Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Automata vs kézi váltó
csocsi2006-04-02 23:47:59 // 73
Szükség van a kívülállók hsz-re is :))))
Vikk752006-04-02 23:47:07 // 72
hát ha csak ezen múlna... :)
Poló, nem tudom, még nem vezettem 6 sebességes ótót :) bár nekem is 6 van. 5+R :D
Kau2006-04-02 23:45:51 // 71
Egy kérdésbe, hogy lehet belekontárkodni? :)))
Kau2006-04-02 23:44:40 // 70
Minden topicra kell 400 hozzászólás? :)
Akkor visszanézünk a jövő héten. (20 perc múlva) :))
Mellesleg, amilyen forgalmas topic, szerintem törölve is lesz és elvesznek ezek a hozzászólásaitok is. Most, hogy Halesz is látja, hogy van ilyen topic. :)
csocsi2006-04-02 23:44:28 // 69
Aha, szóval belekontárkodtál :))
csocsi2006-04-02 23:43:54 // 68
Akkor dolgozzál csak szorgalmasan :))
csocsi2006-04-02 23:42:41 // 67
Szerintem is a city király és az off gépek elmaradnak :)))
Kau2006-04-02 23:42:05 // 66
Mii? :))
(Utána válaszoltak rá, automata váltós kocsikhoz nem értek)
Máshoz sem :))
csocsi2006-04-02 23:41:36 // 65
Mivel most akadtam a topicra, be kell pótolnom :))
csocsi2006-04-02 23:41:00 // 64
Nekem sikerült ezen a környéken elváltatni :))
Poló2006-04-02 23:39:49 // 63
Csocsi jól elbeszélget itt magával :))))))
6 sebességes botváltó - V6
nekem mindkettő hiányzik
csocsi2006-04-02 23:39:11 // 61
Ezek szerint a szervízigénye sem túlzottan nagy :))
csocsi2006-04-02 23:37:54 // 60
Hogy érted azt hogy el lehet küldeni?
Vikk752006-04-02 23:37:49 // 59
tyűűűű ezt a topicot most látom először! :)) De akkor már hozzászólok:
-botváltó-transaxle-V6
Uccsó még hiányzik ;))
csocsi2006-04-02 23:36:49 // 58
Hozzáértő szerelővel kell javíttatni :))
NAgyon kényelmes és sokoldalú, a hiányosságot pedig ki lehet küszöbölni :))
csocsi2006-04-02 23:35:12 // 57
Jól megfogalmaztad, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie :))
csocsi2006-04-02 23:33:35 // 56
Hidd el nem okoz gondot a 2.0Ts-nek sem az elektronikus váltó :)))
csocsi2006-04-02 23:31:35 // 55
Valamit mégiscsak kell csinálnom a kezemmel nem?
Az biztos :)))))
Poló2006-04-02 22:58:39 // 54
Majdnem 1 évig pihent ez a topic.
Mambo_762006-04-02 22:57:55 // 53
Ez már lustaság..........
Yes, yes, yes sajtó fotó. nagyon király !!! Nem biztos, hogy selesspeed.
Ok, nem most lesz mert cégen belül az ilyesmire poliszi van.
FRC2005-05-31 14:30:14 // 49
Sajnos vagy nem, nekem eddig csak a maniálisból jutott. De szeretnék kipróbálni és tulajdonombant tudni mondjuk egy Alfa Romeo 156 SW selespeed-et GTA optikai tuningal egybekötve!!!! :-))))
zolee1452005-05-31 14:30:03 // 48
szólj, ha felraktad a videót!
Ez nem idul el álló helyzetben és nem is kell nyomni a féket.
Még nem mértem. Nehéz megmondani, hogy mennyi idő lehet. Meg kellene nézni a videót és megmérni. Sok minden külső körülménytől függ az idő, ez nem olyan mint a hagyományos autómata ahol minden fordulaton ua. idő a váltás.
zolee1452005-05-31 14:19:58 // 46
az, hogy az automatásoknál ha állni akarsz nyomni kell a féket, és ha leszállsz a fékről rögtön elindul, igaz csak lassan.
a gyors váltást nem úgy értem, hogy meddig engedi forgatni a motort, hanem hogy maga a váltás mondjuk 1-ből 2-be gyors -e vagy lassú?
Mi az, hogy kúszik? 1.-ben nem kell nyomni a féket álló helyzetben. kb. 5km/óra környékén tesz 0-ba.
Valszeg a City-ben ment, ellenkező esetben 6850-nél vált az automatika ami érezhető különbség. :)
zolee1452005-05-31 14:14:19 // 44
az említett szerelő, csak ott a szervíz előtti utcában ment (saját elmondása szerint) tehát lehet hogy City-ben lassan ment és azért váltott lassan a gép?
ez is "kúszik" mint a többi automata?
Az attól függ értett hozzá vagy sem. Attól tartok nem.
hahó,
Na, amiket odaát írtál arra.
Nem mértem hány mp alatt vált. Nehéz is lenne mert sok mindentől függ.
Két alapvető fokozat van.
1. City üzemód
2. Ameddig pörög addig pörög
1. módban függ a váltás sebessége a gázpedál állásától, emelkedő, előző pár km-en tapasztalt vezetési stílus.
Részletesen, komótos vezetésnél 3500 - 4000 körül vált, hosszabb idő alatt. Itt tudja, hogy poroszkálás van és gyakorlatilag észrevétlenül vált.
5000 - 6000 környékén már durvul a helyzet, ez jobban lenyomott gázpedál esetén van, gyorsabban vált szintén alig észrevehetően.
Egy autópályás haladós tempó (180-200) után a főúton egy darabig még emlékszik az előző gyors tempóra és pörgeti de nem éri el a 6850-et csak ha pallót nyomok.
2. Minden mindegy alapon 6850-en vált, magától hamarabb nem. Be lehet avatkozni akkor váltani fog lassabban mint 6850-nél.
Mindkét fokozatban be lehet avatkozni kézzel is a váltási folyamatba de ha City-ből teszed ezt akkor után úgy értékeli, hogy haladni akarsz, ergo kikapcsolja a City módot és várja, hogy válts vagy Ő vált de 6850-nél. tehát minden esetben 6850-nél vált 1. 2. esetben is. A kéttő az a különbség, hogy 1. tovább tart a váltás viszon nem érzed mikor vált 2. pedig durva bólintós a váltás.
zolee1452005-05-31 14:04:44 // 41
szóval ahogyan az OFF topicban is írtam egy szerelő srác mondta hogy amit ő vezetett selespeed-et az baromi lassan váltott.
zolee1452005-05-31 14:02:45 // 40
hahó sele!:)
ystuc2005-05-26 22:02:15 // 39
Úgy látom sokkal több a "sztahanovista" köztünk! Én is beállok a sorba, strigula a manuálishoz! :-)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-05-26 19:46:02 // 38
Kösz mester :))))))
Így van, 5-ből akár 3-ba, 4-ből 2-be, 3-ból 1-be. Cityben ezt ő megcsinálja egyébként pedig 2x megnyomod a gombot vagy a kart 2x gyorsan hátrarántod és már gangol is vissza. Ilynkor van a dupla kuplung meg a gázfröcss. Érdekessége, hogy ha egy helyben tartod a gázt a váltás közben akkor csak a motor fordulatszámából veszed észre, hogy visszaváltod tehát nem ránt, nem fejelsz ki a szélvédőn stb.
Én általában a City-t használom. Előzéskor, nyomok egy pallót visszadúrja kettőt oszt hajrá. Ez akkor van mikor látom, hogy simán tudok előzni.
Abban az esetben ha vmi váratlan esemény következik be előzéskor amiből úgy látszik, hogy kevesebb az előzésre szánt hely és idő akkor 2x kar hátra és pillanatok alatt visszavált. Után City és jöhet a poroszkálás.
Ebben igazad van. Pl. ezért nem is lehet üresbe tenni csak 2.-ból és 40km/h alatt.
Gurulás, üresben simán gurul. Ha közben váltani akarsz akkor megkeresi a megfelelő fokozatot és oda vált.
Persze ez a Selespeed.
A selespeed-nél ez nem egészen így működik.
1. 4500-on úgy kipörög, hogy beváltja a 2.-at. Padlót nem kell nyomni.
2. 205/55 R16 gumival 3000 - 3500 környékén ideális. Ugyesnek kell lenni de meg lehet csinálni. Többszöri próbálkozás után villogni fog a kis piros lámpa a műszerfalon mivel a durva hosszabb ideig tartó fék és gáz egyidejű lenyomását figyeli az autómatika. Menet közben simán elfér a kettő egymás mellett és überf@sz@.
A menete pedig nem a City funkcióban:
1. Jobb láb gáz, fordulat 3000 - 3500 között. Gumitól függően.
2. Bal láb fék benyom, picit.
3. Kar egyet előre ->első fokozat
4. Mielőtt elindulna (erre van 1mp), fék felenged és hajrá.
5. Az eredmény füstőlő gumi és durva felváltás 6850 környékén.
Ugyanez City üzemódban is igez de akkor a váltás sebessége sokkal lasabb lesz és nem fogja megvárni a 6850-et, hogy felváltson.
3,5 éve járok Selespeed-el. Lehet, hogy eretnek vagyok de ha GTA-t vennék az is az lenne. De igen, a legjobb választás a 2.4 MJTD Selespeed váltóval lenne, pl. egy 147-ben. :)
Naggggggggyon jól tetted, hogy nyitottad ezt a topicot. :)
Szervíztapasztalatok? Olyan nekem nem nagyon van a váltóval kapcsolatban. 1x volt olajcsere (Tutela CS Speed) és még 1x takarítva és pont. Ebből az olajcsere teljesen normális tervezett dolog a tisztítás meg olyasmi mint amikor a manuálison kuplung munkahengereket cserélsz, csak sokkal olcsóbb és nem sz@rja össze magát alattad.
farki2005-05-26 00:45:33 // 31
El ám, de még hogy!
Egy rendes váltó visszagangol, a még rendesebb visszagangol akár kettőt is! :-))
farki2005-05-26 00:34:27 // 30
Bocsi, de ez hülyeség!
Annyiban kényesebb az autómata, hogy nem szereti, ha "sportosan", vagyis pl.: tolatás után, még gurulás közben kapcsolják az előre fokozatot.
Gondolom arról nem kell vitát nyitnunk, hogy milyen könnyen szét lehet rúgni egy manuális váltót... :-))
Ja, míg el nem felejtem! Én tulképpen egy ótomata 164-est akartam, de egy év nem volt elég arra, hogy találjak egy megfelelő példányt... :-(((
Robi2005-05-25 23:29:51 // 29
Igen, bal láb féken, jobbal padló, ballal fék elenged. Persze nem olyan, mint eldobni a kuplungot, de hasonlóképpen rosszat tesz az autónak. :P
Kau2005-05-25 22:05:27 // 28
Őszintén. El lehet küldeni egy automata váltós kocsit 4500-as fordulatról??? :)
Olyanok mint egy dodgem. Érdekes vezetni. Jó-jó, de mégis inkább a manuális.
Halesz2005-05-25 21:00:47 // 27
Fölösleges a topic :)))))) Most jó? :)))))))))))))))
Amúgy nem az, bár mostanában tényleg kapkodom a fejem, hogy milyen topicok nyílnak (nem erre gondolok)...
..2005-05-25 20:07:01 // 26
Személy szerint én egy sportos vezető vagyok, tehát elvileg nem lennék automata barát.De mióta mostani munkahelyemen ültem egy-két automatában egész megbarátkoztam a dologgal.Ha tehetném egy 166 2.4 JTD automatával mászkálnék 7köznap, 7végén meg örömködnék a Q4-vel.Szóval sztem tök jó dolog egy JÓ automata váltó, sokkal kevésbé fáraszt mint egy hagyományos manuális.Szerintem.
bb182005-05-25 20:02:42 // 25
jo pesze szervizigény azért van az automatánál!
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-05-25 19:58:26 // 24
Na akkor én is irok pár sort ha már nyitottam egy topicot!!
Az már jó jelnek számít, hogy elég sok hozzászolás született egy nap alatt és eleddig Halesz sem írta be hogy fölösleges a topic (lehet hogy még nem volt gépközelben):)))
Nekem múlt hétem volt szerencsém hosszabb úton kipróbálni egy 156 selespeedet és nagyon teccett!!!!
Először én is óckodtam de szerintem überfasza!!!
Itt igazából én döntök hogy mi legyen és álítólag 1/3 olyan gyorsan vált mint te (persze a rángatós, gyorsulós váltásokat ne számold bele, mondjuk ez hosszú távon nem is tesz jót a váttónak)
Várom a további hozzászólásokat (pl.:szervíztapasztalatok...)
Online tag
3
Vendég3
487