Ronnie2006-12-01 00:21:50 // 23843
.. igazad van.. :o(
Karakot2006-12-01 00:17:44 // 23842
Ááááááááááá, Te beteg vagy! :)))))))) És még én unatkozom... :))))))
Ronnie2006-12-01 00:15:52 // 23841
Ronnie2006-12-01 00:15:48 // 23840
Ronnie2006-12-01 00:10:40 // 23839
Karakot2006-12-01 00:05:12 // 23838
Vazzee, most hogy demonstrálod a kihagyott lehetőséget... :) Valójában mikor rendeltem a véget, ez volt a legnagyobb a Proexnél. Tényleg. Kérdezték, hogy mekkorát kérek. Kérdeztem a legnagyobb mekkora? Mondta a srác, hogy 114-es, nem lesz nagy? Á nem, gyüjjön. Így lett csak ekkora. De mákom volt, mert a gyári dobra nagyobbat nem lehetett volna felrakni. :)))
Ronnie2006-11-30 23:58:56 // 23837
Értékelem a finom fogalmazásod! :o)
Ronnie2006-11-30 23:57:47 // 23836
Karakot2006-11-30 23:56:32 // 23835
Most az időszaknak megfelelően király felni vannak fent. Tudod, én olyan gazdag vagyok, hogy még télen is alufelnivel járok. :) Tavasszal pedig jönnek a TM felnik. :)
A képeket megkaptam, és hogy finoman fogalmazzak, abszolút megértem a döntésed.
Ronnie2006-11-30 23:46:27 // 23834
Ember, te már nagyon unatkozol, .. ilyen kérdéseken agyalni..
Vegyél először egy normális felnit, hogy ne legyen ciki a gyárkémény hátul! ;o)))))))))))))))))
Karakot2006-11-30 23:26:04 // 23833
Vajon melyik (felső/alsó) első toronymerevítő ér többet? Írtad, hogy a felső is érezhető, de mikor felrakta az alsót, akkor lett különösen merev. Persze ekkor már a kettő együttesen hatott a kasztnira. A kérdés az, hogy ha csak az alsó van fent, akkor is hatásosabb-e, mint magában a felső? Szóval ha csak egyet rak fel az ember, akkor az alsót vagy a felsőt válassza?
Belga2006-11-30 22:45:04 // 23832
Nekem 7 év, és kb 120ekm után szállt el a kuplungom. A városi közlekedés azért nem használ neki túlzottan.
Belga2006-11-30 22:40:55 // 23831
Hmmm? Nem értem amit mondasz... A linken a 3. képen rajta van a kartervédő, és ott van fölötte az OMP. Én erre a műanyag kartervédőre gondoltam, amikor beszéltem róla... van más lemez is? Akkor azt én nemtom...
Seriff2006-11-30 21:30:46 // 23830
Nos, kösz a segítséget kuplung ügyben!
Felmerült viszont még egy kérdés, illetve probléma.
Ezeknek a kuplungoknak a működési elve nem "hagyományos"- a rugók nem magán a kuplung tárcsán vannak rajta, hanem ún. csillapított kettős lendkerékkel rendelkezik az erőátviteli rendszer, ezen vannak a rugók, hogy ne rángatózzék a polgártárs:)
A gond az hogy édesapám vasában ez mondta fel a szolgálatot valószínű.
Ez az alkatrész szerintetek része a "kuplung készletnek" amit a kül. cégek kínálnak.
Gondolom nem:( Ha így van, nem tudjátok ez mibe kerülhet? Mert ilyet nem találtam a katalógusokban a neten.
Előre is kösz a segítséget- ismét:)
Poló2006-11-30 21:12:47 // 23829
A prizmákat könnyedén kitudod pattintani belőle, mikor lenn van a lökös, látni fogod. A doblemezeket nem kell leszerelni, elég kihajtani a lökös felöli csavarokat, kicsit elhúzni és beférsz csavarhúzóval a szélső csavarokhoz. Amúgy torx csavarok fogják. Szerintem utoljára hagyd a csomiajtó alatt lévőket.
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-11-30 21:08:35 // 23827
köszönet! hétvégén nekiesek :D
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-11-30 21:07:57 // 23826
Végre lerendeztem az ügyemet a biztosítóval... nekem jött egy okos cseh nő... és 3 hónapig ment a huza-vona... most végre vége :D
leszedem, műanyagos megcsinálnja aztán megy a festőhöz ;)
Poló2006-11-30 21:04:43 // 23825
Itt a tagok között pár embertől. Szerintem az Elaforg is olcsóbban adja, mint a márkaszervizek. Ebay-ről.
Bonnie & Clyde2006-11-30 21:01:48 // 23824
Hol lehet a hivatalos ár akár feléért beszerezni? Lehet hogy élnék a lehetőséggel...
Poló2006-11-30 20:59:50 // 23823
Fogja pár csavar a csomagtérajtó alatt (ezeket látod, ha nyitva a csomiajtó). Fogja alulról pár darab (ezeket akkor látod, ha aláfekszel a kocsinak. És még van pár darab, amik a lökhárító oldalsó részénél vannak, a sárvédőbe mennek bele. Ezeket szintén alulról tudod kihajtani, kivéve a kerekek mögött lévőket, ezekhez a doblemezeket is le kell lazítani. Talán nem felejtettem ki semmit, ha igen, akkor mentségem legyen, hogy kb. fél éve hajtottam végre a műveletet :)
Érdemes a doblemezből is kitekerni a csavarokat, mert sok a lököshöz fogja a műanyagot. Rendszámtábla világítás kiszedésével szerintem nem lesz gondod.
Sok sikert a szereléshez! :)
Bonnie & Clyde2006-11-30 20:58:37 // 23822
Mi júliusban vettük az autót. Augusztusban cseréltük váltóolajat ( szénfekete volt és fém spain darabokkal volt tele) . Az előző tulajok valószínűleg soha nem cseréltek benne váltó olajat, pedig a Szamosi szervíz szerint 60 ezer Km-erenként cserélni kell. Valószínüleg bontott váltót fogunk venni, már találtam 70ezerért egyet.
Brad 1562006-11-30 20:51:21 // 23821
Miért akarod levenni?????
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-11-30 20:47:36 // 23820
Tudja valaki, h kell lekapni a hátsó lököst? lehetőleg sérülés nélkül... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2006-11-30 20:43:14 // 23819
egyébként drága.... gyári kuplung olyan 40, a szerelési díj meg 50 max jobb helyeken...
Satti2006-11-30 20:41:57 // 23818
Igen,ez elég ritka,mert a váltó és a kuplung,az elég finom az Alfában,nem nagyon szokott vele gond lenni.
Poló2006-11-30 20:41:39 // 23817
Ha jól tudom, a gyár úgy adja meg, hogy nem kell a váltóban olajat cserélni. Persze nem árt neki, ha 100ezrenként le van.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-11-30 20:39:23 // 23816
cseréltetek olajat a váltóban? azért ez durva hogy a 6 éves autótokon tönkrement a váltó meg a kulung. bár a vezetési stíluson sok múlik...
kékalfa 1562006-11-30 20:20:56 // 23815
Sziasztok!
Én nem tudom más hogy van vele,de ez nekem soknak tünik!Mindenképpen utánajárnék egyéb alkatrészforrásoknak, a munkadij meg ugyis annyi amennyi.Még annyit,hogy egy bontott váltó nem kerül ennyibe,lehet,hogy érdemesebb komplettba cserélni,ha tényleg ennyi baja van.Ablakemelö bontottba egy tizes kb.
Mike.2006-11-30 20:18:25 // 23814
Szerintem igen.
Alkatrészeket itt pár kartárstól kedvezően tudnátok beszerezni.
Satti2006-11-30 20:16:01 // 23813
A márkaszervíz a legrosszabb ilyen szempontból,nem szabad odavinni,mert ott a legdrágább az alkatrész,ill. nagyon magas a rezsi órabér,de minden szempontból,akár a duplájába is kerűlhet minden,inkább,ha már BP.,akkor a Szamosi szervízbe kellett volna vinni,az is Alfa szervíz,de talán nem ilyen drága.A futómű,és egyéb alkatrészeket a hivatalos ár akár feléért is be lehet szerezni.
Bonnie & Clyde2006-11-30 20:10:33 // 23812
Hello Mindenki!
Végre bevittük a kocsinkat a szervízbe (Csike-Bege), váltó hibával (nem vette a negyediket + elszállt a kuplung. Kérdeztük kb mennyibe fog ez fájni nekünk (tudtuk, hogy amíg nem szedik szét a váltót, addig nem tudják megmondani, h mi baja és mennyibe fog kerülni) na de kb mégis mennyi? Erre azt mondták 150-200ezer-nél meg fog állni. Örültünk. Akkor még.
Ma hívott a pali a Csiki-begétől, és sorolta.... és csak sorolta a bajait. Meg se tudtam jegyezni!!!!! Új kuplunk (80.000), tönkrement a kapcsolószerkezet a váltóban, a difiben rózsakerék, napkerék 2db, 4csapágy csere. 3 léptetővilla csere stb stb stb stb......
Ezenkívűl átvizsgálták a futóművet, hát azokat már meg se jegyeztem... keresztlengőkar stb stb
Csak a váltóba az alkatrészek (javítási munkadíj nélkül) kb 150.000, váltó ki-be szét-össze: kb60.000, kuplung: kb80.000 + jobb hátsó ablakemelő szerkezet: 27.000 és még nem soroltam el mindent. Ahogy számoltam,jóval túl vagyunk a 300.000 Ft-on. Holnap kapunk hivatalos árajánlatot.
Drága helyre vittük a kocsit??!!!!!!
Poló2006-11-30 19:47:29 // 23811
Ha jól emlékszek, akkor Alfa156 írta itt a topicban, hogy Győrben vett olyat. Érdeklődj nála ;)
Ha esetleg onnan akarsz venni és kell segítség, akkor szólj nekem, segítek.
Poló2006-11-30 19:41:24 // 23810
Szerintem amelyiken fenn van a motor alatti védőlemez, arra nem lehet feltenni ilyen merevítőt. Láthatóan a váltótól pár cm-re van ez a cső. Nekem a lemez hozzáér a váltóhoz. Esetleg úgy lehetne feltenni, hogy ahol hozzá van csavarozva az autóhoz a merevítő, ott ki kell vágni a lemezt.
Mike.2006-11-30 19:29:48 // 23809
Háát ez elég csúnyán néz ki.
Az előbb belinkelt LMM-el kapcsolatos oldalon pont a 26,27 es oldal nem jön be.
Satti2006-11-30 19:29:03 // 23808
Ezeket szépen befested ezüstre,kötsz rájuk piros kis szalagokat,és már mehetnek is fel majd a fára dísznek:-))
Peti16V2006-11-30 19:25:27 // 23807
Peti16V2006-11-30 19:18:07 // 23806
Köszi!
Holnap teszek fel képeket, de most lépnem kell haza. Végre Alfával, nem OFF clióval. :)
Ciao!
Peti16V2006-11-30 19:15:02 // 23805
Valeo-Sachs-Luk kb. egy minőségi színvonal. A B&B (mostanában Delphi) talán egy fokkal lejjebb helyezkedik el, aztán jönnek az olyan felejtős márkák, mint a QH, Kuma, Gst. Utóbbiakat nem ajánlom, főleg dízelbe nem!
Peti16V2006-11-30 19:06:24 // 23803
A lényeget nem is mondtam: elkészült az autóm!!! :)))
Múlt hétfő óta nélkülöztem, már nagyon hiányzott.
Ez a 10 nap arra volt jó, hogy már elszállt a haragom, pedig elég durván tönkretette a családi költségvetést így karácsony előtt. Mindegy, majd teszek a fa alá az alkatrészekről fényképeket, és mindenki választhat közülük ajándékba! :)
Seriff2006-11-30 19:00:44 // 23802
ÉS milyen a minősége?
Mert attól hogy valaki gyári beszállító, nem garantálja a legjobb minőséget- persze lehet hogy jelen esetben így van. Azért kérdezem mert nem vagyok otthon kuplung ügyben... Sachsot dícsérték, nem sok márkát ismerek. Dízeleknél (és izmos, nyomatékos benyásoknál is persze) azért fontos hogy jó teherbíráú masszív szerkezet legyen, persze aki több mint 250lovat és sok-sok Nm-t mozgat, annak gondolom nem kell mesélni;-)
Peti16V2006-11-30 19:00:39 // 23801
Akkor nem tudom rosszul! :))
Lehet, hogy Valeo lesz a LuK-os dobozban is.
Peti16V2006-11-30 18:58:47 // 23800
Az se rosszabb igazából. A Valeo is gyári beszállító, sőt Európában a legnagyobb (nem kuplungban). Persze ettől még csinálnak gagyit, de nem ez a jellemző. Az olasz autókban általában - de majd megcáfolnak biztos - vagy B&B vagy Valeo van gyárilag!
Belga2006-11-30 18:57:52 // 23799
Tudtommal a Valeo a gyári beszállító...
Seriff2006-11-30 18:53:42 // 23798
Megkérlek rá:)
Láttam VALEO márkájú kuplung készletet 69ezerért a Bárdinál, az milyen?
Peti16V2006-11-30 18:50:10 // 23797
Ugyanaz a kategória, mint a Sachs. Ez a két legelismertebb márka. Eredetileg médindzsörmeni, de van pl. Szombathelyen is gyáruk.
Persze a dobozban lehet más márka is becsomagolva, pl. Sachs, Borg&Beck (olasz típusoknál előfordul). Ha érdekel, holnap megkérdezem neked, hogy mi van benne.
Peti16V2006-11-30 18:44:33 // 23796
Tényleg elkavartam, az nyomtatott formátumban volt meg. :)
Seriff2006-11-30 18:44:17 // 23795
Azért 70már jobban hangzik:-/
Ez a LuK milyen márka? Nem hallottam még róla...
Sachsot javasolták többen.
Peti16V2006-11-30 18:42:04 // 23794
Nálunk a LuK ára 101.546,-HUF. Ez tényleg elég rosszul hangzik. :(
Ha kell, el tudom hozni kedvezménnyel 70e-ért. Persze még így is qrva sok, tudom.