Én megnézném, nem-e a hosszbordás körben kezdi megadni magát valamelyik görgő!
Nekem is adott ilyen síró hangot, aztán meglett a bűnös: klímageneráor görgője volt
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:22:57 // 25055
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:55:11 // 25054
nem zsákbamacsek gyári :)
GTPeti2012-09-28 18:52:07 // 25053
Igen, erre válaszoltam, hogy szerintem nem. Meg is indokoltam, miért. ;)
.......................2012-09-28 18:46:28 // 25052
az SKF ben NAGYOT csalódtam
.......................2012-09-28 18:46:05 // 25051
zsákbamacsek 30ezerért,hmm..
.......................2012-09-28 18:44:59 // 25050
kérdés volt,hogy csomagolnak e?
GTPeti2012-09-28 18:43:22 // 25049
A FAG az egyik legjobb csapágygyártó. Szerintem inkább nem csomagolnak, mint igen. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:42:18 // 25048
30800ft...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:41:31 // 25047
nem nyert, ha megkapod megtudod :P
.......................2012-09-28 18:37:45 // 25046
mennyire olcsó?
ki a gyári beszállító,csak nem a SNR?
mert a Mito ban francia van
ki a gyári beszállító,csak nem a SNR?
mert a Mito ban francia van
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:14:57 // 25045
hozzak neked gyárit olcsón? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:14:18 // 25044
snr nem gyárt csapágyat....
.......................2012-09-28 12:40:16 // 25043
a FAG is atcsomagol,olyan lenne még
.......................2012-09-28 12:38:42 // 25042
SNR ,frnacia,nem valami nagy quality
van még QH ,arról mi a véleményetek?
van még QH ,arról mi a véleményetek?
.......................2012-09-28 12:34:51 // 25041
vettemvolna ma 2 hátsó kerékcsapágyat ,mondom legyen SKF,jó minöség
aha
SNR van a kék SKF dobozban
azértt nem adok 10eFt al többet mert kék a doboza
ezek is ilyenek lettek?
aha
SNR van a kék SKF dobozban
azértt nem adok 10eFt al többet mert kék a doboza
ezek is ilyenek lettek?
Liquid2012-09-28 10:01:23 // 25040
ha nincs vele gond és nem kerül jelentősen többe akkor igen, de csak azért hogy ne kormoljon láthatóan, de ha lenne megfelelő benzines, akkor azt választanám
droberto2012-09-28 09:48:01 // 25039
Más! Ma reggel olyan dolog történt amire nem találtam magyarázatot! A vasat vasárnap hajnalban megtankolva, lemosva tettem el. Beindítva az fogadott, hogy az óra villogott és elmentek a trip-ek. Minden nullázódott.
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
droberto2012-09-28 09:34:48 // 25038
Az újabb DPF-ek már korszerűbbek és felhasználóbarátabbak lesznek (már részben azok), és akkor majd is elérik a Cat élettartam szintjét.
droberto2012-09-28 09:31:58 // 25037
A mai dízelek igen károsak! Ez tény! De az is tény, hogy a dízel autók a mai kor technikai szintjén a legjobb hatásfokkal bíró, legolcsóbban üzemeltethető járművek, bár a bekerülési költségük magas, ami meg az összetettségükből fakad. Többek közt ezért sem kelendő dél Amerikában, Ázsiában és Afrikában.
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
droberto2012-09-28 09:24:21 // 25036
A következő autódnál, ha választhatnál sima dízel és koromszűrős dízel közt, szerintem te is az utóbbit választanád. :)
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
.......................2012-09-28 08:39:51 // 25035
kat ot cseréltem már benyás kocsiban,
csak az nem került 100 ezer Ft ba,majd ha 25 e lesz ,akkor mindenki szépen kicseréli
mondjuk levehetnék róla sz áfát,meg állami támogatás rá,
úgy a mezei polgár is meg tudná venni,és senki nem ütné ki
csak az nem került 100 ezer Ft ba,majd ha 25 e lesz ,akkor mindenki szépen kicseréli
mondjuk levehetnék róla sz áfát,meg állami támogatás rá,
úgy a mezei polgár is meg tudná venni,és senki nem ütné ki
droberto2012-09-28 08:32:02 // 25034
A szűrő bevezetése az autóiparba nem a gyártók marketing eszköze volt, hanem egy törvényhozási direktívát, csak ezzel tudták teljesíteni. Az már más kérdés, hogy a gyártók műszakilag nem voltak teljes mértékben felkészülve erre, és a szűrőt próbálták téves, és hibás mondanivalójú PR húzásokkal népszerűsíteni.
Amiket írtam egy szakmai tanulmányból emeltem ki!
Az E4-es szűrőknek vannak műszaki korlátai, erről nem kell győzködni. Viszont arról senki nem tud meggyőzni, hogy nem szűri ki a korom legnagyobb részét. Nincs semmi hókuszpók benne, egyszerű porcsapda. A regenerálás pedig felfogott por gyulladási hőmérséklete feletti hevítést jelent, melynek során nagyrészt CO2 és víz keletkezik. Nincs semmi trükk, varázslat. A katalizátor is hasonló funkciót lát el, csak ő az elégetlen szénhidrogéneket semlegesíti. Ennek is vannak hátrányai és ezért sokan ki is iktatják (nem a DPF-es cat-okra gondolok).
Én amondó vagyok, hogy míg jól működik megteszek mindent a hosszú távú hibamentes működéséért.
Amiket írtam egy szakmai tanulmányból emeltem ki!
Az E4-es szűrőknek vannak műszaki korlátai, erről nem kell győzködni. Viszont arról senki nem tud meggyőzni, hogy nem szűri ki a korom legnagyobb részét. Nincs semmi hókuszpók benne, egyszerű porcsapda. A regenerálás pedig felfogott por gyulladási hőmérséklete feletti hevítést jelent, melynek során nagyrészt CO2 és víz keletkezik. Nincs semmi trükk, varázslat. A katalizátor is hasonló funkciót lát el, csak ő az elégetlen szénhidrogéneket semlegesíti. Ennek is vannak hátrányai és ezért sokan ki is iktatják (nem a DPF-es cat-okra gondolok).
Én amondó vagyok, hogy míg jól működik megteszek mindent a hosszú távú hibamentes működéséért.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 08:10:51 // 25033
lehet hogy az usa-ban nincs de még is ők a legnagyobb káros anyag kibocsájtók kínával karöltve...
egy biztos ha nálunk is annyi lenne a benya mint amcsiban V8-cal mászkálnék
egy biztos ha nálunk is annyi lenne a benya mint amcsiban V8-cal mászkálnék
.......................2012-09-28 07:58:31 // 25032
köszönd az elhunyt Rudolf Diesel bácsinak,hogy kitalálta,
+ a sok autógyártónak ,hogy beépítik személyautóba
+a sko k*** politikusnak ,hogy ezt szorgalmazzák
nem véletlen ,hogy az USA ban nincs diesel személykocsiban,
söt a Brazilok sem járnak vele(csak alkohollal)
Európa NEM a helyes úton jár,
járhatnák pl autógázzal,az sokkal tisztább..
+ a sok autógyártónak ,hogy beépítik személyautóba
+a sko k*** politikusnak ,hogy ezt szorgalmazzák
nem véletlen ,hogy az USA ban nincs diesel személykocsiban,
söt a Brazilok sem járnak vele(csak alkohollal)
Európa NEM a helyes úton jár,
járhatnák pl autógázzal,az sokkal tisztább..
Piritu - 1.000.0002012-09-28 07:12:14 // 25031
A nitrogén-oxidok csökkentésére van az EGR, a benzolokat meg a katalizátornak kell elégetnie. Kicsit félrevezető a cikk, olyan dolgot ró fel a hibájának, ami nem is a feladata.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 07:07:34 // 25030
a legfőbb kérdés az ha ki van szoftveresen iktatva a regen valamint a hozzá kapcsolódó összes mérés akkor miért fulladozott az autó továbbra is és miért szűnt meg egy mechanikai behatástól? több kérdés nincs is ebben a témában....
Piritu - 1.000.0002012-09-28 06:56:32 // 25029
Sajnos most nem találom, de a múltkor találtam egy svájci alagútépítő cég munkavédelmi méréseiről jegyzőkönyvet. Mérték a motorokat DPF nélkül és azzal. Többször kiemelve, hogy a regenerálási ciklusok során is mértek. A mérések alapján MINDEN tartományban drasztikusan (1% alá) csökkent a részecskeszám. A legkisebbtől a legnagyobbig.
Piritu - 1.000.0002012-09-28 06:49:24 // 25028
Ilyen tartalmú hsz-re reagáltam :-)
Liquid2012-09-28 00:53:59 // 25027
a DPF alapvetően egy tüneti kezelése a korszerű dízelek károsanyag kibocsátásának. A fő probléma az hogy egyre kisebbek a koromrészecskék, és alapvetően nem azokkal van a baj amik láthatóak, hanem a kisebbekkel, és ezeket nem tudja a DPF se kiszűrni. Tehát csak arra jó hogy a kocsi ne kormoljon, ami önmagában is előny, mert ugye nagyon nem szép egy koromcsíkon lovagló Alfa, ellenben jó drága nem túl tartós, és a néha eszetlen szabályoknak való megfelelés miatt fogyasztanak többet az autók és mindemellett gyengébbek kevésbé tartósak.
"...A DPF lényegében nullához közeli hatásfokkal szűri a dízelek kipufogógázaiban jelen levő második legveszélyesebb összetevőcsoportot, a nitrogén-oxidokat, az ezek kiválasztására alkalmas katalizátorok pedig már léteznek ugyan (LNT- es urea-SCR-technológiák), de nagyon kevés autóban alkalmazzák őket . És a DPF a benzolkibocsátást sem csökkenti, csak minimális mértékben..."
"...A DPF lényegében nullához közeli hatásfokkal szűri a dízelek kipufogógázaiban jelen levő második legveszélyesebb összetevőcsoportot, a nitrogén-oxidokat, az ezek kiválasztására alkalmas katalizátorok pedig már léteznek ugyan (LNT- es urea-SCR-technológiák), de nagyon kevés autóban alkalmazzák őket . És a DPF a benzolkibocsátást sem csökkenti, csak minimális mértékben..."
Liquid2012-09-28 00:43:33 // 25026
ez egy neverending story, mint a 156 topikban a termosztát meg a pohártartó :)
Liquid2012-09-28 00:42:18 // 25025
ez hogy jön ide?
Tibcsi1662012-09-28 00:28:43 // 25024
Már bekoptatáskor is SOKKAL jobb még hidegen is mint a gyári volt!! Most már kezd a hátsó is jól bekopni. Ég és föld !!
Tibcsi1662012-09-28 00:25:44 // 25023
Én ezt tök jól értett múltkor is ;)
De a marketing szöveget mindig el lehet hinni? ;) Persze van egy elmélet és a gyakorlat sokszor tök más. Mert ugye nincs tökéletes égés, csak az elméletben . pl mi van csak 4-500fokon és ha pl. megszakad a regen, alapjáraton lehűl, dugul, romlik a hatásfoka . . . Ilyenkor talán nem biztos hogy csak CO2 + H2O
Ezt talán senki nem reklámozza ;)
Ki tudja kinek van igaza? Amúgy a CO2 környezetbarát ?? :) Hát nem attól melegszünk fel?? :):) Akkor talán lehet mégis jobb a sima korom ?? A lényeg, hogy az egész DPF egy rohadt nagy üzlet.
Itt Budapesten az összes taxis kiszedeti minden OFF-os vasból. És pl. egyik régi buszban sincs . .
És amúgy pedig jó ha van, de JOBB ha nincs :):)
De a marketing szöveget mindig el lehet hinni? ;) Persze van egy elmélet és a gyakorlat sokszor tök más. Mert ugye nincs tökéletes égés, csak az elméletben . pl mi van csak 4-500fokon és ha pl. megszakad a regen, alapjáraton lehűl, dugul, romlik a hatásfoka . . . Ilyenkor talán nem biztos hogy csak CO2 + H2O
Ezt talán senki nem reklámozza ;)
Ki tudja kinek van igaza? Amúgy a CO2 környezetbarát ?? :) Hát nem attól melegszünk fel?? :):) Akkor talán lehet mégis jobb a sima korom ?? A lényeg, hogy az egész DPF egy rohadt nagy üzlet.
Itt Budapesten az összes taxis kiszedeti minden OFF-os vasból. És pl. egyik régi buszban sincs . .
És amúgy pedig jó ha van, de JOBB ha nincs :):)
droberto2012-09-27 23:52:41 // 25022
Írják, hogy hidegen is jó, de ebben feltétel nélkül nem hiszek! Miket tapasztalsz a bekoptatási fázisban?
droberto2012-09-27 23:50:49 // 25021
Bemásolom, mert nehezen feldolgozható:
"A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!" - Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek jó részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!"
A korom elégetésekor nem több kis korom, hanem víz és szén-dioxid keletkezik!
Ne higyjél el mindent a Tuning Mesternek! ;)
Ha így lenne az EU szabályozás is csak kamu lenne:
Ugye nem gondoltad komolyan, hogy káros és csak tévút? Bár 10 év múlva biztosan jobb lesz, de mi 2005-ről beszélünk!
"A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!" - Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek jó részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!"
A korom elégetésekor nem több kis korom, hanem víz és szén-dioxid keletkezik!
Ne higyjél el mindent a Tuning Mesternek! ;)
Ha így lenne az EU szabályozás is csak kamu lenne:
Ugye nem gondoltad komolyan, hogy káros és csak tévút? Bár 10 év múlva biztosan jobb lesz, de mi 2005-ről beszélünk!
Tibcsi1662012-09-27 23:45:16 // 25020
EBC-ről írtam már a blogomban. Kopásról még nincs tapasztalat, mert csak pár ezer van bennük.
droberto2012-09-27 23:42:37 // 25019
Minden szavaddal egyet értek!
Viszont azt figyelembe kell vennünk, hogy 2005-ben ezek a megoldások, melyekre olasz mérnökeink voksukat tették, a piacon elérhető legkorszerűbb termékek voltak. Ergo, a többi piaci szereplő még jobban leszerepelt a vevőik előtt.
Az igazság az, hogy a gyártók nem voltak felkészülve EP szigorú emisszókorlátozásaira. Nem tudtak/tudnak eleget tesztelni, s így kevés a visszacsatolás.
A merketing is hibás, nem a karbantartásmentességet kellett volna (kellene) hangsúlyozni, hanem a termék hosszútávú használatához szükséges állagmegóvó intézkedéseket, szükséges felhasználói magatartásokat.
Viszont azt figyelembe kell vennünk, hogy 2005-ben ezek a megoldások, melyekre olasz mérnökeink voksukat tették, a piacon elérhető legkorszerűbb termékek voltak. Ergo, a többi piaci szereplő még jobban leszerepelt a vevőik előtt.
Az igazság az, hogy a gyártók nem voltak felkészülve EP szigorú emisszókorlátozásaira. Nem tudtak/tudnak eleget tesztelni, s így kevés a visszacsatolás.
A merketing is hibás, nem a karbantartásmentességet kellett volna (kellene) hangsúlyozni, hanem a termék hosszútávú használatához szükséges állagmegóvó intézkedéseket, szükséges felhasználói magatartásokat.
Tibcsi1662012-09-27 23:41:59 // 25018
Jaa és ráadásul a DPF ugye elégeti a kormot, és még egy csomót csinál abból, ami a tüdőrákot okozza!! Akkor miért is jó?? Ráadásul a DPF növeli a fogyasztást, tehát még több az elégetett üzemanyag, tehát a káros anyag kibocsátás is.
Jó sokba kerül és károsabb mintha nem is lenne. Az egész csak egy tévút és persze nagy üzlet..
Jó sokba kerül és károsabb mintha nem is lenne. Az egész csak egy tévút és persze nagy üzlet..
GTPeti2012-09-27 23:31:32 // 25017
"El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk." Ha én a megrendelőinknek "el kell fogadnia, ez ilyen" megoldásokat szállítanék, lehet, nem tartaná megoldásnak, hogy állandóan javíttatni kéne a készüléket és/vagy oda kéne figyelnie, hogy mikor, mennyit használja (amiről az elődjénél, aminél elvileg jobb szó sem volt)... Ha pedig még el is titkolnám egy készülék kiforratlanságát, az nagyon komoly következményekkel járna... Szerencsére minálunk nem a marketing osztály és a könyvelők határozzák meg a szükséges műszaki paramétereket. Írtam erről a témáról már párszor többet is (Piritu szerint állandóan, mindenhol), most már nem szaporítom a szót.
droberto2012-09-27 23:26:11 // 25016
Ezt már azt hittem lezártuk. ;)
23457. hsz.
23457. hsz.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 23:25:29 // 25015
70ezres szerviz volt. Km-re és árra is :-))
Piritu - 1.000.0002012-09-27 23:24:35 // 25014
A kiherélt ugye nem az igazi :-(
droberto2012-09-27 23:22:24 // 25013
Gyarapszunk rendesen! A Topic indulása óta, 6,5 év alatt született 20 ezer hozzászólás, most pedig fél év alatt 5 ezer! Ez 3,25x nagyobb aktivitás jelent! :)
droberto2012-09-27 23:15:59 // 25012
Szerintem ez nagyon is idevaló.
Az EGR, DPF duó kétségtelenül egy problémás portéka, de értünk és környezetünkért vannak.
Én is pl.: baromira utálom - nem beindítva - tologatni, a majd 17 mázsás vasat a garázsból ki-be. Egy plusz teher, állandóan aggódni a szűrő telítettsége miatt, hogy vajon mikor fog regenerálni, mikor kell biztosítani neki a feltételeket. Idegesítő, hogy ez miatt egy csomó üzemanyagot el kell pazaroljak. Zavar a tudat, hogy bármikor kezelhetetlenül lerakódik a korom a szívósorban, tönkretéve az áramláskorlátozó szelepet.
Viszont hiszek benne, hogy ennyi áldozatot vállalnom kell az egészségünk érdekében. Ezért is vettem 59-et, és nem 56-ot. Bár EGR sz.pás ott is lett volna...
Mindenki jön azzal, hogy ezek így, meg úgy rossz dolgok. Én megértem őket. De már ott vannak az E5-ös JTD-k azok már klasszisokkal jobbak. El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk.
Az EGR, DPF duó kétségtelenül egy problémás portéka, de értünk és környezetünkért vannak.
Én is pl.: baromira utálom - nem beindítva - tologatni, a majd 17 mázsás vasat a garázsból ki-be. Egy plusz teher, állandóan aggódni a szűrő telítettsége miatt, hogy vajon mikor fog regenerálni, mikor kell biztosítani neki a feltételeket. Idegesítő, hogy ez miatt egy csomó üzemanyagot el kell pazaroljak. Zavar a tudat, hogy bármikor kezelhetetlenül lerakódik a korom a szívósorban, tönkretéve az áramláskorlátozó szelepet.
Viszont hiszek benne, hogy ennyi áldozatot vállalnom kell az egészségünk érdekében. Ezért is vettem 59-et, és nem 56-ot. Bár EGR sz.pás ott is lett volna...
Mindenki jön azzal, hogy ezek így, meg úgy rossz dolgok. Én megértem őket. De már ott vannak az E5-ös JTD-k azok már klasszisokkal jobbak. El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk.
droberto2012-09-27 22:59:03 // 25011
3-4 mm? Nekem sem lehet több. Ate-d volt? Mennyit mentél vele eddig?
Én az EBC Yellowstuff-on gondolkodom. Itt a neked való.
Talán Tibcsi166 és DrB nyűv hasonlókat.
Én az EBC Yellowstuff-on gondolkodom. Itt a neked való.
Talán Tibcsi166 és DrB nyűv hasonlókat.
droberto2012-09-27 22:48:49 // 25010
Remek hibafelderítés és megfelelő reakció! :)
Liquid2012-09-27 22:06:41 // 25009
90e -re tippelnék
Liquid2012-09-27 22:05:41 // 25008
a tüdőrákot az okozza amit nem tud megszűrni a DPF, és nem látható érezhető
Seriff2012-09-27 21:03:16 // 25007
Nem gond, csak ne veszekedjetek :))
Dömpi (il dottore)2012-09-27 21:03:02 // 25006
senki dem jár Szentes-Mindszent környékén?