krisz332009-06-03 12:29:46 // 95993
én hétvégén szoktam olajat cserélni , meg ha van olaj ,ilyenkor kiszedem a motort a gtvéböl leülök a kis sámlira elkezdem szétszedni utána nitros rongyal eltörölgetem az alkatrészeket utána összerakom és már késsz is :)) a leszivásall én is probálkoztam 5000ért de megtudta a nejem és elég nagy balhé volt azota csak csorgatgatom :)))
Ferke2009-06-03 12:26:59 // 95991
Jééé, elveszett ember! Ne csináld, hogy romlik a látásod, pont, mikor újra kéne fújni a lökösömet!!?!?!:)))
pb_2009-06-03 12:26:32 // 95990
Ha betartod a csereperiódust, és normális olajat raksz bele, ill időnként átöblíted a motort, akkor minimális a lerakódás a dekniben, nem kell vele foglalkozni.
Ferke2009-06-03 12:26:07 // 95989
De rá is jövök mindig a megoldásra!:))
krisz332009-06-03 12:25:45 // 95988
jo ötlet de boxert :))
Ferke2009-06-03 12:25:20 // 95987
Boxinál sem. kb 15 perc után már annnyira lecsöpögött, hogy alatta fekve max 5 cseppet kaptam a hajtókarokról és a főtengelyről a fejemre:)
Max a járatokban és a vezengely alatt marad olaj, azt meg sem olajleeresztővel, sem olajszívással nem lehet leszedni, csak szelepfedél leszed, és onnan leszív...
Max a járatokban és a vezengely alatt marad olaj, azt meg sem olajleeresztővel, sem olajszívással nem lehet leszedni, csak szelepfedél leszed, és onnan leszív...
krisz332009-06-03 12:23:32 // 95985
ja rossz a szemem sorry :))
GTPeti2009-06-03 12:23:29 // 95984
Nekem nem mind1. Úgy legyen lecserélve, ahogy (szerény pillanatnyi ismereteim szerint) a legjobb ÉS még kivitelezhető (a teknőleszedés nem annyira*).
(*: A leeresztés utáni teknőkitakarítás a legjobb megoldás.)
(*: A leeresztés utáni teknőkitakarítás a legjobb megoldás.)
krisz332009-06-03 12:22:51 // 95983
pb nincs is 14 hengeres Alfa :)))
pb_2009-06-03 12:22:38 // 95982
Az a baj, hogy Te mindig szívsz!DDDD
pb_2009-06-03 12:21:34 // 95981
Olyan rengeteg olajjal nem fogsz találkozni a szétszedésnél, főleg 1 4 hengeres motor Setében.)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 12:20:17 // 95980
őszintén nekem tök mind1 hogyan cserélik le az olajat hagyományos vagy a szippantós megoldással...legyen lecserélve aztán ennyi :D
Ferke2009-06-03 12:15:46 // 95979
Na, ez engem is marhára érdekelne!:) Ha több olaj lejön 20 perc alatt a szívással, mintha másfél órán keresztül hagynám csöpögni (nem dombon, és nem oldalra döntött kasznival:) ), akkor mostantól én is szívok!:)))
Ferke2009-06-03 12:12:32 // 95978
Tiszta hülyeség ezen vitatkozni, mindkét verzió félmeló:))) Aki meg nem tud magának lecserélni egy olajat, elégedjen meg bármelyik félmegoldással:))
GTPeti2009-06-03 12:12:18 // 95977
(Ezt arra írtam, hogy nem mindegy, hogy vmit eleve arra terveztek, vagy nem.)
GTPeti2009-06-03 12:10:23 // 95976
Nem megcáfoltam, hanem kérdeztem. Nagy különbség. Ha ennyire így van, akkor érdekelne, hogy miért van így.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 12:09:37 // 95975
nem lehet ha nem biztos mivel nincs olajleeresztője...
Poló2009-06-03 12:05:51 // 95974
Csöri szerint a TS-ből is több kijön leszívással, mint leeresztéssel. Ezt saját szememmel is láttam, mert az enyémbe 4,4 szokott belemenni, addig a leszívott autóba beleöntött 5 litert. Cgo esetében is több olaj ment a motorba leszívás után, mint leeresztéskor. Ezek tények. Miért akarjátok őket megcáfolni?
GTPeti2009-06-03 12:02:28 // 95973
A smartnak lehet, hogy úgy van kialakítva a teknője, hogy a bedugott leszívócső pontosan a legalsó pontjára ér be.
GTPeti2009-06-03 11:59:54 // 95972
Már miért lenne így?
Poló azt írta, hogy a hagyományos leeresztésnél is sok marad benne. Én ettől még nem érzem úgy, hogy az eldugott helyeken lévő bennmaradó olajat leszívással ki lehetne szívni. Hogy miért? Azért mert te max a teknő alját tudod érinteni a csöveddel, a rejtett járatokba nem vezeted be, mint egy "katétert".
Poló azt írta, hogy a hagyományos leeresztésnél is sok marad benne. Én ettől még nem érzem úgy, hogy az eldugott helyeken lévő bennmaradó olajat leszívással ki lehetne szívni. Hogy miért? Azért mert te max a teknő alját tudod érinteni a csöveddel, a rejtett járatokba nem vezeted be, mint egy "katétert".
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:49:06 // 95971
majdnem hasonlót meséltek nekem amit jól el is hittem ...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:38:35 // 95970
s akkor most az a bzi aki csinálja vagy aki hagyja? :DDD
Kócosw2009-06-03 11:36:36 // 95969
temanal vagyunk megint asszem :DDD
Cgo2009-06-03 11:33:55 // 95968
eppen ide akartam eljutni, csak nem akartam en kimondani - ezek szerint szippantassal tobbet ki lehet szedni, mint csopogtetessel. De egy ferfinak minek ezt annyit magyarazni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:33:52 // 95967
így van mikor a sok alkohol visszacsapna ott a maximum mutató hogy többet ne :)
Kócosw2009-06-03 11:31:00 // 95966
Különben meg nemtom mit kell aggodni az olaj mennyisegen meg az olajszinten...
ha nemer bele a nivopalca, hozza kell hegeszteni par centit :DDDDDD
ha nemer bele a nivopalca, hozza kell hegeszteni par centit :DDDDDD
Poló2009-06-03 11:22:58 // 95965
A gyárban nem 4,4-et töltenek bele, hanem legalább 5,5-et (kb.). Cserénél sosem fog kijönni a motorból az utolsó csepp olaj, valamennyi marad benne. Ezt tudják a gyárban is és cserének kevesebbet adnak meg. Nálunk Győrben is a V8-ra meg volt adva a feltöltési adat, hogy mit tudom én 8,5 liter, csere 7,5 liter. Valószínűleg a szivattyúzással olyan helyekről is sikerült kiszívni az olajat, ahonnan a hagyományos leeresztős módszerrel nem jött volna ki.
Audiban szoktunk szétszedni motorokat, amik mondjuk a járatás után kiesnek, mert valami gond van velük. Első lépésként motor darura akaszt és felemel, második lépés olajleeresztő csavar kiszed és leengedjük az olajat. A motort tudjuk billenteni a darun mindenfele, szóval kijön a teknőből az összes olaj. Mégis szétszedésnél még rengeteg olajjal találkozik az ember.
Audiban szoktunk szétszedni motorokat, amik mondjuk a járatás után kiesnek, mert valami gond van velük. Első lépésként motor darura akaszt és felemel, második lépés olajleeresztő csavar kiszed és leengedjük az olajat. A motort tudjuk billenteni a darun mindenfele, szóval kijön a teknőből az összes olaj. Mégis szétszedésnél még rengeteg olajjal találkozik az ember.
GTPeti2009-06-03 11:16:50 // 95964
"az a baj, hogy te már elkönyvelted a hagyományos megoldás a 100%....akár mit írok, úgy is szar lesz a leszívásos módszer...."
Csak leírtam a véleményem.
Csak leírtam a véleményem.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:16:29 // 95963
akkor dezinformálva lettem :)
GEORGE2009-06-03 11:15:14 // 95961
Miért? a smartot felfordítják és leveszik a beöntő nyílást???
Mert ha így akkor valóban fordított útvonalon távozik a motorból az olaj, ha ott is csővel szívják le akkor meg nem fordított az útvonal.
Mert ha így akkor valóban fordított útvonalon távozik a motorból az olaj, ha ott is csővel szívják le akkor meg nem fordított az útvonal.
Cgo2009-06-03 11:15:00 // 95960
lehet, hogy Erhardnak a torkaban van a nivopalcaja :)
M@do Boy2009-06-03 11:14:44 // 95959
Kedves Alfasok. Lenne egy kerdesem, meg pedig hogy a kovetkezo felni fel e fer a verdara?
http://www.startgumi.hu/aez/tidore_dark/
8x18 5x100 ET32
Valami olyat olvastam hogy 5x100 oszto korhoz masfajta csavarok kellenek.
ET-nek mekkora kellene lennie?
Elore is koszonom.
Udv
http://www.startgumi.hu/aez/tidore_dark/
8x18 5x100 ET32
Valami olyat olvastam hogy 5x100 oszto korhoz masfajta csavarok kellenek.
ET-nek mekkora kellene lennie?
Elore is koszonom.
Udv
Cgo2009-06-03 11:13:54 // 95958
Ofi 4,4 litert ir. Hova ment nekem az 5 liter???
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:13:42 // 95957
de majd kérek tőled leckéket DR :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:13:20 // 95956
én azt hittem úgy csinálják mint a Smartnál...egyébként műszaki analfabéta vagyok :DDD
GEORGE2009-06-03 11:13:02 // 95955
A sima leersztéskor sem történik még annyi "pásztázás" sem mint a szívásnál....nos akkor?
GEORGE2009-06-03 11:11:29 // 95954
Elmagyaráznád miért jó a hasonlatod.
A szívásnál és a leeresztésnél is alulról távozik az olaj!!
Amit meg te írsz az egy fordított útvonal.
Érted?
Néha úgy érzem lövésed sincs a műszaki dolgokhoz, és nem bántásból írom!
A szívásnál és a leeresztésnél is alulról távozik az olaj!!
Amit meg te írsz az egy fordított útvonal.
Érted?
Néha úgy érzem lövésed sincs a műszaki dolgokhoz, és nem bántásból írom!
Cgo2009-06-03 11:10:07 // 95953
nem tudod, hivatalosan mennyi olaj kell bele?
GEORGE2009-06-03 11:07:08 // 95952
ezért írtam, hogy mi van akkor amikor a műhelyben a talaj nem vízszintes, illetve krokodillal megemelve cserélik mert nincs akna stb stb.....az a baj, hogy te már elkönyvelted a hagyományos megoldás a 100%....akár mit írok, úgy is szar lesz a leszívásos módszer....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:05:39 // 95951
nekem mindig belemegy 4,7-4,8L leeresztés után...pedig azt hittem csak minden második olajcserére kell vennem 5L-es flaskát :D
Cgo2009-06-03 11:04:06 // 95950
amugy meg orulok, hogy autos temaval is fel lehet dobni a topicot :) reg volt ilyen
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 11:04:04 // 95949
de jó...:)
Cgo2009-06-03 11:02:42 // 95948
eleg sokat pasztazott, persze lehet, hogy csak akarta es a cso egy helyben volt :) viszont - mondom 5 liter uj olaj belement (az utolso leeresztos jateknal 4,5), tehat sok nem maradt a motorban.
GTPeti2009-06-03 10:58:03 // 95947
És az biztos-e, hogy a cső vége pont ott lesz, ahol a leeresztőcsavar (belső oldala) van?
Mert a tenkő (feltételezhetőleg) a kifolyó felé lejt, vagyis minden más pontja feljebb van.
Mert a tenkő (feltételezhetőleg) a kifolyó felé lejt, vagyis minden más pontja feljebb van.
GEORGE2009-06-03 10:45:17 // 95946
Nem pásztázod végig persze de ha egy folyadékba beledugsz egy "szívószálat" és szívod akkor bizony elkezd arra áramlani.persze a "dugó" kiszedése után is el kezd áramlani a nyílás fele.
Én továbbra is egyenértékűnek tartom a két módszert.
Én továbbra is egyenértékűnek tartom a két módszert.
GTPeti2009-06-03 10:42:51 // 95945
Meglátja az olaj azt a nőt és magától átfolyik a hordóba... :))
Kócosw2009-06-03 10:42:19 // 95944
ehhez asszem nemkell sok kommentet füzni :))
Online tag
3
Vendég3
578