Fórum >> Típusok >> 159

Csosznorbert2012-09-29 20:01:50 // 25106
Érdekel a dolog..... csavarja az orrom a gyári gyertya illata :)) még alszok rá egyet, át kell rendeznem az itthoni büdzsét :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-29 19:08:25 // 25105
vissza térve a fékemre szerintem megint ATE lesz igaz nem olcsó de nagyon pozitív vele a tapasztalatom
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-29 18:50:26 // 25104
30-ba max a csillagot cserélték az meg úgy csak akkor ér valamit ha a kehely nincs kikopva, gondolom az is meg van kopva ezért ráz még mindig
droberto2012-09-29 18:24:30 // 25103
Olyan szép mint az enyém! :)
droberto2012-09-29 18:20:55 // 25102
11,7V-al már nem hajlandó elindulni az autó. Nem bírta a vagy 4 órán tartó gyújtáson tartást. :( Hiába odavan az akksim.
droberto2012-09-29 18:00:29 // 25101
Köszi a támogatást! Ne csinálj semmit, mert sikerült megoldanom! A hülye Windows duplikálta a Com portokat. Kitöröltem és most csodák csodájára jó. Nem emlékeztem rá, hogy csak kettőnek kell lennie. :)
GTPeti2012-09-29 17:30:03 // 25100
"Szerintetek is az interfész ment el vadászni?"
Szerintem a nem sokkal valószínűbb, mint az igen. Nem stimmel vmi a Bluetooth beállításoknál. (Erről nem a dongle tehet.) Most így hirtelen nem tudok segíteni, hogy mit kéne. (Majd előszedem vmikor a saját BT-somat és akkor tudok majd infót írni.)
Péter1452012-09-29 17:26:20 // 25099
Új korszakba léptem, ha csak így, de akkor is. :-)
droberto2012-09-29 17:25:29 // 25098
Hát a mai napom nem úgy sikerül, ahogyan terveztem.
Nem tudok csatlakozni vashoz az interface-emmel.
Azelőtt még jó volt, hogy egy citroenhez próbáltam csatlakozni moDiaggal.
FES 3.5-el sem ment, és most MES 1.0-val sem.

A COM 17-re azt írja, hogy "A szemaforhoz rendelt határidő lejárt."
A COM 19-re pedig azt, hogy "A hálózati hely nem elérhető"
Nem villognak a ledek csak a piros világít.
Szerintetek is az interfész ment el vadászni?
Tibcsi1662012-09-29 17:12:50 // 25097
Fogalmam sincs. Lehet, hogy a centrírozás vagy a kehelycsere elmaradt. Én nem voltam ott. Valamit hegesztettek rajta és azt mondák most 100% jó. Hát én nem így érzem :( 30eFt-ba került. Remélem visszaadják!
Pityukoma2012-09-29 15:51:57 // 25096
Én sem tudtam :-) pont ezeket, és engem is Peti világosított fel , pár ezer hozzászólással (HSZ-el) ezelőtt.. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-29 14:55:20 // 25095
turbócső lenne mindig kifújna, hidegen nálam is van pár percig hang olyan mint ha a felesleges nyomást elengedné a turbó de nem ilyen hangosan.....
Coolby2012-09-29 14:42:07 // 25093
Ohh. Az kár... reméltem, hogy megoldódott. és korrekt a hely, visszafogják adni az összeget
Coolby2012-09-29 14:38:06 // 25092
Annak megállapításához, hogy a turbocsoő fúj-e ki, ahhoz szakii kell vagy alánézve megtalálható?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-29 14:18:14 // 25091
meg talán még ki is szokták centirozni de nem biztos
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-29 14:12:35 // 25090
kelyhet meg csillagot is cseréltek?
Tibcsi1662012-09-29 14:07:01 // 25089
Sajnos nem :( 60-80 között sokkal kisebb mértékben de még mindig rángat és nem akar javulni. Azt hiszem ez a jobb féltengely felújítás nem sikerült 100% Fogok venni egy használt féltengelyt és megnézzük azzal. Ha az nem rángat, akkor kérem vissza a felújítás pénzt garanciában ;)
.......................2012-09-29 12:51:20 // 25087
Nekem úgy tűnik ,a valamelyik turbocső kifúj,a 156 Gt tulajuknál ismert a probléma,
ha görgö lenne alapjáraton is szólna
Coolby2012-09-29 11:51:20 // 25086
Hi. Mi a helyzet 90%os megjavult oldalrángatással? Lett 100%os?
Coolby2012-09-29 11:50:05 // 25085
Lehet igazad van, ez is egy jó tippnek tűnik. Lehet rá kell nézetnem a dologra, mert én igy sztem nem tudom megállapítani...

Folyamatosan tartok tőle amúgy, mikor jön vmi plusz költség autóra, de eddig hálisten csak a kötelezőket kellett rákölteni... koppkopp
droberto2012-09-29 11:38:32 // 25084
Elértek egy szintre a CR dízelek, ahonnan a technika jelen állása és az emissziós korlátozás már engedi továbblépni őket, legalábbis nem nagy léptékben. Szeretett gyártónk, ezen belül is kezd nagyon elmaradni a dízelek fejlesztésével. Legutóbbi dobásuk 2010-ben az E5-öt tudó 1.6 és 2.0 JTD volt. Azóta elviszi az idejüket a Chrysler-es fúzió. :(
A benzimotorok fejlesztés a válság előtti időszakban indult meg, a befecskendezési nyomások növelésével és a motorok feltöltésével. A fejlődésüket segítette a recesszió és az károsanyag kibocsájtási korlátozás miatti downsizing.
A Muliair és a Twinair jó, de szerintem ez még csak egy köztes lépcső a dízelverő benzinmotorok fejlesztésében. Érződik nagyon rajtuk, hogy a fő feladatuk a hegyi levegőt kell kipufogása.
Egyszer még szeretnék egy korszerű benzinest...
.....2012-09-29 10:18:03 // 25083
Erhard -nál nézted a gyárit?
Csosznorbert2012-09-29 10:11:11 // 25082
NGK gyertya 5700/ darabért érdekel? :DDDDDD
.......................2012-09-29 09:47:29 // 25081
Én mentem sok mai benzines turboval ,jó motor mind,de nekem hiányzik az erő felül,jó hogy van dieseles nyomaték alul,de felül gyenge mind,fogyasztásban meg csak papíron esznek keveset,autópályán viszont sokat,szóval szerintem visszalépés az egész,

A Bmw a 15 évig tökéletesített 330i t kidobta holmi 4 hengeres miatt,sokan elfordulnak majd a márkától,
A Mercinél meegtalálható a kis köbcentis turbós,és a nagy köbcentis szívó benzines is,majd a vásárló eldönti mit szeretne,az úgy teljesen OK
'''''2012-09-29 06:36:36 // 25080
Addig mondtad ezt az izzítást,amíg nekem is tegnap visszajelezte!
Csosznorbert2012-09-29 05:28:27 // 25079
má megin' korai vagyok...... na most kiderül elindulunk-e izzitás nélkül.... 15 fok van :DDD
DrPulzis2012-09-29 00:53:13 // 25078
Illetve úgy akartad mondani hogy a dízelek fejlesztése megtorpant. Főleg a krízis alatt várattak magukra az új dízel technológiák. A előző krízis alatti benzines eladások még segítették is a benzinmotorok technológiai fejlődését. Mint a Fiat Multi-Air, vagy a turbókorszak. Ott a BMW új 4 hengeres soros motorja ( 328). De ott van a Mazda is, vagy az 1 literes Ford Ecoboost.

A mai turbó benzinesek teljesen más karaktere van,nem mint a régi benzinmotoroknak Nem kell őket szétforgatni a dinamikus haladáshoz, nagy tartományban áll rendelkezésre a nyomaték, sokszor lényegesen nagyobb tartományban mint a mai dízelmotoroknál.

A benzinmotorok fejlesztésén a Honda és a Toyota mardat le, de nagyon.
Tibcsi1662012-09-29 00:22:23 // 25077
Nálam is a nyárival pontos a km óra, azaz 235 gummával pont 99-et mutat, ha 100al megyek. Már többször is kalibráltam különböző módon is.

Szerintem sem jó méret a 205/55R16, főleg úgy, hogy az enyémre rá se fér!! (túl kicsi :)

Amúgy nekem az elmúlt kb. 6400km-ben az átlag 8,4l/100km lett. Ebből kb 2/3 városi forgalom. Amúgy pályán tempomattal 130-ra beállítva (de az átlag 110-120km/h) 6,6-6,7l/100km. És ez a valós adat a tankolásokból számolt értékek. Egyébként nálam a 235 gumikkal pont 10%-ot csal a computer. Tehát ha pl. 6,0 mutat a comp, akkor tankoláskor pont 6,6 l lesz. Ez az elmúlt 11 tankolásból kiszámolt érték. (mindig tele szoktam tankolni, így könnyű számolni :) És szerintem nem a deci eltéréseket kell nézni, hanem %-ot. Nálam elég pontosan kijönnek ezek az értékek amikor tankolok. Az előző chip tuningnál, ahogy vettem a vasat (kb 250LE volt) csak 4%-ot csalt a computer, viszont sokkal többet zabált (pályán a fenti tempónál 7,4-7,5l/100km)
droberto2012-09-28 23:52:53 // 25076
Engem is álomba ringat lassan...
No lépek fürdeni, azt sztender!
Jó éjt!
droberto2012-09-28 23:50:21 // 25075
Tökéletesen egyet értünk! Olyannyira kicsi, hogy 2 cm-rel lejjebb van a vas (pont mint a ti-nél) és állandóan felüt. Érdekes nyáron sehol nem ért le az alja.
Továbbá a 16" os felni alá nem tehetem be a nagy féket! :(
GTPeti2012-09-28 23:50:04 // 25074
"A nevezőt az ABS jeladó jele adja a kerék fordulatszámának függvényében."
Milyen igaz... Na ma már nem fejtegetek többet, asszem. :) 1l bortól én meg is halnék. :)
droberto2012-09-28 23:46:40 // 25073
Amit te írsz az csak a számláló a l/100 km-es képletben. A nevezőt az ABS jeladó jele adja a kerék fordulatszámának függvényében.
Ezt a Grande Punto-s eset óta tudom. Amiben pont te segítettél. (Dzsuvás volt a jeladó és 100 felett elvesztette a jelet az óra, és leesett 0-ra) Azóta tökéletes. :)
Nekem is elfáradt az agyam, már vagy egy liter bor után...
Holnap lesz majd két storim.
GTPeti2012-09-28 23:44:05 // 25072
Ez viszont nem lep meg. A km-óra nem tudja, mekkora kerék van az autó alatt. Ő csak a kerék-fordulatszámát méri. (Bár a gyári navis autóknál nyugodtan kalibrálhatná magát a navi GPS-e alapján...)
(Továbbra is tartom: A 205/55R16 nem 159-re való méret. Vagy elírták, vagy a gazdaságisok ármánykodása lévén került bele a táblázatba. 4cm átmérőkülönbség egyszerűen nem normális és bevett egy "17-es" kerékméretnél. Bocsi, hogy ismételtem magam. Mindamellett nagyon kedvelem ezt a méretet, mert elterjedt és óccó... :)
droberto2012-09-28 23:39:45 // 25071
És tudod az az érdekes, hogy a km óra így (a nyárival) lett pontosabb.
Óra száznál 99-el megyek, míg a télivel csak 90-el.
GTPeti2012-09-28 23:25:14 // 25070
Bár, jobban belegondolva... ha az üa. nyomást és a bef. időt veszi alapul, akkor igazából a keréknek mindegynek kéne lenni. Lehetne rajta ólomkerék is, a befecskendezett mennyiség mérése a lényeg. (Az, hogy több üzemanyag kell, ilyen szempontból mellékes.)
Fáradok, na. :)
GTPeti2012-09-28 23:22:32 // 25069
Annál nem csodálom, hogy csal. (A 4cm átmérőkülönbség miatt.)
GTPeti2012-09-28 23:18:08 // 25067
"a gyári (eredeti) méretű téli gumival" Ez alatt a 205/55R16-ot érted?
droberto2012-09-28 23:17:19 // 25066
Az enyémnél a differencia a gyári (eredeti) méretű téli gumival 0.5 dl-en belül mozog. A nyári gumival ez 2 dl eltérést jelent. Szerintem a te esetedben is ez okozhatja a különbséget.
Az SZVSZ-et sokáig én sem tudtam! :)
Liquid2012-09-28 23:11:16 // 25065
az enyém is kb. 3-4 tizedet csal
sanyi132012-09-28 22:49:29 // 25064
bocs el B....!
Csosznorbert2012-09-28 22:48:20 // 25063
izzitógyertya...... IZZITÓ!! benyás gép nem kell soha többet :))
sanyi132012-09-28 22:46:45 // 25061
Az enyémbe iridium gyertyák vannak megy mint az á...!
GTPeti2012-09-28 22:44:53 // 25060
Ugyanmár, mindannyian tanulunk (jó esetben) állandóan! ;)
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:40:08 // 25059
Köszi a felvilágosítást, és főleg azt, hogy ne nevettél ki.

(bár gyanítom mások is vannak, akik néhány rövidítést nem értenek, csak nem merik megkérdezni)
GTPeti2012-09-28 22:34:57 // 25058
Szerény Véleményem Szerint.

És FiatECUScan (a kedvelt diag. programunk). Már MES-nek hívják, mert átkeresztelték MultiECUScan-ra.

;)


A 7,99 vs. 8,2 nagyon jó eredmény, ami a pontosságot illeti. Határozottan javítottak a 156-okhoz képest az algoritmuson és/vagy a szenzor(ok)on.
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:30:27 // 25057
Mellesleg korábban volt szó a fogyasztásról, no meg hogy mit mutat a comp és mi a valóság.
GT Peti hívta fel a figyelmem, hogy meg fogok döbbenni, ha tankolástól tankolásig mérek egyet.
Hát megtettem. Eredmény 7,99 l/100 km
A comp szerinti átlag 8,2 l/100 km (ez 5000 km-re vonatkozó átlag).
Hát annyira azért nem lepőrtem meg. Bevallom őszintén 7 l/100 km körüli eredményt vártam, de ez sem annyira rossz. Szerintem.

Más: talán buta kérdés, de használtok néhány rövidítést amit nem értek. Pl. SZVSZ, FES.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak