Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
Ricsi 1472013-04-03 20:44:28 // 23649
	Én se akarnám csak úgy össze gányolni ez egyértelmű, mindenképp profira bíznám én is, de persze amin lehetne azon spórolna az ember :D!
	
LacUS2013-04-03 20:32:28 // 23648
	Az ám, örök szerelem marad :)
	
'''''2013-04-03 19:51:27 // 23647
	Szerintem Szabi átírja neked,ha megcsinálod a coolert.Én az enyémen a kuplungot féltem majd az átírás után.
	
'''''2013-04-03 19:49:18 // 23646
	Én meg megvárom,hogy Föckösnek kész legyen és ha beválik,megcsinálom én is.:-)
	
Föckös2013-04-03 19:46:03 // 23645
	szvsz ki lehet, Gyalu többet írt, bár rácsekkoltam az oldalra, és ha azt nézzük, hogy ott egy gyártó méretre gyárt, és be is szereli, akkor nem meglepő ha több!  
Dehát az ember ott spórol, ahol tud, ha van hozzá agya, akkor kiszámolja, utánajár, megkeresi, megveszi, beszereli maga, ezzel nyilván lehet spórolni, de van kockázata is.
Én sem a kitet veszem meg a wmiből, hanem megcsinálom a sajátot. (Igaz komoly segítséget kapok elméleti szinten:-))
	
Dehát az ember ott spórol, ahol tud, ha van hozzá agya, akkor kiszámolja, utánajár, megkeresi, megveszi, beszereli maga, ezzel nyilván lehet spórolni, de van kockázata is.
Én sem a kitet veszem meg a wmiből, hanem megcsinálom a sajátot. (Igaz komoly segítséget kapok elméleti szinten:-))
Ricsi 1472013-04-03 19:40:45 // 23644
	Olvasslak benneteket, de sajnos érdemben nem tudok hozzá szólni, úgyhogy csendben figyelek és tanulok :)!  Egyébként ha ezt tudom, hogy 60-70 ezerből ki lehet hozni a coolerezést akkor először annak fogok neki és utána a chiptuning... bár most ez nem egyértelmű nekem, hogy akkor most ki lehet vagy nem lehet kihozni 60-70 ezerből?
	
Föckös2013-04-03 19:39:53 // 23643
	jóóó volt az a kék, nem ? :-)
	
LacUS2013-04-03 19:37:04 // 23642
	És ami még a döntésed helyességét alátámasztja, hogy ehhez a motorhoz minden van polcon, elérhető áron egy stabil 350-400 lóra mondjuk kb 1 mill ha magadnak csinálod, ugyanez mondjuk egy ilyen erős szívó gta már a duplája anyagárban és sok minden nincs is, többek közt a leömlőt ha turbosítani akar az ember egy V6ot neki kell kitalálni mert nincs bevált,de elérhető ami bevált valakinek az nem adja ki :) Szóval szerintem jól döntöttél, és hajra, mostani eszemmel egy TS 75öt turbóznék én is.. :) Aztán jöhet bele az összkerék, mert első keréken lesz baj :D
	
'''''2013-04-03 19:29:45 // 23641
	Kicsit elkalandoztunk.Ricsi147 már hozzá sem mer szólni! Teljesen elrémisztettük! :-) 
Pedig ő kezdte a témát.
	
Pedig ő kezdte a témát.
Gyalu2013-04-03 19:08:47 // 23640
	Az alap ötlet nem ez volt. Úgy voltam vele, veszek egy fiat coupe -t, a blokkot át rakom, kap egy chipet és lesz 220-230 Le. Kb. ennyi jön ki a gyári blokkból, turbóból és injektorból. De a coupe elkelt, mielőtt pénzem lett rá. Így vettem egy olajnyomás beteg blokkot... Innen meg már nem volt megállás.:) Na meg a blogban le is van írva.
Amúgy irreálisan drágák a GTA-k :(
	
Amúgy irreálisan drágák a GTA-k :(
'''''2013-04-03 18:52:03 // 23639
	Most nem szeretnélek megsérteni de nem lett volna olcsóbb mondjuk egy 3.2gta 156 mint a tiedét átépítve 280lovat kihozni? Minimális piszkálással a gta is fölötte lenne. 
Kicsit magamat is szidjam:én kb másfél millát költöttem a sok bisz-baszra ami benne van.Sosem térül meg,sőt,még elég sok minden van tervben,ami szép lassan meg is valósul.Sajna ez már a vírus! :-)
	
Kicsit magamat is szidjam:én kb másfél millát költöttem a sok bisz-baszra ami benne van.Sosem térül meg,sőt,még elég sok minden van tervben,ami szép lassan meg is valósul.Sajna ez már a vírus! :-)
Taxi33™2013-04-03 18:20:18 // 23638
	A kis harapós!! Tecc.
	
Gyalu2013-04-03 18:16:02 // 23637
	A blokkomat ugyan az az ember építette, a kipufogót és a coolert pedig a fiat tulaja csinálja személyesen. Pár órát mát végig beszélgettem a sráccal és maga ajánlotta ezt a tengelyes megoldást. A hengerfej az övén és az enyémen ugyan az. Csak neki az alja teljesen más és egy jó nagy turbó van rajta :)
	
LacUS2013-04-03 17:21:44 // 23636
	Véletlenül ismerem az autót. :) Nekem még a versenyen azt mondta a srác, nem szívó tengelyek vannak benne.. Ahogy itt sem írja, viszont "ugyanaz" a motor mint a Q4emben és a Tiedben és ő is azt írja,hogy gond nélkül megy a 280LE...Tényleg nem kötözködni akarok, csak volt némi közöm egypár ilyen motorhoz. :)
	
Gyalu2013-04-03 12:21:29 // 23635
	Tévedés! 
Portolt hengerfej, szívó vez tengelyek elfokolva, gyári szelepek és rugók =>590LE
	
Portolt hengerfej, szívó vez tengelyek elfokolva, gyári szelepek és rugók =>590LE
GT Ɨ|ѯ2013-04-03 11:23:26 // 23634
	
	
LacUS2013-04-03 11:10:13 // 23633
	Hát, akkor a kék Q4-em a kivétel volt. :) Bár nem hinném.A szívó benzines tengellyel sosem mész 350 fölé, nemhogy 500.. :)
	
'''''2013-04-03 07:26:58 // 23632
	Az a baj,hogy nincs a környékünkön olyan szerelő,aki karc nélkül vissza tudná adni a kocsimat.Messze meg nincs kedvem elvinni és idegennél otthagyni.Most befejezem a nitrót,ha sikerül megírassam Szabival és utána meglátom,mit bír még.
	
Föckös2013-04-03 06:13:52 // 23631
	sajna korántsem elég az egér kiiktatása. adott határokon belül minél jobban vissza tudod hűteni a felforrósodott levegőt, annál sűrűbb lesz. minél sűrűbb, annál több a zokszigén, és annál több nafta mehet hozzá. Szóval Tamás, KELL neked a töltőlevegő visszahűtés, de nagyon. Elég sokat nyernél vele, ez az egyik, és szvsz legolcsóbb változtatás. Vagy nagyobb cooler kell, vagy vizes cooler, vagy wmi.
	
Gyalu2013-04-02 22:21:32 // 23630
	280 Le nem jön ki a gyári injektorból és turbóból. De ez a kisebbik gond. 
A nagyobbik az, hogy a gyári hajtóka és dugó 300Le ig bírja... Annak a cseréje pedig elég drága.
A hengerfej portolva és szívó benzines vez tengellyel 500 Leig elég. A mostani gt2871 is kb. 350 Le t tud, de egy 3071 már több mint 400 Le tud... Bár oda már illik egy egyedi leömlő is.
	
A nagyobbik az, hogy a gyári hajtóka és dugó 300Le ig bírja... Annak a cseréje pedig elég drága.
A hengerfej portolva és szívó benzines vez tengellyel 500 Leig elég. A mostani gt2871 is kb. 350 Le t tud, de egy 3071 már több mint 400 Le tud... Bár oda már illik egy egyedi leömlő is.
LacUS2013-04-02 21:49:58 // 23629
	Egy Q4/Delta 16V motorból minimális reszelés és kész a 280LE, a blokkhoz hozzá se kell nyúlni :-) Ha hozzá nyúlnak és jól, akkor már 300 felett kell hogy járjon egy jó ecuval és hozzá jó programmal.
	
Gyalu2013-04-02 21:45:19 // 23628
	Bár nekem nagyon bejön az alfa 155. Csak a Q4 ára elég borsos. Nem mintha lenne most pénzem bármire is :)
	
Gyalu2013-04-02 21:16:45 // 23626
	A Rolibaba autója 155, míg az enyém 156 :) 
Nem tudom neki mi lett alakítva a blokkon, mert nekem az sem teljesen széria. Tervek szerint 280 Le körül kell legyen!
	
Nem tudom neki mi lett alakítva a blokkon, mert nekem az sem teljesen széria. Tervek szerint 280 Le körül kell legyen!
'''''2013-04-02 20:56:06 // 23625
	Láttam faragod te is a motort.Rolibaba most árulja.
	
Gyalu2013-04-02 20:38:36 // 23624
	Azt tudom, hogy van, csak kell hozzá egy plusz elektronika ami nyitja... 
De egy jó csövezés és egy cooler nagyon sokat jelent! Pont úgy ahogy egy jó kipufogó!
	
De egy jó csövezés és egy cooler nagyon sokat jelent! Pont úgy ahogy egy jó kipufogó!
'''''2013-04-02 20:34:02 // 23623
	Csak a hangja miatt szokták betenni.Külön van dízelhez is lefújó egyébként.
	
mreni2013-04-02 20:30:42 // 23622
	van akkora hangja mint egy benzinesen,ha jót választasz,de egyáltalán semmi előnye nincs(a hangon kívül)
	
Gyalu2013-04-02 20:27:19 // 23621
	Dieselben nem vagyok túl jártas... Tényleg nincs túl sok értelme a dieselen a lefújószelepnek!
	
mizooo2013-04-02 20:25:55 // 23620
	Alig van hangja a dízelen a lefújónak, mivel másképpen működik mint a benyás nincs akkora nyomásfelesleg gázelvételnél? Talán... :)
	
Gyalu2013-04-02 20:18:09 // 23618
	Valamiért még is van dieselre lefújó szelep és szoktak is tenni...
	
'''''2013-04-02 20:12:15 // 23617
	A nagyobb cooler egyébként mindenképp kell?Ha kiiktatja az ember az egr-t akkor csak hideg levegőt szív be.Az nem lenne elég változtatás?
	
'''''2013-04-02 20:09:39 // 23616
	Ezt akartam én is írni.
	
mreni2013-04-02 20:08:42 // 23615
	dízelre szintén nem kell lefújó :P
amúgy 60ból meg lehet oldani lazán ezt a témát.
	
amúgy 60ból meg lehet oldani lazán ezt a témát.
Gyalu2013-04-02 20:03:22 // 23614
	Egy valamirevaló cooler 30 körül van, hozzá a rozsdamentes csövek, szilikon összekötők és könyökök, bilincsek. Jahh és akkor még nem beszéltünk egy normális lefújószelepről!
	
Föckös2013-04-02 18:07:41 // 23613
	dízelre? darab cső, azt hali :-))
a turbócseréhez valóban célszerű egy jól (nem túl!!!) méretezett cooler, de azért 100 alatt is ki lehet hozni azt szvsz
	
a turbócseréhez valóban célszerű egy jól (nem túl!!!) méretezett cooler, de azért 100 alatt is ki lehet hozni azt szvsz
Gyalu2013-04-02 17:57:42 // 23612
	A turbó cserével párhuzamosan illik egy normális interccolert és hozzá tartozó csövezést is cserélni. Ami nem csak a hatásfokot javítja, hanem a gázreakció is sokkal jobb lesz. 
Egy ilyen beavatkozás kb. 100e huf.
Ezen felül jön egy normális turbó és hozzá a beállítások.
Esetleg egy jobb kipufogó is. Egy valamirevaló kipufogó is 100-130 full savállóból!
	
Egy ilyen beavatkozás kb. 100e huf.
Ezen felül jön egy normális turbó és hozzá a beállítások.
Esetleg egy jobb kipufogó is. Egy valamirevaló kipufogó is 100-130 full savállóból!
Föckös2013-04-02 17:46:31 // 23611
	Goodboy cartárs autóját ajánlom figyelmedbe, azért elég szép blogot írt! (szabi programozta azt is)
	
Föckös2013-04-02 17:45:13 // 23610
	az enyém még csak 170 paci körül van. talán nyárra meglesz a wmi, akkor olyan 200 körülire saccolom.
na meg még akaródzik egy decat, ettől ao fórum tapasztalatok szerint vagy 200al hamarább pörög fel a turbó.
200 lóig simán elhúzható a 10V, gyári alkatrészekkel.
	
na meg még akaródzik egy decat, ettől ao fórum tapasztalatok szerint vagy 200al hamarább pörög fel a turbó.
200 lóig simán elhúzható a 10V, gyári alkatrészekkel.
'''''2013-04-02 16:16:54 // 23608
	Turbón már én is gondolkodtam.Viszont akkor számolnod kell vele,hogy indulásnál nagy lesz a turbójuk.Amíg nem kapja el a fordulatot,addig lomhább lesz de utána nekilendül.Turbó meg a munkadíj, plusz pár dolog amit előre nem tervez be az ember,talán megáll 300-ból.Gondolom vannak itt páran,akik már tudják az árakat.
	
Ricsi 1472013-04-02 15:11:38 // 23607
	Kezdem én is érezni a késztetést a további lépésekre, de szerencsére vagy nem szerencsére, anyagi okok miatt kénytelen vagyok várni... :S :D! Tiéd pedig már így is komolyan mehet, 210 LE, 470 NM :D ?  Milyen módosításokat tervezel? Nekem ez a turbós dolog nagyon befészkelte magát a kis agyamba :D
	
'''''2013-04-02 14:58:51 // 23606
	Most nem boxod van hanem a Szabi féle program.Vagy tévedek?
	
Gyalu2013-04-02 14:55:12 // 23605
	Hány Le most az autód?
	
Föckös2013-04-02 14:47:47 // 23604
	semmi:-) de ha van olyan aki 50-60ért beletesz még ennyi pacit, akkor királi:-)
	
Föckös2013-04-02 14:36:57 // 23602
	köszönöm! ez valóban hasznos információ! azért olvasd el a23555 hsz-t ;-)
	
Gyalu2013-04-02 14:08:08 // 23601
	50-60 ezerért felteszik a kocsid fékpadra és írnak rá egy chip tartalmat. Ami egyedi, csak a tiedre való. Nem csak tuning hanem optimalizálás is. És nem az elektronika átverésén alapul, mint a boxok!
	
Online tag
0
		Vendég0
370

