Grando2008-03-20 10:03:29 // 38506
Na most akkor kipuf, vagy szívószelep? Túl sok üzemagyag, vagy túl kevés? Filléres alkatrész, vagy tervezési fiaskó, vagy meki ECU? Vagy most akkor mi a fax van? :DDD
Ferke2008-03-20 09:58:29 // 38505
Szelep problémák a Ferrarinál
Marhára jól hangzik..:(((
Marhára jól hangzik..:(((
Charlie 1662008-03-20 09:48:43 // 38504
HOgy őszinte legyek, nem bánnám ha felhozná a Hondát az élcsapatok közé.
Én többek közt azért sem vagyok oda annyira az F1-ért, mert kb 5-6 szereplősnek tartom, és jobban vajazom azt amikor több csapat is nagyobb esélyel indul a győzelemért.
Ilyen Pl a NASCAR, ami bár nem egy technikai csimborasszó, de ritka a duplázás, még futamok közt is.
Szvsz jót tenne az F1-nek még egy erős csapat. (Vagy inkább kettő.)
Én többek közt azért sem vagyok oda annyira az F1-ért, mert kb 5-6 szereplősnek tartom, és jobban vajazom azt amikor több csapat is nagyobb esélyel indul a győzelemért.
Ilyen Pl a NASCAR, ami bár nem egy technikai csimborasszó, de ritka a duplázás, még futamok közt is.
Szvsz jót tenne az F1-nek még egy erős csapat. (Vagy inkább kettő.)
Tommi2008-03-20 09:32:20 // 38503
Ross Brawn-témához:
Egyrészt valahol én is "árulásnak" tartom, mert hosszú évekig dolgozott a Ferrarinál és megmondta, hogy ha a Sumák nyugdíjba megy, akkor ő is és nem fog más csapathoz igazolni. Egy évet ugye pihent (teljesen megérdemelten), de másrészt viszont megértem a döntését, új kihívást keresett. Nem hiszem, hogy a pénz elsődleges szerepet játszott volna a döntésében, mert hülyére kereste már magát a Ferrarinál és nem gondolom, hogy a Honda vagy bármelyik csapat több fizut adna neki. és ezért csábult volna el.
Itt már gyakorlatilag csak arról lehet szó, hogy újabb szakmai kihívást, újabb megoldandó "nagy feladatot" keresett. Annak idején a Ferrarit is a sírból hozták fel és gondolom most valami hasonlót akar(nak) a Hondánál is.
Egyrészt valahol én is "árulásnak" tartom, mert hosszú évekig dolgozott a Ferrarinál és megmondta, hogy ha a Sumák nyugdíjba megy, akkor ő is és nem fog más csapathoz igazolni. Egy évet ugye pihent (teljesen megérdemelten), de másrészt viszont megértem a döntését, új kihívást keresett. Nem hiszem, hogy a pénz elsődleges szerepet játszott volna a döntésében, mert hülyére kereste már magát a Ferrarinál és nem gondolom, hogy a Honda vagy bármelyik csapat több fizut adna neki. és ezért csábult volna el.
Itt már gyakorlatilag csak arról lehet szó, hogy újabb szakmai kihívást, újabb megoldandó "nagy feladatot" keresett. Annak idején a Ferrarit is a sírból hozták fel és gondolom most valami hasonlót akar(nak) a Hondánál is.
Satti2008-03-20 09:30:28 // 38502
Grando2008-03-19 20:51:12 // 38500
Ha már a Ferka nem akarta használni az öreg mágust, teljesen érthető, hogy odébbállt. Hozzáteszem: sajnos!
Mike.2008-03-19 20:45:36 // 38499
Brawn nem hiszem, hogy árulónak mondható. Nem a Ferraritól lépett le.
Ferke2008-03-19 20:39:59 // 38498
A pilótákkal kapcsolatban teljesen egyetértek...az utóbbi futamot érdemes megnéznie annak, aki Sumival akarná összehasonlítani bármelyik srácot is...egszerűen sehol nincsenek hozzá képest...:(
Az új technikához való idomulás miatt viszont 1000%, hogy a meki előnyben van a többiekhez képest....
Az új technikához való idomulás miatt viszont 1000%, hogy a meki előnyben van a többiekhez képest....
bubble2008-03-19 20:33:29 // 38497
Uraim,
azért még kardbadőlésnek és a lemondásnak még javábnan nincs itt az ideje.
Mivel merőben új technikát kell használniuk a versenyzőknek, még van mit tanulniuk versenykörülmények között. legtöbbjük sosem használt kipörgésagátló nélküli járgányt.
Ugyanez vonatkozik a technikára is. Versenykörülmények közt teljesen másként viselkedik a gép, mint teszteléskor. Szvsz olyan körülményeket sehogy sem lehet teremteni, mint egy-egy verseny esetén. No para, szerintem hamar megoldják a fiúk.
Viszont Ross Brawn távozását egyszerű árulásnak vélem, persze értem én, hogy a Hondánál még ennél is több a pénz, no meg a kihívás.
Jean Todt felmerült távozása is erősen aggaszt. Bár maradt még a csapatnak egy öreg Sumija, aki azért nagyon sokat ér! Csak verné végre a két pilóta fejébe, hogy hogyan kell hidegvérrel versenyezni. Nem függöny le és tolom neki...
azért még kardbadőlésnek és a lemondásnak még javábnan nincs itt az ideje.
Mivel merőben új technikát kell használniuk a versenyzőknek, még van mit tanulniuk versenykörülmények között. legtöbbjük sosem használt kipörgésagátló nélküli járgányt.
Ugyanez vonatkozik a technikára is. Versenykörülmények közt teljesen másként viselkedik a gép, mint teszteléskor. Szvsz olyan körülményeket sehogy sem lehet teremteni, mint egy-egy verseny esetén. No para, szerintem hamar megoldják a fiúk.
Viszont Ross Brawn távozását egyszerű árulásnak vélem, persze értem én, hogy a Hondánál még ennél is több a pénz, no meg a kihívás.
Jean Todt felmerült távozása is erősen aggaszt. Bár maradt még a csapatnak egy öreg Sumija, aki azért nagyon sokat ér! Csak verné végre a két pilóta fejébe, hogy hogyan kell hidegvérrel versenyezni. Nem függöny le és tolom neki...
Ferke2008-03-19 20:29:22 // 38496
Lehet, hogy Sumi is erre utal....mindenesetre mondja már meg nekem valaki, hogy miért lett olyan nagy a csönd azután, hogy Hondáék rájöttek a multibutton-os trükkre?! Érdekes dolgok ezek...egy biztos: a meki profitál ebből a meki-MS kényszerelektronikából..:(((
Ferke2008-03-19 20:24:00 // 38495
Nem tudom, volt-e már Sumi nyilatkozata a motorhibáról:
Schumacher: „Megértettük, hogy mi volt a probléma: filléres alkatrészről van szó. Ez a probléma a teszteken nem lépett fel és nincs köze a motor strapabírásához sem. Nem motorhiba volt, hanem a motor környezetével függ össze. További részletekbe azonban nem szeretnék belemenni."
Schumacher: „Megértettük, hogy mi volt a probléma: filléres alkatrészről van szó. Ez a probléma a teszteken nem lépett fel és nincs köze a motor strapabírásához sem. Nem motorhiba volt, hanem a motor környezetével függ össze. További részletekbe azonban nem szeretnék belemenni."
GT Ɨ|ѯ2008-03-19 19:50:33 // 38494
80%-ban 1-et értek:-)
Satti2008-03-19 19:28:46 // 38493
Igen, ezt a ckket én is olvastam, nem tudom, menny lehet az igaz belőle, az biztos, hogy nagy technikaii változások vannak az idén, és ez az egységes elektronkai szabályozás, vagy mi a franc egy jó nagy faszság, vagy legalábbis egy kűlső független céggel kellett volna csináltatni, vagy nem is tudom......kéremkapcsojjaki...:-))
Grando2008-03-19 18:04:52 // 38492
Jól látja.
Ami xar volt Melbourne-ben:
- versenyzők
- csapat (Todt nem véletlenül jön)
- motor - ezt mondjuk nem említette. De van itt erről egy érdekes felvetés. Semmi konkrét, lehet hogy csak ködösítenek.
Ami xar volt Melbourne-ben:
- versenyzők
- csapat (Todt nem véletlenül jön)
- motor - ezt mondjuk nem említette. De van itt erről egy érdekes felvetés. Semmi konkrét, lehet hogy csak ködösítenek.
Satti2008-03-19 17:30:53 // 38491
Érdekes részlet Dávid Sándor írásából:
"Ugyanígy, a Ferrarival is megtörtént mindaz, amire józan ésszel nem számíthatott senki, különösen azok után a himnuszok után, amelyeket a vörösök teszteredményei nyomán sugároztak szerte a világba. Ehhez képest, mint Kimi Raikkönen mondta a verseny után: "Mi már az edzéseken elveszítettük a versenyt, mielőtt a rajtkockába álltunk volna." És neki alighanem hihetünk. Nekem ráadásul nem is csak az autóikkal van bajom, hanem azzal az elsősorban mentális felkészületlenséggel, amellyel, legalábbis szerintem, a két versenyző, Kimi és Massa, az idénynyitó rajtjához állt. Ellenkező esetben ugyanis megmagyarázhatatlan, hogy a tapasztalt Massa, a negyedik helyről indulva, kétszáz méter után már orral a falba állt, és amíg egyáltalán versenyben volt úgy közlekedett, mint egy tétova őszi légy. Vajon mitől volt ideges?
Mert Kiminek volt oka rá, de neki nem. Kimi viszont, egészen addig, amíg hirtelen elhatározásból nem követte el pályafutása egyik igen súlyos hibáját, nagyszerű teljesítményt nyújtott. A káoszba fulladt rajt után alig néhány száz méterrel már a nyolcadik helyen autózott (a tizenötödikről indulva), és amikor Kovalainent megelőzte, akkor már, igaz, csak egyetlen pillanatig, de a harmadik helyre ért.
Az nem vitatható, hogy ennél a meggondolatlan előzésnél ő követte el a hibát, az viszont igen, hogy a csapat miért engedte kialakulni ezt a helyzetet?! Raikkönen bal első kereke már a végét járta ugyanis, és Kimi már befordult volna a boxutcába (ez jól látszott is), de miután az zárva volt nem ment be, amikor viszont az utca kinyitott, a csapat nem vitte be, hanem kint hagyta a pályán, mire Kimi tette a dolgát, ment támadott, előzött - vesztére! Azzal a kerékkel már nem lehetett befordulni!..."
"Ugyanígy, a Ferrarival is megtörtént mindaz, amire józan ésszel nem számíthatott senki, különösen azok után a himnuszok után, amelyeket a vörösök teszteredményei nyomán sugároztak szerte a világba. Ehhez képest, mint Kimi Raikkönen mondta a verseny után: "Mi már az edzéseken elveszítettük a versenyt, mielőtt a rajtkockába álltunk volna." És neki alighanem hihetünk. Nekem ráadásul nem is csak az autóikkal van bajom, hanem azzal az elsősorban mentális felkészületlenséggel, amellyel, legalábbis szerintem, a két versenyző, Kimi és Massa, az idénynyitó rajtjához állt. Ellenkező esetben ugyanis megmagyarázhatatlan, hogy a tapasztalt Massa, a negyedik helyről indulva, kétszáz méter után már orral a falba állt, és amíg egyáltalán versenyben volt úgy közlekedett, mint egy tétova őszi légy. Vajon mitől volt ideges?
Mert Kiminek volt oka rá, de neki nem. Kimi viszont, egészen addig, amíg hirtelen elhatározásból nem követte el pályafutása egyik igen súlyos hibáját, nagyszerű teljesítményt nyújtott. A káoszba fulladt rajt után alig néhány száz méterrel már a nyolcadik helyen autózott (a tizenötödikről indulva), és amikor Kovalainent megelőzte, akkor már, igaz, csak egyetlen pillanatig, de a harmadik helyre ért.
Az nem vitatható, hogy ennél a meggondolatlan előzésnél ő követte el a hibát, az viszont igen, hogy a csapat miért engedte kialakulni ezt a helyzetet?! Raikkönen bal első kereke már a végét járta ugyanis, és Kimi már befordult volna a boxutcába (ez jól látszott is), de miután az zárva volt nem ment be, amikor viszont az utca kinyitott, a csapat nem vitte be, hanem kint hagyta a pályán, mire Kimi tette a dolgát, ment támadott, előzött - vesztére! Azzal a kerékkel már nem lehetett befordulni!..."
Satti2008-03-19 17:22:40 // 38489
Jean Todt a Ferrari vezérigazgatói tisztségéről is lemondott Klikk
Satti2008-03-18 21:28:04 // 38488
A DTM-be is csak a lóvé miatt ment sztem, meg persze a németeknek jó, hogy egy ismert német versenyző szerepel a sorozatban, nőveli a nézettséget, hooza a lóvettát:-)
Grando2008-03-18 21:23:39 // 38487
Azt a boxban hagyja, teeee... :DDD ;))
A mmúlt héten volt vele egy rövid interjú. Az öccséről volt szó, hogy majdnem a - mittoménmánmelyik - csapathoz ment az F1-ben. Mondta az öreg, hogy "nem sok értelmét láttam volna, hogy a mezőny egyik legrosszabb autóval körbevánszorogjon a pályákon. Mondtam is neki, hogy sokkal több örömteli dolog van a világon ezen kívül." - és milyen igaza van... :DDD
A mmúlt héten volt vele egy rövid interjú. Az öccséről volt szó, hogy majdnem a - mittoménmánmelyik - csapathoz ment az F1-ben. Mondta az öreg, hogy "nem sok értelmét láttam volna, hogy a mezőny egyik legrosszabb autóval körbevánszorogjon a pályákon. Mondtam is neki, hogy sokkal több örömteli dolog van a világon ezen kívül." - és milyen igaza van... :DDD
Satti2008-03-18 21:17:10 // 38486
Arról nem is beszélve, hogy a járókeretnek is kéne nézni vmi helyet a gépben:-))
Grando2008-03-18 20:20:12 // 38485
Nem. ;))) De komolyan nem, nem lenne értelme most, és egyre kevésbé most már. Bár eleinte biztosan örülnék neki, de könnyen pofáraesés lenne belőle. Mire megtalálná magát az autóban...
GT Ɨ|ѯ2008-03-18 19:33:29 // 38484
Vasárnap csak vigyorgás lesz!!:-))
Shane2008-03-18 18:03:08 // 38483
Nem ezt akartad idézni?
"Schumachert is visszatrombitálják?"
:))
"Schumachert is visszatrombitálják?"
:))
Grando2008-03-18 16:56:51 // 38482
Hát a hétvégén Domenicali télleg elég xarul "csücsörített"... :DD
Satti2008-03-18 16:52:45 // 38481
Az a gond, hogy még nincs megfeleően csűcsörítő helyettes, most vannak a jelőltek a csűcsörítő edzőtáborban, és majd utána lehet a remeklésre számítani!:-))
Buksi2008-03-18 16:36:32 // 38480
Kíváncsian várom! :-)
De egyenlőre sztem a motor és váltó meghibásodást kellene konvergálni a 0-hoz! :-)
De egyenlőre sztem a motor és váltó meghibásodást kellene konvergálni a 0-hoz! :-)
Grando2008-03-18 16:25:20 // 38479
Nem nyugalomról vagy idegeskedésről van itt szó. Dolgoznak, a fejmosást gondolom megkapták (remélem nem csak az olasz médiától). Ez rendben is van.
Az idézett rész sokkal érdekesebb. ;))
Az idézett rész sokkal érdekesebb. ;))
Satti2008-03-18 16:10:26 // 38478
Nem kell aggódni, fő a nyugalom, ha idegeskednének, attól még nem lenne jobb a helyzet!:-))
Grando2008-03-18 15:26:15 // 38477
Kimi nem aggódik (nem is szokása nekije)...
De:
"A csapat azért nagyon igyekszik összeszedni magát, és hogy Malajziában jobban menjenek a dolgok, még a nagyágyút, Jean Todtot is bevetik." - Mondom én, hogy a csapat"vezetéssel" is gondok vannak itt. Nincs otthon a macska, cincognak az egerek...
De:
"A csapat azért nagyon igyekszik összeszedni magát, és hogy Malajziában jobban menjenek a dolgok, még a nagyágyút, Jean Todtot is bevetik." - Mondom én, hogy a csapat"vezetéssel" is gondok vannak itt. Nincs otthon a macska, cincognak az egerek...
Grando2008-03-18 10:50:47 // 38475
Nem is olyan sokára... ;)))
Grando2008-03-18 10:48:34 // 38473
Na, hátha csak lesz vmi ebből az orrkúpból. Ez jó hír! :)))
(Viszont nem az aerodinamikával voltak (vannak) a gondok - ez meg nem jó hír. :(( )
(Viszont nem az aerodinamikával voltak (vannak) a gondok - ez meg nem jó hír. :(( )
Satti2008-03-18 10:35:41 // 38472
Egy spanyol lap szerint a Ferrari Bareinben veti be új orrkúpját Klikk
GT Ɨ|ѯ2008-03-17 21:55:45 // 38471
csatt!lakozom:-))
mint1 kezdő:-DD
mint1 kezdő:-DD
Satti2008-03-17 19:35:05 // 38470
Tavaly is egy pont volt a végén az előny a VB címért, sok múlhat 1 pontocskán!:-)
Nem is tudom, de biztosan megvannak a bevett kódok, hogy megbeszéljék a lényeges dolgokat.
Nem is tudom, de biztosan megvannak a bevett kódok, hogy megbeszéljék a lényeges dolgokat.
Mike.2008-03-17 19:33:28 // 38469
Persze messzemenőt még nem, de már az erőviszonyok kialakulóban.
Szóval lehet látni, hogy a Ferrari erős mert ennyire megtankolva is versenyképes a gép. Kiminek a rajtja ezzel a nehéz autóval meg parádés volt. A beállítása is jó volt a Ferrarinak mert a puha gumival is a fél futamot tudták teljesíteni. A megbízhatósága a motornak úgy látszik katasztrófális, mivel éppen 3 ferka szart be. Azt is láthattuk, hogy a Merci szintén nagyon erős és ráadásul megbízhatónak tűnik. A két pilótájuk a jó autónak a képességeit jól is használják. A BMW meg felnőtt az előbbi két csapathoz és szerintem ez a 6 autó csatázhat a dobogós helyekért.
Szóval lehet látni, hogy a Ferrari erős mert ennyire megtankolva is versenyképes a gép. Kiminek a rajtja ezzel a nehéz autóval meg parádés volt. A beállítása is jó volt a Ferrarinak mert a puha gumival is a fél futamot tudták teljesíteni. A megbízhatósága a motornak úgy látszik katasztrófális, mivel éppen 3 ferka szart be. Azt is láthattuk, hogy a Merci szintén nagyon erős és ráadásul megbízhatónak tűnik. A két pilótájuk a jó autónak a képességeit jól is használják. A BMW meg felnőtt az előbbi két csapathoz és szerintem ez a 6 autó csatázhat a dobogós helyekért.
Grando2008-03-17 19:29:42 // 38468
Ez jópofa gondolat. Szerencsepont - ez tetszik! ;)))
Az jutott eszembe, hogy mennyire kavarhat be a csapatnak, hogy mostmár végig ki van adva a rádió? Biztos rányomja a bélyegét ez némileg kommunikációra...
Az jutott eszembe, hogy mennyire kavarhat be a csapatnak, hogy mostmár végig ki van adva a rádió? Biztos rányomja a bélyegét ez némileg kommunikációra...
Satti2008-03-17 19:26:34 // 38466
Ja, tényleg, az még jól jőhet, sok múlhat rajta!:-) Nevezhetjük szerencsepontnak is!:-)
Satti2008-03-17 19:25:32 // 38465
Na, Tommi már nincs, akkor legközelebb!:-)
Mike.2008-03-17 19:24:29 // 38464
Pontosabban mert ész nélkül versenyzett! :-)))
Grando2008-03-17 19:23:59 // 38463
1 pontocska behullott a tarsolyba végül. ;))
Satti2008-03-17 19:23:06 // 38462
Na, ennek a hsz-nek vannak némi Magoo-s stílusjegyei, de mindegy:-))
Tommi, a csajosban kérdeznék?:-)
Tommi, a csajosban kérdeznék?:-)
Satti2008-03-17 19:18:45 // 38461
Ez így is van, nem kell itt károgni, nncs tt a világvége!:-)) Mondjuk tavaly , nem annyira kezdett szaul a Ferrari, hist Kimi símán nyerte a futamot, Massa meg bejött 6.-nak, gyűjtőttek akkor 13 pontot, a mostani nullával szemben, na de sok van még hátra, ez edig csak smafu!:-)
Grando2008-03-17 19:13:57 // 38460
Igen, pont erre gondoltam, hogy utána bizonyult helytelen döntésnek, hogy nem jött be az első adandó alkalommal a SC fázisban. Vagy ha már maradt, nem kellett volna ugrálnia. ;)))
Ferko2008-03-17 19:05:22 // 38459
Egyetértek. A nagysikerű szakkomentátorok is ezt tették. :-)
Tommi2008-03-17 19:04:19 // 38458
Amúgy meg gyerekek: amikt mondani szoktam év elején, egy hétvégéből vagy az első 2-3 hétvégéből még nem kell messzemenő következtetéseket levonni és nem kell rögtön isteníteni vagy temetni a csapatokat. A Ferrarinál lassan hagyomány az elmúlt években, hogy szezon elején borzalmasan szarul mennek, aztán megjön a lendület :)
Tommi2008-03-17 19:02:46 // 38457
Be akarták hozni, de láthattátok, hogy szinte az utolsó utáni pillanatban kellett visszakormányoznia magát a pályára, mert közben lezárták a boxutcát :( Csak pár méterrel kellett volna előbbre lennie... Egyébként ez a boxutcába behajtás egész hétvégén nem ment Kiminek :)