Ha negatívan értékeli a Bridgestone-t azzal azon kívül, hogy lejáratja a céget, a Ferrarit is értékeli hiszen elsősorban a Ferrari alkalmazza Bridgestone-t és nem fordítva. A döntést a Ferrari hozta és nem a Bridgestone. Ha nem hibáztatja a Bridgestone-t direkten akkor is tudni fogják, hogy gondok vannak és tenniük kell vmit de kifelé ilyet nem kommunikálunk ugyebár. Ugyanazt a célt éri el így is meg úgy is s közben nem rúgja össze a port senkivel. Erre mondom én, hogy ugyesen kommunikálja azt amit lehetne alpári módon is.
Még 1, ha esetleg szidná a Bridgestone-t az biztosan visszalőne és a Ferrarira hivatkozna a rossz eredmények miatt, szvsz ez egyik félnek sem lehet közvetve vagy akár közvetlenül az érdeke. Arról nem is beszélve, hogy mit tesz az cégről kialakult image-el.
Inner Circle2005-05-30 13:09:53 // 1278
Egy jól bejáratott márkanév csodákra képes :D Trulli ropira veri.
Inner Circle2005-05-30 13:09:20 // 1277
A demagógiát tartsd meg a dízel-benzin topikba, hátha ott még segít rajtad :PPP
A Michelinre váltó csapatok azért váltottak, mert a tökük tele volt azzal hogy a Bridge kizárólag a Ferrarira fejleszt. Egy szóval sem mondom hogy a Michelin most nem jobb mint a Bridge, de ebben a helyzetben vastagon benne van a Ferrari keze is. Kábé mint Rajkó az utolsó körben: panaszkodhat hogy ő az első helyről esett ki a felfüggesztés miatt, nade az első helyhez is úgy jutott, hogy nem cserélte ki a gumiját, és ettől ment tönkre a felfüggesztés... Most a Ferrari az első helyről esett vissza a gumijai miatt, de eleve emiatt a gumi-politikai miatt jutott oda (illetve maradt ott annyi évig).
A sokéves Ferrari-dominancia ugyanolyan torzulás volt, mint most a Ferrari padlósöprése.
"már két éve gyengén szerepelnek a Bridgestone-os autók, beleértve a Ferrarit is. Tavaly év elején is szívott a Ferrari, igaz, kevésbé. "
Amikor az első 9 futamon 6 Ferrari 1-2 volt? Ez neked szívás? Hé, miről beszélünk??? :PPP
A Bridge-s autók mert azért szerepelnek gyengén, mert gyengék... Mit vársz, hogy a Jordan vagy hogy a Minardi szorongatja meg mondjuk a Red Bullt, mint Michelines csapatot? :P
Inner Circle2005-05-30 13:00:52 // 1276
"A világbajnok jelöltnek pontokért kell vadásznia akkor is ha az 6 és nem 10. Aki telhetetlen az előbb vagy utóbb szívni fog."
Épp ezért mondom, hogy szerintem a McLaren fél a Renault-tól. Ha éreznék hogy az ő autójuk jobb és most egyszeri alkalom hogy a Renault gyorsabb, akkor hagyták volna Alonsót menni és nevettek volna a 2 pont hátrányon. Ez a görcsös kapaszkodás a 10 pontba azt jelzi, hogy a 2. hely nekik most felért volna egy vereséggel.
No és persze fogalmuk se volt róla hogy mi fog történni az autóval. Lehet hogy a mérnökök azt mondták, hogy nem biztos hogy bírja a felfüggesztés, de már annyira kilazult hogy ezen már az új gumi sem segít, ezért ne cseréljenek. (Nem hiszem hogy így volt, de akár így is lehetett.) Akkor meg nyilván kinn maradt Rajkó.
"szvsz ezen a gyors pályán Alonso simán lelépte volna vagy a halálba kergette volna"
Ugyan már, Mihály és Monty a fél versenyen át be voltak ragadva Massa mögé, pedig egyik se egy besz.ri gyerek, Fisichella meg Button mögött penészedett sokáig. Ja és nagyságrendekkel jobb autóval! Villeneuve meg Karthikeyan-ra fúj, mert folyton rácsukta az ajtót. Ezt Kimi is megcsinálhatta volna Alonsóval. Esetleg nyomathatott volna olyan féktesztet, mint amit Alonso csinált Coultharddal - és akkor Coulthard is dobogós lett volna (nem sírtam volna Alonso után :D ).
Robi2005-05-30 12:59:36 // 1275
IC sok mindent nem ért. :) Én meg azt nem értem, hogy miért mondja, hogy nem szar a Bridgestone, ha már két éve gyengén szerepelnek a Bridgestone-os autók, beleértve a Ferrarit is. Tavaly év elején is szívott a Ferrari, igaz, kevésbé. Utána megnyerte a VB-t, de év elején ebben még nem lehettünk biztosak. Lehet, hogy az autóval is gond van, de nem az a fő probléma.
De végülis lehetséges, hogy a Bridgestone egy tök jó gumi, csak mindig szar autókra rakják fel. Arról nem is beszélve, hogy aki Michelin-re cserélte idén a Bridgestone-t, az azért csinálta, mert jól ki akart szúrni magával. Minden bizonnyal...
Én is. Viszont elég jól eladja magát illetve jól el lehet őt adni. :)
Nem osztom a véleményed, ez is egy álláspont. A világbajnok jelöltnek pontokért kell vadásznia akkor is ha az 6 és nem 10. Aki telhetetlen az előbb vagy utóbb szívni fog.
Abban igazad van, hogy vezethetett volna óvatosabban de szvsz ezen a gyors pályán Alonso simán lelépte volna vagy a halálba kergette volna.
Inner Circle2005-05-30 12:25:39 // 1272
Én rég mondom hogy nagy nulla a gyerek...
Legalábbis nem egyérteműen. :) Abban igaza van, hogy az csomagot kell nézni de ha nem működnek 100% a részegységek akkor az egész sem fog. Jól kommunikálja a helyzetét ez tény. Nem tolakodó, nem udvariatlan.
Inner Circle2005-05-30 12:24:26 // 1270
"Nagyon igaza lett, jobb a biztos fillér mint a bizonytalan forint."
Ebben az esetben nem biztos. A McLaren 99% hogy megszerzi legalább a VB második helyet egyéniben és csapatban is, úgyhogy nekik csak Alonso az ellenfél. Ez a döntés, hogy kinn hagyták Kimit, szerintem két dologról árulkodik: 1. nem bíznak abban hogy tartósan verni tudják a Renault-t, ezért minden pontot amivel megelőzhetik Alonsót, igyekeznek megszerezni 2. fingjuk nem volt arról, hogy mi fog történni az autóval - elvégre ilyen helyzetet nem szoktak tesztelni :-) A Michelines szakemberek gondolom azt mondták, hogy a gumi bírni fogja, ők meg úgy tippelték hogy az autó is. Alonso mögött végezni, ha néhány ponttal is, úgy látszik a szemükben felért a vereséggel. Ergo a 0 pont és a (mondjuk) 6 pont nekik ugyanúgy semmit sem ért, bezzeg a 10... Hát, megpróbálták :-) A helyükben én is megpróbáltam volna.
Kiminek ha egy csöpp esze van, hosszabb fékutat vesz és kisebb végsebességet vállal be. Ezzel a célegyenes végi csúcsterhelésnek nem tette volna ki a gumit, és még volt 1mp-e Alonsóval szemben. A spanyol a célegyenes végén még messze volt a támadóhelyzettől, ha a kanyarban még ráesik Rajkó nyakára, azzal még messze nem ért volna semmit, pláne hogy az ő gumijai is csúsztak. Ha Rajkó azt az 1mp-t rászánja arra hogy túlélje a célegyenest, akkor az autó valszeg már kibírta volna a kört és még maga mögött tarthatta volna Alonsót.
Nem hibáztatom azért hogy ezt nem tudta így összerakni, de egy világbajnok-jelöltnek erre is gondolnia kell... pláne a csapatának...
zolee1452005-05-30 12:24:16 // 1269
én is a leintés utánról beszéltem!:)
végig próbálkozott, majd a leintés után amikor már RS elvette a gázt dühből elment mellette, tét nélkül, értelmetlenül. Konkrét ráhúzás sztem nem volt, de fölösleges veszélynek tette ki a Schumák családot:)))
Vágom kollega, ki kockázva néztem meg a leintés utáni "ráhúzást" a célegyenesben. :)
RS ezen a 7VGn is brilliánsan teljesített. ;-) Valaki már rájöhetne mekkora lufi az a f@szi.
Inner Circle2005-05-30 12:17:54 // 1267
Francokat nem értem, ti nem olvassátok el hogy miről van szó :P Nem arról van szó ami az utolsó kanyarban történt, hanem arról hogy MS a célegyenesben, a leintés után, teljesen tét nélkül húzott rá RS-re.
SzJ2005-05-30 12:17:29 // 1266
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=11111
Ebben a cikben Sch nem a gumikat okolja.
Inner Circle2005-05-30 12:16:32 // 1265
"Vagy vissza kell hozni a kerékcserét, vagy az FIA-nak kell ellenőrizni a gumikat. Úgy, mint ahogy törésteszt is van az F1-ben úgy lehetne valami kopásállóság vizsgálatot is csinálni."
Kimi kereke nem kopott el, voltak rajta barázdák. Csak egy helyen nem, ahol szétfékezte őket - nade lefékezni akármilyen barázdát le lehet...
Régen is volt olyan, hogy a gumik nem bírták, hiszen egy 20-30 körös gumi az élettartama végén éppúgy tönkremegy, mint egy 60 körös. Így vannak kitalálva. De akkor előbbre hozhatták a következő kiállást és kerékcserét, és semmiképp nem verhette szét az autót 40 körön át egy rossz gumiból fakadó vibráció. Úgyhogy ez az új rendszer mindenképp átgondolásra szorul.
IC még nem érti. :)
Szvsz MS előzni akart az utolsó pillanatban mindegy alapon. Nem jött össze, emlékezz vissza nem is oly rég volt rá példa, hogy RB úgy lépett egyet felfele, hogy elaludt/hibázott az előtte haladó. Próba cseresznye.
zolee1452005-05-30 12:12:26 // 1263
már korábban leírtam, hogy szerintem sem húzott rá, csak ment a korlát mellett, RS meg az ő általa kigondolt íven és megijedt MS autójától, mert az túl közel volt. Az persze más kérdés, hogy miért nyomta olyan veszettül MS, nem a leintés után, hanem a leintés előtt kell megelőzni az előtte lévőt. Szerintem egyszerű dühkitörés volt MS részéről, mert nem tudta lenyomni az öcsikét, és ehhez nincs hozzászokva...
Nézd meg újra, senki nem húzott rá senkire. 1xűen RS nem vette észre MS-t mellett. Ennyi. WTCC-ben pedig nem szoktak szólni egy kis erőszakért.
Inner Circle2005-05-30 12:03:55 // 1261
Én már elég sokszor leírtam hogy mindent a gumikra kenni ugyan lehet, de nem túl hiteles - á, kenjük inkább a baptista fogorvosokra! -, még egyszer nem fogom :P
Inner Circle2005-05-30 12:03:09 // 1260
WtCC-ben a leintés után szoktak rúhúzni a másik autóra? :P
zolee1452005-05-30 11:42:11 // 1259
más csatornát állított be ??? Mondjuk Private Gold???:)))
Paco2005-05-30 11:33:31 // 1258
Jó kérdés. Oktatófilmet nézni ? :-P
zolee1452005-05-30 11:18:07 // 1257
van Debrecenben (sőt Hajdú-Biharban) egy Hajdú Apró nevű hirdetési újság, és egy fazon mindig hirdeti hogy F1 futamok felvételei eladóak. 1972-től napjainkig kb 300 futam 1000 HUF/db.
Nem is olyan rég írta itt vki, hogy minden futamot arhivál.
GEORGE2005-05-30 10:42:55 // 1255
Fel a fejjel csinilány majd máskor sikerül:-)))))
bubble2005-05-30 10:37:06 // 1254
tegnap este fejemet a falba csapdostam.
Fel akartam vennia a futamot és más csatornát állítottam be. :(
Mindíg így járok. Mi a francnak akkor nekem video??? :)
Ott volt a mislenes emberke is, sőt egymásnak adogatták a darabokat.
SzJ2005-05-30 10:11:00 // 1252
A gumikra visszatérve, egyáltalán nem volt feltünő, amikor a Bridgestone emberei gyüjtötték a gumidarabokat a pályán versenyután.
A bal szerencse 1x elmúlik, de még mindig ott lesz az időmérő ahol van még mit tenni a gumikkal.
Punisher2005-05-30 09:57:11 // 1250
Tavaly is szar volt a Bridgestone, de az autó viszont messze jobb volt a többieknél. Most, hogy a Ferrari ugyanolyan erős, mint az élvonal többi autója, már lehet hogy ez jobban kiütközik.
Azt se felejtsük el, hogy nem csak az autókat fejlesztik, hanem a gumikat is, és valószínüleg ez is jobban megy a Michelinnek. Az egyik csapat, váltott is a Bridgestone-ról a Michelinre. Gondolom nem véletlenül.
Összességében a Ferrari most is jól ment. A balszerencse most is utolérte őket a rajt után, de egész jó eredményt hoztak.
Az is elgondolkoztató, hogy Schumacher folyamatosan olyan időket autózott mint Raikonen, csak a mezőnyben. A ezelötti versenyen meg ő autózta a leggyorsabb kört, igaz csak egyszer. Akkor mégsem szar? Nem értek már semmit. Egyszer már megnézném, hogy tud teljesíteni Schumacher az idén, ha az élről tud rajtolni, és nem ütik el az autóját, nem csúszik ki a pályáról, nem kap defektet
Ha visszaolvasod a hsz-t látni fogod, hogy feltételes módban írtam. Én nem hibáztatom Kimit, de tény, hogy ezt elb@szták. Nem csak a kívül álló csapat, Ő is. Bemehetett volna, nem tette meg s mint a nyilatkozatokból kiderül el is ismerik a hibájukat.
"Úgy döntöttünk, nem állunk ki, és a győzelemért hajtunk, és csapatunk egyik tagja, beleértve Kimit sem mondott ennek ellent." by Ron Dennis.
Tehát Kimi vastagon benne volt a döntésben, fiatal még szerintem. Én sem vagyok sokkal idősebb de én biztos kimentem volna kereket cserélni. A riporter is azt mondta aki ugye versenyzik tehát Ő tudja milyen az a felfokozott hangulat, hogy nincs nincs az a győzelem amiért ennyit érdemes kockáztatni. Nagyon igaza lett, jobb a biztos fillér mint a bizonytalan forint. Szerintem.
SKrisz2005-05-30 09:29:23 // 1248
Nem figyelte, mert ott ült mellette egy szakkomentátor, akinek ez lett volna a feladata. Ő pontosan azért ült ott, mert rengeteg kulisszatitkot ismert és mindenről volt háttérinfoja. Ez nagyon hiányzik a mostani cirkuszból azt hiszem...
zolee1452005-05-30 09:25:53 // 1247
nem tudom csináltál-e valamilyen versenysportot. Ott van egy felfokozott hangulat, ott mint versenyző nem tudsz mérlegelni, mert benned van a "megcsinálom, ha törik, ha szakad" dolog. Ezért mondom, hogy külsős, semleges embernek kell dönteni. Régebben a műszaki hibás kocsinak bemutatták a fekete zászlót (vagy fekete és még valamilyen szín). Persze ez kényes kérdés, mert erősen indokoltnak kellene lenni, és hogy mi az erősen indokolt az erősen vitatható.
Visszatérve a boxra, az a versenyző akit leléptetnek mindig bosszankodik, hogy ő még bírta volna, és mindig szidják a bírót, de a boxban előfordult halálesetekért is 95%-ban a bírót teszik felelőssé.
Ez az autó nem volt műszaki hibás, viszont a versenyzésre alkalmatlan volt. Ha Kiminek fekete zászlót mutatnak mindenki óv meg perel, így meg mindenki azt mondja kereket kellett volna cserélni. Mégegyszer mondom, NEM Kimi volt a hibás, ő azért kapja a pénzét hogy nyomja a gázt!
pb_2005-05-30 09:19:10 // 1245
Na ja, bár Palik iszonyat mennyiségű hülyeséget beszél össze-vissza.
Azt is elképzelhetőnak tartom, hogy a csapat Kimi-re bízta a döntést. Mindenesetre ezt nem lett volna szabad hagynia a csapatnak és biztos 3. vagy 4. hellyel jobban járt volna.
Frankl egy kicsit jobb körökben mozog vagy mozgott mint a többiek. Rengeteg háttér infója volt, a fogadásokról meg a személyes beszélgetésekről. Jó arc, kár, hogy már nincs. Mit csinál mostanában?
1@értek veled, messze jobb bármelyik botcsinálta riporternél.
zolee1452005-05-30 08:59:59 // 1240
a páylán zajló eseményektől elrugaszkodás etalonja Crazy Jenő!!!:DDD
Dávid Sanyi csak szimpla "langyosvíz". Az igazi hangulatot Palik tudja csinálni, még ha baromságokat beszél is.
pb_2005-05-30 08:55:16 // 1239
Sztem ő sem tudott közvetíteni, nem figyelte a pályán zajló eseményeket, mindig valamilyen történetet mesélt, aminek se eleje, se vége nem volt. Egyébként az biztos, hogy jóval több infoja volt, mint a többiek.
Willy2005-05-30 08:17:43 // 1238
100%-ig egyetértek. Mindenféleképpen ki kell találni valamit addig míg nem történik komolyabb baleset. Szerintem a kerékcsere visszahozása lenne a legmegfelelőbb.
És az utolsó sorokkal is egyetértek.
zolee1452005-05-30 08:07:40 // 1237
Egy kis OFFal kezdeném: az ökölvívó bíró két dolog miatt van: 1. szabályok betartatása, 2. a versenyzők testi épségének megóvása.
A versenyző azért versenyző, hogyha kétszer pofán vágták harmadjára is visszamenjen küzdeni. A bírónak kell látnia , hogy alkalmas-e a vesenyre.
Kimi versenyző, aki győzni akar! Végre van ilyen is az F1-ben. A felelősség a csapatot, és a szabályalkotókat terheli, de inkább a szabályalkotókat. Biztos mindenki emlékszik az első futamokra. Mindenki úgy bánt a gumikkal mint a hímestojással. Azóta egyre élesebb a verseny, és mindent ki kell használni amivel lehet nyerni egy kis időt. Most a Mclaren túllépte a határt, az csak szerencse hogy nem lett komolyabb baj.
Vagy vissza kell hozni a kerékcserét, vagy az FIA-nak kell ellenőrizni a gumikat. Úgy, mint ahogy törésteszt is van az F1-ben úgy lehetne valami kopásállóság vizsgálatot is csinálni.
Tulajdonképpen nagy meleg sem volt, mégis sorozatos elfékezések voltak, és rendesen elfogytak a gumik.
nem kellene megvárni míg nagyobb baj lesz!
Még valami: nem hiszem hogy épeszű ember szimpátiától függetlenül kívánhatja bármely pilótának hogy kiessen, főleg nem baleset miatt! Ez verseny, élő emberekkel!!!
Utálom MS-t, de sajnáltam amikor eltörte a lábát, egyrészt a baleset miatt, másrészt meg azért volt rossz, mert ha nincs ott a mezőnyben akit le kell győzni akkor mit ér a győzelem??
Halesz2005-05-30 00:46:43 // 1236
Jaj, hát ezt mindig elfelejtem, hogy ez így működik :)))
Tommi2005-05-29 22:13:05 // 1235
Jaj, Halesz :) Mit keres ott, mit keres ott... Valakinek a valakije :)))
SKrisz2005-05-29 21:58:46 // 1234
Néha még meg meg jelenik Andrásunk, de már nem közvetít. Pedig ő tényleg profin csinálta és ahogy te is modtad, mindenkit ismert és mindig elsőkézből voltak információi!:))
Halesz2005-05-29 21:53:50 // 1233
Igen, erről asszem itt vagy valahol már esett szó... gigagáz. Én nem is értem mit keres ott... Mondjuk a kereskedelmi tévékben minden második ember olyan helyen van, ahol nem kéne lennie :))))
Tommi2005-05-29 21:53:45 // 1232
Jaja, pont akartam említeni őt!
Kár, hogy "külföldre szakadt", bár biztos jobban érzi magát L.A.-ben, mint itthon. Ráadásul ő kb 30 éve "inside" ember a cirkuszban, személyes jóbarátja egy csomó csapatvezető, versenyző, mérnök, stb... Mindig elsőkézből vannak értesülései. Őt kéne összerakni a wégével és akkor lenne normális közvetítés :)
Annak örülök, hogy Palik Laci mostanában egyre nagyobb hévvel terepralizik, így legább kevesebbet van itthon :)))
Tommi2005-05-29 21:51:20 // 1231
Nálam is :))) Az Autómániában ha csapatós-keresztben autózós rész van, akkor sosem ő vezet. Pl a Quattroporte teszten a Ringen messziről látni lehetett, hogy más vezet, aztán Gyulai szépen lelassít a kamera előtt és lelkendezik, hogy de jó kör volt és hogy megy ez az autó... Tavaly év végén valami év autós újságírója díjat is kapott :)))
SKrisz2005-05-29 21:51:09 // 1230
A legemlékezetesebb nekem az amikor több évadon keresztül ecsetelte, hogy majd mindegyik autónak eldurrant a vátója, vagy szétesett a futóműve, mert szikrákat szór az autó allja. Na ez a szikra ugye az volt amikor a kevlár borítás az akkori pályákon és sokkal alacsonyabb építésű autókon mindig leért és az aszfalthoz csapódott. Szerintem már a kollégái is dőltek a röhögéstől amikor nekiállt a vészjóslásnak egy-egy szikraeső után. Egyik monacoi futam után Frankl András világosította fel, hogy mi is történik valójában és után kussolt egy jó darabig!:))) Szép jelenet volt!:))) Egyébként Frankl volt az aki nagyon jól tudot közvetíteni Forma 1-et!