Whiteskull2006-02-22 12:34:02 // 1423
Ja, és szerintem van elektromos rajz a sprinthez benne. Külön a 83 előtti, és külön a 83 utáni.
Whiteskull2006-02-22 12:29:56 // 1422
Olyan nincs. Sose lesz rendben. :))
Sőt ötlet gyűjtésnek is nagyon jó szerintem. Biztos lesznek többen is akik arról a tájékról jönnek, aztán lehet konvojozni. Gondolom az is nagy élmény lehet. :))
qgedeak2006-02-22 12:27:24 // 1421
Hát nem elkébzelhetetlen, hogy elmegyek, még barátkozom a gondolattal!Csak jobb lenne úgy mutogatni magamat, hogy teljesen rendben van a kocsi!;-)
Whiteskull2006-02-22 12:21:51 // 1420
Szerintem egy csomóan nem voltak még találkozón. Köztük én sem. Jó lenne, ha minél több Sprint tudna eljönni. Itt a környéken az enyémen kívül nincs egy darab se. Szívesen megnézném a tiédet is. :)))
qgedeak2006-02-22 12:20:00 // 1419
Szia!
Nem hiszem, hogy ott leszek!
Még sose voltam találkozón, nagyon zöldzülű vagyok, a kocsit is csak most ősszel vettem! Meg elég messze van nekem az Esztergom!
De, kösz hogy kérded!
Whiteskull2006-02-22 12:13:54 // 1418
Szia! :))
Esztergomba jössz?
qgedeak2006-02-22 12:12:09 // 1417
Sziasztok!
Face, nekem is van manuálom Alfasudhoz, de úgy látom abban nincs elektromos rajz kifejezetten Sprinthez! Írod, hogy vannak ezzel kapcsolatban rajzaid, azokra nagyon kíváncsi lennék! Ragd már elérhetővé!
bag2006-02-22 01:35:35 // 1416
:))))
akkor már csak egy hely kell ahol tudunk találkozni
nem bánom ha nincsen nagyon eldugva hogy tuti odataláljak :))
ja, meg az időpont... délelőtt 10-11 körül megfelelne?
veteranviking2006-02-21 20:53:17 // 1415
Gyere nyugodtan, itt leszek a közelben:)
bag2006-02-21 18:46:50 // 1414
változott a helyzet sajnos, ezért csak vasárnap tudnék Miskolcra menni.
Neked ok?
Üvegtigris2006-02-21 17:27:32 // 1412
Engem biztos érdekelni fog : )
Face2006-02-21 16:25:35 // 1411
A kábelezést már elkezdtem, teremgarázsban szundikál a kicsike 2 hónapja... ott legalább kábelezni tudok. :))) Perpill már kiugrott minden kábel a kocsiból. :))))
kando.2006-02-21 16:17:47 // 1410
Akkor tavasszal/jó időben nekivágsz ? :-)))
Face2006-02-21 16:09:06 // 1409
Hát, én örülnék a legjobban ha nem kéne erre pénzt áldoznom.. de se műhelyem ahol felemelhetném a kocsit és kikaphatnám a motort, se célszerszámaim, se szaktudásom nincs hozzá sajnos. Még a szétszedés meg a legózgatás sikerülhetne is, de tökéletesen behézagolni pl... :(
Meg a Haynes manualom is csak a négy sebbességes Sud váltót tárgyalja részletesen felújítás ügyileg....
Amúgy szerintem a kábelezés nem olyan vészes, főleg a minimál elektronikás Sprintnél. :))) Ja erről jut eszembe, készül egy új kapcsolási rajz Sprinthez pár kiegészítéssel, javítással (direktbe kapcsolt fényszórók relésítése pl. stb..) Ha érdekel valakit majd felteszem. :))
bb182006-02-21 12:57:07 // 1407
jóóvanna nem neked cimeztem...
bb182006-02-21 12:42:15 // 1405
egyáltalán nem veszélyes a dolog, ha kicsit is van affinitásod a szereléshez akkor menni fog. max jol oda kell figyelni.
bag2006-02-21 00:45:24 // 1404
Szia Mviking!
Úgy néz ki ezen a hétvégén el tudnék menni a maszkért Miskolcra. (inkább szombat de ez még változhat) Ha neked is ok, írj ;)
bag2006-02-21 00:39:36 // 1403
a gyújtásnál mire jutottál? ;))
pb_2006-02-20 23:02:56 // 1402
Attól függ kivel csináltatod. De sztem, ha már a kábelezésnek nekiálltál, akkor a váltónak is hozzáláthatsz.
Face2006-02-20 22:58:05 // 1401
hehe kebelezes...szoval kabelezes :)))))
Face2006-02-20 22:57:01 // 1400
Udv,
Uraim, egy olyan kerdesem lenne nekem, h manapsag kb mennyibol lehet megcsinaltatni egy komplett valtofelujitast a Sprintovicsba? Tavasszal ugyanis aktualis lesz a dolog, ha kesz a kebelezes... :)))
Lenyeg a lenyeg van 3 valtom, 1 kocsiban 2 a pinceben ezekbol ,+ uj alkatreszekbol ha kellenenek, kene legozni egy 100%-os patent darabot.
Whiteskull2006-02-12 19:43:30 // 1399
Nem kellenek ilyen átlátszó indokok, hogy ide írhass. :))))
Gery832006-02-12 19:16:12 // 1398
De mi lesz a frissen fényezett GTV képekkel?!
Kifúr a kíváncsiság!
veteranviking2006-02-12 19:08:54 // 1396
Na ezt nem ide akartam bocsi:-((
veteranviking2006-02-12 19:07:38 // 1395
Whiteskull2006-02-12 10:54:34 // 1393
:-)))) Posta, az órával együtt megoldható?
Scott2006-02-12 09:07:03 // 1392
Az igen ! Lezsírozva, becsomagolva.. :)))))
Gery832006-02-12 08:18:55 // 1391
bb182006-02-11 19:14:42 // 1390
összegezhetjük ugy is, hogy nem mindegyikben van elögyujtás szabályzás, mert a map szenzorrol is kap jelet a terhelés függvényében, és a fordulatot is tudja ugyi. innen meg már felesleges a mechanika, mert a computer is el tudja látni a feladatot.
Whiteskull2006-02-11 16:50:22 // 1389
Igen-igen ez az. :)))))
kando.2006-02-11 16:06:05 // 1388
A rajz alapján olyannak tűnik, mintha két záróérintkezője lenne (a szeknnelt rajz szerint), amit meg alája tettél, schematic rajz, ott meg morzeérintkezős relé van... Tényleg érdekes...
Face2006-02-11 15:55:36 // 1387
kando.2006-02-11 15:07:03 // 1386
A reléhez kapcsolódva, ha jól értem, amit ítál..
Ha egy relébe mint jelvezeték egy megy be és kettő jön ki és hol ide, hol oda kapcsolja a bemenő vezetéket a két kimenet között, morze-érintkezős relének nevezik...
De hogy ezt azon a rajzon hogyan jelölik, majd megnézem (mármint a Te rajzodon, mert van ennek szabányos jelölése is..)
Gery832006-02-11 13:59:17 // 1385
Whiteskull2006-02-11 13:48:10 // 1384
Egy kis segítséget kérnék.
Nincs valakinek feleslegbe egy olyan műanyag közösítő, vagy mi a francnak hívják, ami a légszűrőház tűzfal felőli részére van felerősítve, és belemegy 4 vékony vákumcső a porlasztókból, két vastagabb (szerintem) vákumcső, és a kartelgáz bevezető vastag gumicső.
Bocsi, de szakszerűbben nem tudtam megnevezni.
A másik, ettől lehet-e, hogy össze-vissza jár a motor?
Face2006-02-11 13:13:04 // 1383
Most nézem h ez a csoda duplajeladós elosztó már előkerült itt a topikban...(180-as hozzaszólás....) Innen loptam is egy képet ugyanis a helyzet tovább bonyolódik...Van ez a relé ami zárja a fehér veztéket a kékhez meg a barnához amikor kapcsol.. legalábbis eddig ezt hittem mert a két terminál rajta 87 illetve 87b jelölésű amikbe belemegy a kék és a barna... csakhogy tegnap felnyitottam ,illetve elkezdtem kiméregetni...Kiderült h ebben a Sipea 2H jelű relében a 87b terminál ugy funkcionál mintha 87a lenne...pfff...tehát ez egy ide -oda kapcsoló relé...Viccesek ezek az olaszok mit ne mondjak...(vagy nincs ilyen relé jelölés szabvány?..)
Azaz amig a cucc bent volt a kocsiban a fehér vezték folyamatosan közösítve volt a barnával...(Báááár azt is eltudom képzelni h az előző tulaj rakta be ezt relét direkt, h közösítse a fehéret a barnával az eredeti kábelezés átkötögetése nélkül...)
Ezen felbuzdúlva lementem a pincébe gyujtás alakatrészeket keresni az "alkatrész raktárba" tanulmányozás céljából.. :) Szét is bontottam két Marelli elosztót, egy vákumdobosat, illetve egy ugyanilyen duplajeladósat.A megállapításaim:
-A jeladók egyformák bennük és szerintem indukciósak (2 vezeték jön ki belőlük, nem 3 mint a hall-ból)
-A két jeladó egyik vezetéke (mindkettőnél a felső, az egy jeladós elosztóban ez fekete szinű) közösítve van, ebből lesz a fehér vezeték a csatlakozónál a 3as dugasz közpéső terminálja...
-Szerintem a két jeladó nem egyszerre adja a jelet mert nem egyszerre vannak az érzékelőik előtt a forgó tengelyen lévő "kisfülek" , kb 1-2mm eltérés van-
-A dupla jeladóson kisebbek a röpsúlyok mint a sima vákumoson
Tehát a kérdés annyiban vátozik h ha tényleg nincs jelentősége a 3.ik vezetéknek, ahogy azt Scott mondta akkor melyiket kell 3.ik veztéknek tekinteni? A közösítettet vagy a második jeladó másik pólusát? :))))
Tudom, tudom biztos untok már a hülyeségeimmel :)))))
Azaz amig a cucc bent volt a kocsiban a fehér vezték folyamatosan közösítve volt a barnával...(Báááár azt is eltudom képzelni h az előző tulaj rakta be ezt relét direkt, h közösítse a fehéret a barnával az eredeti kábelezés átkötögetése nélkül...)
Ezen felbuzdúlva lementem a pincébe gyujtás alakatrészeket keresni az "alkatrész raktárba" tanulmányozás céljából.. :) Szét is bontottam két Marelli elosztót, egy vákumdobosat, illetve egy ugyanilyen duplajeladósat.A megállapításaim:
-A jeladók egyformák bennük és szerintem indukciósak (2 vezeték jön ki belőlük, nem 3 mint a hall-ból)
-A két jeladó egyik vezetéke (mindkettőnél a felső, az egy jeladós elosztóban ez fekete szinű) közösítve van, ebből lesz a fehér vezeték a csatlakozónál a 3as dugasz közpéső terminálja...
-Szerintem a két jeladó nem egyszerre adja a jelet mert nem egyszerre vannak az érzékelőik előtt a forgó tengelyen lévő "kisfülek" , kb 1-2mm eltérés van-
-A dupla jeladóson kisebbek a röpsúlyok mint a sima vákumoson
Tehát a kérdés annyiban vátozik h ha tényleg nincs jelentősége a 3.ik vezetéknek, ahogy azt Scott mondta akkor melyiket kell 3.ik veztéknek tekinteni? A közösítettet vagy a második jeladó másik pólusát? :))))
Tudom, tudom biztos untok már a hülyeségeimmel :)))))
Whiteskull2006-02-10 21:31:15 // 1382
Szerintem az 1-es verziónál maradj, és majd utána ha gondolod megcsinálhatod teljesen eredetire. Valahol úgy is ez a cél.
Scott2006-02-10 21:07:11 // 1381
Én az egyes opcióra szavazok. Úgy a legegyszerűbb. Eddig sem volt bekötve.
pb_2006-02-10 20:34:22 // 1380
Én a 2-es opciót felejteném. Sztem mindenképp a gyári állapot visszaállítására kéne törekedni.
Face2006-02-10 20:27:00 // 1379
Uraim, akkor végül mire jutottunk?Szerintetek mit csináljak, az opciók:
-1, Fehér kábelt nem kötöm sehova,mert ugyis mindegy...
-2, Elosztót lecserélem egy vákumdobosra mert azzal jobban járok optimalizálódik az előgyújtásom...
-3, Megpróbálom helyreállítani az eredeti svájci konfigurációt a manual kapcsrajzához igazodva 1 relével+ hömérséklet szenzorral ami odazárja hideg v meleg (ez meg tisztázandó) motornál a fehér kábelt a 2 másik kábelhez, mert úgy nekem jobb lesz, optimalizálódik a gyújtásom...
-4, Tovább kutakodok a témában és a legvégére hagyom a dolgot az újrakábelezésnek hátha addigra új infok birtokába jutok...
:-))))))
Face2006-02-09 16:49:57 // 1377
Jelentem megnéztem az elosztófedelet, tényleg nincs rajta vákumdob!Viszont kinyitni nem tudtam, mert hülye fejjel túl kicsi csavarhúzót vittem magammal... :))
Whiteskull2006-02-08 22:46:55 // 1376
A röpsúlyok nem siettetik inkább a gyújtást. Nagyobb fordulat - nagyobb előgyújtás. Lehet, hogy tévedek.
Scott2006-02-08 22:25:11 // 1375
Összegezzük a dolgokat : mindegyik fajta elosztóban vannak röpsúlyok, ami a ford. számtól függően késlelteti a gyújtást. Ezenkívűl van a vákuumkamra, ami még a terheléstől függően plusszban késleltet ( attól függően mennyire van nyitva a folytószelep, mekkora vákuumot szív a karbi ). A dupla jeladós elosztóban asszem eltérő röpsúlyok vannak :)
Face2006-02-08 22:19:25 // 1374
Nemtom, holnap kimegyek a garazsba, es megnezem az elosztofedelet h tényleg nincs-e rajta vákumdob.