Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

frusciante2018-03-18 11:14:35 // 29702
Köszi az infót!
atika2018-03-15 18:40:29 // 29701
Bontott injektorokat kapott 25/db áron
frusciante2018-03-15 14:37:42 // 29700
Mennyibe fájt akét injektor csere?
atika2018-03-15 13:31:25 // 29699
Sziasztok

A problémám úgy néz ki megoldódott! Azok a fránya injektorok!
Nehezen indulás problematikája...megoldással
VV62018-03-13 19:43:57 // 29698
inkább egy kis CO2, mint a korom ;)
zgi5212018-03-13 15:52:54 // 29696
Otto2018-03-05 09:03:36 // 29695
Porlasztó csere után természetesen indul rendesen. :D
berobbantam2018-03-03 06:17:32 // 29694
Hello
1.9 jtd nyolc szelepes.Eddigi leg hidegebb -17.Izzításom rossz mióta meg van.Harmadik fordulatra mindíg röffen.Nagy hidegbe kicsit lassabban teker.Ennyi.
atika2018-03-02 22:02:58 // 29693
Légyszi írd majd meg mire jutottál, hátha segítene nekem is! Köszi
frusciante2018-03-01 11:02:53 // 29692
Valami nem százas a gépeitekkel. Tegnap reggel 5 órától kint állt a kocsim ma reggel(4:30) mínusz 15,5C' a kocsi pöcc röff. Gyújtásra rakom megvárom az izzítást kulcs elfordít a motor azonnal indul... a 159es topicban is nagy téma ez meg néhány offoshoz hasonlítva a jtdmet nem értem h mi ez de remélem rájöttök és azt is remélem h engem elkerül az a mizéria...
Krisz1562018-03-01 09:44:11 // 29691
Szia! Hasonló cipőben vagyok én is mint te. Minden reggeli inditás egy rémálom utána a nap folyamán indul szépen. Gyertya csere óta csinálja elvileg boscht raktak bele, aksi jó, egr tiszta, dpf tiszta,hibakód nincs. Kell neki egy 3-4 másodperc tekerés mire indul a motor. Most a -20ban teljes káosz kb egy perc inditózás. Én még reménykedem egy gyári gyertya cserében hátha megoldja a problémát, ha nem akkor még egy alfa szerviz ha ott sem akkor nem tudom!
atika2018-03-01 07:41:35 // 29690
Igen, köszi!
atis_166jtd2018-02-27 21:28:35 // 29689
A tankban az ac csöveit nézted már?
Otto2018-02-27 20:27:05 // 29688
Sziasztok!
Nem akar indulni az autóm.
Kezdtem a veszteség méréssel.
Csak tekertettem és ez lett...
Ha egyszer beindult, utána már indult, de többet tekert mint kellett.
atika2018-02-26 12:37:29 // 29687
Ha valakinek ezek után még van ötlete, szívesen veszem!
atika2018-02-26 12:00:44 // 29685
Sziasztok!
Elvesztem egy hónapra. Lényeg, az autóm továbbra is produkálja a 6-8 óra utáni nehezen indulás problémáját. Sok alkatrészt kicseréltem már próbából, de még mindig nincs meg az ok. Most az jön hogy elküldöm egy komolyabb diagnosztikára, hátha. A MES az én hozzáadott tudásommal már kevés.
rain91x2018-02-24 12:40:24 // 29684
Megoldódott, szolenoid volt a probléma.
rain91x2018-02-23 16:37:27 // 29683
Sziasztok

Valaki rá tudna nézni a mellékelt diagramra?

A probléma, hogy kb 3. ezres fordulatszámnál benyomja a motorhiba lámpát, és nem megy gyorsabban.

P0235, P0236 kód, de MAP szenzor és Solenoid lett már cserélve, és nem segített.

Valamint van még izzítás hibakód, de ez csak indításnál probléma, nem?
Nem tudom a diagramból látszik-e valami lényeges.

2.4 JTD 10v.

Köszönöm!
frusciante2018-02-20 16:12:10 // 29682
Hála égnek az én dpfem még hibátlan 800 kmenként nyomja a regent de megnéztem kíváncsiságból mennyi a bárdinál a neten mindenhol 180-200 közt találtam itt 110.ért van... Nem ez nem a reklám helye de azért ha ennyibe kerül tényleg lehet meg se éri kiütni.
Piritu - 1.000.0002018-02-19 21:55:20 // 29681
Engem is megleptek a benne szereplő árak.
Mondjuk az is meglepett, hogy az asszony OFF-jába 85-ért hozott Erhard leömlőt katalizátorostól. Gyanúm, hogy az előző tulajnak ettől jóval többet mondtak és így inkább fél misivel olcsóbban eladta.
Zsolt1552018-02-19 21:51:49 // 29680
Az biztos, mert a cikk az a cég támogatásával készült. De talán annyiban lehet benne igazság, hogy elérhető áron is megjavítható egy dízel autó.

Reggel volt egy műsor rádióban és abban arról volt szó, hogy állítólag a lakosság számához mérten, Magyarországon legtöbben a kettőstömegű lendkerékre kerestek rá.
Piritu - 1.000.0002018-02-19 21:41:24 // 29679
A kisbetűs rész:

Mondjuk ettől még igaz is lehet, de ez egy reklám.
Zsolt1552018-02-19 21:36:16 // 29678
Föckös2018-01-23 09:57:24 // 29677
Elnézést bárkitől, akivel szemben akadékoskodtam a durva hozzászólásommal.

A vezérlő nem az önindítótól, sem a fordulat jeladótól nem fogja tudni, hogy mennyire meleg a motor.
Van egy olyan, hogy motorhőfok jeladó.

Csak ezért akartam én is valami vicces értelmetlenséget írni, nagyjából egyformán hasznos a két infó.


Szóval elnézést kérek bárkitől, akit megbántottam volna.

Főleg Tőled kedves Enzo cartárs, nem akartam gyökér lenni veled szemben.
Kazes☻2018-01-23 09:39:03 // 29676
Megvan mondva...

ne akadékoskodj. ;-)
Föckös2018-01-23 09:27:29 // 29675
miért is?
9Pitta92018-01-22 22:33:37 // 29674
Atika találtál valami megoldást a 159 problémájára?
Enek ugyan ezek a tünek vannak.
159 1.9jtdm 150le
9Pitta92018-01-22 22:31:51 // 29673
Atika találtál valami megoldást a 159 problémájára?
Enek ugyan ezek a tünek vannak.
enzo2018-01-18 15:52:43 // 29672
Hú öcsém,te mekkora gyökér vagy!!!!!!
Föckös2018-01-18 09:57:27 // 29670
aztaqua...

ez tényleg így van, és ha bekened rántotthússal, akkor jobban indul...

:-D

próbálok felocsúdni, mert fényt kaptam...
Zsolt1552018-01-18 08:04:48 // 29669
Önindító csere.
Ami hidegnél igen, az meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán nagy nehezen beindul.

"... A magyarázatok szerint nem pörög elég gyorsan az önindító, ezért a motorvezérlő azt hiszi, hideg a motor, rátol az üzemanyag-mennyiségre, ettől aztán a meleg motor kicsit megfullad, de aztán beindul. ..."
atis_166jtd2017-12-16 18:04:50 // 29668
Nem azt láttam. Elméletileg igen csak egy darab van. Vagy esetleg töltő levegő hőmérséklet. Sajna nekem most nincs meg az alfaobd. Használtam de utánna nehezen kapcsolódott a MES. Így likvidáltam. De szerintem vízhőfok alaján állítja be az izzítási időt.
Macccy2017-12-16 12:50:29 // 29667
Meg fogom nézni amikor visszakapom az olvasót, a vízhőfokot már néztem eddig is. MAP és MAF levegő hőmérsékletek így nincsenek külön? Egy darab belépő levegő hőmérséklet van?
Macccy2017-12-16 12:47:51 // 29666
Ez tapasztalat az előző autómmal, semmi több. Indult -21 fokban, azóta sem értem miért, de a hőgomba akkor már rossz volt és +17 fokot írt a számítógépbe mindig.

Ha most ebben valami óvodás tdi dicsekvős offolást láttál, akkor ne. Ez nem az volt. ;)
atis_166jtd2017-12-16 12:14:49 // 29665
Meg ezt ne hangoztast hogy a tdi indúl izzítás nélkűl.
atis_166jtd2017-12-16 10:28:32 // 29664
Vízhőfok és belépő levegő hőmérséklet.
frusciante2017-12-15 16:24:02 // 29663
Sziasztok.
Egy jó kérdés. 147 1,9 jtdm 150 le hidegbe melegben pöcc röff. Esős időben már nem először csinálja, h csak 5-6 mp indítózás után indul be. Mi lehet ez? Beázik vmi? Bármilyen ötletet meghallgatok merre induljak? Foglalkozzak egyáltalán vele?
Köszi előre is.
Macccy2017-12-13 10:35:09 // 29662
Ez is egy elég jó tipp, igen igen. Gondoltam is rá, nekem az öreg A4 -nél a külön vízhőfokmérő volt rossz és akkor sem izzított (bár az beindult izzítás nélkül is, más rendszer).

Kimondottan a MAF és MAP hőmérőt hogyan lehet olvasni? AlfaOBD -m van, MES nincs még sajnos.
Föckös2017-12-13 10:10:39 // 29661
SRÁCOK TAVALY TÉLEN VOLT NÁLAM EGY GT, -4FOKBAN +23AT MUTATOTT A MAF-NÁL LÉVŐ HŐMÉRŐ. Ha pedig azt hiszi, hogy nincs hideg, akkor nem fog annyit izzítani/nem annyit fog befecskedezni.

Szóval javaslom, hogy hideg motornál (mondjuk reggeli indítás előtt) mérjetek egy hőfokot a MAF-on, de akár a MAP-on is, ezeknek azért nagggyon közel kell lenniük totál hideg motornál.
atis_166jtd2017-12-12 21:00:12 // 29660
Sajna én egy benzinessel szívtam, ott a üza szivattyú flexi csöve volt elfepedve. Nehezen indúlt főleg reggel az első indításnál. Fordulafszám érzékelő jó? Nem ugrál a fordulatszám indítózás közben?
atika2017-12-12 15:26:31 // 29659
Nálam 10 fok alatt kezdődött a probléma és a napi első indításnál illetve 6-8 óra állás utáni indításnál jelentkezett. Ha meleg a motortér akkor semmi hiba. Szóval érdekes.Megírom majd a további lépéseimet ameddig látom. Ciao
Macccy2017-12-12 15:20:50 // 29658
Szia
Kicsit hozzáfűznék a történetedhez, ez a jelenség egyáltalán nem ritka, többeknél (nálam is) jelen van, az autó langyos melegen nem pöccre indul, üzemmelegen és 10 fok alatti hidegben pöcröff. Követném a nyomozásod, érdekel mi lesz, de szoftveres átírással például a Manky át tudta hidalni az elégtelen izzítást, ami gyárilag, szoftveresen tré. AlfaOBD nyomásérték nézéssel nem jutottam előrébb. Ha a nyomozásod nem derít ki mást, lehet az izzítási táblán kellene nálad is reszelni ... bár ez inkább a 10-30 °C fokos motorhőfok tartományban segítene. Ha a mostani fagypontok körül se indul be a tied, ÉS az izzítógyertyáid biztosan jók, akkor lehet más a bibi.
atika2017-12-12 15:02:30 // 29657
Köszi a segítséget Mindenkinek!
Mindkét érték 270-en volt. Ma fűtve volt a műhelyben és így beindult. A nyomásérték is 0 volt reggel. Multiméteres mérés is a megfelelő paramétereket hozta. Leállítás után azonban a nyomásérték 10nél megállt aztán lement 8ra majd újra 10. Most próbálok szerezni mindkét jeladóból egy cseredarabot és meglátjuk mi lesz. Ha ez sem oldja meg akkor már komolyabb műszerek és mérések kellenek tehát irány a szervíz.
Mégegyszer köszi
Föckös2017-12-12 09:33:04 // 29656
lehet hogy a "desired" fuel pressure az amit láttál.
Jól mondják a többiek, nyomás szenzornál vagy nyomás regulátornál keresd a hibát.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-11 21:02:42 // 29655
A rail csövön lévőtől. Mérj indítózás közben is. Ha nem növekszik a mért nyomás, akkor azért nem indul be. 350-400Bar kell, hogy engedélyezze a porlasztó nyitást.
atika2017-12-11 20:03:55 // 29654
Oda jutottunk, hogy már be sem indul. Az injektorok bevizsgáltatva: tökéletesek. Most tudtam végre ránézni MES-el és az a fura hogy a "Fuel Pressure:" 270bar. Ami nyilván nem lehet, mert mégcsak nemis indítóztunk. Ez a rail cső nyomásadójától kapja a jelet? Vagy a nagynyomású szivattyún lévőtől?
Bento2017-12-03 19:30:13 // 29653
Esetleg még érdemes lenne az üzemanyag nyomásszabályzóra vetni egy diagnosztikai pillantást.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak