Satti2007-07-04 20:22:07 // 30228
A kor az már csak ilyen,kegyetlen az élet!:-))
Don Gombóc2007-07-04 20:14:04 // 30227
Bevoltál rúgva vagy a korral jár nállad is? :))
András bácsi2007-07-04 19:54:58 // 30226
Gábor,
valamit ígértem neked. Mi volt az, nem tudod?
valamit ígértem neked. Mi volt az, nem tudod?
Gábor1662007-07-04 19:04:13 // 30225
Sziasztok!
Valaki holnap délelőtt jár-e a Szentendrei úton, pontosabban az Auto Nero Romai közelében, akinek 10 perce még lenne is beugrani?
Valaki holnap délelőtt jár-e a Szentendrei úton, pontosabban az Auto Nero Romai közelében, akinek 10 perce még lenne is beugrani?
Grando2007-07-04 18:47:44 // 30224
Na qrva jó, hogy nemrég még a zsír mellet kardoskodtál. És én voltam a hülye, hogy nem kenegetem azzal a szarral. Necsinááádmááár.... Csakazértis? Ehhh... :((
Arno1662007-07-04 18:02:46 // 30223
Huzkodja/kontaktspray-ze meg a csatikat a km óra hátuljában a befecs komputernél.
Akkor utóbbitól jön a fordulatszámjel.
Ha a motortérben meg lett buzerálva ami szóbajöhet, és nem használt.
Bár attól még lehet törött a vezeték a saruzás nyakában pl...ott előszeretettel el szeret törni...
Akkor utóbbitól jön a fordulatszámjel.
Ha a motortérben meg lett buzerálva ami szóbajöhet, és nem használt.
Bár attól még lehet törött a vezeték a saruzás nyakában pl...ott előszeretettel el szeret törni...
Arno1662007-07-04 17:58:02 // 30222
166-ban nem is kenem.... :) Nagyon pöpec helyen van...
FRob2007-07-04 15:49:28 // 30221
:)))
no csak találgatok mert annyira azért még nem bujjtam bele a járgányom lelkivilágába 164-est meg még annyira sem ismerem
de, fater renaultjaban a fordszámmérő a generátorról veszi a jelet
Arnold esetleg megmondhatja hogy amikor tönkrement a generátora működött e a fordszámmérő
de ha minden igaz van ügye pár jelídó a főtengely környékén, nem e azok körül kellene szétnézni, de hogy hol...
no csak találgatok mert annyira azért még nem bujjtam bele a járgányom lelkivilágába 164-est meg még annyira sem ismerem
de, fater renaultjaban a fordszámmérő a generátorról veszi a jelet
Arnold esetleg megmondhatja hogy amikor tönkrement a generátora működött e a fordszámmérő
de ha minden igaz van ügye pár jelídó a főtengely környékén, nem e azok körül kellene szétnézni, de hogy hol...
Tibcsi1662007-07-04 14:28:30 // 30220
Az akkut én meg még nem is láttam :)
Szóval vita lezárva, van aki keni a puncit van aki nem :) Mármint az akkusarut!! :)))
Ki hogyan szereti ;)
Ezt jól megbeszéltétek, csak az eredeti probléma nincs megoldva! Mit csináljon szegény Ottó164 a km.órájával ??? :)
Szóval vita lezárva, van aki keni a puncit van aki nem :) Mármint az akkusarut!! :)))
Ki hogyan szereti ;)
Ezt jól megbeszéltétek, csak az eredeti probléma nincs megoldva! Mit csináljon szegény Ottó164 a km.órájával ??? :)
kando.2007-07-04 12:59:29 // 30219
Addig nem is szabad piszkálni :)
Satti2007-07-04 12:55:16 // 30218
Nekem a csomagtartóban van az akku,szépen letakarva a kárpit alatt,és olyan mint az új.Akkor meg minek nyúlnék hozzá,hogy elrontsam?:-))
Grando2007-07-04 12:50:55 // 30217
Én sem ütöm-vágom. De azzal nem érek el élettartam növekedést, ha összemázgálom egy olyan jelenség ellen, ami már nincs, vagy majd csak tíz év múlva jön elő, amikorra a cucc már rég behal. ;))
Arno1662007-07-04 12:44:10 // 30216
Nna, erről van szó épp. Fogyasztói társadalom... Te meg cserédd vazze :D Én inkább vigyázok rá :)
Grando2007-07-04 12:37:26 // 30215
Akkó kenjed vazze, ami a csövön kifér! :DDD
Én meg baxok rá! Ha xar, megtisztítom, ha meg akkor is xar, akkor meg kicserélem! :DDDDD ;))
Én meg baxok rá! Ha xar, megtisztítom, ha meg akkor is xar, akkor meg kicserélem! :DDDDD ;))
otto1642007-07-04 12:35:51 // 30214
Köszi az infót, megpróbálom!
Arno1662007-07-04 12:21:13 // 30213
Szóval.
Van az akku pöcse
Meg van a saru ami rámegy, nevezzük puncinak.
A pöcs nem változott az elmúlt 20 évben semmit.
A punci ami rámegy viszont igen, normálisabban van felületkezelve.
Ennyi. Nincs itt ellentmondás...illetve a mai puncik, izé akkuk nem eregetnek mindenféle gőzöket, gázokat, ez igaz.
Illetve nem, mert akad akku bőven amelyik ereget.
Amit gyárilag betesznek az altalaban nem, vmi gondozásmentes csoda.
De amit utána veszel az nem biztos hogy az.
Nomeg egy autó motorterében akad más ezerféle redukáló gőz, gáz. Pl forró párás levegő...csak hogy egyet mondjak, ami elég killer tud lenni.
Van az akku pöcse
Meg van a saru ami rámegy, nevezzük puncinak.
A pöcs nem változott az elmúlt 20 évben semmit.
A punci ami rámegy viszont igen, normálisabban van felületkezelve.
Ennyi. Nincs itt ellentmondás...illetve a mai puncik, izé akkuk nem eregetnek mindenféle gőzöket, gázokat, ez igaz.
Illetve nem, mert akad akku bőven amelyik ereget.
Amit gyárilag betesznek az altalaban nem, vmi gondozásmentes csoda.
De amit utána veszel az nem biztos hogy az.
Nomeg egy autó motorterében akad más ezerféle redukáló gőz, gáz. Pl forró párás levegő...csak hogy egyet mondjak, ami elég killer tud lenni.
Grando2007-07-04 11:59:20 // 30212
Kérded, hogy : "mi az hogy a mai akkuknál?"
Egy hsz-szel előtte pedig azt írod:
"Régebben a szoci időszakban volt ez gáz, elég tré akkusarukat lehetett kapni, allandóan tiszta szulfid (vagy szulfit... rég tanultam kémiát :))-osak voltak, kikezdte a felületet az akkuból kidzsaló gőz. Mostanában ilyet nemnagyon láttam."
Na ez ellen véd(ett) a saruzsír. Nem a saru változott, hanem az aksi összetákolása. Az újabbak nem eresztenek orron-szájon, nem baxxák meg a sarut, és ezért nem kell kuruzslani a zsírral.
Ne idegesítsetek máán fel, hogy ennyire nem érthető! :DDD ;)))
Egy hsz-szel előtte pedig azt írod:
"Régebben a szoci időszakban volt ez gáz, elég tré akkusarukat lehetett kapni, allandóan tiszta szulfid (vagy szulfit... rég tanultam kémiát :))-osak voltak, kikezdte a felületet az akkuból kidzsaló gőz. Mostanában ilyet nemnagyon láttam."
Na ez ellen véd(ett) a saruzsír. Nem a saru változott, hanem az aksi összetákolása. Az újabbak nem eresztenek orron-szájon, nem baxxák meg a sarut, és ezért nem kell kuruzslani a zsírral.
Ne idegesítsetek máán fel, hogy ennyire nem érthető! :DDD ;)))
Arno1662007-07-04 11:54:19 // 30211
Node annak se más a saruja. Bazz....titta hülyeség...
Amugy zsír ide, zsír oda olyan szinten nem számít szvsz, hogy ki hogy alszik jobban, úgy csinálja :) Ha bezsírozva megy egy autó éveket, évtizedeket, indít rendesen, akkor nincs miről beszélni, az újhullámos manuált le kell húzni a koltyón.
De előtte a zsét azért markold fel érte :)
Amúgy meg, zsír: 600A folyik indításkor kb. Ha ott van egy kis kontakthiba amit a zsír okoz, akkor az a 600A hatására olyan picsa gyorsan kigőzöl, hogy öröm nézni.
Az oxidréteg az más...az szigetel sajna, és nem tud párologni.
Amugy zsír ide, zsír oda olyan szinten nem számít szvsz, hogy ki hogy alszik jobban, úgy csinálja :) Ha bezsírozva megy egy autó éveket, évtizedeket, indít rendesen, akkor nincs miről beszélni, az újhullámos manuált le kell húzni a koltyón.
De előtte a zsét azért markold fel érte :)
Amúgy meg, zsír: 600A folyik indításkor kb. Ha ott van egy kis kontakthiba amit a zsír okoz, akkor az a 600A hatására olyan picsa gyorsan kigőzöl, hogy öröm nézni.
Az oxidréteg az más...az szigetel sajna, és nem tud párologni.
Grando2007-07-04 11:34:23 // 30210
A mai akkuk alatt gondolom a karbantartásmentes aksikat érti az ürge. Nem nyálaztam át a teljes anyagot. De átkűdöm, és ha van időd rá, biztosan kiderül. (Annyira azért nem hosszú.) ;))
Arno1662007-07-04 11:13:04 // 30209
Igazából ez is egy hülye marketing duma, mint manapság minden második. :-/
Mi az hogy a mai akkuknál?
Ez egy baromság, a mai akkuk saruja is pont úgy az az olomötvözetes baszás mint 20 éve. Vmi más oka van ennek, de ahhoz az akkunak semmi köze....
Mi az hogy a mai akkuknál?
Ez egy baromság, a mai akkuk saruja is pont úgy az az olomötvözetes baszás mint 20 éve. Vmi más oka van ennek, de ahhoz az akkunak semmi köze....
Arno1662007-07-04 11:09:04 // 30208
Forrasztás idővel elridegül, hidegfolyik.
Pl éppen ezért nem szabad a csavaros sorkapcsokban sem felforrasztott (grundolt) vezeteket tenni. Mert ki fog lazulni a csavar szoritasa alatt, kontakthiba, elkezd melegedni,összeolvad, kigyullad vmi stb. Érvéghüvely a tuti.
Militari cuccokban, űrhalyózásban pl nem is nagyon használják, ták a forrasztást.
Nembírta a rázkódást.
Un. wire-wrap technikával egy négyzet alakú tüskére jó szorosan felcsavarva a vezetéket -adja a legjobb kontaktot. A négyzet sarkainal a réz hidegfolyik, és ugyan akkor egy adhéziós kötést is képez a tüskével. Bazi megbízható kötés.
Csak 2007-ben kicsit "ciki", meg munkaigényes. Rugós szorító kötések vannak helyette sok helyen. WAGO csatlakozók pl ami ismerős lehet a villanyszerelésből.
Akkusaru zsírozás: Ha normális felületkezelt az akkusaru (mármint a kengyel a vezetekkel, nem az akku olom saruja), akkor kb felesleges. Régebben a szoci időszakban volt ez gáz, elég tré akkusarukat lehetett kapni, allandóan tiszta szulfid (vagy szulfit... rég tanultam kémiát :))-osak voltak, kikezdte a felületet az akkuból kidzsaló gőz. Mostanában ilyet nemnagyon láttam.
Illetve a zsírozást is úgy ismerem, hol megpolírozni az akku olom sarujat, fel rá a felületkezelt saru, meghúz, és úgy rá a zsír. Hogy elzárja a levegő, gázok útját amiktől oxidálódna.
Pl éppen ezért nem szabad a csavaros sorkapcsokban sem felforrasztott (grundolt) vezeteket tenni. Mert ki fog lazulni a csavar szoritasa alatt, kontakthiba, elkezd melegedni,összeolvad, kigyullad vmi stb. Érvéghüvely a tuti.
Militari cuccokban, űrhalyózásban pl nem is nagyon használják, ták a forrasztást.
Nembírta a rázkódást.
Un. wire-wrap technikával egy négyzet alakú tüskére jó szorosan felcsavarva a vezetéket -adja a legjobb kontaktot. A négyzet sarkainal a réz hidegfolyik, és ugyan akkor egy adhéziós kötést is képez a tüskével. Bazi megbízható kötés.
Csak 2007-ben kicsit "ciki", meg munkaigényes. Rugós szorító kötések vannak helyette sok helyen. WAGO csatlakozók pl ami ismerős lehet a villanyszerelésből.
Akkusaru zsírozás: Ha normális felületkezelt az akkusaru (mármint a kengyel a vezetekkel, nem az akku olom saruja), akkor kb felesleges. Régebben a szoci időszakban volt ez gáz, elég tré akkusarukat lehetett kapni, allandóan tiszta szulfid (vagy szulfit... rég tanultam kémiát :))-osak voltak, kikezdte a felületet az akkuból kidzsaló gőz. Mostanában ilyet nemnagyon láttam.
Illetve a zsírozást is úgy ismerem, hol megpolírozni az akku olom sarujat, fel rá a felületkezelt saru, meghúz, és úgy rá a zsír. Hogy elzárja a levegő, gázok útját amiktől oxidálódna.
Grando2007-07-04 11:00:17 // 30207
Akkor idézek megint: ;))
"Azonban ha a mai akkumulátoroknál és csatlakozásoknál használnak saruzsírt, ezzel csak a csatlakozások átmeneti ellenállását növelik..."
Értsd: a maiaknál semmi haszna (a saruzsírnak), sőt ezeknél csak az ellenállást növeli. ;))
"Azonban ha a mai akkumulátoroknál és csatlakozásoknál használnak saruzsírt, ezzel csak a csatlakozások átmeneti ellenállását növelik..."
Értsd: a maiaknál semmi haszna (a saruzsírnak), sőt ezeknél csak az ellenállást növeli. ;))
Arno1662007-07-04 10:59:22 // 30206
Az gáz.... mármint hogy nem csinalta automatával.
Köszi a lehetőséget, lehet egyszer bekattanok, és jelentkezek! :)
Köszi a lehetőséget, lehet egyszer bekattanok, és jelentkezek! :)
FRob2007-07-04 10:53:37 // 30205
no akkor hogy mindenkinek igaza legyen
szárazra törlöd mind a két felét a csatlakozót és a akkumlátor saruját is, esetlegesen oxidmegtesíteni, drótkefével
összerak, jól megráncigál, majd valami folyékony zsíros spray-al lefujkálni
pl bernernek van ilyen, én előszeretettel hsználom
amit meg abban a műsorrban mondott a szaki, abból számomra z derült ki hogy csak a mostani akkukon okoz nagyobb átmeneti ellenállázs a zsír....
ez ügye egy "kicsit" baromság, mert a régieken is azt okozott, ha összerakás közben nem lett kicsit megmozgatva a csati a sarun, ha csak ráraktad és ráhúztad az akkor sem volt jó meg most sem jó
tehát szárazon rárak, majd leápol, ez a tuti
szárazra törlöd mind a két felét a csatlakozót és a akkumlátor saruját is, esetlegesen oxidmegtesíteni, drótkefével
összerak, jól megráncigál, majd valami folyékony zsíros spray-al lefujkálni
pl bernernek van ilyen, én előszeretettel hsználom
amit meg abban a műsorrban mondott a szaki, abból számomra z derült ki hogy csak a mostani akkukon okoz nagyobb átmeneti ellenállázs a zsír....
ez ügye egy "kicsit" baromság, mert a régieken is azt okozott, ha összerakás közben nem lett kicsit megmozgatva a csati a sarun, ha csak ráraktad és ráhúztad az akkor sem volt jó meg most sem jó
tehát szárazon rárak, majd leápol, ez a tuti
Grando2007-07-04 10:38:23 // 30204
Igen, ez az újfajta aksikra vonatkozik. ;))
Van még 1-2 ilyen jellegű anyagom (1.4 téesi motor - mechanika és vezérlés, indítóaksik, állóhelyzeti fűtés, sebváltó olajok, autórádió antennarendszerek, téligumik, tolatókamera...). Offos gépekkel kapcsolatban, de vannak közöttük hasznos, általános jellegű infók bőven. Ha gondolod, átküldöm a fordításokat. ;)))
Van még 1-2 ilyen jellegű anyagom (1.4 téesi motor - mechanika és vezérlés, indítóaksik, állóhelyzeti fűtés, sebváltó olajok, autórádió antennarendszerek, téligumik, tolatókamera...). Offos gépekkel kapcsolatban, de vannak közöttük hasznos, általános jellegű infók bőven. Ha gondolod, átküldöm a fordításokat. ;)))
kando.2007-07-04 10:17:15 // 30203
Hogyan növelné, ha egyszer fém a fémmel összeér ?
Ha pl. a lápára rádugtad a megtisztított sarut és lefújod WD40-el, akkor az szerintem már semmilyen ellenállást nem növel.
Elnézést a nagyvadaktól, ha OFF a téma :)
Ha pl. a lápára rádugtad a megtisztított sarut és lefújod WD40-el, akkor az szerintem már semmilyen ellenállást nem növel.
Elnézést a nagyvadaktól, ha OFF a téma :)
kando.2007-07-04 10:14:53 // 30202
Saruzsít nem ismertem, mi valami kék csapágyzsírt kentünk rá.
Mindenestre kiváncsi vagyok, mi az ok..
Ha 1x esz időm, majd lemérem, árt-e vagy sem ha zsírozzuk az akkusarut.
Mindenestre kiváncsi vagyok, mi az ok..
Ha 1x esz időm, majd lemérem, árt-e vagy sem ha zsírozzuk az akkusarut.
Tibcsi1662007-07-04 10:13:38 // 30201
Na látom jó kis vitát robbantottam ki ezzel a kontakt spray-vel. :) Egyébként én is úgy tanultam (még a régi átkos rendszerben a 80as évek végén) hogy zsírozni kell az akkusarukat, de ha az új kutatások ezt nem javasolják akkor ezentúl én sem fogom ezt tenni. Haladni kell a korral! Én már rég nem foglalkozok ilyen dolgokkal, DE az tény, hogy az olaj és a zsír növeli az ellenállást!
Grando2007-07-04 09:30:14 // 30199
Na így hangzott ez el élőszóban:
Műsorvezető:
Korábban használtak saruzsírt. Létezik ez még ma is?
Tréner:
A saruzsír esetében is csak azt tudom mondani, hogy: el a kezekkel! Ez nem használ sem az akkumulátornak, sem pedig az ügyfélnek. A régi akkumulátorok esetében fennállt annak a veszélye, hogy a saruknál gáz távozik, így a sarucsatlakozások környéke úgymond „kivirágzott”. Ezt annak idején a saruzsír segítségével igyekeztek megakadályozni. Azonban ha a mai akkumulátoroknál és csatlakozásoknál használnak saruzsírt, ezzel csak a csatlakozások átmeneti ellenállását növelik, ezt pedig a járműnél éppen hogy el szeretnénk kerülni, mivel zavarokhoz, és így esetlegesen hibákhoz vezethet. Ezért tehát kérem, az akkumulátor pólussaruk meghúzási nyomatékát nagyon pontosan vegyék figyelembe, mivel ha ezek túl szorosak, illetve túlságosan lazák, akkor az áthidaló ellenállással, azaz az átmeneti ellenállással problémát okozhatnak. Ezt az elektromos hálózatban természetesen el szeretnénk kerülni, az akkumulátor teljes teljesítményét ki szeretnénk használni a járműben.
Műsorvezető:
Korábban használtak saruzsírt. Létezik ez még ma is?
Tréner:
A saruzsír esetében is csak azt tudom mondani, hogy: el a kezekkel! Ez nem használ sem az akkumulátornak, sem pedig az ügyfélnek. A régi akkumulátorok esetében fennállt annak a veszélye, hogy a saruknál gáz távozik, így a sarucsatlakozások környéke úgymond „kivirágzott”. Ezt annak idején a saruzsír segítségével igyekeztek megakadályozni. Azonban ha a mai akkumulátoroknál és csatlakozásoknál használnak saruzsírt, ezzel csak a csatlakozások átmeneti ellenállását növelik, ezt pedig a járműnél éppen hogy el szeretnénk kerülni, mivel zavarokhoz, és így esetlegesen hibákhoz vezethet. Ezért tehát kérem, az akkumulátor pólussaruk meghúzási nyomatékát nagyon pontosan vegyék figyelembe, mivel ha ezek túl szorosak, illetve túlságosan lazák, akkor az áthidaló ellenállással, azaz az átmeneti ellenállással problémát okozhatnak. Ezt az elektromos hálózatban természetesen el szeretnénk kerülni, az akkumulátor teljes teljesítményét ki szeretnénk használni a járműben.
kando.2007-07-04 09:29:54 // 30198
:-))
No, legalább rávettelek, hogy ismételj ;-)
No, legalább rávettelek, hogy ismételj ;-)
Grando2007-07-04 09:27:29 // 30197
Vazze, a kedvedért újra megnézem a trénereknek szóló oktatófilmet az aksikról. :DDD ;)))
kando.2007-07-04 09:00:02 // 30196
És erre indokot is mondtak vagy csak úgy leírták ?
Én dolgoztam gázmotor erőműben, ahol 4 db akkumultáor indította a motort, ezeknek a saruit le kellett zsírozni, persze nem úgy, mint egy csapágyat, de egy finom réteget kellett képezni rajtuk, miután akkusaru drótkefével meg lettek tisztogatva. Ezek után lettek rá visszatéve a réz saruk.
Szerintem egy akkunál nem árt, mint mondtam, ahol kontakt van, kinyomja a zsírt és marad az ólom-réz kontkat felület, viszont a csatlakozó körül a zsír elzárja a levegőt, nem fog oxidálódni az akkusavtól és más egyéb anyagoktól.
A hűtőbordák alá sem azért kell a zsír, mert az olyan jó hővezető, hanem azért, hogy a légzárványt (az alaktrész és a borda közti levegőt) kinyomja, csökkentse a levegő hőszigetelési tulajdonságát.
Én pedig egy autónál ugyanúgy a megtisztított és réztiszata sarukat le fogom fújni valamilyen védő spray-vel, mert ha van rajtuk levegőt elzáró védőréteg, akkor kisebb az esélye az oxidációnak és a kontakthibáknak.
Én dolgoztam gázmotor erőműben, ahol 4 db akkumultáor indította a motort, ezeknek a saruit le kellett zsírozni, persze nem úgy, mint egy csapágyat, de egy finom réteget kellett képezni rajtuk, miután akkusaru drótkefével meg lettek tisztogatva. Ezek után lettek rá visszatéve a réz saruk.
Szerintem egy akkunál nem árt, mint mondtam, ahol kontakt van, kinyomja a zsírt és marad az ólom-réz kontkat felület, viszont a csatlakozó körül a zsír elzárja a levegőt, nem fog oxidálódni az akkusavtól és más egyéb anyagoktól.
A hűtőbordák alá sem azért kell a zsír, mert az olyan jó hővezető, hanem azért, hogy a légzárványt (az alaktrész és a borda közti levegőt) kinyomja, csökkentse a levegő hőszigetelési tulajdonságát.
Én pedig egy autónál ugyanúgy a megtisztított és réztiszata sarukat le fogom fújni valamilyen védő spray-vel, mert ha van rajtuk levegőt elzáró védőréteg, akkor kisebb az esélye az oxidációnak és a kontakthibáknak.
Grando2007-07-04 08:40:18 // 30195
Éppen most vagyok túl egy elektromos csatlakozókra vonatkozó javítási utasításon. Préselt csatlakozók (ahogy a Don is említé) tömítéssel, érintkező-védőházak ilyen-olyan reteszelésekkel, javítókábelek sárga ragasztószalagokkal megjelölve, stb... Még arra is gondot fordítanak, hogy pl. egy vezetékkötegben a toldott szakaszok csatlakozásai eltolva helyezkedjenek el egymáshoz képest, hogy a keresztmetszet ne növekedjen jelentősen. Olajos védőrétegekről, egyéb ilyenekről szó nincs. Az akkumulátorokkal kapcsolatban pedig kifejezetten hangsúlyozzák, hogy a sarukat, csatlakozókat ne zsírozzuk.
Don Gombóc2007-07-04 08:22:52 // 30194
Egy kevés kenőanyag nem árt neki, de olyan amelyik egyébként is benne van egy jó minőségű kontakt sprayban.Ugyani ezek olyan anyagok amik nem szigetelnek de viszont adnak egy kis védőréteget a csúszkáknak. Bár az érintkezők elméletileg olyan bevonattal rendelkeznek amik nem oxidálódhatnak. Valami oknál fogva az érintkezőket sem forrasztják az autóiparban hanem préselik mert az állítólag jobb is mint a direktre forrasztott dolog, vagy csak ezzel magyarázzák. A GyBíró tudna erről bővebbet mondani mert ez a szakterülete kimondottan. Kár hogy a kisbaba miatt nem tudott jönni Szolnokra, mert ott tartattunk volna egy előadást vele a medencében. :)) Én igazán egy jobb minőségű kontakt sprayre esküszöm, mint az általános WD 40 re. Az kimondottan tisztít és védőréteget is aplikál a drótra, magától száradni kell hagyni egy ideig és nem kell még pluszban kifujatni.
Grando2007-07-04 08:08:48 // 30192
Amiket most írtál, azokat kimondottan ellenjavallott művelni az elektromos csatlakozókkal.
kando.2007-07-04 08:07:03 // 30191
Persze, tisztításra nem a legjobb, de ha le lett tisztítva a csatlakozó akár a K60-al is, utána nyugodtan lehet fújni rá WD40-et, pont azért, mert olaj van benne, nem fog oxidálódni a csatalkozó.
Ha meg már ez a kis olaj elszigetelné a csatit az érintkező felületen, az már régen rossz csatalkozó, ott nem érnek össze a felületek rendesen.
Egyébként nem árt az akku saruit is bezsírozni és úgy rátenni a kábelsarukat, a nyomástól a fölös zsírt kinyomják, a többi helyen meg ott marad és nem fog oxidálódni, nem okoz idővel kontakthibát.
Ha meg már ez a kis olaj elszigetelné a csatit az érintkező felületen, az már régen rossz csatalkozó, ott nem érnek össze a felületek rendesen.
Egyébként nem árt az akku saruit is bezsírozni és úgy rátenni a kábelsarukat, a nyomástól a fölös zsírt kinyomják, a többi helyen meg ott marad és nem fog oxidálódni, nem okoz idővel kontakthibát.
Kilo166 (Droid#1)2007-07-04 07:34:04 // 30190
Jut eszembe.... a 3.2-es motorhoz az Alfa nem csinált automata váltót. Szóval lehet hogy vezérlőprogram sincs hozzá.
Kilo166 (Droid#1)2007-07-04 07:32:25 // 30189
Akkor te nem mentél végig a leállítási fokozatokon. A vége az hogy kikapcsolja a váltót utána kb. 10 perc múlva pedig a motor is megáll.
Kilo166 (Droid#1)2007-07-04 07:28:19 // 30188
Akko.... az már puncibusz :-))))))
Kilo166 (Droid#1)2007-07-04 07:27:30 // 30187
Ha veszel egy 3.0-s motort, akkor a tartalék váltócomputeremből letöltöd a vezérlő szoftvert és feltöltöd a sajátodba (mert szerintem ezt ti FRobbal meg tudjátok csinálni)
De meg kell nézni, hogy van-e eltérés a két vezérlőben. Szerintem nincs, meg az autóipari logika is ellent mondana neki.
De meg kell nézni, hogy van-e eltérés a két vezérlőben. Szerintem nincs, meg az autóipari logika is ellent mondana neki.
Tibcsi1662007-07-04 00:21:12 // 30186
Hú de jóóó, köszi. Pont akartam szólni, told már fel lszi, mert a yuotube-os elég szar.
Arno1662007-07-03 23:52:18 // 30185
Fentvan a Tibcsi üldözős pici V6 hangos Arno borulós "klipp" :) - normálisabb felbontásban mint a youtube-on...
Charlie 1662007-07-03 23:44:29 // 30184
Részemről ok, menjünk.
Amúgy alapadatok fogyasztára:
Nagyátlag az eddigi kb 40.000 km-en. - 11,2
Csak városban normál tempó, dugó nélkül: 12-13
Csak közút 100-as ÁTLAGGAL : 9,6
Autópálya 180 - 200 as tempó: 14,5
Dugóban bármennyit meglehet vele etetni, aaz abszolúte minimumom az egy 60 km-es szakasz volt, meleg motorral indulva és minden szabályt betartva 8,9, de ez kb 1x fordult elő.
Jelezném hogy az enyém nem automata, és minden ok, benne, LMM, fojtószelep, olaj...stb.
Amúgy alapadatok fogyasztára:
Nagyátlag az eddigi kb 40.000 km-en. - 11,2
Csak városban normál tempó, dugó nélkül: 12-13
Csak közút 100-as ÁTLAGGAL : 9,6
Autópálya 180 - 200 as tempó: 14,5
Dugóban bármennyit meglehet vele etetni, aaz abszolúte minimumom az egy 60 km-es szakasz volt, meleg motorral indulva és minden szabályt betartva 8,9, de ez kb 1x fordult elő.
Jelezném hogy az enyém nem automata, és minden ok, benne, LMM, fojtószelep, olaj...stb.
Tibcsi1662007-07-03 23:10:40 // 30183
Hajjaj a WD40 nem kimondottan kontakt tisztító spray !! Még jó, hogy más kontakt hibád nem lett emiatt. Olaj van benne és ugye az olaj nem túl jó vezető! Inkább vegyél kimondottan erre kitalál cuccot. Bármelyik nagyáruházban lehet kapni. PL ilyet. KONTAKT 60
Persze az is lehet, hogy a vezetékben van szakadás és ahogy libeg, néha érintkezik néha nem. Ilyenkor csak a vezetékcsere segít.
Persze az is lehet, hogy a vezetékben van szakadás és ahogy libeg, néha érintkezik néha nem. Ilyenkor csak a vezetékcsere segít.
Tibcsi1662007-07-03 22:54:30 // 30182
Upgradeltem a szerverem és feltoltam Grando képeit is. Akinek van még légyszi töltse fel ide:
Tibcsifoto
Had lássa mindenki milyen buli volt Szolnokon ;))
Tibcsifoto
Had lássa mindenki milyen buli volt Szolnokon ;))
otto1642007-07-03 22:54:26 // 30181
Hát az már megtörtént.....kompresszoral ki lett takarítva a motortér, és minden csati be lett fújva wd40-el.... :(
Arno1662007-07-03 22:46:31 // 30180
Ja, km óra, mondtuk?
Tibcsivel néztük, enyém 130-nál az övé 140-et mutat....jópofa...
Tibcsivel néztük, enyém 130-nál az övé 140-et mutat....jópofa...