GT Ɨ|ѯ2023-09-24 18:36:29 // 114279
kici kínai talán megoldja kollégája teljesen impotens...
Kazes☻2023-09-24 18:00:18 // 114278
Igen... de most nézem, hogy elírtam... a Williams tűnhet elérhetőnek jó teljesítménnyel... bocsi 😁... a Haas simán fogható, az AT- t meg muszáj magunkmögött tartani... tehát jobban kell akarniuk és dolgozniuk csapatként is és egyénenként is! 🙂
Zsolt1552023-09-24 16:28:48 // 114277
Az még jobb. Az Alfának 3 pont kellene még, míg az Alphataurinak 6. Az előbbi könnyebbnek tűnik. :-))
GT Ɨ|ѯ2023-09-24 16:17:53 // 114276
6 futam lesz még:-)
Zsolt1552023-09-24 16:10:54 // 114275
Az a 2 pont hátrány valóban kicsi, de alíg szerez pontot ez a - Haas, AlfaRomeo, Alphatauri - hármasfogat.
Azért abban is reménykedni kell, hogy a hátralévő öt futamon az Aphatauri nem szerez pontot.
Azért abban is reménykedni kell, hogy a hátralévő öt futamon az Aphatauri nem szerez pontot.
Kazes☻2023-09-24 09:18:04 // 114274
Igen, pedig még az AT is elérhetőnek tűnik... persze jobb teljesítménnyel... mert nincsenek olyan messze. 🙂
Zsolt1552023-09-24 09:00:09 // 114273
Gratulálok a RedBullnak! Az a csapat nagyon egyben van minden téren. 👍😉
Zsolt1552023-09-24 08:58:52 // 114272
Ha így folytatják, akkor kezdhetnek izgulni, hogy ne utolsóként búcsúzzanak. :-//
Kazes☻2023-09-24 08:50:57 // 114271
Sajnos ma is pontok nélkül maradtunk és így továbbra sem tudjuk visszaelőzni a Haas- t. 😒
GT Ɨ|ѯ2023-09-24 08:50:04 // 114270
grat Lec
Zsolt1552023-09-24 08:03:10 // 114268
Kíváncsi vagyok, hogy a Mercedes taktikája Russell-lel bejön vagy sem.
Kazes☻2023-09-24 07:48:32 // 114267
Fogynak az autók...
Kazes☻2023-09-24 07:24:02 // 114266
Na, bakker... ki is esik Bottas... 😤
Kazes☻2023-09-24 07:13:49 // 114265
Akkor ahogy elnézem, nekünk már annyi is... Bottas utolsó utáni és Dzso is hátul. 😐
Kazes☻2023-09-24 07:06:42 // 114264
Már SC.
Zsolt1552023-09-24 07:02:39 // 114263
Kezdődik.😎
Kazes☻2023-09-23 11:29:57 // 114262
Az egyelőre csak egyszeri alkalom volt... mondjuk mondták is előre. 😀
Zsolt1552023-09-23 09:18:20 // 114259
A múlt heti dominancia oda lett. De legalább a Mercedesek előtt vannak. 👍😉
GT Ɨ|ѯ2023-09-23 09:14:57 // 114258
P4, most ez a maximum...
grat Lec
grat Lec
Zsolt1552023-09-23 09:10:40 // 114257
A Ferrari az utolsó másodpercekre hagyja a Q3-at?
GT Ɨ|ѯ2023-09-23 08:57:22 // 114256
csak a szokásos zóber effekt:P
Zsolt1552023-09-23 08:45:01 // 114255
Az Alfa ismét elvérzett a Q1-ben. :-((
GT Ɨ|ѯ2023-09-23 08:05:59 // 114254
Akkor hajrá Lec:-)
Zsolt1552023-09-22 20:34:34 // 114253
Ilyenkor jön be a RedBull stratégiája, hogy minden elérhető "szabad" pontra rárepülnek. A végén amikor kiélezett a verseny egy pont ide vagy oda a VB címet dönti el.
Zsolt1552023-09-22 17:47:34 // 114252
Döntött és elfogadták, ahogy Massa esetében is. Sajnàlom Massát mert megérdemelte volna. De évek múlva pereskedni ...
Tommi2023-09-22 13:42:06 // 114251
Szerintem egyszerűen inkább arról van szó, hogy a kínaiakat egyszerűen nem érdekli annyira az F1, nem sikerült népszerűvé tenni (ellentétben az USA-val, ahol a Netflix, a brutál tempójú Liberty marketing és a több amerikai futam megtette a hatását). Nézd meg az utóbbi időszak ázsiai terjeszkedési terveit: Dél-Korea pár év után kuka, India szintén, a vietnámi futam az előtt csúszott meg, hogy megrendezték volna :) Szingapúr is nagyjából azért van a naptárban, mert (a városi helyszínen túl) esti futam - egyébként megjegyzem, hogy zseniálisan és profin csinálják a bulit, 2013-ban voltunk kint a versenyen és szenzációs élmény volt, kiegészítve pár napos turistáskodással. Egyedül Suzuka a stabil pont, de ott meg a történelem és az autóipari háttér erős.
Szingapúron kívül a maláj futam tartotta magát sokáig, de ott is főleg kb azért, mert jó vonalvezetése van és a monszunos időjárás tudott kaotikus futamokat eredményezni - aztán amikor a Petronas beintett, hogy nem locsol több tízmillió dollárt a rendezésre, ki is faroltak belőle, mert a világ egyetlen pályája sem tudja önerőből finanszírozni egy F1 futam megrendezését... Kína röhögve kifizetné a 20-30-50-akárhány milliós rendezési díjat, de minek... Évek óta probléma, hogy nem kelnek el a jegyek a futamokra és sokszor (komenista kelet-európai reflexeket idézve) kivezényelt melósok meg iskolások ültek a lelátókon, hogy a közvetítésben ne legyenek üresek a tribünök :)
Az Alfa eladások valóban nem verdesik az egeket, de ha megnézzük, hogy van honnan fejlődni, bőven van még tér a növekedésre :)
Szingapúron kívül a maláj futam tartotta magát sokáig, de ott is főleg kb azért, mert jó vonalvezetése van és a monszunos időjárás tudott kaotikus futamokat eredményezni - aztán amikor a Petronas beintett, hogy nem locsol több tízmillió dollárt a rendezésre, ki is faroltak belőle, mert a világ egyetlen pályája sem tudja önerőből finanszírozni egy F1 futam megrendezését... Kína röhögve kifizetné a 20-30-50-akárhány milliós rendezési díjat, de minek... Évek óta probléma, hogy nem kelnek el a jegyek a futamokra és sokszor (komenista kelet-európai reflexeket idézve) kivezényelt melósok meg iskolások ültek a lelátókon, hogy a közvetítésben ne legyenek üresek a tribünök :)
Az Alfa eladások valóban nem verdesik az egeket, de ha megnézzük, hogy van honnan fejlődni, bőven van még tér a növekedésre :)
Gerion2023-09-22 13:05:33 // 114250
"Massa nyilatkozata szerint semmiképp sem a pénz számít... van elég... a cím kell, ami az övé és így Őt jegyzik be VB-nak!"
.
Szerintem ez egyaltalan nem lett volna biztos, hogy ö nyer. Pl az ominozus szingapuri futamot fökent azon bukta el, mert a boxban hibazott a Ferrari es lehet Massa is, de a lenyeg, hogy kitepte a tankolocsövet a helyeröl, es azt maga utan huzva indult el, közben majdnem utközött Hamiltonnal is. Azutan gondolom, szoltak neki, hogy alljon meg, a boxutca vegen megallt, a szerelök ugye a maguk tempojaban odaszaladtak, ment az idö, kiszedtek a tankolocsövet a kocsibol, ment az idö, rögtönöztek neki egy uj boxutcas rajtot, es akkor ment vissza. Rengeteg idöt vesztett, döntöen ezzel bukta el azt a futamot (amugy volt mas futam is, pl Silverstone, amikor nullazott)
.
A sajat boxutcai benazasuk volt a konkret ok, amit persze utolag probalhatnak atkenni masra, de ettöl ez meg az övek volt. Szoval volt csalas, ez igaz, csak az nem biztos, plane birosagi szinten vizsgalva esetleg, hogy Massa emiatt bukta el azt a futamot, es amugy garantalt lett volna a VB cime.
.
Szerintem ez egyaltalan nem lett volna biztos, hogy ö nyer. Pl az ominozus szingapuri futamot fökent azon bukta el, mert a boxban hibazott a Ferrari es lehet Massa is, de a lenyeg, hogy kitepte a tankolocsövet a helyeröl, es azt maga utan huzva indult el, közben majdnem utközött Hamiltonnal is. Azutan gondolom, szoltak neki, hogy alljon meg, a boxutca vegen megallt, a szerelök ugye a maguk tempojaban odaszaladtak, ment az idö, kiszedtek a tankolocsövet a kocsibol, ment az idö, rögtönöztek neki egy uj boxutcas rajtot, es akkor ment vissza. Rengeteg idöt vesztett, döntöen ezzel bukta el azt a futamot (amugy volt mas futam is, pl Silverstone, amikor nullazott)
.
A sajat boxutcai benazasuk volt a konkret ok, amit persze utolag probalhatnak atkenni masra, de ettöl ez meg az övek volt. Szoval volt csalas, ez igaz, csak az nem biztos, plane birosagi szinten vizsgalva esetleg, hogy Massa emiatt bukta el azt a futamot, es amugy garantalt lett volna a VB cime.
Gerion2023-09-22 12:57:33 // 114249
Masi vedelmeben azert tegyuk hozza, hogy amikor a hatalmas tapasztalatu Charlie Whiting varatlanul meghalt, akkor ez az egesz uj munka es felelösseg hirtelen szakadt Masi nyakaba a 2019-es szezon elejen, akit eleinte atmeneti embernek szantak, de vegul bevalt es veglegesitettek. Ezutan összesen 2 sajat szezont huzott le, nem volt mar full kezdö, de azert Whitinghoz hasonlithato rutinos öreg roka sem, amikor 2021-es szezonzaron az szo szerint az utolso pillanatban belefutott ebbe a rendkivul kielezett es varatlan helyzetbe.
.
Lehet, a helyeben Whiting is rosszul dönt.
.
Lehet, a helyeben Whiting is rosszul dönt.
Kazes☻2023-09-21 23:07:57 // 114248
Simán lehet sőt, az egész évet...! :P
;)
;)
Zsolt1552023-09-21 20:20:57 // 114247
Akkor lehet nem egy futamot néztünk.
Zsolt1552023-09-21 20:20:05 // 114246
Masival kapcsolatban ket dolog. Vagy szándékosan vagy a megfelelő ismeret hiányában szegte meg a szabályokat.
- Ha szándékosan,.akkor elcsalta a befutót.
- Ha tudás - a szabályok ismeretének - hiányában, akkor az a felelős, aki oda kinevezte.
Röviden: A SafetyCar kiküldése előtt a lekörözetteknek vissza kell venni a körüket. Ezt mulasztotta el.
Jót tett Verstappennel, viszont azoknak akiknek nem engedte a kör visszavételét azoknak is okozott egy kis gondot. Ott is voltak harcok a helyekért és pontokért. De az nem címlap történet.
- Ha szándékosan,.akkor elcsalta a befutót.
- Ha tudás - a szabályok ismeretének - hiányában, akkor az a felelős, aki oda kinevezte.
Röviden: A SafetyCar kiküldése előtt a lekörözetteknek vissza kell venni a körüket. Ezt mulasztotta el.
Jót tett Verstappennel, viszont azoknak akiknek nem engedte a kör visszavételét azoknak is okozott egy kis gondot. Ott is voltak harcok a helyekért és pontokért. De az nem címlap történet.
Kazes☻2023-09-21 17:11:33 // 114245
A hülye nélkül teljesen ok. :)
Persze mi van akkor, ha valahol valaki meg beismerné, hogy Latifi direkte vágta falhoz a verdáját... mondjuk sok értelme nem lett volna, mert épp nem a RB-hoz tartozott a csapat... de gondolatkísérletként érdekes... Hamilton (aki minden vackon pörög és égeti magát, mint pl. a 150 éves öragyár!) azonnal véres kardot hordana körben az egész világon, külön csak ezért utazgatva... simán... persze Wolff-al karöltve, mert miért ne.
Tehát akkor hajrá Massa! :)
Persze mi van akkor, ha valahol valaki meg beismerné, hogy Latifi direkte vágta falhoz a verdáját... mondjuk sok értelme nem lett volna, mert épp nem a RB-hoz tartozott a csapat... de gondolatkísérletként érdekes... Hamilton (aki minden vackon pörög és égeti magát, mint pl. a 150 éves öragyár!) azonnal véres kardot hordana körben az egész világon, külön csak ezért utazgatva... simán... persze Wolff-al karöltve, mert miért ne.
Tehát akkor hajrá Massa! :)
Kazes☻2023-09-21 17:04:41 // 114244
Massa nyilatkozata szerint semmiképp sem a pénz számít... van elég... a cím kell, ami az övé és így Őt jegyzik be VB-nak!
Hajrá Massa!
Ez nem foci... össze sem hasonlítható.
Hajrá Massa!
Ez nem foci... össze sem hasonlítható.
Kazes☻2023-09-21 17:01:21 // 114243
Így van, gyakorlatilag beismerte az egészet. Massa VB! :)
Kazes☻2023-09-21 16:58:12 // 114242
Nem Hamiltontól, hanem Hamiltonnak akarták elcsalni a VB címet... csak mégsem jött össze... arról senki nem tehet, hogy ők nem álltak ki új abroncsokért! :)
Kazes☻2023-09-21 16:56:18 // 114241
Igen... ha egyszer most derült fény a részletekre!
Az az Ő VB-a!
Hajrá Massa! :)
Az az Ő VB-a!
Hajrá Massa! :)
Gerion2023-09-21 10:20:29 // 114240
"15 év után??? 2021-ben elcsalták Hamiltontól a VB címet. Meg is reptették felelőst. Akkor most azok is perelnek majd?"
.
.
Hamilton valojaban azon bukta el a cimet, hogy a hulye Latifi beleallt a futam legvegen a falba, es ezutan Verstappen kapott uj gumikat, Hamilton meg nem. Persze a Masit lehet elöhozni, hogy szeftikar szabaly igy meg ugy, de Masit nem lehet szandekos csalassal megvadolni, ami birosagra tartozna, maximum tevedett, szoval ezzel messze nem jutna senki. Masit nem is azert raktak ki, mert csalt, az FIA meg csak a hibazast sem akarta rahuzni eleinte, hanem azert ment vegul, mert az eset, aminek ö is inkabb aldozata volt, akkora hullamokat keltett, es annyira nem akart csillapodni, hogy jobb volt öt bealdozni vegul es elkuldeni a posztjarol (mas poziciot ajanlva neki helyette!)
.
.
Hamilton valojaban azon bukta el a cimet, hogy a hulye Latifi beleallt a futam legvegen a falba, es ezutan Verstappen kapott uj gumikat, Hamilton meg nem. Persze a Masit lehet elöhozni, hogy szeftikar szabaly igy meg ugy, de Masit nem lehet szandekos csalassal megvadolni, ami birosagra tartozna, maximum tevedett, szoval ezzel messze nem jutna senki. Masit nem is azert raktak ki, mert csalt, az FIA meg csak a hibazast sem akarta rahuzni eleinte, hanem azert ment vegul, mert az eset, aminek ö is inkabb aldozata volt, akkora hullamokat keltett, es annyira nem akart csillapodni, hogy jobb volt öt bealdozni vegul es elkuldeni a posztjarol (mas poziciot ajanlva neki helyette!)
Zsolt1552023-09-21 09:46:13 // 114239
15 év után??? 2021-ben elcsalták Hamiltontól a VB címet. Meg is reptették felelőst. Akkor most azok is perelnek majd?
Vagy Massa nyer és akkor perel majd a Ferrari is, mert mint VB csapat többet tudott volna kérni a szponzoroktól és ez a döntés anyagi kárt okozott neki? Vagy akkor több pénzt kér, mint VB csapat a FIA-tól a költségeire a Mercedes meg visszafizet???
Hol lenne ennek a vége???
Vagy a fociban visszanézik az 15 évvel ezelőtti bajnokságot és új győztest avatnak majd? Viszont ha az új nyertes jutott volna ki következő mondjuk EB-re és nem a másik, akkor a 15 évvel ezelőtti EB összes meccsét újrajátszatják az új csapattal? Mert ugye a másik ott sem lehetett volna.
Vagy Massa nyer és akkor perel majd a Ferrari is, mert mint VB csapat többet tudott volna kérni a szponzoroktól és ez a döntés anyagi kárt okozott neki? Vagy akkor több pénzt kér, mint VB csapat a FIA-tól a költségeire a Mercedes meg visszafizet???
Hol lenne ennek a vége???
Vagy a fociban visszanézik az 15 évvel ezelőtti bajnokságot és új győztest avatnak majd? Viszont ha az új nyertes jutott volna ki következő mondjuk EB-re és nem a másik, akkor a 15 évvel ezelőtti EB összes meccsét újrajátszatják az új csapattal? Mert ugye a másik ott sem lehetett volna.
Zsolt1552023-09-21 09:35:23 // 114238
Mondjuk a csapat nem csak Leclerc-et, hanem egy kicsit magát is mosdatja. A VSC alatt kihívhatták volna - szinte kockázat nélkül - őt is.
Jó volt a taktika Sainz-cal, viszont Leclerc esetében valahogy nem gondolkodtak.
Jó volt a taktika Sainz-cal, viszont Leclerc esetében valahogy nem gondolkodtak.
Gerion2023-09-21 09:34:50 // 114237
"15 évvel később??? Ha akkor nem, akkor most miért???"
.
.
Massa igazsagkeresese azzal indult, es azert most, mert a böven 90 ev feletti Ecclestone tett egy ujabb furcsa nyilatkozatot, amiben elismerte mint korabeli nagyfönök, hogy a csalast megprobaltak eltitkolni, es a bajnoksag eredmenye igy talan nem volt objektiv, de ök igy akartak elfogadni ahogy lett. Szoval az ugyet nem Massa inditotta most, hanem Ecclestone.
.
.
Massa igazsagkeresese azzal indult, es azert most, mert a böven 90 ev feletti Ecclestone tett egy ujabb furcsa nyilatkozatot, amiben elismerte mint korabeli nagyfönök, hogy a csalast megprobaltak eltitkolni, es a bajnoksag eredmenye igy talan nem volt objektiv, de ök igy akartak elfogadni ahogy lett. Szoval az ugyet nem Massa inditotta most, hanem Ecclestone.
Zsolt1552023-09-21 08:55:27 // 114236
OFF
"... Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, ..."
Amíg ez az álszent EU-s vezetés van.
ON
"... Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, ..."
Amíg ez az álszent EU-s vezetés van.
ON
Zsolt1552023-09-21 08:40:32 // 114235
15 évvel később??? Ha akkor nem, akkor most miért???
A 2021-es ügy sokkal inkább perelhető. Szerintem. Főleg, hogy a versenybírót hibásnak hozták ki a szabályellenes döntése miatt és meg is reptették azért.
A 2021-es ügy sokkal inkább perelhető. Szerintem. Főleg, hogy a versenybírót hibásnak hozták ki a szabályellenes döntése miatt és meg is reptették azért.
Gerion2023-09-21 08:39:21 // 114234
Az gondolom a kinaiaknak is lejön, hogy az Alfa nevu Sauber es a befizetett pilotajuk Zhou pontot se szokott szerezni. :) Igy a marketingerteke sincs igy tul sok, legalabbis ahogy az Alfa Romeo kinai autoeladasai is mutatjak:
"if you look at Alfa Romeo's sales figures on the Chinese market (difficult to obtain...), it's not glorious.
YEAR ALFA ROMEO SALES CHINA
2022 832
2021 1409
2020 1590
2019 8940
2018 5390
2017 3591
(forras: iden augusztusi, angol nyelvu cikk, https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/alfa-romeo-la-marque-italienne-qui-ne-seduit-pas-les-chinois/ )
.
.
Tovabba az is gyanus, hogy Kina nem akar ujabb F1 futamot, söt a korabbit is nagyjabol elengedi, eredetileg a Covid miatt maradt el, de nem is nagyon kuzdenek erte azota se. Lehet, hogy a kinainak az a sport tetszik, ahol nyernek. Ha Kina nagyon akarna az F1-et, akkor mar reg inditottak volna sajat F1 csapatot, ellopva a RB terveit, megvasarolva minden mernököt, aki megvasarolhato, stb, stb.
"if you look at Alfa Romeo's sales figures on the Chinese market (difficult to obtain...), it's not glorious.
YEAR ALFA ROMEO SALES CHINA
2022 832
2021 1409
2020 1590
2019 8940
2018 5390
2017 3591
(forras: iden augusztusi, angol nyelvu cikk, https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/alfa-romeo-la-marque-italienne-qui-ne-seduit-pas-les-chinois/ )
.
.
Tovabba az is gyanus, hogy Kina nem akar ujabb F1 futamot, söt a korabbit is nagyjabol elengedi, eredetileg a Covid miatt maradt el, de nem is nagyon kuzdenek erte azota se. Lehet, hogy a kinainak az a sport tetszik, ahol nyernek. Ha Kina nagyon akarna az F1-et, akkor mar reg inditottak volna sajat F1 csapatot, ellopva a RB terveit, megvasarolva minden mernököt, aki megvasarolhato, stb, stb.
Zsolt1552023-09-21 08:34:23 // 114232
"Szerecsen" mosdatás??? Elfogytak a gumijai. Ennyi.
A két Mercedes meg a McLarenen és a Ferrarin hozott ennyit a kerékcsere után a friss gumikkal. Akkor Sainz-nak és Norrisnak is "kritikus" motorproblémái voltak???
Raikkonen a hatodik évében az F1-ben a Ferrarival VB lett. (Igaz kis szerencse is kellett hozzá.)
Leclerc jövőre lesz a hatodik éve az F1-ben ...
Egy olyan domináns autóval, mint most a RedBull vagy anno Mercedes talán VB lesz Leclerc.
Egy "jó" van a hétvégében - nekünk -, hogy a Ferrari törte meg a RedBull veretlenségi sorozatát. Ha Japánban folytatja Verstappen ahol abbahagyta, akkor is a Ferrari neve lesz ott győztesként és nem másé. :-))
A két Mercedes meg a McLarenen és a Ferrarin hozott ennyit a kerékcsere után a friss gumikkal. Akkor Sainz-nak és Norrisnak is "kritikus" motorproblémái voltak???
Raikkonen a hatodik évében az F1-ben a Ferrarival VB lett. (Igaz kis szerencse is kellett hozzá.)
Leclerc jövőre lesz a hatodik éve az F1-ben ...
Egy olyan domináns autóval, mint most a RedBull vagy anno Mercedes talán VB lesz Leclerc.
Egy "jó" van a hétvégében - nekünk -, hogy a Ferrari törte meg a RedBull veretlenségi sorozatát. Ha Japánban folytatja Verstappen ahol abbahagyta, akkor is a Ferrari neve lesz ott győztesként és nem másé. :-))
Tommi2023-09-20 16:48:28 // 114231
Manapság egyrészt nincs már olyan, hogy "német autó" meg "olasz autó" meg hasonlók, másrészt az egyes márkák is nemzetközi cégek alkatrészeiből vannak összelegózva és ez az F1-re hatványozottan igaz :)
Lehet itt nosztalgiázni, hogy az 50-es években világverő volt az Alfa az F1-ben meg hogy a 80-as években milyen erős motorjuk volt, az akkori viszonyok semennyire sem hasonlítanak a mostaniakhoz. Annyira "magas" és annyira profi lett mára az F1, hogy a világ összes pénze sem elég hozzá :) Gondoljatok bele, ha mondjuk az Alfa azt mondja, hogy indít egy saját gyári csapatot. A költségsapka idén asszem 150 millió dollár, de ennek a sokszorosa kéne egy komplett háttér felépítéséhez: műhelyek, szélcsatorna, K+F, stb... simán egymilliárd dollárhoz közelítő összeget bele lehet tolni és akkor is csak évek múlva lennének eredmények.
De tegyük fel, hogy megcsinálnák, akkor viszont az utcai autós részleg évekig nem dobna piacra semmit, mert egyszerűen nem maradna pénz új modelleket fejleszteni. Nem véletlen, hogy az Aston Martin (ami egy relatíve kis autógyár) is Merci motorokkal megy és nem egy saját, "igazi" Aston Martin motorral, mert a gatyája rámenne a fejlesztésre... Simán jobban megéri így jelen lenni az F1-ben, mert egyszerűen a költség/haszon mutató jobb, mint egy teljesen saját csapattal.
Egyszer volt valahol egy interjú egy magyar sráccal, aki mérnökként dolgozott az F1-ben valamikor 15-20 éve, a Minardinál volt. Kérdezték tőle, hogy milyen egy utolsó utáni csapatnál dolgozni, azt mondta szakmai karrierje csúcsa volt, mert még ott is olyan szintű munka megy, amit alsóbb kategóriákban el sem lehet képzelni. Oké, hogy az Alfa most kb csak névadó és sereghajtó, de van két színes egyéniség pilóta, a márkanév az F1-ben van, forog a köztudatban, az előző mérnökös példával párhuzamot vonva még ez is jobb, mintha semelyik versenyágban sem szerepelne az Alfa... A kínai pilóta szerintem nagyon jó húzás volt, az autógyáraknak ma már egyértelműen Kína a fókuszpontja (az USA mellett), ahogy Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, mert nem itt van a nagy profit. Nem tudom Kínán belül milyen promókat nyomnak a saját pilótájukkal, de biztosan kihasználják az ebben rejlő marketing potenciált.
Aki pedig azt mondja, hogy ez így gáz, az jelentkezzen a csapatnál mérnöknek és építsen jobb autót, biztosan minden ötletnek örülnének, amitől gyorsabb lesz az autójuk :)
Lehet itt nosztalgiázni, hogy az 50-es években világverő volt az Alfa az F1-ben meg hogy a 80-as években milyen erős motorjuk volt, az akkori viszonyok semennyire sem hasonlítanak a mostaniakhoz. Annyira "magas" és annyira profi lett mára az F1, hogy a világ összes pénze sem elég hozzá :) Gondoljatok bele, ha mondjuk az Alfa azt mondja, hogy indít egy saját gyári csapatot. A költségsapka idén asszem 150 millió dollár, de ennek a sokszorosa kéne egy komplett háttér felépítéséhez: műhelyek, szélcsatorna, K+F, stb... simán egymilliárd dollárhoz közelítő összeget bele lehet tolni és akkor is csak évek múlva lennének eredmények.
De tegyük fel, hogy megcsinálnák, akkor viszont az utcai autós részleg évekig nem dobna piacra semmit, mert egyszerűen nem maradna pénz új modelleket fejleszteni. Nem véletlen, hogy az Aston Martin (ami egy relatíve kis autógyár) is Merci motorokkal megy és nem egy saját, "igazi" Aston Martin motorral, mert a gatyája rámenne a fejlesztésre... Simán jobban megéri így jelen lenni az F1-ben, mert egyszerűen a költség/haszon mutató jobb, mint egy teljesen saját csapattal.
Egyszer volt valahol egy interjú egy magyar sráccal, aki mérnökként dolgozott az F1-ben valamikor 15-20 éve, a Minardinál volt. Kérdezték tőle, hogy milyen egy utolsó utáni csapatnál dolgozni, azt mondta szakmai karrierje csúcsa volt, mert még ott is olyan szintű munka megy, amit alsóbb kategóriákban el sem lehet képzelni. Oké, hogy az Alfa most kb csak névadó és sereghajtó, de van két színes egyéniség pilóta, a márkanév az F1-ben van, forog a köztudatban, az előző mérnökös példával párhuzamot vonva még ez is jobb, mintha semelyik versenyágban sem szerepelne az Alfa... A kínai pilóta szerintem nagyon jó húzás volt, az autógyáraknak ma már egyértelműen Kína a fókuszpontja (az USA mellett), ahogy Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, mert nem itt van a nagy profit. Nem tudom Kínán belül milyen promókat nyomnak a saját pilótájukkal, de biztosan kihasználják az ebben rejlő marketing potenciált.
Aki pedig azt mondja, hogy ez így gáz, az jelentkezzen a csapatnál mérnöknek és építsen jobb autót, biztosan minden ötletnek örülnének, amitől gyorsabb lesz az autójuk :)
Zselé2023-09-20 11:07:31 // 114230
Én is így gondolom, bár Ferrari drukker vagyok és nem szeretem Hamiltont - de ez tényleg megölné a sportot, vagy legalábbis jó részét...
Hamiltonnak visszanyalt a fagyi 2021-ben, amikor csak néhányan előzhették meg a biztonsági autót... :D
Hamiltonnak visszanyalt a fagyi 2021-ben, amikor csak néhányan előzhették meg a biztonsági autót... :D