Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
joe752005-02-15 13:21:14 // 152
Arról nem is beszélve hogy a diesel mindig jobban tartja az árát, eladáskor szálazékosan kissebb lesz az amortizációs veszteséged.
Stee1462005-02-15 13:14:48 // 150
Én azt számolgattam, hogy ha havonta 10-15-20 rugót megspórolnék az üzemanyagon a dizellel. Akkor a plusz lóvéból akár magasabb törlesztő részletet is bevállalhatok a kocsira. Vagy csak ráköltöm a gépre pl.tuning. Ergó fullosabb autóm van ugyan annyi autóra szánt lóvéból.
Persze ehhez tényleg fontos, hogy a teljesítmény manapság szinte egyforma. (külömben eszembe sem jutna a dizel)
someq-1472005-02-15 13:14:45 // 149
Persze!!! Ez természetes!!!!
A talira tele tankal megyek amig van benne mindenkit szeretettel várok!!!!
ALFA75td2005-02-15 13:09:31 // 148
Jó neked én is gondolkodom a cserén
joe752005-02-15 13:07:51 // 147
Ha a lélektani határ 10 liter vegyesben, és ezt úgy értelmezhetjük hogy akkor érzed magad jól, ha max. annyit eszik a kocsi, nem pedig úgy hogy 10 litert 100-on minimum kajáljon meg, akkor szvsz a 2.5 V6-ot jó gyorsan felejtsd el, a 2.0 TS-nél meg építtes be egy ford. szám szabályzót 5000/min re. Akkor tartható lesz a kívánság.
Ollah2005-02-15 13:07:12 // 146
Enyémben Garrett van! V6 TB tulajok? :DDDDD
Stee1462005-02-15 13:04:38 // 145
Egy rövid körre én is beférnék a MJET-be? (Esztergomban)
Baromi kiváncsi vagyok mit produkál.
A végén engem is megtérít itt valaki! :))))
joe752005-02-15 13:03:18 // 144
Benzin mindhalálig. Valamikor én is így gondoltam.:) Az összehasonlítgatásotok pedig a következő dolgok miatt hibás. Egyrészt az hogy ki milyen autót vesz, leginkább az igényein és az anyagi lehetőségein múlik. Ha van X összeged egy autóra akkor körbenézel a piacon, vagy akár csak egy adott Márka modell palettáján, hogy mire elég az X összeg. Mit fogunk látni? Azt hogy egy 1.9 JTD ma kicsivel olcsóbb mint egy 2.0 benzines pl. az Alfánál. Akkor nézzük az ár-érték arányt. Azonos modellekről lévén szó elég könnyű dolgunk van. Azonos felszereltség mellett a 2.0 JTS ~ 400.000 ft-al többe kerül mint az 1.9 JTD. Menetteljesítményei némiképp jobbak a benzinesnek, de ez az előny csak akkor jön elő, ha mondjuk gyorsulási verseny, vagy padlógázas autópálya menet van. A JTD ezzel szemben sokkal kényelmesebben autózható, és kb 2/3-ad rész üzemanyagból eljárhatunk vele. A szervízköltségek nagyjából azonosak, és a szervízciklus is azonos. A 400.000 Ft-ból pedig rendelhetünk plussz extrákat, esetleg 130k-éert plusz 30 LE-t , és +80 Nm-t amit a Novitec Powerrail II hozzádob a méneshez, és ezáltal a menetteljesítményben a 2.0 JTS-t is felülmúlja, és ki is fújt az egyetlen ok amiért a benzines választottuk volna.
Amúgy érdekes trend kezd kirajzolódni a Fiat konszern háza táján. Jön a sport Lancia Ypsilon 1.9 MJtd, Az új Punto-ból a HGT szintén 1.9 MJtd lesz, Az új Croma csúcsmodellje 200 LE-s 2.4 MJtd, és az olyan kifejezetten sportkocsinak szánt autóban mint a Brera is helyt kap a diesel motor.
Szóval tetszik vagy sem, dieselesedünk. ennek oka hogy egyrészt a fogyó kőolaj készletek rákényszerítik a gyártókat arra, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot égettessék el autóikkal egy adott teljesítmény eléréshez, másrészt ami még furább és pár éve mindenki csak a fejét csóválta volna, az a környezetvédelem. Mivel az EURO4-es dieselek a részecskeszűrőkkel együtt tisztább üzemüek mint a benzines társaik. És ma már ez is nagyon fontos szempont.
Szóval a BENZIN MINDHALÁLIG nagyon hangzatos, csak manapság semmi értelme. Nem több mint strucc politika.
perdix1552005-02-15 13:00:08 // 143
Na még gyorsan beírom: Mindig is érdekelt, hogy az 1.9 150 lovas gépek mit tudnak, inkább úgy fogalmaznék: milyen vezetési élményt ad, hiszen egy ALFÁNÁL ez számít leginkább. szívesen kipróbálnám a gépedet, hisz utána leszünk csak okosabbak. Egyébként most a 156 2.0 TS, vagy a 2.5 V6 felé kacsingatok, nagyobb benzines azért nem izgat, mert nálam a fogyasztás a LÉLEKTANI 10 LITER VEGYESBEN. E fölött már igencsak nyugtalan vagyok, ezért mondtam vissza egy Q4-es ajánlatot is. holnap leszek újra netközelben...
someq-1472005-02-15 12:52:58 // 142
Ha gondolod igaz nekem csak egy 1,9 Jtd M-jet-em van az Esztergomi talin kipróbálhatod szivesen megosztom veled:)
perdix1552005-02-15 12:26:07 // 141
Egyébként meg én nem vagyok dízel ellenes ki is fogom próbálni, már beszéltem a fiúkkal egy 2.4 MJTD ügyében, kipróbálom mi a fenét tudnak. De a lényegen nem változtat,nálam az üzemanyag neve: BENZIN MINDHALÁLIG.
perdix1552005-02-15 12:21:45 // 140
A hozzászolásoddal max egyetértek, kinek ez , kinek az. Ha nyomjuk többet zabál, ez is így van. Ez mind így van. DE: FELTÖLTÖTT A FELTÖLTÖTTEL, A SZÍVÓ A SZÍVÓVAL. EZ ÍGY HELYES. MERT HA BESZARIK A KIS TURBO MÁR LÓF@SZT SE TUD A MOCI. Így van rendjén.
someq-1472005-02-15 12:08:57 // 139
Én nem értelek benneteket!!!!
Miért kell ilyen erősssss határvonalat húzni a motorok közt????
Mind a kettő:
megy ha nyomod neki
fogyaszt ha nyomod neki,
tönkremegy ha nyomod neki
Mindenki olyan vasat vesz magának amilyet, szeretne, és amilyet tud, és amilyenre lehetőséged van!!!!
A benzinesnek is van előnye és a dízelnek is!!!!!!!És persze hátránya is van mind a kettőnek.
Nem kell itt hasonlítgatni a teljesítmény adatokat össze vissza, mert szerintem, nem lehet összehasonlítani őket, és nincs is értelme!!!!
Ez olyan mintha egy szőke plaza cicababát hasonlítanál össze egy barna házitündérrel. Kinek ez kinek az!!!!!
Külön kategóriák.
perdix1552005-02-15 11:49:59 // 138
Valóban nagyon erőteljesen fejlődnek a dízel mocik, egyre jobb a literteljesítményük, fogyasztás is ugye, meg az érzet. Ez tény. Nézzük is meg : 1980-as években volt egy pőzsó dízel 2,3 L-es lökettel 67 pacival. Egy traktorérzetű volt, nem vitás, erre mára 1.9L -ből szériamotoroknál már 150-160Le-nél tartunk, még1-szer mondom sima szériamocinál. A benzinesek is fejlődtek. Pl. az én offos FordSierra 2.0 V6-osom hihetetlen, de csak 90 LE-vel bírt, ma 150-160LE-sek a 2L-esek. Eggyet azonban ne felejtsünk el, amikor dagad a mellünk a dízelek LE ugrásától:JÓ LENNE HA A SZÍVÓBENZINEST HASONLÍTANÁNK A SZÍVÓDÍZELEKHEZ ÉS A FELTÖLTÖTT BENZINEST A FELTÖLTÖTT DÍZELEKHEZ!!! Ma már nem nagy dícsőség, ha egy feltöltött, ne agyy isten megbabrált TD, TDI, JTD, MJTD ver le egy szívóbenyást. Mérje össze tudását egy erős feltöltött benzinessel, asszem az erdeményt mindenki rávágja hamar. Tehát végszó: Jó, hogy a dízelek fejlődnek, gyorsak, csak ne a szívóbenzinesek esetleges leverésén dícsőüljenek, mert az nevetséges.
ALFA75td2005-02-15 11:38:32 // 137
Szerintem nem fikázzodtunk te a benzin szagát szereted én meg a gázolaj szagát szoktam meg:)Ö)
BF1562005-02-15 11:35:18 // 136
Na ne fikázodjunk. Én csak annak akartam örülni, hogy lesznek dizel motorok amik faszás teljesíténnyel bírnak:)
ALFA75td2005-02-15 11:31:39 // 135
Én azt nam firtatom hogy kell a dieselnek a turbó
BF1562005-02-15 11:26:50 // 134
Te meg vagy szédülve!!! Szívó és feltöltött motor nem ugyanaz!!!!!!!!
Anno az Turbo korszakos F1-ben 1,5l motorból 1000+paci vagy Micu evo 2l moci 500-600 lóerő!!!
ALFA75td2005-02-15 11:19:13 // 133
Ez a dieselre is áll a LE MANS-i 24 órás versenyen egy diesel végigpicsázta az egész mezönyt a saját kategoriájában és arrol se feletkezzünk meg hogy a benzines autók olyan 500nm nyomatékkkal rendelkeznek max a dieselek már 1100 nm nyomatéknál tartanak ami ugye nem mindegy0
BF1562005-02-15 11:08:10 // 132
Két lityis benyás mociból lazán lehetne 300 feletti ménest kihozni.
Határ a csillagos ég!!!!
BF1562005-02-15 11:05:41 // 131
Hé azt ne feledd, hogy az egy dupla turbós moci!!!
ALFA75td2005-02-15 11:04:05 // 130
Ha a dieselek igy fejlődnek és a benzinesek tovább vegetálnak akkor eljön az idő mikor csak hátulról lehet majd az öngyujtókat nézni a benzineseknek akkor majd visszatérünk a kérdésre hogy mi az üzemanyag:-))))))))))))
BF1562005-02-15 10:41:48 // 129
Nálam az üzemanyag neve benzin! De az új 1.9 BiTurbo vmi überbrutálfasza!:)
ALFA75td2005-02-15 10:32:42 // 128
Mondjuk azt sem értem hogy az alfákba niért a fos német kkk turbókat rakják
someq-1472005-02-15 08:01:40 // 127
Cselentano.
Ha minden jól megy (90%) én ott leszek, és növelem a traktorok létszámát:)
Amúgy a 3 garnitura felniből nem akarsz eladni, én pont most keresek felnit!
SKrisz2005-02-15 07:58:36 // 126
OK! No offense! I beleive in matrix!:))))
Alfa166JTD2005-02-15 01:13:55 // 125
Alfa75td-nek igaza van! Az A6 Garret feltöltője tényleg nyom 3 bart. Az is igaz, hogy a turbo vákuum vezérelt, ám ha a membránt kellő ügyességgel megfordítod..... Nos ráépítheted a jó kis dízel gépezetedre. Speciel 2 db 164-es már áldozatául vált ennek az izmosító kúrának és mit ne mondjak, elég meggyőző az eredmény :)
Cselentano2005-02-14 23:34:56 // 124
Más téma.
Mivel tél van és tavaly már szó volt róla, visszatérnék rá.
Tavaly pillanatok alatt bemelegedett a kocsi, most mintha lassabban melegedne, vagy csak hidegebb van, vagy én vagyok türelmetlenebb?
Tavaly gondolkodtam egy állófűtés beszerelésén, de teljesen kiment a fejemből, most a hidegben megint eszembe jutott, szóval most lassan a tél végén szereltessem be? :-)
Szegény motornak biztos jót tenne, rólam nem is beszélve, a bőr egy kicsit hideg, így ülésfűtés nélkül...
Cselentano2005-02-14 23:26:41 // 123
Na megint lemaradtam :-)
Jó sokat írtatok :-)
Bár a turbos témához sem értek, csak nyomom a gázolaj pedált :-)))
Most tünt fel, hogy lett két új dízel 147-es tag!!!
Üdv néktek kollegák!
Irigykedem is, nekem egy 1,9 JTD-m van mahagóni színben :-)
(mondhatjuk feketének is, de ez van a forgalmiban :-))
Anno és is MJTD-t szerettem volna, de itthon még nem árulták.
Viszont így sem bántam meg a jtd-t, kapott egy novitec chipet, így a 145 pacival aszfaltszaggató lett. :-)
Csak sajna a meseszép 17"-os felnik Bp.-n használhatatlanok, így van 3 garnitura felnim :-)
A novitec chipet csak ajánlani tudom a tiétek be is, a 145-150 pacis motorból csinál 175 pacit.
Ültem ilyen gépbe, ha a mostanira azt mondod, hogy Hűűűűűű Baze, akkor arra mit fogsz? :-)))
+ hozzá egy novitec maxair rendszer, és még a hangja is komoly lesz :-)
Remélem Esztergomba elhozzátok a gépeket, és legalább nem az egyetlen 147 jtd lesz ott, mint tavaly :-)
Nő a presztízs :-)))
A sok benzinzabáló most megláthatja ;-P
perdix1552005-02-14 16:58:42 // 122
Q4-re vadászom, mert most van egy jó áron.... Tolnába erdei szalonka /Scolopax Rusticola/ vadászatra megyek, mert évfolyamtalálkozónk lesz. Jó nehéz meglőni 16-os söréttel. Egyébként még ki kell találnom, hogyan hozom össze, mert eszergom is ápr 2-án lesz.
NCi2005-02-14 16:47:11 // 121
Es mire vadaszol, tdi-re? :))))) Na jo, es sz@r poen volt. Komolyan, mire vadaszol?
perdix1552005-02-14 16:39:23 // 120
Megejthetjük, mondjuk Esztergomi talin. Asszem ott leszek, onnan megyek Tolnába vadászni.
NCi2005-02-14 16:19:54 // 119
Kiengesztelesul neked is felajanlok egy probakort egy tádé foskoszoruvel :)
Skrisz mar bejelentkezett.
Ollah2005-02-14 16:17:45 // 118
Ja und? :)))
Ilyen nekem is van. Milyet kérsz? :)))))))
NCi2005-02-14 16:13:20 // 115
Olvasd el a 104-es hozzaszolasomat is, plz!
NCi2005-02-14 16:10:41 // 114
Mint mar korabban jeleztem, nem kivantam senkit megserteni...
perdix1552005-02-14 16:05:54 // 112
Én a "fostalicska" 1.8Ts-el verem Győr 80%-át. Megy mint a veszett marha. 2.0-ás offos modern benzineseket és 1.9 tdi-ket eszek vele meg reggelire. Már nem előszőr, JA ÉS NEM IS UTOLJÁRA. A VISZONTLÁTÁSRA.
ALFA75td2005-02-14 15:51:58 // 111
SKrisz2005-02-14 15:39:52 // 110
Április 2 vagy 3 most nem emléxem pontosan
NCi2005-02-14 15:36:59 // 109
A heten elmegyek a haverhoz, ott van digit hidmerleg, majd elmondom, mi lett.
NCi2005-02-14 15:28:36 // 107
Egyebkent lehet mar tudni, hogy Esztegom mikor lesz?
NCi2005-02-14 15:25:33 // 106
Ehun van e: Sajat tomeg: 1290 kg, M. legnagyobb ossztomeg: 1810 kg.
NCi2005-02-14 15:21:36 // 105
1 perc, leszaladok, kiveszem a kocsibol es mondom...
NCi2005-02-14 15:20:08 // 104
Az 1.8TS-sel kapcsolatban egytlen jelentos elmenyem viszont van: Budpaest-Malmo kulvarosa, 1976km, 4 tankolassal 15:04 perc, egyedul vezetve :) Ehhez azert jo autoka kellett...
someq-1472005-02-14 15:19:42 // 103
Peti
A forgalmidban mennyi az össztömege a vasnak????