Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
GT Ɨ|ѯ2020-12-24 14:30:21 // 25690
többek között...:-)
Liquid2020-12-24 14:09:19 // 25689
Vegyél egy 3.2V6 159 TI-t és szerelj bele egy Busso-V6-ot, na az karaj lenne. :)
Kócosw2020-12-23 21:24:38 // 25688
Wikipedia :"3.2 V6 JTS... gebaut in Australien von GM Holden"....
Kócosw2020-12-23 21:21:20 // 25687
nah annak olvass utána... nagyon... kétszer 🤪😝 Érdemes meglesni mennyiert adnak mobilen egy busso v6 os autot, es egy 159 et 3.2 vel... elarul mindent...
Benji2020-12-23 21:09:40 // 25686
Hát nem tudom, gyönyörű hangja van a busso motornak, de azért a 159 ti gyönyörű és komfortos is. 😄 a motorról nem sokat tudok MÉG!
Kócosw2020-12-23 21:06:45 // 25685
Remélem a 3.2 alatt a Busso t értetted ( és nem a 159 ben lévő 3.2 - t 😬) 🤪
Benji2020-12-23 20:27:58 // 25684
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm hogy válaszoltatok, elmondtátok a véleményeteket. Egyenlőre még csak szimpla spekuláció volt az egész, valahogy gondoltam én is hogy ebből sokkal többet nem lehet kihozni, csak gondoltam először kérdezek...:D Nektek több tapasztalatotok van ebben, ezért is fordultam a második családomhoz, hozzátok alfásokhoz :) egyenlőre úgy néz ki hogy élvezem tovább a gépet, kicsit spórolgatok és aztán lehet az lesz a vége hogy jövőre ilyenkor már áttérek egy 3.2-re és majd kérdezgetem hogy kihez kell menni kipufogórendszert csináltatni. Persze nekem már most is nagy élményt ad ez a kocsi, egy 156 1.9 8v-ből átülve, csak hát kicsit kezdem megszokni a pacikat.
Ui.: Úgy érzem ezt a fórum dolgot sűrűbben fogom forgatni, mert eléggé megtetszett, nagyon jó érzés hogy ilyen segítőkészek vagytok. Amennyire lehet majd én is segítek mindenkinek :)
Ui.: Úgy érzem ezt a fórum dolgot sűrűbben fogom forgatni, mert eléggé megtetszett, nagyon jó érzés hogy ilyen segítőkészek vagytok. Amennyire lehet majd én is segítek mindenkinek :)
Föckös2020-12-23 18:11:20 // 25683
Tegnap csináltunk egy Brerát "Kevéskilóméteres" Tomi barátom új szerzeménye.
209lovas, kapott egy full-t (egr dpf flap meg remap).
95mm3, és elég határozottan szedte a lábát.
Nekem ennél több nem kéne.
De émmá nem vagyok ifjú titán, hanem negyven.
De ismerek itt olyat, aki Wartburgot reszelgetett... Mondom én, aki hegyes tengelyt rakott a Zaporozsecbe :-)
Benji, hallgass a többiekre! Megmarad egy csomó pénzed!
Első körben irasd meg, aztán hagyd is úgy :-)
Azért az nem véletlen, hogy Ákoskám sem 5 hengeresben késziti az extrém autóit már.
209lovas, kapott egy full-t (egr dpf flap meg remap).
95mm3, és elég határozottan szedte a lábát.
Nekem ennél több nem kéne.
De émmá nem vagyok ifjú titán, hanem negyven.
De ismerek itt olyat, aki Wartburgot reszelgetett... Mondom én, aki hegyes tengelyt rakott a Zaporozsecbe :-)
Benji, hallgass a többiekre! Megmarad egy csomó pénzed!
Első körben irasd meg, aztán hagyd is úgy :-)
Azért az nem véletlen, hogy Ákoskám sem 5 hengeresben késziti az extrém autóit már.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-23 15:07:42 // 25682
A TBi-nél az előny a hátrány :-) Könnyű az eleje, kipörög.
A 2.4 orra nehezebb, plusz az automatában van egy nyomaték kontrol "izé", négy év alatt párszor láttam a kipörgésgátló ikonját. XD A váltó is beleszabályoz valahogy (nyilván a konverter beállítással), nem ástam bele magam, hogy mit mikor csinál. A lényeg, hogy sosem küzd, nagyon elegánsan teszi le a nyomatékot.
230-250 ló egyébként szerintem is bőséggel elég, szerintem teljesen kerek úgy az autó. Versenyautó sosem lesz, ez a motor az automatával társítva nem a nyers erőről szól. Viszont baromira finoman működik, és ehhez pont az automata váltó tesz hozzá nagyon sokat.
A 2.4 orra nehezebb, plusz az automatában van egy nyomaték kontrol "izé", négy év alatt párszor láttam a kipörgésgátló ikonját. XD A váltó is beleszabályoz valahogy (nyilván a konverter beállítással), nem ástam bele magam, hogy mit mikor csinál. A lényeg, hogy sosem küzd, nagyon elegánsan teszi le a nyomatékot.
230-250 ló egyébként szerintem is bőséggel elég, szerintem teljesen kerek úgy az autó. Versenyautó sosem lesz, ez a motor az automatával társítva nem a nyers erőről szól. Viszont baromira finoman működik, és ehhez pont az automata váltó tesz hozzá nagyon sokat.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-23 14:48:10 // 25681
De max 10-zel hagyott le, mert le kéne hogy tiltson 250-nél :-) Vagy esetleg chipelve volt az is, és akkor nem csodálkozunk :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-23 14:45:28 // 25680
Én is... én is..XD
Az autód alapból 190 ló sincs gyárilag, ha minden gyári rajta. Érezhetően sokkal gyorsabb autót lehet csinálni belőle egy chipeléssel.
Az elképzelésedet értem, de nem lesz úgy jó. A motort békén kell hagyni, mert nem az a szűk keresztmetszet. Maga a blokk, a dugók és a hengerfej is (!) bírják a húzást, ha jó állapotú, nem lehasznált darabot sikerült venned. Semmiféle motor vagy váltó erősítésen nem érdemes gondolkozni. Abban igazuk van az előttem szólóknak, hogy 1.9-ből is kijön közel ugyanaz a teljesítmény, ha csak a számok számítanak. Az 1.9-et olcsóbb megépíteni, mert olcsóbb az alkatrész, bárhol találsz hozzá bármit bontva.
Ugyanakkor én sem bírnék már visszaülni négyhengeres dízelbe, ezt is értem, nagyon nagyon más érzés.
Manky fórumtársunkat keresd meg, ha komolyan gondolod, ő van leginkább képben hardverileg és szofverileg is. Az automata váltó gyári limitje 460Nm, de ettől nem kell parázni, ha nem eszetlenül van tuningolva és használva az autó, akkor 500 fölött is bírja. Itt is alapkövetelmény, hogy jó állapotú, nem kopott váltónak kell lennie, különben garantált a szívás. Van példa ennél lényegesen nagyobb nyomatékra is, kb EZ kihozható.
Azt azért gondold végig, hogy pontosan mire kell a 300 vagy több ló? Egyenesben gyorsnak lenni, versenypályán használni, gyorsulásra kijárni vele? Nagyon nem mindegy. A motorerő egy dolog, azt le is kell tenni az aszfaltra, sőt meg is kell valahogy állni. Szóval semmiképp ne így gondolkozz ebben, hogy belenyúlsz könyékig a motorba első lépésként.
Cserélj turbót, tedd fel a 210 lovasét, és Mankyhoz vidd el, hogy írjon egy programot neked. Aztán vezesd és tegyél alá futóművet, féket ha kell. Aztán lépj tovább. Ez hosszú ösvény, ha egyszer belevágsz :-)
Az autód alapból 190 ló sincs gyárilag, ha minden gyári rajta. Érezhetően sokkal gyorsabb autót lehet csinálni belőle egy chipeléssel.
Az elképzelésedet értem, de nem lesz úgy jó. A motort békén kell hagyni, mert nem az a szűk keresztmetszet. Maga a blokk, a dugók és a hengerfej is (!) bírják a húzást, ha jó állapotú, nem lehasznált darabot sikerült venned. Semmiféle motor vagy váltó erősítésen nem érdemes gondolkozni. Abban igazuk van az előttem szólóknak, hogy 1.9-ből is kijön közel ugyanaz a teljesítmény, ha csak a számok számítanak. Az 1.9-et olcsóbb megépíteni, mert olcsóbb az alkatrész, bárhol találsz hozzá bármit bontva.
Ugyanakkor én sem bírnék már visszaülni négyhengeres dízelbe, ezt is értem, nagyon nagyon más érzés.
Manky fórumtársunkat keresd meg, ha komolyan gondolod, ő van leginkább képben hardverileg és szofverileg is. Az automata váltó gyári limitje 460Nm, de ettől nem kell parázni, ha nem eszetlenül van tuningolva és használva az autó, akkor 500 fölött is bírja. Itt is alapkövetelmény, hogy jó állapotú, nem kopott váltónak kell lennie, különben garantált a szívás. Van példa ennél lényegesen nagyobb nyomatékra is, kb EZ kihozható.
Azt azért gondold végig, hogy pontosan mire kell a 300 vagy több ló? Egyenesben gyorsnak lenni, versenypályán használni, gyorsulásra kijárni vele? Nagyon nem mindegy. A motorerő egy dolog, azt le is kell tenni az aszfaltra, sőt meg is kell valahogy állni. Szóval semmiképp ne így gondolkozz ebben, hogy belenyúlsz könyékig a motorba első lépésként.
Cserélj turbót, tedd fel a 210 lovasét, és Mankyhoz vidd el, hogy írjon egy programot neked. Aztán vezesd és tegyél alá futóművet, féket ha kell. Aztán lépj tovább. Ez hosszú ösvény, ha egyszer belevágsz :-)
Liquid2020-12-23 14:15:38 // 25679
A TBI alapból közelebb van a 210-220-hoz mint a 200-hoz, ott lefele csaltak a 2.4-nél inkább felfelé. A Tiborból is ki lehet hozni a 240-250 lovat, a 3.2V szívómotor, abból azért komolyabb alakítással lehet csak kicsikarni még valamit.
Liquid2020-12-23 14:09:40 // 25678
Egy jófajta átprogramozás után lesz 230-240 lovad, tedd rá a 210 lovas turboját, viszont lesz 500Nm nyomaték is, ez utóbbi lesz a probléma. Az enyémnél is úgy csinálta meg Manky, hogy ne szakadjon rá az összes nyomaték egyből a hajtásláncra.
Ami még probléma lesz az az erő átadása a talajra. Már a 200+ lóerővel is állandóan küzd a kipörgésgátló, szerintem jelentősen több erőnél már az is korlátozó tényező lesz. A Q4 sokkal jobb ebből a szempontból (is). :)
Ami még probléma lesz az az erő átadása a talajra. Már a 200+ lóerővel is állandóan küzd a kipörgésgátló, szerintem jelentősen több erőnél már az is korlátozó tényező lesz. A Q4 sokkal jobb ebből a szempontból (is). :)
Kau2020-12-23 11:03:54 // 25677
350-400 ló? Ha meg lehetne csinálni, megérne az annyit? Ha már elérsz 300-at, az nagy változás és az se olcsó. Kihasználni meg úgysem lehet, max gyorsulási versenyen. A gyári féltengelyek szerintem se fogják bírni. Váltó, fékek, minden cserés...
Persze a korodat látva, ennyi idősen minket se győzött meg senki, hogy ne csináljuk. :))
Kívánom, hogy sikerüljön! De azért csak óvatosan! ;)
Persze a korodat látva, ennyi idősen minket se győzött meg senki, hogy ne csináljuk. :))
Kívánom, hogy sikerüljön! De azért csak óvatosan! ;)
Kócosw2020-12-23 10:18:45 // 25676
5 hengerbol a 10 szelepes regebbi 156 ok stabilabbak motorilag. Egy kevlar kuplung meg par aprosag es 250 lo hozhato abbol is.
Zolibácsi2020-12-23 08:23:31 // 25675
hozzátenném, hogy jött egy 330xd és büszke 159-emet letolta autópályán mert elfogy a fordulatszám 240-nél. az meg ott még nyomatékcsúcson megy.
Zolibácsi2020-12-23 08:19:42 // 25674
1.8 tbi és 3.2 v6 nak semmi köze egymáshoz.
Ha sok felesleges pénzed van és dízellel akarsz erősíteni akkor 1.9jtd Q2 2.4 cuccokkal üzemanyag pumpa, porlasztók, stb stb a gtb 2056 turbóból egy jó 2060-at csináltatni, vagy készen megvenni a jtdmperformance-tól,
intercooler, olajhűtő, 330-as fékek előre, hogy meg is tudj állni.
nagyobb túrbót is el bírna szerintem, de az már a lenti fordulatszám tartomány használhatatlanságát is hozná.
Ha ez sem elég, keress egy jó 3.2 V6 Busso motoros 147-156-GT-t vidd ki az angolokhoz Autodelta-hoz és megcsinálják neked aprópénzért hogy 3700 ccm legyen, vagy akár még egy kompresszort is rá tesznek neked.
csak pénz kérdése, hogy mit és mennyit szeretnél rá költeni és használni is az autót.
Én mégegyszer nem indulnék neki 2.4 jtd vásárlásnak és tuningnak, mert anyagilag nem éri meg.
sem agilitásban sem erőben nem tud annyival többet mint amennyivel többe kerül
a kész kb 250 lovas 159-em
ugyanez a kb 210-220 lovas GT
és egy téligumis 0-100
Ha sok felesleges pénzed van és dízellel akarsz erősíteni akkor 1.9jtd Q2 2.4 cuccokkal üzemanyag pumpa, porlasztók, stb stb a gtb 2056 turbóból egy jó 2060-at csináltatni, vagy készen megvenni a jtdmperformance-tól,
intercooler, olajhűtő, 330-as fékek előre, hogy meg is tudj állni.
nagyobb túrbót is el bírna szerintem, de az már a lenti fordulatszám tartomány használhatatlanságát is hozná.
Ha ez sem elég, keress egy jó 3.2 V6 Busso motoros 147-156-GT-t vidd ki az angolokhoz Autodelta-hoz és megcsinálják neked aprópénzért hogy 3700 ccm legyen, vagy akár még egy kompresszort is rá tesznek neked.
csak pénz kérdése, hogy mit és mennyit szeretnél rá költeni és használni is az autót.
Én mégegyszer nem indulnék neki 2.4 jtd vásárlásnak és tuningnak, mert anyagilag nem éri meg.
sem agilitásban sem erőben nem tud annyival többet mint amennyivel többe kerül
a kész kb 250 lovas 159-em
ugyanez a kb 210-220 lovas GT
és egy téligumis 0-100
Benji2020-12-23 07:57:45 // 25673
Igen igen, az 1.9-ből biztos ki lehetne hozni. Csak azért nekem az 5 henger az megdobbantja a szívem, ennél lejjebb meg nem szeretnék menni, még fiatal vagyok hozzá :D. Számítottam arra hogy is hogy nem fogom tudni annyira felhúzni amennyire én gondoltam, de a 300 pacis határ kicsit furcsán érintett most. Köszönöm szépen az infót. Az 1.8 tbi-ből se lehet többet kihozni? végülis ott a 3.2-es, vagy azokat másból rakták össze? Esetleg a kettőből valami szörnyet kihozni
Zolibácsi2020-12-23 07:46:30 // 25671
A 2.4 JTDm nem egy tuning bajnok és a 159 fórumban sok konstrukciós hibát is körbe jártunk már. Voltak akik 300 le körülig jutottak, többségünk 240 körül. Automata váltó pedig még kevésbé bírja. Főbb problémákat a vizkőr sérülékenysége és ebből fakadó hengerfej repedés a gond. javítása most már inkább 1 millió forint körül jár. Garett turbo jobb stabilabb mint a kik turbó.
Ha rám hallgatsz, egy jó chipnel tovább nem mész. Amit rá költenél 1-2 millió forintot inkább egy 1.9 140-150 lovas dizelre tedd, ezt meg hagyd meg és élvezd autópályán.
1.9 dízel 2.4 cucokkal elvileg 300 le körül tud. Olcsóbb stabilabb könnyebb
Ha rám hallgatsz, egy jó chipnel tovább nem mész. Amit rá költenél 1-2 millió forintot inkább egy 1.9 140-150 lovas dizelre tedd, ezt meg hagyd meg és élvezd autópályán.
1.9 dízel 2.4 cucokkal elvileg 300 le körül tud. Olcsóbb stabilabb könnyebb
Benji2020-12-23 07:44:43 // 25670
Azon nem gondolkoztam hogy kicserélném, de ha van valami ami passzolna a volvo váltó helyére ami azért bírja a nyomatékot akkor simán az is lehet! egyenlőre még tervezgetem ezt az egészet, minnél több információt össze szeretnék szedni, és ha már összeállt az egész akkor állnék neki
Kócosw2020-12-23 07:38:40 // 25669
Sztem Tomi (Alfa 159) tud mesélni ezügyben, neki volt egy szöggyári 159 e. Dolgozott vele eleget anno.
Hát ha a 159 automata váltóját akarod hasznalni azt megerősíteni sztem nem lesz olcsó es egyszerű mutatvany. Az altalad celkent kitűzött teljesitmeny mellé komoly nyomaték is tarsul tarsul majd ahol a féltengelyek megerősítése is jó kérdés lehet.
Hát ha a 159 automata váltóját akarod hasznalni azt megerősíteni sztem nem lesz olcsó es egyszerű mutatvany. Az altalad celkent kitűzött teljesitmeny mellé komoly nyomaték is tarsul tarsul majd ahol a féltengelyek megerősítése is jó kérdés lehet.
Benji2020-12-23 07:25:41 // 25668
Sziasztok! viszonylag friss fórumos vagyok, alfás viszont annál inkább :P lassan 3 éve mióta vezetek csak alfim volt. Most egy 159-esem van, és most jöhet a kérdés hogy minek ez a duma ide ebbe a topicba. Arra gondoltam hogy erősebbé tenném a gépet. Ha volt már hasonló akkor légyszi szóljatok és akkor elkezdek kutatni az 500 oldal közül :D. Szóval a lényeg, most 2.4 200-210 ló körüli a kocsika. ezt szeretném felhúzni. Nem azon gondolkozom hogy csipsz+nagyturbóó nagykúler, hanem azzal kezdeném hogy belenyúlok a motortérbe. Váltó megerősítése (autómata), porlasztó, hajtókar stb. Most jönne első körön a kérdésem, hogy ez a kocsi mennyire jó tuning alap? Csinált már valaki hasonlót? A terv olyan 350-400 ló körül lenne. Van olyan erősebb dízelautó amiből 1-2 alkatrész passzolhatna? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
GT Ɨ|ѯ2020-12-03 16:36:30 // 25667
még egyszerűbb, ennyi:-)
Kócosw2020-12-03 12:21:38 // 25666
Jata iratott mar be gewindet
Zolibácsi2020-12-03 12:17:18 // 25665
gondoltam, hogy nem lesz egyszerű. Gondolom műszaki vizsgán nem csinálnak fotót hogy kék a rugó, szóval ha olyan helyre viszem ahol vakok vannak, vagy esetleg vakítani lehet akkor megint meg van oldva...
GT Ɨ|ѯ2020-12-03 11:07:22 // 25664
Ha magyar nyelvű a TÜV papírod akkor ok, NKH szemle, fizetsz aztán PMH okmányiroda, fizetsz, ha nem akkor 1 db fekete spray / ha van otthon már nem fizetsz / és pikk-pakk.
Utóbbi sokkal egyszerűbb és nem idegeskeded szét az agyad, ez mo.....
Utóbbi sokkal egyszerűbb és nem idegeskeded szét az agyad, ez mo.....
leopop32020-12-03 10:25:35 // 25663
Így van pontosan így kell utána kutyát sem érdekli
Föckös2020-12-03 09:14:07 // 25662
Jorije megmondta a megoldást.
Ott van a videon is, fekete festék, osztmá' gyári is.
Ott van a videon is, fekete festék, osztmá' gyári is.
Liquid2020-12-03 09:09:08 // 25661
háát, ennek nem tudom mi a menete. Kérdés elfogadják-e a tüv-öt, vagy kell átalakítási engedély meg egyebek. NKH. Bár lehet célravezetőbb lenne olyat megkérdezni aki csinált már ilyet.
leopop32020-12-03 08:40:47 // 25660
Kurva nagy videó az :DD
Zolibácsi2020-12-02 23:51:24 // 25659
Esetleg forgalmiba beleíratni? vizsga állomáson tüv papírral?
Liquid2020-12-02 23:20:50 // 25658
A rendőrök nem fogják szerintem nézni, de a vizsgán nem megy át, még akkor se ha a Jóisten eszküszik arra, hogy a gyárban került bele. Ahogy Jorjie mondotta, rá kell fújni a tüvtöt :)
Zolibácsi2020-12-02 22:34:43 // 25657
Igen azt láttam. Azért is írtam hogy kék rugók :)
Jorjie2020-12-02 21:40:27 // 25656
Rá kell fújni a TÜV papírt :-DDD
Zolibácsi2020-12-02 20:54:41 // 25655
Hali, van valakinek tapasztalata, hogy állítható billstein sport futóművet kék rugokkal, kell esetleg és hogyan kell forgalmiban be íratni? Milyen papírokat kellene be szereznem? Érdemes vesződni vele? Mennyire nézik a rendőrök és a vizsgán?
Kócosw2020-11-29 20:45:14 // 25653
jah a csicsafóliázást elfelejtettem... láttuk Alfacityn a válogatást.
gradvolttomi2020-11-29 14:34:21 // 25652
Igen, sajnos...
Kócosw2020-11-29 13:12:56 // 25651
ennyi ma a tuning. porba rakva csicsafelni...
GT Ɨ|ѯ2020-11-29 10:58:00 // 25650
hááát...érdekes, vannak benne jó dolgok de ennyi munkával és beleölt pénzzel...hááát:-)
gradvolttomi2020-11-28 05:57:49 // 25649
GT Ɨ|ѯ2020-11-14 16:52:26 // 25648
leopop32020-11-11 08:57:08 // 25647
Be is linkeltem őket :)
leopop32020-11-11 08:41:56 // 25646
Köszi hogy szóltál pótolom is 😁
GT Ɨ|ѯ2020-11-11 07:17:35 // 25645
Kócosw2020-11-11 06:00:14 // 25644
jah persze, rakassad összefele velük...
Dévid2020-11-10 21:07:14 // 25643
Nem illik ez hozzád, túl világos. De tudok egy csipesdieselt helyette, az jóval sötétebb kék. Jóval kevesebbet is fogyaszt most. Trélerrel vihető! :D
Piritu - 1.000.0002020-11-10 20:04:06 // 25642
A blogodban belinkelhetnéd a videókat, könnyebb lenne megtálni :-)