Fórum >> Típusok >> 156

Pat2006-07-24 19:40:55 // 15642
Ciao mindenkinek, pakolnom kell, megint nem leszek egy jódarabig... Mégegyszer Alfás üdv. mindenkinek!
admirális2006-07-24 19:33:56 // 15641
Aha, értem. Köszi az illusztrációt:). Nekem is mutogatták, de közben elmagyarázták, hogy amikor kiadták, minden jó volt, aztán a Hungária körüton végigautózván úgy szétment, hogy 20 perc állás alatt tenyérnyi tócsát engedett.
Pat2006-07-24 19:30:48 // 15640
szerintem akkor a tiéd is vez.módosítós, az enyém sem kopogott hidegen, viszont melegen leállítás és újraindítás nélkül is - kizárólag alapjáraton. Na ekkor lett benne cserélve a vez.módosító és ettől fogva nem kopog meleg motor alapjáraton. Én kizárólag Selénia racing-ot használok
Alfaman2006-07-24 19:09:37 // 15639
Na akkor én mint új tag is hozzászólnék a dolgokhoz!Nekem felsö nívóig van töltve,full szintetikus olajjal,és nagyon ritkán kopog indításokkor! Leginkább akkor szokott,ha melegen leállítom,és 10 perc múlva ráindítok,hidegen soha nem csinálja!Ha sok az olaj,akkor az a kipufogón távozik,és igen,a katalizátort károsítja,ami egy vagyon:) Ja meg a szimeringeket is kinyomja! A kopogás bosszantó,de szervízesek se tudnak mit kezdeni vele,pedig valamiféle konstrukciós hiba lehet,mert tök újonnan még nem kopog!
Pat2006-07-24 18:58:04 // 15638
Izé, így tán jobban látszik:


Pat2006-07-24 18:56:22 // 15637
nu: errő van szó:



én a vez.módosító cserénél sem bántottam a kipuf.vez.tg.-t
Pat2006-07-24 18:53:36 // 15636
persze ahhoz ki kellett volna venni és nem jól visszatenni (ha előtte nem volt gond), de azt meg mér' csinyáták vóna????
Pat2006-07-24 18:50:32 // 15635
Háát jöhet ott az olaj, de nem hiszem, hogy ömlene...
Pat2006-07-24 18:48:30 // 15634
De csak egy a tárcsa, izé lényeg, vagy mi?? :-DD
Poló2006-07-24 18:47:11 // 15633
Tedd fel a kérdést a szerelőműhelybe. Ott több szaki szokott olvasgatni.
admirális2006-07-24 18:45:13 // 15632
csak azért kérdeztem, mert legutóbb olajcsere után a szervizből hazaérve ömlött az olaj a motorból. Vez.tengely szimering volt, de a nívópálca magasabban volt olajos, mint a legfelső jelölés... A szerviz szerint semmi köze a két dolognak egymáshoz. Előtte egy csepp olaj nem jött belőle.
Poló2006-07-24 18:42:05 // 15631
Minden tengelynek két vége van :-D
Pat2006-07-24 18:41:11 // 15630
szíjtárcsa????? ;-))
Poló2006-07-24 18:39:37 // 15629
Attól függ, honnan nézzük :-)
Pat2006-07-24 18:39:00 // 15628
Mármint arra értettem, amiről beszétünk. (amit kinyom a magas olajnyomás) ;-)
Pat2006-07-24 18:36:16 // 15627
A vez.mű tg.-nek nem az elején van? :-))))
Poló2006-07-24 18:34:04 // 15626
A vezérműtengely végén is van szimmering meg a főtengely végén is :-)
Pat2006-07-24 18:28:50 // 15625
nézz vissza ide: 15584, az ottani címről töltsd le és alcohollal ki is írhatod :-) talán abban lesz, én még kiírva nem láttam.
Pat2006-07-24 18:26:21 // 15624
Szerintem a vez. mű tg.-től egy kicsit messze van a szimering (a főtengelyen talán???)
Poló2006-07-24 18:22:19 // 15623
Ezt a szimmeringes dolgot ha jól emlékszek, akkor úgy olvastam valahol.
admirális2006-07-24 18:18:25 // 15622
Nincs hülye kérdés, csak hülye kérdező:).
Poló2006-07-24 18:16:26 // 15621
A kérdés sztem nem hülye :-) De sajna nem tudok rá válaszolni :-(
Satti2006-07-24 18:07:13 // 15620
Próbáld meg a szerelőműhely topicban ezt megkérdezni,hátha ott kapsz választ,vagy a DCS csapat topicban!
admirális2006-07-24 17:42:31 // 15619
Nagyon köszönöm. Azt elképzelhetőnek tartod, hogy kipufogó vez.műtengely szimeringet kinyírja? (bocs ha hülye a kérdés:))
Zsolesz2006-07-24 17:28:31 // 15618
Na ezért mondtam hogy nem értek hozzá csak valamit hallottam. De valami beleér az tuti :)))
Poló2006-07-24 17:25:02 // 15617
A dugó alja szerintem nem nagyon érhet bele az olajba.
Zsolesz2006-07-24 17:22:06 // 15616
Valamit én is hallottam egyszer hogy a max fölé nem szabad tölteni, de nem értek hozzá úgyhogy nem tudom mi az oka baromságot meg nem akarok írni mert lehet hogy sokan olvassák :)) DE valami ilyesmi volt hogy a dugattyú alja beleér az olajba és az valamiért nem tesz jót neki
Poló2006-07-24 17:18:14 // 15615
Én úgy tudom, ha sok az olaj, akkor kinyomja a szimmeringet.
Zsolesz2006-07-24 17:17:47 // 15614
Helyttesíteni bármivel lehet. Csak pl a sajjtal vigyázz mert nagyon büdös lesz a melegben. Amúgy sztem tegyél bele valami szettet sokkal jobban szól mint a gyári. 15ért már lehet kapni valami egyszerűbbet, de lehet hogy még olcsóbb. Én kicseréltem az enyémet és megérte.
Apucci2006-07-24 17:15:43 // 15613
Sziasztok! Van egy-ket apro problemam a geppel. Sajnos a meg nem teljes nyelvtudasom miatt nem konnyen ertetem meg magam a szerelokkel. (nem ertem az arakat! -eleg huzos- ) Segitseg lenne ha tudtok olyan honlapot ahol pontos muszaki leiras esetleg villamossagi vagy geprajzok lennenek a 156-osrol. Elore koszonom!
Pat2006-07-24 17:01:59 // 15612
Miért nem engedsz le egy kicsit az olajleeresztőn???????
Pat2006-07-24 17:00:05 // 15611
Ja! nekem akkor sem "kelepel", ha a minimum nívóhoz közelebb van mint a max-hoz. (kivéve az indítás utáni 1-2 sec.-t)
Pat2006-07-24 16:57:49 // 15610
A hidrotőke míg feltelik olajjal..... az az a 1-2 mp, deeeee szóljatok, ha rosszúl tudom. A vezérlés módosítót én szétszedtem, és ha jól okoskodtam, akkor az nem más, mint egy dugattyú, amit az olajnyomás működtet. (benyomódva, spirális alakban, elfordítja a szívószelepek vezérmű tenelyét a rajta lévő szíjtárcsához képest) Így ha túl nagy az olajnyomás, a dugattyú tömítésének nem tesz jót, legalábbis szerintem, akárcsak a lejjebb említett szimeringeknek. De ez csak az én okoskodásom és lehet, hogy nem így van... :-( De én akkor is erre esküszöm, persze meggyőzhető vagyok más elvekről is. :-)
Satti2006-07-24 16:15:39 // 15609
Bár az olajat soha nem nyomattam a max.-ig.
Satti2006-07-24 16:14:53 // 15608
Nekem ritkán,csak rögtön indulás után szokott,de csak 1-2 mp.-re,ha előtte órákat állt,de egyébként azt szeretem,hogy melegen nagyon hallkan jár.
Pietro2006-07-24 16:07:56 // 15607
Nekem sem "kerepel", ha a max. közelében van az olaj. Egyébként egy picit igen.
ribipeti2006-07-24 14:56:44 // 15606
Tényleg így maxhoz töltve jó, és tényleg a vez.mód élettartamára is van ennek pozitív hatása. Legalább is így hallottam. :)
Seriff2006-07-24 14:44:54 // 15605
Szárnyasfecskendő + kb 50-60centis cső. Nem könnyű a sűrűség nagysága és a cső keresztmetszetének kicsinysége miatt, de kivitelezhető a dolog:)
maxx2006-07-24 14:41:43 // 15604
Attiska Egy nagyobb fecskendő és egy darab olajálló cső kell hozzá, ami befér a nívópálca helyére. Ha kell tudok kölcsönözni :)
Attiska2006-07-24 14:41:22 // 15603
admirális, Elvileg a több olajmennyiségtől keletkező többletnyomás k inyomhatja a szimeringeket - feltéve ha az olajszivattyú nyomásszabályzója rossz. De régen úg ytanultuk, hogy a katalizátornak sem tesz jót az elégetett olaj, de aztán már lehet, hogy a mai olajoknál nincs ilyen probléma.
Satti2006-07-24 14:39:59 // 15602
A lényeg,hogy a min. alatt ne legyen:-)
Attiska2006-07-24 14:39:10 // 15601
Seriff, Hogy szívtad le a többletmennyiséget?
Seriff2006-07-24 14:35:11 // 15600
Az enyémet túltöltötték szervízben ezért füstölt (égette az olajat)- leszívtam belőle 3-4decit és azóta ismét tökéletes. 4liter olaj a 4.4literes gyári térfogatra:-)
admirális2006-07-24 14:31:19 // 15599
Elvileg igen, ezt minden hozzáértő váltig állítja, de eddig még senki nem tudta megmagyarázni hogy pontosan miért.
drPN2006-07-24 14:25:10 // 15598
Nekem eddig az összes Alfákkal foglalkozó szerelő azt mondta, hogy a max-nál legyen az olajszint. Egyébként abból lehet gond, ha túl sok benne az olaj?
admirális2006-07-24 14:20:19 // 15597
Én arra esküszöm, hogy akkor jó az oljaszint, ha a leírásban foglaltak szerinti mennyiség van benne. Márpedig ez 4,4 l az 1,6-os TS-nél (ha jól emlékszem). De a lényeg, hogy ezt egyszer kimértem egészen pontosan és a nívópálcán a felső jelölésig ért az olaj amikor bele lett töltve. Szóval igazság szerint ha a felénél, vagy a 2/3-ánál tart, én akkor már rátöltenék...
Pat2006-07-24 14:10:25 // 15596
Hát, nem tom, én direkt nem töltöm fel soha a felső nívóig. Szerintem azért van alsó és felső nívó, mert a kettő között "egészséges" a motornak. Inkább a kettő közötti 1/2 és 2/3 közöttre próbálom belőni, és ha "eltürelmetlenkedem", még akkor sem szalad a felső nívó fölé...:-))) Szerintem a vez.módosító élettartamát az befojásolja, hogy hidegen pörgetve van-é a motor vagy sem. (nagyobb olajnyomás)
ribipeti2006-07-24 13:32:25 // 15595
Ámen. :)
ribipeti2006-07-24 13:31:40 // 15594
Bontóból tuti kapsz occsóér, de ha ebayen is otthon vagy, akkor onnan is rendelhetsz. De a bontó olcsóbb. Keresd Bandi cartársat, ő talán tud is ilyet.
Pietro2006-07-24 12:10:06 // 15593
Üdv itt is!!! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak