Kazes☻2024-11-01 13:08:33 // 1865
Zsolt1552024-09-10 12:29:46 // 1864
- Arra csészealjra céloz, azzal a 80-sal?
- Igen!
- Az csak a gördeszkásokra vonatkozik!
:-DDD
- Igen!
- Az csak a gördeszkásokra vonatkozik!
:-DDD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552024-05-29 18:03:24 // 1862
_Ata_2024-05-28 08:23:29 // 1861
https://www.origo.hu/auto/2024/05/elozgetni-kezdett-az-alfas-amokfuto-hajszalon-mult-a-durva-frontalis-utkozes-borsodban-video
Kazes☻2024-02-06 16:52:10 // 1860
Kazes☻2023-12-22 20:49:11 // 1859
Igen... de Bp.-en egyik sincs... sajna. :(
RomeoOne2023-12-22 20:23:09 // 1858
Lényegileg nem más, mint a jelenlegi, lámpa mellett elhelyezett számlálók. Csak menőbben néz ki :)
Kazes☻2023-12-22 20:13:07 // 1857
Kazes☻2023-12-14 20:24:17 // 1856
Kazes☻2023-11-22 16:08:38 // 1855
Igen - igen, abban! :D
Kazes☻2023-11-22 16:08:19 // 1854
Azért volt idézőjelben, csak telefonról nem lehet „rendeset” kitenni, csak pc-n. :)
Valóban nem ugyanaz, de kinek mi a határ...
Valóban nem ugyanaz, de kinek mi a határ...
Liquid2023-11-22 14:02:47 // 1853
miben űzünk sportot? :) Abban hogy elbeszélünk egymás mellett? az lehet :)
Liquid2023-11-22 14:01:44 // 1852
Nem büszkélkedek, de nem is mutatok mást :)
A dinamikus közlekedés és az eszetlenség nem ugyanaz...
A dinamikus közlekedés és az eszetlenség nem ugyanaz...
Kazes☻2023-11-22 12:50:00 // 1851
Amúgy meg szvsz lehet, hogy sportot űztök ebben itt... legalábbis az olvasónak simán lejöhet ez is. Persze nem egyedi eset... 😅
Kazes☻2023-11-22 12:48:27 // 1850
Ez igaz, azt hiszem pont te "büszkélkedtél" azzal, hogy bizony ha úgy tetszik mész a kanyarodósávban is máshogy, ha épp úgy adja ki szerinted és a sorban állók elejére stb.
Legalábbis ilyesmi témában már volt egyet nem értésünk korábban. 😀
Legalábbis ilyesmi témában már volt egyet nem értésünk korábban. 😀
Liquid2023-11-22 12:31:23 // 1849
"A forgalom ritmusa alatt a sok önelégült ego tobzódását érted, akinek a szabályosan közlekedők útakadályok?" - direkt érted félre? :)
Mindenki jön ezzel az önelégült egoval, aztán másik helyen meg leírja miket kanyarodott, meg élménykedett :)
Mindenki jön ezzel az önelégült egoval, aztán másik helyen meg leírja miket kanyarodott, meg élménykedett :)
Liquid2023-11-22 12:22:31 // 1848
Elbeszélünk egymás mellett :)
A túlszabályzás a legtöbb esetben kontraproduktív. Pont azért mert a világ nem írható le egyenes vonalakkal. Minél inkább törekedsz szabállyal megvédeni valamit annál inkább lehetetleníted el. Mert ugye kit akarsz megvédeni? Nyilván a legkisebbet, leggyengébbet, alkalmatlant satöbbi. Viszont mivel ezek nagyrészt kilógnak az átlagból, ezért pont az átlagot szivatod vele.
Ha mindenki betartja mindenhol a 1.5-t és lesz évente 1-2 eset amikor ennek ellenére elütnek valakit, akkor fel kell emelni 2m-re? vagy előzési tilalom lesz a válasz?
De írhatnám ugyanezt a 60 táblákra egy olyan kanyar előtt ami belátható és minden probléma nélkül megugorja egy átlagos kisautó is 100-zal.
Ezek a dolgok nem mindig írhatók le egzakt számokkal. Jó hogy felhoztad a távolkeletet. Egy dél-kelet-ázsiai kerékpáros / robogós városban pont hogy nincs túlszabályozva mégis működik, az itteni szemmel nézve sokszor felfoghatatlanul nagy forgalom.
Ez a másfél méter is hogy lesz mérve és szankcionálva? Mi alapján, ki fogja tudni bizonyítani hogy megvolt, vagy éppen nem volt meg.
A túlszabályzás a legtöbb esetben kontraproduktív. Pont azért mert a világ nem írható le egyenes vonalakkal. Minél inkább törekedsz szabállyal megvédeni valamit annál inkább lehetetleníted el. Mert ugye kit akarsz megvédeni? Nyilván a legkisebbet, leggyengébbet, alkalmatlant satöbbi. Viszont mivel ezek nagyrészt kilógnak az átlagból, ezért pont az átlagot szivatod vele.
Ha mindenki betartja mindenhol a 1.5-t és lesz évente 1-2 eset amikor ennek ellenére elütnek valakit, akkor fel kell emelni 2m-re? vagy előzési tilalom lesz a válasz?
De írhatnám ugyanezt a 60 táblákra egy olyan kanyar előtt ami belátható és minden probléma nélkül megugorja egy átlagos kisautó is 100-zal.
Ezek a dolgok nem mindig írhatók le egzakt számokkal. Jó hogy felhoztad a távolkeletet. Egy dél-kelet-ázsiai kerékpáros / robogós városban pont hogy nincs túlszabályozva mégis működik, az itteni szemmel nézve sokszor felfoghatatlanul nagy forgalom.
Ez a másfél méter is hogy lesz mérve és szankcionálva? Mi alapján, ki fogja tudni bizonyítani hogy megvolt, vagy éppen nem volt meg.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2023-11-22 10:48:58 // 1846
maradok, így is ritkul a hajam :D
Kazes☻2023-11-22 10:15:50 // 1844
No, akkor gyere fel Pestre... csak előbb nyírd magad kopaszra, mert itt úgyis csak kitépnéd minden szál hajad! 😜😂
Liquid2023-11-22 09:40:58 // 1843
Azt még elfeledtem hozzátenni, hogy az elmúlt mondjuk 10-15 évben drasztikusan megnőtt a forgalom mindenhol. Igazából ez a probléma. Egyrészt a dugók és a felpörgött élet miatt szerintem kevésbé toleráns mindenki, másrészt meg sokkal több olyan vezet akinek nem kellene. Régen nem volt gond ha a Jóska bácsi mindkét sávot használta a kocsmából hazafele, mert nem volt más közlekedő. :)
Liquid2023-11-22 09:35:16 // 1842
Megérkeztünk ismét köszi :)
Akadályozza a forgalmat? Fel tudja venni a forgalom ritmustát? Nem, akkor akadály. :) Ugyanúgy akadály mint a traktor, vagy tötymörgő. Ez nem azt jelenti hogy semmibe veszem, nem hiszem hogy ilyesmit írtam volna. Ugyanúgy helye és joga van közlekedni ezt sose vitattam. Ezért lenne jó ha mindenhol el lenne különítve a kerékpáros és a gyorsabb forgalom. Sajnos átalános az amit az előttem szóló is írt, hogy egy táblával, felfestéssel elintézettnek gondolják ezt a problémát, pedig pont az ilyen félmegoldások idézik elő a legtöbb bajt.
Nagyrészt bicikliúton közlekedek, szerencsére így a városban ez nem probléma, ha az ember akarja akkor meg tudja oldani hogy bicikliúton menjen. Mindkét oldallal van baj, az autósokkal inkább az hogy nem veszik észre a biciklist, vagy nem tudják mit akar a biciklis. Ez is probléma, hogy nem jelzik merre fognak menni, bár az autósok is egyre kevésbé ismerik az indexet. Altalános arroganciával nem nagyon találkozok.
Viszont a VOLT-os futárt tegnap is láttam bemenni szemben az egyirányú utcába, na ez pl. mindennapos.
Akadályozza a forgalmat? Fel tudja venni a forgalom ritmustát? Nem, akkor akadály. :) Ugyanúgy akadály mint a traktor, vagy tötymörgő. Ez nem azt jelenti hogy semmibe veszem, nem hiszem hogy ilyesmit írtam volna. Ugyanúgy helye és joga van közlekedni ezt sose vitattam. Ezért lenne jó ha mindenhol el lenne különítve a kerékpáros és a gyorsabb forgalom. Sajnos átalános az amit az előttem szóló is írt, hogy egy táblával, felfestéssel elintézettnek gondolják ezt a problémát, pedig pont az ilyen félmegoldások idézik elő a legtöbb bajt.
Nagyrészt bicikliúton közlekedek, szerencsére így a városban ez nem probléma, ha az ember akarja akkor meg tudja oldani hogy bicikliúton menjen. Mindkét oldallal van baj, az autósokkal inkább az hogy nem veszik észre a biciklist, vagy nem tudják mit akar a biciklis. Ez is probléma, hogy nem jelzik merre fognak menni, bár az autósok is egyre kevésbé ismerik az indexet. Altalános arroganciával nem nagyon találkozok.
Viszont a VOLT-os futárt tegnap is láttam bemenni szemben az egyirányú utcába, na ez pl. mindennapos.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
tirex2023-11-22 08:28:54 // 1840
Én vidéken bringázok, csak aszfalton…nulla forgalom de sokan kicentiznek…a múltkor hátbadobtak egy sörösdobozzal, szerencsére üres volt…
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2023-11-21 21:34:46 // 1838
Hozzáteszem hogy biciklizünk, nem úgy hogy beöltözünk és megyünk egy kört hétvégén, hanem napi szinten munkába, akárhova a városban. Én kicsit kevesebbet mostanában.
Liquid2023-11-21 21:32:23 // 1837
Hülyék vannak mindenhol, voltak és lesznek is. DE ettől még nem kellene mindenkit is hülyének nézni. Sajnos mindkét oldalon van bőven hülye. Kezdve azokkal a biciklisekkel, akiknek derogál a bicikliútra felmenni, inkább tolják az autók között, vagy azokkal akik átmennek a piroson, 4 sávoson keresztbe, tökön-paszulyon. Ezt látom minden nap, de említhetném a rollereseket meg a gyalogosokat is.
Igen útakadály a biciklis, miért lenne más? Feltartja a forgalmat. Ennyi. Pont ezért megyek mindig kerékpárúton ha tehetem (nyilván nem lehet mindig).
Sajnos lenne mit aprítani a közlekedésben, igen sok nem oda való egyed van :)
Mivel autósokból nagyságrendekkel több van így nyilván azokból látom a legtöbb nem odaillőt.
Igen útakadály a biciklis, miért lenne más? Feltartja a forgalmat. Ennyi. Pont ezért megyek mindig kerékpárúton ha tehetem (nyilván nem lehet mindig).
Sajnos lenne mit aprítani a közlekedésben, igen sok nem oda való egyed van :)
Mivel autósokból nagyságrendekkel több van így nyilván azokból látom a legtöbb nem odaillőt.
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2023-11-21 16:38:45 // 1831
Nem tudom mennyit bicikliztek, de nekem kb napi tapasztalat, hogy nem lehet felnőttnek nézni a közlekedőket, mert alkalmatlanok rá. A busz, tudjátok, az a nagy jármű, ami épp elfér egy sávban, valahogy meg tudja oldani, hogy ne hozza rám a frászt. Nem mérem soha, de a buszosok kényelmes távolságot hagyva előznek meg. Nem úgy a sietős autósok. Kedvem volna visszaváltani spd cipőre, azzal maradandóbban jelezni lehet az autósnak, hogy "picit" közel volt. Az a baj, hogy az autós a biztonságos kis kabinában a 20 centit is okénak gondolja. Elfért? El. Más kérdés, hogy biciklisként kurva szar amikor egy autó 50-nel (jó esetben) ilyen közel jön. Az egy méter az amire nagyon is szükség lenne.
Egy biciklinek az út széli kátyú kicsit más kaliberű kikerülnivaló pl, mint egy autósnak. Sajnos az a tapasztalatom, hogy az autósok útakadályként kezelik a bicikliseket. A gyerekkel ki sem merek menni az útra, mert az embereket csak a saját előrejutásuk érdekli. Még így is pár hete egy platós suvosnak sikerült a néptelen földúton leszorítani minket fényes nappal. Tehát egy 5 éves gyereket egy 20-as biciklin kb belekényszerített a kerítésbe. Mert ő ment.
Úgyhogy biciklis oldalról ez a realitás, és igen megnövelné a biztonságérzetet, ha az összes marhát kiszednék a forgalomból tőlem szemmértékre is, aki nem bír biztonságosan megelőzni egy biciklist. A biztosnágost tőlem definiálhatja a kresz méterre vagy bármire, csak változzon meg az a mentalitás ami most van.
Egy biciklinek az út széli kátyú kicsit más kaliberű kikerülnivaló pl, mint egy autósnak. Sajnos az a tapasztalatom, hogy az autósok útakadályként kezelik a bicikliseket. A gyerekkel ki sem merek menni az útra, mert az embereket csak a saját előrejutásuk érdekli. Még így is pár hete egy platós suvosnak sikerült a néptelen földúton leszorítani minket fényes nappal. Tehát egy 5 éves gyereket egy 20-as biciklin kb belekényszerített a kerítésbe. Mert ő ment.
Úgyhogy biciklis oldalról ez a realitás, és igen megnövelné a biztonságérzetet, ha az összes marhát kiszednék a forgalomból tőlem szemmértékre is, aki nem bír biztonságosan megelőzni egy biciklist. A biztosnágost tőlem definiálhatja a kresz méterre vagy bármire, csak változzon meg az a mentalitás ami most van.
Liquid2023-11-21 15:06:41 // 1830
Nyilván nem 9 centire kell elmenni mellette, meg az is nyilvánvaló hogy ha szar az út széle, vagy látom hogy tökrészeg akkor nagyobb ívben kerülöm ki, erre értettem hogy felnőttként kellene kezelni a közlekedőket, nem pedig ráhúzni a korlátot mindenre.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
TtK2023-11-21 14:19:52 // 1827
Arról nem is beszélve, hogy a többségük (tisztelet a kivételnek) megy mint a vakegér tökön-paszulyon (piros lámpán) keresztül. Én mindig nagy ívben kikerülöm őket, és ha szűk a hely inkább tötymörgök pár száz métert. Erre amúgy Németországban szoktam rá erősen, mert ott még rengetegen is vannak.
TtK2023-11-21 14:16:41 // 1826
Az a baj, hogy a bringás nem biztos, hogy tudja tartani a nyomot. Kikerül egy gödröt, be van rúgva, stb. Hiába voltak meg az előzés feltételei, ha végül eléd csalinkázik és keresztülmégy rajta, akkor az elég gáz helyzet még akkor is ha nem te voltál a hibás.
Liquid2023-11-21 13:39:04 // 1825
Arra gondoltam, hogy az előzés feltételei adottak akkor ha nem kell mereven ragaszkodni a 1.5 méterhez, ha kell akkor nincsenek meg és jön a torlódás meg az idegeskedés.
Ilyen helyeken pl. km-eken keresztül lehet menni 12-vel a biciklis után, ha tényleg tartani kellene a távolságot. Van is rá példa mikor valami mazsola nem meri kikerülni. Nyilván nem 90-nel kell mellette elhúzni városon belül.
Ez megint egy olyan dolog, hogy ha felnőttnek nézzük a közlekedőket akkor erre nincs szükség. Aki meg nem tud felnőttként viselkedni az erre a szabályra is magasról fog sz.ni, csak a normálisok lesznek ismét szivatva.
Ilyen helyeken pl. km-eken keresztül lehet menni 12-vel a biciklis után, ha tényleg tartani kellene a távolságot. Van is rá példa mikor valami mazsola nem meri kikerülni. Nyilván nem 90-nel kell mellette elhúzni városon belül.
Ez megint egy olyan dolog, hogy ha felnőttnek nézzük a közlekedőket akkor erre nincs szükség. Aki meg nem tud felnőttként viselkedni az erre a szabályra is magasról fog sz.ni, csak a normálisok lesznek ismét szivatva.
Blade2023-11-21 12:32:37 // 1824
Nem hiszem hogy életszerűtlen lenne, mert ha az előzés feltételi adottak, akkor az előzés is szabályos. A gond inkább az, hogy ha nincsenek meg az előzés feltételei, akkor dudával vagy 10 centis oldaltávolsággal próbálják megteremteni a feltételeket. Nem mintha tisztában lennének a feltételekkel az autóban ülők, sőt azzal sem szerintem ,hogy mennyi feltétel van. Max azzal vannak tisztában, hogy az utak az autókért épültek, és ők a fontosabbak, más testi épsége nem számit. Ezzel szemben hihetetlen a közöny. Én használok autót, motort, outit és gyalog is sokat megyek. Volt lehetőségem megitélni minden oldalról a "közlekedést", és gond a fejekben van, nem a szabályokban.
Liquid2023-11-21 10:03:18 // 1823
Az a gondom csak ezzel, hogy életszerűtlen. Mert ahol gyorsan mész el mellette ott valóban kell távolság, de ha 45-tel elcsorogsz a 23-mal tekerő mellett ott nem kell 1.5m, így szinte lehetetlen szabályosan megelőzni, főleg ha szokás szerint még az út szélére se húzódik le.
Nem csak az autósok közlekednek néha eszetlenül, sajnos a biciklisek nagyobb része csak a jogaival van tisztában, a kötelezettségekkel és szabályokkal nem, meg még szarik is rá.
Nem csak az autósok közlekednek néha eszetlenül, sajnos a biciklisek nagyobb része csak a jogaival van tisztában, a kötelezettségekkel és szabályokkal nem, meg még szarik is rá.
Blade2023-11-21 09:05:24 // 1822
Szerintem nem vicc. Sajnos a nem létező autós "kulturát" vagy morált elnézve az utakon, nagyon is szükség van rá.
Blade2023-11-21 09:02:51 // 1821
Nyilván ha lenne értelme, akkor várják el! Az egy másik dolog, a kettő nem mentesiti egymást! De egyébként nem mindegy, hogy autó sodor el pl. egy outist, vagy forditva.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2023-11-20 20:27:56 // 1818
na újabb netto faxság :(
Zsolt1552023-11-20 19:03:27 // 1817
Akkor kerékpárosoktól is elvárható lenne, hogy csak akkor mehessen el.a sorok között, ha a két autó között 1,5 - 1,5 méter hely van.
Kazes☻2023-11-20 18:42:41 // 1816