Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 14:26:24 // 117471
Egyébként gyorsan meg is csináltam a felületi rozsda javítást. Az első kerekek mögött a sárvédő alján találtam pár kezdődő foltot. Ilyenkor még könnyű megfogni, pici gravírgép drótkoronggal kitakarítottam, kimaszkoltam és kapott egy réteg jól bevált fekete rozsdagátló festéket. Ennyi haszna már volt, hogy feljött a téma :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 13:45:32 // 117470
Oké, filozofáljunk :-D Mindenkinek egyénre szabott, hogy mire kell az autó. A többségnek főleg használati tárgy. A hobbi fogalma is egyén függő, tisztelem becsülöm a veterános vénájú autósokat, akik felújítják, őrizgetik, ápolgatják a régi, sok esetben értékes autóikat. Erre én képtelen volnék . Nekem nem való a télire eltett autó, a széltől esőtől óvott autó. Az én szememben ezek fantasztikus használati tárgyak, és én egy önző alak vagyok, nekem ebben a hobbi az, hogy használom. Nekem az élményt ez adja. Használat közben alakul ki kötődés egy autóval, és menni szeretek velük. Sok sok ingert közvetítenek, sok interakciót kiváltanak, a napi életem részei az Alfák. Télen, nyáron. Stimmel, Te megteheted hogy télen ne autózz. Én nem. Azt megtehetném, hogy télire veszek valami mindegy mit. Akár újat. A "hobbim" lényege veszne el. Azt mondanám, hogy lélekben veterános vagyok, sokkal jobban megfognak a régi autók. Mégis Isten ments hogy egy értékes régi autó hozzám kerüljön :-) Lehetne az egy 0km-es sok milliót érő Alfetta mondjuk. Én annak minden percét akarnám, szóval minden reggel beülnénk szépen és elmennénk vele az iskoláig és vissza :-D Télen mindezt kilinccsel előre, ahogy kell :-)
Piritu2019-06-20 13:05:31 // 117469
Elvileg évente kellene 😜
Giuntini2019-06-20 12:06:04 // 117468
Szerintem ezt sem kell túlragozni! Olyanba megyünk bele, aminek úgysincs vége. Minden autónál 10-12 éves korban előjön a rozsda. Ezek az autók jó esetben 6-7 éves korukban kerültek hozzánk, Európa különböző részeiről, és különböző felhasználóitól. Télen -nyáron használva vannak, több céges autóként szolgált, majd mikor bekerült Magyarországra jó nagyot tekertek a méteren. Olaszországban kevesebb a sózás, ellenben délibb területeken több a külső sérülés az autókon. Azt sem tudjuk, hogy a sérüléseket az előző tulajok milyen módon csinálták meg. Volt az E Merciken egy széria, amelyik a hátsó sárvédő ívnél 6-7 éves korára porrá rohadt. Az 59 esetében ilyenről nem beszélhetünk.
Ami a hobby autózást illeti, és ezt Gyurinak mondom, az én esetemben ez egyáltalán nem igaz! Sőt! Arra viszont rájöttem, ha nem akarom még jobban a gatyámat rákölteni erre az autóra, redukálom a budapesti állandó dugózást. Sem időben nem éri meg, sem pedig az autó miatt. Érzem, hogy mikor csak arról van szó elindulok és megállok, kínlódik az autó. Plusz amiről sokat beszéltünk az automata váltó hűtése.
Én megyek vele, csak egy kicsit átállítottam az autózásról való felfogásomat, de ez már elkezdődött az előző autómnál. Nem vagyok rákényszerülve arra (nagyon sok éven keresztül csináltam), hogy télen sóban, jégben, hóban autózgattam. Nincs értelme, megtehetem hogy féltem az autót. Ilyenkor a garázsban marad. Viszont azért én megyek rendesen vele, évi átlag 17-18 ezer km-t, és ez nagyrészt autópályán hosszabb távokon. Itt nem arról van szó, hogy ez használati cikk vagy nem! Arról van szó, hogy időben, anyagilag nem éri meg a városozás, plusz mi a francnak ne őrizzem meg az állagát az autónak... Valószínű hogy idén ősszel megcsináltatom a küszöbnél a rozsdát. Arról viszont nem beszéltünk még, hogy aki rendszeresen használja az autóját saras, sózott utakon, hányszor viszi el gőzborotvás alvázmosásra. Mert ez is baromi fontos.
RomeoOne2019-06-20 11:35:39 // 117467
Az üregvédelemmel kezdődik: How it's made - Alfa Romeo Giulia
RomeoOne2019-06-20 11:34:38 // 117466
Max gyáranként, gondolom.
Roll19832019-06-20 11:30:06 // 117465
Országonként szokott különbözni az autók alváz és üregvédelme? Szoktak a gyártók ezen spórolni? Felmerült bennem ez a kérdés, ha már a rozsda a téma.
Giuntini2019-06-20 11:23:29 // 117464
Az enyémben igen, 30 ezernél és 110 ezernél.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 11:07:30 // 117463
Értem, és azt is, hogy csalódott vagy. Én magam részéről ezt az infót is beteszem a többi közé és húzok még egy strigulát...
Piritu2019-06-20 10:52:18 // 117462
Elvileg a szervizkonyvben a karosszéria átvizsgálást is igazolni kellene. Meg nem nagyon láttam olyat ahol ez ki van töltve.
liusz2019-06-20 09:54:25 // 117461
Nekem az all-season autóm a 159. Azt mondtam, a rendes gondoskodásba bele kell tartozzon (sajna) az üregvédelem is különben 15 évesen akár bontó lehet a vége annak ellenére, ha valaki meg akarná tartani.. Azért vagyok némileg csalódott, mert az volt a benyomásom, hogy a 159 kafán meg volt csinálva végre. De ismerek olcsóbb kategóriát a 156 érából, ami jóval tartósabbnak bizonyult ebből a szempontból, ezért merek ítélkezni. A 159 konkurenciát rozsda ügyileg nem ismerem.
Giuntini2019-06-20 08:25:58 // 117460
Az mitől van, hogy mindegyiknél a bal odali küszöb hátsó traktusa rozsdásodik, jobb meg egyáltalán?
zoli9782019-06-20 07:57:02 // 117459
Meg lett cserélve másikkal és akkor a másik helyén csinálta ezt, akár hova raktam az újat így viselkedett. Illetve a régi ha egy bizonyos ideig ki van szedve utánna működik, csak ha nagyon sokáig süti a nap akkor kidobta hibára. Stekker korrozióm volt de azt már megoldottam.
droberto2019-06-19 23:54:43 // 117458
Miből gondolod, hogy a fej a rossz? Kiolvastad? Megcserélted egy másikkal? Viszi a hibát? Nem lehet, hogy neked is csak stekker korróziód van?
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 23:22:49 // 117457
A 145 a kora miatt nehéz ügy. Vagy egy mindegy milyen olcsó darab kell erre, ami ha szétrohadt, irány a bontó. Kegyetlen dolog, de végtére is használati tárgy. B változat egy rozsdamentes, kis km-es autót venni és azt sem megsajnálni, hanem használni, megadva neki a kellő gondoskodást. Egy autónak ez az értelme, nem? :-) Nekem a TD ezerszer inkább hobbiautó mint a 159, mégis napi járós is egyben. télen nyáron.
Bármikor képes lennék arra a borzalomra, hogy egy megőrzött kis km-es öreg Alfát eredeti céljának megfelelően használjak. :-)
droberto2019-06-19 23:16:20 // 117456
Valóban, ez az egyik legérzékenyebb rész.
Azt gondolom, hogy ezzel (első dobbetét hátsó-alsó-külső rész) mindnyájunknak foglalkozni kell.
Liquid2019-06-19 23:11:03 // 117455
Rozsda ügy: nagyon nem mindegy honnan jött az autó, hol lakott élete első 1-10 évében.
A Q4 Rómából jött, semmi rozsda nem volt rajta, most se sok van, a TiBI Padovából jött, makulátlan az alja, de egy jó kis osztrák vagy német már tud korróziót felmutatni.
zoli9782019-06-19 23:10:44 // 117454
Bal első parkolóradarom szarakodott, gondoltam veszek újat és kicserélem gondoltam ennyi ( festésen kívül). Rendeltem 2-t legyen tartalékba is. Egyiket lefestettem beraktam folyamatosan beadott. Gondoltam biztos sok lett rajt a festék. Beraktam a másikat festés nélkül és működött. Igen de csak addíg míg a kocsit nem raktam P-ből bármi másba mert utánna az is bead folyamatosan. Erre van valakinek valami ötlete? Vagy tud valaki linkelni olyat ami 100%, hogy működik?
droberto2019-06-19 23:08:36 // 117453
Ja tényleg. Küszöbnél a kifolyólyukak pereme a gumidugónál. :(
liusz2019-06-19 22:57:54 // 117452
Rozsda. Meg voltam győződve róla hogy a 159 nem fog annyira ettől szenvedni, de....https://youtu.be/jSySVud_Ne8 11 évesen lyukas küszöb igaz Britt autó, de a gyenge pontok tisztán látszanak. Nálam az ominózus helyen a küszöb eleje megpakolva homokkal ki kell mosnom még és utána üregvédőt bele. Már be is dolgoztam 2- 3 palack üregvédőt az első nyulványba, bölcsőbe stb., hogy késleltessem az elkerülhetetlent.
Amúgy nekem a gyári motorfedėl 7 évesen bubisodott az ablaktörlő lapát előtti élnél, küszöb rücsi felbubisodott, a hátsó elmelő fölött. Küszöb elejét is 6 évesen kozmetikázni kellet a ldhámlott festék miatt. Nem átrozsdásodás, csak ledobja a cuccot. 2010/4 gyártású. Tehát aki hosszabban akarja még a 59-ét megtartani üreg és alvázvédelem még most.
Haddel2019-06-19 21:52:31 // 117451
Én is vettem most egy téli autót,a Boci otthon fog pihenni a trópusi Budapesten, nuku só😃
Giuntini2019-06-19 21:26:08 // 117450
Hát ez az Robi! Gondolj bele én évente annak idején 50-60 ezreket mentem. Jó munkaeszköz volt. Ezzel meg évi 16-17 ezret. Együttvéve az összes autómra nem költöttem ennyit mint erre. Ezt állandóan féltem. Próbálom is megőrizni az állagát. Annak idején még wc-re is autóval mentem. A pesti forgalom most már arra kényszerít, hogy BKV-t használjak. Egyszerűen autóval nem lehet bejutni a belvárosba.
Jaj Robi az a TS! Hogy mit műveltünk vele Velencén. Azért van az a pénz, amiért beleülnék. Most is néztem a hirdetéseket, de olyat nem lehet találni mint Shadiné.
Az automata váltó sok ember szerint a városi forgalomban arat. Ez így van, de mikor bele kell nyúlni, az horribilis összeg. És főleg a városi használat öli az automata váltót. Az alacsony fokozatokban nincs kellő hűtése, és a hűtés hiánya ami főleg az automaták halálához vezet. De elkanyarodtunk.
Egy sima 1,4 TS budapesti forgalomban, négy évszakos gumival. Szerintem ez a megoldás, azt adjál neki. Pofázom, aztán megvettem a 159-re az új felniket, meg a Michelin Alpin-okat, és mikor esik a hó, meg sóznak, az a gyönyörű pofája nem kandikál elő a garázsból.
droberto2019-06-19 21:06:25 // 117449
"Egyszerűen nem veszem elő sózott, latyakos utakon" - Ez tök jó, hogy megteheted, de sajnos a többségnál a 159, nem hobbiautó. :(

A 145-öt is pont ugyanúgy sajnálnád. :)

Egy megoldás marad: Az alváz és üregvédelem.
droberto2019-06-19 21:03:16 // 117448
"Hiába van garázs, mindennapi használatnál a -10 fokból beáll a +15 fok fűtött garázsba" - az üregekből csavarni lehet a vizet. Kb. úgy mintha kiveszel a hűtőből egy sört és nem iszod meg egyből. :)

"Nem tudsz mit csinálni" - De tudsz! MS üregvédő zsír. :)
Giuntini2019-06-19 21:02:49 // 117447
Jobban mondva én megpróbálok mit csinálni! Egyszerűen nem veszem elő sózott, latyakos utakon. akkor bent áll tisztán a 15 fokban. Autópályán és hosszabb távokon használom, mindig lemosom, ahogy észreveszem a kőfelveődéseket már megyek ecsettel. Abból van dögivel, mert nem szeretek 160 alatt menni vele.
Évek óta ismételem a projectet egy kisebb városi autóra (145). Igen, ez valóban jó megoldás lenne, de mint Shadin biztos elkezdenék beleölni pénzt, és ott sincs vége a dolgoknak.
Imádom a 159-et, ezzel a 2,4-es motorral! Hű de k...rva jó lenne egy 4C spider, de akár egy Piritu spider is. Mellette egy 145 TS is rohangálni. Aztán felébredek, és azt veszem észre hogy a kezem a bilibe lóg.
droberto2019-06-19 20:59:43 // 117446
😱😮
Rosszul látod.
Ha már átrohadt nagyjából igen, de a korrózió megjelenéseinek 80-90%-nál bőven segít, illetve durván lassít mivel az még csak felületi általában. Ezért is kell mielőbb elvégezni és rendszeresen pótolni a sérült részeken. Persze ahol szükséges és hozzáférsz vissza kell csiszolni a fémet, és kell kémia átalakítás illetve a passziválás. Után a 2 rtg. 2 K epoxi alapozó, és 2 rtg. 2k akril (ha nem kívül van).

Ha úgy lenne, ahogy írod, akkor a hidakat/műtárgyakat se festegetnék, hanem cserélgetnék a fém szerkezeti elemeket. :)))

Nem olyan egyszerű dolog ez, ahogyan sokan képzelik.
Giuntini2019-06-19 20:50:33 // 117445
Szívemből szóltál Robi! Autópályás autók a kavicsfelverődések miatt rohadnak. Meg lehet nézni őket, agyon vannak verve a hátsó kerékjárati ívnél. A motorháztető szét van verve a kőfelverődésektől. Én három éve fényeztettem le a lökhárítót, most a polírnál is néztem, mennyire szét van verve.
Hiába van garázs, mindennapi használatnál a -10 fokból beáll a +15 fok fűtött garázsba, akkor az olvadó sólé megteszi a hatását.
Nem tudsz mit csinálni, ezek az autók 6 évre vannak vásárolva új korában, utána minden motorikus és kasztni probléma a második, vagy harmadik tulajt érinti.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 20:50:10 // 117444
A Marea az ugyanaz a 90-es évek közepe, 2000-res évek eleje, amikor drasztikusan javult az olasz autók rozsdavédelme. Szerintem ami 15 évet elmegy gond nélkül, körülményektől függetlenül, az már jó védelmű autó. Aztán jönnek ki az előtörténetből adódó különbségek. Az egyik elporlad hirtelen, a másik 20 éves koráig is húzza :-)
droberto2019-06-19 20:49:39 // 117443
Igen persze.
+ a motorháztető eleje, alja
+ a csomagtér fedél

Mindenkinek erősen javasolt az alváz és az üregvégőzés jófajta cuccal.

Már sok éve írom ezt.

1
Smith2019-06-19 20:46:13 // 117442
De látjuk, hogy a korrektül megcsináltatás mennyire nehéz. :(
Giuntini2019-06-19 20:42:13 // 117441
Nekem az a véleményem, ha már 6 évesen hozzám kerül, akkor már csinálhatsz bármit utólagos alvázvédelemmel, ha már a rozsda benne van, akkor azt már nem tudod megakadályozni. Az már csak pénzkidobás. Akkor inkább érdemesebb gyűjteni korrektül megcsináltatni.
droberto2019-06-19 20:40:19 // 117440
Azért van bőven forró pont.
Első kerékjárat belül felül, küszöb eleje, első sárvédő alja, hátsó kerékjárat egyes részei. Padlólemez hátsó része, hátsó vonószem, tanktöltő nyílás, kb. az összes ponthegesztés és még sorolhatnám.
Néhány fotó.
A KTL alapozás árnyoldala.
A segédalváz, hátsó híd és az egyéb acélelemekről már ne is beszéljünk.

A rohadás mértéke nagyban függ, hogy mennyire korrozív környezetben volt használva (autópályák, tengerparti utak) illetve a tárolás (pl. párás és vagy fűtött garázs).
A sok kavicsfelverődés szintén nagyon ront a helyzeten.
Az esetleges javítás pedig szintén negatív irányba viszi a dolgot 90%-ban.

Egyszóval, a rohadás, korrózió mértéke elég széles skálán tud mozogni.
Haddel2019-06-19 19:39:50 // 117439
Én pont most szívtam meg a kasztnissal. Nekem is elkezdett rozsdásodni a bal küszöb hátul,meg a csomagtérajtó. Mondjuk hülye voktam,már vagy 3 éve terveztem kiüregvédőzni,de mindig elcsúszott a dolog. Itt az eredménye. Én főleg Ausztriában használom az autót,télen itt sóznak ,mint az állat.
Én azt tanácsolom mindenkinek,ha megvesz egy autót,mindegy ,hogy 2 éves,vagy 9 ,azonnal üregvédőzze ki valami jó anyaggal,pl Mike Sanders Wax-al. Az alvázvédőt is át kell nézni,ha kell ,akkor kijavítani az esetleges leverődéseket,lesúrlódásokat.
De szerintem a 159 elég jól meg van csinálva alapból,látom itt a környezetemben a hasonló koru német autók már elég dúrván rohadnak.
Giuntini2019-06-19 18:22:13 // 117438
Érdekes ez a rohadás. A Fiat Mareám 15 évesen egyáltalán nem rohadt. A Két Cromámon viszont 5-6 évesen a hátsó szélvédő sarkánál ott volt a rozsda.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 18:01:37 // 117437
A 159-ből a legöregebbek 13 évesek. :-) Nem kéne rozsdásodniuk. A 146-tal hasonlítani nem is tudjuk még, azok azért 15 év fölött kezdtek bajosak lenni. A 159 alapvetően nem egy rohadós autó, és szerintem az Alfák úgy általában egész jók ebből a szempontból. Azt viszont gyanítom, hogy ha többeknél rohad a küszöb, akkor az nem csak sérülés miatt. Mitől lenne többeknek pont ugyanúgy sérült a küszöb? :-)
Inkább sejtem úgy, hogy bizony ott rohadási hajlama van, akár 5-10 évesen is, pláne egy osztrák eredetű autónak. Szóval nagyon érdemes azt a környéket átnézni, figyelni.
Shadin2019-06-19 17:59:24 // 117436
145 is maradt, Dóra Micra-ja ugrott, de egy hajszálon múlt csak ez a felállás :-)
Shadin2019-06-19 17:58:02 // 117435
Meghúzta a kereskedő a Stinger felnijét és ezt adta mellé ajándékba :-)
Shadin2019-06-19 17:56:55 // 117434
Ebben a kategóriában szerintem a legjobb választás. És nagyon nem gáz ám. Nekem spec. tetszik.
Shadin2019-06-19 17:55:45 // 117433
Szerintem is zsír! :-)
Shadin2019-06-19 17:55:23 // 117432
Ez egy KIA Stonic a Micra helyett.
Giuntini2019-06-19 17:39:12 // 117431
Azért a 159 más! A 146 alulról felfelé elkezdett rohadni. A 159-re inkább a sérülés miatti rohadás a jellemző.
Giuntini2019-06-19 17:37:32 // 117430
Ami azért gáz, hogy három évvel ezelőtt lecseréltem a haspáncél tartó füleket ami elöl fogja. Gyári természetesen. Egy év múlva már tiszta rozsda volt, úgy hogy garázsban áll az autó, télen ha sóznak már elő sem veszem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 17:17:46 // 117429
Hosszútávon a rozsdával? Lehet, csak szívás :-) Tavaly lett megcsinálva a 146-om, és minden nyáron vissza kell vinnem az autót átnézni és újra üregvédőzni. Mármint ha nem vagyok hajlandó télre letenni. Idén is viszem, átnézzük, telefújjuk az üregeket. Ha bárhol bármekkora pötty rozsdát találunk, azt azonnal el kell pusztítani, különben egy szezon és lehet szabdalni újra. Az üregvédő megreped, bentről elindul a rohadás, mire kívül észreveszed már porrá foszlott az egész. Rozsdás autót nem vennék. Inkább legyen más betegsége.. :-)
Giuntini2019-06-19 17:10:45 // 117428
Alapvetően a 159 nem rozsdásodásra hajlamos autó. Ettől nem kell tartanod, hogy rozsda miatt ennyi pénz megy el. Vannak rozsdásodásra hajlamosabb pontjai, es ha ott sérülés érte, akkor gond lehet. Ami rozsdásodásra hajlamos a bölcső, mert újra hasznosított anyagból készül.
Mondom, nálam a bal küszöb hátsó részén azért jelent meg a rozsda, mert sérülés volt rajta. A jobb oldali ugyanott patika, mert nem volt sérült.
Ami még rozsdára hajlamos gócpont az sw hátsó ajtajának pereme.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-19 17:10:35 // 117427
Inkább kortünet. Ma láttam egy 10 éves Jetta-t és egy 6 éves C4-et javítás alatt. A Jetta küszöbje konkrétan elfogyott. A C4 középen a B oszlop alatt porladt meg. Após Jumpyja 4 évesen elkezdett rohadni a szélvédő körül és még pár helyen. Nem hiszem el, hogy ez nem szándékos a gyártó részéről. 10 év és legyen kuka az autó. Az Alfa híres volt a rohadási hajlamáról. Amikor ez konkrét piaci hátrányt jelentett, összekapták magukat, egyből 15-20 évet kibírtak az autók. Most éppen nem téma, a gyártók sunyiban leadtak a szerkezeti tartósságból (gondolom olcsóbb lemez, kevesebb vegyi kezelés). Majd megint indul a cikkezés, hogy ez rohad, az rohad, akkor majd javítanak rajta, elrontanak mást. Kizárt, hogy tartósra gyártsák, csak ennyi a lényeg, vegyél majd újat :-( Rozsda szempontból én most pont ezért a Mazdára tennék tétet. Ment a sok cikk róla, most ők várható hogy javítanak a tartósságon.
Gergely2019-06-19 16:05:43 // 117426
Meg is nézek párat itt az Üllői úton, csak a miheztartás végett. Igen, a bölcsőről is hallottam már... sajnos a megtekintett példány sem volt már 100-as.
De amitől inkább tartok az az, amit te is mondasz. Miszerint a rozsdával hosszú távon nem tudsz mit kezdeni. Először az egyik küszöb, aztán a másik, aztán egy sárvédő, aztán egy bölcső, satöbbi és az autó még 15 éves sem lesz, mire csak a rozsdára sikerül ellocsolni 4-5 kilót.
Szabister2019-06-19 15:31:26 // 117425
Azt csak személyesen tudod meg. 3misi környeken biztos kapsz jót. Akkor már Tbi. Bölcsőről még nem is beszéltünk de több cartárs megtudja erősíteni hogy sajnos az sem időtálló.
Gergely2019-06-19 15:18:52 // 117424
Szia! köszi az infót. Tehát akkor a 100 ezres különbség az, ami a legvalószínűbb a két kocsi között. De ezek szerint nem nagyon lesz esélyem rozsdamentes példányt találni, még a 10 évesek közt sem. Talán 3 millió környékén... :DD Viszont akkor rentkívül érdekelne, hogy mit mutat egy JTD, amit egymillióért vesztegetnek, 200 ezerrel az órában.
Szabister2019-06-19 15:04:50 // 117423
Ne akard megtudni :)
Giuntini2019-06-19 15:02:44 // 117422
Az igaz, de ott rohad a legtöbb. Nagyon sokon látom ott a rohadást. Azért megnézném, hogy egy TI küszöbspoiler alatt mi lehet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak