Fórum >> Típusok >> Sprint

a2005-03-31 14:13:55 // 123
Láttyátok feleim szümtökkel, hogy a Nagy Igazságosztónak vala igaza? :))))
Olasz2005-03-31 13:49:26 // 122
Ebbe most már jobban belegondoltam, és erre a kovetkeztetésre jutottam: IGAZATOK VAN!!! Már emlékszem!!! Amikor Én kicseréltem külső fékesre, akkor kiraktuk a hátsó fékeket is, pont a kézifék miatt, és már beugrott, hogy az tárcsafékes volt! Tehát a régebbi Sprint tényleg tárcsafékes! Ha vkinek nem, akko ott buherálás vóóót már vmikor...
Olasz2005-03-31 13:43:32 // 121
Az árát azé ellökhetnéd a mailemre! Hátha elkel.... :-)))
Inner Circle2005-03-31 13:40:13 // 120
Eztet írja Tim az oldalán: Till 1985: inboardly mounted front disc brakes with a diametre of 258 mm. Rear disc brakes with a diametre of 233 mm. Independent hand brake working on common front caliper pads. Since 1985: outboardly mounted front disc brakes. Rear drums. Independet hand brake working on the rear brake drums.
Inner Circle2005-03-31 13:35:06 // 119
Olasz, azért majd szólj rám ha aktuális lesz az 1.7 16V konverzió, mert van itthon egy ilyen motorom a garázs sarkában (kábelköteggel, komputerrel, cross member-rel) amivel nagyon nem tudok mit csinálni :-)
Olasz2005-03-31 13:32:53 // 118
Én nem tudom.... azt tudom, hogy a Sudnak van hátul tárcsaféke. Szerintem azé dobja ki arra az adatbázis. Úgy tudom a 33-as dobféke volt hátul... De utána szagolok a szakirodalmakban... :-)))
a2005-03-31 13:19:22 // 117
Mármint a régi Sud Sprintre... Hátul dobfék a Sprint megjelenésével lett.
a2005-03-31 13:18:50 // 116
No :) Nekem megvan a Nagy Haynes Manual, és az kimondottan hátsó tárcsafékeket hoz :)
Olasz2005-03-31 10:56:43 // 115
Mindenhonnan kiesnek e rugók???
Olasz2005-03-31 10:55:50 // 114
Bontókban (pl.: Vecsés) kb 5e/db, de ha jól tudom a Lada Zsiga lámpa is jó bele...
sprint832005-03-31 10:20:38 // 113
Sziasztok.Még mindig nem tud senki elsőlámpát a kocsimhoz?Most egy Ritmo lámpa van benne de az átmérője nagyobb egy centivel.Nem tud valaki olyan autót aminek ugyanekkora a lámpája(ha nem tudok hozzá szerezni)?
Jankesz2005-03-31 10:11:06 // 112
A gátlók újjak,a hátsó már be van rakva,gázos KYB. Ezzel semmit sem tudok csinálni, mivel tök fedett,röviditeni sem lehet,mivel a hátsó toronymerevitőm már nem is fért rá vissza,rövid a szára. Apropó!Nem kell vkinek egy hátsó toronymerevitő? Az elsők olajos Monroek lettek,ezeket kéne röviditenem? Gondolom az ujjat még nem kell keményiteni...Jól gondolom?
Olasz2005-03-31 09:42:27 // 111
A-a-a... No: Nem a rugóddal lesz a baj. A rugo akkora amekkora, de a gátlót hozzá kell "rövidíteni". Vagy a benne levőt kikeményíted, így nem fog elengedni, ha felemeled, vagy rövidebbet veszel... Nekem is ki lett keményítve, és vágva lett a rugókból, és tökéletes. U.i.: CSAK A HÁTSÓ RUGÓT SZABAD VÁGNI!!! Az elsőt össze kell "préselni" és a rugótányért hozzáigazítani!!!
Jankesz2005-03-31 09:32:32 // 110
Nos akkor nekem ilyen rugó kéne.:) Elég gányolt ültetésem van hátul,felemelem az autot és kiesik a helyéről a rugó! Tudsz esetleg ilyen rugót?Vagy rendeljek Vogtlandot súllyos pénzért?
Olasz2005-03-31 09:27:37 // 109
más a gátló is meg a rugó is meg a féktárcsa is meg a féknyereg is :-))) Sokkal erősebb a fékhatás (de még ez sem elég), 3 cm-rel gyárilag be van ültetve, és erősebb a rugó is...
Olasz2005-03-31 09:24:37 // 108
.... de lehet hogy mégsem jó a csíklámpásé??? hmmm...
Jankesz2005-03-31 09:24:13 // 107
Az 1.7 16vnek eleve sportosabb a fútóműve?Vagy csak a rugója?
Olasz2005-03-31 09:23:46 // 106
Ez így van... megegyeznek. (mint megannyi másban) De a csíklámpásé is jó bele...
Olasz2005-03-31 09:17:32 // 105
Belsőfékről külsőfékre... Ha megvan a komplett futómű, akkor kezdőthet az atrakció! Könnyen alámehet, de nem árt, ha van egy-két lengőkar még nálatok. Azért jó egy bontó a közelben, mert ha jól emlékszem kb 3 fajta hosszban létezik lengőkar a 33-ashoz (csak pár cm eltérésűek), és hát hogy őszinte legyek, csak próbálgatással derül ki, vagy tényleg érdemes időt szánni a pontos méregetésre. Egyébként pár óra alatt megvan... Nekünk mázlink volt, mert egy 86-os 33-asból vettük ki a cuccokat, és minden stimmelt (bár minden "változó" alkatrészt odakészítettünk, hogy csak csere-berélni kelljen, ha az első nem jó)... Azé a legpöpecebb, ha egy 16szelepes 33-as futóműve kerül alá, extraként van benne még ABS jeladó is :-))) ...ja és érezhetően jobb is. Főleg ha későbbiekben mondjuk belecsomagoltok egy 1.7 16V-s mocit...
Jankesz2005-03-31 09:15:41 // 104
Az enyém elöl külsős,hátul dobfékes. Ha jól tudom ez ugyan olyan mint a 33as-é -87ig?. Tényleg vicces,furcsa megoldás a belső fékes megoldás,én úgy hittem hogy a rugozatlan tömeg csökkentése volt a céljuk..Vagy csak a marketingjük?:)
Olasz2005-03-31 09:10:13 // 103
Én is úgy tudom, hogy csak dobfék volt hátul.... Egyébként ha belsőfékes Sprintje van valakinek, bármilyen furcsa is, a kézifékek tényleg előre fognak!!! Néztek is nagyot a vizsgán, amikor behúztam, és várták hátul a fékhatást!!4 :-)))) A külsőfékeseknél értelem szerűen hátul van... Az olaszok eléggé feltalálják ám magukat: Miért is van belsőfék elöl??? Mert naon sok cucc maradt a Sud-ból amit fel kellet volna használni valamire! Így került a Sud hátsófékéből jópár darabka előre, és lőn lett belsőfék!!!
Üvegtigris2005-03-31 08:57:52 // 102
Egyelőre még úgy ahogy eddig, mert csak nyáron érek rá megcsinálni... :( De a következő: A típusleírásban miért található ez a leírás?: Ekkor a műszaki tartalom is változott kissé. Többek között az első féktárcsák is kikerültek a féltengelyek külső oldalára, a hátsó tárcsafékeket dobfékek váltották fel - habár ez visszalépésnek tűnik, gyakorlatban semmilyen hatással nem volt a fékerőre - és a kézifék is áttevődött a hátsó kerekekre. Az enyém is mint a tied elöl belsőfékes, hátul pedig tárcsa...?
Jankesz2005-03-31 08:27:55 // 101
Te vagy.. Na hogy áll a gép?
Üvegtigris2005-03-31 08:14:53 // 100
100-adik hozzászóló... :)
Üvegtigris2005-03-31 08:13:49 // 99
Én akarok lenni a
Jankesz2005-03-31 08:05:33 // 98
Ez aztán a Puzzle! Sajátkezűleg?Nem semmi.
sprint832005-03-30 11:41:59 // 97
Belsőfékes egyébként.A 33-as futóművét könnyen belelehet rakni?
Olasz2005-03-30 11:35:45 // 96
Hmmm... külső vagy belsőfékes??? Külsőfékes: Elvileg nem kéne naon nagy külömbségnek lennie, hacsak a gumid nem szar esőben (attól még lehet jó szárazon pl.: Yokohama). Belsőfékes: Esőben nagyon sok vizet ver fel oda a verda, és semmiféle védelem nincsen mint kívül pl a felni. Gyakorlatilag folytonos áztatásban van olyankor, nem tud nagyon kiszáradni, és hát ugye a tapadást nem könnyíti a víz... Megoldás??? Én külsőfékesre csináltam meg a belsőfékes Sprintovicsot... lett javulás...
Azmo2005-03-30 11:20:26 // 95
Bazz, ez aztán a szép lego készlet:)
sprint832005-03-30 10:44:02 // 94
Hali!Valaki tudja, hogy miért van az, hogy ha vizes a tárcsa akkor csökken a fékerő.Erre tudtok valami megoldást?
Olasz2005-03-30 10:42:17 // 93
az Én mai képem....

a2005-03-29 12:27:29 // 92


A mai kép
a2005-03-29 09:41:59 // 91
Öööö... Külsőről volt szó :) És mivel mindkettőt egy azon személy tervezte, ugyanabban a szellemben, ráadásul igen hasonló formára, ezért szerintem rá lehet mondani, hogy igen közeli rokonok :)
Inner Circle2005-03-27 10:01:50 // 90
Gondolom ismeritek ezt az oldalt: http://alfasud.alfisti.net/indexe.htm Ez egy határozottan szimpatikus szerkezet... http://alfasud.alfisti.net/gioe.html
Inner Circle2005-03-27 09:57:07 // 89
Annyiban "igen rokon szerkezetek", hogy semmi közük nincs egymáshoz a formatervezőjükön kívül - mondjuk ezeknél kevésbé hasonló Alfák is megtévesztették már az embereket, mikor volt itthon egy törött 33-asom és egy motorhibás 75-ösöm, apám megkérdezte hogy nem lehetne-e átépíteni a 33-as motorját a 75-be. Kétségkívül szexi lett volna egy boxer 75, habár gyakorlatilag lehetetlen :-))) Az Alfetta GT '74-ben jött ki és ahogy neve is mutatja, a felső-középkategóriás Alfetta kupéváltozata volt, elég horribilis összegért. Az Alfasud Sprint viszont a megfizethető élményt jelentette Alfasud alapon, így a kettőnek a megtévesztésig hasonló külső mellett műszakilag egyáltalán nincsen közös pontja, legfeljebb a váltó mellé szerelt fékek :-) (Boxer-elsőkerékhajtás és soros-transaxle-hátsókerékhajtás.) Érdekesség, hogy mindkettő túlélte az "anyatípusát" és mindkettő megvált az arra utaló típusjelzéstől, a vége felé már mindkettő csak a saját típusnevén futott.
Gery832005-03-27 09:06:14 // 88
Hö-hö...
Ez már döfi!
Gery832005-03-27 08:58:36 // 87
Sziasztok! Ha esetleg valaki tud egy eladó külsőfékes sprintet alkatrésznek, az légyszi dobjon meg egy üzenettel. Nem gond ha a kaszni teljesen szét van rohadva. Úgyis a futómű és a 'belsőségek' a lényegesek. :) Köszi!
dArk2005-03-25 22:38:04 // 86
No sracok meg regebben elkezdtem scannelni egy haynes sprint manualt. Az eddigi kepek itt vannak: http://dark.etox.net/jpg/ ill. ide fognak kikerulni a kesobbiek is. Üvegtigris amint hozzajutok a konyvhoz (elhagytam valamerre) elkezdem behuzni a motorrol az infokat, addigis van 33 manual pdf-ben itt: http://dark.etox.net/33/ Jahh, es nezzetek meg a projecteket az alfapoweren, szimpatikusak a sracok ;] A kedvencek: http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=10074 - turbos sprint http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=8984 - sprint felujitas meg lattam egy k*ajo 164 epitest vhol, az auto elejet ujraepitettek zartszelvenybol meg uvegszalas muanyagbol, de azt nem talalom ;]
Olasz2005-03-25 20:02:01 // 85
Ezek naon durvák..... Ilyen az enyém is....
a2005-03-25 14:45:03 // 84


A mai kép
a2005-03-25 14:42:01 // 83
Hmm :) Szerintem naív vagy :) Szerintem nincs olyan Sprint a világon, amin az még egyben van :) Szerintem :)
Olasz2005-03-25 10:38:37 // 82
Keresek: Kéne nekem egy dolog a csomagtartóba. Az a fekete műanyag, ami közvetlen a két kúpos zár befoglaló luka között van, amibe be lehet helyezni az ablakfűtés és ablaktörlő csatiját. Ez egy elég hosszú és keskeny fekete műanyag rész, és nekem darabokban van csak meg. előre is thx
Olasz2005-03-25 10:27:57 // 81
No erre varrrrrjatok gombot:





Olasz2005-03-25 10:25:20 // 80
Még egy gyönyörűség:





a2005-03-25 09:32:39 // 79
Elhiszem, hogy meg tudod különböztetni :) De ha véletlen "benézi" valaki, azon sem csodálkozom, mert igen rokon szerkezetek :) Le sem tagadhatnák a testvérséget :) Bár nekem inkább a Sprint jön be. :)
explosive2005-03-25 07:30:56 // 78
Bocsi rosszul fogalmaztam:) de egyszerüen bele vagyok örülve ezekbe a "régi" gépekbe.
Jankesz2005-03-25 07:04:55 // 77
Van egy fölös bal oldali ajtóm.Ha érdekel vkit szóljon bátran.
a2005-03-24 16:36:42 // 76


A mai nap képe...
Olasz2005-03-24 13:59:20 // 75
No mondok Én vmit..... Fogsz egy normál légszűrőházat, a torkokkal együtt, fogod a dobozt, és jó messzire elhajítod... A leömlőkre hegeszteccccc 2-2 csövet, picit kisebb mint a torok magassága. Ha ezzel megvagy, akkor felpolíroztatod, és a torokra heggggesztett 2 kis cső közé szivacsot tömköccccc. No. Ha ez megvan, akkor kb 4000 / db áron veszel 4db motorhoz való sportlégszűrőt. Tehát ha a sufni yuning részét (hegesztés) meg tudod oldani, akkor az egész megáll max 15e pénzből. Amire figyelni kell: A gázbóvden pont a légszűrőház alatt fut, tehát széles légszűrő nem megy rá, mert beleérne! Erre figyelj! Ha jösz Esztergomba, akkor megmutatom. Fotóm nincs róla, de vmikor csinálok!
Olasz2005-03-24 13:53:35 // 74
Már a garázsban figyel felpolírozva! :-)))))))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak