Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

'''''2013-04-03 19:29:45 // 23641
Kicsit elkalandoztunk.Ricsi147 már hozzá sem mer szólni! Teljesen elrémisztettük! :-)
Pedig ő kezdte a témát.
Gyalu2013-04-03 19:08:47 // 23640
Az alap ötlet nem ez volt. Úgy voltam vele, veszek egy fiat coupe -t, a blokkot át rakom, kap egy chipet és lesz 220-230 Le. Kb. ennyi jön ki a gyári blokkból, turbóból és injektorból. De a coupe elkelt, mielőtt pénzem lett rá. Így vettem egy olajnyomás beteg blokkot... Innen meg már nem volt megállás.:) Na meg a blogban le is van írva.
Amúgy irreálisan drágák a GTA-k :(
'''''2013-04-03 18:52:03 // 23639
Most nem szeretnélek megsérteni de nem lett volna olcsóbb mondjuk egy 3.2gta 156 mint a tiedét átépítve 280lovat kihozni? Minimális piszkálással a gta is fölötte lenne.
Kicsit magamat is szidjam:én kb másfél millát költöttem a sok bisz-baszra ami benne van.Sosem térül meg,sőt,még elég sok minden van tervben,ami szép lassan meg is valósul.Sajna ez már a vírus! :-)
Taxi33™2013-04-03 18:20:18 // 23638
A kis harapós!! Tecc.
Gyalu2013-04-03 18:16:02 // 23637
A blokkomat ugyan az az ember építette, a kipufogót és a coolert pedig a fiat tulaja csinálja személyesen. Pár órát mát végig beszélgettem a sráccal és maga ajánlotta ezt a tengelyes megoldást. A hengerfej az övén és az enyémen ugyan az. Csak neki az alja teljesen más és egy jó nagy turbó van rajta :)
LacUS2013-04-03 17:21:44 // 23636
Véletlenül ismerem az autót. :) Nekem még a versenyen azt mondta a srác, nem szívó tengelyek vannak benne.. Ahogy itt sem írja, viszont "ugyanaz" a motor mint a Q4emben és a Tiedben és ő is azt írja,hogy gond nélkül megy a 280LE...Tényleg nem kötözködni akarok, csak volt némi közöm egypár ilyen motorhoz. :)
Gyalu2013-04-03 12:21:29 // 23635
Tévedés!
Portolt hengerfej, szívó vez tengelyek elfokolva, gyári szelepek és rugók =>590LE
GT Ɨ|ѯ2013-04-03 11:23:26 // 23634


hoooopppa...:-)
LacUS2013-04-03 11:10:13 // 23633
Hát, akkor a kék Q4-em a kivétel volt. :) Bár nem hinném.A szívó benzines tengellyel sosem mész 350 fölé, nemhogy 500.. :)
'''''2013-04-03 07:26:58 // 23632
Az a baj,hogy nincs a környékünkön olyan szerelő,aki karc nélkül vissza tudná adni a kocsimat.Messze meg nincs kedvem elvinni és idegennél otthagyni.Most befejezem a nitrót,ha sikerül megírassam Szabival és utána meglátom,mit bír még.
Föckös2013-04-03 06:13:52 // 23631
sajna korántsem elég az egér kiiktatása. adott határokon belül minél jobban vissza tudod hűteni a felforrósodott levegőt, annál sűrűbb lesz. minél sűrűbb, annál több a zokszigén, és annál több nafta mehet hozzá. Szóval Tamás, KELL neked a töltőlevegő visszahűtés, de nagyon. Elég sokat nyernél vele, ez az egyik, és szvsz legolcsóbb változtatás. Vagy nagyobb cooler kell, vagy vizes cooler, vagy wmi.
Gyalu2013-04-02 22:21:32 // 23630
280 Le nem jön ki a gyári injektorból és turbóból. De ez a kisebbik gond.
A nagyobbik az, hogy a gyári hajtóka és dugó 300Le ig bírja... Annak a cseréje pedig elég drága.
A hengerfej portolva és szívó benzines vez tengellyel 500 Leig elég. A mostani gt2871 is kb. 350 Le t tud, de egy 3071 már több mint 400 Le tud... Bár oda már illik egy egyedi leömlő is.
LacUS2013-04-02 21:49:58 // 23629
Egy Q4/Delta 16V motorból minimális reszelés és kész a 280LE, a blokkhoz hozzá se kell nyúlni :-) Ha hozzá nyúlnak és jól, akkor már 300 felett kell hogy járjon egy jó ecuval és hozzá jó programmal.
Gyalu2013-04-02 21:45:19 // 23628
Bár nekem nagyon bejön az alfa 155. Csak a Q4 ára elég borsos. Nem mintha lenne most pénzem bármire is :)
'''''2013-04-02 21:32:09 // 23627
Bocs,elnéztem!
Gyalu2013-04-02 21:16:45 // 23626
A Rolibaba autója 155, míg az enyém 156 :)
Nem tudom neki mi lett alakítva a blokkon, mert nekem az sem teljesen széria. Tervek szerint 280 Le körül kell legyen!
'''''2013-04-02 20:56:06 // 23625
Láttam faragod te is a motort.Rolibaba most árulja.
Gyalu2013-04-02 20:38:36 // 23624
Azt tudom, hogy van, csak kell hozzá egy plusz elektronika ami nyitja...
De egy jó csövezés és egy cooler nagyon sokat jelent! Pont úgy ahogy egy jó kipufogó!
'''''2013-04-02 20:34:02 // 23623
Csak a hangja miatt szokták betenni.Külön van dízelhez is lefújó egyébként.
mreni2013-04-02 20:30:42 // 23622
van akkora hangja mint egy benzinesen,ha jót választasz,de egyáltalán semmi előnye nincs(a hangon kívül)
Gyalu2013-04-02 20:27:19 // 23621
Dieselben nem vagyok túl jártas... Tényleg nincs túl sok értelme a dieselen a lefújószelepnek!
mizooo2013-04-02 20:25:55 // 23620
Alig van hangja a dízelen a lefújónak, mivel másképpen működik mint a benyás nincs akkora nyomásfelesleg gázelvételnél? Talán... :)
GT Ɨ|ѯ2013-04-02 20:19:07 // 23619
Csatlakozom!:-)
Gyalu2013-04-02 20:18:09 // 23618
Valamiért még is van dieselre lefújó szelep és szoktak is tenni...
'''''2013-04-02 20:12:15 // 23617
A nagyobb cooler egyébként mindenképp kell?Ha kiiktatja az ember az egr-t akkor csak hideg levegőt szív be.Az nem lenne elég változtatás?
'''''2013-04-02 20:09:39 // 23616
Ezt akartam én is írni.
mreni2013-04-02 20:08:42 // 23615
dízelre szintén nem kell lefújó :P
amúgy 60ból meg lehet oldani lazán ezt a témát.
Gyalu2013-04-02 20:03:22 // 23614
Egy valamirevaló cooler 30 körül van, hozzá a rozsdamentes csövek, szilikon összekötők és könyökök, bilincsek. Jahh és akkor még nem beszéltünk egy normális lefújószelepről!
Föckös2013-04-02 18:07:41 // 23613
dízelre? darab cső, azt hali :-))

a turbócseréhez valóban célszerű egy jól (nem túl!!!) méretezett cooler, de azért 100 alatt is ki lehet hozni azt szvsz
Gyalu2013-04-02 17:57:42 // 23612
A turbó cserével párhuzamosan illik egy normális interccolert és hozzá tartozó csövezést is cserélni. Ami nem csak a hatásfokot javítja, hanem a gázreakció is sokkal jobb lesz.
Egy ilyen beavatkozás kb. 100e huf.
Ezen felül jön egy normális turbó és hozzá a beállítások.
Esetleg egy jobb kipufogó is. Egy valamirevaló kipufogó is 100-130 full savállóból!
Föckös2013-04-02 17:46:31 // 23611
Goodboy cartárs autóját ajánlom figyelmedbe, azért elég szép blogot írt! (szabi programozta azt is)
Föckös2013-04-02 17:45:13 // 23610
az enyém még csak 170 paci körül van. talán nyárra meglesz a wmi, akkor olyan 200 körülire saccolom.
na meg még akaródzik egy decat, ettől ao fórum tapasztalatok szerint vagy 200al hamarább pörög fel a turbó.
200 lóig simán elhúzható a 10V, gyári alkatrészekkel.
Buksi2013-04-02 17:06:45 // 23609
Gratula! Nem semmi! :-)
'''''2013-04-02 16:16:54 // 23608
Turbón már én is gondolkodtam.Viszont akkor számolnod kell vele,hogy indulásnál nagy lesz a turbójuk.Amíg nem kapja el a fordulatot,addig lomhább lesz de utána nekilendül.Turbó meg a munkadíj, plusz pár dolog amit előre nem tervez be az ember,talán megáll 300-ból.Gondolom vannak itt páran,akik már tudják az árakat.
Ricsi 1472013-04-02 15:11:38 // 23607
Kezdem én is érezni a késztetést a további lépésekre, de szerencsére vagy nem szerencsére, anyagi okok miatt kénytelen vagyok várni... :S :D! Tiéd pedig már így is komolyan mehet, 210 LE, 470 NM :D ? Milyen módosításokat tervezel? Nekem ez a turbós dolog nagyon befészkelte magát a kis agyamba :D
'''''2013-04-02 14:58:51 // 23606
Most nem boxod van hanem a Szabi féle program.Vagy tévedek?
Gyalu2013-04-02 14:55:12 // 23605
Hány Le most az autód?
Föckös2013-04-02 14:47:47 // 23604
semmi:-) de ha van olyan aki 50-60ért beletesz még ennyi pacit, akkor királi:-)
Gyalu2013-04-02 14:38:19 // 23603
Bocsi:)
Föckös2013-04-02 14:36:57 // 23602
köszönöm! ez valóban hasznos információ! azért olvasd el a23555 hsz-t ;-)
Gyalu2013-04-02 14:08:08 // 23601
50-60 ezerért felteszik a kocsid fékpadra és írnak rá egy chip tartalmat. Ami egyedi, csak a tiedre való. Nem csak tuning hanem optimalizálás is. És nem az elektronika átverésén alapul, mint a boxok!
Föckös2013-04-02 13:58:58 // 23600
???????
Gyalu2013-04-02 13:32:22 // 23599
50-6 közt írnak neked egyedi chipet az autódra fékpadon, normálisan beállítva. Amivel műszakin is átmegy, mert nem kormol, mint a bolond!
Föckös2013-04-02 13:23:29 // 23598
sosem elég :-D már tervezem a köv apró módosításokat ;-)
Föckös2013-04-02 13:21:19 // 23597
megy is mint a disznyóóó!
Novitec box is qkorica jó egyébként, azt bátran ajánlom. Chipnél viszont egészen más az érzet, fentebb (IS) jól húz, a gázpedál reakciója nem olyan érzékeny.
sparco2013-04-02 13:13:08 // 23596
Nemsemmi lesz! ;) Gratula hozzá! :)
Gyalu2013-04-02 13:08:16 // 23595
Szépen LASSAN alakulgat az autóm is. Pár kép a projekt jelenlegi állásáról:
Alfa156_2.0_turbo
sparco2013-04-02 12:01:49 // 23594
Ha esetleg érdekelne valakit:

Dévid2013-04-01 22:25:03 // 23593
Csak azóta autót cseréltünk, Te fiatalabbra, én öregebbre váltottam. Most a fél-Alfát nem számolom, bár az is fiatalabb az enyémnél.
Piritu - 1.000.0002013-04-01 22:21:52 // 23592
Úgy bizony :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak