Fórum >> Típusok >> Spider

Zselé2024-12-07 22:34:58 // 10020
Gépháztető, hátsó lökös, két küszöb meg a tetőt takaró szoknya - ezeket fújták
Zselé2024-12-07 22:33:46 // 10019
Nem azzal, abban kajálunk! :D
Forsberg2024-12-07 22:11:23 // 10018
Remélem januárban azzal jöttök kajálni. 😃
Fornitore2024-12-07 22:05:50 // 10017
3,8 m a bemeneti magassága🤣
Fornitore2024-12-07 22:02:40 // 10016
Telibe fújták az egészet? Vagy javítás volt?
Piritu - 1.000.0002024-12-07 16:46:35 // 10015
Látom nem csak én őrzöm a Selenia rajtszámot az ajtón :-)
Zselé2024-12-07 12:50:45 // 10014


Hazaértünk… néhány fotó télire, és irány a garázs :)
Zselé2024-12-07 09:18:12 // 10013
A karosszériás nem tudta becsukni a tetejét… Kivetettem vele a törött díszgyűrűket a hátsó kötényből, ahova az újakat angliából hozza majd a barátom. Azt hitte azért nem lehet lecsukni, mert az nincs benne… aztán persze csak a sorrend volt rossz, előbb elől akasztották be.
Zselé2024-12-07 09:15:55 // 10012
A lakóautónak meg zsiráf háza van :DDD
Kazes☻2024-12-07 00:29:32 // 10011
No és persze thx! :)))
Kazes☻2024-12-07 00:28:57 // 10010
És tényleg... nahááát, észre sem vettem a nagy csevejben! :D

Alfa Romeo Giulietta Spider
Piritu - 1.000.0002024-12-06 22:06:20 // 10009
Apropó rágcsálók.
M is szemközt nézett velem egy :-(
Most néztem egy videót ahol vízben oldott mentatea/őrölr szegfűszeg/ecet/őrölt fekete bors oldatát javasolják szétpermetezni az - állítása szerint - elűzi őket.
A másik liszt/cukor/szódabikarbóna keverékét javasolja kitenni.
Piritu - 1.000.0002024-12-06 22:01:53 // 10008
Gratula a k-hoz!
Piritu - 1.000.0002024-12-06 22:00:06 // 10007
A Giuliát nem sajnálom annyira. Az sose lesz huszonvalahány éves autó. Már most vannak gondok. Akartam frissíteni a navit, de nem bírok beregisztrálni a mopar oldalra, mert állítólag már be vagyok az email címemmel. De új jelszót nem kapok az elfelejtett helyett mert ismeretlen az email cím.
Piritu - 1.000.0002024-12-06 21:56:33 // 10006
Nem úr aki nem herdál! :-))

Készülsz a karácsonyfa szállításra??
Piritu - 1.000.0002024-12-06 21:54:39 // 10005
A karosszériának - szerintem - három dolog kell:
- Szellőzzön, hogy ki tudjon száradni. A garázs ablakát "bukóra" nyitva szoktam hagyni, bár akkor meg a rágcsálók tudnak bemenni.
- Lehetőleg kicsi hőmérséklet ingadozás hogy a páralecsapódást elkerüljük. Az mindenhová is eljuttathatja a vizet. Mióta van egy mobilgarázsom a Doblónak fokozottan kell figyelnem erre. Reggelre minden vizes. Szellőztetéssel hamar eltűnik. Most nyitottam ablak rá (kivágtam a lemezt), kíváncsi leszek. A sima féltető alatt sokkal gyengébb a jelenség. A "rendes" Ytong garázsban is találkoztam párszor páralecsapódással...
- Ne kapjon sehonnan vizet a kocsi. Itt elsősorban az alulról jövő párára gondolok. A fűben / földön álló kocsi alja nagyon gyorsan el tud rohadni. Itt a földre terített fólia is sokat jelent.

Plusz a beltér szellőzése hogy a bezárt pára ne tudjon "dolgozni". Az ablakot ezért nem kéne felhúzni. A sima vászontető szellőzik ott inkább a kédergumi és az ablakemelő szerkezet terhelése miatt célszerű lehúzni egy kicsit. Nekem légzáró a tetővásznam, nálam az nem tud szellőzni. Gondolkodtam a nyitott tetős tároláson is, de félek hogy a ponyva összepenészesedik.

Innentől már csak a bogarak és a rágcsálók ellen kell védekezni. A féltető alatt tárolt régebbi Doblóm szélvédő előtti esőcsatornájába költöztek be az egerek. Szét kellett kapni mert telehordták dióval...
Fornitore2024-12-06 20:16:07 // 10004
Még annyi hogy alatta már nejlon van amire mart aszfal került így nedvességet alulról nem kap szerintem.
Fornitore2024-12-06 20:13:43 // 10003
Nekem is új helyen van a bátyó. Eddig letakarva volt egy garázsban a sóginál de nyáron új helyre került ami neki lett készítve. Tető van és a nap sem süti de oldala nincs így jár a szellő. Múltkor a nagy havazásban mikor szinte vízszintesen esik kicsit kapott a motorháztető. Szerintem rosszabb helyen van mint volt de hát ez van legalább a sajátja.
Fornitore2024-12-06 20:06:30 // 10002
Mert kemény vagy azért😅. Tetőt lecsapod 100 felett úgy sem esik be semmi😀.
Zselé2024-12-06 18:50:27 // 10001
Holnap megy aludni a házába! :)
Kazes☻2024-12-06 18:46:58 // 10000
Kész Alfa gyűjtemény! :D Áznak - fáznak szegénykék... látom, hogy reszket a kis spider... hiába csillog... csak pillog! :D
Zselé2024-12-06 18:42:29 // 9999
Sőt! A nagyon havas kék a TAS mellett meg a PAYti! Várja új gazdiját :))

Azért nem a garázsban, mert ma úgy alakult, egy seggem maradt 2 autóra :) Ma hoztam el a fényezőtől a Spidert, né’ hogy csillog, mint a bika töke! ;)
Kazes☻2024-12-06 18:34:01 // 9998
Tas(unkó) meg ott parkol... há' hogyhogy nem otthon a meleg garázsban?! ;)
Zselé2024-12-06 17:23:42 // 9997


Ti itt a konzerválásról beszéltek, én meg hajtom a vasat ezen a szép havasesős napon… :))
Kristyon2024-12-06 15:46:46 // 9996
Én is ennek a híve vagyok, ha lehet csapadéktól védve jól szellőző helyen, még jobb, ha napfénytől is védve van.
Mikor elhoztam az autót még moha is volt a tetőponyván. A hátsó ablak fóliát sárgára szívta a nap, pedig ezt is már látszólag cserélték. Az utastérben növekvő biokultúráról ne is beszéljünk. Ennek ellenére éreztem az autón, hogy nagyon egyben van, szerintem jó állapotnak örvend.
A karosszérián a fólia nekem meg van égve, foltos, meg itt ott már válik is le. Ezt tavasszal le szeretném cseréltetni. Ezen így már nem is van nagyon védeni való. Meg a hátsó szélvédőt is cserélni akarom, ezt is tavasszal.
Kristyon2024-12-06 15:34:17 // 9995
Erről az olajjal feltöltésről öreg szakiktól hallottam, még a sor négynél meg is oldható, hogy félúton egy vonalba legyenek a dugattyúk, elvileg valamennyi olajnak le is kell szivárognia a gyűrűk mellett, de ők a blokkot is csurig töltötték, de ezt nem egy télre elrakásnál.
A szprénél, a leirás szerint, ha be vannak fújkodva a hengerek utána még át is kell forgatni a motort, ez után visszaszerelni a gyertyákat, és kész.
Nem tudom milyen anyag lehet, mert ha úgy tapad fel a hengerfalra, hogy nem húzza le a gyűrű, akkor gondolom jó esetben az első indításnál le ég a hengerfalról, csak kérdés mennyire maradéktalanul.
Aztán az is lehet, hogy csak nagyobb kárt csinál vele az ember, mint hasznot...
Piritu - 1.000.0002024-12-06 13:53:10 // 9994
"csurig tölteni olajjal a hengereket" - pont ez az elvi gondom a sprével is. Olyat nem tudsz hogy minden dugattyú alul legyen, csak fölé tudsz sprét nyomni. Mi a helyzet a kompressziógyűrű alatti résszel? Ha meg körbeforgatom a gyűrűk mindenhonnan lehúzzák a hengerfalról.
Vagy annyira híg ez a cucc hogy szép csendben lefolyik a dugattyú mellett a hengerfalon?
gyml2024-12-06 07:46:36 // 9993
Az enyém egy félig nyitott parkolóház felső szintjén tölti a telet kb 6-7 éve. Eső nem éri, szellőzni tud. Eddig még semmi gond nem adódott belőle. Az akksit kivettem, az fűtött helyen van.
Kristyon2024-12-05 23:12:29 // 9992
Tulajdonképpen pont ilyenre találták ki.
Még nem használtam ilyet. Biztos, hogy kényelmesebb megoldás, mint csurig tölteni olajjal a hengereket. Idén már nem, de talán majd jövőre befújkodom...
Bizakodom benne, hogy elég alacsony a páratartalom, az utó körül, és talán a párakicsapódásra sem hagytam sok esélyt.
Minden esetre most jobb helyen tárolom, mint a korábbi hat évben volt...
Legalább is remélem jobb helyen van, mint ha a szabad ég alatt lenne...
Piritu - 1.000.0002024-12-04 19:36:41 // 9991
Egy kollégám hívta fel a figyelmemet erre a cuccra. A leírás alapján a hosszú tároláskor érdemes használni. Lehet hogy a téli leállításkor is megérné befújni?

Használt már valaki ilyet?
gyml2024-12-01 20:57:06 // 9990
Nem mindegy milyen anyagból, mekkora kitöltéssel.... van nyomtatva. :) Oké, ezek pótolható dolgok és nem drágák, csak sajnos eljön az idő amikor semmi sem lesz kapható szeretett autónkhoz. :(
Piritu - 1.000.0002024-12-01 18:04:25 // 9989
Több nyomtatottat is próbáltam, nem nyert egyik sem…A bepattintásnál az a kis tartó perem letört vagy egyszerűen a kér fél pattant el amikor összenyomtam. 350 Ft-ért nem érdemes kínlódni vele.
A csavar része jó nyomtatva is, az nem feszül. Van belőle vagy 5 db-om
gyml2024-12-01 09:14:14 // 9988
Link lemaradt...


3D nyomtatás
gyml2024-12-01 09:13:16 // 9987
Sok mindent lehet ma már nyomtatni is.

Kristyon2024-11-30 22:06:46 // 9986
Igy azért jobb mint a facebook csoportban :)

Mentettem is az oldalakat.

Köszi ;)
Piritu - 1.000.0002024-11-19 21:12:14 // 9984
Tudtommal az összes prémium E5-ben ez az ETBE van.
Kristyon2024-11-18 19:28:18 // 9983
Ez jó, én meg megnyugodtam, hogy jól felnyomtam a gumikat 3 bárra. Azán a végén még kiderül, hogy kevés lesz... :)
Kristyon2024-11-18 19:23:23 // 9982
Na ezt nagyon jó tudni, főleg, hogy a rendszeresen a MOL-nál tankolok. első alkalommal tankoltam OMV-nél a spidert, mert nem mertem már a völgyön áthajtani, nehogy ne sikerüljön fel érni a kútig.
Zselé2024-11-18 14:47:55 // 9981
Bocs, igaz, 3,9 volt az! Nem 2,9... 2,9-re én is felviszem, ha sietek nyáron a pályán :D
Piritu - 1.000.0002024-11-18 14:02:49 // 9980
MOL:
“prémium üzemanyagainkba úgynevezett ETBE (etil-tercier-butil-étert) biokomponenst is keverünk. …. Mivel az ETBE biztosítja a megfelelő megújuló-összetevő részarányt az üzemanyagban, ezért prémium motorbenzinjeink nem tartalmaznak etanolt.”
Zselé2024-11-18 13:32:13 // 9977
Én amikor a Giuliát átvettem, 2,9-re volt fújva minden kerék. Azt mondta az értékesítő, biztos a padlófűtés miatt... hát, csak nem ment lentebb.. Szerintem meg így szállítják őket :)
Kristyon2024-11-18 13:20:03 // 9976
Az jó, én meg azt hittem, hogy nem 10%, az etenol, hanem csak 5%. Így azért megnyugtató.
Amit reszelgettem 156 (V6) abban is nagyon büdös volt a benzin, és össze volt rohadva benne az AC pumpa, lehet pont az etanol miatt, ha jól emlékszem az kb 4 évet állt, és nem teli tankkal...
Kristyon2024-11-18 13:15:29 // 9975
Szuper, akkor helyt áll a logika, keményebbre lesz fújva a gumi :)
Piritu - 1.000.0002024-11-18 12:48:34 // 9974
Az E5-ben nem etanol van mint az E10-ben. Az etanol megköti a vizet , a másik nem. Ha nincs víz nincs korrózió :-)

Sose felejtem el a bontott GTV másfél éves benzinének a szagét, mint a trágyadomb…
Piritu - 1.000.0002024-11-18 12:45:13 // 9973
Anno vettünk egy új Vectra-t, ami nagyon sokáig állt a szalonban az emelvényen. Már a hazaút során feltűnt hogy valamelyik kerék nincs kiegyensúlyozva rendesen. Visszamentünk és szó szerint lapos volt a két hátsó kerék azon a részen ahol az emelvényen állt. Ott tépte a haját a faszi hogy “ez se lett keményebbre fújva mielőtt kitették”.
Kristyon2024-11-17 20:40:56 // 9972
Szia,
Nagyon jó ez a blogod, már korábban is olvastam.

A fóliát csak kifelejtettem a kocsi alól lerakásnál, bár jól szellőzik a helye. Az ablakokat is elfelejtettem lejebb engedni. Végül azért is nem mostam le az autót, hogy biztosan szárazon rakjam el. A váltó nekem is üresben, én is úgy gondolom, hogy jobb a hajtásnak.Kézifék is kiengedve. Téglával támasztottam meg a kereket.
Ha nagyon profin akarná az ember elrakni, akkor csurig kéne tölteni a motort is olajjal, meg a váltót is, de nem tíz évre van elrakva, hanem csak kb. 4, max 5 hónapra.
Fagyálló szélvédő mosóval is csak félig töltöttem, kicsit spricceltem is ki, hogy a csövekben és a fuvókánál, is biztos téli legyen. A ponyva amivel letakartam, elég jó légáteresztő, elvileg a vizet nem kéne átengednie, de nyáron nem ezt hozta a tapasztalat, simán átázik. Az ablaktörlő lapátaim, amúgy is cserések, tavasszal újat kap, ezért nem kezelgettem.
Mivel fém tankos, ezért is azt vallom, hogy teli tankkal kell pihentetni. Nem tudom, hogy a bio adalékot, hogyan lehetne kiküszöbölni. Kisebbik rosszként E5-t tankolok bele, mióta nálam van. Ezzel is raktam el.
Rágcsálók ellen én is ultrahangos riasztót vetettem be. A gumi nyomást is akkor még feljebb kell nyomatnom, azzal a 0,5 bárral. Gondolom, így kevésbé deformálódnak majd a gumik, más logikát nem látok benne.
Lényeg, legközelebb, ha megyek ki, pótolom a hiányosságokat :)
Piritu - 1.000.0002024-11-16 22:53:58 // 9971
Látom egyre többen teszitek el a kocsit télire, belinkelném a tíz éve írt és többször módosított blogomat a dologról.
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz

Bármi észrevételt szívesen fogadok....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak