Franciakulcsból kisebb befér azt tekerd szét és visszanyomja.Légtelenítés:Pedál benyom leeresztő lazit viszahúz,pedál felenged.ezt addig még le nem légtelenitődik fel nem keményedik a pedál.
Pont a hétvégén cseréltem fékolajat:)
szasza(SW)2010-08-24 21:39:37 // 111692
Liquid2010-08-24 21:37:37 // 111691
azé ennyire ismerünk hogy nem fúrkálsz felelőtlenül :)
egyébként érdekes dolog ez a párásodás...
mikor a gyári lámpába építettem xenont, akkor a sapkán vezettem ki a kábelt, ergo annak a szellőzése ugrott, mégse párásodott, a mostani se teszi, viszont a Jani (Skull) gyári xenonlámpája párásodik elindulás után, mikor kijön a garázsból, aztán megszárad
egyébként érdekes dolog ez a párásodás...
mikor a gyári lámpába építettem xenont, akkor a sapkán vezettem ki a kábelt, ergo annak a szellőzése ugrott, mégse párásodott, a mostani se teszi, viszont a Jani (Skull) gyári xenonlámpája párásodik elindulás után, mikor kijön a garázsból, aztán megszárad
Kn[.]xX2010-08-24 21:35:19 // 111690
eszembe sem jutott. hiszen számomra tök hasznos volt a hsz. mondtam is h köszi:)
GTPeti2010-08-24 21:33:21 // 111689
Hogy csak úgy fúrok egy lukat, oszt jónapot. Nemnem, az szépen utána el lett dolgozva. (Amúgy egy furat önmagában, még lehet, hogy jótékony hatással is van a párátlanodásra. Ha olyan helyen van, ahol nem folyik bele víz.)
Magdolna Alfa 1562010-08-24 21:29:47 // 111688
sapka lenn volt, pillanatszoritóval tekertem volna össze de semmi meg sem moccant!
Kn[.]xX2010-08-24 21:28:37 // 111687
köszi a részletes leírást. (viszont ezt nem értettem: lebecsülni a másikat? milyen másikat?:) csak nekem van már késő?:)
GTPeti2010-08-24 21:27:49 // 111686
Persze, mert nálad az biztos munkaeszköz. :))))))
GTPeti2010-08-24 21:26:47 // 111685
Amúgy onnantól, hogy meglazítottad a légtelenítő csavart, onnantól szerintem újra kell légteleníteni a rendszert. Ez két emberes meló, az egyiknek pumpálni kell. És pumpálás közben lezárni a légtelenítőt. Én legalábbis így tudom, de nem vagyok szerelő. (Értsd: vannak sokkal profibbak nálam, várd meg az ő véleményüket.)
Kócosw2010-08-24 21:26:04 // 111684
valamint enmeg a pajszer nevü celszerszämot alkalmaznäm...
illetve alkalmaztam mär pärszor. :)
illetve alkalmaztam mär pärszor. :)
GTPeti2010-08-24 21:24:53 // 111683
Nem a légtelenítő csavart kell meglazítani, hanem leginkább a motortértben a tartály sapkáját. Különben keresztülnyomod a szintérzékelőn a "felesleges" fékfolyadékot. Szóval sapka meglazít és rongyot alátesz. (Igen, a tartály alá!)
A dugattyút visszanyomására tudtommal egy menetes célszerszámot szokás használni. Vagy egy bazi nagy fogót, v. franciakulcsot. De ezek nem túl elegánsak a célra.
A dugattyút visszanyomására tudtommal egy menetes célszerszámot szokás használni. Vagy egy bazi nagy fogót, v. franciakulcsot. De ezek nem túl elegánsak a célra.
Magdolna Alfa 1562010-08-24 21:19:15 // 111682
Valaki segítsen!!!
Fékbetétet akarok cserélni 156-oson, szétszedtem, kitakarítottam, új fékpofák a helyén, a munkahenger dugattyúja nem akar visszamenni, így nem fér fel a helyére. Próbáltam a légtelenítő csavart fellazítani, de így sem megy. Tud valaki segíteni nekem? köszi
Fékbetétet akarok cserélni 156-oson, szétszedtem, kitakarítottam, új fékpofák a helyén, a munkahenger dugattyúja nem akar visszamenni, így nem fér fel a helyére. Próbáltam a légtelenítő csavart fellazítani, de így sem megy. Tud valaki segíteni nekem? köszi
GTPeti2010-08-24 21:16:39 // 111681
Hogy értsd a dolgot: A foncsorozott műanyagra egy kicsi gömbcsuklón keresztűl egy rúd van csavarozva. Ennek a rúdnak a vége van a motor gömbfejére pattintva. Ha fúrsz a lámpa hátulján egy 6mm-es lyukat, akkor be tudsz dugni egy csavarhúzót és az előbb említett foncsorba tekert csavart ki tudod csavarozni. Így ki tudod szedni a rudat és le tudod rövidíteni. (Kivágtam belőle egy - talán 0,5-1cm-s - darabot és két kapoccsal kötöttem össze a rúd két részét.) Ezután visszakerült, becsavartam a csavart és a szokott módon be tudtam állítani a magasságot.
GTPeti2010-08-24 21:12:09 // 111680
Nem kell ám lebecsülni a másikat. Ezt a lyukat később leragasztottam egy műanyaggal. Egyáltalán nem zavar senkit... Cserébe viszont tökéletesen orvosolva lett a probléma.
Kn[.]xX2010-08-24 21:08:26 // 111679
"egy lukat azért kellett fúrni rá.)" hová is? nem párásodik?
Kn[.]xX2010-08-24 21:07:10 // 111678
igen. valószínűbbnek tartom az utóbbi lehetőséget, ugyanis már egy ideje nem gyári lámpákkal közlekedem és csak ennél vettem észre, h feljebb világít mint azelőtt. de mivel úgyis cserés lesz a xenon, ezért egyelőre most nem foglalkozok vele, majd ha azt sem tudom normálisan belőni, akkor jön az, amit te is elkövettél:) de köszi a hszt!
Kn[.]xX2010-08-24 21:04:24 // 111677
a távolságiba lehet h xenon kellene. amíg az volt, illetve amíg rendesen működött a xenonom, addig a távolságit nem használtam, mostanában rákényszerültem. ködlámpába vagy távolságiba fog menni xenon. ez meg jó lesz a jardoknak, ha megállítanak:) meg hát ha te is azt mondod h nem egy rossz izzó, akkor még lehet h látni is fogok vele:)
GTPeti2010-08-24 21:03:21 // 111676
Lehetséges okok, amiért nem tudod rendesen beállítani:
- az izzó nem volt jól betéve
- utángyártott a lámpa, és a gyári állítómotor tartománya nem oda esik, ahova kéne (vagy inkább a lámpáé...) Ezen lehet segíteni, én is megműtöttem anno a Depo lámpáimat. Belül kell egy rudat lerövidíteni. (Mindezt nőgyógyászati eszközökkel végeztem a lámpa szétszedése nélkül. Pontosabban egy lukat azért kellett fúrni rá.)
A műtét után már be lehet állítani a magasságot rendesen.
- az izzó nem volt jól betéve
- utángyártott a lámpa, és a gyári állítómotor tartománya nem oda esik, ahova kéne (vagy inkább a lámpáé...) Ezen lehet segíteni, én is megműtöttem anno a Depo lámpáimat. Belül kell egy rudat lerövidíteni. (Mindezt nőgyógyászati eszközökkel végeztem a lámpa szétszedése nélkül. Pontosabban egy lukat azért kellett fúrni rá.)
A műtét után már be lehet állítani a magasságot rendesen.
szasza(SW)2010-08-24 21:01:57 // 111675
gondolkodok a távolságiba is kéne venni ilyen fajtát,bár én azt nem nagyon használom,de mégis:)
Kn[.]xX2010-08-24 20:59:31 // 111674
:) ah so :)
szasza(SW)2010-08-24 20:57:59 // 111673
Bántja a szemem:)))
Kn[.]xX2010-08-24 20:55:56 // 111672
miért is?:)
szasza(SW)2010-08-24 20:52:31 // 111671
Majd én is próbálok még tekergetni az állítón ,hátha lejjebb tudom tornászni.Ez nem igazán jó,hogy hármason van.
Kn[.]xX2010-08-24 20:43:41 // 111670
nekem az utólagos xenon miatt villogtak sokan, azon túl sokat nem tudtam állítani, hiába volt "leglent" akkor is szúrta a szemüket. viszont azzal láttam:) amíg be nem halt a jobboldali.. de most visszatérek normál izzóra. és így esett a választás a night breakerre. még nem teszteltem. talán csütörtökön lesz rá időm.
szasza(SW)2010-08-24 20:38:12 // 111669
Én is láttam 4600tól már.Az elfogadható azért fölösleges várni.Tesztelted már?Nekem bejön ,fehér a fénye és tényleg nagy részt bevilágít.Sokan villogtak rám szemből így most hármason van a magasság állítóm:)
Kn[.]xX2010-08-24 20:30:24 // 111668
5300 volt, de választhattam volna, h 4850+500ft házhozszállítás:) kb ugyanott lettem volna, csak az még pár nap. de láttam 10990ért is uezt:)
szasza(SW)2010-08-24 20:29:19 // 111667
Hát pedig nincs még az Osram oldalán se.Pedig itt van előttem és tuti 65W van rajta.Mennyiért vetted?Most elég sok netboltban akciós,de még így is nagy a szórás árban:)
Kn[.]xX2010-08-24 20:23:46 // 111666
én pont ma vettem ilyen izzót, kerestem egy dbig milyet kéne, de nem találtam 65W-osat ebből.. (ami nem azt jelenti h nincs is:)
LKwrwv7RfL2010-08-24 20:18:26 // 111665
Lett egy kis gondom...
Vettem egy diagnosztikai kábelt (OBD2 KKL) az eBay-en. Rádugtam a kocsira és csak egyetlen egyszer ismerte fel, láttam egy hibakódot és többet semmit. A kocsinak semmi baja, megy rendesen de ez a cucc nem akar csatlakozni, nem látja az ECU-t.
A kérdés az lenne, hogy OBD2-es csatlakozó van ezen (2000 évjárat 156 2.0 TS 16V) illetve nyilván az van, hiszen egyszer olvasott a kocsiból.
Mellékelek képet is.
A portot, csatlakozást ellenőriztem.
Vettem egy diagnosztikai kábelt (OBD2 KKL) az eBay-en. Rádugtam a kocsira és csak egyetlen egyszer ismerte fel, láttam egy hibakódot és többet semmit. A kocsinak semmi baja, megy rendesen de ez a cucc nem akar csatlakozni, nem látja az ECU-t.
A kérdés az lenne, hogy OBD2-es csatlakozó van ezen (2000 évjárat 156 2.0 TS 16V) illetve nyilván az van, hiszen egyszer olvasott a kocsiból.
Mellékelek képet is.
A portot, csatlakozást ellenőriztem.
admirális2010-08-24 18:36:05 // 111664
Nem ahhoz viszonyítottam. Elbeszélünk egymás mellett sajnos.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-24 18:30:25 // 111663
egyébként meg szerintem hülyeség a gyári árakhoz viszonyítani mert azok az esetek 99%-ban igen elrugaszkodott áron mozognak...én csak akkor veszek gyári alkatrészt ha olcsóbb mint az utángyártott vagy ha nem adják ki utángyártásba...
szasza(SW)2010-08-24 18:26:49 // 111662
szasza(SW)2010-08-24 17:20:30 // 111661
Halihó emberek!
Kicseréltem a tompítottba az égőt 10 perc volt,nem egyszerű,de befért a kezem:)
Lesz még egy cserém, mert csak valami Tungsram volt itthon ez meg nem az igazi.Viszont ami benne volt az nagyon jó fajta ajánlom annak aki nem xenont használ.Viszont nekem 65W-os volt benne és csak 55W-os találok a neten.Lehet,hogy kintről kell hozatnom???A márka H7 Night Breaker
csak 55W-os találtam:((((Valaki tud 65W-ost?
Kicseréltem a tompítottba az égőt 10 perc volt,nem egyszerű,de befért a kezem:)
Lesz még egy cserém, mert csak valami Tungsram volt itthon ez meg nem az igazi.Viszont ami benne volt az nagyon jó fajta ajánlom annak aki nem xenont használ.Viszont nekem 65W-os volt benne és csak 55W-os találok a neten.Lehet,hogy kintről kell hozatnom???A márka H7 Night Breaker
csak 55W-os találtam:((((Valaki tud 65W-ost?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-24 16:21:30 // 111660
ki beszélt szalonárakról? amellett hogy az euró is fos az eperben kb minden második negyedévben emelnek árat :P 2007-től volt pár negyed év....
admirális2010-08-24 16:15:36 // 111659
Jó, akkor vonjuk le a konzekvenciát: rosszul tudom, talán ott sem voltam, ugye?:).
A gyári új ára ePER-ből akkor 120E volt, nem tudom most az mennyi.
A gyári új ára ePER-ből akkor 120E volt, nem tudom most az mennyi.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-24 16:02:21 // 111658
az árakat az euró nagyban befolyásolja ...2007-ben mennyi volt? 220ft? most meg 300ft...ezt a csöppnyi 40%-os árfolyam különbözetet szerinted ki fogja benyelni? Az hogy egy alkatrésznek mi a reális ára nem tudom megmondani mivel emberi tulajdonság ha valamiért pénzt kell kiadni akkor sírás van bármennyi is legyen az ára :P
admirális2010-08-24 15:42:17 // 111657
Kicsit konkrétabban:
Nagyjából 2007 volt mikor sajnos DCS-hez vittem szervizelni a kocsit. Akkor ő úgy adta át, hogy a kuplung hamarosan széthullik majd a legrosszabbkor, és a LMM már csak a kukában állja meg a helyét.
Választhattam volna cirka 60-ért újat, vagy 22-ért bontottat. Abban maradtunk hogy ezt én olcsóbban beszerzem majd máshonnan. Így is lett: egy barátom segítségével jutottam hozzá a termékhez. Ezt ő akkor a saját kedvezménye terhére beszerezte nekem, és beépítettem a kocsimba, de mivel a világon semmilyen változás nem volt érezhető, eladó sorba került. Természetesen 60-ról indult az ár, végül kb fél évig hirdettem 40-ért, és csak egy másik szerelővel kötött megállapodás keretében tudtam megválni tőle. Akkoriban is hasonló árak voltak, de ezt gondolom te is meg tudod erősíteni.
Ez a piac sajátossága hogy magánemberként nem tudom annyiért adni mint a bolt, de nehogy azt állítsd már hogy a 40E 2007-ben reális ár volt érte. Inkább irreálisan alacsonynak gondolom.
Azóta, tehát 3 éve és 50 E km óta sem a kuplungnak, sem a LMM-nek nem volt baja, de ez egy másik történet.
Nagyjából 2007 volt mikor sajnos DCS-hez vittem szervizelni a kocsit. Akkor ő úgy adta át, hogy a kuplung hamarosan széthullik majd a legrosszabbkor, és a LMM már csak a kukában állja meg a helyét.
Választhattam volna cirka 60-ért újat, vagy 22-ért bontottat. Abban maradtunk hogy ezt én olcsóbban beszerzem majd máshonnan. Így is lett: egy barátom segítségével jutottam hozzá a termékhez. Ezt ő akkor a saját kedvezménye terhére beszerezte nekem, és beépítettem a kocsimba, de mivel a világon semmilyen változás nem volt érezhető, eladó sorba került. Természetesen 60-ról indult az ár, végül kb fél évig hirdettem 40-ért, és csak egy másik szerelővel kötött megállapodás keretében tudtam megválni tőle. Akkoriban is hasonló árak voltak, de ezt gondolom te is meg tudod erősíteni.
Ez a piac sajátossága hogy magánemberként nem tudom annyiért adni mint a bolt, de nehogy azt állítsd már hogy a 40E 2007-ben reális ár volt érte. Inkább irreálisan alacsonynak gondolom.
Azóta, tehát 3 éve és 50 E km óta sem a kuplungnak, sem a LMM-nek nem volt baja, de ez egy másik történet.
admirális2010-08-24 15:32:05 // 111656
Nana, erre most kivételesen nem éreztél rá...
Dévid2010-08-24 15:30:49 // 111655
Anno 89-ben én magasról tettem rá, mennyibe kerül a benzin, bringával jártam, vagy lovaskocsival, esetleg néha szüleim elővették a zöld Skoda 120L-t (105ös motorral, 105-ös kasztnival), ahhoz a vashoz képest a 156-om fogyasztásban tejeszacskós Swift. :D
Mikor 2000-ben megkaptam olyan 12 litert evett nálam Shell V-Power Racing benzinből + ólompótló adalékból...
Mikor 2000-ben megkaptam olyan 12 litert evett nálam Shell V-Power Racing benzinből + ólompótló adalékból...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-24 15:23:52 // 111654
Anno mikor Simson Endurom volt 89-ben 30ft volt a benzin ára....
Dévid2010-08-24 15:22:40 // 111653
Csak a végdobnál lyukas, a múltkor a leömlőn is látni véltem egy repedést, de mikor mostanában ránéztem már nem láttam.
admirális2010-08-24 15:13:25 // 111652
A 6 literes fogyasztás miatt szerintem nem érdemes aggódnod.
A hang szerintem vagy a flexibilis cső kilyukadása miatt van, vagy a katalizátor miatt. Lehet lyukas a kipufogó rendszered máshol is, de arra kisebb az esély.
A hang szerintem vagy a flexibilis cső kilyukadása miatt van, vagy a katalizátor miatt. Lehet lyukas a kipufogó rendszered máshol is, de arra kisebb az esély.
Dévid2010-08-24 15:07:21 // 111651
Szervusztok '56-os bajtársaim!
Volna egy intim kérdésem... mi a csuda zöröghet egy 2.0 TS kipufogórendszerében kb. 3000/perc fordulattól? Olyan a hangja mint a repedt fazéknak, lakott területen belül nem is merem 2500/perc fölé forgatni, annyira égő hallani. Attól félek ilyen használat mellett 6 literes fogyasztásom lesz 100 km-en. :S
Volna egy intim kérdésem... mi a csuda zöröghet egy 2.0 TS kipufogórendszerében kb. 3000/perc fordulattól? Olyan a hangja mint a repedt fazéknak, lakott területen belül nem is merem 2500/perc fölé forgatni, annyira égő hallani. Attól félek ilyen használat mellett 6 literes fogyasztásom lesz 100 km-en. :S
admirális2010-08-24 15:01:05 // 111650
Annó mikor volt nekem ilyen cikksázmos LMM-em, 40-ért alig bírtam elpasszolni... Pedig rendes sárga dobozos BOSCH volt.
Trombozis2010-08-24 13:53:22 // 111649
Igen tőle. De ővé a legjobb ár gyáriban.
Nézegettem a számot. Utángyártott az ócsó. De már nem aktuális, mert olcsóba hozzájutottam egyhez.
Nézegettem a számot. Utángyártott az ócsó. De már nem aktuális, mert olcsóba hozzájutottam egyhez.
GTPeti2010-08-24 13:18:06 // 111648
Ez az ár Erhardtól származik?
Nézegetted már a netet a Bosch-számot beírva?
Nézegetted már a netet a Bosch-számot beírva?
Jata2010-08-24 13:05:44 // 111647
Köszi mindenkinek az "új" üdvözlést! A gép szeptember 4-én debütál Dunaújvárosban! :)
Trombozis2010-08-24 12:55:05 // 111646
57500 az enyimhez. Azért ez se keves.
GTPeti2010-08-24 12:53:23 // 111645
Mondjuk az az ár egy vicc, el ne hidd. 40-50-nél nem kerülhet többe a tiédhez. Sőt...
Trombozis2010-08-24 12:49:25 // 111644
Ufff most néztem az egyik webbolt oldalán az LMM árakat. Hál' istennek már nem érint. Az akkori 88ezerről felugrott 139 ezerre az enyémhez tartozó LMM. :-O Komoly.
ystuc2010-08-24 07:58:53 // 111643
Üdv itt és gratulálok az autóhoz! Szép darab! :-)