Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-27 08:46:01 // 13202
a 2,4-nek ugyan az a fékje mint a TI-nek csak nem piros a Brembo féknyereg :) A 18" felni is bőven elég én már a komfortra utazom a gyári futómű nagyon jó ültetni nem fogom ...a TI-nek a kormánya meg az ülései viszont megérnek egy misét :)))
Poló2009-08-26 23:48:46 // 13201
Ez így van, hétköznapi használatban nem fogja észrevenni az ember a különbséget, hogy az egyik ennyivel veszi a kanyart, a másik meg annyival. Max versenypályán lehetne észrevenni hajszálnyi különbséget a kettő között.


Én azt sem akarom elhinni, hogy a 146 fékje harapós, a 156-é meg sz@r.

GEORGE!

Neked volt 46-osod, ráadásul TI, ami elvileg a legerősebb féket kapta a 46-os között. Érzésre melyik lassul nagyobbat? A 146 vagy a 156?
GEORGE2009-08-26 23:22:49 // 13200
Azért meséd már el, hogy mitől megy szarabbul a kanyarban a 200kg-al nehezebb 159-es????

Szerinted ha egy kanyart 80km/h-val lehet bevenni úgy hogy még úton marad a TBi akkor azt a régebbi nehezebb 2,4-el mennyivel lehet bevenni?? 70-el vagy 60-al, vagy 78-al????

Nehogy már olyant mondj, hogy te kiérzed majd a két verzió közt a különbséget.....
GEORGE2009-08-26 23:19:32 // 13199
Gondolom te mindig határértéken autózol, hogy kiérzed a kb 40kg különbséget a két motor közt.
Azt azért megsúgom, hogy nem csak a 1750TBi 159 kaszniját könnyítették, hanem úgy komplettem az összes 159-es verzióját.

Szóval elméletileg egy holnap leguruló mindenben azonos felszereltségű 2,4 jtdm Ti és 1750 Ti súlya csak a motorok súlykülönbsége miatt lehet eltérő.
Amúgy annyi minden plusz van a 1750TBi-in egy másik hagyományos 1.8-as motorhoz képest, hogy nem lepődnék meg azon, ha igazából nem is lenne különbség a 2,4 jtdm és a 1750 TBi motorok súlya közt.
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-26 23:13:17 // 13198
Nem tudom mennyi, de biztos van bőven. A 2.4 mjet 1650kg-ja sok és kész, nincs mit vitázni rajta. Ha igaz az 1.8 tbi 1430 (?) kilója, az azért rettentő nagy különbség...Persze ez nem csak a motor miatt, de biztos azok közt is van vagy 40 kiló.
GEORGE2009-08-26 23:13:05 // 13197
Én ezért is cseréltem ki sport féktárcsákra.......
Nálam nem csak a mélynyomó van fejlesztés alatt :-)
Piritu - 1.000.0002009-08-26 23:06:04 // 13196
...szerintem ara célzott, hogy egy egyszerű betétcsere is nagyot "dob" a fékhatáson a gyárihoz képest :-))
GEORGE2009-08-26 23:04:40 // 13195
Javaslom, hogy tartózkodj a 150-180-as sebesség tartományba a pályákon és ha sokszor kell nagyot lassítanod akkor érezni fogod te is, hogy jó lenne egy kicsit erősebb fék a gép alá....
GEORGE2009-08-26 23:03:11 // 13193
Az "alap" 159-es is nagyon ott van futóműileg, azért javasolt a 17-es guriga a gép alá.
De miután több alkalommal volt szerencsém TI csomagos 159-hez, azt kell írjam, hogy megalkották a tökéletes futóművet a 159-hez.
Sínautó lett belőle, komoly kanyarsebességek érhetőek el vele, átlag autózáskor nagyon komoly tartalékkal bír a futómű és a legfontosabb, hogy abszolút nem rázza ki a fogtömésed!!!

Nem tudom ültél-e már TI-ben, de összhangban nagyot dob a TI csomag a széria 159-hez képest.
Piritu - 1.000.0002009-08-26 22:54:09 // 13192
Lehet, mondjuk én se panaszkodtam amíg ki nem cseréltem :-))
GTPeti2009-08-26 22:51:39 // 13191
Én eddig sosem panaszkodtam a fékekre. Lehet, hogy azért, mert nem gyári betét van benne?
GTPeti2009-08-26 22:50:29 // 13190
Én nem vagyok benne biztos, hogy TI-vel kérném, ha tehetném.
(A sima fékre is azt mondják, hogy harapós, de ám legyen, abból mindig jobb a nagyobb. A bőr belső fontos nekem is, de ez elvileg van TI nélkül is. Műszerfalból a sima is bejön, a fekete tetőkárpit annyira nem az én világom. Az ültetéstől és a 19"-tól egyenlőre tartok. Bár, erre meg azt mondjátok mindig, hogy nem vészes a fogtömésekre nézve.)
Piritu - 1.000.0002009-08-26 22:49:52 // 13189
Az olajkályhába cseréltettem a fékeket, mert a gyári elfogyott, ha jól emléxem az eredetinek megfelelő Brembo tárcsa lett előre valami hasonló betéttel és nagyságrendet combosodott a fék :-)) Nem is akartam elhinni, hogy mekkorát fog. Aztán a hátsó is cserélve lett hasonlóakra (Made in Erhard) és most már bőven elég a fék.
Visszagondolva a gyárira tényleg méltatlan volt a Coure Sportivo-hoz :-(
u.i. Most ugyan ezt várom majd a Pók-nál is, mert a télen az is cserés lesz.
GEORGE2009-08-26 22:45:21 // 13188
Nem tudom......

De amit adnak érte az megéri.

A lent említett dolgon kívül, komoly bőr belső sport ülésekkel más kormány, más a műszerfal betét, fekete a tetőkárpit oldal kárpitok.........
Szóval a TI-vel tökéletes a 159-es.
GEORGE2009-08-26 22:43:30 // 13187
Sajna nincs olyan jó fék az Alfákban mint ami a lóerőkhöz dukálna.
A 146-nak sem jó a fékje a 2.0 TS-hez....
A 156-os is elbírna jobb féket.

És vágott és lyuggatottra cseréltem a fékeket.
Javult a fékhatás a szériához képest.
Az igazi egy jó kis "tuning" fék lenne, de most nincs cirka 300-400 ezrem....
GTPeti2009-08-26 22:43:12 // 13186
Mennyi amúgy a TI felára?
GEORGE2009-08-26 22:40:54 // 13185
A 159-nél mindegy milyen motorral kéred a TI csomagot.
Mindegyik TI csomaghoz alapban jár a nagy fék, a 19-es kerék, a sport futómű, stb stb...
GEORGE2009-08-26 22:38:14 // 13184
Mitől lenne jobb a kanyarban?? meg a fékezéskor????
Ezt légyszi fejtsd már ki.
Szerinted mekkora a súlykülönbség a 2,4 jtdm és a 1750 TBi motorok közt???

nos az a fura szitú állt elő, hogy a TBi hasznos fordulat tartománya szinte megegyezik a 2,4 jtdm tartományával....viszont a 2,4 jtdm-nél 400Nm van míg a TBi 320 Nm bír.....
Szóval a mindennapokban a gyorsulást leszámítva koránt sem bíztos, hogy a TBi jobban fog menni...
Ferko2009-08-26 21:38:42 // 13183
Vagy ez.:-DDD



WarbiRunner (Gyuri)2009-08-26 16:20:40 // 13182
Elég oda ez a megoldás is,


inget se szeretek hajtogatni, nemhogy ernyőt...bár engem annyira nem érint a probléma, a 146-on jó ki harapós fék van :-)
GTPeti2009-08-26 16:10:15 // 13181
Itt a megoldás. :)

(...na jó Ronni blogjában.)
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-26 16:10:07 // 13180
Kár..bár még nem fenyeget a veszély hogy vegyek hirtelen egyet de ez a cél néhány éven belül :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-26 16:06:40 // 13179
A 156 2.4jtd gyenge pontja szvsz pont a fék, a másfél tonnához és ahhoz az erőhöz kevés.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-26 16:06:05 // 13178
csak más a gátló meg a rugó...
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-26 16:04:38 // 13177
Jaja..159 2.4jtd vs. 1.8tbi re értem amit írok.
GTPeti2009-08-26 16:02:13 // 13176
A 159-nek nagyobb a fake-je is.
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-26 15:53:05 // 13175
Merthogy jobb a súlyeloszlása és könnyebb.
A TI felszereltségel csak keményebb a futómű, vagy nagyobb a fék is?
Kompressz úr2009-08-26 12:43:25 // 13174
Nincs, nem érzem szükségét.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-26 10:30:15 // 13173
box van az autódban? mert ha nincs nem is lesz baja :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-26 10:28:56 // 13172
kanyarban? fékezéskor? miért is? nem hinném hogy 360as tárcsa lenne rajta...
GTPeti2009-08-26 10:12:07 // 13171
Mennyire "intelligensek" ezek? Figyel a szokásosokon kívül sebességet, gázpedál állást, és alkalmaz némi mozgóátlagolást is, hogy az idiótán rugdosott gázpedálra ne adjon egyből teljes töltést, csak ha tényleg indokolt?

IGEN. Minden paramétert, amit az ECU is megkap.
Wickey2009-08-26 09:53:32 // 13170
Hja, gondolom nem egy söntellenállás az egész két helyre beforrasztva a gyári kábelkötegbe :-)

Mennyire "intelligensek" ezek? Figyel a szokásosokon kívül sebességet, gázpedál állást, és alkalmaz némi mozgóátlagolást is, hogy az idiótán rugdosott gázpedálra ne adjon egyből teljes töltést, csak ha tényleg indokolt?
Wickey2009-08-26 09:49:18 // 13169
nagyjából ja. Nagy tempónál mindenképp.

Tudod mi a röhej? Száraz úton kellően kegyetlenkedve városban bírtam lépést tartani az 525xd-vel a 115 lovas jtd-vel. Ennyit számított az a 400 kiló súlytöbblete.

...

Oszt leesett az eső...

...

Bááááázmeg :-))))))))))) Annak a pléhdarabnak konkrétan mindegy volt. Nekem már kevésbé :-)
Wickey2009-08-26 09:42:58 // 13168
dízelnél ez nem igaz. A sornégynek jobban kell tiporni, hogy elvigye a közel két tonnás kasztnit. Meg a váltóáttételek is mások. Az 525xd az 160 körül is bőven 2000 alatt forog ha jól emlékszem hatodikban. Na, ha valami, akkor EZ biztosan nem igaz az 520d-re :-)
Wickey2009-08-26 09:39:23 // 13167
A fene tudja, érdekes lehetne úgy kipróbálni, hogy kocsit cserélnek egy telitank erejéig, de ennyire gondolom egyiket se mozgatja a téma. :-)
Főleg ilyen kocsinál, ahol nagyon nem mindegy, hogy merre mikor hogyan és mennyire megy az autó. Amúgy meg aki 80ezer euros autót vesz, az valszeg nem fog nagyon sokat tipródni a fogyasztásán sem, főleg havi ezer eur-os törlesztővel. Nem hinném, hogy földhöz vágja őket az a havi 100-130 eur amit gázolajra kell beleborítani. :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-25 23:54:51 // 13166
Meg gondolom kanyarban és fékezéskor :-)
Szívesen kipróbálnám egy összehasonlítás erejéig mindkettőt, így látatlanban a benyás szimpatikusabb.
GEORGE2009-08-25 23:14:42 // 13165
Amugy meg csak 100-ig jobb a TBi...
GEORGE2009-08-25 23:14:14 // 13164
Bocsánat, az idén jelentkező TBi leszoritotta a második helyről a 2,4 jtdM-et...
Tbi 7.8 a 2,4 jtdm 8.3
WarbiRunner (Gyuri)2009-08-25 23:04:40 // 13163
Jobban megy, mint az 1.8Tibi? Súly/LE nem indokolná.
GTPeti2009-08-25 22:53:52 // 13162
Nem értelek. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy intelligens box-ról van szó. Ebbe egyértelmű, hogy beletartozik, hogy nem városi szüttyögéskor avatkozik be.
Kompressz úr2009-08-25 22:52:17 // 13161
Nekem 70.000 km van az autóban, de még egyszer sem vettem észre, hogy a részecskeszűrő bármi üzemzavart okozott volna...
DrB2009-08-25 22:50:43 // 13160
Mint új tag, köszönnék a típus azonos topikban S Itt is köszönöm a sok és kedves üdvözlést az üzenőfalamon. :)

Érdeklődve olvasom a 2.4 JTDm motorról zajló beszélgetést az érintettségem okán is. Érdekes, hogy amit ErHard első benyomásaként leírt pár nappal ezelőtt az új 159-eséről evvel a motorral, nagyon hasonló benyomást tett rám is a vas. Egy hónapja került hozzám az Alfa, előtte nem sok autótípussal volt tapasztalatom, végképp nem ilyen erősekkel. Mérve megvan a gyári gyorsulás, de szubjektíve én sem érzem annyinak. Az is igaz, haverom új Mercedes C 220 CDI autójában (papíron ugyanakkora gyorsulással) sem mellbevágó érzetre a gyorsulás, aztán odanéz az ember a sebességmutatóra és minden rendben van. Na, meg egy keményebb gyorsításnál rángatja azért a kormányt az ember kezéből ez a 2.4 JTDm. :))
Kompressz úr2009-08-25 22:48:03 // 13159
Létezik, már láttam egy SW-ben.
GEORGE2009-08-25 22:34:47 // 13158
Szóval ha létezik olyan, hogy valakinek 200km-ként kell üriteni, akkor annak a szűrője meg fogja magát adni???
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-25 22:23:51 // 13157
"A szűrő tehát előbb-utóbb megtelik. A hivatalos adatlapokon szereplő, akár 1000 km-es intervallumok elérhetők az automatikus ürítések között, ez nem kérdés. Kedvezőtlen körülmények között, szélsőségesen idióta vezetési stílusban viszont akár 1-200 km alatt telepakolható a filter. Nyilván lesz olyan, aki a teljesítménynövelés katalizátoros autóknál bevált, kifinomult, jó magyar módszerével próbálkozik ("áttolom rajt' a pajszert, oszt' kész"). Rá bizonyosan hibalámpa és hibakódok tömkelege vár, hiszen a nyomáskülönbség-szenzor jeléből a motorvezérlő nagyon hamar kisakkozza, hogy ezért vagy azért megsérült a szűrő, és nem tudja ellátni a feladatát."
ez is egy véglet :)
GEORGE2009-08-25 22:16:12 // 13156
Látom nálad csak a két véglet van....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-25 22:13:16 // 13154
fórumokon azt olvasom hogy városban érdemes kikapcsolni a "tuningot" hogy tehermentesítsük a szűrőt...na kösz ebből inkább nem kérek...
GEORGE2009-08-25 22:11:54 // 13153
Ha meg a tuning során több megy bele, akkor majd többször égeti ki :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak