Fórum >> Típusok >> GTV-GTA

giovanni2004-12-14 09:32:20 // 114
Elnézést a rossz hasonlatért :))) szóval meszze a távolban valahol Ollah mögött.. :)) Mit nézegetek? egyenlőre a bankszámlakivonatomat és nem vagyok tőle boldog.... igázából olyan március áprilisra tervezem a dolgot addig csak "felkészülök" :)))
SKrisz2004-12-14 07:29:12 // 113
Ollah! Nem tudsz meggyőzni!:))) Aprobléma nem most fog jelentkezni, henam mondjuk 120K-nál amikor elmész benzinkútra és megkéred a kutast, hogy ellenőrizze a benzinszintet és töltse fel az olajat! Az a motor nem az első 30K-nál fog elkopni és cserénél nézd meg azt az olajat ami kijön az autóból. Ragasztónak könyebben eladható, mint használt olajnak, mert az már nem folyik, hanem kúszik!:) Na, röviden ennyi! Amúgy szép jó reggelt!:) Xenon KELL!:)))
Lobot2004-12-13 21:57:00 // 112
Főnököm 9k km után 2x2 lityi olajat töltött muszájbú-becsületbű az említett jürgen mobil egyik példányába (Nem félre érteni! Zsír új az autó, és nem pedig 500k után ö rakott bele 9k-t...). Épp Hősök terénél araszolgattunk, amikor mutogat a műszerfalra a drága, hogy ez a piros izé mit jelent (holland a manus). Mondom olaj kéne a vasba. Magamban már szitkozódtam, hogy most aztán várhatunk valami szervizes emberre, aki jön, és borít bele olajat. De nagy meglepetésemre kivett a csomiból egy flakonnal, beborítottuk (mindezt a szobrok tövében), aztán már araszolhattunk is tovább. Látta a csodákozást az arcomon, és közölte, hogy amikor először volt vele ilyen gond, akkor a szervízben azt tanácsolták neki, hogy tartson magánál mindig egy flakonnal:-))) No Comment.
Ollah2004-12-13 20:50:19 // 111
Meg akarlak győzni az ellenkezőjéről! :DDDDDD Mami Gófjában az első kötelező szerviz 30k-nál van. Addig "hajtsad vazze!" a szitu. Erre mondtam, hogy ennyi idő alatt én 4* cserélek olajat... Bár neki nem kell, mert eszi az anélkül is. :DDD (Na jó, eddig csak egyszer kellett utántölteni.) :) Cserében viszont elektronikai gebasszal most volt műtéten. Április elején vette át, azóta futott 25k-t. Zsír új jürgenmobil. De az Alfa szar! :)))
Ollah2004-12-13 20:45:22 // 110
Köszi Gombóc!
Ollah2004-12-13 20:45:07 // 109
Tudok! Audi és Hella is van óccsóér. Én is filózgatok rajt' úgy 1 hete. Kársztájlingos ismerős seftel vele. Szólj, ha komolyan érdekel, összehozlak vele.
Ollah2004-12-13 20:42:16 // 108
Háde ha nem akarta a faszi mer' fingja nem volt miről hadoválok? Frankó! Mondtam neki, mi kell, ő meg mondta, nincs. Gondoltam, ha azt sem tudja, mi kell bele, nem fogom aszondani, válogassa össze a jókat. :))))
Ollah2004-12-13 20:40:02 // 107
Ööö... "Ollah lábának nyomába se' "... Ez a helyes kifejezés. :DDDDD Mit nézegetsz? Áruld el, hátha tudok róla infót! :)
Robi2004-12-13 18:23:01 // 106
Nem értettük félre egymást, csak kötekedtem egy kicsit. :)
SKrisz2004-12-13 18:20:44 // 105
Azt hiszem megint félreértjük egymást! Én nem hülyeségből keresem a szintszabályzós megoldát!!! Én csak a lehetőséget vázoltam fel, hogy nem mindenki tesz így... xenon és műszaki nem kizáró ok kicsi hazánkban....
Don Gombóc2004-12-13 18:19:38 // 104
Majd megkérdem itt a szomszédomban van egy autó lámpás hogy mi a felhozatal. Az olajcsere periódusról meg írok egy érdekes dolgot ami személyes élmény volt. Csak most egy kicsit kiszállok.
Robi2004-12-13 18:18:49 // 103
Ez igaz. Viszont van egy másik oldala is a dolognak. Ha engem elvakít valaki, mert az égbe világít a tompítottja, akkor a legnagyobb természetességgel teszem fel a távolságit. :) És hiába a xenon, ha valaki elvakít. :)
SKrisz2004-12-13 18:12:57 // 102
Na mind1... Annyira nem jártam körbe a témát, lámer vagyok hozzá. Ha esetleg lesz valami infód, azt azért osszad meg a nagyérdeművel majd! Thx!:)
SKrisz2004-12-13 18:11:47 // 101
De hát ugye katalizátor nélkül is sokan járnak mégis van zöldkártya az autón... :)
Don Gombóc2004-12-13 18:11:25 // 100
Vagy műszaki előtt visszacserélni.
Don Gombóc2004-12-13 18:10:06 // 99
Nem hiszem hogy szintszabályozós lenne mert azt nem írta a cikk, csak az izzót, a tápfesz átalakítót meg ami kell hozzá. Érdekes mert ez a szintszabályozó automatikusan müködik a kaszni szintjét méri illetve ehhez stabilizálja a fényszórót a terhelésnek megfelelően. A Bandi autójában van xenon, ahol nekem van fényszóró magasság állító ott neki nincs mert automata.
Robi2004-12-13 18:09:02 // 98
Nem szintszabályzósat szerintem nem szabad beépíteni. Úgy elkaszálnak műszakin, mint a huzat.
SKrisz2004-12-13 18:01:58 // 97
60K? De gondolom akkor ez nem a szintszabályzós verzió! Vagy azt utólag be sem lehet építeni?
SKrisz2004-12-13 18:01:09 // 96
Ehhez én annyit tennék hozzá, hogy a csereperiódust NAGY mértékben a környezetvédelem és és az olajkészletek is befolyásolják. Senki ne magyarázza meg nekem, hogy egy autó simán el megy 30K-t amivel mostanáság etetik az embereket. Ez szigorúan szvsz és kérek mindenkit ne akarjon meggyőzni az ellenkezőjéről, mert nem vitát akartam indítani! livinpíííísssz!:)))
Don Gombóc2004-12-13 17:59:48 // 95
Állítólag a két tompított cseréje kb. 60 ezerből kijön jobb fajta utángyártottból. Jövőre én is utánnajárok.
Don Gombóc2004-12-13 17:54:15 // 94
Granturismo!! Nem sértődtem meg csak a tapasztalataimat mondtam el. Én még nem találkoztam olyan autóval amelyik egy kis olajat nem enne. Én sokat megyek vele és ha lehet tolom is neki rendesen. Mint leírtam 100 ezret mentem vele és eddig a szelep tőke cserén és a három első gyertyakábel cserén kívül csak a szükséges cserék voltak. vez.szíj, feszítő, gyertya, olaj, szűrők, fékbetét. A munkámra használom és 99 százalékban lakott területen kívűl megyek. Erre a célra meg jobbat el sem tudok képzelni mint a V6 TB. Másfél éve van nálam de azóta is mindennap örömmel ülök bele. Mint írtam nekem 5 ezrenként megeszik egy lityit de nem zavar. Egyszer mentem vele 20 ezer kilómétert olajcseréig de nem hiszem hogy nagy bajt csináltam volna mert addig utántöltöttem 4 lityit így majdnem lecseréltem ezalatt az olajat. A Selenia dobozán is 20 ezret ír olajcsere periódusra meg az autó könyve is. Talán ezek az olajok el is bírnak ennyit bár biztos ami biztos érdemes előbb lecserélni. Különben meg nem kell veszekednünk hanem vitázzunk, mert a kettő az nem ugyanaz ugyebár!!! JA még annyit elmondanék hogy az olajcsere periódust szerintem a gyártók természetesen az autó és az olaj gyártók közti megállapodások nagyban befolyásolják.
SKrisz2004-12-13 17:43:51 // 93
Akkor most felmerül bennem is a kérdés! Nagyon régóta birizgálja a fantáziám a Xenon. Szeretek esténként is "nem lassan":))) közlekedni, ha úgy hozza az élet. Ehhez szvsz sokkal jobb kilátást adna egy komolyabb xenon szett, mert valljuk be, a gyári Alfa motyó nem a legjobb:( Nem tud valaki kokányolásmentesen beépíthető Xenon motyót esetleg?:)
Robi2004-12-13 17:35:23 // 92
Volt melóhelyemen forgalmaztunk ilyet, le is esett néhány darab beszerzési áron a haverok kocsijába. Nem rossz, de nyomába se ér a xenonnak.
Don Gombóc2004-12-13 17:25:59 // 91
Ollah ! A HB3 ról annyit tudok hogy nekem a fényszóró izzóm olyan a 166 ban. Még nem kellett cserélnem. A HB3 a könyv szerint 60wattos. Nekem a tompított H7 es az 50 wattos. De kell lenni egy táblázatnak a kezelési utasításban hogy milyen izzók vannak a kocsiban, és ahogy a Krisztián írta azokból érdemes egy készletet összeállítani. Itt ragadom meg az alkalmat hogy megkérdezzem, ismeri valaki az OSRAM SILVERSTAR izzót??? Azt írja e reklámja hogy sokkal erősebben világít mint a hagyományos izzók. Meg hogy 50%-kal több fény Európa útjain. Ilyeneket írnak róla, és ha ez igaz, és nem erősebb a hőleadása mint a szabvány izzóknak akkor közel kell hogy legyen a xenonhoz, amit nem nagyon hiszek.
Szilárd2004-12-13 16:50:28 // 90
Na figyuzzá ide!! Nem aztat mondtam neked,hogy komplett készletet vegyél,hanem, hogy rakassá össze GTV-hez valót. Teccik érteni??:)))
SKrisz2004-12-13 16:37:13 // 89
Túltárgyalva! :)))
SKrisz2004-12-13 16:36:24 // 88
Ollah! Erre a HB3-ra lehet Turbo-t akasztani? Neeeem???? Akko' haggyá' békén vele!:))) Ha nem lesz érdemi válasz, majd jól megnézem este az enyémet OK? Ja! Nem papíron nézem meg nyugi!:)))
giovanni2004-12-13 16:33:46 // 87
Elhiszem, sőt maximálisan megértelek... És remélem a nem túl távoli jövőben Ollah útjára lépve :))) én is zaklathatlak majd néhány GTV-s szakmai kérdéssel....
Ollah2004-12-13 16:33:44 // 86
V6 TB tudorok figyelem!(Krisz, hol vagy? :) ) Millen izzó kell nekem a kis drágámba? (Papíron nem olyan, mint Neked, Krisz. Papíron...) Kiégett a tompított pénteken, oszt hívtam is Elaforgot, kendácsoljanak össze néköm egy izzókészletet hamarjában. Namostan a HB3-nak nevezett (remélem, így a helyes) izzókészlet nékijek nietzsche. Sőt, ilyennel mékk nem is találkozának! Sőt még olyannal sem, akinek ilyen keletet volna! HB3-as tompított izzójuk van, de készletet nem tudnakilyek annyi. Főleg, hogy 96-ban volt az "izzóváltás". Namostan mitévő legyek az én hányatott sorsú, bontószökevény rozsdaboglyámmal, amit muszáj láthatóvá tennem szörnyűséges magyar útjainkon? Millen izzótatot lehet venni beléje, ami nem kár beléje? Ha valaki érti, mit akarok, lefordítaná nekem is? :))))
SKrisz2004-12-13 16:23:04 // 85
Igazad van... nem akarok én sem semmi rosszat, csak nehogy valaki abba a hibába essen, hogy nem néz utána dolgoknak és azt hiszi, hogy OK amit csinál. Ezért vágtam be az olajra vonatkozó HIVATALOS leírást... Én is tévedek... elég gyakran, de azt rossz néven veszem, ha az ember nem feltételzéseket, hanem tényeket közöl jószándékkal, de hülyének nézik...
giovanni2004-12-13 16:17:49 // 84
SKrisz granturismo.... Bár senki nem kért de hozzászolnék nézzétek meg egymás oldalát mindkettőtökből sugárzik a maximalizmus és az autótok-hoz való abszolut professzionális hozzáálás... a leírásaitokat, hozzászolásaitokat látva nem hiszem hogy bármelyikötők is valami "rosszat" is hajlandó lenne tenni az autójával még tudattalanul sem... Néha én szégyllem magam amikor mondjuk likviditási problémák miatt sokkal hanyagabbul bánok az autommal mint Ti. Szóval szerintem nem kéne ennyire "vérre mennetek" bár a vitátok mindenképp érdekes és sok plusz infot tudok meg belőle mint reménybeli GTV tulaj... Ennyi... remélem nem veszitek rossz néven..
SKrisz2004-12-13 15:39:14 // 83
granturismo!

Tudod kívánom, hogy használj egy V6TB-t és szépen autózz el 20K Km-et egyszerre olajcsere nélkül... Ezt mondjuk csináld meg 2 alkalommal. Aztán add el az autót és majd megint jönnek a nagypofájú f@szok, hogy milyen szär az olasz autó, mert csörög zörög, meg zabálja az olajat...

De itt van csak neked! Végülis a gyártó biztos hülyeségeket ír, hoszen a 20K olajat nem kell cserélni csak 20.000Km-enként ugye???




LEÍRÁS
Két szintetikus és egy ásványi összetevőn alapuló motorolaj.
Szabadonszívó, turbofeltöltős és sokszelepes motorokhoz készült. A SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO ideálisan megfelel a katalizátorral felszerelt valamint a környezetbarát üzemannyaggal működő gépkocsikhoz.
A SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO a SELENIA olajcsalád jótulajdonságait magábanfoglalva abban különbözik társaitól, hogy nagyteljesítményű motorokban is kiválóan beválik.



JELLEMZŐI
A SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO motorolaj az ALFA ROMEO és az FL Group tapasztalatait egyesíti. Ezt az olajat az „agresszív” motorokhoz fejlesztették ki, amelyek fokozott védelmet igényelnek, így teljes biztonságot képesek nyújtani versenykörülmények között is.

A SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO motorolaj használata csökkenti az üzemanyag és olajfogyasztást, ezenkívül tisztán tartja a motort, garantálja a biztos hidegindítást alacsony környezeti hőmérséklet mellett is, különleges kémiai felépítése, amely a T.U.O. nevet viseli, maximális stabilitást nyújt magas hőmérsékleteken is.
A SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO motorolaj minőségi paraméterei jelentősen felülmúlják a legnagyobb motorgyártók követelményeit, éppen ezért alkalmazható mindenfajta benzinüzemű motorhoz, legyen akár szívómotor, turbofeltöltős vagy sokszelepes, függetlenül attól, mely gyártótól származik, mekkora a lökettérfogata.

FELHASZNÁLÁS
Az Alfa Romeo konstruktőri ajánlása szerint a szabadon szívó motorok esetében 20.000 km-enként, míg a turbofeltöltős illetve sokszelepes motorok esetében 10.000 km-enként esedékes az olajcsere.
granturismo2004-12-13 15:08:10 // 82
Skrisz "Mindekttő AR-nek lett fejlesztve és mindkét olaj csereperiódusa megegyezik" A Maseratit és az Alfát említik az Racingot javasló gyártók között. Viszont a 2 kenőanyag csereperiódusa jelenleg nem egyezik meg, ebben tévedsz. Racing (csak a turbonál) 10ekm, 20K 20ekm (a turbónál is).
Robi2004-12-13 08:24:23 // 81
Thx. Megfontolandó. Meglátjuk, mennyi pénzem marad karácsony után.
SKrisz2004-12-13 08:20:42 // 80
Szerintem a Racing semmivel nem másabb téma, mint mondjuk a 20K. Mindekttő AR-nek lett fejlesztve és mindkét olaj csereperiódusa megegyezik (20K ill. 10K)
granturismo2004-12-13 08:06:21 // 79
Robi 1695Ft/l
Robi2004-12-12 23:20:22 // 78
Azt megköszönöm.
granturismo2004-12-12 23:10:32 // 77
Skrisz Kissé talán leegyszerűsítettem a beírásomat, elnézésedet kérem ha megbántottalak volna. A Racingot ismerem, de azért köszönöm az összefoglalódat. Egy versenyolaj, az más téma. Én a gyárilag előírt (normál terhelési viszonyok közötti) kenőolajra gondolok, ilyen körülmények közötti olajcsereperiódus érdekelne és ezt is kérdeztem. "Kérdés???" Lenne, ha hajandó vagy megosztani a tapasztalataidat. Hány km van az autódban és mennyire megbízható adat? Gomboc A beírásodban érzek némi sértődöttséget. Komolyan érdekel az olajfogyasztás dolog, mert én is egy ilyen motorral szerelt modell vásárlásán gondolkodom. Csak beszélgetünk, a beírásaimat minden bántó szándék nélkül teszem-tettem meg. (úgylátszik ez egy ilyen topic) Én meg vagyok győződve, hogy te tudod hogyan kell kezelni a turbós autót. De mennyira vagy te meggyőződve arról, hogy az előző gazdája (i) az megtett kilométerek alatt ugyanígy tettek? Esetleg tőled is kérdezném, hogy a te autódnál mennyi a gyárilag előírt csereperiódus (gyári előírású motorolajjal, normál üzemeltetési viszonyok között) Robi Ha érdekel meg tudom nézni holnap reggel milyen áron tudom én hozni a HPX-et. Küldök róla mailt. Tényleg egy jó vastag olaj. Még a Botondnál is vastagabb, bár a szobahőmérsékleten való lötyögtetés nem a legalaposabb tribológiai módszer:-)
Robi2004-12-12 21:05:27 // 76
Az enyém nem eszi feltűnően, csak a kompresszió kevés egy kicsit. Az egyetemen azt mondta egy tanárom, hogy sokat segíthet egy vastag olaj. Jó lenne, ha tudnám még halogatni a motorgenerált, mert nincs meg a kellő anyagi háttér.
SKrisz2004-12-12 20:00:08 // 75
A HPX inkább a kopott sokat futott motorokba való... Én azt használtam a Dedra Turbo-mba és ez volt az egyetlen olaj amit nem evett meg!:)
Robi2004-12-12 19:56:53 // 74
Csak egy gyenge poén volt a kérdésem. :) Viszont megnéztem, 1880 / liter bruttó a HPX. Engem inkább ez mozgat. Bár ha azt nézzük, hogy félszintetikus Aral 10W40-esből ingyé' annyi van, amennyit nem szégyellek, ahhoz képest kicsit drága. :) Nem kell valakinek a fenti Aral olajból? 1 liter Selenia HPX-ért adok mondjuk 3 litert. :)
SKrisz2004-12-12 19:48:30 // 73
Az atól függ hol veszed... www.elaforg.hu
Robi2004-12-12 19:41:38 // 72
Mennyibe kerül? :)))
SKrisz2004-12-12 19:23:22 // 71

Selenia RACING

LEÍRÁS
Sport és versenyautóknál használatos, teljesen szintetikus motorolaj szívó-, turbofeltöltős és sokszelepes benzinmotorokhoz. Az FL Group a Selenia Racing-et az Alfa Romeo és Maserati által gyártott sportkocsikban való felhasználásra fejlesztette ki, de ez nem mond ellen szériaautokban történő alkalmazásának. Tökéletesen megfelel a katalizátoros valamint a környezetbarát üzemanyaggal meghajtott gépkocsikhoz is.


JELLEMZŐI
A SELENIA RACING olaj az FL SELENIA által az új technológiák bevezetése területén szerzett tapasztalatok eredménye. Az olaj rendszeres alkalmazása mindenféle üzemeltetési feltételek mellett védelmet nyújt a motornak.
Tejesen szintetikus formulájának köszönhetően a SELENIA RACING az alábbiakat biztosítja:
Tökéletes folyékonyságot alacsony hőmérsékletben, amely garantálja az olajnak minden motorrészhez való gyors eljuttatását.
Kitűnő viszkozitást magas hőmérsékletben, amely állandó magas kenőhatást garantál még szélsőséges közlekedési feltételek mellet is.
Minimális súrlódást munka közben és ebből eredően a teljesítmény maximális kihasználását.
Maximális nyomásállóságot a kenőrendszerben mindenféle üzemeltetési feltételek mellett.

A SELENIA RACING jelentős mértékben túlteljesíti a legnagyobb gyártók által előírt minőségi követelményeket, ezért alkalmazható mindenféle lassú égésű szívó-, turbófeltöltős és többszelepes benzinmotorhoz, függetlenül a motor típusától illetve űrtartalmától.

FELHASZNÁLÁS
Sportcélú felhasználása esetén (versenypálya, rallye, stb.) javasolt 5000 km-enkénti cseréje.
Szokásos körülmények közötti motorterhelésnél a SELENIA RACING olajat a turbofeltöltő nélküli motorokban 20 000 km-enként, a turbofeltöltős és sokszelepes motorokban pedig 10 000 km-enként javasolt cserélni.


Kérdés???
SKrisz2004-12-12 19:14:19 // 70
Aha! A Selénia racing tényleg egy nagy szar!!!
granturismo2004-12-12 18:32:09 // 69
Ilyen van az olaj dobozára írva? Hát az nem valami szuper olaj lehet akkor.
SKrisz2004-12-12 12:07:40 // 68
V6TB esetén még az olaj dobozán is külön ki van emelve, hogy 10K /normál benzin 20K Turbo benzin 10K csereperiódus/ Az más kérdés, hogy a szervízperiódusa 20K kmenként van de olaj az tutti 10K kmenként. Persze az egész hülyeség, mert pl. szelepállítás 30K km-enként kell szóval úgyis minden 10K-ra jut valami kötelező szervíz!:)
granturismo2004-12-12 11:40:26 // 67
Na most akkor 10 vagy 20?:-) Vagy esetleg a gyártás folyamán változott az előírás? Mert ugyebár a 20Kfor Alfa sem ugyanaz az olaj mint ami mondjuk 95-ben ugyanebben a dobozban volt.
András bácsi2004-12-12 10:35:26 // 66
A gyári előírás 20e km, de "értelmes" ember a felénél cseréli. És jó bele a 20K, csak extrém használat és a gazdag emberek használjanak Racing-et. Persze a gyári előírás sok esetben elég érdekes, pl. a 40e km-es levegőszűrő cserénél. Szerintem itt sem árthat a 10e-es csere, főleg ha azt nézzük, hogy filléres darabról van szó. A.
SKrisz2004-12-11 23:38:22 // 65
Gyári előírás 10K, de szvsz "értelmes" ember 5K - 7K között kidobja a használt hajtóműkenőanyagot!!!:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak