Peti16V2006-12-01 17:07:05 // 23943
Már vártam, hogy mikor reagálsz! :))
Számítottam rá, hogy be fogsz pöccenni. Most már legalább tudjuk, ki írta a múltkor linkelt népítéletet. Akkor is nagyon bepörögtél. :)
Satti2006-12-01 17:00:06 // 23942
Ez a "csillanti-brillanti" nagyon tetszik...:-))
Ferke2006-12-01 16:57:35 // 23941
Megelőztél, valami hasonlóról szerettem volna én is írni, ráadásul Te még tényeket is tudsz, ami így most hirtelen nekem megdöbbentő volt...mármint az, hogy még időben tudva levő volt, hogy az autó nincs a toppon.
Mert sok autónál ránézésre le sem lehet vágni, hogy beteg lenne, hacsak nem vagy egy olyan ember (vagy az, akivel autót nézni mész), aki mélységében ismeri az olasz autókat, méginkább az alfákat.
Tele van a népítélet ezekkel a hülye beírásokkal, de egyik sem ismeri el a saját hibáját, hogy ő baxta el ott, hogy nem tartotta be az alapaszabályt: ha alfát akar venni, akkor rohadtul nézze át, nézesse át, próbálja, prbáltassa ki olyannal, aki keni-vágja őket! (itt jön a következő bibi: marha kevés az, aki kenivágja az alfákat).
El kell lismerni, hogy az alfa több törődést kíván, mint egy fosvágen. De ezért alfa! Inkább 5xjobban törődöm vele, mert ha lexarnám, és azért kéne vas, hogy A-ból B-be menjek, akkor pásszátot vennék, mert "megbízható"!(Bár nem tudom, mitől begbízhatóbb, ha 2L olajat eszik 10000 kmalatt?????)
A másik necces dolog: ha bepötyögjük a hasznaltauto.hu-t, és rákeresünk 1 bizonyos tipusra, cm3-re, felszeretségre, akkor pásszátból lejön 1200 db, alfából ugyanilyen paraméterekre 12 db.
Valószínűleg 1200 autóból könnyebb találni jó állapotú, normálisan szervízelt, megbízható darabot, mint 12-ből.:(((
Tehát: nem csak a fontos, hogy kívülről csillanti-brillanti legyen a vas, és már mehetünk is haza....
Satti2006-12-01 16:32:50 // 23940
Helyesen beszéltél!
Peti16V2006-12-01 16:19:00 // 23939
Köszi Csocsi! :)
Poló2006-12-01 16:16:42 // 23938
Igazad van, én vagyok vak :)
tipoatti2006-12-01 16:11:10 // 23937
drPN cartárs!
Remélem, azért még olvasod a topicot... nagyon sajnálom, hogy ezek az érzések alakultak ki Benned, és hogy val'szeg a jövőben már nem leszel márkatárs... Siófokon még lelkesnek tűntél! Az oldalad sem igazán tükrözi, hogy milyen tortúrán mentél keresztül az autóddal. Valakinek már el is adtad! Ezek szerint ő sem fog jól járni... :(
Biztosan nem emléxel, de anno kérdeztem is tőled, hogy AZT a vasat meg merted venni??
Tél végén én is megnéztem az autót, és üvöltött róla, hogy egy betegágy!!! (rettenetes hang, NO olaj, stb. emlékeim szerint). Még ha a belseje valóban nagyon szép is volt. Az eladó egy teljesen laikus nepper volt, ezt gondolom te is levágtad.
Ezzel a kis szösszenetemmel csak a Te felelősségedre akarok rávilágítani - ergo a te hibádra!
Nem kell általánosítani szerintem, bármelyik másik típussal járhatsz így sajna... a mai autók a tömegtermelésről szólnak, állólámpás Merci tartósságot ne várj ( várjunk ) egyiktől sem... :(
Még egyszer sajnálom.
Peti16V2006-12-01 16:08:32 // 23936
Ez komoly? Még sosem láttam őket, pedig szoktam nézni a versenyeket! :DDD
csocsi2006-12-01 15:30:02 // 23935
Gratula és sok kellemes km-t :))
Satti2006-12-01 15:28:11 // 23934
Toyota az jó márka,csak meg kell nézni,milyen jól szerepelnek a Forma1-ben,pedig már 5 éve ott vannak.
Peti16V2006-12-01 15:20:12 // 23933
Na, ez azért durva volt!
Neked meg jó Toyotázást! Majd integetek az út széléről, amikor elkapom a sóvárgó tekintetedet! :)
Peti16V2006-12-01 15:16:30 // 23932
Ezt ugye te sem gondolod komolyan :)))
Az én nagybátyámnak is volt 124-ese, és azzal volt gond. Nem sok, de volt!
Azóta sokkal rosszabbak a mercik.
Satti2006-12-01 15:14:33 // 23931
Nekem is volt olyan régebben,nem is volt vele bajom,de azok talán még jobbak voltak.
A lényeg az,hogy egyedi esetekből nem szabad kiindulni,hiszen egy adott autót ki lehet fogni jól és rosszul,akár újonnan is,de van akinek semmi baja vele,mert talán nagyobb a szerencséje vele,vagy használtnál az előző tulaj rendben tartotta,mivel autókkal foglalkozom,sok példát tudnék hozni,más típusokból,hiszen az egyik tömegautó nálunk az opel,az egyiknek nagyon bejött,egy ugyanolyan egy másik embernek nagyon nem,folyamatosan szidta,mindig baj volt vele,nagyon megutálta,de ezt sznte minden típusnál elmondhatnám,ami az egyiknek bejött,az a másiknak gondot okozott,ez van.
Peti16V2006-12-01 15:12:08 // 23930
Sajnos te belenyúltál a rosszba, nem volt szerencséd. Erről nem te tehetsz, hanem valszeg az autód előző gazdája.
Én is még jobban szeretném az autómat, ha tényleg csak benya kéne bele, de ilyen autó nincs. Órákig mesélhetnék a sok OFF-os sztoriról, de semmi értelme nem lenne, mert nem szándékom megváltoztatni a véleményedet.
Tomy1562006-12-01 15:10:52 // 23929
Ezzel én se nagyon értek egyet! Szerintem az ALFA az egy SZERELEM! Nekem is elég sok gondom volt az autóval...igaz, használtan vettem és kiderült, hogy nagyon elhanygolt volt. De ez már a múlté. Szépen lassan mindet hiányosságot pótóltam és megérte.
drPN2006-12-01 15:10:24 // 23928
na jó nem akarom tovább borzolni a kedélyeket, sok boldog vontatást! :)
drPN2006-12-01 15:08:28 // 23927
figyeljetek, tudom hogy méhkasba nyúltam ezzel a témával... :)
én csak a saját és ismerőseim tapasztalatai alapján írom, amit írok. ha pl a mercit hoztad fel: apámnak 3 W124-ese volt régen, 10-15 évesek, kb félmillió km-rel a hátuk mögött sem volt velük az égvilágon semmi baj!
Satti2006-12-01 15:05:16 // 23926
Apámnak volt VW Sharan tdi,szinte nem telt úgy el 1 hónap,hogy ne lett volna vele vmi,több hosszú úton is otthagyta Fatert,ami elromolhat rajta,az szinte minden elromlott,pedig egy kifejezetten jó állapotú autó volt,most merci terepjárója van az Öregemnek,de az elmúlt két évben,mióta megvan,már rengeteg hibája volt,egy kis autó ára már rá lett kőltve,most azt is hírdetem,de nem kell senkinek.
drPN2006-12-01 15:05:15 // 23925
én is úgy gondoltam még fél éve, hogy egy tucatautóban nem érezném jól magam. most meg inkább az számít, hogy NYUGODTAN beleültethetem a családomat és elmehetek vele egy hosszabb útra...
aztán persze lehet hogy bármit veszek, azzal is lerobbanok majd... csak reménykedem benne, hogy legközelebb szerencsésebb leszek.
Peti16V2006-12-01 15:01:19 // 23924
Azért azt vedd figyelembe, hogy az említett 1000 tag esetében jórészt korosabb autókról van szó.
Ne felejtsd el, hogy nem azért rajongunk az Alfáinkért, mert azt gondoljuk, hogy jobb minőségűek a többi márkánál, de azt sem fogadjuk el, hogy az átlagnál nagyságrenddel rosszabbak.
Sajnos minden autó elromlik, valamelyik többször, valamelyik kevesebbszer.
Őszintén kívánom Neked (nem haragból!), hogy légy nagyon boldog egy Toyotával! Én nem tudnék.
drPN2006-12-01 14:59:27 // 23923
arányokról beszéltem. az átlag márkák autói között nincs ennyi meghibásodás - néhány kivételtől eltekintve persze.
elég sok autóm volt már, újak és még inkább használtak. de még soha nem robbantam le eggyel sem. ÉS az ismerőseim között sincs senki aki valaha lerobbant volna. két toyotám volt, össz három évig, az egyik új, a másik 10 éves volt. semmi gond nem volt velük, nem voltak "típushibáik".
végtelen, értelmetlen vita.
engem egy idő - és sok százezer Ft - után nem vigasztal a szépsége, és az sem vigasztalna, ha más márkákkal is ez történne.
Satti2006-12-01 14:59:04 // 23922
Ja,és ebben most 145 ezer van,ez a frankó km,és ezzel is már voltam kétszer nyaralni,bepakolva,haladós tempóval,meg itthon mentem vele erre arra,hiszen Alfatalin is már 6-on voltam az idén,ebből csak egy volt helyben,a többi Nekem elég távol volt.
Satti2006-12-01 14:56:19 // 23921
Az előző 146 1.6 TS-em bő másfél évig használtam,68 ezerrel vettem,86 ezerrel adtam el,ez idő alatt igazán szinte semmi nem volt vele,volt vele nyaralás,síelés,rendes tempóval nyomtam neki mindig,a mostani 156 1.6 TS is már majdnem fél éve van meg,elmentem vele minden gond nélkűl 17 ezer km-et,és csak akkor volt vele gondom,nem olyan kicsi,de nem is nagyon veszélyes,mert 100 ezerből kész lett.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 14:55:10 // 23920
Biztos igazad van bár nekem nem régóta van alfám, de a dieselekt dicsérik a benzineseket nem ismerem bár a népitéletben nem sok jót írnak az igaz.
Nekem volt francia autóm soha többet, volt német is fauvéé.... hát mikor 130-nál elszakadt a vezérműszííj s beégett a 2-es,3-as dugó mert a vízpumpa gyári hibás volt hát....eh, japán volt a családban honda nem rossz de azzal is volt baj meg az alkatrész hozzá kissé sokkk. No szóval engem első autóm egy tipo sem hagyott cserben sehol pedig minden ki lett rajta cserélve...
Szóval nem mindegy ha veszel használtan egy autót mibe nyúlsz... de újban sem :)))
Satti2006-12-01 14:51:46 // 23919
Ezt nagyon szépen mondtad!:-))
Peti16V2006-12-01 14:51:26 // 23918
egy alfával előbb-utóbb MINDENKÉPPEN bekövetkezik Ezt az állítást sok cartárs megcáfolhatja neked.
egy toyota miért nem robban le Ezt valszeg elhitted a tv-reklámból. Jó reklám, mert ez volt a célja. Nincs is ezzel baj, vegyél Toyotát, csak nehogy a volt kolléganőm volt Corolláját, mert fél év alatt 3-szor volt tréleren! Vadonatújan vette, pont úgy nézett ki, mint a reklámbna szereplő autó! :)
És tudod mi az érdekes a sztoriban? Hogy európában készült a Corolla, tele volt sokat szídott Bosch cucokkal (meg Valeoval, Lucassal). Na EZÉRT is okoljuk ezeket!
Én is haragudtam nagyon az autóra amikor lerobbant, de hazafelé ment előttem egy tréler, a platóján egy Avensisszel! Jó, tudom, biztos kifogyott a benzin belőle.....
drPN2006-12-01 14:42:46 // 23917
ja, nem tudom pontosan mennyi tag van itt, csak arányszámot mondtam
drPN2006-12-01 14:40:38 // 23915
ne érts félre, én nem csodálkozom, inkább csak az az érdekes a számomra, hogy ha valaki lerobban az út szélén - és ez egy alfával előbb-utóbb MINDENKÉPPEN bekövetkezik -, akkor rögtön a német/japán egyéb beszállítókat okolja. egy toyota miért nem robban le?
láthatjátok, és nem is titkolom, hogy erősen megingott a bizalmam az AR márkában, miután 9 hónap alatt 5szer kellett vontatnom az autómat. persze az enyém tényleg extrém eset, de ha azt vesszük, a kb 1000 tagból max 100 olyan van, akinek nem volt még komoly baja az autójával. ennek éppen fordítva kellene lennie...
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 14:39:43 // 23914
a szíve-lelke olasz meg a lefinomult morcos vonalai, amitől mindenki bevadul, mindenki versenyezni akar veled, mindenki álmodozni kezd egy saját alfáról :)))))
Peti16V2006-12-01 14:33:43 // 23913
Ebbe kár belemenni szerintem. Ez konstrukciós probléma, nem minőségi.
Mint lejjeb már említettem, ugyanez a beszállító készít feszítőket egy csomó jobb minőségűként megítélt márka (VW-csoport, Opel, stb) számára is.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 14:28:03 // 23912
Nemtom ezen mit kell csodálkozni a számtech iparban is a világon 2 cég gyárt optikát az írókba.... aztán van lg, samsung, sony, benq, hp, philips stb
az lcd kijelzővel hasonló a helyzet.... csak ott a nevesebb cégek belenyulnak a vezérlő elektrónikába...
alfa1562006-12-01 14:27:27 // 23911
Hali én is elcsodálkoztam , mert most lett nekem is vez szíj és a többi cserélve és canadai német gyártásu eredeti szervizben berakott alkatrészeket kaptam bele.Mi az olasz a kocsiainkban?
drPN2006-12-01 14:08:44 // 23910
de valaki beépítette... minőségellenőrzés?
Peti16V2006-12-01 14:08:15 // 23909
Nem, az maradt.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 14:04:33 // 23908
szíjtárcsát is cseréltél?
Peti16V2006-12-01 13:49:12 // 23907
Peti16V2006-12-01 13:39:26 // 23906
Nem, mert a munkahenger került a kinyomócsapágyra és nem fordítva!
Peti16V2006-12-01 13:38:06 // 23905
Ez egy bonyolult sztori. :)
A gyári csapágy LITENS gyártmányú (Made in Canada), mint sok más európai autóban az automata szíjfeszítő. Namármost ezt megveheted sokféle márkanév alatt, pl gyáriban vagy Luk(INA), Ruville, SNR, SKF, stb dobozban.
Mi Ruville-t és INA-t importálunk, ezért mindkettő volt polcon. A kettő egy és ugyanaz, mivel pár éve a Ruville az INA tulajdonába került. Ennek ellenére a Ruville dobozban műanyag volt a görgő, míg a másikban már fém. Úgy tudom, megváltoztatták az alkatrészt központilag, és az új széria már fém. Régebben ugyanez volt a gond a Ford 1,8D/TD motorknál, ott is szakadtak a szíjak, amíg ki nem váltották a műa-ot fémre. Nem értem, minek próbálkoznak?! Ez csak a feszítőre igaz, a vezetőgörgő továbbra is műanyag, de annak nincs jelentősége, mert az nem fogazott, mivel kívülről érintkezik a szíjjal.
Ferke2006-12-01 13:29:48 // 23904
De várjcsak. Ebben az esetben a kinyomócsapágy kiszedhető munkahengerestül őgy, hogy nem kell a váltót leemelni?
Peti16V2006-12-01 13:26:21 // 23903
Peti16V2006-12-01 13:19:28 // 23902
A szervizt már korábban reklámoztam:
Muha Mihály és Szabó Ernő, 1202. Budapest, Fás u. 33.
Végtelenül korrektek és precízek! Tele voltak melóval, mégis besűrítették az autómat valahogy. A hengerfejet egy külsős céggel csináltatták, ez a Dedeó Gépműhely utódja, amit Strohm Kft-nek hívnak. Mivel tudták, hogy jóban vagyok velük (a mostani cégem előző tulajdonosai) ezért rámbízták a költségek rendezését. A gépműhely tett bele 16 új szelepet, 8 vezetőt, kipucolták a hidrotőkéket és magát a hengerfejet, és síkolták. Ez a művelet 35e volt a szelepekkel együtt, egy utcáról betévedt embernek 55e lett volna!
A többi alkatrész kb. 77e Ft volt, amit nagy alkuk árán sikerült ennyire leszorítani.
A műhely a hengerfej le-fel szerelésért, és a vezérlés+termosztát cseréjéért 40e Ft-ot kért.
Eddig ez ~152, ehhez jön a tréler 8e, így 160. :(
Illetve a termosztát+fagyálló 10e, amit nem számoltam bele, mert független az eseménytől. Asszem nem maradt ki semmi.
Ferke2006-12-01 13:08:12 // 23901
A hidraulikus kinyomó alatt azt érded, hogy maga a pedál hidraulikus-munkahengeres és nem bowdenes?
A punto is ilyen volt, 2x meg is halt a munkahenger alul.:(
Peti16V2006-12-01 13:00:20 // 23900
Nekem 80e alatt 2-szer volt cserélve! :(
Nagyon nem azt mondom, hogy a csapágy maradthat! SŐT! Csak azt, hogy attól nem rángat. Illetve amelyikben hidraulikus kinyomó van, ott a szivárgás okozhat rángatást.
Karakot2006-12-01 12:55:33 // 23899
Még néhány kérdés. Írod, hogy a feszítő műanyag volt, most fémet raktattál bele. Milyen márkájú? SKF? Vezszíj milyen ment bele?
Ferke2006-12-01 12:55:03 // 23898
DEhogynem, pont ugyanígy, mint most! Már rendesen hozzászoktam a jelenséghez!:)
Tehát azt mondod, lehetséges, hogy csak a szerkezet+tárcsa lesz cserés, a csapágy esetleg nem? Bár szettben talán olcsóbb, mint külön tárcsa+szerkezet, és ha már szét van kapva, talán érdemes is cserélni a csapágyat. (?)
Karakot2006-12-01 12:53:39 // 23897
Hol is csináltattad a vezérlés javítást? Biztos volt már róla szó, csak nem emléxem.
Egyébként örülök, hogy jobb lett, mint volt. Mennyibe fájt összesen?
Peti16V2006-12-01 12:48:22 // 23896
Persze, lehet. A csapágy kevésbé, de a szerkezet vagy a tárcsa lehet bibis. Punto-ban neked nem rángatott? Ott ez típushiba.
Peti16V2006-12-01 12:44:36 // 23895
Bíztam benne, hogy igazad lesz! ;-)
Kíváncs leszek, hogy ettől is csökken -e majd a fogyim egy picit?!
Satti2006-12-01 12:41:33 // 23894
Automatát kell venni vazze,és nem lesz gond!:-))