Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 10:39:40 // 95942
azért ha úgy szívják hogy behorpad az olajteknő akkor nem sok gané marad ott :D
GEORGE2009-06-03 10:39:14 // 95941
Azért ez a hasonlat nagyon nagyon messze van az olajkiszívás témától...
Ferke2009-06-03 10:38:50 // 95940
Na de magamnek meg tudod mikor fogom szívogatni. Szépen megnézek egy f1 futamot, addig meg folydogáljon csak úgy magában. Nem kényelmesebb, mint ott jógázni rajta a kis berregővel?:))
Ferke2009-06-03 10:37:18 // 95939
Szerintem is kb így van.
GTPeti2009-06-03 10:34:16 // 95938
"Azt azért ne felejtsük el, hogy míg az olajleresztőn keresztül gravitációs úton távozik addig a leszívásnál szívja az olajat olyan felületek is betud szívni ami gravitációs úton ott maradna a teknő alján."
Hát éppen ez az. A leszívást szerintem nem úgy kell elképzelni, mintha te szívószállal az utolsó cseppig "kitakarítanád" a poharat. Eleve maximum addig a szintig működik a dolog, mint a leszívócső átmérője. Értsd: Inkább marad bent leszívással üledék+olaj, mint a gravitációs megoldásnál.
Mert NEM pásztázod végig a teknő alját a leszívócsővel!!!!
Szerintem.
Hát éppen ez az. A leszívást szerintem nem úgy kell elképzelni, mintha te szívószállal az utolsó cseppig "kitakarítanád" a poharat. Eleve maximum addig a szintig működik a dolog, mint a leszívócső átmérője. Értsd: Inkább marad bent leszívással üledék+olaj, mint a gravitációs megoldásnál.
Mert NEM pásztázod végig a teknő alját a leszívócsővel!!!!
Szerintem.
Mike.2009-06-03 10:32:44 // 95937
A hagyományos, alul leengedős általában megy mindenkinek otthon is. A felülről szívogatóst nem biztos, hogy mindenki megoldja sk. Szerintem nincs minden garázsban ilyen olajleszívó szivattyú.
Amúgy 2 ezerért leengedik a régi olajat, leszedik a szűrőt, így nem is állok neki magam. Ráadásul a használt olajjal sincs így gondom.
Amúgy 2 ezerért leengedik a régi olajat, leszedik a szűrőt, így nem is állok neki magam. Ráadásul a használt olajjal sincs így gondom.
GTPeti2009-06-03 10:27:38 // 95936
Ez aztán a hasonlat! Egy tippem van, mikor jutott eszedbe. :))))
GEORGE2009-06-03 10:26:52 // 95935
Egyik szervizben sem engedik 15 percen keresztül az olajat a hagyományos módon!
Az hogy te magadnak megcsinálod az más! De ha magadnak csinálod a szívogatással az megint más mint a szervizben :-)
Az hogy te magadnak megcsinálod az más! De ha magadnak csinálod a szívogatással az megint más mint a szervizben :-)
Ferke2009-06-03 10:07:43 // 95934
Az élettartam miatt egyébként nincs nagy jelentősége, hogy azt a kevés kis ganéjt is kitakarítsa az ember az olajteknőből, szóval ez csak hülye maximalista baromságnak mondható...annál inkább izgat, hogy lássam, hogy az olajteknőben mi van, ezáltal megnyugodjak, hogy még mindig okés...végül is van már benne 180k:)))
Ferke2009-06-03 10:05:19 // 95933
Ha a teknő marad, akkor kb 1-másfél óra, vagy akár több is. Hová siessek??:))
Értem én, hogy könnyebb, meg tisztább, gyorsabb, mint a hagyományos megoldás, de szerintem nem fog másfél órát egyetlen szerelő sem tökölni az autómmal, és 15percenként szívogatni.
Értem én, hogy könnyebb, meg tisztább, gyorsabb, mint a hagyományos megoldás, de szerintem nem fog másfél órát egyetlen szerelő sem tökölni az autómmal, és 15percenként szívogatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-03 10:04:14 // 95932
durva hasonlat ehhez a témához...mi lenne ha a nagydolgot nem a wc-én ha nem felülről szivattyús megoldással intéznénk :DDD
Ferke2009-06-03 10:02:55 // 95931
Persze, mert nem elterjedt. És nem is lesz az. Azért nem véletlen, hogy nem részesítik előnyben a szerelők.
Cgo2009-06-03 09:57:38 // 95930
azert Ferke olajtekno-leszerelos modszerenel semmi sem tokeletesebb, max a motor belso atmosasa higitoval :)
Ferke2009-06-03 09:57:22 // 95929
Mindegy, én átmosás nélkül mindkettőt félmegoldásnak tartom. Cégautóhoz jó így:)))
Ferke2009-06-03 09:56:38 // 95928
Nincs igazán jelentősége lefolyás tekintetében a viszkozitásnak.
Mike.2009-06-03 09:52:27 // 95927
Mint olvashatod nem csak én nem hallottam még ilyenről. :-)
GEORGE2009-06-03 09:51:22 // 95926
Mikor teszed vissza a leeresztő csavart 10 perc? 15 perc?
Nos kiszívod annyira hogy már nem tud többet olajat kiszívni, aztán 10 vagy 15 perc után amikor már a másik megoldásnál visszarakod a zárócsavart újból leszívod. Szóval letudsz szívni ugyanannyit hanem többet mint a leeresztőn, mert ne feledd nem gravitációs úton jön ki a szívásnál.
Nos kiszívod annyira hogy már nem tud többet olajat kiszívni, aztán 10 vagy 15 perc után amikor már a másik megoldásnál visszarakod a zárócsavart újból leszívod. Szóval letudsz szívni ugyanannyit hanem többet mint a leeresztőn, mert ne feledd nem gravitációs úton jön ki a szívásnál.
Cgo2009-06-03 09:50:22 // 95925
azert a szintetikus 5W40 eleg hamar lefolyik, nem mez az :)
ennek ellenere nekem is szimpatikusabb a leeresztes...
ennek ellenere nekem is szimpatikusabb a leeresztes...
GEORGE2009-06-03 09:45:28 // 95924
nem kell ehhez olyan kútakra járni, több szervízben is használják ezt a módszert...
GEORGE2009-06-03 09:44:08 // 95923
Igen újraszívatom, leszívom majd 10perc után kiszívom a maradékot.
Miért olyan nagy gond ez?
Miért olyan nagy gond ez?
GEORGE2009-06-03 09:42:56 // 95922
Még is úgy olvasom itt, hogy szinte mindenki ma szembesült, hogy létezik ilyen olajleszívás.
Azt azért ne felejtsük el, hogy míg az olajleresztőn keresztül gravitációs úton távozik addig a leszívásnál szívja az olajat olyan felületek is betud szívni ami gravitációs úton ott maradna a teknő alján.
Vegyünk egy olajteknőt, töltsünk bele mondjuk 4-5liter használtolajat, majd eresszük le. Fog látszódni, hogy meddig volt az olajszint. Utána evvel a szívóberendezéssel az odatapadt olajat eltudjuk távolítani. Úgyhogy korántsem olyan biztos, hogy a régi hagyományos olajcsere a jobb.
Azt azért ne felejtsük el, hogy míg az olajleresztőn keresztül gravitációs úton távozik addig a leszívásnál szívja az olajat olyan felületek is betud szívni ami gravitációs úton ott maradna a teknő alján.
Vegyünk egy olajteknőt, töltsünk bele mondjuk 4-5liter használtolajat, majd eresszük le. Fog látszódni, hogy meddig volt az olajszint. Utána evvel a szívóberendezéssel az odatapadt olajat eltudjuk távolítani. Úgyhogy korántsem olyan biztos, hogy a régi hagyományos olajcsere a jobb.
Ferke2009-06-03 09:40:47 // 95921
Még 1 kérdés: ha alul kifolyatod, akkor ugye hagyod kifolyni a járatokból, szivattyútól, mindenhonnan. Tehát nem 1 percig folyatod.
Ha felülről szívod, akkor 5 percenként újra rászívsz, hogy az olajteknőbe folyamatosan lefolyó olajat is kiszívd? Márpedig sok folyik még le akkor, hiszen meleg motornál kell ezt is csinálni, ergo fent van még egy csomó olaj, ami szép lassan jön le.
Szóval sehogysenem szimpatikus ez a megoldás:)
Ha felülről szívod, akkor 5 percenként újra rászívsz, hogy az olajteknőbe folyamatosan lefolyó olajat is kiszívd? Márpedig sok folyik még le akkor, hiszen meleg motornál kell ezt is csinálni, ergo fent van még egy csomó olaj, ami szép lassan jön le.
Szóval sehogysenem szimpatikus ez a megoldás:)
Ferke2009-06-03 09:37:54 // 95920
A kutakon így lehet cserélni már a 90-es évek eleje óta...:)
András bácsi2009-06-03 09:36:04 // 95919
Jaja, nálunk a suliban már a 90-es évek elején volt leszívó.
Ferke2009-06-03 09:36:02 // 95918
Én is 10ezrenként cserélem a WR-t. Szegényebb nem leszek tőle, szinte csak belvárosi használat van, no pálya. Bár van +2 szett veztengelyem meg olajszivattyúm is, de lusta lennék a 156ost szerelgetni:))
Ferke2009-06-03 09:34:21 // 95917
Na, ilyeneket ne emlegessünk, hogy nem férünk a csavarhoz, meg hogy dombon cserélünk olajat, mert ez több, mint amatőr:))))
Lefele azért nagyobb az esélye, hogy kifolyik a ganéj, mintha szívnánk, bár az igaz, hogy simán kifolyatva is elég sok trutyi marad bent ahhoz képest, mintha át is mosnánk.
Ez nem új módszer, nincs mitől idegenkedni, a benzinkutakon 20 éve így csinálják:)))
Lefele azért nagyobb az esélye, hogy kifolyik a ganéj, mintha szívnánk, bár az igaz, hogy simán kifolyatva is elég sok trutyi marad bent ahhoz képest, mintha át is mosnánk.
Ez nem új módszer, nincs mitől idegenkedni, a benzinkutakon 20 éve így csinálják:)))
GEORGE2009-06-03 09:33:24 // 95916
Nyugodj meg nem lesz baja a mocinak ettől az olajcserétől.
Milyen olajat használsz? WR dieselt? Mert ha igen miért cseréled le 10ezrenként???
Milyen olajat használsz? WR dieselt? Mert ha igen miért cseréled le 10ezrenként???
Ferke2009-06-03 09:31:35 // 95915
Igazából mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, meg ahogy jónak gondolja. Én csak a véleményemet írtam le, és biztos, hogy továbbra is átmosom a motort és kitakarítom az olajteknőt is, mert még egy darabig nem akarom eladni a vasat:)
GEORGE2009-06-03 09:30:58 // 95914
Nem osztom a véleményed, semmivel sem marad ott több "gané" mint amikor a leeresztőn keresztül ürítik.
Mi van azzal az a leengedéssel amikor emelővel megemelik hogy hozzáférjenek a leeresztőcsavarhoz mert nincs akna? Vagy ha nem vízszintes a műhely talaja...már akkor sem jön ki maradéktalanul az olaj meg a benne lévő "gané"
Inkább az látom, hogy idegenkedés van e újabb módszer miatt.
Mi van azzal az a leengedéssel amikor emelővel megemelik hogy hozzáférjenek a leeresztőcsavarhoz mert nincs akna? Vagy ha nem vízszintes a műhely talaja...már akkor sem jön ki maradéktalanul az olaj meg a benne lévő "gané"
Inkább az látom, hogy idegenkedés van e újabb módszer miatt.
GEORGE2009-06-03 09:26:03 // 95913
Mi távozik felfelé???
Látom nem nagyon vágod a dolgokat.....
A nívópálca helyére dugják le a csövét, ami az aljáról szívja el az olajat és azt ami leülepedett.
Ergo az olaj felfelé, a cső kivételével nem megy, emiatt pedig egyenértékű avval mint amikor a karter leesz tőjén távozna.
Szóval ez mitől rosszabb mint a hagyományos leeresztés?
Látom nem nagyon vágod a dolgokat.....
A nívópálca helyére dugják le a csövét, ami az aljáról szívja el az olajat és azt ami leülepedett.
Ergo az olaj felfelé, a cső kivételével nem megy, emiatt pedig egyenértékű avval mint amikor a karter leesz tőjén távozna.
Szóval ez mitől rosszabb mint a hagyományos leeresztés?
Mike.2009-06-03 09:24:52 // 95912
Szag az nálam nincs csak a teljesítménye nem olyan mint régen. Klímásnál is voltam , ő rögtön azt mondta nézzem meg a szűrőt. Kitakarítottam a nagyját és javult is de nem tökéletes.
Mike.2009-06-03 09:21:55 // 95911
Jól van, én nem járok ilyen exlusiv benzinkutakhoz. :-)))
Cgo2009-06-03 09:21:39 // 95910
felraktam a blogomba egy kepet rola
Cgo2009-06-03 09:21:11 // 95909
nem, a buzon kivul. budoszokni szaga volt bekapcsolaskor es kikapcsolaskor + ereztem, hogy keves a szellozes
GEORGE2009-06-03 09:19:40 // 95908
Én nem vettem le és nem nyílt ki.
Mitől is nyílna ki? :-o
Mitől is nyílna ki? :-o
GEORGE2009-06-03 09:18:06 // 95907
Még sose hallottál ilyenről??
Pedig nagyon sok benzinkúton egy ídőben ilyen berendezéssel cseréltek olajat.
Szerintem tökéletesen kiszívja.
Pedig nagyon sok benzinkúton egy ídőben ilyen berendezéssel cseréltek olajat.
Szerintem tökéletesen kiszívja.
Mike.2009-06-03 09:13:49 // 95906
Én nem értek hozzá és lehet, hogy tényleg ezzel is megoldható és jó is, de én még nem hallottam ilyen olajcseréről.
Mike.2009-06-03 09:11:20 // 95905
Az enyém is kb ilyen és szerintem ettől nem teljesen okés a klíma működése sem. Nálad nem volt gond a klímával?
Cgo2009-06-03 09:09:44 // 95904
szivesen meghallgatam Csori velemenyet is. Gondolom nem egy autonal csinalta es ha tovabb is csinalja, nem hiszem, hogy annyira rossz lehet.
Cgo2009-06-03 09:08:08 // 95903
ertem. viszont ha abbol indulsz ki, hogy a durva "koszt" megfogja a szuro es leallitas utan 3-4 perccel mar szivtuk ki (tehat fel volt "keveredve" - nem volt ideje leullepedni), ill. vegigtapogatta az aljat a csovel, hogy mindent kiszivjon, teljesen elmeletileg mindent ki kellett hogy szivjon. a kovetkezo dolog, hogy minden 10e utan cserelek (bar most picit csuszott), igy elmeletileg a kovetkezo 10000 csak akkor jon, mikor gyarilag lett volna olajcsere, igy nem veszithetek semmit, sot. rosszul gondolom?
Cgo2009-06-03 09:04:24 // 95902
inkabb 2 szezon alatt ;)
Ferke2009-06-03 09:02:25 // 95901
Ez 1 szezon alatt lett ilyen? Durva...
Ferke2009-06-03 09:01:31 // 95900
Ami az olajteknődben van pl. Én át szoktam mosni gagyi olajjal a régi olajszűrővel, járatva 10-15 percig. Majd azt leeresztem, és akkor cserélem az olajszűrőt + általában a szelepfedelet is lekapom, és az ott maradt olajat is leszívom. Ezután jöhet az új olaj. Ha kicsit több időm van, akkor az olajteknőt is leveszem...látnod kéne, hogy a mosóolaj után is még mi van az olajteknőben....rosszul lennél.
Ferke2009-06-03 08:59:08 // 95899
Mi az hogy sok olajat sikerül így kiszedni???:)))) Többet, mintha leeresztenéd alul?:))) hihetetlen elképesztő egy megoldás ez... :(((
Cgo2009-06-03 08:55:10 // 95898
nagyon igenyes. tetszesrol nem irok semmit, mert nagyon megutalnal :)
Cgo2009-06-03 08:52:47 // 95897
milyen ganej lehet a motorban, ami alul kicsurog, felulrol meg nem?
Cgo2009-06-03 08:51:50 // 95896
Ferke2009-06-03 08:48:36 // 95895
Én biztos nem hagynám így, tuti cserélném legjobb esetben is 4-5ezer múlva. Ez igazi kóklányolás a javából. Az összes ganéj ott maradt a motorban, így kb semmit nem ér az olajcsere..:(((
Skodra2009-06-03 08:44:23 // 95894
Szia! A pirosat bevittem egy kereskedésbe,kifizette a srác kp,igaz jóval az ára alatt,de nem akartam elszalasztani a dieselt.Anélkül viszont nem tudtam volna megvenni a másikat,azóta is ott áll a kereskedésben,látom minden nap,nem kapkodnak érte pedig nagyon ár alatt árulják szerintem!
Cgo2009-06-03 08:12:16 // 95893
akkor picit megnyugodtam. ami meg nem fer a fejembe, hogy a szivattyu kiszedett 4 litert, aztan kb 2 deci jott ki a szurovel. Viszont siman belement az 5 liter uj olaj. Olajcsere elott 1 egysegnyi (2 mm a nivopalcan) olaj hianyzott, utana MAXon van, de a szamitogep meg nem irja, hogy elerte a maximumot, siman nem hianyzik egy egyseg se. Most akkor vagy 2 mm = 8 deci vagy valahol valami atveres van...