Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

.......................2014-06-13 15:50:43 // 17411
egy kis olvasnivaló

BME egyetemi gumielmélet

http://oszkdk.oszk.hu/storage/00/00/60/68/dd/1/Reimpell_etal_Gepjarmu_futomuvek_I.pdf
DieselManiaco(NagyVad)2014-06-13 08:50:57 // 17410
nógrád sem jobb hidd el:) de lehet tudod is..főleg északon:D itt is vannak,kerülgetni kell..
Mr. Z2014-06-13 08:46:44 // 17409
megmértem elfér, a /50 /45 nekem nem annyira tetszik borsodi utakra majd lefotózom milyen kátyu van pont a házunk előtt van vagy 10cm mély
Hardy2014-06-13 08:27:17 // 17408
Tobben csinaltak ilyent. A 3.2 raktak fel ra. Egy kis segitseg ha tudsz angolul ha nem akkor is. Szetszedni akkor kell ha a nagyobbik tarcsat rakod ra. Ha a kissebbiket akkor nem kell . Fék
Fék2
Keresd Őt Tud neked tanacsot adni. Neki is cserelve van.
DieselManiaco(NagyVad)2014-06-13 08:26:58 // 17407
ezeken az utakon nem is csoda:D
osee_selespeed2014-06-13 08:25:26 // 17406
Persze, a legjobb az lenne, ha felpróbálhatnék 4 ilyen felnit, hogy ne csak az itt olvasottak alapján döntsek. Csak a közelemben mindenki 17 alatti méretekkel jár.
DieselManiaco(NagyVad)2014-06-13 08:22:06 // 17405
Zolibá' azt a /65-öt meg kellett volna gondolni,de gondolom nem hiába lett az,gondolom jóárasítva volt:)
Mr. Z2014-06-13 08:19:57 // 17404
hát így is szélesebb szerintem a nyomtáv az aluval mint a lemezzel , Hát mert nagy a felni nem váltó méret és elég közel van a gumi belső futófelülete a rugótárcsához
DieselManiaco(NagyVad)2014-06-13 08:19:53 // 17403
azt viszont ki kell peremezni,most gondolj bele minden nagypakkos utazás előtt leszeded a négy nyomtávot..
arról nem is beszélve ha nem várt nagypakkos haza utazás van...
DieselManiaco(NagyVad)2014-06-13 08:18:00 // 17402
félre olvastam,bocs:) de ha van olyan gyári felni akkor nem tennék be nyomtávot,az csak ilyen végső eset megoldás,nálam...
osee_selespeed2014-06-13 08:16:41 // 17401
Az, hogy az én felnim ET40,5 és szeretném, hogy úgy álljon, mint mondjuk egy ET35 gta felni. Felni cserén is gondolkodtam, de az megbosszúlhatja magát, amikor megpakolva utaznék. Így ilyenkor nyomtáv le, ha esetleg beleérne és probléma megoldva.
Liquid2014-06-13 08:15:54 // 17400
miért kell a szélesítés?
DieselManiaco(NagyVad)2014-06-13 08:07:36 // 17399
és akkor abban mi a poén?
osee_selespeed2014-06-13 08:06:05 // 17398
Mindenképp nagyobb lesz a terhelés, de ha csak mondjuk akkora a szélesítő, hogy nem lesz nagyobb a nyomtáv, mint a legkisebb gyári ET-jű felnivel? Akkor az még vállalható nem? (Mert én is gondolkodom a vásárlásán.)
.......................2014-06-13 07:59:12 // 17397
A kerékcsapágy terhelése nagyobb lesz,
De az is lehet h gond nélkül bírja majd,
Anno a fiat bravo 30 al kisebb ET vel gond nélkül elszaladt 150 ezer km ert
Zotya 1642014-06-13 07:50:30 // 17396
Más lesz a "leányzó fekvése" , jobban terhelődik a kerékcsapágy,nehezebb lesz a kormányzás,semmi különös. Miután fent van a nyomtáv és a kerék a vason,mindenképpen vidd el futóműállításra. :)
Mr. Z2014-06-13 07:02:22 // 17395
nyomtávszélesítőnek mi a hátránya mire kell figyelni? 2cm-eset akarok . Valakinek vélemény?
Gtaati2014-06-12 19:36:04 // 17394
Helló Mindenki! Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van-e tapasztalata, hogy Gt 1.9 JTD-re mekkora másik nagy fék megy fel? Gondolok itt GT 3.2v6 fékre vagy 159 2.4JTD/3.2 illetve a 159-es lyukosztása mekkora? A gyári 17-es Gt felnivel elférne-e 305/330-as tárcsa nyereggel? Hol érdemes keresni és melyik másik típus nyerge lehet jó és férhet el? Átalakító konzolt csinált-e valaki stb? Bocsánat a sok kérdésért! Köszönöm!
zalan2014-06-10 18:50:24 // 17393
amennyire sikerült guglizgatnom, mert sajna nincs kéznél a felni ET38!
Dévid2014-06-10 18:38:39 // 17392
Nagyon ET függő.
A 225/45 17x7,5"-os felnin ET35-el nem ér be, igaz nekem fel is van peremezve hátul, mert a 18x8" beért 225/40 gumikkal.
zalan2014-06-10 18:21:00 // 17391
/45 R17-ről van szó ez lemaradt!
zalan2014-06-10 18:20:06 // 17390
sziasztok! egyik ismerősöm arról panaszkodott h a 156-nál a 225-s gumi beleér az ívbe.
nekem 7" felnimnél jelentkezhet ez a probléma??

reagaljon mar plz aki hasonlo meretekkel van!!
.......................2014-06-10 15:36:07 // 17389
a nagy Brembo a 2,4 jtdm ,3,2 V6 és a Tbi 200 lovasokhoz van 330 mm er fékkel elöl
erre csak a 17 collos és felfelé megy rá az AR 159 felnik közül
MatthewGT2014-06-10 15:17:18 // 17388
Jaja et41 az is oké! Brembonak brembo...de h nagy fékes-e az kérdés?! Nem TI csak sima distinctive a felszereltség és 2010es a gép...
.......................2014-06-10 15:07:39 // 17387
az oszókört áthidalod a mozgókúpossal ,
de az ET Sem mindegy a gyári ET 8 coll széles felninél ET41,ettöl csak kisebb ET s lesz jó

söt a nyagyfékes Brembós 159 re nem lehet csak a gyári AR felnit ,vagy speckó erre valót feltenni mert a küllök beleérnek a féknyeregbe
MatthewGT2014-06-10 15:00:03 // 17386
159esnek a felni méretei a következők: 110x5/65 jól tudom? Illetve mi a vélemény ha 108 v 112es osztókörűt teszek fel mozgókúpossal? FONTOS!!Előre is köszi!
MEO2014-06-08 09:01:03 // 17385
Ciao! Tud valaki ajánlani Gödöllő esetleg Kistarcsán olyan futóművest ajánlani aki 17ó után is dolgozik?
GabCsi2014-06-06 15:37:08 // 17384
Jah és persze szeglukra jó, nagyobb sérülés esetén tréler.
GabCsi2014-06-06 15:36:23 // 17383
A gumis baromira utálni fog, mert ki kell takarítani a ragadós trutyit :D
Plusz ha nem marad benne a szeg, vagy ami kiszúrta, mivel a lukat eltömíti,
nem lehet megtalálni hol volt, nem lehet megjavítani.
osee_selespeed2014-06-06 15:25:46 // 17382
Igen, de a gyári csomagban van kompresszor is általában. Az csak kell működjön... Viszont érdekelne, hogy ez a spray dolog is hatékony? Az oké, hogy van benne anyag, ami eltömíti a lyukat. De, hogy föl is fújja használhatóra a kereket?
Grando2014-06-06 15:08:10 // 17381
Na igen. Ez adta nekem is az ötletet, hogy a Gtv-n könnyítsek. Mert amúgy megvan a szükségpótkereke is, de az a garázsban pihen.
A 166-ból viszont még így sem venném ki. Valahogy jobb a tudat, hogy van benne egy normális pótkerék. Aztán a fene tudja. Lehet, hogy hülyeség. :)
ALFI1562014-06-06 14:47:03 // 17380
Ez így van.De már szinte minden kocsiba csak ez van.Pótkerék nincs.Remélem soha nem kell használni.
Grando2014-06-06 13:56:49 // 17379
Elvileg lehet... a következő gumisig. Arra való:
"It is recommended to have the tyre repaired as soon as possible."
Azaz: ~ a gumit ajánlott a lehető leghamarabb megjavíttatni.

Én még nem próbáltam, szerencsére nem volt rá szükség. A Gtv-ben van egy ilyen spray (a márkáját nem tudom), hogy a szükségpótkerék ne foglalja a helyet. De az életemet nem bíznám rá, az tuti. ;)))
osee_selespeed2014-06-06 13:23:05 // 17378
Sziasztok!
Használt már valaki közületek defekt javító sprayt? Mennyire vállalható? Lehet normálisan közlekedni vele? Erre gondoltam, vagy ilyesmire.
Tuningman2014-05-31 22:03:09 // 17377
Nekem még a 90" évekbeli offozásom alatt volt egy 2.8 turbós gép amin Yokok voltak elég extrém méretben ( 235/ már nem emlékszem R13, 10"-ra kifeszítve :)
Hidegen alig lehetett elindulni vele ( hátul hajtott ) folyamatosan kipörgött de ahogy bemelegedett már nem tudtam kipörgetni a kerekeket :)
Azok még nagyon durván jó gumik voltak, tény ma már mások a kritériumok, nem csak a tapadás.
Dia 156-án is Conti-k ( ecocontact 3 ) vannak, kicsit tartottam tőle a Misik után de tényleg meggyőző és baromi halk :)
vm2014-05-31 15:13:20 // 17376
Konkrétan...hehe ;-)
vm2014-05-31 15:02:56 // 17375
Egy konkrét év tesztjéről írtam, amikor konkrétan annyira rámentek a benyatakarékosságra, meg a kis kopásra, hogy asszem tán valamelyik Dunlop eco jött ki győztesnek, pedig minden tesztje a Yoko alatt volt, még a vizes is. Erre értettem a kommersz igényeket. Az mondjuk tény, hogy a Yoko nem világverő vizes úton, cserébe szárazon nagyon durva, bár pont a C-Drive már-már komfortgumi. Hol vannak már a régi A509-es, A006-os, A539-es abroncsok... Most amúgy életemben először Conti-t használok, és hm... meggyőző ;-)
Piritu - 1.000.0002014-05-30 22:46:53 // 17374
kocsmába vittem :-P
GTPeti2014-05-30 22:39:16 // 17373
Nekem egy kollégám nem jutott el idáig (mármint a próbaútig) mellettem.
Piritu - 1.000.0002014-05-30 22:33:20 // 17372
Amíg be nem ülnek egy Alfába. A kinti kollégám már a második Alfát veszi mióta beült mellém :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2014-05-30 22:23:54 // 17371
Gondolom méret függö is, én tényleg ezt találtam a nekem érdekes mérethez közeli méretben. A fö érv nem ez volt, egyelőre nem bántam meg.
GTPeti2014-05-30 22:13:38 // 17370
Mondjuk akár csaltak, akár nem, a némötök kedvenc autója tényleg a Golf... :)
Piritu - 1.000.0002014-05-30 22:03:26 // 17369
"Németek kedvenc autója nevű díj "-ról volt szó, nem az év autójáról :-)
Vermacy2014-05-30 21:52:23 // 17368
Az ADAC már lebukott az Év autója választáson, hogy csalt. Természetesen a VW hangoztatta, hogy vissza adja a címet, mait a Golfért fizetett/kapott, de utána indult csak be igazán a kampány, hogy megnyerték a díjat!

A gumiteszt sztem egy jó kiinduló alap és az első tizet (egy harmincas listából) minden zokszó nélkül fel lehet szerelni. Azon belül pedig a pénztárca és az egyes márkák kedveltsége dönt.

Én. pl. téliben csak Pirellit veszek az Alfára...
GTPeti2014-05-30 21:21:29 // 17367
Nekem egészen más emlékeim vannak a véleményekkel kapcsolatban. Pl. ilyenek, mint a "beängstigende Kurvengeschwindigkeit".
WarbiRunner (Gyuri)2014-05-30 21:08:04 // 17366
Pont ezen az oldalon húzták le kicsit a G.Y.-t a felhasználói véleményekben. Többen írták, hogy puha, nem precíz a kormányzás vele. Ugyanitt írták páran a Vredesteinröl az ellenkezőjét. Nem csak ez döntött, de eddig vízben és szárazon is kifogástalan, a nem sportos méret ellenére is sportos az érzet, nem nyúlik. Özönvíz szerü esőben is próbáltam, jóval többet tud mint amit józan ésszel az ember ilyekor forszíroz. Plusz nagyon halk, eddig jobb mint a Bridgestone Er300 volt.
Tuningman2014-05-30 20:10:43 // 17365
Lehet, félreértelek Lala :)
De nekem a Misi és tsai, valahogy nem kommersz, az alap tulajdonságokat veszi figyelembe.
Az pedig köztudott, hogy a Yokohama nagyon jó gumi de tény, hogy gyorsan kopik és vízen sem túl jó.
Az általam használt 18" méretben nagyon nem mindegy a kopás már az ára végett sem.
Nálam az is alap, hogy ne búgjon alattam mint egy öreg Ikarus difi :)
Perpill most hátul ott a Yoko C Drive és veszettül kopik, míg elöl a Dunlop SP Sport jól tapad, vízen is és nem zajos, nem kopik, egyszerűen hibátlan.
Trendi vagy sem, igenis számítanak az alapértékek :)
Amúgy most a Yoko-nak a kopás érteke jobb mint a Misinek de sajna vízen még mindig kaki :(
Piritu - 1.000.0002014-05-30 18:12:43 // 17364
Ezért kell tudni olvasni a teszteredményeket, és nem csak fauvé tulajoknak szánta végeredményt nézni :-P
vm2014-05-30 12:17:50 // 17363
Inkább csak az aktuális, és kommersz igények szerint rangsorol. Talán a 2012-es, vagy a 2013-as nyári tesztben esett meg hogy egy Yoko minden menetdinamikai szempont szerint porrá verte a mezőnyt, de mivel gyorsan kopott, vagyis nem volt "eco" csak a középmezőny alján végzett. A győztes gumi (nemtommámi...) vizes fékútja kis híján a duplája volt...
Persze most ez a trendi, legyen eco, meg üzemagyag-takarékos... kár hogy én ezt leszarom ;-)
Tuningman2014-05-29 22:52:14 // 17362
Nem igazán :)
Kb. jó a leosztás, mondjuk nálam a Misi az első, utána a Dunlop, Conti, G.Y..
Náluk is ezek a legjobb 4 :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak