zolee1452005-06-01 13:18:17 // 1379
mi a haverokkal néha már a középiskolával kapcsolatban is nosztalgiázunk, ezek bizony az öregedés első jelei:)))
SKrisz2005-06-01 13:07:21 // 1378
Én már nem hiszem. Nekem marad ez... de a mostani tizenévesek biztos!:)
Halesz2005-06-01 13:05:41 // 1377
Vajon mondjuk 20 év múlva is így nosztalgiázunk majd a most készült képeken? :))
SKrisz2005-06-01 13:02:13 // 1376
Legalább annyira jó, mint egy fekete-fehér, napszemüveges, lapszoknyás, napernyős, pincéres, tengerpartos Martini reklám!:)))
zolee1452005-06-01 12:43:46 // 1375
ja, értem, de szerintem abban is van valami amit írtam:)
SKrisz2005-06-01 12:38:03 // 1374
Én most nem erre gondoltam, hanem ránézek a képre és nemcsak az autót figylem, hanem az egész képet. A reklámokat, a pályát, a nézőket, felöltözve, az akkori menő divat szerint stb...stb... mindez beágyazva a Forma1 légkörébe. Ez az ami engem magával tud ragadni...
zolee1452005-06-01 12:34:39 // 1373
szerintem ez a "csodálat" miatt van! Mindenki szemében hősök voltak az akkori pilóták a folyamatos életveszély miatt. Azokkal az autókkal ilyen gyorsan menni...
Ma ez kezd eltűnni, hisz mindenki egy "túlbizosított" autót, és páylát lát, és sok helyen mondják, hogy a mai autókat egy idomított majom is elvezeti. Pedig ez nem így van! Ezért volt nagy pofon a világnak '94 Imola...
zolee1452005-06-01 12:31:19 // 1372
az első a biztonság!!! Már korábban írtam, hogy itt bizony élő emberekkel megy a játék. Attól tudok falra mászni amikor valaki a balesetek miatt néz F1-et!
a szabály nemcsak kordában tart, valamilyen szinten ösztönzi is az új utak keresését, ezáltal a fejlődést segíti. Pl.: a 3500-as motorokat azért faragták le 3000-esre, mert már 900LE fölött jártak. Most megint 900 fölött vannak. Jön majd a 2,4-es V8-as. Kíváncsi vagyok hány év kell a 900LE eléréséhez:)))
SKrisz2005-06-01 12:14:10 // 1371
Imádom ezeket a régi képeket. Valami olyan hangulat övezi őket, amit megmagyarázni nem tudok, csak érzi a feelingjét az ember, ott belül!:)))
Buves2005-06-01 12:02:58 // 1370
Hát ez a mérnök nem látta ilyen rózsásnak a helyzetet! :)))
Persze, hogy igazad van, a kérdés viszont az , hogy mennyire lell a szabályoknak fékezni ezt a dolgot, hiszen amiket kifejlesztenek itt, azok előbb utóbb a széria autókban is megjelennek. (egy részük)
Sztem nem baj hogy fontos a biztonság, egy-egy régi balesetnél nem volt esélye a túlélésre a vezetőnek, most meg nagyon meleg törés után ficammal szál ki a romból a bilóta!
zolee1452005-06-01 11:51:17 // 1369
létezik valami a világon ami tökéletes? (persze engem kivéve)
mindig van egy új ötlet, ami új lendületet ad a fejlesztésnek! A fejlődés soha nem fog megállni. Persze adott szabályok közt a fejlődés üteme mindig lassul, de megállni nem fog.
Buves2005-06-01 11:47:19 // 1368
Érdekes, hogy most jött szóba, tegnap éjjel volt egy műsor a Discoveryn, ahol sorra vették az eddigi F1 autókat motor aerodinamika és más szempontokból. Nagyon király volt. Mutatták ezeket a szoknyás kocsikat is amelyiknek hatalmas leszorító ereje volt. Szó volt róla, hogyamikor betiltották, akkor senki sem gondolta, hogy ugyenezt az erőt más módon is el tudják érni, ÉS TESSÉK. Azt nyilatkozta az egyik mérnök, hogy ma is lehetőség lenne újabb "óriási" súlycsökkentésre, de a szabályok nem engedik, mert fő a biztonság!!!
Ami természetesen fontos is, de akkor vajon lehet -e valah "tökéletes" autót készíteni???
Tom122005-06-01 11:28:33 // 1367
zolee1452005-06-01 11:16:51 // 1366
ott kezdett Senna!
Tom122005-06-01 11:09:38 // 1365
Tom122005-06-01 11:03:55 // 1364
zolee1452005-06-01 11:00:06 // 1363
na azért nagyot ne tévedjünk, a mai autót sem a szgép vezeti! Lauda ült bele vagy 2 éve a Jaguarba, és egy kör alatt háromszor volt a kavicsban, aztán visszakecmergett a boxba és kiszállt. Pedig Lauda sem tanuló vezető...:)
Tom122005-06-01 10:57:17 // 1362
Ja! Az is érdekes lenne:)
SzJ2005-06-01 10:50:16 // 1361
Én nem kimondottan a képen látható kocsira gondoltam, hanem a mai biztonságnak megfelelő, de automatika nélküli kocsira.
zolee1452005-06-01 10:45:59 // 1360
játék autó! Akkoriban még tényleg kis csapatok, "istállók" barkácsolták a gépeket, minden alá volt rendelve a sebességnek. Minden kanyarban életveszélyben voltak a pilóták. Nem baj hogy biztonságosabb lett az F1!
Tom122005-06-01 10:44:46 // 1359
Az érdekes lenne:) ...ha a biztosítójuk, meg a "menedzserük" be engedné ülni
őket...:)))
SzJ2005-06-01 10:37:33 // 1358
Kiváncsi lennék, hogy a mai versenyzők mit mennének egy ilyen igazi kéziváltós, elektronika nélküli kocsival.
Tom122005-06-01 10:31:52 // 1357
zolee1452005-06-01 10:27:37 // 1356
voltak egy időben dupla aljú gépek is.
Tom122005-06-01 10:25:45 // 1355
Az sem volt egy egyszerű gép, meg az Arrows a Warsteineres korszakból:))) A kúp elejű...
zolee1452005-06-01 10:15:23 // 1354
Toleman??? Assze az első szárnyban volt a hűtője!:)))
Tom122005-06-01 10:02:54 // 1353
...és a súlya is nagyobb volt az egész "mechanikának" /4 kerék kormányzás/ Valahol volt képem a 6 kerekű Williams-ről is, csak annak hátul volt négy...
SzJ2005-06-01 09:52:06 // 1352
Lehet, hogy ez segít a Ferrarinak?
http://www.a5.hu/cikkek/2/10892.shtml
Szerintem inkább így próbálják életben tartani az F1-et s nem engedik ellépni a jobbakat.
zolee1452005-06-01 09:24:45 // 1350
azért van ennek másik oldala: kezd nevetség tárgya lenni az F1! Mindig változtatnak rajta, ráadásul jelentős változtatások. Ebből látszik hogy valami nincs rendben...
zolee1452005-06-01 09:16:05 // 1349
nagyon kiélezett a verseny, és bár nagy nyomás van rajtam gyorsabban válaszolok bárkinél:))))
Ami jó azon ne változtass. :)
BF1562005-06-01 08:27:24 // 1347
Érdekes, hogy egyedül a Renault helyesli az új gumiszabályt.
Vajon miért????:)))
BF1562005-06-01 08:23:35 // 1346
Gyorsabb voltál:) Elvégre F1 topicban vagyunk:)))
BF1562005-06-01 08:22:46 // 1345
Az nem fékcső volt! Senna balesete óta nem szakadhat le semmi az autórol. Elvileg.
zolee1452005-06-01 08:21:40 // 1344
nem fékcső. Egy direkt erre a célra bevezetett huzal tartotta meg a kereket. Azért vezették be, mert Senna is a leszakadt kerék miatt halt meg, majd Monzában a pályabíró is.
Ha Te ülsz az autóban feladtad volna? Nem hiszem...:)
BF1562005-06-01 08:21:32 // 1343
Nem büszkélkedhet az időmérőkön nyújtott teljesítményével a Ferrari, s a gyengélkedés fő okaként eddig a Bridgestone abroncsok egykörös teljesítményét tartották számon. Ám most felcsillant a remény, hogy a helyzet rövidesen megváltozik.
Egyik szóvivője ugyanis a Daily Telegraph című brit lap hétfői számában azt sugallta: áttörést ért el a japán gumigyár.
"Úgy véljük, találtunk valamit" - fogalmazott.
Jean Todt, a vörösök csapatvezetője szerint a maga eszközeivel a Ferrari is megpróbál hozzájárulni a Bridgestone gumik fejlesztéséhez.
"Rengeteg dolgot ki fogunk próbálni, rengeteg gumitesztet hajtunk majd végre" - ígérte. - "A mi tesztjeink mindig nagyszabásúak, a fontos azonban az, hogy az eredmény is jelentős legyen. Túl hátul vagyunk a rajtrácson, de derűlátó vagyok, szerintem ez rövidesen megváltozik."
A Ferrari várhatóan Monzában és a többi csapattal együtt Silverstone-ban is tesztelni fog az észak-amerikai futamokra való felkészülés során.
GEORGE2005-06-01 08:18:12 // 1342
Vagy ment volna ki kerékcserére és akkor befért volna a 8-ba legalább kapot volna valamennyi pontot így meg megszivta és elég veszélyben volt az élete is mi lett volna ha az a fékcső vagy mi nem tarja kordában a kereket???
zolee1452005-06-01 07:30:41 // 1341
úgy tudtam, hogy az első 4 kerék kormányzása volt túl bonyolult. Amúgy az egészet a homlokfelület csökkentésére találták ki.
A wing-car korszakban volt még "szoknya" a kocsikon, ami az autóra körbe volt felszerelve, és mozogni tudott, ezáltal mindig érte az aszfaltot. Akkoriban az autó egészén keletkező nagy leszorító erő miatt az első szárnyat is elhagyták.
Tom122005-05-31 23:04:49 // 1340
Lehet, hogy az is elég lett volna...:))
Robi2005-05-31 16:29:32 // 1339
Pedig nekem úgy jött le, hogy többre tartod a Bridgestone gumikat a Michelin-nél. De akkor rendben. Csak azt nem értem, hogy akkor miért vitatkozol velem? :) Merthogy én meg sose állítottam, hogy csak a gumik miatt menne szarul a Ferrarinak. :)
Inner Circle2005-05-31 15:57:50 // 1338
A traktorokat gyártó cégek időnként olyan kocsikat csinálnak, mint Countach, Espada... :D
Több hatkerekű is volt az F1-ben, volt amelyiknek elöl volt 4, volt amelyiknek hátul. A hatkerekű Tyrell egyébként végül nem a konstrukció miatt bukott meg, hanem mert nem fejlesztettek nekik ugyanolyan jó kis gumit, mint a többieknek nagyban. Már akkor is a gumiháború!... :-)
Inner Circle2005-05-31 15:56:05 // 1337
" Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)"
Elég lett volna ha csak az az 1 kör nincs benne Kimi gumijában, amiben kockásra fékezte :D
Inner Circle2005-05-31 15:55:29 // 1336
"De azt még mindig nem magyaráztad el, hogy a Bridgestone miért "tökéletes","
Ezt nem is fogom mert nem állítok ilyesmit.
"és hogy lehet, hogy egy ilyen jó gumigyártó pont a gyenge csapatokkal köt többnyire szerződést."
Ezt meg már háromszor leírtam, ha neked annyi nem volt elég... zanzásítva: azokkal köt szerződést akik nem tűntek el tőle azért, mert a Ferrarit favorizálja. Aki VB akar lenni, annak nem jó ha a másik csapatra optimalizált gumit kap, maradtak tehát a VB-re esélytelen csapatok.
zolee1452005-05-31 13:34:01 // 1335
erről nem tudok nyilatkozni, de a progi ára 1 K HUF , mivel már régi cucc (1998)
Tom122005-05-31 13:22:39 // 1334
Kormány meg pedálok vannak, csak az is PS2. Azt hiszem PC-hez más a csatlakozó...
Tom122005-05-31 13:13:34 // 1332
Ebből a Grand Prix Legends-ből van PS 2 verzió is? A fiam nemrég kapott GT 4-et. Jó sok Alfa ven benne:)
Tom122005-05-31 13:11:11 // 1331
Bandini autója is csak jobban égett a szalmától...
zolee1452005-05-31 13:06:11 // 1330
Monacoban meg a tengerparton csak szalmabálák voltak, meg búvárok készenlétben. Mai szemmel szinte vicces is lehetne, ha nem tudnánk, hogy sok versenyző vesztette életét akkoriban, gyakorlatilag az értelmetlen hanyagság miatt.
Online tag
0
Vendég0
560
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia