Fórum >> Típusok >> 159

Piros Madaaar2012-09-06 23:23:46 // 24190
sokan mondtak mar hogy jo a michelin...csak valahogy az arral van nekem bajom foleg a nagy meretben :-(inkabb veszek olcsobbat de gyakrabban :-)de ez en vagyok
Piros Madaaar2012-09-06 23:21:53 // 24189
na ezt forditsd le legyszi mert nem ertem.:-)
GTPeti2012-09-06 23:20:59 // 24188
Michelin... Halk, tapad és tartós.
Piros Madaaar2012-09-06 23:20:22 // 24187
a RE050 a fiaton 17ben nagyon jo volt mindenben meg kopottann is jol teljesitett.
18" haverom 2.4jtdjen hangos, kemeny a 19" kepest pedig a Ti ugye ultetett.es ha lassitasz zug...
19"hozza kell tegyem a pirelli 1 eves gumi volt(tavaly aprilisban raktak fel) es a conti sem uj hanem egy eves(nem vettem ujat) mar volt auton.ezt figyelembe veve a conti jobb.
pirelli 20e km birt a belso oldala lekopott.a contiba mar en beleraktam egy ezrest elotte passz.majd lecheckolom mennyit fog elmenni de van egy erzesem hogy tobbet.
droberto2012-09-06 23:16:39 // 24186
Az nem mostanában lesz még akkor sem ha 200 k van benne! :)
Frau® Pieno Fiore van rajta!
droberto2012-09-06 23:13:38 // 24185
Igen a Conti az komoly. Bár a 10 mm plussz szélesség és futásteljesítmény nagy különbség!
Az RE050A-t én is hangosnak vélem, de azt én a nagy méretnek tulajdonítom inkább. Itt is átlagosan szerepelt zaj szempontjából.
Neked mi nem teccik' benne?
Piros Madaaar2012-09-06 23:08:54 // 24184
szepnek szep de oszinten en ezt a belsot nem szeretnem takaritani...na es a kormany ha az egyszer elkezd kopni..ronda lesz.kulsore ok.km biztos egy 50 tobb van benne.sajatombol indulok ki en masodik tulaj vagyok az elsot ismerem amiota megvette es alig jart vele igy is 140 e km rakott bele 3 ev alatt(en 5 ho alatt 16e)az autom 2009,majusi.
Piros Madaaar2012-09-06 23:05:30 // 24183
az GY UG sem valt be nekem,mig uj addig jo utana csuszik de vizes uton jo.bar amennyi ho van szinte mind1,inkabb a nedves,vizes,szaraz uton valora koncentralnek ha nemjartok sielni hegyekbe,nalunk azert van ho minden telen :-)
droberto2012-09-06 23:03:06 // 24182
A ha.hun már néztem, és jónak tűnik. Meg lehetne nézni, bár személy szerint nekem nem jön be a szürke műszerfal.
A km 90%-hogy kamu!
Piros Madaaar2012-09-06 23:01:08 // 24181
Hm jo a tema, nos 19" ez az elso autom :-) conti tapad de nagyon.lehet a melegek miatt amik voltak, de a pirelli az csak akkor tapadt ha mar meleg volt,es keskenyebb is volt mert mikor vettem 225 volt a conti meg 235.de jobbnak erzem biztosabbnak kanyarban.es nem hallani, a pirellit lehetett.egyenlore csak a pirellivel van esos elmenyem de nagy temponal nem ereztem biztosnak(nemet autopalya) conti ket hete van fenn es most szombat ota szervizbe vagyunk(klimakompresszor csere,oil csere)
Teliben meg a regit hasznaltam M3 vagy 3M..de volt tapasztalatom 3D vel is az kegyetlen jo(hatso kerekesen van)es fogja hoban.16" meretben 205 es 225,
bravon a RE050A volt.de mar nem emlekszem hol gyartva de annyit tudok hogy ket helyrol szarmazo van ilyen megnevezessel es az egyik nem jo.merete 225/45R17 volt.
ismerosnek 2.4jtdje van o most RE050 rakott fel 18" de nincs megelegedve vele ugyanis zug es foleg lassitaskor..nekem sem teccik szoktam vele utazni es en vezetek.ja es teliben sottozerot hasznal de iden biztos nem az lesz mert tavaly ketszer is elakadt vele a tatraban :-) en meg nem a cseh ujrahasznositott gumikkal :-)
droberto2012-09-06 22:53:20 // 24180
A 2.4-nek nagyobb akkor az akksitálcája mint az 1.9-nek (300 mm)?
Csak nem bírtad, ki hogy a Tesco-s aksit lecseréljed? :)
droberto2012-09-06 22:43:55 // 24179
Szerintem a Sottozero II-t verd ki a fejedből! Conti TS830-at, vagy Michelint AlpinA4, vagy Goodyear UG8-at, vagy max.Dunlop SP Winter Sport 3D vegyél.
Adrián2012-09-06 22:41:30 // 24178
Üdv Urak!
Valaki bármilyen információval bír -e ezzel a gk.gk. val kapcsolatban!?
Nézte -e már valaki ill vélemény?
Köszönettel
droberto2012-09-06 22:37:53 // 24177
Jó a téma! :)
Én Contis szerelésű ti-ket akartam, anno, de Bridgestone jött össze. A Conti Sport Contact 3, az Adac szerint verhetetlen nagy méretben, és személyes tapasztalataim szerint is, 15"-ban a Premium Contact 2-nél nincs jobb gumi.
Ha nem veszed figyelembe a futásteljesítményt és a koposást, tapadásban (szárazon, esőben) mit különbséget érzel a Conti és PZero Nero közt?
Melyik BS volt a Bravo-don és mekkora méretben?
Dunlopból Winter Sport 3D-t használsz?
droberto2012-09-06 22:28:56 // 24176
Nos, a saját élményeim:
- Pirelliben eddig csak csalódtam. :(
- P6000, 185/60 R14. Fényes aszfalton csúszott mint a takony a jégen. Esőben tuttti volt. - - Az Alfát Sottozero-val vettem 205/55 R16 méretben. Ez a gumi életveszélyes! Nedves úton olyan mint más gumival a letaposott havon. Nem túlzok! Emlékeim szerint, a tesztek a Sottozero II-őt is, a nedves útviszonyoknál tapasztalt hiányosságok miatt húzták le. Nedves út, pedig télen van doszta...
- Bridgestone Potenza RE050A 235/40 R19. Eddig 5000 km-t mentem vele (jellemzően szárazon), de rosszat nem mondhatok róla. Bár nincs összehasonlítási alapom. Ez a gumi, a gyengébb aquaplaning miatt nem lett ADAC tesztgyőztes 17"-ban. Hogy 19"-ban mi lenne a teszt eredménye, az rejtély számomra?
A japó gumikat (BS, Yokohama, Falken) az ADAC, és EU-s társaik jellemzően lehúzzák, de sokan esküsznek rá. Viszont a legalaposabb teszteket a németek végzik!
Te melyik Bridgeston-t raktad fel, milyenek?
Tibcsi1662012-09-06 22:16:20 // 24175
És mikor rángat jobban, ha kihuzatod, vagy tatásabban?
Tibcsi1662012-09-06 22:12:52 // 24174
Hát igen, a 166nál ott is volt a 100Ah-ás. Motortérbe nem fért bele.

És pont azt írom, hogy a tartósság szempontjából nem az indítóáram a mérvadó egy normál aksinál. Az ne csapjon be senkit. Inkább legyen nagyobb Ah és akkor tovább bírja.
Tibcsi1662012-09-06 22:08:31 // 24173
Nekem szinte mindig, es elég komolyan. Ezért is gondolom, hogy nálam más a hiba. A porlasztó
Tibcsi1662012-09-06 22:05:33 // 24172
Szerintem kevés. Én 85 Ah alatt közép kategóriást nem raknék bele. 2.4JTD-be. De ez persze saját véleményem. Mindenki azt vesz amit akar, csak aztán ne csodálkozzatok, ha megint meghal 4-5 év után.

Az Optima megint más kategória, azt nem kéne ide venni. Nekem is volt már EXIDE MAXIMA 900-as. Az 10 évig is megy pedig 55 Ah.
Liquid2012-09-06 21:50:15 // 24171
a gyári 450-hez képest a 700 nem rossz azért, de lehetne 300AH-s is és elfoglalná az egész csomagtartót :))
szerintem kicsit túlliheged a dolgot :)
Dömpi (il dottore)2012-09-06 21:44:48 // 24170
amúgy ne akard annyira tudni :(
Dömpi (il dottore)2012-09-06 21:43:58 // 24169
néha...ritkán

eddig azt hittem, hogy a 255-ös gumik miatt ráz néha
GTPeti2012-09-06 21:43:21 // 24168
"ZAP Silver nem jó, mert 80Ah szerintem kevés"
Erhardnak is ilyen van...
A 700 Amper az ami indítózáskor számít. Ez pedig egy jó érték!!

(Egy AGM Optima csak 50Ah, mégis elég lenne.)
Tibcsi1662012-09-06 21:42:46 // 24167
Motorféken is rángat? Mert nálam ott is.
Dömpi (il dottore)2012-09-06 21:42:12 // 24166
megy, megy, megy, majd leállítod a vasat, a következő indításnál kuplung benyom, mire olyan hangot hallasz a váltó irányából, mintha az egész kocsi szét akarna esni. Nekem konkrétan totál beállt, és szétzúzta a csapágygolyókat. Valójában ennek volt olyan borzalmas hangja.
Tibcsi1662012-09-06 21:39:30 // 24165
És a 2.4JTDM-hez pedig mindegyikből eggyel nagyobb már épp jó. Sajnos 95-100Ah nem fér bele semmilyen típusból.

ZAP Silver nem jó, mert 80Ah szerintem kevés, nagyobb Ah pedig nem fér bele
EXIDE Premium 85Ah (épp ilyet vettem tegnap)
EXIDE AGM 80Ah
Csabi2012-09-06 21:37:11 // 24164
Beavathatnál minket, milyen az amikor elszáll egy kettőstömegű! (??)
Dömpi (il dottore)2012-09-06 21:32:45 // 24163
Nekem is rángatott!
A műanyag központosító gyűrű fémre cserélése segített...de gázadásnál továbbra is rángatott.
A hétvégén cseréltünk lengőkar szilentet, és szétszedtük a belső féltengely csuklót, mert mi is arra gyanakodtunk. Semmi baja. Bár, ha már szét volt szedve, és vettem új csillagot, ki akartam cserélni, de az utángyártott csillag nem ment rá a féltengelyre. Szóval visszakerült a régi. A rázás megszűnt.
De ma újra kezdődött.
Kezdek motorbakra gyanakodni.
Mindenesetre érdekes, hogy az enyém is hol rángat, hol nem és néha az za érzésem, hogy attól függ, milyen ritmusban váltok felfelé - kihúzatom kicsit, vagy tatásabban.

A kettőstömegűt komolyan megéreznéd, nem így...tudom...nekem már szállt el.
Tibcsi1662012-09-06 21:24:26 // 24162
Persze biztos jó a ZAP csak a 3 leirt típusú aksi más kategória:

ZAP Silver = Közép
Exide Premium = Felső
Exide AGM = Csúcs

Csak ezért írtam, hogy ez alapján döntsetek. És persze kinek mennyi pénze van :)
Amúgy szerintem mindegyik jó választás az 1.9JTDm-hez.
GTPeti2012-09-06 21:17:57 // 24161
"Amúgy az Exide Premium és AGM más kategória mint a ZAP.+
A ZAP is évi pár millió akksit gyárt. Többek között AGM-et is. Nem vitás, hogy az Exide nagy név, de egy kisebb lengyel cég is gyárthat jót. A kalcium-ezüst technológia márpedig jó dolog!
Tibcsi1662012-09-06 21:17:01 // 24160
Jaa gyár így kérte, mert olcsóbb, és így lehet költséget csökkenteni. Mint pl a szar gyári féktárcsákkal és fékbetétekkel is. Azok sem érnek semmit!

De sok kis apróságból sokat tudnak spórolni. Elég szomorú :(
Tibcsi1662012-09-06 21:13:47 // 24159
Jaa 70-75Ah szokott lenni a 2.4JTDM-ben. Vicces. Nekem a 2.0TDI Cromában volt 85 Ah!!
Tibcsi1662012-09-06 21:12:01 // 24158
Amúgy az Exide Premium és AGM más kategória mint a ZAP. Növelt élettartamú és sokkal többet tud. (persze árban is drágábbak) Ezek közül valamelyik EXIDE-ot venném. Nem is lehet egy kategóriába tenni a ZAP-al ami sima közép kategória.
GTPeti2012-09-06 21:11:47 // 24157
Szerintem inkább azért halnak meg 4 évesen, mert a gyár így kérte. Ez egy ilyen játék. :(
Tibcsi1662012-09-06 21:02:36 // 24155
Nemrég volt erről szó és elég jól leírtam. Lényeg az, hogy a 159-ben gyári aksik nagyon alul vannak mértezve! 1.9JTDm hez 60Ah 2.4JTDm hez 75Ah. Ez vicc. Ezért halnak meg hamar a gyári EXIDE-ok a 159-ben. Nekem is 4 évet bírt ki.

Egyébként az EXIDE nagyon jó aksi, nekem a 166 2.4JTD-ben 8 évet ment!! De abban 100Ah volt.

Az a lényeg, minél nagyobb Ah-at vegyetek ami belefér a tartóba. 1.9JTDm-hez 70-75Ah kell, 2.4JTDm hez pedig 80-90Ah minimum kell!
Az indítóáram is fontos persze, de az akku tartóssága nem ettől függ. A 166ban 100Ah volt és azt hiszem csak 430A indítóárama volt! Mégis mindig pöccre indult és 8 évet bírt.
Sandree802012-09-06 20:57:16 // 24154
Ok köszi, most mér tudom, hogy az EN-est kell néznem. A ZAP aránylag közel is van hozzám, úgyhogy meggyőztetek :)

Holnap hívom is őket.

Üdv & köszi:
S.
GTPeti2012-09-06 20:53:52 // 24153
Egy szavazat a Michelin Pilot PS3-ra... Szerintem a nonplusultra.
Piros Madaaar2012-09-06 20:48:26 // 24152
nero volt nekem az jo csendes,puha,de gyorsan kopik.
teliben a sottozero van az hangos.az 17"
.....2012-09-06 20:41:35 // 24151
Nekem Michelin Primacy HP a nyári gumim nincs vele semmi bajom, a téli Pirelli W210 Sottozero II elég hangos.
Vermacy2012-09-06 20:34:22 // 24150
Nálam 17-es nyári volt P Zero Rosso és most 17-es téli lesz Sottozero II, míg a 18-as nyári a "hangos".

P Zeróból van még Nero is, ami inkább sport, mint "sedanos". Rossot ajánlják a mindennapokra.

http://www.gumiteszt.com/nyari_gumik/pirelli/p_zero_rosso_asimmetrico/index.html
http://www.gumiteszt.com/nyari_gumik/pirelli/p_zero_nero/index.html
droberto2012-09-06 20:32:46 // 24149
Én is csere előtt állok.
A Banner szerintem nagyon jó minőségű, tartós akksikat gyárt, de indítóáramban, teljesítményben picit elmaradtak. Néztem én is őket.
Mindegyik jó érték, de az EN szabvány elterjedtebb felénk.
Ahogy GTPeti is mondja a Zap Silver 80Ah EN700A jóféle Ca-Ag-ös, de figyelmedbe ajánlom még az Eixide Premium 77Ah EN760A-at, ami Ca-Ca-os, továbbá a felitatott síklemezes (AGM) Exide 70Ah EN760A-at.
Sandree802012-09-06 20:32:17 // 24148
Hali!

Nekem a gyárim pont Exide volt, és elég sokszor hagyott cserben. (Amióta Babánk van sokat áll a vas, mert az Asszony vasát nyúzom városban).
Ezért szimpatizálok a ZAP-pal, mert azért jóval erősebb, talán tovább húzza.

Hétvégén megírom, hogy mit raktam bele!

Üdv.:
S.
Liquid2012-09-06 20:29:19 // 24147
a 156-ban teszi a dolgát már régóta, olcsó és jó :)
Vermacy2012-09-06 20:27:30 // 24146
Lehet, megköveztek, de...

Mazda 323F-emnél (BG verzió és már becseréltem egy Puntóra :o)) szintén volt rángatásom. A problémát egy "eltörött" és néha-néha érintkező 80A-es, motortéri biztosíték okozta.

NemTom, egy ránézést talán megér itt is...
Piros Madaaar2012-09-06 20:26:44 // 24145
nekem a 19" volt pirelli pzero, most conti sportcontact 3,...ezekben a meretekben nemtudok kulonbseget tenni,csendesek,tapadnak mint allat,kopasrol egyenlore nem nyilatkoznek a conti szamara az meg friss,de a pzero gyorsan kopott. bridgestone volt a fiatomon(bravo) az jol birta(45e km) es nem is volt zajos,toyo is volt az 20.000km utan zajos mint a GY F1 :-) telikent Dunlop nalam a nyero es egy noname amit a csehek gyartanak ujrahasznositottbol de bevalt.
Sandree802012-09-06 20:26:26 // 24144
Ezt a ZAP akksit nem ismerem, ezzel van már tapasztalatotok? Egy picit nagyobb a gyárinál hosszra, viszont szimpi, hogy jóval erősebb. Nem vagyok megelégedve a mostanival.

Köszi:
S.
Vermacy2012-09-06 20:23:10 // 24143
Szüleimnek az van és néha kölcsönkérem! Teljesen más, mint az 1,9 JTDm-es 159... :o)
Szeretem mindkettőt!
Vermacy2012-09-06 20:21:17 // 24142
Hali!

Mit szeretnél helyette venni? Nekem eddig a P Zero Rosso vált be kényelemben és "biztonságban". Ez volt az "eredeti" szerelt, nyári készlet, amit idén lecseréltem, mert már kellett (asszem Bridgestonera). Elmúlt télen Matador volt rajta, amit idénre méretváltás miatt is lecseréltem Sottozero II-re.

Tényleg érdekelne bárki tapasztalata, mert Bridgestonet kollégám javaslatára vettem, mert Neki az vált be, bár Octáviája van...
Liquid2012-09-06 20:18:21 // 24141
Csatlakozom GTPetihez, a ZAP Silver 80AH - 700A sokkal többet tud és csak 1500-zal drágább
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak