Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Piritu2017-12-27 12:14:12 // 6500
"Sokan itt azt irják" - mert nem néznek utána.
Korábban tényleg 10W40 (20K) volt a kötelező és sportos használatra a Racing (10W60). Aztán teltek az évek és gyűltek a tapasztalatok. 2004 körül azt mondta a gyár hogy a 2.0 litereseknél változtatja a kötelezőt 10W60-ra. (Az 1,6-1,8-nál maradt.)
Piritu2017-12-27 12:11:24 // 6499
A dolog ennél egyszerűbb.
Először volt az 5W40-es dieselolaj sorozat. Aztán jött a dpf és nem volt 5W40-es dpf barát olaj. Viszont volt 5W30-as, a motornak meg ez is elég. Ezért került bele. (A 2,4-nél meg inkább maradt az 5W40-es ajánlás, mert annak az kellett, a dpf-el meg nem törődtek.)
Piritu2017-12-27 12:08:20 // 6498
A linkelt oldalon ott a termékleírás is.
Piritu2017-12-27 12:07:47 // 6497
A Seleniától van 0W30-as újabb dpf-es olaj: WR Forward. A Giuliettába már ez van.
Bundi19732017-12-27 10:01:58 // 6496
Sokan itt azt irják , hogy ha nem nyomod tövig a gázpedált akkor jó a 40 es is ráadásul az 5w télen ajánlottabb mivel hidegben jobb a kenése. A szerviz egy emblémás papirt rakott bele hogy mikor és milyen olajat tettek bele. Nem tudom honnan jött nekik amugy Liqui moly de felejtö :-)
frusciante2017-12-27 08:25:16 // 6495
Köszi az infót!
frusciante2017-12-27 08:23:41 // 6494
Azt viszont nem értem, h ugyanaz a motor ha kap egy dpfet miért igényel nyáron más viszkozitást... Csak úgy lehet elérni a kevesebb hamutartalmat??? A nyáron kissebb viszkozitás sok pályázás mellett nem bosszúlja magát?
Coyote2017-12-27 08:14:24 // 6493
Nekem most Xado van benne, meg revitalizálót is raktam hozzá. Nos a tapasztalatom az hogy semmivel se tud többet. Az elején még azt hittem, de semmivel se jobb. Eddigi tapasztalatom a Liqui Molly mellé teszi a voksot Mos2 adalékkal. Lassan itt a következő olajcsere ideje, most Motult fog kapni, de ha az se válik be akkor marad a Moly.
frusciante2017-12-27 08:09:37 // 6492
Köszi a segítséget! Akkor Szamosiék is ezért mondták nekem a 30ast inkább... Itt írtam korábban, h a dpf miatt a 30ast ajánlották igaz akkor még n tudtam h a hamutartalom miatt... ők azt mondták hogy van a seléniánál jobb mármint a dpfre nézve, gondolom akkor biztos arra gondoltak h kevesebb hamutartalmú... Megnézem a seléniáról hátha találok vmi gyári adatot a hamura és egyéb dolgokra nézve, h össze tudjam hasonlítani a xado 5-30asával. A tshez végig seléniát használtam használok ott biztos nem váltok, igazából a dieselnél is inkább gyári használnék, de ha van jobb a motornak és a dpfnek egyszerre akkor lehet kipróbáljuk mást... Régebben dicsérték itt a xado termékeit ezért nézegetem ezt a márkát... Aztán lehet végül csak selénia marad... :)
Piritu2017-12-27 07:39:14 // 6491
"sokan mondják a 5w-40 böven jo" és hány km-t mentek vele, hogy kijelenthetik?
A 10W60 kell neked. A gyár a TS-nél nem véletlenül módosította az ajánlást a 2.0-nál 10W40-ről 10W60-ra.
Piritu2017-12-27 07:35:27 // 6490
Az 1,9-nek eredetileg 5W40 volt a gyári olaja (WR), amit a részecskeszűrő beépítésekor 5W30-ra (WR PE) módosítottak az alacsony hamutartalom miatt.
frusciante2017-12-27 07:32:31 // 6489
Közben szerintem meglett a nyertes.... http://xado.hu/webshop/olajok/motorolajok/szintetikus-olajok/5w-40-sm-cf/5w-40-smcf-5l-detail ő az újabb fejlesztés és ő dpf kímélő.. Megadták a hamutartalmat is ami eddig a legkevesebb azon olajok közül amiket néztem.... De ha vkinek van jobb ötlete persze meghallgatom... :)
frusciante2017-12-27 07:04:26 // 6488
Valaki tud nekem abban segíteni, h ha részecskeszűrős 1,9 jtdmhez keresnék xado olajat melyik lenne az amelyik a legkisebb hamutartalmú? :) találtam 2-3 xado 5-40est is de nem látom h mi a különbség köztük és egyikhez se írják amit pl a modul 8100 x cleanhoz h kíméli a része...illetve abban, h a 2007es jtdm mocihoz 5-30 vagy 5-40 es olajat használjunk? Kézikönyv nem részletezi angol alfa fórumokon meg arról írnak, h régebbi 1,9 jtdhez az 5-40 újakhoz az 5-30...?? Most már totál tanácstalan vagyok.... Köszönöm előre is
VV62017-12-27 02:25:04 // 6487
Mi az a Liquid Molly...? Na...mindegy..
Honnan tudod, hogy a szervíz TÉNYLEG azt rakta bele?
Ha már eddig is Castrol van benne és neked tetszik, akkor ezután használhatod.
Amúgy érdekes, mert Fiat HGT-n hasonlót tapasztaltam, csak épp a Selénia-Castrol viszonylatban. A Seléniától hangos lett, a Castroltól csendesebb.
Azért azt nem egészen értem, hogy ha a jelenlegi 10w-60-nal - ami a szervízkönyvben is szerepel - elégedett vagy, akkor miért akarsz a 40-es olajjal kísérletezni?
Bundi19732017-12-27 00:20:42 // 6486
Sziasztok!
Alfa GT 2.0 JTS ...szeptemberben vettem azonnal olajcsere volt. A szerviz ezt a Liquid Molly 10W-60 at rakta bele amitöl érzésem szerint egyáltalán nem volt szép hangja a motornak egyszerüen hangos volt és alapjáraton is szinte rezgett az autó. Közben kiderült ,hogy elég szépen eszi is de nem akartam ugyanézt a szart beletenni ezért megnéztem egy német oldalon ,hogy mit ajánlanak. Tudom a Selenia.... Castrol supercars 10wW-60 ....2 L ment bele azóta de olyan szépen jár a motor töle hogy kiállt a különbség. Bár a Castrol honlapján nekik nincs olajuk a drágasághoz de hogy nagyon szépen jár töle a motor az biztos. Halk zajtalan egyszóval én csak ajánlani tudom bár az ára miatt sokan meggondolják de a selenia sem sokkal olcsobb. A kérdésem az lenne biztos hogy kell nekem a 10w-60 ? Nem száguldok , január végen lesz csere megint 10 ezernél sokan mondják a 5w-40 böven jo. Igen de melyik? Boldog uj évet mindenkinek!
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-27 12:18:48 // 6485
Pont ezért hanyagoltam a Seléniát és tettem az enyémbe Motul 8100 X-Clean-t. 5w40-es is és alacsony hamutartalmú is. A motornak is és a dpf-nek is egyszerre jó :-) Engem meg ez így megnyugtat, szóval nekem is. :-)
Tocke2017-11-27 12:01:02 // 6484
Az alacsony hamu a lényeg. A DPF a kiégetése során eltávolítja a megkötött kormot, de a hamut nem tudja, az folyamatosan halmozódik benne egészen a teljes eltömődésig. Ezért, ennek a késleltetéséért kell bele ilyen olaj.
Tocke2017-11-27 11:31:09 // 6482
Nem tudom 8V vagy 16V a moci, nekem (8V) a 30-as olajat ajánlotta, természetesen alacsony hamutartalmút, ahogy RomeoOne mondta. Fuchs Titan GT1 Pro Flex.
frusciante2017-11-27 11:23:50 // 6481
Azért köszönöm a felvilágosítást... Elképzelésem sem volt, h olajválasztásnál ilyen dolgokat is figyelni kell.. Hamu... Betojás.
frusciante2017-11-27 11:19:46 // 6480
Szia. A két mester mondta ezt nekem a Szamosiéknál, h jobb bele a 30as a Részecskeszűrő miatt, előző tulaj is 40eszel használta és itt olvastam amoren, h 40es a gyári olaja... Bár azóta már rájöttem, h sok adat hasraütés szerűen van itt megadva, úgyhogy lehet ez is... Nem mentem bele ennyire velük h miért ajánlják inkább a 30ast, a Részecskeszűrőnek jobbal el is intéztük...
RomeoOne2017-11-27 11:13:37 // 6479
De ugye nem azért jobb a 30-as olaj a részecskeszűrőnek, mert az 30-as, hanem mert Seleniaból nincs alacsony hamutartalmú 40-es, csak hogy világos legyen.
RomeoOne2017-11-27 11:12:27 // 6478
Amit a kézikönyve ír. Sztem 30-as lesz.
frusciante2017-11-27 09:38:42 // 6477
1,9 jtdm 937a5000 olajkérdés? Részecskeszűrős. Wr5-40 vagy wr 5-30? Én úgy tudtam h 5-40 a gyári olaja neten vhol azt találtam, Szamosiék azt mondták hogy jobb lenne bele az 5-30 épp a Részecskeszűrő miatt.. Azt mondták h ne cseréltem le ezért hanem majd legközelebb azt rakjam inkább... Vkinek vmi infója erről? Gondolom tényleg jobb a 30al azért ők már láttak egy két alfát de azért megkérdem hátha van vkinek tapasztalata is ezen a téren...
bb_1452017-10-27 14:21:07 // 6476
Ford Ka megkímélt állapotban, hölgy tulajtól...
(mondjuk ez tényleg az)
Piritu2017-10-27 11:59:45 // 6475
A fogyás másodlagos kérdés, mindössze azt jelzi, hogy valami nem stimmel.
A 10W60 sportos használatra mindig is ajánlott volt. Gondolom ezt sokan nem vették komolyan, majd erre több motorkárosodást is vissza tudtak vezetni. Az új előírás csak a 2.0 TS-re vonatkozik, a többinél maradt a régi.
(A szíjcsere is felezve lett a tapasztalatok miatt.)
VV62017-10-27 09:50:24 // 6474
Na most a blogokat elolvasva világossá vált, hogy azért kellett a 10w-40-et 10w-60-ra változtatni, mert a 40-est ették a motorok.
Abarai2017-10-27 09:09:29 // 6473
Nem biztos, hogy más is így értelmezte. :)
Piritu2017-10-26 23:17:39 // 6472
A dolog amúgy onnan indult még régebben hogy a Cartárs nem hitte el hogy a TS-be nem jó egy W30-as olaj, hisz a Hondába is jó...
Piritu2017-10-26 23:15:36 // 6471
Ezt kérdeztem először én is :-D
Aztán belenyugodtam, hogy fingjuk nincs róla és elhoztam PHuBi-t.
RomeoOne2017-10-26 23:11:56 // 6470
Nem az a feladata, de a valódi marhaság a gyáritól eltérő olajbetöltése. Nem is értem, hogy te miért mondod most ezt, hisz úgy tudtam te is ezen az állásponton vagy. Ha már eszi az olajat, akkor nagyobb viszkozitású olaj betöltése nem sokkal kisebb hókuszpókusz, mint olyan adalékot tölteni bele, amitől "30%-kal nő a teljesítménye és még a kopást is eltünteti". A tünetet tünteti el, ráadásul úgy, hogy az a kiváltó okot még valószínűleg fokozza is.
Az én 2.0 TS-embe nem emlékszem, hogy 60-as olaj kellett volna, de ha annyi akkor annyi. Akkor az a kérdés, hogy mit keresett benne a 30as olaj? :)
Piritu2017-10-26 22:30:49 // 6469
Mondjuk ez már tuti nem ette...
RomeoOne2017-10-26 21:52:17 // 6468
Nyilvánvalóan. Akkor látod, hogy miért írtam ezt, ugye? :) Az olajhőmérséklet mérő miért viselkedne másképp? Milyen következtetést lehet ugyan levonni abból, hogy egy mutató beáll egy megszokott értékre annak ismeretében, hogy pl. a vízhőfok mutatónál ez a dolog hogy működik?
Abarai2017-10-26 21:49:27 // 6467
90-en csak a mutató áll. Gondold végig. Nem sok termosztát nyit éppen 90 fokon, és a víz lehűlése ugyanúgy időbe telik, mint a felmelegedése. A 90-re szögelt mutató csak annyit jelent, hogy ne parázz, nem hideg és nem is forr.

Szinte minden autóban így működik. A 156-ban pont nem. Tök jól látszik, mikor nyit a termosztát, kapcsol a venti meg minden.
Piritu2017-10-26 21:46:16 // 6466
Olvastam, marhaság. Egy motornak nem az a feladata, hogy egye az olajat.
(Amúgy 2.0 TS-nél 10W60 a gyári előírás.)
RomeoOne2017-10-26 21:35:09 // 6465
Épp tegnap tárgyaltuk ezt a 159 topikban. Nem biztos, hogy ez olyan dolog, aminek örülni kell. Az az olaj, ami nem jut el a hengerbe, azt nyilván nem is fogja enni. És az nyilván nem is fogja kenni a súrlódó felületet :)
Piritu2017-10-26 21:24:41 // 6464
Amelyik előbb van írva :-)
VV62017-10-26 21:15:54 // 6463
És melyik volt előbb?
Piritu2017-10-26 18:05:20 // 6462
TS olajfogyasztás:
- 10W30-ból ből fél liter/1000km erősen papásan hajtva (max 3500 1/min)
- 10W60-ból 0 azaz nulla liter/1500km
VV62017-10-26 17:20:37 // 6461
Jogos, erre még nem gondoltam és mivel nem olasz autón néztem az értékeket, a TS kontra 60-as olaj témájában nem is biztos, hogy mérvadó.
Liquid2017-10-24 22:52:06 // 6460
szerintem ez attól függ mennyire jó(l tervezett) a "keringése" / hűtése
VV62017-10-24 22:45:34 // 6459
Fél éve itt mindenki azt állította, hogy melegben az olaj is jobban melegszik. Úgy néz ki, mégse.
Liquid2017-10-24 21:16:48 // 6458
Azt a következtetést, hogy az adott autóban az olajhőmérő gombánál 102 fok volt max? Mert én kb. ennyit tudok ebből kihozni :)
Mivel nem vagyok motor-expert így nem tudom, hogy a legforróbb helyen mér-e a gomba, illetve az adott motor amivel nézted, mennyiben különbözik a TS-től, azon belül is az 1.6-1.8-2.0-tól, mivel azt sem tudom mindegyikben egyformán van-e olajhűtő, illetve az olajhőmérős autódnál mennyiben eltérő annak a kialakítása, és az olajszivattyú kapacitása, meg még van vagy 100 más paraméter :)
RomeoOne2017-10-24 21:08:31 // 6457
A hűtővíz is 90 fokon áll télen nyáron. Nem látok ebben semmi meglepőt.
VV62017-10-24 20:16:13 // 6456
Két napja az olajhőmérős autóval megismételtem a szerpentines menetet. Kb. 10 fok lehetett a nyári 30+-szal szemben. Ehhez képest ugyanúgy 102 fokra ment fel a hőmérséklet.
Le lehet vonni a következtetést.
Liquid2017-09-11 11:45:00 // 6455
szóval ha beletöltöm egy Kispolákba, akkor 50%-os teljesítménynövelés várható? :D
Béci Ɨ|ѯ2017-09-11 11:09:21 // 6454
"Sajnos, elég akár néhány tízezer kilométer és a motor részei elfeketednek, kátrányos iszap jelenik meg, azaz szén-dioxid-lerakódás." Hogy mi?
Coyote2017-09-11 08:10:58 // 6453
Olyan adalék anyag nincs amit ha rwndazeresen használok át alakítja a motort villany motorra? Lassan mindenhol betiltják az üzemanyagos autókat, de én nem akarok megválni az enyémtől :-DDDD
Piritu2017-09-11 07:05:53 // 6452
Hmmm...
Erösebb lesz töle az autó és kevesebbet is fogyaszt (ami kevesebb CO2-t jelent). Továbbra sem értem az autógyárakat, hogy mit kinlódnak a fejlesztésekkel meg a csalószoftverekkel ha itt a megoldás.
Kazes☻2017-09-10 22:26:02 // 6451
Ezmiez... prolong 2, vagy mi?!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak