pedrito2007-07-31 12:02:46 // 13173
Még nem, vagy hozol valakit? :-)
pedrito2007-07-31 12:02:09 // 13172
Dawe autójában sárkányos, piros-fekete üléshuzat volt, meg patkányfelnin gurult. :-))) Amúgy QV belsejű az autó.
Whiteskull2007-07-31 11:49:13 // 13171
Már 10-en vagyunk. :))))
pedrito2007-07-31 11:48:40 // 13170
Enyiméit is ők újították fel... :-)
gargapitic2007-07-31 00:17:32 // 13169
azz! szerintem tegnap tegnap találkoztam vele Pesten. mentem hazafele, erre út szélén nem ott lustálkodik egy sprint... gyorsan vissza, megálltam mellette, megnézegettem, ahogy köll. volt ám nagy ámulás közben, hogy két sprint áll az út szélén. sajna nem bukkant fel a gazdája...
jó éjt:)
jó éjt:)
pb_2007-07-30 23:56:10 // 13168
Rendesen légtelenítetted a kuplung hidraulikát? Amúgy az ilyen nonames kuplungonka az a bajuk, hogy zörögnek.(
kesa2007-07-30 23:07:59 // 13167
Dawe autója az a piros, ami nemrég eladó volt???
kesa2007-07-30 22:56:59 // 13166
Üdv!
Olyan problémám van, hogy a kicsikében kuplung kinyomólap + kinyomócsapágy lett cserélve, tárcsa nem, de az még használhatónak tűnt (épp nem volt kéznél másik).
A csapány Valeo volt, a nyomólap Borg & Beck, a tárcsa asszem szintén. Az új csapágy valami Breda (???), a nyomólap AP, a tárcsa meg ugye maradt. Most a kuplung marhára csúszik, amúgy meg olyan érzés, mintha nem is emelne ki rendesen. Ha sebességbe rakom, gyakran reccsen. A pedálérzet puha, a fék kemény, mint állat. Ja és csörög, mintha kinyomócsapágy baja lenne...
Gondoltam arra, hogy esetleg túl sok retket vittem be a szerelésnél, de hát ez mindent nem magyaráz meg, gondoltam méreteltérésre is, meg arra, hogy a hidraulikus körben van valami gubanc.
Szerintetek mi lehet?
Amúgy összeraktam a kicsikét, kész lenne a műszakira, csak ilyen bosszantó szarok vannak még...
Ötlet?
Előre is köszi!
Kesa
Olyan problémám van, hogy a kicsikében kuplung kinyomólap + kinyomócsapágy lett cserélve, tárcsa nem, de az még használhatónak tűnt (épp nem volt kéznél másik).
A csapány Valeo volt, a nyomólap Borg & Beck, a tárcsa asszem szintén. Az új csapágy valami Breda (???), a nyomólap AP, a tárcsa meg ugye maradt. Most a kuplung marhára csúszik, amúgy meg olyan érzés, mintha nem is emelne ki rendesen. Ha sebességbe rakom, gyakran reccsen. A pedálérzet puha, a fék kemény, mint állat. Ja és csörög, mintha kinyomócsapágy baja lenne...
Gondoltam arra, hogy esetleg túl sok retket vittem be a szerelésnél, de hát ez mindent nem magyaráz meg, gondoltam méreteltérésre is, meg arra, hogy a hidraulikus körben van valami gubanc.
Szerintetek mi lehet?
Amúgy összeraktam a kicsikét, kész lenne a műszakira, csak ilyen bosszantó szarok vannak még...
Ötlet?
Előre is köszi!
Kesa
gargapitic2007-07-30 21:47:02 // 13165
sziasztok!
van valakinek elfekvő fényképe Dawe sprintjéről?
van valakinek elfekvő fényképe Dawe sprintjéről?
Ferke2007-07-30 20:25:15 // 13164
Van belső és külső fékes is. A belsőnek a gömbfej csapja vastagabb, a külső fékesnek végkonyabb és hosszabb.
Ferke2007-07-30 20:24:00 // 13163
De, kell legyen, viszont csak kint a 17- kerben
Szala2007-07-30 17:53:57 // 13162
Uhhh, ez nem jól hangzik!
Face2007-07-30 17:43:41 // 13161
Ferke, nincs kibontva "kéznél" egy első balos hátsóbik lengőkarod, a trapézgömbfejes amit elkérhetnék kölcsönbe összehasonlítás céljából a napokba?
Ferke2007-07-30 17:32:14 // 13160
Azért az nagyon nem ócsó!:(
Face2007-07-30 17:05:14 // 13159
Voltam Kárásziéknál bevizsgáltatni a sérült lengéscsillapított... a gépbe már be se tették... egyből kiszúrták a szakavatott szemek a tengely elferdülését, valszeg belül törött is vmi. Javíthatatlan mert piros Koni patron van benne, és annak a tengelyével nem tudnak mit csinálni... :(
A Koni meg már nem gyárt sudhoz meg sprinthez patront... na szép.... no comment. :(
Boge patront tudnának a másik fajtát ami olyan mint a pinyomban lévők, kiderült h az nem 30mm-es tengelyes, hanem fordítva beépített vékonyabb tengelyes, csak felül le van krómozva a "háza"... megáll az eszem.Amúgy darabja a patronnak 35e HUF lenne!!!!! uff... az milyen??...ejjj
A Koni meg már nem gyárt sudhoz meg sprinthez patront... na szép.... no comment. :(
Boge patront tudnának a másik fajtát ami olyan mint a pinyomban lévők, kiderült h az nem 30mm-es tengelyes, hanem fordítva beépített vékonyabb tengelyes, csak felül le van krómozva a "háza"... megáll az eszem.Amúgy darabja a patronnak 35e HUF lenne!!!!! uff... az milyen??...ejjj
pb_2007-07-30 15:29:07 // 13158
Persze könnyebb lenyomni, de, azért kézzel is kell tudni mozdítani valamennyire.
pedrito2007-07-30 14:07:18 // 13157
Az eleve plusz 150-200 kg, nem? Úgy jóhogy lenyomom... :-)))
pb_2007-07-30 14:05:22 // 13155
Miért, az autó elejét, vagy hátulját nem tudod lenyomni?))
pedrito2007-07-30 13:56:14 // 13154
Rakjam le a fődre, oszt álljak kézen rajta? :-)
pedrito2007-07-30 13:55:28 // 13153
Azt hittem, hogy akkor jó, ha be sem lehet nyomni emberi erővel...
pb_2007-07-30 13:52:58 // 13152
Mindjárt gondoltam.)) Ha könnyedén be lehet nyomni, akkor nem igazán jó. Érezned kell, hogy mekkora erővel kell nyomnod, csak ezt tudom mondani.)
pedrito2007-07-30 13:26:25 // 13151
Az átmenet az, ami engem érdekel... :-) Azon belül hogyan alakulnak a fokozatok és mikortól ajánlod feltételesen és mikortól bátran a beszerelést, kedves... Tanaka hadnagy? Jó lesz? :-)))
pb_2007-07-30 13:22:22 // 13150
Mondjuk rátenyerelsz, és ha lyukat szúr a tenyerdbe a rúd, és közben nem 1/2 cm-t sem ment lejjebb, akkor jó. Ha pedig még hozzá sem érsz, de már beesett a házba akkor nem jó. A 2 között van átmenet, azt mindenkinek 1énileg kell eldöntenie.
Így jó kedves TC?))))
Így jó kedves TC?))))
pedrito2007-07-30 13:13:16 // 13149
A könnyen, az mit jelent? :-) Esetleg mértékegység? :-)))
pb_2007-07-30 13:12:31 // 13148
Ha könnyen bele tudod nyomni a rudat a házba, az nem jó.
pedrito2007-07-30 13:09:13 // 13147
Ez jó kérdés... Nekem is van két hátsó tartalékban, de nem tudom, hogy mennyire jók.
Face2007-07-30 12:52:57 // 13146
Nah, nem szaroztam, fogtam két gurtnit, rögzítettem a rugót és szétszedtem :D
aza fura h kiszedett állapotban nem érzékelhető, h belül deformálódva, törve lenne... :S szóval nemtom, csak lehet kéne egy bontott bal hátrafelé néző lengőkar, h pontosan hozzá lehessen mérni a kocsiban lévőt ....
A két másik gólyalábat is szétkaptam... azok a rugók teljesen kiengedett állapotban egy jó 2 cm-rel magasabbak mint ami a kocsiban volt....
Azt mondjátok el, hogy tudom megállapítani egy olajos lengéscsillapítóról, hogy menniyre szar?
aza fura h kiszedett állapotban nem érzékelhető, h belül deformálódva, törve lenne... :S szóval nemtom, csak lehet kéne egy bontott bal hátrafelé néző lengőkar, h pontosan hozzá lehessen mérni a kocsiban lévőt ....
A két másik gólyalábat is szétkaptam... azok a rugók teljesen kiengedett állapotban egy jó 2 cm-rel magasabbak mint ami a kocsiban volt....
Azt mondjátok el, hogy tudom megállapítani egy olajos lengéscsillapítóról, hogy menniyre szar?
pb_2007-07-30 11:17:41 // 13145
Mi mindig pajszerral csináltuk, de már azóta van kinyomó is. Van 1 jó kis történetem is, Rumitól vettem 1 pár bontott gólyalábat, de még benne voltak az összekötők a rudakkal 1ütt. Ok, szedjük ki, samu, + valami pajszert keressél Rumikám. Kezdődik a móka, én feszítem a vésővel, vagy mivel, Rumi üti a csillapítót, a 3. ütés persze a kézfejemen landolt, mire Rumi elkerekedett szemekkel, sűrű elnézések közepette +állt. Erre mondtam neki folytassuk, mert nem akarok holnap reggelig itt dekkolni, és próbálja becélozni a csillapítót.))))))
pb_2007-07-30 11:10:29 // 13143
Bár lehet, de nekem nem úgy rémlik.
pb_2007-07-30 11:07:33 // 13142
A rugóknál az lehet a különbség, hogy az 1ik párral jobban úlhet az autó eleje, mint a másikkal. Ha cserélsz/felújítasz, akkor párban tedd.
Ferke2007-07-30 10:28:07 // 13141
Van rugóösszehúzóm, ha kell, bár nem tudom, hogy mikor tudok kijutni érte.:(
Ferke2007-07-30 10:27:41 // 13140
Én csak így szedem ki a gömbfejeket, mindíg. Ez a tuti, nem kel pajszer.:)
pedrito2007-07-30 10:21:30 // 13139
A különbség abból is adódhat, hogy mindkettő Sprint lengéscsillapító, csak az egyik belső, a másik külső fékeshez való. Mi is lerendeltünk két Sprinthez való lengéscsillapítót és egyik sem volt jó bele, aztán jött a felújítás...
Szala2007-07-30 10:21:24 // 13138
Ez a lengéscsillapító dolog nálam is elég fura. Nem minden stimmel vele. A króm rész szinte hozzáér, vagy hozzá is ér a rugótányérhoz. Az érdekes az, hogy szétszedett állpotban nem, viszont amikor a rugót helyreraktuk akkor belehúzta a krómot a tányérba.
Valami nem gyári, vagy legalábbis nem homogén a szett.
Közben kaptam tippet, hogy lehet a rugótányérok vannak felcserélve......
Valami nem gyári, vagy legalábbis nem homogén a szett.
Közben kaptam tippet, hogy lehet a rugótányérok vannak felcserélve......
Szala2007-07-30 10:14:37 // 13137
néééém adom! :)))))
pedrito2007-07-30 10:06:44 // 13136
Nekem a felújítás nagyjából annyi volt, mint egy új vétele. Azért nem vettem újat, mert sehol nem találtunk. :-((( Elméletileg csak patront is árulnak belső fékeshez, de az sem volt... Szerintem bármit csinálsz, párban csináld.
Face2007-07-29 18:18:16 // 13135
Uraim ma nekiálltam a Sprintnek, kaptam kölcsön egy gömbfej kinyomót :). szóval kipattintom a kormányösszekötőt, megmozgatom a kerékagyat, amikor is látszik h iszonyat furán mozog az egész golyaláb, mintha meg lenne törve belül a lengéscsillapító ahol belemegy a krómos tengely magába a gólyalábba... Kiszedtem a gólylábat, amin mellesleg piros Koni matrica volt...., rugóösszszorító hiányában viszont még nem tudtam szétszedni... de valszeg Ő lesz a beteg :(. A lengőkarok épnek tünnek, a kormányösszekötő is, méregetve meg bontott darabokat mellé téve nem tűnnek deformáltnak.. úgyhogy nem is szedtem szét tovább a futóművet.
További megállapításaim: nem egyforma lengéscsillapítók voltak bent elől :S, a masik oldalon szét van szakadva a gumiharang a lengéscsillapítón, úgyhogy neki is ki kell majd jönnie.....
A másik furcsaság, h a rugók mások ezeken a gólylábakon mint a pincébe lévő bontott páron., csak 3 db "csavarodás" van rajtuk, a pincében lévőkön 4db, hát ez meg hogy?Melyik a jobb?
Amúgy a pincés gólyalábakban a lengéscsillapító is más.. ott egy jó 30mm vastag masszív króm tengely van bennük a gumiharmónika alatt, valamint egy csavaros rögzítés az egész alján a kerék felőli végen.Ezen, meg a kocsiban lévő másikon meg vékony 15mm-es krómrész van, és nincs alul semmi, sima kupak formájú a gólyaláb alja.... Mitől függ ez h milyenek, és szintén melyik a jobb?
Amit most tehetek:
-felújíttatom ezt a nyeklett lengéscsillapítót... hát nemtom...
-felújíttatom a 2 vasttagkrómszárasat és párban cserélem
-veszek 2 új lengéscsillapítót/veszek egy új lengéscsillapítót....
-veszek egy tuti jó bontott gólyalábat/lengéscsillapítót... honnan tudom h tuti jó?
Szerintetek mit érdemes csinálni? Mennyibe fájhat egy ilyen lengéscsillapító felújítás amúgy?
További megállapításaim: nem egyforma lengéscsillapítók voltak bent elől :S, a masik oldalon szét van szakadva a gumiharang a lengéscsillapítón, úgyhogy neki is ki kell majd jönnie.....
A másik furcsaság, h a rugók mások ezeken a gólylábakon mint a pincébe lévő bontott páron., csak 3 db "csavarodás" van rajtuk, a pincében lévőkön 4db, hát ez meg hogy?Melyik a jobb?
Amúgy a pincés gólyalábakban a lengéscsillapító is más.. ott egy jó 30mm vastag masszív króm tengely van bennük a gumiharmónika alatt, valamint egy csavaros rögzítés az egész alján a kerék felőli végen.Ezen, meg a kocsiban lévő másikon meg vékony 15mm-es krómrész van, és nincs alul semmi, sima kupak formájú a gólyaláb alja.... Mitől függ ez h milyenek, és szintén melyik a jobb?
Amit most tehetek:
-felújíttatom ezt a nyeklett lengéscsillapítót... hát nemtom...
-felújíttatom a 2 vasttagkrómszárasat és párban cserélem
-veszek 2 új lengéscsillapítót/veszek egy új lengéscsillapítót....
-veszek egy tuti jó bontott gólyalábat/lengéscsillapítót... honnan tudom h tuti jó?
Szerintetek mit érdemes csinálni? Mennyibe fájhat egy ilyen lengéscsillapító felújítás amúgy?
kolos1472007-07-28 11:40:29 // 13134
Persze DIN szerint.
kolos1472007-07-28 08:29:20 // 13133
Köszi, azt akartam írni.
pb_2007-07-28 01:45:15 // 13132
63 ló volt az már akkoriban.)
kolos1472007-07-28 01:10:38 // 13131
Hi,
Bocsánatot kérek mindenkitől, hogy csak most írok az autókról, de 1szer már összeírtam néhány dolgot. És nem találom sehol.
Az én első Alfás találkozásom 1 Alfasud volt 1977-es. Ez azért is kedves nekem, mert akkor születtem!!!
Közepesen megkímélt volt. Az ősök is vigyáztak rá, nem hajtották ki, 110-nél többet nem ment. A fogyasztása érdekes volt. Ha a határon kívülről származott a benzin akkor 7 l-nél nem evett többet. Itthoni tankolásnál simán 8-9 fölött volt a fogyasztás. 4 sebességes, 4 ajtós, 4 hengeres boxermotor, 1200 cm3, 55 LE. (Sok 4-est lehet elmondani róla) Azt még mindig tudom fejből, hogy 4 m hosszú, 140 cm magas. A 3. sebfok. nagyon hosszú volt, jól gyorsult. Lámpánál mindenkit ott hagyott. Már 3.-ba kapcsolhattál, mikor a többiek még csak elindultak. Szerelők nem értettek hozzá. Ha hozzányúltak, abból semmi jó nem jött ki. – Nem tudom, mi érdekel titeket. Most csak úgy, ami eszembe jutott, leírtam. Sztorik érdekelnek, vagy nem?
Bocsánatot kérek mindenkitől, hogy csak most írok az autókról, de 1szer már összeírtam néhány dolgot. És nem találom sehol.
Az én első Alfás találkozásom 1 Alfasud volt 1977-es. Ez azért is kedves nekem, mert akkor születtem!!!
Közepesen megkímélt volt. Az ősök is vigyáztak rá, nem hajtották ki, 110-nél többet nem ment. A fogyasztása érdekes volt. Ha a határon kívülről származott a benzin akkor 7 l-nél nem evett többet. Itthoni tankolásnál simán 8-9 fölött volt a fogyasztás. 4 sebességes, 4 ajtós, 4 hengeres boxermotor, 1200 cm3, 55 LE. (Sok 4-est lehet elmondani róla) Azt még mindig tudom fejből, hogy 4 m hosszú, 140 cm magas. A 3. sebfok. nagyon hosszú volt, jól gyorsult. Lámpánál mindenkit ott hagyott. Már 3.-ba kapcsolhattál, mikor a többiek még csak elindultak. Szerelők nem értettek hozzá. Ha hozzányúltak, abból semmi jó nem jött ki. – Nem tudom, mi érdekel titeket. Most csak úgy, ami eszembe jutott, leírtam. Sztorik érdekelnek, vagy nem?
gargapitic2007-07-27 19:23:49 // 13130
sziljasztok!
mr. másztersz üdvözöl mindenkit és kéri vissza a ferrarit, Thomas!
mr. másztersz üdvözöl mindenkit és kéri vissza a ferrarit, Thomas!
pb_2007-07-27 13:04:22 // 13129
A kormányösszekötőt ki lehet szedni anélkül is. Kell hozzá 1 pajszer, és 1 samu, 2-3 ütés a lengéscsillapítóra és kiugrik, vagy ha nincs pajszer, akkor a gömbfej házára kell ütni, és akkor ugrik ki(bár az utóbbi módszert csak hallottam, még nem próbáltam ki).
)
)
Face2007-07-27 12:51:19 // 13128
Lehet hétvégén kiszedjük a futóművet úgy döntöttem.. viszont kéne szerezni egy gömbfejleszedőt hozzá, amit még nemtudom honnan....
Face2007-07-27 12:37:41 // 13127
pedrito2007-07-27 10:05:36 // 13125
Online tag
1
Vendég1
588