kando.2005-09-11 11:02:51 // 6871
Hú, nem semmi.. :-)
Nem árt akkor figyelembe venni ezt, ha pótdarabot keresek, nehogy leégessem a másik típust...
M-GEGE2005-09-11 10:49:57 // 6870
Csakis szigorúan az önindítót, mivel szerintem csak az szorul nem a motor :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-09-11 08:37:10 // 6869
bb
az tegnap esti eredmények:
Alfa gyári fény VS garázskapu mázolás : 1 : 0
(lejött a zöld olaj nyom nélkül, alatta ép az ajtó)
Ajtólemez VS garázskapu : 0 : 1
(sajna lett rajta egy kisebb jégverésnyi méretű horpadás :-(
bb182005-09-11 08:27:26 // 6868
a potlevegö tolattyut/szelepet.
szerintem
KisP2005-09-11 08:23:54 // 6867
Mit pucolsz ki ilyenkor? Nálam kicsit ingadozik indításnál az alapjárat,főleg hidegben,kb. 10 másodpercig, de nem minden indításnál.Mit kéne ki pucolnom?:)
granturismo2005-09-11 06:57:42 // 6866
A Cinquecento 900-as-on van egyébként 0.8-as önindító.:-)
Csak, hogy összevethesd egy soros motorral:-)
granturismo2005-09-11 06:39:46 // 6865
Ezaz, hogy nem is 1.1KW hanem általában 0.8KW. A boxinak olyan kicsi és könnyű a főtengelye hogy nem kell nagy erő a megforgatásához. A 16V-n a komolyabb vezérlés meg a nagyobb dugóátmérők miatt már pivit több erő kell. A 18 Td-n egyébként 2.2KW-os indító van.
kando.2005-09-11 01:12:16 // 6863
Holnap, vagyis ma :-))
Na, megyek alunni... jó éjt, páá
pb_2005-09-11 01:10:45 // 6862
Én inkább, arra tippelek, hogy valami a melegedés hatására +szorulhat, mondjuk csapágy.
kando.2005-09-11 01:07:00 // 6861
Érdekes dolog... :-)
Jajj, bocsesz, a héten én is el voltam havazva, de holnap játszadozok rajzokkal, remélem, lesz mit küldjek :-))
M-GEGE2005-09-11 01:04:22 // 6860
Motornak nincs baja, csak melegen egyszerűen nem akarta megforgatni a mocit az indítómotor. Mintha nem lenne töltés az akksiban. Pedig van.
kando.2005-09-11 01:02:27 // 6859
Ezeknél a motoroknál olyan dolog nem játszhat, hogy a befecskendezendő benzin idő előtt felmelegszik és párásodik ?
Olajcsere sem javított rajta ?
/igaz, én nem vagyok egy nagy motorszakértő.../
pb_2005-09-11 01:00:57 // 6858
Nálam még nem volt ilyen probléma, bár az is igaz, hogy az önindítót, az előző tulaj felújítatta.
kando.2005-09-11 01:00:27 // 6857
Na ja, én mit mondjak erre ;-)
Na de a nagy zöldnek meg 16 van :-))
pb_2005-09-11 00:58:10 // 6856
Ez ismerős máshonnan is.
M-GEGE2005-09-11 00:57:35 // 6855
Hidegen pöccre indul, még akkor is ha hetekig a hó alatt van télen.
Viszont melegen ért már párszor meglepetés. Melegen olyan mintha szorulna valami, mintha nem tudná megforgatni a motort. Egyszer mentem vele 50km-et letettem, és rögtön megállás után nem tudtam beröffenteni.
Otthon szétszedtem, kipucoltam, azóta sokkal jobb, de ha meghajtom azért utána érezni indításkor, hogy nehezebben forog. Szerencsére nem hagyott cserben 1x sem azóta.
pb_2005-09-11 00:55:47 // 6854
Előbb-utóbb, vagy, ha nem akkor jön a bs-ezés durvább formája. Esetleg 1 kis bv is bejácc.
kando.2005-09-11 00:54:18 // 6853
Egész pontosan 1500 1/m, ami generátorra kötve póluspárváltással adja az 50 Hz-es 10 kV-ot. Csekélység... :-))
kando.2005-09-11 00:53:19 // 6852
De ez a cucc is a határán mozog, mert ha csak 1 henger is kihagy vagy nem menne, leáll az egész... :-))
pb_2005-09-11 00:52:55 // 6851
Gondolom 2k fordulat környékén már, max. teljesítményen zakatol.
kando.2005-09-11 00:52:18 // 6850
Naa, azért csak bepöccen ? :-))
Vagy inkább Te pöccensz bé ? ;-))
pb_2005-09-11 00:51:50 // 6849
Na igen, ha valamelyik betegeskedik, akkor tovább tart a művelet.
kando.2005-09-11 00:48:09 // 6847
Hát nem... :-)
Majd megnézem mennyi, de azt tudom, hogy fullon 3000 LE és az egész moci mindennel 17t és 99800 ccm ;-)
pb_2005-09-11 00:46:38 // 6846
Na igen, de annak, nem 151Nm a nyomatéka.
kando.2005-09-11 00:40:26 // 6845
Hát igen, nem akadozgat és pörög fel hosszú másodpercekig, mint a nagy zöld ,,jenbakker'' :-))
pb_2005-09-11 00:36:31 // 6844
Tény 1 jó önindítóval, és 1 jó akksival, szinte már a kulcs elfordításra hörög a boxer.
kando.2005-09-11 00:19:39 // 6843
Azt a qu... 1,1 kW az indítómotor ?
Na, ez érdekes, tekinve, hogy a reglapomon látható V16 mociké 15 kW-os...
Na de az már mekkora főtengellyel bír...
Persze, mondjuk az pörgeti is fél percig, mire eléri a 300-as fordulatot...
Ez meg a boxit hamar felröppenti :-))
granturismo2005-09-11 00:02:15 // 6842
Hát erre mit lehet mondani? Az ilyen alkatrészkatalógusok sokszor hülyeséget írnak.:-( Egyszerűen NINCS semmilyen különbség a hajtórészek között. Szerintem elírták a katalógust. Az 16V indítója 1.1KW-os a többi 0.8KW. Ez a különbség.
Barni1472005-09-10 23:04:54 // 6840
D ?
Csereszavatos a kettő?
pb_2005-09-10 23:03:52 // 6839
Úgy tudtam, hogy hülyén tettem fel a kérdést, de a válasz király volt.
Szóval viccet félretéve, reméljük nem lett komolyabb baja. De majd jön Ádi, aztán mesél.
granturismo2005-09-10 23:01:04 // 6838
szerintem a hossza lesz.
Barni1472005-09-10 22:49:40 // 6836
bb182005-09-10 22:38:44 // 6835
remélem a garázs jol zárodik. :-)))
pb_2005-09-10 22:35:46 // 6834
Termeltünk, termelgettünk. Elütöttük az időt. Na, akkor volt 1 jó oldala is a kapcsoló cserének. Látom, azért a túra nem volt 1xű. Át kell nézegetni azokat a vezetékeket. De azért nem lett nagyobb baja az ajtónak?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-09-10 22:19:51 // 6833
jó estét,boxeristi!
na ezt nevezem termelésnek.... :-)
máskor 1-2 hsz/szombat, most meg 3 oldal.
Ebben a jó időben kirándulni kell,nem szerelni! :-)
Vagy kirándulni ÉS szerelni,ahogy én tettem,de erről majd később ...
Tegnap beépítettem az új bajuszkákat,tökéletesen műxik mindegyik.
ja és egy nem várt mellékhatás:
korábban írtam,hogy a kormányzáskor egy ponton szorult VALAMI ,amit a megkérdezettek 50%-a a toronycsapágynak, a másik felül - engem is beleértve - a gömbfejnek tulajdonított.
Nos ez a kormánykerék le-és felrakásától megszűnt! :-)
Mára be is iktatunk a párommal egy zempléni túrát,egészen Pálházáig
(S.aújhely+3 falu, vagy 100-110 km oda)
Remek nap volt,sok érdekeset láttunk,például egy valódi működő Komár Lászlót :-)
A gép remekült ment, már Szerencset is elhagytuk, 30 km volt hazáig,amikor:
rángatás. visszaváltok: semmi,fogy a szufla,aztán leáll.
félreállás egy földútra
indítom: pöccre indul de leáll
villámdiagnózis: benzin,sőt konkrétan benzinPUMPA
Legelőször is hálából összecsókolgattam magam,hogy a sokat szidott elektromos AC-t végül is mindenestül bennehagytam :-)
5 perc alatt átkötöttem a b.csöveket , következett az elektronika.
összedugom, gyújtás: pukkan!
óóó, a "farokrágó köcsög k..va tatám", ha ezt is kinyírtam :-(
aztán gondolat: bár az AC házi rászerelés,de van rajta bizti,abból meg pót.
Nézem: kinyiffant! nosza,bele az új!
Gyújtás: felkerepel! Indítom: beröffen!
Rövid,de intenzív és látványos melldöngetés a 37-es főút mentén,
aztán elindulunk.
200 m után megint leáll,szintén pont egy mellékútnál :-(
Gurulásnál hallgatom: nem megy az AC. Nézem: a biztinek "gelka".
Na innen nem értem...Telefon Mviking cartársnak : vonszoljuk má' haza,tesah !
Mialatt vártam rá,felraktam a kötelet - egyenlőre az autó elejére :-)
Karbit átfújkáltam ,hátha a mosóporreklámokból ismert "makacs szennyeződés" bánt el mindkét AC-val.
Találtam még egy biztit , már minden mindegy alapon beindítottam,némi plusz szigszalag feltekerése után.
Jár szépen,várok. Gázhúzogatás: veszi a fordulatot.
Megjön a cartárs,gyors kupaktanács: indulok,követ,ha gáz van
vontatás,a kötél marad a vonószemen,csak úgy be a motorházba,tető rázár :-)
Elég annyi,hogy gond nélkül hazaértünk. Mondjuk kíméltem , kerülve a hirtelen gázadásokat.
Remélem tényleg csak valami szigszalag - hiány okozta az első bizti kihalását.
Az már csak a hab a tortán,hogy a kis feleségem nem zárta be a garázsudvaron a jobbhátsót,úgyhogy a garázsajtó éle tette meg ezt beálláskor :-(
pb_2005-09-10 19:46:30 // 6832
Engem itt még, csak 1x igazoltattak, az is még az előző autómmal történt. Igaz minden rendben volt, a kipuf-ot kivéve, ami épp le volt szakadva. De arra, csak annyit mondtam, hogy most történt.
granturismo2005-09-10 19:41:48 // 6831
Ez igaz. Szerencsém is volt.
Egyébként itt történt Erzsébeten.
pb_2005-09-10 19:33:57 // 6830
Igen csak így lehet az ilyen helyzetekből jól kijönni. El kell játszani a hülyét, + a fanatikusat, de mondjuk kell, hogy vevők legyenek a dologra. Mindenesetre jól +úsztad.
pb_2005-09-10 19:31:27 // 6829
Egyébként tényleg az, a Compact98 szerint:
BN 4X4 1700 I.E. USA/83 16V PERMANENT SPORT MQ/92
granturismo2005-09-10 19:21:32 // 6828
Menősködnének? Az biztos.:-)
Én meg szoktam hunyászkodni ez a legjobb módszer. Arra gondoltam, hogy megmutatnám nekik a motort, meg mesélnék az Alfa történetéről. Ez tavasszal bejött mikor lejárt forgalmival elkaptak. Kicsit hallgattak aztán bizisten kérdezték, hogy tényleg be vagyok jelentkezve vizsgára? (Tényleg be voltam) Ok láttam hogy hülyének néztek, de gondoltam a pillanatnyi helyzetben mindegy, hogy milyen okból de engedjenek el "ingyen". Megígértették, hogy egyenesen haza megyek és a vizsga napjáig nem hozom elő a Boxit. Ezt tényleg betartottam.
pb_2005-09-10 19:16:30 // 6826
Én ilyenkor mindig azt mondtam, így még sportosabb a gép, permanent sport.
granturismo2005-09-10 19:13:14 // 6825
Jaa hát lökös az nekem sincsen egyenlőre:-)
pb_2005-09-10 19:09:37 // 6824
Igen, szeret ilyenkor zörögni, de már szinte + se hallom/tam. Én hónapokig jártam vele így. Sől lökösök nélkül is előfordult párszor. 1x sem állítottak +, sztem nem veszi el a forgalmit, de biztos menősködnének, + leb...nák az embert, hogy ilyet nem lehet, + így, + úgy.
kando.2005-09-10 19:08:43 // 6823
Aha, már észrevettem..
Nem semmi hely.. :-)
Csak vigyázz, mikor kiszállsz, nehogy a fél műszerfalat is hazavidd ;-)
granturismo2005-09-10 19:07:35 // 6822
Inkább a rendszámtábla alatt:-)