Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GTPeti2009-05-07 17:45:39 // 11652
Bocs, én ezt a kérdést máshogy látom. Van ám ott még olyan is, hogy mennyire pörgős a motor, lásd PDTDI. SZVSZ egyáltalán nem mindegy, hogy olasz, vagy koreai motor.
Wickey2009-05-07 17:28:46 // 11651
hogy húznám bele a faszom az aralba és a magyar gázolajba.
1. Aral kút germániában. Mutató messze nem feküdt még, benne volt range szerint vagy 75km, és akkor már órák óta 160 fölött verettem. Tehát alsóhangon kellett lötyögnie benne még öt liternek. Bementem tankolni erre belecsurgott 59 liter (a benne lévő legalább ötre?!)
2. viszont bakker... nemtudom, lehet koncentrátumot adtak vagy mi a töcs, de továbbhaladtam ugyanezzel a 150 fölötti tempóval, és első osztásig 300km-et ment el. Negyvennel többet, mint a magyar gázolajjal pár órával előtte lényegesen kisebb tempónál (M2 + budapest + M1 győrig kábé a 260km, M2:120, BP 70, M1 140-150).
Szóval fene tudja, de board comp szerint 5.8-as átlagot hozott 150 fölötti utazóval az utolsó 400km-re a cucc. Előtte a magyarral 6.2-est 900km-re. Furcsamód a teljes szakasz, és az utsó 400km átlagsebessége is 121 lett. :)
Teljes idő amúgy 10:55, menetidő 10:38, átlag 115, menet átlag 121, top speed 195 (a T-s indexü, szarrákopott, 10éves téligumikon, wehe... konkrétan csúszkált sávváltásnál 180 fölött)
1. Aral kút germániában. Mutató messze nem feküdt még, benne volt range szerint vagy 75km, és akkor már órák óta 160 fölött verettem. Tehát alsóhangon kellett lötyögnie benne még öt liternek. Bementem tankolni erre belecsurgott 59 liter (a benne lévő legalább ötre?!)
2. viszont bakker... nemtudom, lehet koncentrátumot adtak vagy mi a töcs, de továbbhaladtam ugyanezzel a 150 fölötti tempóval, és első osztásig 300km-et ment el. Negyvennel többet, mint a magyar gázolajjal pár órával előtte lényegesen kisebb tempónál (M2 + budapest + M1 győrig kábé a 260km, M2:120, BP 70, M1 140-150).
Szóval fene tudja, de board comp szerint 5.8-as átlagot hozott 150 fölötti utazóval az utolsó 400km-re a cucc. Előtte a magyarral 6.2-est 900km-re. Furcsamód a teljes szakasz, és az utsó 400km átlagsebessége is 121 lett. :)
Teljes idő amúgy 10:55, menetidő 10:38, átlag 115, menet átlag 121, top speed 195 (a T-s indexü, szarrákopott, 10éves téligumikon, wehe... konkrétan csúszkált sávváltásnál 180 fölött)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-07 08:33:10 // 11650
hogy lenne? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2009-05-07 08:20:54 // 11649
Beállítható a hasmagasság? Vagy mi az a nivomat?
kru2009-05-07 07:22:45 // 11648
Nincs nivomatod? :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-06 21:51:54 // 11647
csak a nivomatos nem ...az enyémben is eibach lakik :)
kru2009-05-06 21:47:14 // 11646
az SW elvileg nem kapja meg sportpack ellenére sem az eibachokat. de lehet, hogy csak a nivomatos nem, ebben bizonytalan vagyok :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-05-06 17:11:56 // 11645
Én az Imprezát... egy jó kis murvás, kavicsos, vagy akár havas hegyi úton nagyot lehet vele sportolni. Köztünk a szemléletbenli fő különbség, hogy nekem a rally a szívemcsücske autósport, Neked feltételezem inkább a pályaversenyek. Nem mondom, jó kis gépek a rizsrakéták, de fene tudja, nem kéne egyik sem. A felsorolásodból egyedül a GTV6 kéne, de egy HF Integrale azonnal elcsavarná a fejem :-))
Cgo2009-05-06 13:57:46 // 11644
en a dizelek eloterbe kerulesenek egyetlen kovetkezmenyet utalom. Mindegy, hogy sportos vagy nem sportos, de egy szinten megolte az autok differenciaciojat, ma mar mindegy, hogy kia, alfa, fiat, hyunday, toyota, vw... ha dizel, akkor mind 150 LE es 350 Nm +/- a 2.0 kategoriaban, vagyis elmeletileg a kia ugyanolyan sportos, mint az alfa...
Wickey2009-05-06 13:09:52 // 11643
a gázfröccsös visszaváltás megoldható, szoktam úgy visszatolni ötből háromba a dízelt, de rettenetesen hülyének nézik miatta az embert. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-06 10:56:06 // 11642
akkor a CV is sportautó a filozófiát tekintve :)
Attie2009-05-06 10:39:58 // 11641
:DDD
Attie2009-05-06 10:39:44 // 11640
Nem teljesítményt tekintve, hanem filozófiát.
Montjuk az America 7.3-as gyorsulása még ma is figyelemre méltó :)
Montjuk az America 7.3-as gyorsulása még ma is figyelemre méltó :)
Piritu - 1.000.0002009-05-06 10:37:01 // 11639
A többiek nevében is köszönöm a mélyenszántó magyarázatot. Most már mindent értünk :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-06 10:35:51 // 11638
így van egyik a másik folyománya mint a láng meg a lángos :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-06 10:35:08 // 11637
"Imreza az tényleg az. Pariban van szerintem a 75-tel" melyik? az STI? annyira van pariban a 75 mint az 1.4TS a 2.0V6TB-vel :D
Attie2009-05-06 10:31:49 // 11636
Sport és sportos nem ugyan az szerintem.
Sportos = wannabe sport :)
Sportos = wannabe sport :)
Attie2009-05-06 10:30:05 // 11635
A Mini inkább vicces szerintem.
Az Imreza az tényleg az. Pariban van szerintem a 75-tel. Családi autó, de mégis ütős.
De ha az Impreza mellé teszel a Mitsu Eclipset / Honda NSX-et / Nissan Skylinet vagy a 75 mellé egy GTV6-ot akkor melyiket mondod sportosabbnak?
Az Imreza az tényleg az. Pariban van szerintem a 75-tel. Családi autó, de mégis ütős.
De ha az Impreza mellé teszel a Mitsu Eclipset / Honda NSX-et / Nissan Skylinet vagy a 75 mellé egy GTV6-ot akkor melyiket mondod sportosabbnak?
Piritu - 1.000.0002009-05-06 10:27:51 // 11634
Szóval a versenysportban használt autó nem sportos - értjük mi ezt
U.i Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja? :-DDD
U.i Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja? :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2009-05-06 10:21:00 // 11633
A régi klasszkus kicsi rallykedvenc a Mini Cooper? Szerintem sportos, és talán egy követelményedet sem teljesíti. Impreza? 4 ajtós összkerekes...mint ahogy egy HF Integrale is.
Attie2009-05-06 10:20:30 // 11632
De tényleg zárjuk le a témát.
Most biztos mindenki azt hiszi, hogy nem vagyok megelégedve az autómmal, holott ez nem igaz.
Semmi bajom nincs vele. Tökéletesen alkalmas arra amire kitalálták :)
Szeretek vele közlekedni, relative olcsó a fenntartása. Az M-Jet motor már tényleg nem az mint a régi dízelek. Halk, hamar éled (dízel értelemben).
De hogy nem sportos az fix :-P Csak én nem akarom igazolni azt hogy ha nincs pénzem fenntartani egy GTA-t / Imprezat / Ferrarit stb, akkor is egy sportautóm van :-P
Most biztos mindenki azt hiszi, hogy nem vagyok megelégedve az autómmal, holott ez nem igaz.
Semmi bajom nincs vele. Tökéletesen alkalmas arra amire kitalálták :)
Szeretek vele közlekedni, relative olcsó a fenntartása. Az M-Jet motor már tényleg nem az mint a régi dízelek. Halk, hamar éled (dízel értelemben).
De hogy nem sportos az fix :-P Csak én nem akarom igazolni azt hogy ha nincs pénzem fenntartani egy GTA-t / Imprezat / Ferrarit stb, akkor is egy sportautóm van :-P
Attie2009-05-06 10:13:51 // 11631
Te most sport autókról beszélsz, amiket közúton nem használnak.
Attie2009-05-06 10:12:09 // 11630
Az F1-es autóval nem közlekedsz közúton. Ráadásul az F1 nem sportos, hanem sport autó :-P
De úgy látom nem értitek.
A felsorolt tuljdonságok kellenek egy sportos autóhoz. Minél több hiányzik a felsoroltakból, annál kevésbé sportos. Szerintem :)
De úgy látom nem értitek.
A felsorolt tuljdonságok kellenek egy sportos autóhoz. Minél több hiányzik a felsoroltakból, annál kevésbé sportos. Szerintem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-06 10:08:33 // 11629
nekem sportos az autóm hogy más mit mond a sajátjára az az ő megítélése :)
Piritu - 1.000.0002009-05-06 10:02:07 // 11628
Még egy kérdés és a témát részemről lezárom:
"Alaptézis: Sportos autó: Erős (180-200 LE-tól indulva), hosszú fordulatszámtartományban, egyenletes nyomatékleadással használható..."
A versenysportban a motorok nem onnan ismerszenek meg, hogy egy relatíve szűk fordulatszám tartományban teljesítenek nagyot? Minden sofőr igyexik fordulaton tartani őket . ( lásd a lentebb belinkelt videót a pedálkezelésről) Vagy egyszerűen azok se sportos gépek?
"Alaptézis: Sportos autó: Erős (180-200 LE-tól indulva), hosszú fordulatszámtartományban, egyenletes nyomatékleadással használható..."
A versenysportban a motorok nem onnan ismerszenek meg, hogy egy relatíve szűk fordulatszám tartományban teljesítenek nagyot? Minden sofőr igyexik fordulaton tartani őket . ( lásd a lentebb belinkelt videót a pedálkezelésről) Vagy egyszerűen azok se sportos gépek?
Piritu - 1.000.0002009-05-06 09:55:21 // 11627
Ezen az elven az F1-es járgány se sportos, mert nem 2 ajtaja van? Érdekes filozófia...
Ettől függetlenül szívesen látnék egy NEM SPORTOS Quattroporte-t a garázsban. :-))
Ettől függetlenül szívesen látnék egy NEM SPORTOS Quattroporte-t a garázsban. :-))
Peti2009-05-06 09:51:43 // 11626
Attie2009-05-06 09:14:39 // 11625
Nem, annyira húz 1500-nél, mint a dízel. Legalábbis az 1.9-hez képest
Attie2009-05-06 09:09:50 // 11624
És pontosan erről beszélek. Kb ugyanazt tudja a két motor de mégsem mondanám a dízelre hogy sportos.
Tök más filozófia, tök más elveket képvisel.
Tök más filozófia, tök más elveket képvisel.
Attie2009-05-06 09:08:19 // 11623
Ez szép, de csorbul a sportossága azzal, hogy dízel
Attie2009-05-06 09:07:20 // 11622
Életemben egyszer toltam el odáig. Nem emlékszem, de a dízel motorok karakterisztikája nem olyan hogy tiltásig húznának ugyanúgy
Attie2009-05-06 09:06:18 // 11621
Lényegtelen, akkor is kb 2/3-a a használható fordulatszám tartománya a benzineshez képest
Attie2009-05-06 09:04:59 // 11620
Nem, az családi autó.
És nem azt mondtam, hogy nem sportos, csak ahogy veszít egy-egy tulajdonságából azzal már csorbul a sportossága.
És nem azt mondtam, hogy nem sportos, csak ahogy veszít egy-egy tulajdonságából azzal már csorbul a sportossága.
Piritu - 1.000.0002009-05-06 08:30:43 // 11619
Koromfüstös szép reggelt mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-06 08:28:49 // 11618
egy fajta eibach gyári ültető rugó van és egy fajta sport gátló ....így nem kérdés
Selmak2009-05-06 08:15:08 // 11617
Liquid a Fekete Lovag aki mindig győz. XD
Liquid2009-05-06 08:13:23 // 11616
"Na de mind1 hogyan forgatjuk a számokat a 156-os Alfát a 2,4 M-jet 20v sportosan mozgatja."
na ez igaz, egyezzünk ki egy döntetlenben :)
na ez igaz, egyezzünk ki egy döntetlenben :)
kru2009-05-06 06:15:26 // 11615
s melyik sportcsomag és melyik piacra gyártott? mert az sw és berlina sportpak más, sőt piaconként is változó...
GEORGE2009-05-06 03:05:12 // 11614
Nem chipes ( bármikor ellenőrizhető ) nos a 2,4 mjet is vígan elpörög a végéig 1-5-ig.
Nekem a TS-em inkább 3000-3000-tól indult meg úgy istenigazából......valóban elforgott leszabályzásig (7300) de a legutolsó szakaszban inkább csak hang volt mint teljesítmény.........
Na de mind1 hogyan forgatjuk a számokat a 156-os Alfát a 2,4 M-jet 20v sportosan mozgatja.
Nekem a TS-em inkább 3000-3000-tól indult meg úgy istenigazából......valóban elforgott leszabályzásig (7300) de a legutolsó szakaszban inkább csak hang volt mint teljesítmény.........
Na de mind1 hogyan forgatjuk a számokat a 156-os Alfát a 2,4 M-jet 20v sportosan mozgatja.
Liquid2009-05-05 23:55:07 // 11613
Szóval javítva...:)
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is... (nemtom, hogy a tiéd csipes-e)
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-tól a leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is... (nemtom, hogy a tiéd csipes-e)
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-tól a leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
GEORGE2009-05-05 23:11:00 // 11611
????
Mi a chipes? 146ti? 156 M-jet?
2800 az milyen leszabályzás?
Sorry de nem értem amit írtál.
Mi a chipes? 146ti? 156 M-jet?
2800 az milyen leszabályzás?
Sorry de nem értem amit írtál.
Liquid2009-05-05 22:53:13 // 11610
csak rángatom kicsit az oroszlán(ok) bajszát :)
Adrián2009-05-05 22:50:01 // 11609
Figyi itt ezé pofon van ám!;)
Liquid2009-05-05 22:47:41 // 11608
ettől persze még gyorsabb a 2.4mjet, de már csak azért sem sportos! :DDDDD
Liquid2009-05-05 22:46:17 // 11607
"A 146 ti.m ugyan 7300-nál szabályzott le de az utolsó 1000 fordulatot azt nagyon nehezen vette fel 5.ben, kb mint amikor az mjet 6.ban 4000-től megforogja 4300-at....."
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is...
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is...
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
GEORGE2009-05-05 22:33:38 // 11606
Akkor kijavítom az adatlapomat, beírom, hogy majdnem GTA fútóműves :-))))
lehet többet ér majd a vas ha egyszer megválok tőle :-)
lehet többet ér majd a vas ha egyszer megválok tőle :-)
GEORGE2009-05-05 22:28:46 // 11605
Elhiszem, amúgy nem szoktam tiltásig húzatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-05 22:12:15 // 11603
sportcsomagos :)