Fórum >> Típusok >> 159

Szabister2019-01-14 23:10:20 // 114052
Én 1.9re contitech vezérlést +hepu vizpumpat vettem. Többen ezt javasolták 😉
vzsiros2019-01-14 22:35:14 // 114051
Én komolyan nem hittem volna, hogy ilyen még létezik... Szinte bejáratós ;)

159ti, tiptop állapotban

Gyönyörű.
Morfiusz Cédula2019-01-14 22:12:18 // 114050
Én mindkettőt elhiszem. Ha nem nagyon gyorsítgatsz vele, hosszút mész a külső sávban klíma nélkül 90-el, akkor bemegy 6 alá a fogyi. Annak idején én is próbálgattam ezt pályán.
Városban pedig lehetőleg éjszaka vagy hajnalban kell menni, sárga villogókon át, szintén hosszút, akkor lehet 8 alatt.
Az más kérdés, hogy egyik sem az a tipikus autópályás/városi használat.
Macccy2019-01-14 21:38:30 // 114049
meraz sokat eszik ? ...
Vittorio1592019-01-14 21:28:02 // 114048
Vagy kamion mögött lejtőn gurulva 80al.😁
Giuntini2019-01-14 21:17:36 // 114047
H 5 hengerből lekapcsolnak 3-at...
Liquid2019-01-14 21:04:41 // 114046
tréleren :)
Zolibácsi2019-01-14 20:58:24 // 114045
autóút, szélcsend, szobahőmérséklet stb, tud az 6-t enni :)
amúgy ha jól emlékszem autópályán a 60 km/h a legkisebb sebesség határ, szóval kijöhet a 7,7 :-)
Vittorio1592019-01-14 20:42:26 // 114044
Jó kis csevegés megy a facebook csopiban..
Van akinek a 2.4 7.7et fogyaszt főleg városi használattal.
Másnak meg autópályán 6L-t...😂
Zselé2019-01-14 19:06:05 // 114043
Ez mondjuk igaz :) Remélem legalábbis, hogy nincs más..
VKG624 (4x156)2019-01-14 19:04:15 // 114042
Mondjuk elég sok autó van, aminek a tulajdonosa azt kívánja, bárcsak ennyi baja lenne műszaki előtt :D
Zselé2019-01-14 19:01:41 // 114041
Belecsúsztam egy vonóhorgos Lacettibe reggel a jégen...

Fényeztetni akartam a lököst a sok kavicsnyom miatt, plusz le volt pattanva a króm a scudetto-ról is, hát most itt az alkalom legalább..

A stressz igazából annyi, hogy holnapután műszakizik, de megvan a törött scudetto, majd vissza kendácsoljuk valahogy ideiglenesen :)
Piritu2019-01-14 18:59:13 // 114040
értem én hogy valakinek nem tetszik a scudetto, de ennél egyszerűbb módja is lett volna a kiszerelésnek :-(
Zselé2019-01-14 18:57:51 // 114038


... na már hogy ezért
Zselé2019-01-14 18:57:07 // 114037
Nekem nem indul valami jól a hét... :(
VKG624 (4x156)2019-01-14 17:28:34 // 114036
Műanyag lapátosoknál előfordul ilyen bizony. Nekem a 145 boxer játszotta el.
Elreped a műanyag lapát és elforog a tengelyen... aztán csak pillázol a vízhőn.. :)

Szerencsére nálam az extulaj átütötte a termosztátot csavarhúzóval, így nem tűnt fel. Csak miután kicseréltem a termosztátot.

Jaj de szerettem azt az autót. Nem.

(Amúgy nekem anno írták az alkatrészes boltosok, hogy melyik fémlapátos vízpumpa... de max megrendelsz 3 félét a bárdiban aztán amelyik fémlapátos, hazaviszed...)
Az a szívás, hogy vezérléscserével jàr. Azaz ha most vetted az autót, akkor nem az, mert úgyis kellene...
emGéza2019-01-14 17:26:59 // 114035
Az ördögbe! 13 éves lettem! :-D
Balu19902019-01-14 17:03:51 // 114034
És itt a nagytöbbség milyen vízpumpát vesz vezérléscserénél? Mert én az Elaforg Kft-től akarom rendelni, az eredetileg gyári vezérlés szettet vízpumpával, a kérdés csak az hogy valóban gyári-e.

A legfurcsább az egészben az, hogy tegnap tényleg hazajött szépen semmi hibával, szépen tette a dolgát. Számomra kicsit érthetetlen, hogy miként lehetséges ez. Az autó kereskedésben állt kb 3 hónapot, létezhet az, hogy ennyi állástól a vízpumpa mellett valahol elkezdjen engedni vagy a termosztát ennyire letapadjon?

Első körben kizárnám a hengerfejet, mert egy gramm füst nem jön az autóból még menet közben sem.
Zolibácsi2019-01-14 14:49:54 // 114033
Valaki mintha mondta volna, hogy bizonyos vizpumpak el forognak a tengelyukon és nem forgatják a vizet.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-14 14:38:13 // 114032
Cseréltem ma féklámpa kapcsolót. 1 perces művelet szerencsére. És az autó meghálálja. Sétszedtem kiváncsiságból, ez egy több állású kapcsoló. Érzi az épphogy fékre lépést (féklámpa + tempomat leoldás), a fékezés célú fékre lépést és van alul még egy vészfék kapcsoló is. Automatánál meglepő gebaszokat tud produkálni ez a filléres kapcsoló.
1. Mostanában többször volt nehezebb a P és a menet módok közti kapcsolás, legutóbb be is ragadt P-be. Csere után szokatlanul könnyen engedi reteszelt állásból, ez már régóta döglődhetett.
2. Egy ideje figyelem, hogy kisebb utcákba letéréshez fékezve mintha üresbe dobná a váltót, néha döccen egyet. Ez mostanában 10-20km-en biztos hogy előjött egyszer. Ma semmi, eltűnt a jelenség, pedig mentem egy csomót.
3. A váltások most finomabbnak érződnek. Néha olyan keményen tudta visszadobni, gondolom fék+kanyar kombót érzékelt, közben meg a gázon álltam. MOst fel-le tökéletesen sima a váltás mindig.
4. Nem világít folyamatosan a féklámpám :-DDD
Bali1592019-01-14 14:22:37 // 114031
És elég jó ízlése van, ahogy elnézem...:-)
Giuntini2019-01-14 14:03:04 // 114030
Főleg azért, mert Zolival mi már átmentünk a hf mizérián.:(
Balu19902019-01-14 13:57:52 // 114029
Tömítés oké, a kupaknál nem sziszeg ki. Holnap okosabb leszek akkor jön meg az új termosztát.

A próba után leírom, hogy mi lett az eredmény.

A vízpumpa is tud ilyen hirtelenséggel ilyet tünetet produkálni? Mert a folyamatos elhasználódás a lapátokon szerintem lassabban és fokozatosan jönne elő. Hiszek nektek mert nekem még új ez a vas és Ti azért már rutinosabbak vagytok. :)
Giuntini2019-01-14 13:45:29 // 114028
Sőt még lehet vízpumpa is.
Giuntini2019-01-14 13:44:13 // 114027
Tényleg így csinálja, ha 90 fokon áll, az lehet 110 fok is. Ilyen a műszer. Elképzelhető a termosztát. Azt megnézted, hogy a kiegyenlítő tartály zárókupakjában benne van a tömítés?
Balu19902019-01-14 13:04:09 // 114026
Nem kemények, összenyomhatóak és az a nagyon furcsa, hogy ezt a hőfok emelkedést tényleg egyik pillanatról a másikra éri el és ugyanilyen lendülettel vissza is esik, aztán újra, olyan hogy folyamatosan 130 fokon maradjon nem volt, mert mindig visszaesett. Ezért is gondolok termosztátra vagy hőgombára, mivel ez lehet mondani egy alkatrész lecserélem a termosztátot feltöltöm és légtelenítem a rendszert, ha akkor is megvan a hiba na akkor van baj.

Nagyon fura, tegnap végig jöttem 200 kilométert pályán 120-as átlagtempóval a víz tökéletes volt végig (természetesen műszer szerint, kérdés mi a valóság).

Ez a hiba tényleg ma reggel jött elő a semmiből, se füst, semmi. Ugye a termosztátnál az a gyakoribb hogy nyitott állásba ragad, de az is előfordulhat, hogy zárva marad.

Remélem nem hengerfej mert akkor t.kön szúrom magam. :D
Zolibácsi2019-01-14 12:46:44 // 114025
Kemények a víz csövek? Ha kupakot a víz tartály rol le szeded kijön a víz? Vagy leesik? Fel soroltak a hengerfej hiba jelei. Fórumos tapasztalat, ha csak nagyobb sebességnel melegszik akkor nem fordul meg a víz a rendszerben. A víz hőfok jelző csak akkor jelez ilyen hibát ha 1 liter víz van a rendszerben. De Azt hiszem ilyen hibát meg nem láttunk mint nálad hogy egyik meleg másik hideg a víz cső. Szóval még lehet termosztát is
Liquid2019-01-14 12:39:12 // 114024
Ő egy gyerek fül-orrgégész, Németországban élt és dolgozott , kb. 1-2 éve költözött haza.
Balu19902019-01-14 12:35:49 // 114023
Sziasztok.

Lecseréltem a jó kis 156-ot egy 2008-as 159 2.4. JTDM-re. Tegnap sikerült vele hazajönni, nagyszerű vezetni, élmény beszállni, egy szóval tökéletes.
Sajnos a mai nap folyamán jött elő egy hiba (első napján nálam, szépen bemutatkozik :) ), egyik pillanatról a másikra a vízhőfok felugrik maxra, a kocsi jelez hogy állj meg azonnal te ökör és ezt folyamatosan csinálja. Kicsit termosztát hibának tűnik nekem, a kocsi nem füstöl, víz van a rendszerben, az olajban nincs víz olyan mintha néha visszazárna a termosztát és nem nyitna vissza, a vízcsövek közül van amelyik csont hideg van amelyik meleg.

Valaki találkozott már ilyen jelenséggel és ha igen valóban a termosztát csinálja ezt a hibát?

A segítségeteket előre is köszönöm.
Bali1592019-01-14 12:35:01 // 114022
Hali! Győri, korábban még lehetett látni a hirdetésnél is. Szerintem az ismerősöd lesz az.
Liquid2019-01-14 11:35:52 // 114021
nem győri véletlenül? Ha igen, akkor ismerem a tulajt...
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-14 11:25:31 // 114020
Szerintem nem :-) Vagyis csodálkoznék ha elmenne ennyiért. A 2.4-ek árait is szoktam figyelni, a vége évjáratok 3m körül... Kíváncsi lennék. Az újpesti neppernek csak fogynak ezek a 3M feletti 2.4-esei is. Ha meg ennyit ér, dobok egy polírt rá aztán hirdetem. :-)
Macccy2019-01-14 11:00:23 // 114019
És nemdohányzó fogorvos nő, aki csak hétvégén gurította ki, akkor sem ment vele átlag 70 kilométer távolságon túlra :))


Viccen kívül amúgy ezek ennyiért elmennek? 4.5M ? Ilyenkor eléggé elcsodálkozom, hogy én miért vettem majdnem fele ennyiért a mindössze 11 hónappal idősebb 1.9-est. Az is német nőé volt, viccen kívül :DD
Roll19832019-01-14 10:36:42 // 114018
Facebookon egyik csoportban már votl téma ez a TBi. Ha jól emlékszem a tulaj sokáig kint élt, de nemrég hazaköltöztek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-14 10:27:26 // 114017
akár de lehet egy is alvázszám ikrezéssel :)))
Shadin2019-01-14 10:19:51 // 114016
v kétpetéjű ikrek
Shadin2019-01-14 09:22:32 // 114014
Olyan gyakran előfordul h ua. autó kint is meg itthon is megkapható?

HaHu

Mobile.de
Zolibácsi2019-01-14 07:35:46 // 114013
Beszédes volt az is, hogy mondták ez az első amitől nem ment el a kedvük első ránézésre, mert már megneztek vagy 4-5 ilyet. Ha jól értettem 1.9-et vettek végül.
alfa159d2019-01-13 20:07:06 // 114012
Sziasztok!

Eladó sorba került szeretett Alfám.
Ha esetleg valaki ilyenben gondolkozik. Az ár reális kereteken belül alkuképes.


https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2_4_jtd_20v_sportiva_automata-13727685
Giuntini2019-01-13 14:40:50 // 114011
Jól tetted!!!
Giuntini2019-01-13 14:40:20 // 114010
Na látod, én nekem mindent szinte ki kellett cserélnem. Új motor, hengerfej, hűtő, generátor, turbó és sok minden még ezen kívül. És a kímélés nem azonos az autó kihasználatlanságával. Mellette alsó hangon megyek évi 18-20 ezer kilométert, ami régen az évi 60-hoz valóban kevés. Csak megpróbálom ésszerűen használni, és nem fogok vele fél órákat parkolóhelyeket keresni, és nem fogok 60 fokig felmelegedett hűtővízzel járni.
Zolibácsi2019-01-13 13:55:30 // 114009
Ma sem vitték el a kocsim, nem adtam oda 1.8 ért
Morfiusz Cédula2019-01-13 12:27:19 // 114008
Egyetértek, akármennyire is szeretjük ezeket a gépeket, használati tárgyak, meg amúgy is nehéz úgy kiélvezni őket, ha csak a ponyva alatt állnak. Ráadásul rengeteg alkatrész még kíméletes használat mellett, csak az évek múlásával is öregszik, így egy valóban keveset futott, megkímélt autónál is sok probléma fog előbb utóbb jelentkezni, szóval szerintem ki kell használni, amíg még relatíve fiatalok és problémamentesek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-12 22:53:19 // 114007
Érthető, persze, ez is élethelyzet függő. ;-)
Giuntini2019-01-12 22:41:29 // 114006
Igazad van, de a tehetem kímélem. Nincs tervbe véve eladása.
Budapesten meg egyszerűen sokszor nincs értelme beindítayni a motort. Én úgy veszem, hogy nincs értelme beindítani a motort 2-3 km-ért.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-12 21:28:56 // 114005
Ja amúgy a TD volt szétszedve 7 év varosozás után. Nem hogy rendellenes kopás, de leginkább semmilyen kopás nincs a motorban. A hengerfej patyolat tiszta volt (rossz adagolós kormos, fúj.) A kipufogót sem ette meg a savas kondenzvíz, minden eleme gyári 22 éves. Szóval..
Haddel2019-01-12 21:06:36 // 114004
Jól áll neki a hó😃
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-12 21:02:53 // 114003
Minden motornak ugyanannyira ártalmas, kár ezt a 2.4-et túlmisztifikálni..A dpf-neknsincs baja, minden regen megszakítás nélkül teljesen lefut, erre figyelek. Még egy autóm sem ment tönkre attól, hogy napi használatban volt. Legalább felezett olajcsere periódus és hidegen kímélő használat mellett nem szabad hogy baja legyen. Egy benzines olaja simán jobban elsavasodik amúgy és magasabb fordulaton is üzemel. Cserében valamennyire kiégethető a benzin az olajból. Lehet követni azt az elvet is, hogy veszek valamit amit nem sajnálok és járok egy olyan autóval, amibe beülni se szeretek. Csak ennek semmi értelme :-)
Ezek használati tárgyak. Vigyázok rá, ápolom, de használom, merr arra való.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak