Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452005-08-24 10:53:20 // 3879
a dolognak nem az etnikai része volt az érdekes. Bár lehet hogy semelyik része nem volt az...:)
SKrisz2005-08-24 10:30:46 // 3878
De az új etnikai okfejtésed az indi(y)ánokról, alapjában rengetheti meg az amerikai társadalmat és ez akár Fókuszba is állíthatja a soraidat!:)))
zolee1452005-08-24 10:28:35 // 3877
ááá, ez ahhoz túl hétköznapi hogy bekerüljön a fókuszba, és különben sem halt meg senki... :)))
SKrisz2005-08-24 10:25:20 // 3876
Szép okfejtés... lehet, hogy van némi igazságtartalma is? Mindenestre védd le, mert Marsi Anikó ma este ezzel fog beköszönni az RTL műsorában!:)))
2005-08-24 10:21:58 // 3875
És a füst jelek mellet még a tüzes víz is segít a kiengesztelésben. :)
zolee1452005-08-24 10:16:49 // 3874
...és így akarják kiengesztelni az Indyanapolisi F1 rajongókat, ők legalább gondolnak az indiánokkal való jó kapcsolat fenntartására is. (persze kehet, hogy Indy-nek, és az indiánoknak semmi köze egymáshoz, de a füstjel az füstjel!) :)))
zolee1452005-08-24 10:14:41 // 3873
a Merci a látványra is ad :))))))))
2005-08-24 10:04:21 // 3872
A kigyorsításoknál a BMW volt a legjobb. Sokkal erősebb hangja volt mint a többieknek és mintha a kipörgésgátló is idegesebb lett volna.
SKrisz2005-08-24 09:57:19 // 3871
De a hang mellett legalább még füstje nem volt, nem úgy mint a kedves éllovas bandának nem egyszer... :)
zolee1452005-08-24 09:49:04 // 3870
azt tudjuk hogy az olaszok a hangra gyúrnak, és ez idén különösen igaz a Ferrarira:)))
zolee1452005-08-24 09:48:00 // 3869
azért a Mclaren azóta - a Hondán kívül - ment Ford és Rözsó mocival is, most meg Merci, ami egyébként Ilmor. Gondolom a motorhangot nem az határozza meg hogy milyen kocsiban van:) A legdurvább az akkor első, ma már egyetlen sikánból kijövet a kipörgésgátló hangja volt! A motor az csak visít, bár v12-t nem hallottam élőben, az állítólag még magasabb hangon szól. Elvileg a v8 kevésbé visítós lenne, de 20 000-nél már az sem hasonlítható egy hosszúlöketű amcsi v8 hangjához.
SKrisz2005-08-24 09:45:27 // 3868
...és ez messze nemcsak a Forma1-re érvényes. Az utcai autóknak is összetéveszthetetlenül jellegzetes hangja van!:)
Tom122005-08-24 09:43:54 // 3867
Kanyar után, hátulról hallani a legjobban.:)
Tom122005-08-24 09:43:06 // 3866
Sőt, nem csak élőben, hanem még TV-n keresztül is kicsit más, mint a többi.:)
SKrisz2005-08-24 09:41:06 // 3865
Én csak arra emléxem, hogy gyerekfejjel szülőkkel kinnt voltunk az első F1-es futamon a Hungaroringen. Minden autó motorféknél össze vissza ecsegett ropogott, durrogott, mint az atom, csak az akkori Wiliamsnek volt olyan egyenletes hangja ami nagyon megdöbbentette a közönséget... Azóta hallottam egy két motorhangot, de a Ferrarinak van egy olyan jellegzetes hangja, amit egyszerűen nem lehet összekeverni mással!:))
2005-08-24 09:36:12 // 3864
Nagy különbség nincs közöttük, nagyban függ attól milyen körülmények között hallod.
Tom122005-08-24 09:32:39 // 3863
Nekem a McLaren hangja volt a "legfülsértőbb"/már a Senna korszakban is/, sőt, a célegyenesben csak attól a "frekvenciától" remegett be a kép is a kamerán. A Ferrarinak a nyomába sem léphet.
2005-08-24 09:32:20 // 3862
Többek között ezért nem megyek ki a futamra. A legjobb a péntek, kevesen vannak, nincs nagy forgalom, dudát alig hallani, akik kijönnek az autók miatt jönnek szerintem. :) Nyugodtan lehet poroszkálni és jó helyet is lehet találni.
zolee1452005-08-24 09:29:29 // 3861
azt utáltam amikor végigdudálták a rajtot!!! Csak én akarom hallani ahogy 20-22 autó elindul???
2005-08-24 09:25:35 // 3860
Igen, csak az baj, hogy rövid időre jönnek ki és abban a pár körben sem nagyon van olyan, hogy tisztán csak a Ferrarit hallani főleg ha beledudálnak a füledbe. De ütős az biztos. :)
joe752005-08-24 09:22:56 // 3859
Ami hallható az a Ferrari motorok éneklése. Na az üt mindent! :)
2005-08-24 09:22:07 // 3858
Ez így van. Viszont szórakoztatóak, elsőként jönnek ki és szinte végig kint is maradnak. Ők azok akikért a közönség feláll az első körben. :)
2005-08-24 09:20:44 // 3857
Köridőket szinten lehetetlen a pálya mellől követni. Annyira kicsik a különségek, hogy nem érzékelhető. A pénteki szabadedzésen a pálya mellől a Renault-k tüntek a leggyorsabbnak (kivetítőt nem néztük). Itthon döbbentünk rá mennyire nem az látszott mint ami valójában történt.
joe752005-08-24 09:15:30 // 3856
Ráadásul élőben nem is látszik igazán lassabnak a többieknél. Legalábbis azon a pályaszakaszon amit beláthatunk egy-egy tribünről max. 1 km ha jó helyen ülünk, 1 vagy 0.5 mp-es hátrányt az ember szeme képtelen észrevenni.
zolee1452005-08-24 09:14:30 // 3855
először 2001-ben voltam, majd 2002, és tényleg a Minardinak volt a legdurvább hangja, főleg a kipörgésgátló. Persze negbeszéltük, hogy ez valószínűleg a kiforratlan elektronika, és a gyengébb futómű miatt van, de akkor is!! Amúgy az orrom előtt elhaladva, meg a pályán körözve nem tűnt lassabbnak, csak látszott hogy minden körben ,esszebb vannak a többiektől.:)
2005-08-24 09:12:08 // 3854
Indianapolisban elég egyértelműen kifejezte a véleményét a gumisok miatt egy lefele mutató nagy ujjal. :) Szimpatikus ember, Eddie is az volt kár, hogy már nincs.
2005-08-24 09:10:03 // 3853
98-ban, életem első F1 futamán a ringen a Silver1 néztem végig. A Minardinak volt a legszebb hangja azóta kedvelem a csapatot és drukkolok nekik. Egy plussz dolog, hogy ráadásul olasz a csapat. :)
SKrisz2005-08-24 09:09:22 // 3852
Stodart egy nagy játékos és félnek is tőle, mert neki kb. nincs vesztenivalója és mindig megmondja a magáét bárkinek... amíg nem kap elég pénzt a hallgatásért!:)))
joe752005-08-24 09:00:52 // 3851
Számomra a Minardi minden év erkölcsi győztese!
2005-08-24 08:53:47 // 3850
Főleg úgy, hogy a Minardi elég sűrűn váltogatja a szponzorait, pénzforrásait. Egy stratégiai partner nélkül mint a Marlboro, Vodafone, West (volt) nem lehet hosszabb távú koncepciót felépíteni.
joe752005-08-24 08:06:41 // 3849
Hát 4-5 mp-et hozni egy egy autóval nem kevés pénzbe fáj. Ha azt vesszük hogy az F-3000-es autók 10-12 mp.-el lassabbak mint az F-1-es élcsapatok, és tudjuk hogy mennyivel szerényebb technikával vannak ellátva, akkor látható hogy az utolsó 4-5 mp ledolgozásához iszonyú sok pénz és energia valamint szaktudás szükséges.
2005-08-23 20:04:52 // 3848
Marad a Ferrari és a Toyota és újra ott leszünk a top-on.
2005-08-23 20:03:28 // 3847
"a Toyota kb 4 mp-vel jobb a Minardinal, és 10-szerese a költségvetése. Ez azért elég aránytalan nem?" Viszont jóval többet mutatják, sajtózzák, híresztelik stb stb.
Mike.2005-08-23 15:09:42 // 3846
Egyetértek veled. Legyen 15 VERSENYKÉPES autó a pályán! :-)))
zolee1452005-08-23 14:46:58 // 3845
abban egyetértünk, hogy ez így nem jó, csak máshol látjuk a megoldást. szerintem nem az a helyes út, hogy aki lemarad azt nem engedjük körözni, hanem az a megoldás, hogy olyan körülményeket teremtünk hogy az a kevés csapat aki kitart az F1 mellett az versenyképes legyen. Nem szabad elfelejteni, hogy régebben nem 10, hanem 15, vagy mégtöbb csapat volt, és szép lassan - a pénz miatt - elmentek az F1-ből. Követhetetlen, állandóan változó szabályok, tisztázatlan viszonyok, állandó vita az F1 vezetők, és a csapatok közt, és iszonyatos tőkeigény. Ezt nem sokan bírják. Ha a lemaradó csapatokat nem segítik, hanem nem engedik menni, akkor az a kevés támogató is kiszáll tőlük, így tényleg a végén marad vagy 2-3 csapat, annak meg nem sok értelme van.
Mike.2005-08-23 14:29:27 // 3844
Azért nem 4 autóról van szó. A másik 16 azért más dimenzióban autózik. Legyen állandóság abban eggyetértek veled, de valamilyen limitet csak kellene hozni. Az a négy autó kőröz a pályán előzést,akciót nem várhhatsz tőlük. Általában rosszkor vannak rossz helyen és csak feltartják a másikat. Ha nem okoznak valamilyen galibát észre sem veszed őket. 3,4,5 kör hátrányuk egy versenyen.
zolee1452005-08-23 13:46:20 // 3843
végülis miért ne, csináljunk egy 101%-os szabályt, hogy csak a legjobbak versenyezzenek, és akkor meglátjuk mire megy egymással 4 autó a pályán, 2 rönó, 2 merci... az a helyzet, hogy a kicsikre is szükség van, és attól még a Minardi is kőkemény csúcstechnika, csak a többieknél kicsit lassabb. itt látszik, hogy a körönkénti 4-5 mp különbség mibe kerül! a Toyota kb 4 mp-vel jobb a Minardinal, és 10-szerese a költségvetése. Ez azért elég aránytalan nem? Valahogy gátat kéne szabni az F1-be áramló pénznek. A másik pedig amit szintén állandóan mondogatok az állandóság. Pár év alatt a Minardi is eljut egy elég jó szintre, és egy idő után már a többieknél sem haladnak annyira a fejlesztéssel, vagyis csökkenhet a különbség, de a sok szabályváltoztatás a gyorsan reagáló csapatoknak kedvez, ez pedig nagy százalékban pénzkérdés.
Mike.2005-08-23 13:29:47 // 3842
Ja, és szerintem ez már nem F1-es autóverseny hanem csak kínlódás. Én így nem engedném rajthoz sem a Minardit sem a Jordant.
Mike.2005-08-23 13:09:30 // 3841
Sajnos csak annyi pénz lesz, hogy elindúljanak érdemleges fejlődésre nem lehet számítani. Mint írtad már, itt csak nagyon sok pénzzel lehet labdába rugni.
zolee1452005-08-23 13:03:25 // 3840
fél olaszország, meg a Minardisok szerint mindenkinek a második kedvenc csapata a Minardi. :) támogató meg mindig akad, mert mindig van valaki aki "olcsón" akar hirdetni az F1-ben.
joe752005-08-23 12:40:07 // 3839
A Minardi nagy túláló. A legkitartóbb legsikertelenebb csapat. Nem tudom valójában kik állhatnak mögöttük.....
zolee1452005-08-23 12:37:57 // 3838
ezt szajkózom már régóta: túl sok a pénz az F1-ben. Csak a gyári csapatok élnek meg, pedig a "sufni" csapatok teszik ezt a sportot színesebbé, ők adják az újoncokat is az F1-nek. Egy gyári csapat csak kipróbált pilótát akar foglalkoztatni. Ez van, pénz beszél... :( Kíváncsi vagyok a Minardi meddig bírja! Szurkolok nekik!
Mike.2005-08-23 12:36:05 // 3837
Igen, Eddy még elég jól kezdte, de mindent egyedűl próbált intézni és hát ez nem ment. Azóta mély repülés van és nemsokára padló lesz a minardival együtt. Szerintem. :))
Mike.2005-08-23 12:26:30 // 3836
Biztos csak pletyka volt ez is. Pedig az F1- ben nem szoktak. :)))
joe752005-08-23 12:24:06 // 3835
Nem hallottam róla. Meg is lepne. Nem tűnik nyugdíjasnak az ember.:))
Mike.2005-08-23 12:21:43 // 3834
Majd kölcsön adja és egy másik pilótáját rakja a helyébe. Úgy hallottam, hogy nyugdíjba készül. Nem?
joe752005-08-23 12:21:05 // 3833
A Jordannek annyi. Nem gondoltam volna még a Frentzen-es időkben hogy ilyen hamar végük lesz, hiszen futamokat nyertek. Ahhoz képest pár év és annyi...Kár értük, számomra az egyik legszinpatikusabb csapat volt.
Mike.2005-08-23 12:18:29 // 3832
Egy számomra ismeretlen versenyző Doornbos a Minardival Jól elverte a két Jordant. :))
joe752005-08-23 12:17:46 // 3831
Briatore a saját menedzsere. Róka fogta csuka.:))
Mike.2005-08-23 12:15:49 // 3830
Igen ő még nem tett le arról, hogy ferrari pilóta legyen, de 2007-ig szerződése van a rönoval. Szerintem az idei éve után Briatore is szívesen elengedné.:))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak