Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002011-01-18 08:09:24 // 582
" mondták nem érdemes vennem ujjat mert mert ugyan így járok !!!" - akkor fékbetétet se vegyek újat az elkopott helyett ?:-DD
Piritu - 1.000.0002011-01-17 21:37:52 // 581
Blue&Me tulajok! A kocsi nem másolja át a teljes telefonkönyvet a telóból - ez normális, vagy van valami trükkje?
Plusz meglepetésként felcseréli a vezeték és keresztneveket, vissza lehet fordítani?
Piritu - 1.000.0002011-01-16 20:22:46 // 580
Cserélt már valaki hangszórót a 159-ben? Hol "ágazik" el a vezeték az ajtó és a magassugárzó felé?
Piritu - 1.000.0002011-01-14 11:04:50 // 579
cserébe foglalod vele másik két autó helyé t :-P
Piritu - 1.000.0002011-01-14 11:02:49 // 578
Mint tudjuk semmi se tökéletes, tehát igen, félkész :-))

Amúgy egy nagy Vas nem a DPF miatt nem városi autó :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-14 07:19:48 // 577
Khm, egy nagy köbcentis, másfél tonnás autó NEM városi autó, mint ahogy a böhömnagy terepjárók sem.
Miért nem robogóval mész ki németbe? Miért nem csuklós busszal viszik a tengerpartra a nyaralókat az utazási irodák? stb. Mert nem arra való.
Mindent arra kell használni, amire való.
Piritu - 1.000.0002011-01-13 20:49:08 // 576
Sőt még azt is mondta, hogy a DPF-es autót nem ajánlják annak aki csak városban megy, mert nem tud tisztulni. Volt már bajuk kocsival emiatt.
Nálam ez anno fel sem merült, úgyhogy ezért csak most tudtam meg :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-13 20:47:21 // 575
A kereskedő
Piritu - 1.000.0002011-01-13 19:58:16 // 574
No, ma megkérdeztem, hogy mit mér a kocsi az olajon. A viszkozitást. Az alapján dönti el, hogy jó-e. Hogy ez pontosan hogy zajlik, majd a legközelebb megtudom.
(Ma NEM a Párduccal voltam a szervizben, az SW-n sikerült hazavágnom a kézifékbowdent.)
Piritu - 1.000.0002011-01-12 20:29:31 // 573
Üdv a klubban :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-12 13:50:55 // 572
De, csak két hét míg elkészül :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-11 21:27:29 // 571
A képek a belsejéről:

vakuval:
nélkül:
Piritu - 1.000.0002011-01-11 19:17:52 // 570
Persze hogy többet, a gyorsítások miatt, meg az esetleg jobban belapuló gumi miatt megnövekedő gördülési ellenállás miatt.
Ha megnézed a gyári fogyi adatokat (bármelyik autóét) a városi mindig jóval több (ott sok a fékezés/gyorsítás), mint az országúti, ahol több az állandó sebesség.
Piritu - 1.000.0002011-01-11 19:10:33 // 569
Az 156TS-em bal hátsó ajtaja volt ilyen, aztán feltűnt, hoyg kicsit (1-2 mm) lehúzva az ablakot még csendesebb is lesz. Akkor kicseréltettem a tömítést és elhallgatott. Ránézésre semmi baját se lehetett látni, minden szépen felfeküdt, sérülés sem látszott.
Piritu - 1.000.0002011-01-11 19:01:49 // 568
A tömeg csak gyorsításkor igényel erőt. (F=m*a)
A felgyorsítás nem mindegy, ezért durva a városi fogyasztás a nehéz autóknál.
Piritu - 1.000.0002011-01-11 18:59:23 // 567
Amúgy a Párduccal annyi a terv :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-11 18:58:44 // 566
Mi az a lupo? :-O
Piritu - 1.000.0002011-01-11 14:20:20 // 565
Többek közt ezért is maradtam a gyári 17-nél. No meg, amikor megsasoltam a Tiedet tetszett az optikája is :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-11 14:19:24 // 564
Nekem egyenlőre az a furcsa, hogy egy adott tempóhoz nem ugyan arra az értékre áll be a pillanatnyi fogyasztás. 100 körüli tempomattal járok oszágúton, és 5,4-től 7-ig terjedő értékekre áll be sík úton, pár száz méter után. Ugyan azon a szakaszon kétszer hajtva két kölönböző értékre áll be. Érdekes.
Piritu - 1.000.0002011-01-11 14:15:19 // 563
Kisebb kerék? Akkor a megtett 100 km se 100 km, hanem kevesebb :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-11 14:13:50 // 562
Állandó tempónál mindegy a súly :-)
Az egy hengerrel több a motor veszteségeit (súrlódás) növeli. Tényleg fogyinövelő.
A 235-ös nagyon játszik, nem véletlen, hogy minden gumitesztben mérik a gördülési ellenállást.
Másfél lityi nyál 100 km-re durván 525Ft-ot jelent. 200.000 km-en 1.000.000 Ft-ot.
Most se sok? :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-11 14:06:03 // 561
Az tényleg jó, tehát nem fél lityit tesz ráa DPF :-((
Piritu - 1.000.0002011-01-11 14:01:34 // 560
A helyzet az, hogy szerinem sok :-(
Ha tartósan adott tempóval mész a veszteségek és a motor hatásfoka határozza meg a fogyasztást, nem a maximális teljesítmény.
A 200 loval benzinessek meg nem "illik" összehasonlítani - bár mindig jó érv a benzines ellen - a más működési elv és a más energiasűrűségű üzemanyag miatt miatt.
Piritu - 1.000.0002011-01-11 13:25:47 // 559
Keresdd a hsz-ed feletti hozzászólót a témában :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-11 13:24:44 // 558
Attól hogy nincs keret, még szigetelnie kell. Ott valami nem stimmel. A Pók-on sincs keret, mégsincs huzat és fütyülés 200 felett sem.
Piritu - 1.000.0002011-01-10 20:56:53 // 557
Ma végeztem pár zajszint mérést a Párducban. Álló helyzetben, járó motornál a két ülés között, fejmagasságban 48-49 dBA-t mértem.
Menet közben 80-120 között gyakorlatilag állandó értéket, 52-53 dBA-t. Ezért nem érezni a sebességet, nem lesz hangosabb a sebesség növelésével a beltér.
Még méricskélek párat, kíváncsi vagyok a 156-hoz képest, objektíven mérve mennyire csendes.
Piritu - 1.000.0002011-01-10 20:35:27 // 556
Holnap csinálok párat nappali fényben. A vakus képeken, amit a garázsban csináltam, szürke színű.
Piritu - 1.000.0002011-01-10 19:12:54 // 555
Nekem a tapadókorongos eddig nagyon bevált. Le se szokott esni, meg könnyű átrakni a másik kocsiba. Ezért gondoltam arra, hogy nem fixen kötöm be, hanem valahová alulra rakatok egy aljazatot.
Nem utolsó sorban a jó öreg mio720 nagyon hozzám nőtt, bár már a kamera nem műxik benne :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-10 16:37:48 // 553
Mára már megtanultam kiszállni:-)) Kicsit nagyobbat kell lépni, mint a 156-nál. Ültetés semmiképp sem akarok, a magyar utak nem érdemlik meg. Elég ha a Spiderrel kell lesnem a huplikat (a szabad hasmagassága 7,5 centi).
A tükör éjszakai állásában azok a LED-eket látom, amelyikek a váltót világítják meg a belső lámpa mellől.
A rádió helyére tett navival az a bajom, hogy nem esik a látótérbe, nem szertek menet közben lelesegetni.

Az illatot tényleg elfelejtettem, az ++++++++++++
Még a garázsban is érezni :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-10 15:27:38 // 552
Nekem mankókereket adtak. Gondolkodtam a defektjavítón, így előtte konzultáltam a gumisommal. Ő nem ajánlotta, mert
- csak bizonyos esetekben segít, nagy lyuknál, oldalfal sérülésnél nem,
- a benne lévő anyag durván mérgező, horror szerelni utána,
- figyelni kell a lötty szavatosságára,
- gyakorlatilag a "kezelt" gumit ki kell dobni, nem célszerű javítani.
Szóval maradtam a vészpótkeréknél.
Piritu - 1.000.0002011-01-10 15:23:43 // 551
A navihoz - mivel azt a bal oldali A oszlop mellé teszem - csináltatok csatlakozást valahova oda a műszerfal aljára, vagy fixen beköttetem. Nem lehet esztétikusan elvezetnia jelenlegi aljazattól a drótot.
"Sima" lámpám van, semmi extra. A 156-hoz képest sokkal jobb, bár azon emberek közé tartozom, akik azzal is láttak :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-09 21:16:40 // 550
A fogyasztás nagyon érdekes. Többször próbáltam, a 8-ason vannak hosszú egyenesen, sík úton tempomat 100-nál, 5,4 és 7 liter közötti értékre áll be. Közben a turbónyomás 0,4-0,6.
Más, kicsit meglepődtem, hogy a motortérben 60 Ah-s akksit találtam. Nektek mekkora van benne?
Piritu - 1.000.0002011-01-09 21:07:24 // 549
Vastagabb egy kicsit a küszöb, meg kell tanulni "nagyobbat" lépni kifelé. A Spider még rosszabb ebből a szempontból, mert a küszöb kb olyan magas, mint az ülés, ott mászni kell :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-09 21:04:15 // 548
"ezért jó a Bose az legalább szépen szól " - Nem akartam kidobni 260.000 Ft-ot rá.
Majd ha átkerült a cucc a 156-ból, akkor kell összehasonlítanunk a kettőt. (Bár a héten csak a hangszórók átszerelését tervezem, szerintem az is nagyot dob a helyzeten.)
Ismerősnek az OFF-ban gyári JBL rendszer van, addig dicsekedett vele, amíg beültettem az SW-be. Azóta csendben utazunk, ha beülök hozzá :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-09 20:58:52 // 547
A csomagtartó fogantyúját megtaláltam, de nem bírom annyira meglendíteni vele, hogy be is csukódjon. Lehet, hogy túl erős még a teleszkóp?
A156-nál tiszta lábbal tudok kiszállni :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-09 19:46:26 // 546
Az első két nap tapasztalata.
Egyre jobban tetszik a Párduc :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-08 17:36:40 // 545
Most tanulmányozom a Blue&Me-t. A médialejátszót már tudom használni, viszont az angol hangutasításokkal bajban vagyok. Állított már át valaki a nyelvet?
Az Alfaromeo.hu-n elvileg le van írva (mondjuk itt döglött a link, de a német oldalról letöltöttem) és ott a szükséges fálj is. Szóval csinált már valaki ilyet?
Piritu - 1.000.0002011-01-08 15:00:45 // 544
Itt minden doksi megvan magyarul is a 159-hez. Ha esetleg valakit érdekelne...
Piritu - 1.000.0002011-01-07 22:48:36 // 543
Köszönöm a jókívánságokat!
Mindenkinek jó éjt!
Piritu - 1.000.0002011-01-07 22:25:42 // 542
Több, mint 66 liter V-Power (399 Ft/liter) ment a tankba, ennyiért még sose tankoltam :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-07 21:45:02 // 539
Ide jutott a világ, egy Alfát egy OFF szalonból lehet elhozni :-(

A lényeg, hogy a Vas csodás :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-07 20:21:49 // 538
OFF

ON
Piritu - 1.000.0002011-01-07 09:18:59 // 537
Megjött a papír, délután mehetek a Párducér :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-06 19:15:28 // 536
Hol rendelted meg? Melyik kereskedésben?
Modell 159-ed már van?
Szerencsére, amikor megrendeltem éppen volt fekete sedan a kereskedésben:
Piritu - 1.000.0002011-01-06 19:13:01 // 535
..és mit csinálnál egy 150 lovas géppel? A 200 se volt elég :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-06 19:12:00 // 534
Ha jól tudom a nagy fék is jár a Ti-hez :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-06 18:42:54 // 533
Ma voltam Győrben, nincs ott a fehér SW Ti :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.