Ezt Tőled tanultam:
.
Inner Circle2005-07-14 11:36:18 // 2530
Pedig elég jól látszik, hogy spórolnak a vassal a boxkiállások előtt. Az első két körben helyezkednek, aztán beindul a vonat, és a boxkiállásig csak az igazán kínálkozó helyzeteket kóstolják be. (MS ebben igazán nagy mester, a legjellemzőbb talán 2000 Suzuka és 2004 Magny-Cours, de általában véve is jó szokott lenni a Ferrari taktikája. M-C-t azért hoztam fel, mert ott Jean Todt kereken meg is mondta, hogy a taktikát úgy rakták össze hogy MS-nek ne kelljen a pályán megelőznie Alonsót. Csak abban a pár körben nyomta, amikor a taktika miatt kellett.)
Kimi az Európa GP-n elég hülye volt, meggyőződésem hogy azt az autót MS az első helyen hozta volna be (ld. 2003 Kanada), de talán még Alonso is.
Asszem WG volt aki elkapta a szöveget. Lehet, hogy nem értette hundred pörcent mint mondanak mert elég zajos volt de kitalálta miről mehet a diskurzus. :)
Inner Circle2005-07-14 11:32:34 // 2528
Indy nem jó válasz :)
Inner Circle2005-07-14 11:32:17 // 2527
Úgy értem, hogy ezt közvetlenül lehetett látni-hallani a közvetítésen, nem kellett szakirodalmat bújni hozzá. Sőt asszem Sepangban valami kulturált kommentátorok voltak és lekagylózták a dolgot :-)
A választ tudod, nem akarom újra feleleveníteni a már agyonrágott csontot. Ha elfelejtetted olvass vissza. :)
Inner Circle2005-07-14 11:30:39 // 2525
"A kocsikban több féle program is található a motor vezérlésére vonatkozóan (ezt akarják betiltani) azt a versenyző tudja állítani és nem távirányítással állítják."
Tény. Egyébként 2000 környékén drasztikusan (nagyságrenddel!) csökkentették a motorvezérlő elektronika lehetőségeit (az úgynevezett kennfeld-et). A McLarennek például ez se jött akkor túl jól, hiszen a Mercedes motor azelőtt verhetetlen volt, amiben a kifinomult vezérlésnek is része volt.
Egyetértünk, neked lehet, hogy nem de a csökkent képességűeknek mint én bizony tovább gondolásra van szükségem. :)
A szabályok megváltoztak. A korábbi adatok nyilván nem 100%-ig használhatóak de az is lehet, hogy egyenesen a kukába landoltak.
Gondolj bele, a helyzet nem ugyanaz mint tavaly. Akkor régen nem változtatott szabályok szerint teszteltek és fejlesztettek. Tavaly előtt is voltak problémák a tapadással. Idő ÉS KM kellett hozzá de megoldották.
Most új szabályok vannak. Teljesen egyértelmű, hogy több futott km-re van szüksége egy gumi gyártónak és a csapatnak, hogy az új szabályok okozta változásokra reagálni tudjanak. Rövid távon a kevesebb km alatt gyűjtött több féle tapasztalat és adat biztosan jobb mint a rövid távon szerzett egy fajta szempont.
Inner Circle2005-07-14 11:26:55 // 2522
"Aki sírni szoktak azok a Michelin-es csapatok. Képesek hülyét csinálni magukból és rögtön mutogatni a gumi gyártóra ha valami nem stimmel ahelyett, hogy a probléma megoldásával foglalkoznának."
Mikor is volt ilyen?
Inner Circle2005-07-14 11:26:16 // 2521
"Ha tovább gondolom azt amit írsz. Lehetséges, hogy versenyközben egy-két körre engedélyezik, hogy még egy 1000-s rádobjon a motorra pl. akkor ha valaki meg akarja előzni (ilyen nincs) vagy utol kell érnie valakit vagy egy-két mp. be kell gyűjteni."
Ehhez nem is kell továbbgondolni semmit, csak meg kellett nézni a sepangi nagydíjat. Teljesen jól lehetett hallani, amikor DC loholt Massa után és előzéssel próbálkozott, hogy a rádió azt kiabálta: "Push the button, David!" Valószínűleg nem Jensonra gondoltak :-) Nem titok, hogy gombnyomással növelni lehet a motor teljesítményét. A boxban látták hogy a motor remekül bírja és nyugodtan terhelhetik még. (Egyébként asszem pont ezen a pályán mondták Fisichellának, hogy egy bizonyos kanyart egy másik sebesség-fokozatban vegyen. A háttér természetesen ugyanaz: a mérnökök látták a telemetrián, hogy a motornak jobban esne a másik fokozat.)
zolee1452005-07-14 11:19:50 // 2520
ha elolvasod a nyilatkozatokat rájössz, hogy folyamatosan panaszkodnak, hogy egy csapat nem nyújt annyi teszteredményt, mint több élcsapat.
nem azt mondtam, hogy a Ferrari szidja a Bridgestone-t. Közösen szidják a helyzetet! :)
"akkor is ők idézték elő azt a helyzetet ami miatt most szenvednek, és panaszkodnak, mert bizony panaszkodnak!"
Ha elolvasod a nyilatkozatokat soha nem panaszkodnak a gumikra egyértelműen és csak azokra. Minden esetben a teljes csomagra vagy azok rész elemeire illetve azok nem megfelelő együttműködéséra. Jó, Motezemolo 1x odapörkölt de Ő inkább marketing szempontból nézi a TV-t.
Egyébként a verseny előtt MS nyilatkozta a német RTL-nek, hogy Ő nem bánja a mostani eredményeiket. E miatt nem stresszelnek, ez általában így van 1x fönt 1x lent. Nem esnek kétségbe nem kapkodnak majd ha más nem is az idő majd mindent megold. Itt egy kicsit a jövő évre is gondolot szerintem.
Aki sírni szoktak azok a Michelin-es csapatok. Képesek hülyét csinálni magukból és rögtön mutogatni a gumi gyártóra ha valami nem stimmel ahelyett, hogy a probléma megoldásával foglalkoznának.
zolee1452005-07-14 10:56:20 // 2518
akkor legyen a megtett km, de akkor is ők idézték elő azt a helyzetet ami miatt most szenvednek, és panaszkodnak, mert bizony panaszkodnak!
amíg nyertek nem volt baj, hogy kiváltságosok a japánoknál, most hirtelen gond hogy nincs másik élcsapatuk. Azért kíváncsi lennék hogy ha a Mclaren vagy a Renault holnaptól Bridgestone gumival menne megkapná-e azt a kiszolgálást amit a Ferrari megkap, vagy csak bezsebelnék a plussz tesztadatokat, hogy a Ferrari megint az élre kerüljön. szerintem az utóbbi, és ezért nincs élcsapata (most már egy sem :) ) a japánoknak...
Ha tovább gondolom azt amit írsz. Lehetséges, hogy versenyközben egy-két körre engedélyezik, hogy még egy 1000-s rádobjon a motorra pl. akkor ha valaki meg akarja előzni (ilyen nincs) vagy utol kell érnie valakit vagy egy-két mp. be kell gyűjteni. Nos ez esetben is "természetesen" echte Forma 1-ről beszélünk ahol a vezetési tudás számít és nem a taktikai. Még jó, hogy a Ferrari most sehol sincs még a végén ők lennének a hibásak a mesterkedésért pedig a többiek nem is ugyazt csinálják. Mondom én ezt kicsit cinikusan, egyik kutya másik eb. A győzelemért mindeki mindent megtesz a szabályokon belül szal ne mondja senki, hogy az egyik jobban érvényesíti a verseny szellemet mint a másik .....
Ők arra hivatkoznak de inkább múlt időben, hogy a megtett km-k alapján a Brigestone-nak kevesebb lehetősége marad tesztelni mivel az most csapatonként szabályozott.
Hat autó fut Brigestone-al és 16 Michelin-en a kettő között óriási különbség van. Azt se felejtsd el, hogy a 16 autóból 4 éllovas a és a többiek is megelőzik a Jordan-t és a Minardit. Közel sem ugyanazok a feltételek és közel sem tudhat olyan paramétereket produkálni egyedül a Ferrari mint a 4-6 Michelin-es csapat.. Ennek ellenére a Ferrari kitart a Brigestone mellett ami jó de egy kis idő kell mire újra össze kapják magukat. Mindenesetre vállalják a döntésüket és nem kezdenek rögtön más gumiban gondolkodni ha éppen nem megy a szekér.
zolee1452005-07-14 10:26:26 // 2515
erre csak azt tudom mondani, hogy valamikor régen a Ferrari és a Bridgestone szövetséget kötött, és azt mondták, hogy úgy a leghatékonyabb a munka, ha csak egy valakire koncentrálnak, nem aprózzák el magukat a sok csapat többféle elvárása miatt. Na most pont erre hivatkoznak, hogy ez mekkora hátrány a Ferrarinak. Régebben az volt az álláspont hogy ez a záloga a vb cím megnyerésének. Kedves Ferrari! Tessék következetesnek lenni!!!
:)
joe752005-07-14 10:17:20 // 2514
Egyértelműen látszik, hogy nem pörögnek akkorát a motorok mint az edzésen, valszeg azért mert az időmérős edzésen futott tempót nem bírtnák a vasaka vagy inkább a gumik.
Pont ez a lényeg. De nem azért nem pörögnek annyit mert a versenyző spórol ugye azért ez tiszta. Pontosan azért nem pörög annyit mert nem hagyják annyit pörögni. A versenyző ugyan úhgy áll a gázon csak a motor gyengébb kissé, pont azért mert ki kell bírnia két teljes versenyhétvégét. Ebbe belefér egy -egy gyors kör. Jó példa erre a tesztpilóták körei mondjuk pénteken vagy szombaton. Gondoljunk csak bele de La Rosa köridejeire. Messze a legjobbak. Miért mert oda van adva a teljes kraft a motornak. Annak mindegy, a 3. autó csak tesztel, akár minden héten motort cserélhetnek benne. Nem az van hogy de La Rosa ugyanolyan bika autóval ennyivel gyorsabb mert akkor minden csapat térden állva könyörögne neki hogy náluk versenyezzen. De ugye ez a veszély nem áll fent. :))
"Ez a harmada sincs tudom, hogy nem pontos szám ( :) ) de ha ebbe akarnék (igen akarok) belekapaszkodni akkor azt mondanám, hogy a ferrari 1 csapat x tesztkilométerrel, a Michelinesek vannak 7-en "x" szorozva 3-mal tesztkilométerrel. szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Ferrari egymaga. Ugye a Michelinnek 7 partnere van, a Bridgestone-nak meg csak 1 partnere, meg még két csapat kap abból a gumiból...:)))"
Kilóméterben lehet, hogy a szerény számításaid szerint igazad van. De biztosan nem lehet össze gyűjteni annyi tapasztalatot, több féle adatot 1 fajta autóval mint 7-el. Mégha kevesebb is a megtett km a 7 csapat esetében. Nyilván az 1 autót jobban fel lehet készíteni azokra a helyzetekre amelyek normál körülmények között várhatóak. Ezzel szemben a 7 csapatot nehéz egyenként 100% kiszolgálni ellenben sokkal inkább több a szélsőség a 7 csapat esetében amelyek azért hasznosíthatóak lehetnek mások számára is. Itt most egyértelműen a Michelin egy jó átlagos gumit hozott össze ami sokak számára megfelelő. Átlagos alatt itt azt értem, hogy mindenki számára elfogadható.
zolee145-nek abban igaza lehet, hogy a versenyen spórolósabban vezetnek mint az időmérőn. Egyértelműen látszik, hogy nem pörögnek akkorát a motorok mint az edzésen, valszeg azért mert az időmérős edzésen futott tempót nem bírtnák a vasaka vagy inkább a gumik. Kimi esetében ez inkább a vasnak tudható be és nem a guminak. A Ferrari esetében már vegyesek az érzéseim. Az autó műszaki állapotával és annak teljesítményével kapcsolatban is lehetnek kételyek. Taktikai változtatásokkal próbálkoznak, új aero csomagokkal (Silverstone-ban is láthattuk). A motorral kapcsolatban nincsenek ilyen hírek szal valószinű, hogy a kutya az aerodinamika és a gumi párósítása körül van elásva. Ez látszódott is most MS látványosan jobb volt a kigyorsításkor és lassabb a kanyarokban mikor is Kimi megérkezett rá illetve Kimi sokkal szűkebben tudta venni a kanyarokat.
Verseny közben nem pörögnek akkorát mint az edzésen és az utolsó körökben még akkorát sem mint versenyközben. A kocsikban több féle program is található a motor vezérlésére vonatkozóan (ezt akarják betiltani) azt a versenyző tudja állítani és nem távirányítással állítják. Valamelyik elmúlt versenyen el is hangzott talán a Renault-nál, hogy nyugodtan használhat "durvább" programot bizonyos helyeken mert bírja a vas. Váltani akkor váltanak mikor felvillan a fény az orruk előtt. Nyilván akármilyen programot is használnak a pliták padlót nyomnak csk az nem mindegy meddig nyomhatja a padlót. Időmérő után nem lehet az autóhoz nyúlni ezért többen a verseny közben a takolásnál állítanak főleg a első vezetőszárnyak dőlésszögén.
Kimi és Európa nagydíj, úgy tűnik hiányzoni fog neki az ott elbukott pontocskák száma. :( Szal lehet bátor, gyors de nem lehet felelőtlen (az volt) és gondolkodnia kellett volna mi a jobb neki a VB szempontjából.
zolee1452005-07-14 09:08:26 // 2511
de, komolyan gondoltam, maximum nem értünk egyet :)))
joe752005-07-14 09:02:48 // 2510
zolee.
Hidd el hogy ezek a versenyzők egy féle képpen tudnak autót vezetni. full gázon. Amit az autó szól alattuk. Tudod mikor spórólnak? A verseny utolsó szakászában amikor letudták utolsó kiállásukat, és sok sok mp.-re vannak az elöttük, mögöttük autózótól. De addig nem. Kitolják az autóból amit lehet. Csak a versenyre kevesebb a kraft.
Láttuk Kimi Európa nagydíjon elszenvedett balesetét. Már 10 körrel elötte is látszott hogy a vibráció bizony elég nagy a jobb első keréknél. És nekiállt spórolni? A fenét. Ott loholt Alonso mögötte, Ő meg leszarta, hogy az életével, vagy mások életével is játszik ( Pl. Button ). Tolta ahogy és ameddig bírta. El tudod Te azt képzelni hogy ez a srác a verseny kezdeti szakaszában spórol az autóval? Ugyen ezt nem gondolod komolyan.....
zolee1452005-07-14 08:53:26 // 2509
"szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Ferrari egymaga"
na ez egy szar mondat lett, szóval helyesen így hangzik: szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Michelines csapatok egyenként.
néha még a legnagyobbak is hibáznak...én meg pláne:)))
zolee1452005-07-14 08:50:51 // 2508
tudom hogy nem változtatnak a beállításon, és nem is azt mondom hogy a motorerő nem számít. Csak azt mondtam, hogy nem CSAK a fordulatszámon múlik! Az, hogy ki tudná autózni a maximumot, és hogy ki is autózza az nem ugyanaz. Szerintem mindenki azon a határon autózik, amit úgy gondol hogy a lehető leggyorsabb úgy, hogy a verseny végére is maradjon alatta kocsi. Ez az amire az edzésen nem kell annyira figyelni, mert egy gyors "autófogyasztó" kör még belefér, és nem mindegy honnan indul.
Ez a harmada sincs tudom, hogy nem pontos szám ( :) ) de ha ebbe akarnék (igen akarok) belekapaszkodni akkor azt mondanám, hogy a ferrari 1 csapat x tesztkilométerrel, a Michelinesek vannak 7-en "x" szorozva 3-mal tesztkilométerrel. szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Ferrari egymaga. Ugye a Michelinnek 7 partnere van, a Bridgestone-nak meg csak 1 partnere, meg még két csapat kap abból a gumiból...:)))
Hülye dolog így számolgatni, és ráadásul a kiindulási alap sem biztos hogy korrekt szám:)
joe752005-07-14 08:06:36 // 2507
Zolee.
Látom nem érted. A versenyen használt beállítás ugyan az mint az edzésen. Semmin sem változtatnak! Amin változtathatnak az gyakorlatilag a motorerő, de ezen is csak elektronikus úton. Vagyis, még mindig ott tartunk hogy számomra nincs megfelelő más magyarázat arra hogy miért lassabbak versenyen. Azt nem igaz hogy arra az egy körre jobban összeszedik magukat. Ezek a fiuk, legalábbis a 90%-uk a verseny bármely szakaszában ki tudja autózni magából és az autóból a maximumot.
akkor tudnék neked meg IC-nek igazat adni, ha a versenyen az első boxkiállásig a köridők jelentősen javúlnának, a pole időhöz képest, mivel az autó súlya a fogyasztás miatt körről körre csökken. De ilyet nem látunk.
Ami pedig a tesztelést illeti. A Ferrari sokat tesztel többet mint bármelyik más csapat. De ez a gumikra nézve még harmada sincs mint a Michleines csapatok tesztkilóméterei.
zolee1452005-07-14 07:55:55 // 2506
a motorerő is számít, de ha csak egy kört kell menni akkor olyan beállítással mennek ami arra az egy körre jó, nagy tapadás, nagy sebesség, de ez hosszú távon elfogyasztja az autót. Lehet olyan beállítást csinálni ami nem terheli meg a gumikat és a fékeket, az viszont lassú is. A kettő feltétel teljesítése maga a kompromisszum. Gyors az időmérőn, és megbízható a futamon. A kettő közt lehet játszani a marketinggel, hiszen mehetsz nagyon jó edzéskört, és másnap címlapon vagy, a hétfői újságba viszont már nem kerülsz be, mert a futamon középmezőnyben végzel.
Minél gyengébb egy autó annál fontosabb a megfelelő kompromisszum megtalálása, de ha szar az autó, akkor lassú edzés, lassú futam, pl Minardi!:)
Még egy magyarázat a lassulásra: más egy körre összeszedni magadat, és más egy folyamatos tempót autózni, amikor már tudod hogy ezeket a köridőket a futam végéig produkálni kell. Nem nehéz belátni, hogy az a sprinter aki 100 m-t fut gyorsabban futja le azt, mint mondjuk a hosszútávfutó az 5000 m valamely 100-m-es szakaszát. Pedig két láb, két kéz, egy fej, stb.:)
"egyedül képtelenek annyit tesztelni mint a sok Michleines csapat."
Erre két dolgot tudok mondani: az egyik, hogy maguknak keresték a bajt, hiszen ha valakivel a szokásosnál szorosabb kapcsolatot alakítanak ki akkor értelem szerűen a többiek eltávolodnak, hiszen senki sem szeret eleve hátrányból indulni. A másik, hogy azért a Ferrari majdnem annyit tesztel mint a többiek összesen, mert rá nem vonatkozik az egyébként közös megegyezéses teszttilalom...
"És ez az tapasztalat , információ különbség az idén ki is jött rendesen."
Bizony hogy kijött! Indyanapolisban nagyon kijött a tapasztalat és információ különbség! A Firestone 3 hétig tesztelt ott, a Michelin meg hallott róla, hogy megváltozott a pálya... Láttuk is mi lett a vége! :)
joe752005-07-14 07:32:38 // 2505
Bazze káprázik a szemem ire ez végigolvastam.:)
A Kétirényú telemetriát ugye a versenyen betiltották, ugyanakkor jól látszik hogy az edzéseken a motorok 19000 vagy ez érték fölé pörgethetők, míg a versenyen 18000-nél már felált a váltó. Gondolom belenyúlnak távirányítással a verseny elött, mondjuk az idő alatt amíg felállnak a rajtrácsra. Sőt úgy tudom a versenyző a kormányról is képes bizonyos motorbeállítások megváltoztatására.
A jelen periódust mindenképp 96-tól számolom, egyrészt a V10-es Ferrari motor bevezetése másrészt MS odaigazolása miatt.
Az edzés és a verseny közötti különbséget amúgy mi mással lehet magyarázni mint a motorerő változással? Ugye kijön az autó a qual-ra. Megtankolva, új gumikkal, valamilyen beálítással. Ez vonatkozik minden csapatra. Megfutja az edzéskört, és beáll az Fia garázsba ahol másnapig nem nyúlhatnak az autóhoz. Aztán elkezdődik a verseny, ugyanazon a gumin, ugyanazon beállításokkal, ugyanannyi üzemanyaggal, és körönként mindenki lassabb 1-3 mp.-el már az első körökben is. Nem csak azok akik mezőnyben haladnak, mert rájuk lehet fogni hogy a forgalom miatt lassabbak. De aki vezeti a mezőnyt az is, és amire pár kör alatt szétrázódik a mezőny az is aki nincs feltartva. És még amikor kiállnak a boxba, az elötte levő körökben futott leggyorsabb körök kvázi üres tankkal az edzéshez képest 70-80 kg-al könnyebb autóval is elmaradnak a qual időktől. Kiványivá teszel hogy szerinted miért van ez ha nem a motorerő miatt??
Az összeesküvés elméleteddel meg nem kívánok foglalkozni. Az minden McLaren szurkoló fixa ideája, látszik azért ragad rátok valami Ron Dennistől.
Ha szarul megy a csapatnak akkor nem vagyunk a bénák, hanem a Ferrari tehet róla. Az eszetekbe se jut, hogy pont az FIA az aki miatt a Ferrari hosszú évek után beszívja az idei évet. Én elhiszem hogy baromi unalmas állandóan a Scuderia győzelmét látni, és sokkal egyszerűbb úgy felülkerekedni rajtuk, ha megváltoztatjuk a szabályokat, főleg a gumik terén, ahol mindenki tudja, hogy a Ferrari és gumiszállítója mekkora hátrányban lesz mivel egyedül képtelenek annyit tesztelni mint a sok Michleines csapat. És ez az tapasztalat , információ különbség az idén ki is jött rendesen.
"Kérdés hogy mit értünk "Ferrari" alatt"
Szerintem azokat akik ennél a csapatnál vannak. S hogy le lesz e fejezve a csapat nem tudom majd kiderül.
IC,
1. Soha nem kérdeztem meg miért gyűlölöd annyira a Ferrarit.
2. Ami leírtál ilyen-olyan formában már máskor is megtetted.
3. Én pedig azt kívanom Neked, hogy olyan autóvaél menj az unokáid keresztelőjére amivel szeretnél.
4. Nem illik ide a családom. :(
zolee1452005-07-13 14:19:32 // 2500
akkor sem kell Alfára lú! :)))
Lecserélhetnék már végre. Csak ott van a tradíció ....
És ha megnézed az Alfa DVD-t akkor a hangját is hallani fogod. :) Valami olyasmi hangzik el, hogy az első Ferrari versenygép Alfa volt valójában. :)
Inner Circle2005-07-13 13:59:20 // 2497
(És ha most Sele megint megkérdezi hogy miért gyűlölöm én ennyire a Ferrarit (nem gyűlölöm, csak mindezt tudom róluk és most ideírtam, érzelmek nélkül), akkor azt kívánom neki hogy egy szívódízel Golf III-mal menjen az unokája keresztelőjére! :DDD )
Inner Circle2005-07-13 13:57:31 // 2496
Itt úgy látom tisztázni kell néhány félreértést :D
Először is szép dolog a szurkolás, de a Forma 1-gyel kapcsolatban vannak olyan kérdések, amelyek nem attól függnek hogy ki kinek drukkol vagy ki hány VB-címet nyert zsinórban... :DDD
Másodszor is a boxból semmiféle plusz teljesítményt nem engedélyeznek, mert kétirányú telemetria utoljára talán 2003-ban volt, mostanra betiltották. (2002 Monacót DC úgy nyerte meg, hogy a boxból nyúltak az autójába.)
Az "edzésen nagyobb tempó"-hoz annyit hogy ez szintén nem igaz. Tovább pörögnek a motorok, ez tény, a tempó viszont nem feltétlenül nagyobb, amióta megtankolva kell kvalifikálni. (Amikor meg üres tankkal kvaliztak, akkor meg a beállítások is mások voltak, úgyhogy megint nem lehet csak a motorteljesítménnyel magyarázni a tempókülönbséget.)
Aztán ami a race-pace beáldozását a kvali miatt illeti, te magad mondtad el a választ: nem lehet változtatni a beállításokon az edzés után. Így aztán KOMPROMISSZUMOT kell kötni az edzés- és a versenybeállítások között. (Gondolom te sem állítod, hogy egyedül a kompromisszumokat elvető Ferrari képes olyan beállításra, amely tökéles kvalit és tökéletes versenytempót egyszerre eredményez.) Mindenki ezt csinálja és néhányan nagyon elmennek az egyik irányba, elég ha megnézed a Toyotát, miket művel versenyen... De visszaemlékezhetsz arra is, hogy a McLaren év elején 5-6. helyeket hozott az időmérőkön, most meg már csak a saját hülyeségükön bukhatják el a pole-t. Pedig a race-pace év elején is rendben volt. Ennek pedig az az oka, hogy a McLaren aerodinamikája valószínűleg a legjobb, sőt túlságosan jó volt: a Michelinek csak bizonyos kopás után mentek jól, és a kvalira egyszerűen nem "tette tönkre eléggé" a kaszni a gumikat. A versenyen meg már hiába repültek volna... Ezt sikerült mostanra megoldani.
A Ferrari történetéről: esküdni mernék, hogy jelen felállásban nem '96 óta nyomja, legalábbis nem az idény eleje óta. Azt az autót még más tervezte (talán John Barnard?). A teljes Benetton-csapat egy kicsit Mihály után jött. (De ebben tévedhetek, nem vagyok Ferrari-rajongó.) MS előtt pár évvel korábban még olyan malőröket csináltak, hogy merő véletlenségből elfelejtették bekapcsolni a rajtrácson a gumimelegítő paplanokat és az első kanyarban kicsúszott mindkét autó. Ekkor kirúgták a főkonstruktőrt. Prost kis híján VB lett, utána a következő évi autóra azt mondta hogy olyan vezetni mint egy teherautót, erre őt is kirúgták. Aztán Alesi és Berger már jobban mentek a géppel, de a V10-es motor érkezése előtt őket is kirúgták. (Közben a FIAT megszüntette az Alfa Romeo versenyzését, hogy minden pénzt a Ferrariba tehessen.) Egy konstruktőrt Mihály is kirúgatott, de hogy '96-ban vagy később, azt meg nem mondom. Szóval erre mondod te azt, hogy a "kezdeti kudarcok után sem rúgták ki a csapat felét". Amiket te kezdeti kudarcoknak hívsz (gondolom a '96-os talán három győzelemre meg a sorozatban rajtrácson rohadó autóra célzol) azok már többévi kemény munka eredményei és már az is sokkal több volt, mint amit az előző években elértek.
Ami meg a "nem keressük másokban a hibát"-ra vonatkozik: ez a csapat kijelentette hogy ha nem lesznek VB-k, akkor 50 év után otthagyják az F1-et, továbbá miután lekörözte őket a két McLaren, elérték hogy betiltsák a FIA által legálisnak nyilvánított féküket. Emellett megfúrták a McLaren mechanikus kipörgésgátló diffijét és betiltatták a sportban a berilliumot, amire az Ilmor motortechnikája épült. Talán mégis oda-odapillantottak időnként a másra.
Még a kompromisszumokról annyit, hogy az autótervezés terén kemény kompromisszumok vannak. Hogy mást ne mondjak, egy alkatrész tartóssága és súlya arányban állnak egymással; egy nehéz és tartós alkatrészekből álló autóval viszont sose lehet bajnokságot nyerni. Colin Chapman mondta, akinek a véleményében gondolom megbízhatunk, hogy "Az ideális versenyautó elsőként halad át a célvonalon, aztán nyomban darabjaira esik." Ez a tervezési filozófia ma is érvényes (senki nem gyárt két-és-fél-hétvégés motorokat, mert azok már túl nehezek és gyengék). Erről vitatkozhatunk, de felesleges, mert ez tény. Gondolom nagyokat röhögtél a McLaren MP4/18-on, népszerűbb nevén a "Hangyászon", amivel a McLaren elérte azt a világsikert, hogy egyetlen versenyen sem tudta elindítani. Ez az autó remek példa volt a pocsék kompromisszumokra, és nem azért mert a McLarennél hülyék dolgoznak... A hűtés és az aerodinamika között nem sikerült kompromisszumot találni. Viszont a mostani autónál igen, ezért ez a mezőny legjobb autója. És ezért volt remek kompromisszum a tavalyi autó. Te összekevered a szezont a fazonnal, azt hiszed hogy a kompromisszum szitokszó? "15-öt nyertek 17-ből, abban mi volt a kompromisszum?" - na ez kábé olyan, mint hogy Egerszegi Krisztina napjában akár többször is megy WC-re, mégis nyert számtalan aranyérmet, ebben mi a szar? :D
Végül egy kis adalék a Ferrari jelen teljesítményéhez: ha biztos nem a kaszni kialakítása miatt eszi meg a gumikat, akkor miért tesztel a Scuderia most új aero-csomagot Paul Ricardon, egy olyan pályán ahol 8 (NYOLC!!!) éve nem teszteltek? Segítek: mert nem jó a csomag. Nem a gumi nem jó: a csomag...
Tom122005-07-13 13:30:27 // 2495
...de ott még más szögben ágaskodott a ló.:-)))
Inner Circle2005-07-13 13:20:47 // 2494
RB szerintem is alapból 3 kiálláson volt, az más kérdés hogy ez a 10 körös stint iszonyú rossznak tűnt, de lehet hogy egyébként még rosszabbul járt volna. Amikor ilyen mozgó sikánok vannak a pályán, mint Trulli, akkor rettentően vigyázni kell, hogy ne akadjon be mögé az ember... Apropó, itt kiderült, hogy a fúdejó-fúderégi Silverstone-i pálya sem alkalmasabb a jelen keretek között izgalmas F1-es verseny rendezésére, mint az agyon-pocskondiázott Hungaroring!
Inner Circle2005-07-13 13:18:46 // 2493
"az meg szerintem butaság, hogy ferrari matricát tegyek rá! Ez egy Alfa, és így van jól ahogy van!:)"
Uhhh, mekkora mázlid van hogy ezt Fastcar nem hallotta! :D Mi az, hogy "Ferrari matrica"... ez a jelvény már akkor Alfákon volt, amikor a Ferrari még nem is létezett!
Híjinnyá, hát emmeg mi?... Há' egy Scuderia jelvény az ALFA ROMEO-n! Cirka 20 évvel az F1 előtt!
Ezért volt ilyen az autómon:
Tessék, tifosik, örülhettek: egy kis pirosat is csempésztem bele! :DDD
Uhhh, mekkora mázlid van hogy ezt Fastcar nem hallotta! :D Mi az, hogy "Ferrari matrica"... ez a jelvény már akkor Alfákon volt, amikor a Ferrari még nem is létezett!
Híjinnyá, hát emmeg mi?... Há' egy Scuderia jelvény az ALFA ROMEO-n! Cirka 20 évvel az F1 előtt!
Ezért volt ilyen az autómon:
Tessék, tifosik, örülhettek: egy kis pirosat is csempésztem bele! :DDD
Inner Circle2005-07-13 13:13:21 // 2492
"De mindenki más ellenség!!!! :)) Főleg a buzi mekláren.:)"
Na most beleharaptál a citromba! Mindjárt hívom Kilo-t, aztán lesz nemulass! :DDD
Inner Circle2005-07-13 13:12:47 // 2491
Kérdés hogy mit értünk "Ferrari" alatt, mert Byrne már most is félig nyugdíjas, a többiek (MS, Ross, Todt) pedig valószínűleg egyszerre mennek majd haza, és teljesen le lesz fejezve a csapat.
Hacsak nem kap még egy finnt maga mellé Kimi helyett. :)
A mai helyzet szerint Kimi-nek nincs miért a Ferrari-hoz menni. Jó az autója, gyors is kicsit megbízhatatlan de mint JM esetében láttuk lehet vele nyerni.
A Ferrari szerintem inkább nevelni fog majd valakit RB helyére ha elmegy, hogy ne legyen MS-nek vetélytársa míg versenyzik.
zolee1452005-07-12 14:50:30 // 2489
RB-nek semmi esélyt nem adok, szóval Montoyanak tényleg több az esélye:)
ha igaz (mégegyszer: ha igaz!) hogy Kimi jövőre megy a Ferrarihoz akkor Montoya előtt megnyílhat az út, szerintem alkalmas vb nyerésre.
Az a jó ha nem tudatos. :)
Szerintem egyik sem fog VB nyerni. A kettőjük közül JM-nak több esélyt adok mint RB-nek. Mentalitásban Ő inkább versenyző mint RB.
zolee1452005-07-12 14:38:36 // 2487
azért RB és Monty közt alapvető mentalitásbeli különbségek vannak!
ez a Dél-Amerika nekem is csak most esett le, hogy mondtad! Lehet benne valami, bár nem tudatos.
Montoya, csak most esett le Dél-Amerika fan vagy. :)
Legalább lefogyott. :)
Vele kapcsolatban is az a véleményem mint Rubens-el. Egy jó képességű pilóta de vannak nála jobbak.
zolee1452005-07-12 14:31:56 // 2485
inkább Montoya...
amúgy meg a korábban leírtak miatt nem vagyok annyira egyik versenyzőnek sem a szurkolója, hogy feliratot tegyek a kocsimra. Elég rá a kélgyó!
az meg szerintem butaság, hogy ferrari matricát tegyek rá! Ez egy Alfa, és így van jól ahogy van!:)
Nem, de tegyél rá egy Go Kimi Go ! feliratot. :)
Red Bull-os belépősök figyelem !!!
Csütörtökön lehet menni bokszot látogatni !!!
zolee1452005-07-12 14:18:56 // 2482
de ugye nem kell eladnom az Alfámat, ha mégsem lettem az elmúlt pár órában Ferrari fan? :)))