A kérdés, hogy mennyit mész a Vassal, évi 10-20 ezernél TS, ha több akkor olajkályha.
Az ártöbbletből simán finanszírozható a drágább benzin is :-)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Autóvásárlás
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:53:49 // 21753
Scott2010-01-01 19:52:37 // 21752
pb, szedd már össze magad és gépelj rendesen! Vagy ez valami új 2010-es stílus? Netán még nem józanodtál ki? vatte :DD
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:51:42 // 21751
Nem, minden konstrukciónak vannak gyenge pontjai, ezért nem örök életűek a műszaki eszközök.
Az viszont a használattól függ, hogy a lehetséges maximumot hozzuk-e ki belőle.
Pont ezért lutri a használt autó vásárlása, nem tudhatod, hogy mi történt addig a Vassal. Pl. amit Erhard ír hihetőnek tűnik a termosztáttal kapcsolatban, simán motorgyilkos tett és nem fogsz tudni róla...
Az viszont a használattól függ, hogy a lehetséges maximumot hozzuk-e ki belőle.
Pont ezért lutri a használt autó vásárlása, nem tudhatod, hogy mi történt addig a Vassal. Pl. amit Erhard ír hihetőnek tűnik a termosztáttal kapcsolatban, simán motorgyilkos tett és nem fogsz tudni róla...
pb_2010-01-01 19:51:04 // 21750
IgN a hivatalos indoklás ez volt.
Scott2010-01-01 19:49:52 // 21749
A boxer az egyik legjobb és legmegbízhatóbb konstrukció (volt). Na persze ez csak akkor igaz, ha karban van tartva, de ez igaz mindenre.
Azzurro2010-01-01 19:48:12 // 21748
Akkor most TS, vagy JTD?Nekem legalább 850.000Ft kell hozzá raknom az árához, hogy tudjak venni egy 147 JTD.És még akkor nincs leszervizelve.Ennyivel jobb???
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:48:04 // 21747
"Neked kéne figyLmSebbN olvasni" - viszont már öregek vagyunk a betűrejtvényekhez :-DD
GEORGE2010-01-01 19:47:34 // 21746
tehát a konstrukcióban rejlő hiba lehetőségét kizárod?
pb_2010-01-01 19:46:53 // 21745
Neked kéne figyLmSebbN olvasni.) Ugye a 13 az több, mint a 24?))) Sőt a 24ben bNne van 1 olyan típus, ami az AR törTneTbN a legnagyobb Pldányszámban gyártott, na akkor, hogy is van ez?))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 19:46:23 // 21744
azt elismerem hogy egy JTD vagy MJET sokkal "igénytelenebb" gondozást igényel mint egy TS ott sajnos nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni...Nálad ez a 92e-nél lévő probléma nagyon korán jelentkezett, ez inkább 160e-től szokott előjönni...
Scott2010-01-01 19:46:02 // 21743
Hja, de nem azért mert jobb lenne bármelyik soros benzines, hanem csak azért, mert gazdaságosabb előállítani. Az autógyártás csak erről szól. Ha benzines akkor kizárólag boxer vagy V6 :D
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:45:47 // 21742
Ha mindenhol gond, miért nem változtatnak az okos szerelők a karbantartási előírásokon?
Jó példa erre az EGR szelep az olajkályháknál. Szinte mindegyikbek meghal (nálam is) mégse írták elő a cseréjét, mondjuk a vezérműszíjjal együtt.
Érdekes módon a TS-eknél le tudták vinni 120-ról 60ezerre a gyári ajánlást.
Továbbra is tartom a szakszerűtlen gondozás témakörét, mint fő hibaokot...
Jó példa erre az EGR szelep az olajkályháknál. Szinte mindegyikbek meghal (nálam is) mégse írták elő a cseréjét, mondjuk a vezérműszíjjal együtt.
Érdekes módon a TS-eknél le tudták vinni 120-ról 60ezerre a gyári ajánlást.
Továbbra is tartom a szakszerűtlen gondozás témakörét, mint fő hibaokot...
GEORGE2010-01-01 19:45:04 // 21741
jól írta pedig, lehetséges ok.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 19:42:04 // 21740
ezt okos szerelők mondják akikre érdemes hallgatni :)
GEORGE2010-01-01 19:42:01 // 21739
Nem, sőt biztosan az Ő hibája miatt volt nekem is az a gondom ami sok-sok más TS-nél is gond......
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 19:41:01 // 21738
s a tűzbe teszed a kezed az előző tulajért?
Satti2010-01-01 19:40:44 // 21737
A maham részéről még annyira sem értek hozzá és elég megygőzőnek tűnt, amit írtál, azért írtam. :-)
GEORGE2010-01-01 19:40:08 // 21736
Mik ezek a nagy betűk? elég nehéz olvasni....
pb_2010-01-01 19:39:18 // 21735
Jó volt az, nagyon is jó, csak fejlSZtNi kLlett volna tovább. MivL nM lehetett ugyanazt Ljátszani, mint a TSnél, eZrt gazdaságtalannak íTlTk +, így kidobták a palettáról.
GEORGE2010-01-01 19:38:46 // 21734
nem én voltam az első tulaj, én 58ezer után ültem bele 92 környékén jött elő a kompresszió gond. Selénia racinggel járattam mindig.
GEORGE2010-01-01 19:37:23 // 21733
Azért vártam meg, hogy más írja be és ne én, mert akkor azt tőlem nem fogadtad volna el :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 19:37:03 // 21732
én nem értek hozzá :P csak sokat hallok és olvasok...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 19:36:23 // 21731
mint az Mjet-et :DD Alfa Killer vagy ezt tudjuk :P Te voltál az első tulaja a TS-nek?
Satti2010-01-01 19:36:11 // 21730
Végre vki, aki ért is hozzá. :-)) Jó válasz, 5-öst kapsz! :-))
GEORGE2010-01-01 19:34:48 // 21729
Ne írj olyant, hogy Ts betegség, mert olyan nincs is :-)))))
nálam nem volt ilyen gond, még is elő jött.......de biztosan azért mert széthajtottam :-)))
nálam nem volt ilyen gond, még is elő jött.......de biztosan azért mert széthajtottam :-)))
pb_2010-01-01 19:33:47 // 21728
1.nek 1 boxer motorral szRelt autó, majd pedig a Fiat.
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:33:20 // 21727
Azt én honnan tudjam, nem vagyok szakember?
(De pl lehet az olajhasználat dolga is. Nem egy topikban lehet itt is olvasni hogy ez meg az a fasza olaj.)
Egy tuti a 146-osom negyedmillió km után is jó volt. Igaz 200ezerig végig szaxervízbe vittem, aztán eladtam.
Abban egyet értek, hogy bírnia kell a fordulatszámot, ugyanez a motorom sokat ment német autópályán 5e körüli fordulatszámon órákon keresztül. Nem lett baja...
(De pl lehet az olajhasználat dolga is. Nem egy topikban lehet itt is olvasni hogy ez meg az a fasza olaj.)
Egy tuti a 146-osom negyedmillió km után is jó volt. Igaz 200ezerig végig szaxervízbe vittem, aztán eladtam.
Abban egyet értek, hogy bírnia kell a fordulatszámot, ugyanez a motorom sokat ment német autópályán 5e körüli fordulatszámon órákon keresztül. Nem lett baja...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 19:33:10 // 21726
pl az hogy nem cseréli ki a páciens a termosztátot így állandó 60-70 fokkal jár, közben pörgeti mint Feribá a vurslit s a 3 hengerhez nem jut kellő olajzás, amitől előjön az ismert TS betegség ...
Szilárd2010-01-01 19:33:07 // 21725
Ezt nem is tudtam...
Scott2010-01-01 19:32:52 // 21724
És összehasonlíthatatlanul nyomatékosabb, mint bármelyik benzines. Ja bocs, talán egy jó V6-os, az más :) Kultúrált közlekedésre nincs jobb egy JTD-nél.
Mike.2010-01-01 19:31:54 // 21723
Hagyjuk GEORGE, már személyesen is beszéltük, akkor sem és itt sem akarod megérteni, hogy mit mondok.
:-)))
:-)))
Satti2010-01-01 19:31:00 // 21722
Nem is mondta ezt senki. :-)
ystuc2010-01-01 19:30:59 // 21721
Így van, tényleg nincs hozzá könyv, én is kerestem.
A német nyelvűvel sokat nem tudok kezdeni, lévén nem beszélem a nyelvet. Amúgy ez egy elég durva dolog, mert évek óta kell minden Mo-n eladott termékhez magyar nyelvű használatit mellékelni...
A német nyelvűvel sokat nem tudok kezdeni, lévén nem beszélem a nyelvet. Amúgy ez egy elég durva dolog, mert évek óta kell minden Mo-n eladott termékhez magyar nyelvű használatit mellékelni...
pb_2010-01-01 19:30:28 // 21720
101 kW @ 6500 1/perc
157 Nm @ 4600 1/perc
MSéljél már nekM Rről kicsit, marhára kíváncsi lNnék rá.)
157 Nm @ 4600 1/perc
MSéljél már nekM Rről kicsit, marhára kíváncsi lNnék rá.)
GEORGE2010-01-01 19:28:51 // 21719
Hagyjuk Mike, már személyesen is beszéltük, akkor sem és itt sem akarod megérteni, hogy mit mondok.
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:28:37 // 21718
a mjet-es 156-hoz pl le se fordították a könyvet. Nem létezik. Az én legutolsóként Mo-n eladott olajkályhámhoz is csak "sima" jtd-s könyvet adtak. Németben kellett vennem egyet :-(
GEORGE2010-01-01 19:27:41 // 21717
én ilyent sose állítottam!!
GEORGE2010-01-01 19:27:06 // 21716
pl. a 2-es vagy a 3-as hengernél fellépő kompresszió veszteség milyen rossz karbantartási művelet eredménye?
Satti2010-01-01 19:25:54 // 21715
Nem az, az természetesen csak a jtdmjet20V2.4powerdiesel5hengeres. :-))
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:25:44 // 21714
Piros pont mindkettőtöknek! :-))
Itt a fórumokban sokszor tapasztalom, hogy a usereknek fogalmuk sincs a könyv tartalmáról. Jó párszor írtam már be a kérdésekre, hogy mit ír a könyv :-))
Itt a fórumokban sokszor tapasztalom, hogy a usereknek fogalmuk sincs a könyv tartalmáról. Jó párszor írtam már be a kérdésekre, hogy mit ír a könyv :-))
GEORGE2010-01-01 19:25:17 // 21713
Tényleg azt hiszed te is, hogy a saját autómból kiindulva írtam amit írtam??
Az hogy 7éven keresztül folyamatosan látom +halott" mocikat az nem érdekes???
De ezt már csak "úgy" kérdeztem...........nem is kell rá írni :-)
Az hogy 7éven keresztül folyamatosan látom +halott" mocikat az nem érdekes???
De ezt már csak "úgy" kérdeztem...........nem is kell rá írni :-)
Mike.2010-01-01 19:24:13 // 21712
Naaa, azért ne essünk túlzásokba! :-))
A két véglet közt is lehet ám választani! :-))
A két véglet közt is lehet ám választani! :-))
pb_2010-01-01 19:23:34 // 21711
Hosszú löketű motor vagy mi?))
Piritu - 1.000.0002010-01-01 19:23:14 // 21710
3 motorral mentem ennyit, de ez mindegy :-)
Nekem is volt "kalandom" vezérműszíj lefogazódás miatt. Egyszerű dolog azt mondani hogy szar a konstrukció, de NEM a tisztelt AR-Mo mint a kocsihoz legjobban értő szervezet a vezmódosító cseréhez adott új szíjat, DE görgőt nem így az nem lett cserélve és beállt. Ennyi, erről nem a motor tehet.
Szóval továbbra is tartom, hogy a szervízelés és a használó tehet a legtöbb problémáról.
Nekem is volt "kalandom" vezérműszíj lefogazódás miatt. Egyszerű dolog azt mondani hogy szar a konstrukció, de NEM a tisztelt AR-Mo mint a kocsihoz legjobban értő szervezet a vezmódosító cseréhez adott új szíjat, DE görgőt nem így az nem lett cserélve és beállt. Ennyi, erről nem a motor tehet.
Szóval továbbra is tartom, hogy a szervízelés és a használó tehet a legtöbb problémáról.
RB2010-01-01 19:19:44 // 21709
Nem is kell átírjad, de a saját tapasztalat nem mindig fedi a valóságot, és vannak olyan helyzetek amikor magamban tartom mert nem tudom számszerűen bizonyítani a tényeket, és ha nem bizonyított a tapasztalat az csak általánosítás!:-))
GEORGE2010-01-01 19:18:20 // 21708
Mesélj még, mit nem csináltam jól :-)
GEORGE2010-01-01 19:17:17 // 21707
Neekd is megírom akkor, hogy a világ legjobban sikerült motorja a TS 16V. :-))))
pb_2010-01-01 19:17:05 // 21706
A hidegN nM hajtás, még nM mindN.
Mike.2010-01-01 19:16:00 // 21705
Akkor már ketten vagyunk, én is értetlenül állok az írásaid előtt. :-))
GEORGE2010-01-01 19:15:24 // 21704
Látom te vágod a dolgot.
Szóval ha ilyen fordulatokhoz ilyen paraméterek tartoznak akkor lazán lehet 5ezerrel "kergetni" a gépet tartósan!
Ráadásul azon a fordulaton ki sincs használva a motorban rejlő max teljesítmény.
Szóval ha ilyen fordulatokhoz ilyen paraméterek tartoznak akkor lazán lehet 5ezerrel "kergetni" a gépet tartósan!
Ráadásul azon a fordulaton ki sincs használva a motorban rejlő max teljesítmény.