Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2021-01-08 21:50:56 // 123585
Vissza tudják már úgy tekerni, hogy a MES nem látja. Nem mindenkinek sikerül, vagy benne marad a valós itt-ott, vagy pl nullázódik. Érdemes ránézni. De reálisan látszik az. A beltér 150-200e-nél még újszerű, kezdődő kopásokkal pl Ti-nél a kormányon.
forrasr2021-01-08 13:29:58 // 123584
Saját tapasztalatom is megerősíti amit írsz, decemberben így vettünk apámnak egy tekert órás off autót, 2007-es dízel , 215.000-km-el, jszp szerint 2017-ben hozták be svájcból 115e km-el, azóta 2 magyar tulaj használta és tett bele 3 év alatt 100e-kmt, benne volt a szervizkönyv amit Svájcban vezettek 2015-ig, és 2015-ös utolsó bejegyzés szerint 154e volt benne :D, kereskedésben volt, de megadták az utolsó tulaj telefonszámát az ő engedelmével, beszéltünk vele, egy márkát ismerő országos ismertségű szakihoz hordta szervizelni, költött is rá pont olyan dolgokat amik a becsült 270-280e-km környékén fel szoktak merülni. Mindezektől függetlenül egy jó vételnek tűnt, így nem hagytuk ott, aztán a többit majd igazolják vagy cáfolják az évek meg a km.
Smith2021-01-08 10:37:23 // 123583
Ki lehet olvasni, de vissza tudják úgy tekerni, hogy meg nem mondod első blikkre ott rögtön. El lehet kezdeni mondjuk számolgatni a regenek számát, megnézni hogy átlagosan hány km-enként regenerált, és abból saccolni, de nem tudom, hogy pl. a 2.4 számolja-e, hogy mennyi volt? A 2.0 biztosan. De km számlálóból biztosan nem lehet megmondani.

Amúgy ez olyan, hogy ha odamész, és tetszik, és elkezded nézegetni, olvasgatni az ECU-t miután már nagyon megtetszett az autó mert szép és jó is látszólag, akkor már nehéz elengedni, és hiába is mondod az eladónak, hogy ez tekerve volt, nem fogja izgatni és nem is fog tudni mit kezdeni ezzel az információval akkor sem ha még nem tudta, majd jön a következő vevő aki nem visz MES-t magával... :)
zoli9782021-01-08 10:24:03 // 123582
Annyit tudok kintről behozott magánszemélytől vette a srác, és ő is ment ki személyesen érte. De a küszöböt meg az ilyen helyeket meg is nézek majd.
Piritu - 1.000.0002021-01-08 10:21:32 // 123581
Az autóvásárlók nagyon kis hányada van ezzel tisztában, sokan nem is hallottam ilyesmiről. Itt is hányszor van hogy megveszik a kocsit, örömmel regelnek aztán megkérdezik hogy hol lehetne átnézetni a kocsit....
A magam Spideres példájánál maradva, amikor rá akartam dugni a gépet a Windows akkor döntött úgy hogy No-ban, mobilnetről elkezdi a komplett rendszerfrissítést. Kérdés nélkül. Normál esetben nem is kapott volna netet, de az ePER-ben rákerestem az alvázszámra. Több óráig tartott volna. Nekem 3 órám volt megnézni és nevemre venni a kocsit mert zárt az iroda.
Szóval elég nagy tere van a zsiványkodásnak.
leopop32021-01-08 10:16:06 // 123580
Ha érdekel valakit edzőtársam most fogja eladni a 159 SW-t
Amit tudni lehet róla: 1.9 JTD 16v 150 ló, 299 ezer km van benne nem tekert és hollandból hozta azt hiszem 2016 ban. Kint egy tulaja volt itthon meg ugye csak ő. Szép darab szerintem 😁
Ha valakit jobban érdekel meg tudom adni a számát 😁
forrasr2021-01-08 08:41:47 // 123579
Kedvencem ez a 10e km-ként új olajat kapott....JSZP szerint 191ekm volt benne mikor behozták, így max2x cserélt benne olajat a mostani tulaj, és a 190e alatt(ha nem több) mennyi volt a periódus?azt ki tudja? szerintem meghatározóbb a korábbi időszak mint a legutolsó 20ezer, de most ez nagy szlogen lett. Legjobb kombináció a szeretett autóm meg a 10ezrenként olajcsere duma. Osztrák import, így a korrózióra érdemes figyelni, TI küszöb szépen ápol és eltakar, 2008-as hazai autóknál is előfordul már bajos küszöb, hátsó kerék előtti alsó részre érdemes odafigyelni. Persze lehet simán jó vétel, csak jól át kell nézni.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-08 07:27:40 // 123578
És van ami 100e km alatt van pont a 3x annyi, mint amiben 200 felett lakik
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-08 07:23:10 // 123577
Hát 6 éve megállt az idő :))) Biztos van kevés méteres kint...drágán
leopop32021-01-07 23:16:32 // 123576
MES-el gyorsan ki lehet olvasni
Piritu - 1.000.0002021-01-07 22:14:26 // 123574
Jól mondja Warbi, mind 180-210 közé van tekerve :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-07 20:45:49 // 123573
Az enyémben meg 180e 6 évesen kb 6 éve ...
Zolibácsi2021-01-07 20:15:26 // 123572
drukkolok, hogy csalódás mentes legyen
zoli9782021-01-07 19:54:06 // 123571
Ha el lesz hozva, kap egy matrica rendszámot, vagy egy alfás keretet.
zoli9782021-01-07 19:52:13 // 123570
Fél 5-kor lesz az indulás, szóval még így is előbb indulunk mint lehet 😅 aztán nagyon remélem nem csalódok. Az is tetszik mondjuk ahogy a tulaj, beszélt róla. Facen is rákérdeztem. Egy valaki írt, hogy ismeri az autót meg a tulajt is. Mindent megkapott az autó amit kért, és becsben tartották legalábbis ezt írták.
Piritu - 1.000.0002021-01-07 16:25:32 // 123569
Tuti, én tekertem oda :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-07 16:07:13 // 123568
Na ja. Abban annyi is volt :-)
Piritu - 1.000.0002021-01-07 15:13:30 // 123567
Az enyémben is 190e volt amikor eladtam, egész jól lőttem be :-DDD
RomeoOne2021-01-07 13:47:09 // 123566
Mondjuk, aki króm kerettel rak fel rendszámtáblát, ráadásul egy 159-en elölre is, még egyszer ráadásul, fekete autóra...
Az ízlés-rendőrséggel bevitetnám :DDD
Liquid2021-01-07 12:58:16 // 123565
Nincs ebben semmi extra, 10 éve mindegyikben 100e volt, mostanra lett 200e, évente 10e-et mentek velük :D Ja nem...:D
Amit belinkeltél az tényleg jól néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-07 11:51:33 // 123564
Belenéztem a ha.hu kínálatba. Jesszus... MIndenben is 170e km van, vagy 210. Csoda vételek egymás hegyén hátán XD
Erre még rákérdeznék 2.4 Ti ügyben, valahogy a kormánya, belseje kétszázezer kilométeresebb :-)
Vagy elgurulnék Érdre nézelődni.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-07 11:34:13 // 123563
És még bele sem számoltam, hogy lehet átnézetném valahol.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-07 11:28:59 // 123562
Na ja, csak ha jól látom egy bő 5 órás út a cartársnak eljönni Debrecenig. Elég korán kell indulnia.. :-) Pláne hogy egy ilyen autó megveteti magát ez 99%, szóval írni is fognak, biztit kötni, elmegy pár óra hamar. Tankolások, kaja, egy ismeretlen autóval haza konvolyozni.. én elindulnék 5-kor XD
Smith2021-01-07 11:09:43 // 123561
Nincsen kijárási tilalom csak este 8-tól. Jelenleg senkinek nincs megtiltva, hogy elmenjen bárhova... :D
zoli9782021-01-06 22:18:53 // 123560
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat. Szombaton megyek megnézem, csak kicsit necces így a kijárási tilalom miatt. Amúgy a tulajról annyit megtudtam "alfabuzi" ez volt 2. Alfája és most van a 3. Neki lecserélte benzinesre a 159-est. Ja és ő ezért egy éjszakát autózott 😅
Liquid2021-01-06 11:29:22 // 123559
A kormánmyműről is azt hittem eddig, hogy csak a fészlift előttiek hajlamosak elpusztulni. Az enyémmel nem volt gond. A hátsó TI emblémát nem is vettem észre.
A kormány sajnos elég gyenge, az enyémen már 140e-nél is erősen látszott a használat nyoma. Naja a kazángumi nem áll jól semminek :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-06 11:28:19 // 123558
Ha hengerfej para van, tudok kölcsön adni egy gázelemzőt. Ha ez segítség és az eladó nem zárkózik el a dologtól :-) Mentek vele, kupak le és 1 perc alatt elvileg elszíneződik ha baj van.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-06 11:23:37 // 123557
A kormánymű az simán, az enyémben még 90e környékén gariban cserélték (ha nem csak ráírták az alkatrészt). A teleszkóp az viszont nem jellemző.
A farát nézném még át alaposabban, hiányzik a Ti jelzés a csomagtér fedélről. A kormány elég kopottas, de sajnos ez sem támpont, nem egy tartós bőr anyag.
Összességében nem néz ki rosszul. Azokat a ronda szőnyegeket az első kukába kidobálnám mondjuk XD
Zolibácsi2021-01-06 11:19:07 // 123556
Mikor cserélték?
ha az is szar és azért adja tovább, hamar ki lehet deríteni, próba körön elég egy-két 3000-es fordulatig elpörgetni az már elég, hogy a vízkör megmozduljon. Vízcsövek megnyomkodása, ha betonkemény az nem jó. Álló motornál kiegyenlítő tartály sapkát le veszed és helyén marad a vízszint akkor jó.
Kiegyenlítő tartály el van szineződve/öregedve, akkor érdemes cserélni, visszatérő ág, szeret eltörni.
Kérd el annak a telefonszámát, aki ki írta neki, mert később még kellhet.
zoli9782021-01-06 11:13:02 // 123555
Nekem 1.9en 200x-nél osszefosta magát a kormanymű enyik pillanatról a másikra 😅
Liquid2021-01-06 11:06:13 // 123554
Persze, azt én is megnézném, benne van vagy 6 helyen.
Írja is az eladó a futómű javítást, csak nem olvastam végig akkor :)
Mondjuk a teleszkóp és kormánymű nem feltétlenül kell hogy tönkremenjen 22x000 km-nél...
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-06 11:03:07 // 123553
A km-t érdemes kiolvasni, nem olyan könnyű tekerni mint az elődeit, előfordul hogy az ecu-ban bent marad a valós. Erre konkrét példát tudok, én olvastam ki :-) Az a példány valós 320e-nél (óra szerint 220e) kérte a futómű generált és a kettőstömegű cserét is. Annyit mondjuk tudtunk róla, hogy autópályás autó volt Olaszországban.
Liquid2021-01-06 10:40:50 // 123552
ez így megér egy megnézést
zoli9782021-01-06 10:26:10 // 123551
Beszéltem a tulajjal, a hengerfejes volt az autó, de cserélték 166-os hengerfejre. Egr off,dpf off, minden normálisan kiírva. A részecske szűrőt kipucolva rendbe rakva adja hozzá mellé. Cserélte benzinesre az autót mivel elköltözött de ugyanúgy 159-es alfát vett. Olajat, vizet nem eszi.
leopop32021-01-05 23:40:57 // 123550
Akkor bocsánat. Igen a kinézetből indultam ki.
Zolibácsi2021-01-05 23:37:27 // 123549
nem, nem ugyanaz, más, több anyag van benne, fogtam a 2006-osat és a 20010-eset is érezhető súlykülönbség van. kinézetre lehet ugyan az
leopop32021-01-05 23:07:44 // 123548
Teljesen igazad van nagyon korrektül írtad le. 👌
Annyit viszont hozzátennék hogy sajnos a faceliftes is ugyanúgy az tud lenni, mert a hengerfej full ugyanaz.
Liquid2021-01-05 22:51:07 // 123547
Hmm, ez pont olyan mint az enyém volt :) Nem egy tucatautó a Q4 TI, ellenben Qrva jó így nagy Q-val. Szépnek tűnik, a km nem vészes valószínűleg már átesett egy futómű felújításon. Az a kazángumi mondjuk igencsak rontja az összképet :)
Zolibácsi2021-01-05 21:59:08 // 123545
nem tűnik rossznak, de engem mindig aggaszt, hogy a friss rendszámos "szeretett autónktól meg válunk"
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-05 21:54:14 // 123544
Debreceni, fekete 2.4 Ti berlina? Felháborító hogy másnak is van, vigyed innen messze XD
Jó óccó, tudok neked olyat mutatni ami ennyiért biztos nem eladó :-)
Ha erre jársz, egyébként tényleg megmutatom a vasat ha gondolod :-)
zoli9782021-01-05 19:33:22 // 123543
Igazából ezt az autót néztem, https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2_4_jtd_20v_q4_ti-16556562
Valaki esetleg tud róla valamit? Itt lehet a tulaj?
RomeoOne2021-01-05 19:28:29 // 123542
Tudod miért nem jó a belterjes szaporodás? Mert nagy valószínűséggel ugyanazok a génrészletek hibásak és nagyobb valószínűséggel lesz az utód defektes. Érted, mire akarok ezzel kilyukadni? :DDD
Smith2021-01-05 18:23:54 // 123541
Lassan úgy lemegy az áruk, hogy vehetsz rögtön hármat és összeteszed mindegyikből azt, amelyik jó :)
Giuntini2021-01-05 17:55:48 // 123540
A facelift előttiek kevésbé tartós hf-el készültek. 2008 utániaknál változtattak a hf anyagán, tartósabbak lettek.
Amit Liquid barátom is mondott, ez erősen használatfüggő, amit nem tudsz leellenőrizni. Hidegen taposások, sok hidegüzem növeli a hf repedés lehetőségét.
Tanács: Óvakod j a "felújított" hf-el árult autóktól. Ha nem gyári felújított, nagy valószínűséggel újra megreped. Sokan új hf hoányában a 166 20V hf-et rakták fel bontottan. Ha jót találtak, ez a legjobb megoldás. Az enyémre vadiúj gyári került abból a pár darabból, amit kiszórt a gyár 1 millió helyett 250 ezer forintért. Az enyémet felújították még akkor amikor erről a hibáról nem lehetett tudni, 50 ezer km után újra megrepedt.
Próbaútnál azzal kezd, ellenörzöd a tágulási tartály sapkáját. Két dolgot szoktak csinálni a hengerfejes autókkal. Nem tekerik teljesen rá a zárókupakot, vagy kiveszik a gumigyűrűt.
Ha ilyet tapasztalsz, köszönj el.
Próbaút ne egy rövid kör legyen, hanem melegedjen be a motor üzemmelegre, és jól.oda kell lépni néhányszor. Ha hengerfejes, a felső vízcső kőkemény.
Remélem tudtam segíteni!
zoli9782021-01-05 16:26:07 // 123539
Igazából én arra gondoltam a hengerfejjel, hogy mivel korosodnak ezért talán már pont mindegyiken cserélve is volt ezért annyira nem kell tartani tőle. Csak hát igazából nem találok jelenleg sehol egy jót. 3 elvárásom van és kb szinte lehetetlen, hogy mindhárom meglegyen egyben 😅
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-05 16:18:13 // 123538
A hengerfej ugyanaz a 200 és 210 lovasokon. Szerintem ezt is, ahogy minden típushibát az évek során javították. Az Alfának szokása így csinálni, csendben. Semmi visszahívás, aki szívott szívott. Következő évjáratra jobb lesz :-) A Multiair ugyanez volt. Már két rohadtul "rizikós" autóm is van, de egyiktől sem tartok ilyen értelemben :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-05 16:14:11 // 123537
Áhh és tényleg :-) De mégsem. Ha majd elmentem a bármilyen szalonba és letettem egy előleget a bármiért amit venni szeretnék helyette, akkor majd ajánlgatom. :-)
Addig meg hadd parkoljon a helyén békében.. már várom a tavaszt amikor hallgathatom a gyönyörű hangját :-))
Liquid2021-01-05 16:09:36 // 123536
A 2.4-esek korosodnak (km-esednek), ezért azok szerintem lassan kezdenek rizikóssá válni, legalábbis a fészlift előttiek. A hengerfej dolog érdekes, mert a fészlift utániaknál nem nagyon hallok róla. De ez se mérvadó mert pl. a Gyurié fészliftes, de automata, vagyis a 200 lovas motor. A fene se tudja. Az igazsághoz tán az áll a legközelebb, hogy a használat mikéntje a lényeges, illetve volt-e az előéletében valami komolyabb user-hiba.
Az enyém DPF nélkül volt, ez is lehet hogy segített rajta...
Mindenképpen józanabb választás valamelyik 1.9-es vagy 2.0-s változat, esetleg TBI (ha nem baj hogy 10 felett kajál). De azt is megértem hogy kell a show meg az erő. Szerintem be lehet vállalni a 2.4-et is, minden megoldható :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak