Fórum >> Típusok >> 159

antonov2018-11-05 13:48:00 // 112706
Mármint TRW JTC1302 / JTC1303.
antonov2018-11-05 13:40:40 // 112705
Ismét dilemmában vagyok. Felső lengőkarokat kell cserélnem. Ami benne van (51754535, 51754545) nem szerepel az eperben, vázszám alapján pedig ezeket írja: 50707480, 50707481. Azt is látom, hogy kinézetre kétféle lengőkar van, és kónusz emelkedésre is. Nem látok összefüggést a kinézet és a kónusz emelkedés között az alkatrészes oldalak alapján, de az is lehet hogy csak slendriánul van feltöltve a kép hozzá. Szóval 2007-es 2. havi 159-hez milyen kónusz emelkedésű lengőkar kell? Én ezeket néztem: JTC1302 / JTC1303.

Köszönöm előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-05 12:03:11 // 112704
A sportfokozatot egyszer próbáltam Csobánka után (ez asztenderd szerpentinem :-)). Jó volt, de kézi módban ég és föld. Engem végig zavart, hogy sportban mindenképp elforgatja 4e fölé értelmetlenül és hajszállal csak, de rosszkor vált. Ezen kár is vitázni egyébként, Stelviohoz meg pláne kár hasonlítani. Nem próbáltam, de biztosra veszem, hogy eleve másvilág az az automata, mint az Aisin.
Sajnálom, nekem nagyon kevés amit D-ben magától összehoz, nyúlkálni a bothoz nem fogok, mert az inkább érződik kézi váltó pótléknak, mint élvezetes megoldásnak. Amikor beszippant egy kanyargós út, olyankor nekem kell, hogy meglegyen a tánc, a ritmus.Ha ebbe bármi belezavar, akkor baszhassuk :-) Onnantól nem OLYAN. Egyébként a váltófüles dolog is addig igazi, amíg nem kell nagyot átfogni a kormányon. Addig van tényleg ott a fül, ahol kell :-) A Giulia nagy lapát fülei valószínűleg ezért születtek, az ott van mindig :-D
És fenntartom, D-ben old a lock-up többször is, én azt ki nem állhatom (ilyenkor). Máskor jól jön, mert nincs miatta turbólyuk. A motor hangja is más, majd figyeld meg. Eszméletlen szép hangon motorfékez 2-esben zárt lock-up mellett. Ilyet D-ben nem csinál.
Én sokáig kerestem, hogy hogy lehet ezzel jót autózni, mert ebben nekem hiányérzet volt (és kicsit van). Egyszer kipróbáltam kéziben fülekről, elsőre még kicsit bénán, de azóta ha kanyargós utat látok, már csapom is át M-be, rászorítok a kormányra és vigyorgok :-D És várom azt a szép vinnyogását amikor visszagangolom kanyar előtt, azokat az alig észrevehető kis rezdüléseket ahogy dobja a következő fokozatot. Ááá kell. hidd el, baromi jó :-) Csak egy módválasztó elektronika és egy kormány kell, fel lehet tenni a Tiedre is :-DDD
Giuntini2018-11-05 10:19:49 // 112703
Tudom, hiszen már vezettem váltófüles autót. Az egy Ferrari volt😊. De a 2,4 viselkedéséhez nem érzem ennek egetverő szükségességét. Erhard sem igazán használja a Stelvióban, inkább rábízza magát az automatára.
Tavaly direkt felmentem élvezkedni Dobogókőre. Élveztem amit Sport fokozatban művelt. Igaz felpörgeti, de brutal kemenyen vált, és akkor kijön belőle a teljesítmény.
Valahpgy én már nem érzem szükségességét a kézi váltónak.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-04 22:05:27 // 112702
Valtókarral már nagyon nem olyan :-) El kell engedni a kormányt, matatni ott lent.
Az, hogy ráfogsz a kormányra és ott van az ujjaid alatt a két kis kapcsoló, az nagyon más élmény. Eleinte sportban mentem, de bután túl forgatja. Egr off előtt előzéshez is sport gomboztam, mert kisebb volt a lag. Már nem kell szerencsére :-) Az az egy hiányzik, hogy D-ben is bele tudjak nyúlni a váltásba a fülekkel. Akkor egyáltalán nem kéne a módválasztót piszkálni. És ha azok a fülek fémből lennének.. de majd lesz még olyanom is egyszer :-)
Giuntini2018-11-04 21:32:00 // 112701
Manuál mondjuk a váltókaron is van. Próbáld ki szerpentinen a sportot!
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-04 21:25:29 // 112700
Azt is tudd, hogy az 1.9 manuális váltói viszont problémásak! Nem egy, nem két esetről hallottunk, hogy csapágy hibával elpusztultak. Az automata nem tűnik bajosnak, de Insigniákban pl ugyanez a váltó 150-nél kakukk. Alfákban jól bírja, az 1.9 pláne messze van a nyomaték limitjétől (440Nm). Ha baj van, akkor viszont drága játék..
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-04 21:21:17 // 112699
Hát.. váltófül ügyileg nagyon nem értünk egyet :-) Nekem anélkül nem kéne.Az élményt D-ben megeszi. Próbálj ki egy hajtű kanyart D-ben és M-ben. D-ben a konvertert nyekteti, buszozik, aztán összekapcsol a kuplungja, csak éppen nullára redukálja az élményt. M-ben 2-esben fix marad a hajtás, azonnal kigyorsít, énekel a motor és egy pöccintéssel ott a 3-mas, a 4-es. Kanyar előtt már pöccinted vissza, motorfék (és újra tiszta géphangon énekel az 5 henger) és tolod bele a kanyarba. D-ben meg valahogy beleereszted, a közepén visszavált, elveszi az egész ritmusát. Nekem D-ben egy szerpentin csak áthaladás az útszakaszon. Valóban ügyes automatához képest, viszont M-ben fülekkel konkrétan jobb mint egy kézi váltó. Sport és winter módot nem is használok, tök felesleges mindkettő :-)
Trombozis2018-11-04 20:38:22 // 112698
Srácok, őt ismeri valaki?
droberto2018-11-04 19:44:35 // 112697
Én is kimaxoltam a talis állapotot:
Krisz562018-11-04 19:37:49 // 112696
Köszönöm, ezek jó tudni. Alapvetően, ha jól teszi a dolgát, nem is szólok bele a munkájába, de a jó a tudat, hogy én is beleavatkozhatok, pontosabban ha kedvem tartja én is válgogathatok vele. Egy OFF-os 2008-as Ford Galaxy-ban már dolgom automatával, na az egy kínszenvedés volt, nagyon nem kapcsolt szépen.
Ezek szerint nem költségesebb sokkal, mint egy manuális váltós társa. Amiatt is gondolkodok 1.9-ben, mert 50-50%-ban használnám, ezért nem kell akkora teljesítmény. Remélem sikerül találni egy jó darabot, mindenestre akkor az automatás változatokat is beleveszem a keresésbe.
Krisz562018-11-04 19:28:12 // 112695
A buszos érzést nem kell bemutatni, autóbuszvezetőként dolgozok, voltam már 12 sebességes automatás Volvoval, meg 3 sebességes automatás Ikarussal is. :D

Így alapjában véve annyira már nem tartok tőle. De csak használatutóról beszélünk, és mivel az automata váltó egy bonyolultabb technika, nehezebben is vágok bele, mint egy manuálisba, emiatt is kértem véleményeket. Főleg, hogy 50-50%-ban van a rövid távú meg a hosszú távú használat is.

Ezeket nézegettem egyébként eddig az automatások közül:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_automata_memorias_bor_tempomat_ul_futes-13591154

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_174ps_chip_tuning_exlusive_bor-13446159
Giuntini2018-11-04 18:33:20 // 112694
Annyival megtoldanám Gyuri hozzászólását, hogy eddig (lekopogom) az automata váltóval semmi problémám nem volt. Egy jó darab!
A váltófül kérdésre, ez egy placebo. Csont nem érdekel a váltófül. Nem kell belenyúlni! Nem érdekel a kézi váltás!
Azt tudni kell, az 1,9-ben nincs se Sport se Winter program. Sport-ban magasabb fordulaton vált, Winter-ben 2-ben indul és alacsonyabb fordulaton vált.
A 2,4 automatával lineárisan gyorsul. Passzol a motor karakteréhez. Nagyon fontos ellenőrizni vásárláskor a váltásokat. Ha ránt, fölöslegesen felpörög, vagy lebeg a fordulatszámmérő, azonnal hagyd ott!
Az Aisin váltó egy megbízható darab,érzékeny pontja a tömbszelence. Cseréje árban ott van ahol a kettőstömegű kuplunggal.
Én nem vennék már kézi váltósat, legalábbis ilyen jellegű autóban. Nem a városi használat miatt, mert a 2,4 alkalmatlan a folyamatos vagy kizárólagos használatra. Ez a motor igazából automatával passzol.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-04 16:16:43 // 112693
1.9-ben nem próbáltam, a 2.4-hez nagyon passzol az automata. Mondjuk nem tudom, hogy 1.9-hez van e váltófüles verzió, azt nem hagynám ki semmiképp. Ha kicsit kanyargósabb szakaszra érek, must have, mert csak manuálisan tudsz kanyar előtt visszaváltani és motorfékkel érkezni. Magától is észreveszi a kanyart, de már a kormány fordításról, szóval kb a közepén vált vissza, nekem ez nem annyira jön be. Normál haladáskor mindegy, de ha kicsit élvezni akarod az autózást, ahhoz bele kell nyúlni.
Napi használatban nagyon kényelmes, és elég gyors is. Giulia-hoz ne hasonlítsd, de szépen dobálja a fokozatokat, finoman indul, nem rángat, nem kellemetlenkedik és a 2.4-nél sokat segít a turbólyuk eltüntetésében. Cserében szokni kell, hogy a motor feljebb pörög, nem direktben hajt olyankor. Ez kicsit olyan busz feeling városi tempón. Összességében nekem a következő autóm is automata lesz (remélem), mert sok plusz idegszáladat köti ki a vezetésből. Ugyanaz a tempó sokkal kimértebbnek fog hatni, mintha mindenre több időd maradna.
Egy teljes olajcsere kb 80e-ben áll meg (átmosásos). Kettőstömegű nincs benne (költség mínusz, finomabb járás plusz) viszont betojhat a szeleptömb, ami pont egy kettőstömegű (+ kuplung + miegymás) csere ára. De nem jellemző, 200-250e-t elmennek simán. 300+-os pédánynál már gondolkodnék, mert ebben is vannak kuplungok amik kopnak. És egy teljes generál azért millás tétel.
Krisz562018-11-04 15:24:45 // 112692
Sziasztok! Rövidesen a 156-osomat egy 159 SW-re cserélném. Mindenképp dízelben gondolkodom, elsősorban 1.9-ben. Bár eddig nem nézegettem az automatásokat, viszont megfordult a fejemben ez a lehetőség is. Akiknek van automataváltóval szerelt dízelük milyen tapasztalatuk van vele? Elsősorban az esetleges szervízköltségekre gondolok, illetve a megbízhatóság ami érdekelne. Másodsorban meg a menetdinamikára, fogyasztásra, váltáspontosságra. (Sajnos még nem volt alkalmam vezetni.) Köszönöm előre is!
Giuntini2018-11-04 13:55:30 // 112691


Waxolás után...
Zselé2018-11-04 12:48:51 // 112690
Hát sajnos nem... akksi fullon, ugyanugy relé kattan és semmi.. önindító gondolom.
Csabi2018-11-04 12:25:20 // 112689
Most már tuti jó lesz ;)
Zselé2018-11-04 10:31:56 // 112688
11,8V maradt az akkuba, ezzel nem is tud indulni... Gondolom, a lelazult körbeforgó saru miatt nem volt rendes töltése... Rátettem a CTEK töltőt, várjuk a Messiást :D Hátha csak ez volt
Zselé2018-11-04 10:14:36 // 112687
Megnéztem, a negatívval semmi gond nem volt, a pozitív viszont körbe forgott kb... Meghúztam, csiszoltam, de sajnos már egyáltalán nem akar indulni :( Még megnézem a biztiket, ill. az akku töltöttségét
gpek2018-11-03 22:52:23 // 112686
Biztos hogy 159?

Kép
Marseus2018-11-03 22:02:51 // 112685
Ha szét bírnám szedni,hidd el nem ilyen állat ragasztót használnék mint a gyári és azzal ugyan ilyen jó lenne,mert ez nagyon túl van tólva de tételezzük fel,h a kocsi élete végéig számoltak vele úgy érthető, de nekem lényegesen gyengébb ragacs is jó lesz és akkor már nem akkora mumus a csere.
Zselé2018-11-03 21:45:48 // 112684
Köszi, reggel megnézem!
Csabi2018-11-03 21:33:12 // 112683
Pár hónapig nekem is csinálta ezt, és végül nem indult, ahogy neked. Míg vártam a segítséget,gondoltam megmozgatom az akku sarukat, rémlett valaki járt már így.
Bejött, megmozgattam a negatív sarut ami könnyedén elforgott, és jó lett. Hazaérve kilazítottam és lejjebb ütöttem óvatosan az akku csatlakozón,mivel az kúpos, így már nem forgott el, plusz megcsiszoltam reszelővel. Azóta is rendben van, nézd meg te is , hátha...
Zselé2018-11-03 20:59:34 // 112682
Sziasztok, utolért egy baj:

Néhány hete reggelente, illetve ha leállítás után hamar ismét indítanom kell, nagyon nehézkesen forog az önindító az első 1-2 fordulaton - aztán beindul. Ma viszont eljutottunk odáig a kisbolt előtt, hogy egy fél fordulat után katt és semmi. Következő probálkozásra sincs se kép se hang, aztán kulcs ki/vissza, nagy nehezen fordult egyet és beindult. Az akku új, töltésjelző nem villant még fel, jol gondolom vajon hogy csak az önindító lehet? Ez ilyenkor csere/ felujitás, vagy van valami banális típushiba amit meg kell nézni? Köszi előre is a segítséget!
Smith2018-11-03 16:50:06 // 112681
Tegyél rá egy nagy vízálló üzenetet, hátha arra jár a tulaj :)
stiv702018-11-03 11:50:09 // 112680
Sziasztok
Nem tudja valaki kié az LMD-356 159es??
Össze van törve..1 éve áll zuglóba!
Lenne rá vevő!😉
Giuntini2018-11-03 08:10:17 // 112679
Ofinál vagy Erhardnál vedd! Ott olyan minőségű utángyártottat kapsz, ami jó. Bontót kerüld el, mert drágábban adják mint az újat. Tapasztalat!
Angelo Bianco2018-11-03 08:03:03 // 112678
Sziasztok!
Milyen márkájú hátsó ablakemelő szerkezetet érdemes venni Melyik bírja jobban mint a gyári? (és hol?)
Smith2018-11-02 23:18:32 // 112677
Nem tennék LED-et olyan helyre, ahol nehéz cserélni. Gondolj bele, ha ott a búra latt beszarik az egyik LED, és szét kell emiatt bontani újra...
fazek2018-11-02 22:20:43 // 112676
Az nekem is tetszik! De a lámpát szétbontani nem volt merszem. Habár most van 2 lámpám tartalékba,lehet hogy megpróbálom majd ;-)
Marseus2018-11-02 21:52:54 // 112675
Szerettem volna karikákat tenni a búra alá,de nem jön szét melegítéssel sem,így arra gondoltam,h veszek 1 másikat és azt hátha nagyobb szerencsével szét tudom melegíteni de 300k-val nem játszok bár nagyon tetszenek a led karikák.
RomeoOne2018-11-02 21:10:45 // 112674
A xenonos gyári 300k
fazek2018-11-02 19:58:48 // 112673
Szia! Miért akarod kicserélni? Én még nem értem a lámpacsere kálváriájának a végére, de azt tanácsolom ha le tudod rakni az autód 1-2 hétre, akkor inkább a lámpák felújítása a célravezetőbb. Nekem csak sima halogén,de így utólag már bánom hogy nem a felújítást választottam. A gyári halogén 75K /db,a xenon valószínűleg drágább. Az utángyártott olcsóbb de elég kompromisszumos választás.Nem úgy világít mint a gyári.
David | Centocinquantanove2018-11-02 18:43:03 // 112672
Fájó szívvel, de eladó lett:
klatty
Marseus2018-11-02 18:07:26 // 112671
Kb. a 11.000-től a 70.000 ig találok. Van tapasztalatotok,h melyik részén fogom megszívni ha a legolcsóbbat veszem meg?Nem találok különbséget csak gyártóban de ettől még lehet jó,h nem gyári v nem jól gondolom?
Marseus2018-11-02 18:04:30 // 112670
Sziasztok!
Első lámpákat szeretnék vásárolni 159 xenonosba,de árakban óriási a szórás visztont sehol nem térnek ki külön a xenonra. Mindkettőbe ugyanaz a lámpatest való csak az egyikbe projektor a másikba meg H7 megy?
gecsa2018-11-02 17:37:10 // 112669
De rég jártam erre, látom a dízelek még mindig hengerfejrsednek! :D :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-01 14:32:16 // 112668
47, GT-től vették :DDD
droberto2018-11-01 14:04:31 // 112667
Ez pedig az olcsó 60-70 ezres alu Pierburg:

(Az első 1.9 59-eket tudtommal ilyennel szerelték)
Tökre vicces a kidolgozási minőség, műanyag minden. De legalább nem basz szét mindent, ha széthullik, nem úgy mint itt.
droberto2018-11-01 13:59:51 // 112666
Ha valaki elmegy egy bontóba, halmokban áll a bontott foghéjas lapátos Marelli szívósor.
droberto2018-11-01 13:56:04 // 112665
A Marellibe is, csak ott két kis apró ponthegesztés van.
A tengely 5-ös lapolt szénacél köracél. A lapát rozsdamentes 0,6 mm vastag.



Túl vékony és egy idő után a rezgésektől elfárad majd eltörik a varrat körül a lapát.
Giuntini2018-11-01 13:23:43 // 112664
A Pierburgban a lapátkák is fémből vannak.
szelod92018-11-01 12:52:45 // 112663

Kép lemaradt
szelod92018-11-01 12:47:37 // 112662
Sziasztok! Valaki cserélte már a képen látható műanyagokat? Pattog a kuplung pedálom és ezeket kellene a rugóvègère rátenni, de nem nagyon jön össze. Esetleg aki csinált ilyet tudná tippet adni?
Zolibácsi2018-11-01 12:40:55 // 112660
háát ennyi pénzért elég jó volt...reggel megnéztem, rosszul is lettem. 1,2 misi volt az ára
Shadin2018-11-01 12:20:07 // 112659
Már el is vitték? Nem találni a hirdetést.
donpepe92018-11-01 08:57:54 // 112658
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_9_jtd_8v_progression-13246177 Üdv Ismerős ez az autó valakinek?
droberto2018-10-31 22:37:43 // 112657
Aki ezt mondja nem látott még hengerfejet. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak