Itt meg van a gyujtás kapcsoló:
droberto2012-09-14 09:43:26 // 24470
droberto2012-09-14 09:36:07 // 24468
droberto2012-09-14 09:34:35 // 24467
droberto2012-09-14 09:25:34 // 24466
1.
Én anno,
amikor ideiglenesen beraktam az AVX-1-et összekötöttem (egy idegen vezetékkel) az állandó tápot a kapcsolószállal és így állandóan ment. Egyébként ahogy Piritu is mondja a 159-ben meg van fordítva valamiért ez a két vezeték. Nem jó megoldás ez mert így állandóan ki-be kell kapcsolgatni, ami jellemzően nyomvatartósdit jelent.
A profibb megoldás ahogy GTPeti is írja egy késleltető áramkör építése. Én anno terveztem egy ilyet a Tipoba, de nem lett belőle semmi. Maradt a gyújtásos megoldás.
Egyébként a gyári is ilyen késleltetős, 20 perc után kikapcsol:
Engem is érdekel a téma mert aftersale-es fejet akarok én is kormánygomb illesztővel. Nem tudom, hogy egy illesztő sem tudja ezt a bekapcsolás késleltetést "megtartani". Valami módja biztosan van ennek...
2.
Ha leveszed a középkonzol alumínium burkolatát, akkor ki tudod szerelni a gyújtáskapcsolót, ott lenni kell állandó, és "gyujtásos" feszültségnek is. Azt azért nézd meg, hogy mit dugsz rá. A kapcsolónak 15A-es biztosítéka van.
Én anno,
amikor ideiglenesen beraktam az AVX-1-et összekötöttem (egy idegen vezetékkel) az állandó tápot a kapcsolószállal és így állandóan ment. Egyébként ahogy Piritu is mondja a 159-ben meg van fordítva valamiért ez a két vezeték. Nem jó megoldás ez mert így állandóan ki-be kell kapcsolgatni, ami jellemzően nyomvatartósdit jelent.
A profibb megoldás ahogy GTPeti is írja egy késleltető áramkör építése. Én anno terveztem egy ilyet a Tipoba, de nem lett belőle semmi. Maradt a gyújtásos megoldás.
Egyébként a gyári is ilyen késleltetős, 20 perc után kikapcsol:
Engem is érdekel a téma mert aftersale-es fejet akarok én is kormánygomb illesztővel. Nem tudom, hogy egy illesztő sem tudja ezt a bekapcsolás késleltetést "megtartani". Valami módja biztosan van ennek...
2.
Ha leveszed a középkonzol alumínium burkolatát, akkor ki tudod szerelni a gyújtáskapcsolót, ott lenni kell állandó, és "gyujtásos" feszültségnek is. Azt azért nézd meg, hogy mit dugsz rá. A kapcsolónak 15A-es biztosítéka van.
Liquid2012-09-14 09:21:16 // 24465
nem sajna
.......................2012-09-14 08:55:56 // 24464
mekkora kerékkel?
.......................2012-09-14 08:53:58 // 24463
az ami benne van alul rédió ,nem GPS es?
Liquid2012-09-14 08:13:15 // 24462
köszi mindkettőtöknek, elsőre megpróbálom a felcserélős dolgot aztán lehet hogy megspékelem még egy kapcsolóval is...
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Piritu - 1.000.0002012-09-14 07:07:28 // 24461
Megnézném a bekötését, hogy jó-e. Az Alfa ISO csatlakozójában gyári esetben a fix 12Volt és a kapcsolt 12Volt fel van cserélve. Ahogy látom nem gyári a rádiód, ilyen esetben a két vezetéket fel kell cserélni a csatiban, mert az új rádió valószínűleg szabványosan van bekötve.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
GTPeti2012-09-13 23:11:27 // 24460
Kieg.: Az enyém pl. levett előlap mellett is full standby-ba megy, tehát emiatt mégsem kell a lent leírt mod., kaphat a gyújtásbemeneten is állandó pluszt. (Az előlapmechanika kímélése végett persze mégis jobb úgy.)
GTPeti2012-09-13 23:09:37 // 24459
Az első kérdésre válaszolnék. Én is utálom, ha csak gyújtás mellett szól a rádió. Ugyanakkor, sok típus (pl. az enyém is...) csak akkor megy igazán standby-ba, ha nincs a gyújtásbemenetén fesz. Márpedig ez fontos, különben kinyírja az akksit a 100-150mA konstans áramfelvétel. HA a te rádiód is ilyen fajta, akkor a megoldás egy pl. a kesztyűtartóban (vagy még jobb helyen) elhelyezett nyomógomb, amivel gyújtást tudsz szimulálni a rádiónak. (Gyakorlottabbak késleltető áramkört használnak, hogy ne csak a gombnyomás pillanatában legyen ott a gyújtásjel, hanem mondjuk 30mp-ig.) A bekapcsolt rádió pl. az antenna vezérlőkimenetéről pedig meghajthat egy relét, ami onnantól átveszi a "gyújtásjel-tartás" feladatot.
Liquid2012-09-13 22:54:26 // 24458
lenne 2 villanyos kérdésem az urakhoz! :)
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
Dömpi (il dottore)2012-09-13 22:35:32 // 24457
Nincs nagy titok. Még a nyáron hoztam Tatabányáról, amikor amikor elszállt a kettőstömegűm. A srác csak úgy nekem adott két hangszórórácsot. Az egyik krómkeretes a másik nem. Nekem a nem krómkeretes való a kocsiba. (ha a másik kell valakinek szóljon, odaadom szívesen).
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.
Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.
Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Dömpi (il dottore)2012-09-13 21:42:31 // 24456
Hát akkor tőlem is néhány valós adat:
táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)
és íme a fotók:
táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)
és íme a fotók:
DrB2012-09-13 21:31:56 // 24455
Kösz a tippet, rákérdezek nála. :)
DrB2012-09-13 21:31:12 // 24453
Márkaszerviz, mármint amelyiket idekint mekérdeztem, azt a választ adta, hogy csak a komplet belső ajtóborítást beszerezhető. Erről maguk is lebeszéltek az ára miatt. Erhardnál és Csörinél is próbálkoztam ezügyben, sajnos, eddig ők sem tudtak segíteni. Az eBayt még nem néztem, s bontó fel sem voltam még. Kiváncsi vagyok, Dömpi hogy szerezte?
GTPeti2012-09-13 21:14:26 // 24452
eBay / bontó / márkaszervíz.
DrB2012-09-13 20:48:04 // 24451
Nekem az bal első ajtó alsó nagy hangszórórácsát kellene kicserélnem (egy szép havas téli estén megcsúsztam, és beletérdeltem...). Hol lehet beszerezni?
GTPeti2012-09-13 20:19:51 // 24450
"de nekem van 30 a pillanatnyi fogyi" Ezt kb. bármelyik autónál el lehet érni, semmit sem jelent. ;)
direttore2012-09-13 20:02:49 // 24449
8,4 városban, de nekem van 30 a pillanatnyi fogyi, chip:)) meg nem csusztatott kuplunggal járok:)
.......................2012-09-13 18:19:03 // 24448
neked mennyi a fogyid?
direttore2012-09-13 18:14:31 // 24447
Nem csoda, nem 2.4 motorok azok, csak 1,9, meg ha jol emlékszem 8v , de szerintem szél fujja hátulról.
Piros Madaaar2012-09-13 17:33:11 // 24446
hm akkor az en 1.9 sokat eszik.. nembirom 7,2 ala levinni de ez is ritka.inkabb a 7,8. :-( vagy bena vagyok :-) (klimaval)
Liquid2012-09-13 15:48:41 // 24445
magam is meglepődtem :) mondjuk gyakorlatilag ugyanaz volt az útvonal 90% autópálya
droberto2012-09-13 15:46:46 // 24444
Meglehetősen kiegyensúlyozottan vezetsz! :)))
Liquid2012-09-13 12:15:00 // 24443
tegnap megvolt a második teletankolásos fogyasztásmérés, az előzőnél 9,22 most 9,21 lett az átlag. A comp. 8,9-et mutat az összes eddigi alapján.
Liquid2012-09-13 12:13:16 // 24442
szigoruan 2.42 dl /üveg :)
a belga sör nagyon OK, de mé' pont a Kriek? :)
a belga sör nagyon OK, de mé' pont a Kriek? :)
Piritu - 1.000.0002012-09-13 12:08:40 // 24441
Sőt, 35-ön is :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-13 11:42:43 // 24440
5,9 ilyen keveset a lányok isznak nálunk az alap a 10.0 pálinkából mellé jöhet a belga meggyes sör :)
Liquid2012-09-13 11:16:10 // 24439
én láttam már bőven 30 felettit :)
Coolby2012-09-13 10:58:21 // 24438
jahh és nem regenerált...
Coolby2012-09-13 10:58:09 // 24437
Pillanatnyi fogyim épp tegnap nézegetve volt olyan 33-34 liter is... Átlagfogyim most sok városi használattal 9,4 liter körül alakul, és néha elgurul a gyógyszer és "átugrok" pár tötymörgőt. Nem városban pirostól pirosig állapotban átlagom inkább 8,3-8,5 körül lehet. Egyszer feltöttyögtem Pestre 120 km-t szépen, akkor 6,8 volt, de ilyet nem fogok többet :)
Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
'''''2012-09-13 10:51:20 // 24436
Na végre valaki! Már nem bírom hallgatni az 5.9-es fogyikat! :-)
droberto2012-09-13 10:43:38 // 24435
Igen a tömeg az sok! Az elmúlt kb 6000 km-en átlag 7-et evett, ami nem rossz. Ha viszont meg figyelembe vesszük, hogy a város csak ~20% és, hogy városon kívül általában työtymörgök, illetve vesszük a konkurenciát akkor viszont nem is kevés. Az új 3-as 2.0-es dízele "álítólag" vízbűl veszi ki az zokszigént! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-13 10:42:23 // 24434
pillanatnyit? volt már 30-on is :)))
'''''2012-09-13 10:41:04 // 24433
Múltkor a pillanatnyit sikerült 19.6-ra feltornázni.Na,ezt már túllépte valaki? :-)
droberto2012-09-13 10:36:21 // 24432
Ebben a távban nincs semmi lassítás gyorsítás? Ha van, már nekem is feljebb megy a nyárival! Pl legutóbb amikor alapvetően 90-100-al mentem, de egyszer 1x-2x elgurult a gyógyszer, az átlag 5,8 helyett 6,8 lett. Télivel ez kb. 6,2 lett volna.
.......................2012-09-13 10:35:15 // 24431
szerintem a te 159Sw d qrva jól fogyaszt ,ha azt nézzük ,hogy a Mito hoz képest 1,5* nehezebb
szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
droberto2012-09-13 10:31:49 // 24430
Hmm...
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
.......................2012-09-13 10:21:10 // 24429
bárhogy is nézzük 6 helyett 5 az 17% os fogyasztáscsökkenés
szerintem nem minimális
szerintem nem minimális
.......................2012-09-13 10:17:31 // 24428
Kipróbáltam a Mito van vagy 100*
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal
nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal
nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
droberto2012-09-13 10:06:36 // 24427
Így van, van jelentősége, de minimális! Én figyelembe véve a comp fogyasztásmérésének torzítását is, a nagyobb átmérő miatt, nem mérek többet 0,5-1 dl-el a nagy kerékkel. Természetesen nem tudok egyforma laborkörülményeket produkálni.
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
.......................2012-09-13 09:49:40 // 24426
"A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége."
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl
ez Fizika nem az én vélemenyem
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl
ez Fizika nem az én vélemenyem
droberto2012-09-13 09:45:21 // 24424
A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége. Az gondolom, hogy a Pityukoma is konstans tempóval érte el az alábbi értékeit.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Csosznorbert2012-09-13 09:35:29 // 24423
jó cuccok, sokat használtunk ilyet nyilászárószerelésnél a tokrögzitő behajtására. van bennük izom :))
Csosznorbert2012-09-13 09:34:23 // 24422
sok lehetett a gyomorsava valamelyik galambnak :DDDD
.......................2012-09-13 09:33:37 // 24421
igen ilyen
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
Online tag
0
Vendég0
456