a víz, hogy milyen úton használja, hogy garázsban tartja -e, mosástól. Gondolom gyárilag tesznek bele egy kis kenőanyagot, hogy mégse teljesen szárazon járjon a kötél, hogy ez meg van -e még benne vagy már száraz -e. És hasonló dolgok.
Mike.2008-01-05 20:44:39 // 55821
Akkor olyan bisz-basz nekem is kell!! :-)
Csöri2008-01-05 20:44:24 // 55820
Annyit tennék hozzá GEORGE válaszához, hogy egy idő után megtörik a külső bovdenház, és ott is meszivárog a víz. Sajnos ez előbb-utobb mindengyik 147/156 előfordul.
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:44:20 // 55819
überfasza.
akkor továbbra is felajzott forró fenék,pucsít, kéziféken kotlik,hőlead.
aztán kilövőállás és start.
:S
akkor továbbra is felajzott forró fenék,pucsít, kéziféken kotlik,hőlead.
aztán kilövőállás és start.
:S
GEORGE2008-01-05 20:42:04 // 55818
Pl nekem müködik és nem fagy be, 28.-án alámentem mikor cseréltük az olajat és nálam frankók a kis gumiharangok.
Ezért nem fagy be nálam! :-)
Ezért nem fagy be nálam! :-)
GEORGE2008-01-05 20:40:55 // 55817
Csak az játszik, hogy ki van szakadva egy kis gumiharang ez lenne a gátja hogy víz menjen a bowdenházba. De mivel betudmenni jól felkúszik majd megfagy!
Na ilyenkor csak kiolvasztás után engedi hogy tovább menj.
Na ilyenkor csak kiolvasztás után engedi hogy tovább menj.
Mike.2008-01-05 20:40:50 // 55816
Na ezt szeretném én is tudni!?! :-))
Mike.2008-01-05 20:39:50 // 55815
Én sem használom mert befürödtem vele tavaly. Tanultam a hibából. :-))
Na de akkor sem mondom, hogy felesleges.
Na meg az miért van, hogy van akinél mükszik ilyenkor is és nem fagy be?!
Na de akkor sem mondom, hogy felesleges.
Na meg az miért van, hogy van akinél mükszik ilyenkor is és nem fagy be?!
Gábor802008-01-05 20:36:46 // 55814
:DDD
Az mekkora is?
Az mekkora is?
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:35:01 // 55813
Egyébként ez a befagyás...mitől függ igazán? típus is belejátszik? vagy csak az idő...h mennyit áll,milyen hidegben ?
GEORGE2008-01-05 20:34:09 // 55812
Én nem használom a kéziféket, csak ott ahol nagyon muszály.
Meg ott ahol lehet segiteni a kocsi fordulását, pl ezekben a frankó havas utakon :-)
Meg ott ahol lehet segiteni a kocsi fordulását, pl ezekben a frankó havas utakon :-)
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:33:47 // 55811
OFF . ( egy malaclopó méretűt ;)) ) ON.
GEORGE2008-01-05 20:32:20 // 55810
pedig váltón keresztűl akkor is másabb forgatni úgy hogy a kocsi előrefele igyekezne!
Gábor802008-01-05 20:27:14 // 55809
Hihi! Be kell szereznem egy kézitáskát, úgy látom! :)))
Mike.2008-01-05 20:24:59 // 55808
Vagy nem húzod be amíg xar az idő! :-))
Amúgy jó kicsi neszeszer lehet ha ezek beleférnek! :-)))
Amúgy jó kicsi neszeszer lehet ha ezek beleférnek! :-)))
tipoatti2008-01-05 20:23:56 // 55807
Hát nem'tom... ebben a hidegben kéziféket használni parkolásra, mer' asztat úgy tanították... lelke legyen rajta minden cartársnak. Én inkább kihagyom... :)
Egyébként a 166-é jóval hajlamosabb befagyni!
Viszont a kötél nem szokott megnyúlni, vagy legalábbis nem annyira látványos a dolog, mint a 156-nál.
Attie!
Sajnos az újabbakba csak azt a köcsög javítószettet tették. Én vettem az enyémbe anno egy külföldi nyaralás előtt egy komplett normális, facelift előtti szettet 12000.- Ft.-ért Osziéktól.
Egyébként a 166-é jóval hajlamosabb befagyni!
Viszont a kötél nem szokott megnyúlni, vagy legalábbis nem annyira látványos a dolog, mint a 156-nál.
Attie!
Sajnos az újabbakba csak azt a köcsög javítószettet tették. Én vettem az enyémbe anno egy külföldi nyaralás előtt egy komplett normális, facelift előtti szettet 12000.- Ft.-ért Osziéktól.
Poló2008-01-05 20:22:15 // 55806
Miért lenne nehezebb?
Én forgatok főtengelyt naponta, mindkét irányba ugyanolyan nehéz eltekerni. A váltóáttételt most nem megyek el a garázsba megnézni, hogy mennyi 1-esben és hátramenetben, de hidd el, körül azonos. Ha hátramenetben nagyobb lenne az áttétel, akkor elhiszem, hogy úgy nehezebb elfordítani a főtengelyt, de az akkor is mindegy lenne, hogy az autó előrefelé vagy hátrafelé gurulna a lejtőn, mindkét esetben hátramenetbe kellene tenni, nem pedig 1-esbe, ha hátrafelé akarna gurulni az autó.
Én forgatok főtengelyt naponta, mindkét irányba ugyanolyan nehéz eltekerni. A váltóáttételt most nem megyek el a garázsba megnézni, hogy mennyi 1-esben és hátramenetben, de hidd el, körül azonos. Ha hátramenetben nagyobb lenne az áttétel, akkor elhiszem, hogy úgy nehezebb elfordítani a főtengelyt, de az akkor is mindegy lenne, hogy az autó előrefelé vagy hátrafelé gurulna a lejtőn, mindkét esetben hátramenetbe kellene tenni, nem pedig 1-esbe, ha hátrafelé akarna gurulni az autó.
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:22:15 // 55805
mindenesetre amit megtanultam ( közvetlen a"vigyél magaddal kis tölcsért,ha ablakmosót töltesz a benzinkúton" után),h ilyen esetekben mindig legyen a kis neszeszeredben vagy egy fűtött garázs vagy egy elemes turbóhajszárító.....
Mike.2008-01-05 20:18:57 // 55804
De az nem a kézifék hibája, henem mert mint az enyém is, nincs megcsinálva faxán. :-)
Azért rakták oda és találták ki, hogy használjuk és működjön.
Azért rakták oda és találták ki, hogy használjuk és működjön.
Online tag
0
Vendég0
341
Fórum
Friss topicok
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8