Azmo2006-03-21 13:55:57 // 14021
Nahh, ez az, engem az érdekelne, hogy szerintetek hogy ha nem tudna két irányba elszelelni, kinyomódni, akkor mennyitől menne szét az öntvény....mérnök barátom szerintem van mindig egy biztonsági határ, ami lehet dupla is ebben az esetben, tehát dupla annyi nyomást bírna el mint a legmagasabb üzemi nyomás....de ez csak sacc, mert pontos adatok nélkül nem tudott válaszolni! Hát ennyi:) Ez csak érdekel, nem életbevágó kérdés...
bb182006-03-21 13:34:00 // 14020
nem szok pukkanni, inkább átég a dugo, vagy törik a fötengely.
Azmo2006-03-21 12:03:21 // 14019
na kérdés szakik, a 16v boxer hengerenként mennyi nyomást bírhat kb, ami után már pukkanna? (kiváncsiság, nem kell semmi rosszra gondolni)
Scott2006-03-21 11:26:05 // 14018
Igy van. Szívtam is vele, mert kiszedtem a fő számlálót, hogy lenullázzam. Tiszta rubik kocka volt az egész, de a végén rájöttem a logikára :))
Igen a rézlap a nullázáshoz kell.
pb_2006-03-21 11:17:30 // 14017
Én is szedtem szét cafatokra órát, 2-t is, 1 véletlen baleset folytán.) Persze, hogy ugyanaz a motor hajtja, mivel 1db van benne.) A poén az, hogy szinkronba kell hozni a számlálókat 1máshoz képest. Sőt önmagához képest is. Ha kiszeded a hengert, amin a számok vannak már elfog mászni az egész. A rézlemezkék emlékeim szerint arra szolgálnak, hogy elemeljék a fogaskerék sort, hogy a napi számláló vissza tudjon ugorni 0-ra.
Scott2006-03-21 11:07:17 // 14016
Mi nem egészen ? Nem igazán értelek. Úgy látom félreértettél. Ezt úgy mondom, hogy tegnap előtt szedtem szét. De hogy pontosabban fogalmazzak: a motor egyszerre hajtja mind a kettőt, de külön fogaskereken keresztül. Amúgy ha akad a napi számláló, attól még működik a rendes, ugyanis egy rézlap nyom oda egy külön fogaskeréksort a napi számlálóhoz. Na mindegy ezt így nem tudom leírni, a lényeg hogy működik rendesen :)
norbee2006-03-21 09:32:12 // 14014
na akarsz beszélni róla? :)
pb_2006-03-21 09:21:26 // 14012
A múltkoriba suzukit is olvashattál, + valami ismeretlen nevű húzott szemű típust is.
Azmo2006-03-21 09:19:35 // 14011
hova merülünk még a fertőben? :(
Azmo2006-03-21 09:15:59 // 14009
vazze, vti civic, ezeket a szavakat olvastam a boxer topicban.........
bb182006-03-21 06:32:20 // 14008
ha lehet binden mozgo forgo tömeget csökkenteni kell. ez érvényes a lendkerékre ott az a határ, hogy nehogy gyenge legyen és szétszakadjon. anno titánbol csináltattuk a csucsgépekbe, kb 0.5 kg volt.
kicsit egyenetlenebb lessz alapjáraton, de jobban felpörög.
a lényeg, hogy a motor erejét nem a saját tömegek megmozdatására használod, hanem az autohoz.
bb182006-03-21 06:27:20 // 14007
kisebb a suly, nagyobb fordulaton is biztosan zár. nagy sullyal nagy fordulaton a tehetetlensége miatt nem biztos hogy idöben bezár, és ,, belebeg" elég rossz dolog. ezért találták ki anno a szelep kényszervezérlést ott nincs rugo, hanem visszafelé is egy kar huzza.
pb_2006-03-20 23:48:40 // 14006
Jobban izgatott a 4kerék. Amúgy amikor mentem vele, utcai körülmények között, sosem forgattam a piros mezőbe.
pb_2006-03-20 23:37:11 // 14004
Jó kérdés, 1 brutál tiltásról való indulást követően, elhagyta a tiltást, és a 4kereket.
Robesz72006-03-20 23:20:03 // 14003
észre sem vettem.....
miért nem tilt....?
pb_2006-03-20 23:18:44 // 14001
Robesz72006-03-20 23:13:46 // 14000
nekem nem, mert annyiszor kell elhúznom a város túlsó végére, hogy kiemeljem a motort...
pb_2006-03-20 23:12:46 // 13998
1-1,5 napos meló, sztem annyit +ér.
Robesz72006-03-20 23:12:11 // 13997
és nem is tudnám, milyen lenne gyári lendkerékkel, szóval 2-szer kellene +-ban kivenni, ha nem jó
pb_2006-03-20 23:11:37 // 13996
Kevés.) Az enyém gond nélkül kiforgja a 8k-t.
Robesz72006-03-20 23:11:26 // 13995
ááááá....azért nem veszem ki ismét a motort....
pb_2006-03-20 23:08:43 // 13994
Ezt kifejtenéd 1 kicsit bővebben?
pb_2006-03-20 23:06:08 // 13993
Én úgy probálnék ilyet, hogy szereznék 1 másik db-t, azon +csinálni a mókát. Aztán ha bevált akkor rajta hagyni, ha nem jön be még mindig ott a gyári.
Robesz72006-03-20 23:04:27 // 13992
igen.... viszont most rendeltünk egy 16 vti civic re 4 pillangót.... az elég brutál lesz vele.-...
Robesz72006-03-20 23:03:34 // 13991
nem akarom, hogy rosszabb érzés legyen vele menni, mint a 8V-vel.... viszont az a cél, hogy minél jobban gyorsuljon.... a kettőt kell vhogy összekombinálni...
pb_2006-03-20 23:02:55 // 13990
Akkor ez tulképp gyárilag kipipálva.)
Robesz72006-03-20 23:02:24 // 13989
nem ismerem őket...
nem akarom, hogy rángatózzon és erőtlen legyen kicsi fordulaton.... nekem a 8V most olyan, mintha egy benzines és egy dieselt raknánk össze.... elég erős alul is, (Vince ült már benne, meg is lepődött, legalábbis ezt mondta) viszont 7400-et forog és olyan 7200-ig nem is gyengül el..... 5.-ben is simán gyorsul...
pb_2006-03-20 23:01:42 // 13988
Asszem, ezekben is ez van gyárilag.
Robesz72006-03-20 22:59:11 // 13987
ezen a típuson igen, de szinte csak ezen.... nem olyanra teszek 4 szelepet, amin már van....
pb_2006-03-20 22:58:43 // 13986
Sztem 1 alapos átnézés előtt ne hajtsd +. Még +lepetések érhetnek.
pb_2006-03-20 22:57:03 // 13985
Maradjunk a 16v-ben.)
pb_2006-03-20 22:56:07 // 13984
Esetleg 1 telefon Havassyékhoz?
pb_2006-03-20 22:54:55 // 13983
Csak kár, hogy nem sokat ér, főleg nem azt a 4-5k HUF-ot.
Robesz72006-03-20 22:54:22 // 13982
komolyan érdekelne ez a dolog, mivel mindössze 3000 Ft, ha idegennel csináltatom is.... nincs valami tapasztalat, vagy valaki, akit meg lehet kérdezni?
pb_2006-03-20 22:53:48 // 13981
Ezt nem értem, gyárilag is minden hengeren van 1 folytószelep.
pb_2006-03-20 22:52:54 // 13980
Nem tudom még sosem próbáltam, de gondolom azért a verseny motoroknál nem váletlenül csökkentik a súlyát. Amúgy nem brutál könnyítésre gondoltam.
pb_2006-03-20 22:49:38 // 13979
Ha ugrik 1 fogat simán elmegy, nem fog kopogni(sőt elképzelhető, hogy jobban fog menni). Erre csak saját példámat tudom felhozni. Szép is lenne. ha minden szíj, és görgő cserénél ki kéne szedni a motort.) Csak a hűtőt kell kivenni hozzá, és a borításokat. 1 jó tanács, ha nem akarsz sokat szívni a hűtő kiszedésével, akkor leveszed a gépháztetőt is. Egyébként a vezműszíjak borításán vannak műanyag dugók, amiket ha kiveszed, + lehet nézni hogy mennyire laza a szíj. Ezt simán kézzel is + lehet tenni.
Robesz72006-03-20 22:45:03 // 13978
amúgy, már a négy folytószeleptől is jobban pörög...
Robesz72006-03-20 22:44:21 // 13977
ja, opel astra volt, bocsi
Robesz72006-03-20 22:43:59 // 13976
egy off 2000 8V-n próbálták és 100-ig brutál lett, de 100, 120 körül meghal, nem bír menni...
Robesz72006-03-20 22:43:19 // 13975
viszont akkor alul erőtlenebb lesz, kicsi fordulaton és a végsebessége is csökken, ezért ezt nem fogom megtenni...
pb_2006-03-20 22:39:09 // 13974
"Lényegesen jobban veszi a fordulatot és sokkal pörgősebb lesz... "
Ha a lendkereket is hozzáigazítod, akkor igaz lesz ez az állítás.
Robesz72006-03-20 22:19:41 // 13972
....húúú most megnyugtattál..... köszi