Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002011-02-25 12:22:13 // 784
"nincs semmi devianciám bőr kérdésben" - ez jó mondás! :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-25 12:19:40 // 783
Miért, kidudorodik? :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-24 21:23:49 // 782
Gumicsizma bőrből? :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-02-24 21:23:02 // 781
Szerintem ez nem gond, a mai világban bagóért lehet kapni bontottat. A Spider is még kihúzza ezt az idényt, aztán kap egy újat...
A alfatex ebből a szempontból is érdekes, 184 ezer km után se volt megkopva a 156-ban, pedig 2.586 órát ültem benne.
Piritu - 1.000.0002011-02-24 21:15:14 // 780
Nagyon örültem a fekete tetőnek, így minden feka a "Fekete Párduc"-on. Már csak az ablakfóliázás van hátra. 25k-ra mondták, ott, ahol az eddigi Vasakat is csináltattam.
Piritu - 1.000.0002011-02-24 21:09:39 // 779
A zene már nem is? :-O
Piritu - 1.000.0002011-02-24 21:08:22 // 778
Nálam bézs alfatex - fekete bőr a sorrend. Bár a fekete tetővel lehet, hogy bután nézne ki a bézs ülés :-)
A 159 bőre viszont nagyon kellemes meglepetés volt, még a kereskedő is megjegyezte, hogy milyen finom. A Spider-é ehhez képest páncél.
Piritu - 1.000.0002011-02-24 20:58:42 // 777
El kell, hogy keserítselek: nem hideg. Legalább is eddig :-)
Viszont nekem az Alfatex a gyengém, ha lett volna, nekem is az lenne :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-24 20:56:41 // 776
Gratula! Nagyon szép!
Piritu - 1.000.0002011-02-23 20:58:32 // 775
Ajánlhatok egy olcsó alkatrészkereskedőt? :-D
Piritu - 1.000.0002011-02-23 20:27:23 // 774
Miért? Szerintem hihető, nyáron ugyan úgy mész és hozzájön még a klíma plusz fogyasztás.
Piritu - 1.000.0002011-02-23 20:24:04 // 773
A 156-ot ismerem. Azt 220x tankoltam tele és ezért lepődtem most meg :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-23 20:02:37 // 772
No, ma tankoltam és egyre érdekesebb lesz a dolog...
Kigyulladt a tartalék lámpa, pont az első vonáson állt a mutató. Comp szerint 114 km-t tudok még menni a városi pár km után. Nosza kanyarodtam is be a kútra. Teletöltöttem, hogy láttam a nyálat, így 53,98 liter ment bele 805 km-re. A mutató mint a cövek a tele jelzésen áll. Eddig jó, de a gyárilag megadott 70 literes tankot figyelembe véve 17 liter volt még benne? :-O
Lehet, hogyha a szintjelző az üres feletti első vonalon áll még ennyi van benne? A könyv emlékeim szerint 9 litert ír, ha kigyullad a lámpa.
Kinek mennyi fér bele, ha kigyullad a sárga lámpa?
Piritu - 1.000.0002011-02-23 17:50:17 // 771
Mit teszel azza. a géppel? Nekem 6,3 alá jött ki a 156 :-))
adatok klattyra
Piritu - 1.000.0002011-02-23 17:47:35 // 770
Az első 4000 km-en 6,8. :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-23 10:59:20 // 769
Szerinted miért raktam smileyt a végre? :)
Piritu - 1.000.0002011-02-22 20:56:14 // 768
Azért nem lenne rossz tudni, hogy mikor dolgozik...
Piritu - 1.000.0002011-02-22 19:58:57 // 767
Akkor lehet, hogy már a kereskedésben van! Nálam előbb ért ide, mint legyártották volna :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-22 19:54:28 // 766
"uplung, gumicsovek, huto, termosztat, lmm, relek, lendkerek, gumibak," - ezek kopó alkatrészek az izzókkal, izzítógyertyával és még sok minden mással egyetemben :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-22 19:52:23 // 765
Sok szerelő szerint az Alfa dejzelek bőven 300e felett mennek.
Piritu - 1.000.0002011-02-22 19:49:43 // 764
"ha gyakori a hideginditas, poros kornyezet, ... a gyar ajanlja jelentosen roviditeni a periodust." a 156-nál egyszer emiatt iktattunk be egy plusz olajcserét. Télen, rövid utak, sok hidegindítással, és éppen nem kellett németbe mennem.
Piritu - 1.000.0002011-02-22 19:45:40 // 763
Az olaj hibajelzés NEM az olaj mérésének eredménye, a kocsi semmit sem mér.
A csere (és a számláló nullázása) óta eltelt utak üzemi viszonyait (alapjárat, hideg üzem, padlógáz, stb.) összesíti és ebből számolja a javasolt cserét. Ha pl olajcserekor elfelejtik nullázni, nagyon hamar bejelezhet a friss olaj ellenére is.
Piritu - 1.000.0002011-02-22 19:41:48 // 762
Végre nem csak engem szekállnak, hogy nem tartom hülyének a gyárat az ajánlásaival! :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:17:42 // 761
A Pókra az előző tulaj - névre szóló számla alapján - 5.727 Eurót költött 3,5 év alatt. Több tucat számla. A németeknél ilyesmit elég nehéz hamisítani.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:15:24 // 760
Sok mindent felsorolt, a DPF-től a rendszertelenül megjelenő, majd eltűnő hibaüzenetekig...
Szerintem más Alfát nem is tudsz venni, a maciarc nem játszik :-(
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:13:21 // 759
Figyusz, használt vételnél alap, hogy ilyesminek utána jár az ember. Számlák, szervizben utánakérdezek, szerelőt leinformálok, stb.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:11:58 // 758
Nem mindegy, a gyár +/-1000 km-en belül írja elő. Jogilag az már szakszerűtlen használat :-)
Üzemanyag szűrőt nem néztem, a szerviz majd cseréli, ha kell. Ha eltömődik/megtelik vízzel úgyis jön a majrélámpa. Ha nem csak kúton tankolnék, sürítenék rajta, de csak ott tankolok.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:08:00 // 757
Nem a benzines mivolta érdekes, hanem az, hogy tizenx éves konstrukció a használt olajjal együtt. A dejzeljeink kicsit újabbak.
A Csöri meg azt is mondta, hogy nem venne 159-et, mert csak a baj van velük. Nem adtam a szavára :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:04:41 // 756
Mondjuk nem biztos, hogy megvettem volna 48 ezerrel, ha nem volt benne olaj cserélve. Vagy ha igen, nagyon durván nyomott áron.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:01:55 // 755
"normál" motorhoz szokott emberkének pl. a TS motorok 100ezres gyertyacsere periódusa is hihetetlen, mégis működik.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 23:00:15 // 754
Revidiálom amit írtam, a gyár 20ezer vagy 18 hónapot ír a Pókra. Tehát pont a gyári ajánlás szerint vittem. Így is marad. Amúgy hála a tavalyi szar időnek, 10e körül mentem vele.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:56:48 // 753
Semmi sem mond ellene, tehát a gyári ajánlást tartanám.
Illetve egy kicsit még számolnék is. Egy olajcsere a szakszervizben kb 30-40ezer. Feltételezzük, hogy 175-ig akarom használni. Addig ez a gyári 5 helyett, min. 11 olajcserét jelent, ami 180-240 ezer Ft többletköltség. Sok mindent meg lehet csinálni ennyiből egy 175 ezret futott kocsin...
Ha nem szakszervizben csináltatom (ez két éves koráig kötelező), akkor kevesebb az összeg, de akkor pl. nem is vadiúj túrót tennék rá, hanem bontottat.
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:49:44 // 752
Szerintem meg már túl vagyunk az adagolós diesel korszakon :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:46:59 // 751
A Pókban 2009-ben cseréltem, amikor meghoztam és most másfél év után, innentől az éves csereperiódus lép életbe. A 20ezret sose érem el.
A 159 a gyári ajánlás szerint megy, ha lesz bele box, akkor sürítünk.
Amúgy az a 30, az már a gyár szerint 35 :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-21 22:35:52 // 750
Tetszik, hogy meglepődtök, ha valaki betartja azt, amit a gyár ajánl és amit az új autó vételekor az ember szerződésben aláír, hogy betart :-))
u.i.
Csak azt tudnám, hogy miért volt annyi érdeklődő a 185ezret futott és gyári szervizperiódussal "tönkretett" 156 SW-m után :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-20 21:53:50 // 749
Mert hallottam már mást is :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-20 21:09:38 // 748
Így egy hónap után azt kel hogy mondjam egész hallgatható.
Minden itt van a garázsba, csak be kéne rakni, remélem holnap kapok választ, hogy a 156-ban működő kormányillesztőt át lehet-e tenni ebbe. Akkor már csak keretek kellenek és indulhat a buli.

Még az első hangszórórendszert kell megnézni, hogy oda mi kell, meg hová lehet tenni a hangváltót. Kiemelő tuti kell oda is.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:51:51 // 747
Hát mit mondjak, fényévekre van tőle.
Itt zárt dobozba dolgozik a hangszóró, jobb is a hangja.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:50:43 // 746
Ahogy itt már írták, egy pucolást olajcserekor érdemes megejteni.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:37:23 // 745
Nem véletlenül tartott olyan sokáig. Nem akartam semmit se eltörni.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:36:43 // 744
Happy 12k !
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:28:55 // 743
A magas titka: csatit lehúz és a drót nélkül előre felpattintható. A kárpit felrakásakor csak a csatit kell bedugni :-P
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:16:36 // 742
Ha ügyes az ember nem törik :-)))
A délelőttöm ráment.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 20:05:28 // 741
Megpróbáltam hangszórót cserélni a hátsó ajtóban: nem sikerült
Piritu - 1.000.0002011-02-20 15:10:51 // 740
Megvan még a linked az EGR témáról? Emlékeinm szerint te tetted be, de nem találom.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 15:03:28 // 739
OFF
Aki 15-20.000 Ft-ot kér egy darab mágnesért és elhiteti veled, hogy 10-20%-al nő a motorod hatásfoka (mert mitől mástól csökkenne a fogyasztás) az csaló és pont.
Ha igaz lenne amit ígérnek, ebben zöldmániás világban minden kocsiba tennének gyárilag - a Co2 csökkentési reklám miatt is - és nem motorfejlesztéssel foglalkoznának.
ON
Piritu - 1.000.0002011-02-20 14:34:58 // 738
Sajnos rossz hírt kell közöljek: a dízel nem rövid távú városi kocsikázásra való. A kereskedő is közölte ezt velem, mielőtt megrendeltem. :-(

Ha jól értem a teória az, hogy nagy fordulatnál "kiszellőzik". A 159 azért is tetszik, met van turbónyomás mérő, pontosan látni, hogy mikor van levegő és az nem csak nagy fordulaton van, sőt tartott nagy fordulatnl vissza is esik. Viszont pont ez a nagynyomású levegő nyomja át a tömítésen a kormot a tekercs felé, mint az én esetemben volt.
Arról nem is beszélve, hogy emlékeim szerint kis fordulaton nyit, hogy a nitrogén oxidok képződését meggátolja. Nagyon nincs is nyitva.
Szerintem nincs csodaszer. Az ilyen javaslatok kb annyit érnek, mint a mágnes a benzincsövön.
Piritu - 1.000.0002011-02-20 14:10:28 // 737
A hátsó ajtó burkolatának lebontása: klatty
Piritu - 1.000.0002011-02-19 19:58:28 // 736
Akkor már még több ok van arra, hogy ne higgyük el a "kikormolás" műveletet :-))
Piritu - 1.000.0002011-02-19 19:31:29 // 735
"A szerelők azt tanácsolták, hogy időnként menjek magasabb fordulaton pár percig, akkor a nyomás kipucolja az EGR-t, és hosszabb életű lesz." ezt nem hiszem. Két ok miatt sem:
- A 156-al rengeteget autópályáztam "nagy" fordulattal, mégis meghalt az EGR.
- Ha megnézed a 156SW blogomat ott leírtam. klatty Szétszedéskor nem az a gond, hogy a normál gázok által bejárt rész kormos, hanem a tekercs belsejébe is bement és a mágnes szorult meg. A nagy nyomású gáz ott nem öblöget, max még többet nyom ide be...
Sajna fogyóeszköz, semmiféle hókuszpókusz sem segít rajta.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.