Scott2006-02-04 10:12:33 // 1323
Jónapokat ! Valószínű nem, mert tanulnom kell :(
Don Gombóc2006-02-04 10:04:34 // 1322
Mély tiszteletem! Jössz paksra ?
Scott2006-02-04 10:01:38 // 1321
Ráadásul a 8V hengerfejnél ( ahogy elnézem a 16V-nél is ) egy vízcső is megy a talpazatba, szóval esetleges egyedi talpazat készítésekor ennek kialakításáról is gondoskodni kell. Szóval nem egyszerű a feladat :)
Scott2006-02-04 09:54:32 // 1320
Face2006-02-03 22:20:19 // 1319
Átfogalmazom a kérdésem: :)
Ezt az egész cuccot kukázni akarom a rendszerből, csakhogy nálam jelen esetben az elosztoból egy 3 pólusú csatlakozó lóg; ebbe mennek bele (mint mindannyiotoknál) egy földelt burkolócsőben a két vezeték (barna, kék) a gyujtótekercs alatti elektronika W és G jelű csatlakozásairól valamint egy harmadik fehér vezeték ebből a relés cuccból.
-Mi lehet ez a fehér vezeték és mit csinálhat?
-Nektek van ilyen harmadik vezeték?, ha igen hova van kötve?
-Mit csináljak az újra összeépitésnél? egyszerűen kihagyjam és ne kössek semmit a csati 3 pólusára, vagy kössem valahova a fehér vezeték másik végét, ha igen hova? :)
Remélem igy már tudtok vmit mondani az ügyben :))))
bb182006-02-03 21:20:24 // 1318
nem de nem hinném, hogy különösebben más volna. tudtommal a szivocsö ugyanolyan. vagy tévednék ?
Face2006-02-03 17:32:00 // 1317
Na megnéztem, az ablaktörlő motoron és környékén nincs olyan logó kábel amire az a csati rámenne ami lóg a dobozkából, ellenben egy a csatihoz való ellendarab a VDO vezérlő elektronikából lóg ami az akksi mögött van, úgyhogy az valszeg oda megy.
Na, és akkor itt vannak nagyban a kapcsolási rajzok:
Szervíz manuál:
Sajátom:/>
Várom az ötleteket! :))))))))
Face2006-02-03 10:57:24 // 1315
Ráér, délután kimegyek megint a garázsba megnézem mégegyszer az egészet, meg csinálok egy kapcsrajzot arról, hogy nekem hogy vannak bekötve a relék.
kando.2006-02-03 10:49:51 // 1314
Ha tudsz várni délutánig, akkor meg tudom nézni, mert innen a cégtől csak text felületű netem van...
Vagy esetleg elküldöd mélben, akkor talán ki tudok sütni valamit :)))
Whiteskull2006-02-03 10:20:43 // 1313
Hát ha jól tudom, akkor az a doboz, amibe a kilométeróra spirálját vezették, az ablaktörlő motorjának a sebességét vezérelte. Ez általában mindegyiken tönkremegy, és mindenki ki szokta kötni. Ezért nem észleltél a működésben változást. Azt nem tudom, hogy a motor felé, miért mentek a madzagok.
Face2006-02-03 10:00:46 // 1312
Jaja, elkezdtem kiépíteni az egyes kábelköteg szegmenseket.. ekkor jött elő ez a kis érdekesség... :) Te se tudsz semmi okosat mondani ezen relé ügyében? :) Rakjak fel nagyobb képet a kapcsrajzrol?... csakmert mostnézem h nemigazán lehet tökéletesen kivenni mindent az elözőn... :S
kando.2006-02-03 09:31:18 // 1311
A kábeleznésnek állsz neki ? :))))
Scott2006-02-03 08:58:48 // 1310
bb ! Kiváncsi vagyok 16V hf-re próbáltatok-e aplikálni karbikat?
pb_2006-02-02 21:33:07 // 1309
Aha. Mondjuk annyira nem merültem bele ebbe a témába, asszem ezt olvastam, vagy hallottam valahol.
bb182006-02-02 21:27:04 // 1308
van ilyen, gyakorlatolag egy dupla tárcsa amit lehet külön állitani és ott lefixálod. komolyabb tuning autokon mindenhol van, mert azokat a pályák szerint kell belöni és ott számit erössen.
Face2006-02-02 21:24:51 // 1307
Hát, így ránézésre nemlátom az ominózus alkatrészeket, sztem neked nincs benne a cucc.
pb_2006-02-02 21:23:59 // 1306
Asszem a Havassy-féle tuning pl ilyen. Nem a tengely bütykeit fokolják el, hanem a szíjtárcsát forgatják el a tengelyhez képest.
bb182006-02-02 21:18:46 // 1305
az összes elözöre: lásd az oldalam. ott is a motor leirást. tudni kell, hogy nem gyorsulásra épült igy alul van a nyomaték, de nagyon ment.
bb182006-02-02 21:15:29 // 1304
nem tudod jol. a hengerfej és a szivócsö also része ugyanaz. a karburátor alatti darabnak megvan a kis dudor ahova az injektor csucsok belognak, de nincs meg a beszerelés helye.
bb182006-02-02 21:12:52 // 1303
nem, kell gyártani semmit a szivocsö amugy jo mindkettöre, a karburátor alatti toldat ugy van megcsinálva hogy simán rá lehet tenni.
bb182006-02-02 21:11:21 // 1302
természetesen minden további nélkül. ha megnézed az oldalam abban si egy 1.7 i-böl lett egy dupla delorto-s.
Kacorka2006-02-02 21:09:24 // 1301
Face2006-02-02 20:44:17 // 1300
Kollégák van még itt valaki rajtam kivül akinek a masinája valaha svájci exportverzió volt ,és találkozott az ominozus svájci "modifikációkkal"? Gondolok itt többek között a VDO vezérlő elektronikára az akksi mögött + a dupla extra relére az érzékelő kütyüvel amin átvezették a kilométerspirált középen a toronymerevítés közepén.
Na most lényegében ezen az egész cókmókon van keresztül vezetve a gyujtás a vezerlőelektronikától a tekercs (Marelli) alatt-tól az elosztófedélig.Lényeg a lényeg h az előző tulaj ezt "kiiktatta" de bent hagyta az egészet..tehát a plusz kábelek, motor irányába(plusz vízhömérséklet érzékelőre talán+ nemtom mi), illetve a vdo cucc felé bent lógtak, de a kocsi működik(-ött) faszán (a 3 kábel az elosztófedélhez bele volt kötve az egészbe).Itt a kapcsolási rajz,a jó kis manualunkból, bár megjegyzem nem tökéletes mert a második relé hiányzik... :) Na szóval, és akkor a kérdéseim: :)
Nemértem h ez az egész egyáltalán mi célt szolgált pontosan, vmi megemelt alapjárat sebesség illetve motorhömérséklet függvényében+ gyujtás időzítés, de nem értem... :(
Meg akárhogy is tanulmányozom a kapcsrajzot, meg a kiépített kábelköteget, egyszerűen nem világos a relé (a kábelkötegen relék) funkciója!
Valaki okosítson fel kérem!
ha már ezt a relét megértem akkor a másodikra magamtól is rá fogok jönni...
:)
Na most lényegében ezen az egész cókmókon van keresztül vezetve a gyujtás a vezerlőelektronikától a tekercs (Marelli) alatt-tól az elosztófedélig.Lényeg a lényeg h az előző tulaj ezt "kiiktatta" de bent hagyta az egészet..tehát a plusz kábelek, motor irányába(plusz vízhömérséklet érzékelőre talán+ nemtom mi), illetve a vdo cucc felé bent lógtak, de a kocsi működik(-ött) faszán (a 3 kábel az elosztófedélhez bele volt kötve az egészbe).Itt a kapcsolási rajz,a jó kis manualunkból, bár megjegyzem nem tökéletes mert a második relé hiányzik... :) Na szóval, és akkor a kérdéseim: :)
Nemértem h ez az egész egyáltalán mi célt szolgált pontosan, vmi megemelt alapjárat sebesség illetve motorhömérséklet függvényében+ gyujtás időzítés, de nem értem... :(
Meg akárhogy is tanulmányozom a kapcsrajzot, meg a kiépített kábelköteget, egyszerűen nem világos a relé (a kábelkötegen relék) funkciója!
Valaki okosítson fel kérem!
ha már ezt a relét megértem akkor a másodikra magamtól is rá fogok jönni...
:)
Typhoon2006-02-02 18:42:25 // 1299
Megnézném, ha nem lenne 700 kilométerre:-)) De majd ha legközelebb Pesten járok benézek hozzá;-)
... egyébként ezt már sokan mecsinálták, különböző megoldásokkal. Én inkább a karbis motornál maradok, nem baj, ha csak 8 szelep, nem erőgépet akarok csinálni, csak a 89-es 1.7-essel megegyezőt, max egy kis tuninggal.
Typhoon2006-02-02 18:36:27 // 1298
Erre a kocsira én is emlékszem... bár ez 3K Euro fölött kelt el... ha az emlékezetem nem csal:-)
tt (tt Alfa team)2006-02-02 17:39:24 // 1297
Sajnos még sehogy nem oldottam meg, egyelőre maradok még a KPM vizsgáig az alapváltozatnál, aztán... Egyébként az alfa boxikban a vezérműtengelyek 1,5 fokkal el vannak forgatva egymáshoz képest, ezért van az a jellegzetes remegésük. Ha ezt kiküszöböljük, főleg akkor érdemesebb magyobb teljesítényűvé alakítani a paripát. Egyébként rutin esztergályosi meló; egy meglévő vezérműszíjtárcsa közepét ki kell vágni, a megmaradt részbe köríves hosszfuratokat kell marni, ezután a közepébe kör alakú erős lemez (3-4 mm) 3 körlyukkal. +3 db csavar, és kész az állítható kütyü.
Gery832006-02-02 16:47:17 // 1296
Gery832006-02-02 16:45:14 // 1295
Kissé csúnyácska... :)
Olasz2006-02-02 16:41:51 // 1294
Gery832006-02-02 16:37:54 // 1293
Hogy én is hozzászóljak a témához: :)
Sprint 16V
Érdemes átolvasni!
Olasz2006-02-02 16:34:45 // 1292
A-a-a!!!
Nem kell ott naon alakítgatni. Csak a hűtő nem fér be.... azt vagy megoldod 2 ventillllátorral, vagy csak ott kell alakítgatni egy picit. De ha nem akarsz akkor csak arra figyelj, hogy ne állj nyáron dugóban fél órákat...
Szómiszó tehát a kényes pont a hűtő... Bele lehet hajtogatni a 16V-s motort. Ha vki kíváncsi rá: 1183 Bp. Teleki utca 92. Ott egy kedves barátom már 6 éve megcsinálta, és brutális lett. A nyers erő maga....
Scott2006-02-02 16:30:46 // 1291
45-ös karbik ? Nem elég a 40-es ?
Amúgy nagyon kiváncsi lennék az átalakítás részleteire :)
Állítható vezérműtárcsa ? Azt hogy odottátok meg ?
Scott2006-02-02 16:28:44 // 1290
A 16V hengerfejre karbikat tenni nem egyszerű feladat :)
Ezen már én is agyaltam de ez csak egyedileg gyártott talpazattal lehet megoldani, ami a karbi és a hengerfej közé megy. Sajnos a 8V és a 16V hengerfejben lévő szivócsonk teljesen máshol van, így alapból abszolút nem kompatibilis a karbihoz.
pb_2006-02-02 15:22:05 // 1289
Az átalakítás lehet, hogy drágább, bár, ha magad csinálod sztem nem annyira.
"illetve bármilyen meghibásodás esetén többe kerül a javítás."
Sztem ez így nem igaz.
Typhoon2006-02-02 14:56:10 // 1288
Arra gondoltam ezzel, hogy drágább az egész átalakítás, ha 16V motort rakok bele, illetve bármilyen meghibásodás esetén többe kerül a javítás.
pb_2006-02-02 14:49:54 // 1287
Ok, ezt értem.
"jah és természetesen sokkal többe kerül, ha valami gond van a motorral... és a Sprint így is direkt fokozatban rá van kötve az ember pénztárcájára, a 16 szelepes motor egy plusz monetáris szívotorok:-)) "
Ezt nem értettem.
Typhoon2006-02-02 14:04:31 // 1286
pontosabban 8V injektoros motort tudok szerezni, de karbikkal szeretném megcsinálni...
... a baj az, hogy az itteni szerelőm nem valami nagy májer a boxer motorokat illetően...:(
Typhoon2006-02-02 14:02:48 // 1285
Az autó elejének az átépítését szeretném elkerülni;-) Kb azt szeretném én is amit Te csinálsz, 8V motorral, nagyobb átalakítás nélkül. A gondom pont az hogy 1.7 8V motort nem nagyon tudok szerezni, ezért keresem a megoldást az injektoros motor átalakítására... mert abből nincs hiány:-)
tt (tt Alfa team)2006-02-02 13:34:41 // 1284
Szia! Én még nem szóltam eddig bele az eszmecserétekbe, de remélem nem mondok hülyeséget. A 16V-hez az egész autó elejét át kell alakítani, főleg avastagabb hűtő és a többsoros főtengegyszíjtárcsa miatt. Viszont, ha beraktok egy1.7 8V-t , az 45-ös karbikkal nagyon komolyat szól, továbbá régi golf GTI injektorral és állítható vezérműtárcsával könnyedén kihozható belőle 160 paci. Amit most csinálok, az is ilyen motorral, bár még eredeti kütyükkel készül. Ilyen felállásban 1, 2 fokozatban meglepő eredményt produkál, és általam kipróbáltan minden tuning nélül megy az autó 215 km/h-t!
Typhoon2006-02-02 13:19:05 // 1283
elmagyarázom: akarok egy 1.7-est motort a kocsiba, de amit szeretnék, az Németorszában (ami 200 méterre van tőlem) szinte fellelhetetlen, mert ott szinte csak injektoros motorokat lehet venni... Lengyelországban szintén, hiszen ide mindent a németektől hoznak. Most éppen 1 db 1.7 33-as van eladó karbis motorral, de nem szeretnék egy egész kocsit megvenni egy motor miatt;-)... ezért keresem az ésszerűen megvalósítható megoldásokat...
... ha még mindig nem érted, akkor már én se értem:-)))))
Typhoon2006-02-02 13:15:37 // 1282
WOW ez nem rossz ötlet:-) ha a 16V-re is rá lehet tenni a 40-es karbit, akkor az a legdurvább megoldás... ez elgondolkodtató:-)) a fogyasztás egyébként nem annyira lényeges egy vasárnapi "templombajáró" kocsinál;-))))
Igazából én nem vagyok szerelő, ezért is kérdezlek titeket... lehet, hogy néha egyértelmű dolgokat;-)
Én inkább azt szeretném, hogy alul pörögjön, nem akarok 220-al hajtani... de legyen fürge a kocsi;-)
pb_2006-02-02 13:10:50 // 1281
Ezt nem igazán értem.
pb_2006-02-02 13:10:18 // 1280
A 16v nem pörgős?? Az igaz, hogy alul jobban pörög a 8v, de sztem ez észrevehetetlen, viszont felül biztos, hogy jobban pörög a 16v.Az igaz, hogy nehezebb, mint a 8v, de sztem megéri, a ksztnit lehet, hogy + kell erősíteni, erről a témáról nem tudok nyilatkozni. A Sprint hűtését nem ismerem, de a 33-ban 1 venti van, és sztem nem sokkal nagyobb a hűtő, ha 1általán nagyobb.
A karbis 1.7 118LE, lehet húzni, de, ha mondjuk nem akarsz injektort, akkor 16v-re kell karbit tenni, bár az igaz, hogy akkor viszont benykalja majd a 15+-t.
kando.2006-02-02 12:59:54 // 1279
Akkor érdemesebb 1.5 vagy 1.7 (karbis) motorokkal ,,bajlódni'' ? :)))
Typhoon2006-02-02 12:57:08 // 1278
jah és természetesen sokkal többe kerül, ha valami gond van a motorral... és a Sprint így is direkt fokozatban rá van kötve az ember pénztárcájára, a 16 szelepes motor egy plusz monetáris szívotorok:-))
Typhoon2006-02-02 12:54:18 // 1277
16 szelepessé nem kel alakítani , mert 1.7 16V motorokat egyszerübb egyben megvenni, van rengeteg eladó, abból sokat tettek a 33-asba. De én nem akarok 16 szelepes injektorost a Sprintbe... igaz, hogy erősebb, de rendesen át kell alakitani a kocsit hozzá. Tuti meg kell erősiteni a motorházat, ami plusz súly, illetve maga a motor is nehezebb, és hiába erősebb, ha nem olyan pörgős, mint a duplakarbis 1.5-ös... és a Sprint attól jó mert pörgős;-) Azon kívül a motor hűtését is meg kell oldani, mert a Sprint hűtője még 2 ventillátorral sem elég szerintem, tehát minimum ki kell vágni a motorháztetőt (ez a leggyakoribb megoldás)...
... azonkívül a karbis 1.7-est, ami gyárilag azt hiszem 120 lovas egy kis tuninggal fel lehet húzni majdnem annyira, mint a 16 szelepes, és a pörgőssége is megmarad...
kando.2006-02-02 12:47:43 // 1276
Ez így nem is hangzik rosszul :))
(normálisan, nem gányolva, persze ;))
pb_2006-02-02 12:46:35 // 1275
Ezért kell 16v-vé alakítani.)
pb_2006-02-02 12:44:45 // 1274
Sajna nem attól függ, hogy 33 alapra épült-e, hanem az injektornak más a talpazata, és hfej is máshogy van kialakítva, legjobb tudomásom szerint.