Fórum >> Egyebek >> Forma-1

GT Ɨ|ѯ2009-09-02 17:21:14 // 70424
Fisichella,bocs...:-)
Buksi2009-09-02 17:00:32 // 70423
Hát ennek elgurult a gyógyszerer! :-DDDDD
Kriszo2009-09-02 16:56:36 // 70422
Nemhiszem el hogy nincs egy fiatal tehetség akit be lehetne ültetni..
Mér kéne fishichella???Jo szegény Lucanal biztosan jobb de azér nem is olyan nagy szám sztem...Ült már ő vb autoban azzal sem mutatott valami nagyot...
GT Ɨ|ѯ2009-09-02 15:06:54 // 70421
Lauda: A Ferrarinak Fisichella kell


Az öreg már +int kavar..:-)
Satti2009-09-02 14:33:46 // 70420
Néha jó az "öreg" a háznál! :-))
Whiteskull2009-09-02 14:26:22 // 70419
Melyik betű nem megy? :))))
Ferke2009-09-02 14:25:38 // 70418
Ezt jó, hogy betetted ide, mert a hosszú cikkeket sosincs kedvem elolvasni:)) Tök jogos minden, ami le van írva...
GT Ɨ|ѯ2009-09-02 12:28:37 // 70417
Ferka szendvics volt a befutó vazze:-DDDDD

az első & utolsó között a mezőny....
Kazes☻2009-09-02 12:27:33 // 70416




pardon:)
someday2009-09-02 10:45:58 // 70414
ezzel kb le lehet zárni az egész ügyet
Satti2009-09-02 10:44:47 // 70413
Ja, és mégegy lényeges részlet.
"És még egy apró részlet: szegény Luca Badoer ismét annyira lemaradt, hogy Kiminek össz-vissz két rosszabb köre volt az ő legjobb körénél (üzemanyag-korrigáltan pedig csak egy). Ennek fényében érthetetlen, hogy miként futhatta meg zsinórban négyszer, a 20. és 23. kör között a legjobb részidőt a pálya első szektorában, ahol az Eau Rouge van; még ha figyelembe is vesszük a KERS-t, ez a szakasz követeli a legnagyobb önbizalmat, s az ember azt hinné, neki éppen az hiányzott. Érthetetlen. Amúgy körönként átlagosan 2 másodpercet kapott Räikkönentől, úgyhogy csoda lenne, ha a Ferrari megtartaná Monzára. Ha valóban ennyire lassú volna, a tesztpilótai feladatok elvégzésére sem lenne alkalmas, úgyhogy valószínűleg a versenyzéssel járó pszichikai és fizikai terhelésre nem sikerült visszaszoknia, de a kifogások nem számítanak. Ahogy egy kíméletlen Ferrari-szurkoló fogalmazott az általa pingált transzparensen, "Lucánál még a nagymamám is gyorsabb lenne a Ferrariban. Szégyen!" Maranellóban nem engedhetik meg maguknak, hogy miközben az egyik autójuk megnyeri a versenyt, a másik 102 másodperccel később, még az utolsó előttihez képest is 48 másodperces hátrányban kullogjon át a célvonalon. Ez nem jó sem neki, sem a Ferrarinak. "
Satti2009-09-02 10:40:28 // 70412
Annak, aki nem akarná végigolvasni, itt a lényeg! :-)
"De azért ne higgyük, hogy rutinmunka volt megelőznie Fisit. Mostanában divatos egy kézlegyintéssel elintézni az Eau Rouge-t, mondván, a V8-as motorokkal már könnyedén padlógázos, ám aki már állt a kanyar előtti völgy alján, hitetlenkedve bámulva a tévéből lankásnak tűnő emelkedőt, amely testközelből szürke falként tornyosul előtte, tudja, hogy 300 km/órával nekihajtani egy függőleges falnak soha nem lesz a szívbajosak szórakozása. Noha ezt az autók felső légbeömlője mellett elhelyezett kamerák nem érzékeltetik, a versenyzők a domb teteje felé száguldva egy pillanatra csak az eget látják, aztán jobbról bevillan nekik a Radillon kerékvetőjének a csücske, és ahhoz igazodva kell megítélniük, hogy mikor rántsák balra a kormányt - vakon. Ez önmagában is hajmeresztő mutatvány, hát még akkor, ha az ember szorosan rátapad az előtte haladó autóra, és a szélárnyékban elfogy a leszorítóerő az első vezetőszárnyáról.

Kimi Ferrarija a dombtetőn alulkormányzottan lesodródott az ívről, de így is elég közel tudott maradni Fisi Force Indiájához, hogy aztán a Les Combes felé vágtázva elmenjen mellette. Talán nem ez volt az év legszebb előzése, az viszont biztos, hogy az egyik legvakmerőbb volt. A győzelem múlt rajta.

Akár úgyis mondhatnánk, hogy Kimi előzőleg, az eredeti rajtnál a "segítsd magadon, Isten is megsegít!" elvet alkalmazva hozta magát előnyös helyzetbe. Ahogy pillanatnyi tétovázás nélkül a La Source bukótere felé kormányozta Ferrariját, elkerülve a kanyar közepén kialakuló tumultust, az sokaknál kicsapta a biztosítékot. Noha utóbb, amint az várható volt, azt állította, hogy Jarno Trulli Toyotáját kikerülendő menekült le a rázókövön túlra, a manővere kétségkívül tervezettnek tűnt, vagy legalábbis olyannak, aminek a lehetőségére előre felkészült, és kapva kapott is a kínálkozó alkalmon. Bármit is mondjon, akármilyen hepehupás és poros ott az aszfalt, akármennyivel hosszabb utat kellett megtennie, biztosan előnyt szerzett a megmozdulással - erre egyértelmű bizonyíték, hogy két olyan autót, amely a rendes íven fordult el, simán megkerült. Sőt, ha beleszámoljuk Robert Kubicát is, akit szintén a korábbi kigyorsításnak köszönhetően ért utol az Eau Rouge tetején, hármat.

Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy az akciója szabálytalan volt. Ami azt illeti, a Nemzetközi Sportkódex L-függelékének V./2c) cikkelye szerint a "pályához" elvileg csak a két szélére felfestett fehér csíkok által határolt rész tartozik hozzá, ezért szigorú értelemben már az is megszegi a szabályokat, aki felmegy a rázókőre. Valójában csak az minősül pályaelhagyásnak, ha "az autó egyetlen része sem érintkezik a pályával" - ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy mind a négy kerekével átlépi valamelyik fehér csíkot.

Kimi ezt a rajt után megtette, csakhogy a pályaelhagyások konkrét megítélése sorozatról sorozatra, sőt, egy adott pályán még évről évre is változik. A kötelező versenyzői eligazításokon mondják el, hogy melyik kanyar melyik rázókövére vagy bukóterébe milyen feltételekkel lehet kimenni, és ha előzőleg valamelyik konkrét kanyarral probléma volt, megváltoztathatják az értelmezést - akár a nagydíjhétvége közben is, természetesen a pilóták tudtával. Ha valaki bármilyen okból elhagyja a pályát, a szabályzat szerint visszatérhet rá, "azonban csak akkor, amikor már biztonságos, és anélkül, hogy előnyt szerezne vele."

Amint láttuk, Kimi előnyt szerzett azzal, hogy átvágott a bukótéren, de az ilyen vétségek a rajt után rendszerint más elbírálás alá esnek, mint egyébként, a verseny "normális" szakaszában. Különösen, ha a pilótának volt rá védhető oka, hogy a menekülőutat használja. Kimi (egyébként nemcsak ő, hanem Jenson Button és Luca Badoer is a bukótérben fordult el) nyilván felismerte, hogy a Nick Heidfeld BMW-jén fennakadó Trulli elfogadható ürügy lesz, ezért azonnal reagált. Ez mindaddig nem csalás, hanem egyszerű versenyzői dörzsöltség, amíg az ember megússza büntetés nélkül. És az ellenfelek közül senki sem panaszkodott miatta (Martin Whitmarsh is csupán annyit jegyzett meg némi angolos túlzással, hogy "Kimi előnyös ívet választott"), amiből arra következtethetünk, hogy az eligazításon elhangzottak alapján - legalábbis a rajtot követően - az ütközés elkerülése érdekében szabad volt használni ott a bukóteret.

Ilyesmire az elmúlt években is többször volt példa; Fernando Alonso például a tavalyi szingapúri rajtnál szintén három autót előzött meg a sikán rázókövein átvágva, és szintén nem büntették meg. "
Satti2009-09-02 10:27:41 // 70411
A5 Szubjektív - Spa-i Görbe Tükör klikk
Grando2009-09-02 09:34:23 // 70410
Mármint kik? palikék vagy a nézők? :DD
mesa2009-09-02 09:06:25 // 70409
De ez csak azért van, mert anti-ferrarista Palikék ezt sulykolták a nézők fejébe :)

Akik mint tudjuk, "értenek" az autósportozáshoz...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-02 08:43:57 // 70408
de bírom mikor az emberek eldöntik mások helyett hogy mit akartak szándékosan :D Szerintem Kimi a rajt előtt ezt gondolta: "áh ma első leszek, az a béna Bari úgy is beragad a rajtnál gyorsan kikerülöm balról aztán a két BMW kakaskodni fog egymással s mivel nincs bennük KERS ezért simán oda érek de kívülről ahol nem lesz hely majd úgy fordulok hogy a bírák azt lássák nincs hely és akkor a bukótérből jól elmegyek mellettük majd az Orouge után beszitálom a seggem hogy balesetet csináljak erre majd kijön a szévtikár s mivel Fizikó autójában nincs KERS majd jól megelőzöm mert máshogy nem menne"
GT Ɨ|ѯ2009-09-02 08:28:59 // 70407
el kell adni a sapeszokat:-)
Buksi2009-09-02 03:52:48 // 70406
Sztem már jövőre sem! :-(
Cro1662009-09-02 03:29:49 // 70405
Mit értesz szándékos alatt? Előre eltervezte? Ha egyedül fordult volna be a kanyarba, hidd el, nem megy ki :)
A szituáció igy adta ki, döntött és ment (helyesen,mert ha ragaszkodik az ívhez,balesetbe keveredik, és menne a vita, hogy ki nem hagyott elég helyet a másiknak, meg szegényebbek lennénk egy szép futamgyőzelemmel)...nyilván bátrabban használta azt a teret így , hogy használhatta.

szélkakas?= drukker v. szurkoló inkább :))
Az meg engedtessék már meg, hogy egy szurkoló a saját "szemüvegén" keresztül lássa az eseményeket, (pl Te is) mert rengeteg szituációt lehet felsorolni az élet területeiről, sportból, amikor nem egyformán látjuk, és hisszük a dolgokat.
Xixo2009-09-02 01:06:54 // 70404
A Ferka belekezd az utánpótlás nevelésbe?

Nem hiszem. Nem igazán van rá szükségük. Hisz most is lenne jelentkező bőven. Meg ki ne akarna náluk vezetni? :))
Xixo2009-09-01 23:53:45 // 70403
És akkor Badoert hogyhogy nem érted meg???

Valszeg nem véletlen van 10 éve a Ferkánál, ő is alázatos szolgája a csapatnak. Sőt ő még alázatosabb is, mert sosem csillogott....
Kazes☻2009-09-01 23:51:24 // 70402
Xixo2009-09-01 23:42:03 // 70401
Lehet eddig is ezt gyakorolta!! :))

Hallottam, hogy jövőre olyan bukók lesznek, amiken nem lesz plexi, pont a Massás baleset miatt és ezért kezdte meg így a tesztelést Badoer! :)))))))
kesa2009-09-01 23:32:01 // 70400
Így már valóban egyértelmű a dolog. Ugyanakkor én sem voltam ott az eligazításon, ahogyan nyomoréko(mme)ntá(to)raink sem, ezért nem is tudhattam, hogy ez a megoldás szabályosnak lett minősítve.
Viszont itt megragadnám az alkalmat arra, kedves szakértő társaim, hogy újra átgondoljátok: NEM SZÁNDÉKOS MANŐVER VOLT? (DE...!) Mert itt sokan ezt is kétségbe vonták, most meg, hogy mint kiderült, szabályosan cselekedett, már arról van szó, milyen ügyesen kihasználta a szabályok adta lehetőséget. Sok itt a szélkakas :P!
Tom122009-09-01 21:51:23 // 70399
Már előre örülök... :-/
:-)))
Whiteskull2009-09-01 21:42:20 // 70398
Legalább nem unatkozunk majd. :)))))

A kételkedés meg különben is alapvető emberi jog. :)))))))))))
Tom122009-09-01 21:38:35 // 70397
Áááá, az nem az ő stílusuk, inkább majd még tovább szórják a kérdőjeleket...:-)))
Tom122009-09-01 21:36:53 // 70396
Ja, ez is meg volt, még valaki? :-))
Satti2009-09-01 21:36:38 // 70395
Aki máshogy gondolja nnak szar lehet, mert savanyú a szőlő, na de az meg kit érdekel? :-))
Buksi2009-09-01 21:35:56 // 70394
Tulajdonképpen már minden pilótát szóbahoznak lassan a Ferrarival! :-D
Cro1662009-09-01 21:35:34 // 70393
Lehet..de gondolom már régen megóvták volna a versenyt páran, ha nem így lenne.

Reméljük a "szaGértő kommentátorok" is olvasnak pl F1hírek.hu t :))
Akár elnézést is kérhetnek a következő futamon:))
Satti2009-09-01 21:30:57 // 70391
Persze, hogy egyértelmű, csak az oylan barmok, mint a már korábban emlegetett, médiaakárkik, feltételeznek mást, de nem is kell vele foglalkoznunk, mert ez már tényleg túl van lihegve!
Tom122009-09-01 21:29:29 // 70390
Majd azzal jönnek , hogy "Igen, de én nem voltam azon az eligazításon...", stb. :-)))
Tom122009-09-01 21:27:03 // 70389
...ha világít a kis zöld LED a billentyűzeten,+ a monitoron mindenféle színes háttéren egy kis fehér nyíl futkos ide - oda, ha mozgatod az egeret, akkor biztos van benne áram.;-)))
Buksi2009-09-01 21:25:53 // 70388
Nagyon remélem! ;-)
Whiteskull2009-09-01 21:24:31 // 70387
Na, ez így egyértelmű. :)))
Cro1662009-09-01 21:23:49 // 70386
Ámen :)
Reméljük mások is így gondolják:)
Buksi2009-09-01 21:17:10 // 70385
Akkor nincs is már nem is kell ezen többet vitázni! :-))
Cro1662009-09-01 21:14:30 // 70384
bilon: "ha lehetne hivatalosan használni a bukóteret, mindenki úgy fordulna.."

Ezek szerint lehetett...:

"Szakmai megközelítésben azonban az a helyzet, hogy a nagydíjak előtti eligazításon Charlie Whiting versenyigazgató mindig kitér a pálya kényesebb pontjaira, kanyarjaira, hogy mi az, amit még tolerálni fog a versenybíróság, és mi az, amit már nem. Francorchamps-ban is így történt, és mivel a La Source-ban a pilóták véleménye szerint több versenyív is használatos, a versenyigazgató úgy döntött, hogy a rajtnál, illetve a biztonsági autó kiállása után, szükség esetén a pálya részeként használható a hajtűkanyar kifutófelülete. Ezen értelmezés szerint tehát a vasárnapi győztes Räikkönen nem jogosulatlan előnyt szerzett az első kanyar kiszélesítésével, hanem kihasználta a szabályok adta lehetőségeket."

elég egyértelmű ezek szerint a szituáció.
Whiteskull2009-09-01 21:10:00 // 70383
Meg még a füst is benne van. :DDD
Satti2009-09-01 21:08:13 // 70382
Nekem nem tudom, mi van a gépemben, áram a biztosan van. :-))
Buksi2009-09-01 21:03:05 // 70381
Na én azért annyit nem szoktem eltankolni! :-DD
Tom122009-09-01 21:01:05 // 70380
Nekem is mindegy, 50 - 60ezret a múlt héten is otthagytam benzinért, de csak kis részét a Shellnél... Szerencsémre nekem nem nyűg az "utazás".:-))
Ja és nekem is AMD-m van - minden gépben.:-)
Buksi2009-09-01 20:42:20 // 70379
Ezzel én is így vagyok! Teljesen mindegy (na jó, anyira azért nem), hogy mennyi a benya ára, én mindig menni fogok! ;-))
Satti2009-09-01 20:38:55 // 70378
Mindig a Shell-nél tankolok, de szerencsére én is csak ritkán, mert elég keveset megyek, a legtöbb esetben a verdám egész nap a cég előtt áll, az nagyjából napi 10 és fél óra, szombaton meg 5 óra hosszat, a napi km, meg csak 10-12 oda-.vissza. :-)
Szóval tólem lehet akármennyi a benzin ára. :-)
Grando2009-09-01 20:29:05 // 70377
Há hóógyne! Azért vonyított mindig, hogy milyen unalmas a forma1...?
(Na persze a fejébe nem látok bele - hál Istennek.) :)))
Whiteskull2009-09-01 20:27:21 // 70376
Palik mindig is meki drukker volt, csak a végére már muszáj volt dícsérnie Schumit is. :)))))))))
Kriszo2009-09-01 20:20:44 // 70375
pedig Palik schumi drukker volt.....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak