Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
Buksi2016-09-13 10:46:49 // 25291
Remélem a fékhatás is az lesz. ;-))))
Zsolt1552016-09-13 10:08:10 // 25290
Jól néz ki! :-))
Liquid2016-09-13 09:12:17 // 25289
nice :) Milyen tárcsa lesz mellé?
Buksi2016-09-12 21:56:50 // 25285
Kócosw2016-08-11 14:43:30 // 25284
Pillmann Jozsi megépíti olyanra amilyenre akarod.Keresd a Pillmann kipifogót guglin.
MMárk912016-08-11 14:39:03 // 25283
Sziasztok 156 1.9 jtd 85Kw os hoz kéne nekem az első katalizátort kiváltó passzdarab ha jól tudom a 105 lovasokban nem volt ott katalizátor így ha valaki bont olyat megegyeznék vele :)
RomeoOne2016-07-05 11:30:37 // 25282
Megcsinálod és kiderül :)
maotun2016-07-04 22:28:53 // 25281
üdv!
halott a topik, kipufugógó ok! most a chip tuning jön, NEM BOX!!! rigotechre gondoltam,
csak a turbó benzin miatt van egy kis para, lehet nem is kéne b@sztatni?!
halott a topik, kipufugógó ok! most a chip tuning jön, NEM BOX!!! rigotechre gondoltam,
csak a turbó benzin miatt van egy kis para, lehet nem is kéne b@sztatni?!
maotun2016-06-19 17:51:15 // 25280
ja ja elég lenne, de a közép dobtól hátrafelé rozsdás kissé, főleg a hegesztéseknél, igaz lukasnak még nem lukas.
Kau2016-06-19 14:24:26 // 25279
Ha csak hang kell, ahhoz elég a hátsó dobot cserélned.
Jimmi T.2016-06-19 11:28:52 // 25278
Anno én is szemezgettem a Supersprinttel . Ragazzon lett . fele annyiba került, jobb volt a választék, és a hazai forgalmazó is jó fej. 5 év távlatában a minőségre sem lehet egy szavam sem .
maotun2016-06-19 10:10:47 // 25277
Ja az + 1 milla, lóeró nem kell csak hang, leömlöt, nem is latok hozzá a katalizator magában 1750 euro, ennyiből kijön a közép dob+Ycső, meg a hátso dobok..
[k i z z o]2016-06-19 07:14:51 // 25276
http://www.supersprint.com/ww-en/alfa-romeo-159-1750ti-200-hp-2009--2011.aspx
Kell leömlő és katalizátor is, anélkül csak optikai tuning:)
Kell leömlő és katalizátor is, anélkül csak optikai tuning:)
maotun2016-06-18 22:11:49 // 25275
Halott ez a topik?
ez a terv:
http://www.supersprint.com/ww-de/alfa-romeo-159-1750ti-200-ps--supersprint-auspuffanlage-ab-katalysator-.aspx
ez a terv:
http://www.supersprint.com/ww-de/alfa-romeo-159-1750ti-200-ps--supersprint-auspuffanlage-ab-katalysator-.aspx
maotun2016-06-12 19:17:59 // 25274
Hi! Megint én:)
159. 1.8 TBI
leömlőtől, középdog, 2 hátsó dob 2 vég szóval a komplett kipufugó tuningra valami jó
céget/szakit tudtok ajánlani?
159. 1.8 TBI
leömlőtől, középdog, 2 hátsó dob 2 vég szóval a komplett kipufugó tuningra valami jó
céget/szakit tudtok ajánlani?
maotun2016-06-12 17:44:33 // 25273
Sziasztok!
Novitec Powerjet 3 1.8 TBi Alfa Romeo Chip-Tuning box hol szerezhető be?
vagy jobb felül írni a szoftvert?
http://www.magictuning.hu/alfaromeo.html 120k +ÁFA de vajon jó-e???
Melyik az ajánlott tuning a TBi nek,? nem mintha nem menne csak érdeklődöm.
Novitec Powerjet 3 1.8 TBi Alfa Romeo Chip-Tuning box hol szerezhető be?
vagy jobb felül írni a szoftvert?
http://www.magictuning.hu/alfaromeo.html 120k +ÁFA de vajon jó-e???
Melyik az ajánlott tuning a TBi nek,? nem mintha nem menne csak érdeklődöm.
XYZ2016-06-04 12:50:27 // 25272
Alfa 159 állítható futómű eladó. A magasság és a keménység állítható vele.
4db, TÜV engedéllyel.
Jó állapotúak, beépítés után egyből hadba lehet fogni őket. :)
Ára: 99.999 Ft
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-80/vmchk/TUNING-SHOP/FUTOM%C5%B0-ALKATRESZEK/ALLITHATO-FUTOM%C5%B0VEK/HR-Allithato-Magassagu-Futom%C5%B1/ALFA-ROMEO/159/29116-1_Rs12-Alfa-Romeo-159-HR-Allithato-Magassagu-Sport-Futom%C5%B1-Monotube.html
4db, TÜV engedéllyel.
Jó állapotúak, beépítés után egyből hadba lehet fogni őket. :)
Ára: 99.999 Ft
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-80/vmchk/TUNING-SHOP/FUTOM%C5%B0-ALKATRESZEK/ALLITHATO-FUTOM%C5%B0VEK/HR-Allithato-Magassagu-Futom%C5%B1/ALFA-ROMEO/159/29116-1_Rs12-Alfa-Romeo-159-HR-Allithato-Magassagu-Sport-Futom%C5%B1-Monotube.html
gecsa2016-05-31 19:16:26 // 25271
Nekem elég ami van. 😀
Kau2016-05-31 12:10:16 // 25270
Olyan elenyésző eredményt kapsz, ami miatt nem érdemes ezzel foglalkozni :)
De hívhatjuk mérési pontatlanságnak is :)
Tapasztalatból mondom.
De hívhatjuk mérési pontatlanságnak is :)
Tapasztalatból mondom.
Zsolt1552016-05-30 07:02:17 // 25269
Nem tudom. Még anno írta, hogy egy napot méregették a 2.0TS-t fékpadon és ezzel érték el a legjobb eredményt. De írni kell neki és biztosan megmondja. Ha jól tudom külföldön élnek, de néha be szokott jelentkezni.
gecsa2016-05-29 20:56:36 // 25268
és mennyit nyert vele?
Zsolt1552016-05-29 10:40:11 // 25267
Anno Ronnie a 155 2.0TS-nek változtatott a szívócsövén. Ha jól emlékszem a légszűrőház elé a 146(?)-ét tette, mert az rövidebb volt. Vagy blogban vagy hozzászólásban azt írta, hogy fékpadon kisérleteztek több megoldással és azzal lettek a legjobb eredmények.
gecsa2016-05-29 00:27:50 // 25266
Zombi-romboló üzemmódban az igazi. 😁
Dévid2016-05-28 22:39:07 // 25265
Csak a félholtakat kell lélegeztetni. :P
JulesTS2016-05-28 21:07:15 // 25264
Ez már túl sok lenne! Ilyet senki sem akarhat magának! Még a mérnökök és a konstruktőrök sem!
Buksi2016-05-28 19:24:02 // 25263
Mindenképpen, bár nem tudom, hogy mikor fogom tudni installálni őket idő hiányában. :-(
gecsa2016-05-28 19:11:11 // 25262
Ez egy méghatásosabb megoldás a több levegő bejuttatására. 😉
redbull902016-05-28 16:01:55 // 25261
Azt a büdös........ 😂😂 :D :D :D
JulesTS2016-05-28 15:26:36 // 25260
Tévedtem! A direktszűrőt is el lehet helyezni jó helyre! :O)
JulesTS2016-05-28 15:23:23 // 25259
Mindenben igazad van. Elfogadom, hogy te nem újítanál bele.
(A mérnökök/konstruktőrök százai nyílván szabad kezet kapnak tervezéskor és semmilyen kompromisszumos megoldást nem kell alkalmazniuk...)
(A mérnökök/konstruktőrök százai nyílván szabad kezet kapnak tervezéskor és semmilyen kompromisszumos megoldást nem kell alkalmazniuk...)
gecsa2016-05-28 15:03:27 // 25258
Mindig van megoldás. 😂
Jani552016-05-28 10:26:25 // 25257
Olvasom a sok okosságot: légbeömlő/szívócső végét hol helyezzük el? Nyilván a mérnökök/konstruktőrök százai dolgoznak a különböző részleteken, sok száz munkaórát beleölnek, én elfogadom a megoldásukat, nem újítanék bele.
Elméletben talán igaz, de a gyakorlatban érezhető hatását nem nagyon hiszem, hogy bárki is ki tudná mutatni. Mert ugye alapvetően normál szívómotorral szerelt, nagy tömegben sorozatgyártott széria kocsikról van szó. (60-90km/h sebességnél és afölött) biztosan van olyan hely a motortérben a csukott motorháztető alatt, ahol negatív, meg olyan hely is, ahol pozitív torlónyomás van, ugyanígy a kocsi frontvonalán is. Az aerodinamika erről (is) szól, amikor egy karosszéria szélcsatornás vizsgálatát végzik hosszasan (és itt nyilván nem a skodacsodáról, zsiguliról, stb. beszélek). A szívócső vége nyilván ott van, ahol szakadó esőben 100-nál is aránylag száraz és hideg levegőt kap a motor, lehetőleg nagyobb porszemektől, bogaraktól, egyebektől mentesen, hogy a szűrőbetét a legkevésbé nedvesedjen, koszolódjon, át ne szakadjon.
A K&N és más légszűrőbetétek esetén is "Az egész szívórendszer ellenállásának elenyésző részét adja csak a légszűrőbetét. " ... "Az egész szívórész ellenállása gyakorlatilag nem változik koszos szűrővel, tiszta szűrővel és szűrő nélkül sem.." Na ez így konkrétan és egészében nagy marhaság! Szívómotoroknál a koszos, eltömődött légszűrő akkora légellenállás a rendszerben, hogy nem kap megfelelő mennyiségű levegőt a motor. Ez a gyakorlatban valóban kimutathatóan teljesítménycsökkenést okoz.
"A tengelyig érő víz, meg a félméteres hó" olyan extrém helyzetek, amikor abszolut érdektelen az a max 0,5-2LE teljesítménytöbblet, amit itt legjobb esetben is el lehet érni. Viszont, a szívócső beömlőnyílás rosszul megválasztott helyzetével elég nagy kárt lehet okozni a motortérben. (akkor talán mégis jó helyre tették gyárilag?)
Elméletben talán igaz, de a gyakorlatban érezhető hatását nem nagyon hiszem, hogy bárki is ki tudná mutatni. Mert ugye alapvetően normál szívómotorral szerelt, nagy tömegben sorozatgyártott széria kocsikról van szó. (60-90km/h sebességnél és afölött) biztosan van olyan hely a motortérben a csukott motorháztető alatt, ahol negatív, meg olyan hely is, ahol pozitív torlónyomás van, ugyanígy a kocsi frontvonalán is. Az aerodinamika erről (is) szól, amikor egy karosszéria szélcsatornás vizsgálatát végzik hosszasan (és itt nyilván nem a skodacsodáról, zsiguliról, stb. beszélek). A szívócső vége nyilván ott van, ahol szakadó esőben 100-nál is aránylag száraz és hideg levegőt kap a motor, lehetőleg nagyobb porszemektől, bogaraktól, egyebektől mentesen, hogy a szűrőbetét a legkevésbé nedvesedjen, koszolódjon, át ne szakadjon.
A K&N és más légszűrőbetétek esetén is "Az egész szívórendszer ellenállásának elenyésző részét adja csak a légszűrőbetét. " ... "Az egész szívórész ellenállása gyakorlatilag nem változik koszos szűrővel, tiszta szűrővel és szűrő nélkül sem.." Na ez így konkrétan és egészében nagy marhaság! Szívómotoroknál a koszos, eltömődött légszűrő akkora légellenállás a rendszerben, hogy nem kap megfelelő mennyiségű levegőt a motor. Ez a gyakorlatban valóban kimutathatóan teljesítménycsökkenést okoz.
"A tengelyig érő víz, meg a félméteres hó" olyan extrém helyzetek, amikor abszolut érdektelen az a max 0,5-2LE teljesítménytöbblet, amit itt legjobb esetben is el lehet érni. Viszont, a szívócső beömlőnyílás rosszul megválasztott helyzetével elég nagy kárt lehet okozni a motortérben. (akkor talán mégis jó helyre tették gyárilag?)
Béci Ɨ|ѯ2016-05-28 07:41:09 // 25256
Majd írd le a tapasztalataid pár km htán, kiváncsi vagyok. Sokan dícsérik az EBC-t.
Kazes☻2016-05-27 22:22:20 // 25255
Menj má'...! Igazad van, én a kályhát szoktam emlegetni, mint ezüstöt... sértőggyé' meg! ;)
Buksi2016-05-27 21:47:53 // 25254
Bírom ezeket az irigy hozzászólásokat, de ha ettől vagy boldog...
Ezt a van rajta festék, nincs rajta festék témát meg csak egy szűk baráti társaságtól fogadom el. Csak azért nem kell ezt írni, mert más is írja!
Ezt a van rajta festék, nincs rajta festék témát meg csak egy szűk baráti társaságtól fogadom el. Csak azért nem kell ezt írni, mert más is írja!
Kazes☻2016-05-27 21:09:31 // 25253
Másról meg nem tudok... Bár hallottam, hogy valamikor voltál egy OT kiállításon, de biztos oda is csak kivontattál egy külső (155) héjat keréken, de festékre már nem maradt, hát csak úgy...! ;D
Buksi2016-05-27 20:33:55 // 25252
Nem is arra lesz. 😄😄😄
Kazes☻2016-05-27 19:37:25 // 25251
Kispirosra nem kell ilyen, teeeeeeeeee...! ;D
Buksi2016-05-27 15:43:27 // 25250
Nem, megállításra. 😉
JulesTS2016-05-27 14:43:12 // 25249
Adok-veszek topikban volt szó sport légszűrőről. Mivel a válasz inkább a tuninghoz kapcsolódik, inkább ide írom:
Offos 2.9-es V6-oson és 1200-as motorkerékpáron is használtam K&N betétszűrőt (a motorban még most is az van). Azon kívül, hogy egy egyszerű kidobom a papírszűrőt, beteszem az újat helyett kiszedni, elmosni, megszárítani, beolajozni az több macerával jár, más hatása nincs. Az egész szívórendszer ellenállásának elenyésző részét adja csak a légszűrőbetét. Ezen az oldalon több kocsit is lemértek:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_111486/article.html
Az egész szívórész ellenállása gyakorlatilag nem változik koszos szűrővel, tiszta szűrővel és szűrő nélkül sem...
Ennek tudatában érdemes sport betétszűrőre költeni/ tisztogatni azt? És érdemes rá költeni, ha a sportszűrő hatásanak a többszörösét lehet elérni a légszűrőház elötti rész átalakításával sokkal olcsóbban?
Ha ténylegesen szeretnél a szívó rendszeren javítani, akkor érdemes végigolvasni a szívó rendszer ellenállásáról ezt a cikk sorozatot:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_0629/article.html
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0637
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0646
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0652
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0663
Cikk arról, hogy hova érdemes tenni a légbeömlőt:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_113157/article.html
Alfára visszatérve:
A szívászajcsökkentőt, ami tele van kanyarral és szűkítéssel, kihajítottam és helyette egy 100-as gégecsövet raktam be, ami a légszűrőház bemenetére pont ráfér, a másik vége meg a ködlámpa mellett lévő légbeömlő nyílásra lett rákötve:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27240
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/28949
Na ennek tényleg érezhető hatása van (nem úgy mint pl. a motorházból meleget szívó direktszűrőnek ami csak a szívóhangot növeli, de a meleg levegő pont üti a szívórész ellenállásának elhagyásával nyert előnyt) és tapasztalat, hogy nem gond télen sem, ha "túl" hideget szív a motor (karburátoros autóknál volt gond régen a szívócsonk lefagyás, de itt már nincs ilyen probléma). Motor bemelegedésével sincs probléma. Ami negatívumként említhető: több port és koszt, közvetlenebbül kap meg a légszűrőbetét, ezért érdemes sűrűbben cserélni (én fél évente cserélem).
Tengelyig érő vízben a beömlő is vizet szívhat, ami nem túl szerencsés (vízütést kaphat a motor). Emiatt nem ajánlom senkinek! Mély hóban meg eltömődhet a beömlő nyílás, ez sem jó. Ezek ellen úgy védekeznék, hogy a légszűrőházról ideiglenesen lehúznám a csövet, de eddig egyszer sem volt rá szükség...
Off 120-asomon így nézett ki a külső levegő szívás:
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=view&cid=8&Itemid=27
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=view&cid=10&Itemid=27
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=view&cid=11&Itemid=27
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/160681
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/135771
Scorpio-ról nem készült kép, de azon is megcsináltam, ott az első lámpa alatt volt a nyílás.
Offos 2.9-es V6-oson és 1200-as motorkerékpáron is használtam K&N betétszűrőt (a motorban még most is az van). Azon kívül, hogy egy egyszerű kidobom a papírszűrőt, beteszem az újat helyett kiszedni, elmosni, megszárítani, beolajozni az több macerával jár, más hatása nincs. Az egész szívórendszer ellenállásának elenyésző részét adja csak a légszűrőbetét. Ezen az oldalon több kocsit is lemértek:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_111486/article.html
Az egész szívórész ellenállása gyakorlatilag nem változik koszos szűrővel, tiszta szűrővel és szűrő nélkül sem...
Ennek tudatában érdemes sport betétszűrőre költeni/ tisztogatni azt? És érdemes rá költeni, ha a sportszűrő hatásanak a többszörösét lehet elérni a légszűrőház elötti rész átalakításával sokkal olcsóbban?
Ha ténylegesen szeretnél a szívó rendszeren javítani, akkor érdemes végigolvasni a szívó rendszer ellenállásáról ezt a cikk sorozatot:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_0629/article.html
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0637
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0646
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0652
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0663
Cikk arról, hogy hova érdemes tenni a légbeömlőt:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_113157/article.html
Alfára visszatérve:
A szívászajcsökkentőt, ami tele van kanyarral és szűkítéssel, kihajítottam és helyette egy 100-as gégecsövet raktam be, ami a légszűrőház bemenetére pont ráfér, a másik vége meg a ködlámpa mellett lévő légbeömlő nyílásra lett rákötve:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27240
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/28949
Na ennek tényleg érezhető hatása van (nem úgy mint pl. a motorházból meleget szívó direktszűrőnek ami csak a szívóhangot növeli, de a meleg levegő pont üti a szívórész ellenállásának elhagyásával nyert előnyt) és tapasztalat, hogy nem gond télen sem, ha "túl" hideget szív a motor (karburátoros autóknál volt gond régen a szívócsonk lefagyás, de itt már nincs ilyen probléma). Motor bemelegedésével sincs probléma. Ami negatívumként említhető: több port és koszt, közvetlenebbül kap meg a légszűrőbetét, ezért érdemes sűrűbben cserélni (én fél évente cserélem).
Tengelyig érő vízben a beömlő is vizet szívhat, ami nem túl szerencsés (vízütést kaphat a motor). Emiatt nem ajánlom senkinek! Mély hóban meg eltömődhet a beömlő nyílás, ez sem jó. Ezek ellen úgy védekeznék, hogy a légszűrőházról ideiglenesen lehúznám a csövet, de eddig egyszer sem volt rá szükség...
Off 120-asomon így nézett ki a külső levegő szívás:
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=view&cid=8&Itemid=27
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=view&cid=10&Itemid=27
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=view&cid=11&Itemid=27
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/160681
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/135771
Scorpio-ról nem készült kép, de azon is megcsináltam, ott az első lámpa alatt volt a nyílás.
Kazes☻2016-05-27 13:45:27 // 25248
Minek... kiállításra?! ;)))
Buksi2016-05-27 12:54:51 // 25247
gecsa2016-04-06 10:44:42 // 25246
Apexet használ valaki?
Liquid2016-03-27 13:49:30 // 25245
lehet fején találtad a szöget :D
gecsa2016-03-27 09:07:16 // 25244
Na, ez feltette a pontot! 😀😀😀😀😀😀
Piritu - 1.000.0002016-03-27 07:48:48 // 25243
Ugy tunik...
Jorjie2016-03-27 07:06:40 // 25242
Szosza visszatért álnéven? :-)