Fórum >> Egyebek >> Forma-1

2005-07-15 13:02:17 // 2616
Tetőcsomagtartó ! Szerintem amiről az F1 szól az sem jó.
zolee1452005-07-15 13:01:03 // 2615
szerintem a megoldás kulcsa az állandóság: az elmúlt évek nagy technikai főlényei mindig arról szóltak, hogy ki tud a leggyorsabban reagálni az aktuális szabályváltoztatásra. az elején mindig megugrik valaki, majd szép lassan utolérik, mert a fejlődés lelassul. Nem áll meg de lelassul. Ha sokáig ugyanaz a szabály nem a gyors alkalmazkodáson fog múlni minden, hanem a következetes fejlesztő munkán. Nem lesznek egyenlő csapatok, de csökken a különbség, hisz kap időt a Minardi is.
zolee1452005-07-15 12:56:23 // 2614
hova? :) lesz minden F1 gépnek egy utánfutója? amúgy sincs értelme: több millió usd árán kiharcol valaki mondjuk 0,5 mp előnyt, majd amikor nyernek akkor a következő futamon beraknak a pilóta ölébe (máshova nem fér) egy 50 kg-s cementes zsákot. akkor minek fejleszteni? meg kell várni míg az élmenők plussz súlyt kapnak. a wtcc-ben működik, de az F1 másról szól, szerintem.
2005-07-15 12:51:24 // 2613
Tegyenek inkább plusz súlyokat az autókra. WTCC-ben kiegyenlíti a mezőt, súlyt ide is !
2005-07-15 12:46:55 // 2612
Igen, igen. Az legalább izgalmas volt. Ki mikor jön ki i megy előtte stb stb. Utolsó pillanatban is volt izgalom bőven. :)
zolee1452005-07-15 08:32:36 // 2611
a fordított sorrendű indulást leszámítva jó ötlet.
joe752005-07-15 08:08:05 // 2610
Én pl. nem korlátoznám a qual-on megtehető körök számát. Az edzéseken elért helyezésekért az első tíz pontot kapna, az első 5 pontot és fél pontokkal mennénk visszafelé. Viszont a rajt fordított sorrendben indúlna az első időt autózó indúlna hátulról a leglassabb pedig a pole-ból. Ahhoz hogy ne lehessen direkt nagyon lassú kört megtenni, és ezzel Pole pozicióba kerülni bevezetném a 105%-os szabályt ami régen a 107 %-volt. Aki ezt az időt nem hozza az nem indúlhat el. Így lennének előzések, több pont lenne kiosztva, változatosabb lenne a verseny és talán szorosabb a VB. Ugyanakkor ha már nem lehet gumit cserélni akkor ne lehessen tankolni se. Nem kell boxstratégia, aki előbbre akar kerülni az előzzön a pályán.
zolee1452005-07-15 07:52:20 // 2609
olyasmi kéne mint a SBK futamokon volt. Mindenki nyomta az időmérőt, majd az első 16 (az F1-ben mondjuk 10) ment egy un. superpole-t. Ott aztán ha valaki pofára esett a motorral akkor sem a végéről indult. a motorcserét szintén nem 10 hellyel sújtanám, hanem mondjuk a csapat pontjaiból vonnék le, hisz a motor problémáról nem a pilóta tehet, viszont ő kerül nagyon szar helyzetbe, és a nézők, ha pont a kedvencük kerül be a középmezőnybe. Mostanában épp Kimi jár így, de indult már hátulról RB is, meg még sokan mások. Ha mondjuk az éllovas egyetlen ellenfelét hátra teszik akkor ki fog versenyezni? A futamon nem engedném sem a gumicserét, sem a tankolást, de addig lehetne kísérletezni a különböző keverékekkel, sőt, még az időmérőn is lehetne más gumival menni, mint a futamon, sőt a futam előtt kellene tankolni. Így látszólag unalmasabb lenne a dolog, viszont nem történne olyan hogy a Toyota előre hozza Trullit, hogy aztán a fél mezőnyt fel tudja tartani, ezáltal megszünteti a versenyt az első helyekért. Ez a mesterséges rajtrácsösszekavarás sztem baromság. Derüljön ki az időmérőn ki hova való, és azokkal versenyezzen akikkel egy súlycsoportban van. Fel lehet tartani valakit egy körönként 1-2 mp-cel lassabb autóval is... kicsit jobb lett volna Silverstone is ha ott van az élbolyban Kimi és Schumák is, az lett volna a verseny!
joe752005-07-15 07:37:00 // 2608
Nekem amúgy az 1 óra alatt max. 12 kört teljesíthetős időmérő tetszett a legjobban. A mostanival az a gáz, hogy ha valaki hibázik, nincs lehetősége javítani.
zolee1452005-07-15 07:07:55 // 2607
most igen, sztem nem rossz a mostani rendszer
BF1562005-07-14 22:47:41 // 2606
Szavaztatok már? Ha nem akkor http://www.formula1.com/news/3312.html
zolee1452005-07-14 14:38:05 // 2605
nem hiszem hogy itt kellene keresni a hibát! vannak sorozatok ahol jól működik a gumikérdés, nem kiabálnak az egy beszállítós szabályért. Ezek is FIA sorozatok. Van ahol jól működik az egykörös időmérő, az F1-ben persze az sem. mi lenne, ha egy kis ideig elfelejtenék a vezetők az ötletszerű szabályváltoztatásokat, és csinálnának egy mindenki által elfogadott, átgondolt szabályrendszert? persze ezzel buknánk egy-két évet, de utána lehetne valami normális dolgot nézni, amit versenynek nevezhetnénk.
Inner Circle2005-07-14 14:28:13 // 2604
"A Mclarenekben is volt ilyen még Hakki idejében, ezért volt az hogy amikor visszalőtték a rajtot már a két Merci látványosan gyengébben rajtolt. Persze arra fogták, hogy az F1 gép annyira finom kis szerkezet, hogy csak egy ilyen szintű terhelést bír ki egy futamon, és már elállítódik a második rajtra." Pontosabban azt mondták, hogy a kuplung nem bír ki több rajtot, nem elállítódik hanem egyszerűen elfogy. Ezt mondjuk Hakka 2001 barcelonai utolsó egy köre alapján el is lehet hinni nekik :D
Inner Circle2005-07-14 14:26:42 // 2603
Ron Dennis szerintem ilyet nem mondott, amikor Monty a harmadik helyről beelőzte Alonsót :D
Inner Circle2005-07-14 14:26:10 // 2602
"De biztos hogy karcsúsodnak az autók a kissebb motor miatt." Meg a kisebb benzintank miatt. A pilótát meg folyamatosan tolják hátra, néhány éve jött a szabály hogy a lába nem érhet az első tengely elé. Egy tíz-tizenöt éves versenyautó egy maihoz képest olyan, mint egy teherautó: elöl ül egy fickó és mögötte jön egy baromi nagy karosszéria :D Most meg már szinte középen ülnek.
Inner Circle2005-07-14 14:24:46 // 2601
"Rajtautomatika? A renault azóta rajtautomatika nélkül is nagyobb rajtol mint azzal." Változó, Montoya most is simán lerajtolta Alonsót. Ahogy én látom, a Renault-k elvesztették a rajtnál eddig egyértelmű fölényüket, javult viszont a versenytempó. Talán még emlékeztek, mikor egyszer 2004-ben Button és Alonso vívtak öldöklő csatát, Button vagy tízszer bebújt Alonso mellé, de az utóbbi simán otthagyta a kigyorsításnál - pedig a Honda motor brutális darab. (Végül Button megelőzte :-) ) Ekkor arról szólt a fáma, hogy a Renault súlypontja egy kicsit hátrébb van, mint a többi autónak, ami a kigyorsításnál (és a rajt is ilyen) rengeteget számít. Egyébként viszont nem jó. Szerintem ahogy a Renault egész konstrukciója javult, és már VB esélyes autót építettek, akkor eljött az idő hogy ne egy-egy villantásra alkalmas, hanem az egész körben stabilan jó autót rakjanak össze. A súlypont visszakerült a tisztességes helyére, a Renault már nem rajtol jobban mint bármely élcsapatbeli autó, viszont a sebessége a helyén van. (Ez is kompromisszum, hallod Joe? :D )
Inner Circle2005-07-14 14:20:08 // 2600
Na most a változatosság kedvéért veled vitatkozom :-) Hogy miért nem volt régebben gond? Mikortól is van két gumigyártó, 2001-től? Akkor még a fő csata a Bridge-n belül zajlott. 2002 értelmezhetetlen, annyira szétvertek mindenkit a Ferrarik. 2003-ban látszott először, hogy egy gumi akár több másodpercet is könnyedén hozhat, míg a szegény mérnökök két tizedért is vért izzadnak, ami azért elég gáz! A gumi is a csomag része, nade ne úgy nézzen már ki a dolog, hogy 90%-ban a gumi dönt és 10%-ban az autó! Rendben van, ha a gumi hoz pár tizedet, de egész másodperceket... 2003 mégis jó volt, mert a Ferrari jobb autóját ellensúlyozta a Michelin jobb gumija. 2004-ben viszont látszott, hogy mi van, ha MINDKÉT tényező az egyik oldalon van: jobb gumi jobb autón... hát, a verseny szempontjából borzalmas volt. És mindeközben az autók iszonyatosan gyorsultak. Ameddig csak egy gumigyártó volt, addig nem állt fenn a veszély, hogy a fent említett több másodperces gumigyorsulás miatt egy csapat behozhatatlan hátrányba kerül a gumik miatt. Most viszont beindult a gumiháború és ennek kellett mindenképpen véget vetni. Ezért jött ez az idióta egyhétvégés gumi, ami már szinte senkinek sem tetszik. Úgyhogy mostanra már kb. mindenki az egy gumigyártóban látja a jövőt.
2005-07-14 14:10:57 // 2599
nemhátcsakhogynöveljükahszekszámát. :)))
2005-07-14 14:10:12 // 2598
Pontosan ezért lenne Brigestone az az egy gyártó. :))) Na én is L.
zolee1452005-07-14 14:09:26 // 2597
nemazé'írokafórumbaidehogyegyetértsünk! :)))
zolee1452005-07-14 14:08:06 // 2596
"Én baromira örülnék az egy gumiszállítós szabálynak. Szóljon már az F-1 a kocsikról és a pilótákról. Ne a gumikról." a gumi is a sokat emlegetett "csomag" része... én meg örülnék ha azonos autó, azonos motorral lenne, akkor kiderülne végre hogy ki gyárt jobb bukósisakot, meg tűzálló kezeslábast!:)) az elmúlt 5 évben miért nem volt baj, hogy 2 gumiszállító volt? csak most baj amikor a Ferrari a Bridgestone miatt (is) hátrányban van? fordított helyzetben is akarnátok az egy gumigyártós szabályt? nehogymá' szegény rönyó, meg mekláren hátrányt szenvedjen!
2005-07-14 14:06:01 // 2595
Akkor legyen Bridgelin vagy Micstone? Szabadon választható. Ne rontsd a mai átlagot már két dologban egyetértettünk. :)
zolee1452005-07-14 14:02:27 // 2594
Miért pont Bridgestone??? Ha azonos gumival olyan állat a Ferka akkor lehetne az akár Michelin is. Vagy Barum. Gondolom nem azért írtad pont a japán márkát mert az kivételezne a Ferrarival?:)))) Ugye Te is tiszta versenyeket szeretnél látni az F1-ben?
zolee1452005-07-14 13:59:59 // 2593
ki más mondaná mint Ron Dennis!!! A Mclarenekben is volt ilyen még Hakki idejében, ezért volt az hogy amikor visszalőtték a rajtot már a két Merci látványosan gyengébben rajtolt. Persze arra fogták, hogy az F1 gép annyira finom kis szerkezet, hogy csak egy ilyen szintű terhelést bír ki egy futamon, és már elállítódik a második rajtra. Bruhaha, persze hitték hogy az egész világ komplett idióta és mindent bevesznek...:))) az "elállítódást" a mi Paliklacink is fennen hangoztatta...
2005-07-14 13:59:25 // 2592
Na na, egy gumiszállító nem egyenlő egy gyártó :))) Képzeld el ha egy szállító szállítani pl. a startgumi.hu de más-más márkájút. Akkor nézne nagyot a Mosley. :) Nem ismeri a kisebb nagyobb jelet?
2005-07-14 13:58:40 // 2591
Szasz én is lépnék de nincs vasam. :(
2005-07-14 13:58:03 // 2590
Na na, egy gumiszállító egy gyártó :))) Képzeld el ha egy szállító szállítani pl. a startgumi.hu de más-más márkájút. Akkor nézne nagyot a Mosley. :)
2005-07-14 13:56:22 // 2589
Akkor talán a BSA-nak kellene vizsgálódnia? :) Ron Dennis mindig össze vissz beszél ha valakinek van valamilye ami jobb mint az övék.. Inkább azt kéne megmagyaráznia miért indít világító seggű újságírót Silverstone-ban? :)
joe752005-07-14 13:54:20 // 2588
Na én lépek. Szasztok.:)
joe752005-07-14 13:53:55 // 2587
Nekem mindegy hogy Bridgeston, vagy a Misi, csak egy fajta legyen. Akkor utána nincs kecmec. nem lehet a gyengébb szereplést egyik vagy másik gyártóra fogni.
2005-07-14 13:51:42 // 2586
Eagle F1 vissza jöhetne egy kicsit szerepelni. Egy gumiszállító jó lenne persze Brigestone. :)
joe752005-07-14 13:51:08 // 2585
LOL! :))
2005-07-14 13:50:03 // 2584
Először is a kocsmában (hagyományos késdobáló kocsma) nem szokás F1-t nézni hanem focit vagy sorozatot. Ha Te akarod együl nézni akkor mindig valaki eléd fog állni s ha ismeretlen helyen vagy alapszabály, hogy nem be szólunk a HMCS-nek. Ehez persze az kell, hogy rá tudd venni a többieket kapcsolják át az F1-re, ha bejön ott. Ha mindez sikerült akkor, hogy konfortosan érezd magad fizess egy kört mindekinek és rögtön annak fognak szurkolni akit Te szeretnél. Vigyél csak 1 féle sapkát és oszd ki, máris kész a szurkoló táborod. :)
joe752005-07-14 13:49:39 // 2583
Szokták is mondogatni Ron Dennisék ( ki más ), hogy tutira van rajt elektronika a Renaultokban. Az a baj az elektronkiával, hogy a számítástechnika világában lehet írni olyan programot ami egyszer lefut, aztán kitörli magát úgy hogy nyoma sem marad. Aztán bizonyítsák be hogy volt benne.:))
joe752005-07-14 13:47:16 // 2582
Pontosan én sem tudom. De biztos hogy karcsúsodnak az autók a kissebb motor miatt. Így az aerodinamika terén is várhatók vááltozások. Én baromira örülnék az egy gumiszállítós szabálynak. Szóljon már az F-1 a kocsikról és a pilótákról. Ne a gumikról.
2005-07-14 13:45:31 // 2581
Rajtautomatika? A renault azóta rajtautomatika nélkül is nagyobb rajtol mint azzal.
joe752005-07-14 13:44:45 // 2580
Kocsmában F-1-et nézni veszélyes. Vigyél magaddal mindenféle sapkát, Pirosat, Kéket szűrkét, és látványosan szurkolj annak akinek a legrészegebb és legerősebb is szurkol a kocsmában. :)))))
2005-07-14 13:43:06 // 2579
Csak az a baj míg régen ritkaság volt a szabálymódosítás ma már minden éveben van így kevés idejük marad a fejlődésre. Azért kérdeztem mi lesz még változtatva jövőre mert együttesen lehet, hogy lassulni fognak.
2005-07-14 13:40:09 // 2578
Esetleg SMS-ben hozzá szólhatnál a vitához. Halesz addigra le is tudná kódolni. :)) Már látom ahogy a futam után telefonon egyeztetsz zolee145-el, hogy mit is írjatok ..... :))) Persze ez csak just a joe akarom mondani joke. Jó pihenést természetesen, gyomorsavra vigyázni ! :)
joe752005-07-14 13:37:56 // 2577
Az a baj veled hogy bedőlsz az ilyen baromságoknak! :PPPP
joe752005-07-14 13:36:56 // 2576
Valamelyest biztos lassulni fognak, de pár év alatt utolérik magukat. Ez így szokott lenni. Biztos emlékszel amikor a nyomtáv szélességét csökkentették hogy lassítsák a kocsikat. Végül is a kanyar sebesség csökkent, viszont a végsebesség a kedvezőbb légellenállás miatt nőtt nem is kicsit. Így a nagy lassításnak az lett az eredménye hogy elötte sosem látott végsebességeket értek el. Monzában bőven 360 km/h fölött.:)
2005-07-14 13:34:49 // 2575
Kötelező pohártartóba helyezni az itókát. :) Dopping kizárva. :)
Inner Circle2005-07-14 13:34:39 // 2574
A pangás olyan szintre jutott, hogy már többször egyetértünk :DDD Vasárnaptól nyaralni megyek, ha minden igaz csak egy futamról fogok lemaradni, de valami Tisza-parti kocsmában azt is megpróbálom majd megnézni :)
Inner Circle2005-07-14 13:33:27 // 2573
Tényleg, most hogy mondod, rájöttem hogy Joe-nak azért a mániája a boxból leszabályozott fordulatszám, mert ha jól emlékszem ő is túlpörgette az autóját 255-ször :DDD
2005-07-14 13:32:39 // 2572
Ezért furcsálom én is. Nyilvánt ezt tudták előre a FIA-nal is. Pangósabb időszak, retró korszakát éli a forum is. :)
zolee1452005-07-14 13:32:39 // 2571
már régen nem tudom követni az aktuális változásokat... gondolom a hátsó szárny függőleges terelőlapjait meghosszabítják 1m-esre, beiktatnak még 2 barázdát a gumikba, a motornak 4 hétvéget kell kibírni, kedden el kell dönteni milyen gumival mennek a hétvégén, betiltják az összes elektronikát, még a hátsó lámpának is petróleummal kell működni, 5 fokozatú "H" váltó, ami persze szinkronizálatlan (dupla kupplung), elöl-hátul dobfék, viccet félre téve tényleg nem tudom, és már lassan nem is fog érdekelni. Leülök a tv elé, és nézem a versenyt.
joe752005-07-14 13:25:14 // 2570
Gondoljunk bele, a V8 kissebb, könnyebb, kevesebbet fogyaszt, vagyis egy csomó súlyt megspórolnak amiben a balansztot lehet optimalizálni. Kissebb motorból könnyebb nagyobb LE/liter teljesítményt kihozni mivel kissebbek a surlódási felületek. A 3000 V10 esetében ugye valahol 300-320 LE/liter volt a jellemző. A 2.4 V8-nál ez az érték biztosan fokozható 350-360 LE/liter értékre, így arányaiban annyival nem lesz gyengébb az új motor mint a régi volt. Azt pedig hogy a teszteken használt autók egyáltalán megfelelnek-e a FIA szabályainak senki sem figyeli. Futottak egy jó kört, csináltak belőle egy hírt amire mindenki felkapja a fejét, és beszélnek róla. Jól jön ez egy pangósabb időszakban.:)
2005-07-14 13:21:15 // 2569
Milyen változtatás lesz még jövőre a V8-on kívül?
zolee1452005-07-14 13:19:28 // 2568
persze lehet ebben egy kis marketing is:)
2005-07-14 13:15:20 // 2567
Asszongya a Gászkony, ha finomra hangoljuk az autót jobbak is lehetünk. :))) Börni, Börni ez sem fog bejönni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak