Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
atika2017-12-03 12:59:11 // 29652
Köszi! délután ebben a szép hóesésben ránézek ezekre az eshetőségekre!
blackbird002017-12-03 12:34:23 // 29651
Szia!
Első körben én megnézném, hogy nincs e szivárgás a nagynyomású pumpa, és a porlasztók közt valahol. A hiba levegősödésre utal. Már egy gombostűfejnyi is okozhat ilyet. Ha ott minden OK, akkor MES, és meg kell nézni, hogy időben felépül e az üa nyomás. Nagy eséllyel a mikroszűrő már el van dugulva részlegesen.
Remélem tudtam segíteni.
Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Első körben én megnézném, hogy nincs e szivárgás a nagynyomású pumpa, és a porlasztók közt valahol. A hiba levegősödésre utal. Már egy gombostűfejnyi is okozhat ilyet. Ha ott minden OK, akkor MES, és meg kell nézni, hogy időben felépül e az üa nyomás. Nagy eséllyel a mikroszűrő már el van dugulva részlegesen.
Remélem tudtam segíteni.
Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
atika2017-12-03 12:15:24 // 29650
Sziasztok! Felütötte a fejét némi probléma a szekérrel: 159 1,9JTD 150LE
Napi első indítás 3-7 mp-ig tart. Utána minden jó. Ha áll 6-8 órát akkor megint előjön a hiba. Az önindító 1 éves, áramfelvétele jó, izzítás jó, a testelések egy éve lettek megcsiszolva rézpasztázva, szűrők olaj egy hónapos. Találkozott már valaki hasonlóval? Ha igen mi volt a megoldás? Illetve van-e valami javaslat?
Köszi
Napi első indítás 3-7 mp-ig tart. Utána minden jó. Ha áll 6-8 órát akkor megint előjön a hiba. Az önindító 1 éves, áramfelvétele jó, izzítás jó, a testelések egy éve lettek megcsiszolva rézpasztázva, szűrők olaj egy hónapos. Találkozott már valaki hasonlóval? Ha igen mi volt a megoldás? Illetve van-e valami javaslat?
Köszi
Piritu - 1.000.0002017-11-27 21:11:28 // 29649
Normál esetben nem jelzi az autó a regenerálást. Ha szemfüles vagy néhány jelből kikövetkeztetheted (pl. fogyasztás növekedés, mélyebb hang, melegebb levegő a kocsi alól).
A lámpát csak akkor gyújtja ki, ha már párszor megpróbált regenerálni és nem jutott a végére. Ilyenkor célszerű addig menni a kocsival, amíg ki nem alszik a lámpa, amíg nem be nem fejezi a regenerálást.
Nekem eddig a majd 300e DPF-es km alatt egyszer volt ilyen, amikor sokat mentem rövid távom Júliácskával.
A lámpát csak akkor gyújtja ki, ha már párszor megpróbált regenerálni és nem jutott a végére. Ilyenkor célszerű addig menni a kocsival, amíg ki nem alszik a lámpa, amíg nem be nem fejezi a regenerálást.
Nekem eddig a majd 300e DPF-es km alatt egyszer volt ilyen, amikor sokat mentem rövid távom Júliácskával.
frusciante2017-11-27 14:18:47 // 29648
Köszönöm az infót. Akkor biztos nincs a 147Ben sem.. Fogyasztást akkor figyelgetem majd.
Tocke2017-11-27 13:51:49 // 29647
A regenerálás jelére gondolsz? A 159-ben biztosan nincs. A 60 %-os tömődöttség regent követően még teljesen elfogadott. Nekem is annyira megy vissza és kb 7-800 km után indítja újra. Én is, mint a legtöbben a pillanatnyi fogyi megugrásából következtetek a regenerálásra, pl sík terep 92-100 km/óra, 5,5 helyett simán 7-8 liter.
frusciante2017-11-27 13:26:01 // 29646
Kérdés? Van valakinek részecskeszűrős 147ese vagy más gépe? Láttatok már kivillanni ilyen jelet? Mármint a check lámpa nélkül csak a tisztítási folyamatra figyelmeztető lámpát? Csak mert én még nem... Nem tudom, h egyáltalán van e.. Mármint figyelmeztető lámpa... Kiolvastuk elvileg 60% OS a dpf, Szamosiék szerint ez teljesen rendben van, viszont én a neten olyanokat olvasok, h elvileg 20%OS tömítettség felett már bekapcsol a szűrő... Én javarészt pályán használom, tehát a hőmérséklet adva lenne neki mégsem láttam még égni azt a bűvös lámpát... Valakinek kivillant már az? Köszi
frusciante2017-11-26 18:39:45 // 29645
Hát ha szakad a vezérműszíj akkor általában a dugattúkon észre veszed... Egy barátom 147esén szakadt.... Szépen belevertek a szelepek mind a négy dugattyúny
Gianni682017-11-26 16:27:00 // 29643
[img1]Valami ilyesmin gondolkodtam, ezért kérdeztem a dizellel kapcsolatos dolgokat:
Gianni682017-11-26 16:16:08 // 29642
Most pont ezt csináltam! Vettem egy 1.6-ost, sajnos hajtókarcsapágyas volt.
Széthüztam, kapott másik főtengelyt, csapágyakat (főtengely és hajtókar csapágyat), gyűrűket.
Kicseréltem a kopogos hajtókart is egy másikra mert ovális lett,kapott másik vezérmű kereket(megrendeltem, még nem jött meg)a főtengelyre, mert az ék sérült volt benne(lehet valamikor vez.szíj szakadt vol).
Még tervben van a vezérlés csere is!
Szóval mindent megteszek, hogy jó motor legyen belőle!
Széthüztam, kapott másik főtengelyt, csapágyakat (főtengely és hajtókar csapágyat), gyűrűket.
Kicseréltem a kopogos hajtókart is egy másikra mert ovális lett,kapott másik vezérmű kereket(megrendeltem, még nem jött meg)a főtengelyre, mert az ék sérült volt benne(lehet valamikor vez.szíj szakadt vol).
Még tervben van a vezérlés csere is!
Szóval mindent megteszek, hogy jó motor legyen belőle!
Liquid2017-11-26 14:06:50 // 29641
Akkor tök felesleges a dízel, hacsak nem dízel-fanatikus vagy.
A TS nem rossz, a hülye tulaj a nagy ellensége meg a nem megfelelő karbantartás.
A dízelből is igen nagy a választék, ahogy Jorjie is leírta. Az sem mindegy melyik kasznit párosítanád hozzá. Keveset fog fogyasztani, de a sokba fog kerülni ha baja van. Minél újabb, és bonyolultabb, annál jobban fog fájni :)
A TS nem rossz, a hülye tulaj a nagy ellensége meg a nem megfelelő karbantartás.
A dízelből is igen nagy a választék, ahogy Jorjie is leírta. Az sem mindegy melyik kasznit párosítanád hozzá. Keveset fog fogyasztani, de a sokba fog kerülni ha baja van. Minél újabb, és bonyolultabb, annál jobban fog fájni :)
Piritu - 1.000.0002017-11-26 13:13:18 // 29640
A válasz egyértelmű, nem. A diesel sose melegedne be, a TS még fűteni is tudna télen. Ha jót sikerül találni és figyelsz rá nem lehet baj.
frusciante2017-11-26 11:59:58 // 29639
20 km? Ts a te világod.... Arra teljesen felesleges dieselt venni városozni meg kifejezetten nem.... jó pár év(tized) lenne mire üzemanyagba megspórolod pl csak a lendkerék árát ha kettőstömegű.... Szerintem
frusciante2017-11-26 11:55:27 // 29638
A ts motor csak akkor bajos, ha olyan ember használja aki nem figyel rá.... Ha olajat időben)(10-12.000) kmenként cserélsz vezérlés módosítót minden második vezérléssel, olajszintre figyelsz, mindig legyen maxon a világból kimennek azok is nekem van egy tsem 330.000 kmel ebből 220.000et velem tett meg...még mindig hibátlanul teszi a dolgát, van egy 1,9 jtdm em is de róla sokat nem tudok elmondani... Két hónapja használom erős, keveset eszik, múlt héten nézetem át Szamosiék által ténylegesen 180.000 van benne sosem volt törve mindene hibátlanul működik, a motorja szerintük kimegy a világból de a következő kuplunggal cserélnem kell a kettőstömegűt... Ha ilyen pluszokat elfogadsz vegyél dieselt, egyébként ha nem akarsz 300.000eket rákölteni a vasra jobb egy ts megbízható előélettel, vagy veszel egy blokkot széthúzod ráköltesz egyszer 2-3-400.000 et (attól függően miket cserélsz ki benne) és életed végéig nem lesz vele bajod
Gianni682017-11-26 11:51:40 // 29637
Nem is tudom, nagyon bizonytalan vagyok!
Megéri-e átváltani dizelre.
Nem járnék vele,még napi 20 km-t sem!
Megéri-e átváltani dizelre.
Nem járnék vele,még napi 20 km-t sem!
Jorjie2017-11-26 10:48:05 // 29636
Mire szeretnél váltani? Van 1.9 8 szelep Jtd, 1.9 8 szelep Multijet, 1.9 16 szelep, multijet, 2.4 10 szelep Jtd, 2.4 20 szelep Multijet. Ezekből van jó pár teljesítményszint: 105, 110, 115, 120, 136, 140, 150, 170, 175, 200, 210 lóerő. Alapból a sima Jtd-k a megbízhatóbbak, de a Multijetek erősebbek, kifinomultabbak. De egyébként megbízhatóak a dízelek, a probléma a "sallangokkal" szokott lenni: Egr, dpf (nem mindben van), kettőstömegű, ilyesmi.
VV62017-11-26 10:41:09 // 29635
Világos, szóval a megbízhatóság a fontos. Sajnos se TS-em, se dízelem nem volt soha.
De ilyen korban már minden motor más és más, még azok is, amelyek szomszédok voltak a gyártósoron.
De ilyen korban már minden motor más és más, még azok is, amelyek szomszédok voltak a gyártósoron.
Gianni682017-11-26 10:10:10 // 29634
Még több rosszat hallotam a ts motorokról.( motorhíbás 1.6 vettem, azt állítom talpra).
Persze V6 lenne az igazi ( régi szép emlékek, gond nélkül).
Persze V6 lenne az igazi ( régi szép emlékek, gond nélkül).
VV62017-11-25 23:54:39 // 29633
Szia! Én nem tudom, de kíváncsi lennék, miért váltasz dízelre?
Gianni682017-11-25 21:43:45 // 29632
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az 1.9 vagy a 2.4 motor a megbízhatóbb! Sok helyen azt olvastam, hogy a 2.4 motorral soka próbléma, hamarabb tönkremegy. Ha ez igaz, mire lehet számítani, ami gyakrabban elromlik a 2.4-ben? Gondolkodom, hogy benzinesből esetleg átülők egy dizelbe!
Köszönöm!
Köszönöm!
Lrk-8012017-11-18 18:01:57 // 29631
Köszönöm sràcok... Felveszem vele a kapcsolatot csak most màr nem akarom este zavarni de holnap felhívom mindenképp .
Jorjie2017-11-18 17:05:48 // 29630
Általánosságban 30 Lóerőt és 50-60 Nm pluszt simán lehet dobni egy sima chiptuninggal. Ha mechanikusan belenyúlsz, akkor többet. Manky a te embered :-)
A teljesítmények pedig azért mások, mert valamiben másabb a motor. Vagy másfajta porlasztócsúcs van benne, vagy más turbó, vagy csak más a program gyárilag. Van, amit szoftveresen "butítanak", mert pl. adózás miatt (bizonyos országokban) jobb ha kevesebb a teljesítmény, holott a motor koppra ugyanaz, mint az erősebb verzió. Pityukoma első 159-e volt ilyen, mert Belgiumi volt.
Ha nagyon érdekelnek a különbségek, akkor nézzél cikkszámokat, pl. porlasztócsúcsét, és össze tudod hasonlítani, hogy melyik motorhoz jó, melyikhez van másfajta.
A trollokkal meg ne foglalkozz ;-)
A teljesítmények pedig azért mások, mert valamiben másabb a motor. Vagy másfajta porlasztócsúcs van benne, vagy más turbó, vagy csak más a program gyárilag. Van, amit szoftveresen "butítanak", mert pl. adózás miatt (bizonyos országokban) jobb ha kevesebb a teljesítmény, holott a motor koppra ugyanaz, mint az erősebb verzió. Pityukoma első 159-e volt ilyen, mert Belgiumi volt.
Ha nagyon érdekelnek a különbségek, akkor nézzél cikkszámokat, pl. porlasztócsúcsét, és össze tudod hasonlítani, hogy melyik motorhoz jó, melyikhez van másfajta.
A trollokkal meg ne foglalkozz ;-)
Liquid2017-11-18 12:22:23 // 29629
Manky-t kérdezd meg, vagy Kócos-t. Elég sok benne a tartalék, tud jóval erősebb lenni anélkül, hogy kormolna.
Lrk-8012017-11-17 22:50:33 // 29626
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy nekem van egy 156 2.4 JTD a 136 lovas .. Nahh most ezzel a sàrkànyból mit lehetne kihozni ? És a 136-140-150 lovas közt mi a különbség mitől erősebbek ?
misike762017-11-03 10:40:45 // 29625
Akkor maradjunk ennyiben:-)
Coyote2017-11-03 10:25:29 // 29624
Jól mondja a bácsi ;-)
Jorjie2017-11-03 10:05:51 // 29623
Én is :-)
Alap dolgokat megnézek, folyadékszintek (akksiban is), fagyálló bemérés, téligumi, de ha egyébként jó állapotban van a járgány, akkor semmi extra nem kell.
Alap dolgokat megnézek, folyadékszintek (akksiban is), fagyálló bemérés, téligumi, de ha egyébként jó állapotban van a járgány, akkor semmi extra nem kell.
misike762017-11-03 08:45:39 // 29622
Sziasztok! Szerintetek a jtd-t érdemes átnézetni tél előtt? Kompresszió,miegymás. Ti szoktatok ilyenesmit csináltatni. Én mindig csak úgy nekimegyek a télnek.
pettinke2017-06-29 15:04:06 // 29621
be kell írni!!!!
elindul az autó, de úgy jár, mint az ökörhugyozás.
elindul az autó, de úgy jár, mint az ökörhugyozás.
Zsolt_1592017-06-29 14:39:45 // 29620
Erre kaptál választ, mert ez engem is érdekelne.
tomchip702017-06-23 18:11:12 // 29619
Valószínüleg generátor szabadonfutó.........az szokott szép hangokat adni.
GreenArrow2017-06-23 14:52:37 // 29618
Sziasztok!
Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
redbull902017-06-17 18:12:17 // 29617
Sziasztok!
Kérdésem lenne ha kiszedem a középdobot és a hátsó dobot is végig csak cső lenne mennyire szabályos ? Szeretnék egy kis hangot a kocsinak. Vagy elég ha csak a közép dobot kiszedem? 2.4 es autóról beszélünk. Köszi!
Kérdésem lenne ha kiszedem a középdobot és a hátsó dobot is végig csak cső lenne mennyire szabályos ? Szeretnék egy kis hangot a kocsinak. Vagy elég ha csak a közép dobot kiszedem? 2.4 es autóról beszélünk. Köszi!
atis_166jtd2017-05-23 22:20:59 // 29616
Semmi mert a szelep így van kalibrálva. De ha ez a töltőnyomás szabályzó szelep akkor csak is eredetit semmi utángyártott nem lesz jó.
Kimis1112017-05-23 21:52:48 // 29615
reszelő,kerek reszelőt bele dugod és megcsavarod
Lackó156TS2017-05-23 21:39:52 // 29614
:D az oké. de ha mindkettő 4mm vagy épp 6mm? ekkora eltérés beleszól? mi van ha túl szűk vagy túl nagy?
Coyote2017-05-23 19:28:08 // 29613
Mivel vákumszelepről van szó szerintem elég nagy :-)
Lackó156TS2017-05-23 19:18:17 // 29612
blackbird002017-05-09 05:47:34 // 29611
Üdv Mindenkinek!
Van valami jó módszer a diesel befecskendezők alatt lévő réz alátét eltávolítására?
Eléggé be vannak szorulva, ha lenne ötlet, tapasztalat, azt nagyon megköszönném!
Van valami jó módszer a diesel befecskendezők alatt lévő réz alátét eltávolítására?
Eléggé be vannak szorulva, ha lenne ötlet, tapasztalat, azt nagyon megköszönném!
norbi04092017-04-24 18:58:25 // 29610
Srácok! A gyári vadonat új Bosch porlasztók IMA- számát automatikusan felismeri a Comp vagy minden esetben manuálisan kell beírni? Vagy ha nem ismerné fel és én be sem írom, akkor el sem indulna az autò?
Köszönöm a válaszokat! :)
Köszönöm a válaszokat! :)
norbi04092017-04-21 17:23:54 // 29609
Sziasztok! Szép reggelt :)
Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
GÁBOR1462017-04-17 15:41:25 // 29608
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni az autó P0046-os és a P0236-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de folyamatosan vissza jön ha magassabban pörgetem . padloig nyomon a gázt és nem akar menni semmi mást nem veszek észre amúgy csinálja a dolgát.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115le 2005
Valaki tudna segíteni az autó P0046-os és a P0236-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de folyamatosan vissza jön ha magassabban pörgetem . padloig nyomon a gázt és nem akar menni semmi mást nem veszek észre amúgy csinálja a dolgát.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115le 2005
bendzso2017-04-09 19:18:35 // 29607
Sziasztok!
A para a következő:
156 1,9JTD 140LE, hidegen szép "mentőautós" turbóhang, erő, teljesítmény minden van. De kb 15 perc után - mikor gondolom én bemelegszik -, 1800-2000-es fordulatnál élesen fütyül, füst nincs, olajat nem látok. Készüljek turbófelújításra?
A para a következő:
156 1,9JTD 140LE, hidegen szép "mentőautós" turbóhang, erő, teljesítmény minden van. De kb 15 perc után - mikor gondolom én bemelegszik -, 1800-2000-es fordulatnál élesen fütyül, füst nincs, olajat nem látok. Készüljek turbófelújításra?
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-09 18:30:57 // 29606
Megoldódott, füstcsavar beállítva, a gép újra robog (füstmentesen), a műszerfalon pedig egy nevezetes kerek ezres: 146000km
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-09 13:54:04 // 29605
Ha van még köztünk adagoló guru.. hogy légtelenítsem a TD Bosch adagolóját? A füst csavaron akartam tekerni egy negyedet, de nem mozdult. Fellazîtottam 13-mas kulccsal az egész szelepet, de a csavar továbbra sem mozdult, egy hülye bilincs van rajta. Gondoltam kiszeded a szelepet és kézben majd beljebb rakom picit azt a csavart. Már jött a gázolaj mikor eszméltem, hogy ez így nem lesz jó.
Visszatakertem gyorsan, de fellevegősödött, nem is indul a vas, nem kap anyagot.
Visszatakertem gyorsan, de fellevegősödött, nem is indul a vas, nem kap anyagot.
Föckös2017-04-05 09:20:18 // 29604
hali, nyitásra normális a majdnem teljesen nyitott állapot, utána zár majd vissza.
attól még, hogy tiszta, attól még lehet rossz sajna.
attól még, hogy tiszta, attól még lehet rossz sajna.
0Balazs2017-04-03 18:43:26 // 29603
Sziasztok!
937A5000-es kódú 1.9 16V-nek mennyi a vezérlés csere ciklusa?
937A5000-es kódú 1.9 16V-nek mennyi a vezérlés csere ciklusa?