Fórum >> Egyebek >> Forma-1

mesa2006-05-16 15:12:11 // 10267
Ha nem lehetne tankolni, unalmas lenne. Kimaradnának olyan örökzöldek, mint Verstappen "fellángolása" , vagy Button csöves gáncsolása, vagy jó néhány kinyílt töltőnyílás látványa :))
Inner Circle2006-05-16 15:11:34 // 10266
Akkor meg szerintem simán vonatozás lenne. Én jobbat tudok: botváltó, és a telemetria TELJES kib.szása, nem játszunk száguldó laboratóriumot. A boxból láthassák ugyanazt az időtáblázatot, amit nekünk is kiadnak, és kész. Ezt könnyű megoldani, olcsó, és növeli a pilóták szerepét.
Slowfeet2006-05-16 15:11:04 // 10265
Usa-ban nem inkább a turbóval jáccanak?
mesa2006-05-16 15:07:47 // 10264
Mér nem jó ? USAban bevállt. Szerintem akkor nyomatékra gyúrnának a fejlesztők. Nincs ebben semmi mesterséges korlátozás. De ha megint túl gyorsak, akkor megint lejjebb lehetne vinni, több lépcsőben akár 14-15e-ig ...
Slowfeet2006-05-16 14:58:40 // 10263
AZ nem jó, mert mesterségesen korlátozod a mocikat. Ha nem lehet tankolni, akkor meg úgy lassul a mezőny, hogy az ügyesebbek magasabb teljesítményt hoznak ki egy liter benzinből. Így lényegülne át a teljesítmény/liter mérőszám :)
mesa2006-05-16 14:54:33 // 10262
A mózli dózsás, a börni meg emtékás. Suhamér az lehet hogy fagyista... Mondjuk hármuk közül egyedül ő tud focizni :))
mesa2006-05-16 14:53:18 // 10261
Legjobb lassítás az RPM limiter alkalmazása lenne. Olcsó, gyorsan változtatható, eredményes.
Satti2006-05-16 14:51:48 // 10260
Az nem lehet,mert színösszeférhetetlenség lenne,a zöld meg a piros nem jó eggyütt:-))
Slowfeet2006-05-16 14:48:02 // 10259
A mózli meg a börni fradista? Akkor a sumáker jön az üllői útra a ferkától nem?
mesa2006-05-16 14:45:07 // 10258
Tuggyuk, mert mindig a Ferkának csalnak. Meg a ferencvárosnak is. Akkor is, ha 43. látszat 11-esét kapta az Újpest, vagy hogy addig vezetik a mérkőzéseket, amíg a Mészöly mondja a játékvezetőnek :DD
Satti2006-05-16 14:44:36 // 10257
Az is jó benne,ha jön mögötted vki,akkor visszaváltasz nyomsz egy kövér gázt,és nem lát semmit a szerencsétlen hátúl,csak tőményfekete füstöt:-)
Slowfeet2006-05-16 14:41:35 // 10256
Nem mondasz hülyeséget, Le mans seriesben már gyártya az ódi. És minden verseny előtt 1 perces néma izzítás rudolf diesel emlékére mi?
Satti2006-05-16 14:39:37 // 10255
Vagy majd kifejlesztik a forma1 diesel motort és az nem fogyaszt annyit,bár a hangja jó xar lenne:-)
Slowfeet2006-05-16 14:38:00 // 10254
Ezt már írtam, de újra leírom. A legjobb lassítási szabály a tankolás eltörlése lenne. 120 liter maradna a max benzin, de egész versenytávra. És mindenki olyan gumin amilyenen akar.
Slowfeet2006-05-16 14:34:52 // 10253
Bocs de bernie, nem tudná megbundázni úgy a szabályváltozásokat egyedül, hogy a ferkának kedvezzen.
Inner Circle2006-05-16 14:34:47 // 10252
"akinek most nincs ütőképes motorja az nem hiszem, hogy belemegy." Én mondom, hogy a tenyérjóslás irányába megy el az F1. Miután túlságosan fejlett a technika és túl sokba kerül, a drágán elérhető, reális teljesítmény helyébe a kiszámíthatatlan, olcsó véletlent állítják. Például a gumiválasztás: mondd meg két napra előre, hogy milyen gumit akarsz. Vagy bejön, vagy nem. Állítsuk meg a motorfejlesztést, aztán nézzük meg, hogy mi lesz belőle. Barázdáljuk a gumit, hátha attól lassabb lesz. Satöbbi.
mesa2006-05-16 14:32:39 // 10251
Bocs. De az a Bernie ! :)))
Slowfeet2006-05-16 14:24:15 // 10250
Ne monnyon le a mosley, mer akkor nem nyer a ferka!!!! :DDD
mesa2006-05-16 14:06:19 // 10249
Baromság, És ellenőrizhetetlen. Max Mosley monnyon le !!!
Slowfeet2006-05-16 14:01:00 // 10248
Szerintem sem működőképes, és barmoság is. Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy akkor 50 millió évente max a fejlesztésre: ellenőrzés meg sehogy, mer mi nem is költünk többet, csak megvesszük a beszállíótól az alkatrészt. Ja hogy ő 100 milkát költött? Hát az az ő dolga---
zolee1452006-05-16 13:55:07 // 10247
ezek szerint mégiscsak úgy működne, hogy kapna egy doksit az FIA, és minden motorcsere előtt a beépíteni kívánt motort atomjaira szednék, és a dokumentáció szerint az ellenőrző bizottség végigellenőrizné... sztem ez baromság! Ha valaki 2008-ra csinál egy apró konstrukciós hibát (mindig valami húszfilléres alkatrészre panaszkodnak ha baj van) akkor 3 éven keresztül szopni fog? Ez csak úgy lehetne mint a GP2-ben, hogy mindenki azonos motorral megy. A jelenlegi helyzetben ez egyenlő lenne a mostani élmenők bebetonozásával ráadásul a felszabaduló fejlesztőkapacitás menne a kasztnira, meg a futóműre, vagyis a költségek nem csökkennének. Ahogy olvastam a Ferrari, a Renault, meg a Cosworth örülne ennek a szabálynak, de akinek most nincs ütőképes motorja az nem hiszem, hogy belemegy.
Slowfeet2006-05-16 13:39:28 // 10246
A plombát az első autóba építés előtt rakják rá és az onnantól számított második nagydíj végéig marad rajta.
Slowfeet2006-05-16 13:38:14 // 10245
Ja és 2008-tól nem kettő, hanem négy versenyt kell kibírnia a motoroknak.
mesa2006-05-16 13:37:23 // 10244
Most akkor meddig lesz rajta a plomba ? Mert az most is rajta van. Akkor zolee kérdése jogos, hogyan ellenőrzik, hoyg nem fejklesztettek-e mondjuk egy új dugattyútetőt a motorba ?
Slowfeet2006-05-16 13:37:03 // 10243
Hát ha le van plombálva, akkor ugye főalkatrész nem cserélhető (mondjuk vezmátengely, vagy szelep...stb.) Az új motornál pedig az a helyzet, hogy év elején be kell mutatni a motort, teljes dokumentációval. A motornál ugy nem csak a köbcentit, de pl még a főtengely max és min méretét, és a használhatö ötvözeteket is megszabja az FIA. beétpítés előtt szintén be kell mutatni a motort, amelynek meg kell egyeznie a már dokumentált verióval. Ha renben van, akkor kaphatja meg a plombát. Év közbeni fejlesztésnél az egész procedúra ismétlődik...de nem lehet teljesen más motort készíteni...pl a olyan alkatrészeknek, mint a dugattyúk az év elején rögzített formájúnak súlyúnak stb. kell lenniük.
zolee1452006-05-16 13:26:27 // 10242
értem én, de gondolom a 2 hétvégés szabály marad. Utána új motor kell. Azt hogyan ellenőrzik, hogy minden alkatrésze megegyezik az előző motoréval?
Slowfeet2006-05-16 13:24:26 // 10241
Le van plombálva a motor, tehát nem lehet szétszedni. Váltóáttételt lehet cserélni, és folyadékokat, szűrőket, semmi mást. Ha a plomba sérül, jelenteni kell, ha nem jelentik és kiderül, nemcsak motorcserének minősül de akár futam eltiltás is lehet.
zolee1452006-05-16 13:21:47 // 10240
ezt egyébként hogy ellenőrzik? Minden motorcserét úgy kell csinálni, hogy csavarra szétszedik a mocit, az FIA ellenőriz minden darabot, majd a szemük láttára összeépítik és be a kocsiba?
Slowfeet2006-05-16 13:12:20 // 10239
Igen, tényleg nem mai az ötlet, csak a nagy gyártók most jöttek rá, hogy mózliék tényleg komolyan gondolják.
Inner Circle2006-05-16 13:11:19 // 10238
Nem egy darab motornak kell kibírnia három évet, hanem három évig nem lehet fejleszteni a motort, de ez már elég régi sztori.
mesa2006-05-16 12:07:36 // 10236
Ez hülyeség. Kamu duma. Majd jól megváltoztatják! Egy rallye autó motorja sem bír ki egy évet, nem hogy 3 teljes idényt !!! Ráadásul fejlesztésben sincs tapasztalat. Ha valakinek megkukásodik a motorja, akkor mi van ? Elővesz egy újat. Kap 10 helyes böntetést. Na és ? Ha valakinek kopni kezd majd a mocija - kiskapú, hogy- túlforgatják, és berakhatnak egy újat ... SZVSZ Röhejes.
Slowfeet2006-05-16 11:50:39 // 10235
Ja gyerekek, mit szóltok a motor befagyasztáshoz? 2008-tól 2010-ig ugyanazokat a mocikat kell használni. Nem lehet fejleszteni az erőforrásokat :( vagyis ha valaki 08-ra szart csinál, az úgy is marad.
Slowfeet2006-05-16 11:43:48 // 10234
De az mérföld ám!!!!
mesa2006-05-16 11:36:27 // 10233
:)))) százhetvennel, tegyük hozzá !
Slowfeet2006-05-16 11:22:07 // 10232
Igen, viszont Palik jobb lábbal kuplungol és kormányról dönti be a kocsit :)))
mesa2006-05-16 11:20:14 // 10231
A dakarhős nyilván magából indult ki :))))))
zolee1452006-05-16 11:19:16 // 10230
nem! csak néha, akkor amikor látszik hogy a gáz meg a fék kijelzője egyszerre jelez:)))
Slowfeet2006-05-16 11:13:24 // 10229
minden pilóta bal lábbalfékez :))))))) csak egyesek mindkettővel :)))
mesa2006-05-16 10:37:51 // 10228
Ez simána számolásbeli eltérésből lehet. Csak nehogy benyögd a Palik Laca kedvenc szövegét, hogy "egyes pilóták bal lábbal fékeznek" ! :DDD
Slowfeet2006-05-16 10:32:15 // 10227
Egy kicsit off, de jó hallani, hogy a tesómárka is kezd éledni... A grande punto rally-t nyert megint :)
zolee1452006-05-16 10:17:51 // 10226
aha:) de csak félig sikerült: a benya qrva gyorsan kijött a csőből, igaz az autóba nem ment bele:)
Inner Circle2006-05-16 10:14:51 // 10225
Ez Verstappen volt, amikor a Benetton szabálytalanul megbuherálta a töltőt, hogy gyorsabban tudják megtölteni az autót? Kirobbanó siker...
zolee1452006-05-16 10:14:40 // 10224
de ez csak akkoriban volt amikor nem volt TC, bár Trullinak most is nyitva volt, a célegyenesben. (ennyire megy a Toyota, hogy a célegyenesben is be kell kapcsolni az rpm limitert????)
Slowfeet2006-05-16 10:10:33 // 10223
Igen és egyesek még a limitert is bekapcsolják egy-egy hajtűnél, a kis mocskok. Látszik amikor az adalaide-ben kinyílik a tanksapka :))))
zolee1452006-05-16 10:04:52 // 10222
ha így izzik egy kipuff, és arra benzint locsolunk még nagyobb szalonnasütést lehet rendezni: Link Ha jól látom a szerelők elszaladnak, de nem a tűz elől menekülnek, csak be a boxba a nyársakért.:))) (mellesleg a történet csak annak tudatában ilyen vicces, hogy komolyabb baj nem történt)
zolee1452006-05-16 10:01:25 // 10221
vagy ha multiban ki van kapcsolva a "mechanical failures" :))
zolee1452006-05-16 10:00:43 // 10220
hallottam olyat is, hogy x% gázzal stabilizálják az autót szűkülő kanyarokban, pl. Raikkonen, amikor megelőzte Fisichellát Suzukában.
Slowfeet2006-05-16 10:00:37 // 10219
Ahogy néztem ezt az izzást, azt hiszem, hogy 1-es hűtőnyílást max a januári havas teszteken használnak :)))))
zolee1452006-05-16 09:58:46 // 10218
kb annyi. Egyszer mutattak egy képet a Sauber boxából, és kb ilyen hanggal ment, tehát alapjárat körül, és a kamera ráközelített a kormányra ahol a digit kijelző szerint valami 7500-7800 között mozgott a ford.szám. Aztán ahogy leállították erről a 7500-as fordulatszámról hirtelen megállt. Gondolom nem sok tömeg lehet a főtengelyen, mert amilyen hirtelen veszi a fordulatot pont olyan hirtelen le is esik ha nem nyomják a gázt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak