Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Tom2005-05-02 11:47:56 // 104
Hát a friss azért nem egészen igaz az elmúlt három hetben összessen 2500 km mentem el vele azóta. Ezt a távot rendszerint két, két és fél hónap alatt szoktm megtenni. Amugy az autóról csak annyit, hogy egy csepp olajat nem eszik, és én ennek nagyon örülök.
Bálint332005-05-02 11:41:39 // 103
Friss olajtól mindíg szebba hangja.
Robi2005-05-02 11:38:38 // 102
Szerintem simán lehet. Valószínűleg attól lett jobb, hogy friss az olaj.
Tom2005-05-02 11:37:32 // 101
Ugyan úgy 10W40 csak éppen Valvoline.
Robi2005-05-02 11:32:02 // 100
LOL! :))))
Robi2005-05-02 11:31:37 // 99
Előtte mi volt benne?
Bálint332005-05-02 11:31:19 // 98
Előtte mi volt benne ?
Tom2005-05-02 11:30:05 // 97
Én múlt hónapban cseréltem olajat Selenia AR 10W40-re, azóta szerintem csendesebb a motor (vagy csak az én hallásom romli), lehet ez?
Robi2005-05-02 11:14:11 // 96
Egyetértek. Az enyém például jobban megy, és jobb az olajnyomás is, ha 15W40-es ásványit teszek bele 10W40-es félszintetikus helyett. Persze a legjobb az lenne, ha 20W50-es HPX állna itthon hegyekben. :)
Bálint332005-05-02 10:52:56 // 95
Hát nem tudom. Szerintem egy 20 éves motor, akármennyire jó állapotban van úgy általában, túl kopott ahoz hogy az ember 10w40-es olajat rakjon bele. Vagy nincs igazam?
bb182005-04-24 20:08:56 // 94
olajcsere/ rátöltés ügyben csatlakozom lobot kollégához. hiába mondják, hogy ugyanolyan az adalékolás lehet teljesen más is. már valahol irtam, hogy manapság az olaj szinte csak a vivő közeg a lényeg az adalék ami benne van. ha rá kell tölteni és nincs más akkor ugynaz a telejsitmény vagy jobb, de figyelve hogy szintetikus vagy ásványi vagy félszintetikus mert azokat lahatőleg nem keverni.
bb182005-04-24 20:02:32 // 93
a vlawoline durabland 10w40 et rakom a köv. autókba mercedes 210 d busz '95, subaru e10 '84, ford scorpio 2.8 '85, hyunday accent 1.5, daewoo lanos 1.6, pego boxer 2.8 td '01, és 2,5 d '99, mercedes atego, most melyik öreg vagy melyik nem? szerintem öreg motor igazán nincs csak jo vagy rossz. szerintem.
bb182005-04-24 19:57:13 // 92
a hétvégén kérdeztem utána a remetallizáloknak és akiket kérdeztem jókat mondtak ( felhasználók és szerelők, nem tribologusok ( kenéstechnikai szakértők ))
bb182005-04-24 19:50:29 // 91
én azt venném alapul amit a fövállalkozó tehát a fiat ir, mert hiába pego motor eredetileg de lehet hogy mégis át van alakitva valahol.
GEORGE2005-04-24 15:47:40 // 90
Én is azt mondom ne keverjük az olajakat csak ha muszáj végszükség esetében s utána akkor komplett csere......
Lobot2005-04-24 15:19:55 // 89
Nekem Piri azt mondta, hogy adott gyártó olajait lehet egymással keverni, de mondjuk egy Seléniához nem ildomos mondjuk olajat utána tölteni. Hiába ugyan az a viszkozitása, de a két gyár különböző adalékokat használnak, amik adott esetben lehet, hogy gyengítik egymást, az pedig az álmos könyv szerint nem szerencsés.
GEORGE2005-04-24 13:32:54 // 87
Azok viszont és föleg a szilentek hidd el a többi OFf-os verdák tulajdonosait ugyan úgy érintik...beszélhetnék itt a barátaim autóiról (Honda ,GolfIII-IV, Bmw, Mondeo, )ök ugyan ugy cserélgetik a szilneteket, és görgözik a felniket!!! Ez ma Magyarországon bevett általános szokás lett a tetű utak miatt! De ne menjünk bele mélyebben ugyis kitárgyaltuk már a multkor ezt a témát.
Bálint332005-04-24 13:27:58 // 86
Hát elhiheted hogy nem 2000-en használom :) Nekem az olajfogyasztással mondjuk sosem volt problémám, inkább a csevegés topicban már említett apróbb nyűgök, meg most a szilentek.
GEORGE2005-04-24 13:24:23 // 85
ez elég jól hangzik..... A két nivo jel között 1 liter az általános menyiség jelölése. már gyárilag is van megadva olaj fogyi ée az sem mindegy milyen fordulaton használod a mocit minnél magasabb fordulaton használod annál "több" olajat eszik meg
Bálint332005-04-24 13:19:03 // 84
Hát annyira nem eszi, hogy egy éve raktam bele, azóta egy deci nem sok annyit se töltöttem bele és még mindig a min. és a max közt áll középen az olajszint.
GEORGE2005-04-24 13:16:23 // 83
Valószinűleg, de ugyan ugy kapható "vastagabb" Selénia is. De szerintem bizti jó az is amit te használsz ha nem eszi meg stb....
Bálint332005-04-24 13:13:43 // 82
No igen, de egy 20 éves autóba ? A 10w40 pl tudtommal már túl vékony egy ilyen öreg autóba.
GEORGE2005-04-24 13:11:55 // 81
Ha a moci mondta akkor okés:-)))))))))
Bálint332005-04-24 13:10:39 // 80
Nekem Ő mesélte a gyönyörű mély hangján... :)
GEORGE2005-04-24 13:10:27 // 79
A ti-m a Selénia 10W40 20k után Selénia Racinget kapott. Csendesbb lett töle a hangja amit észrevettem a 20k-hoz képest.
Bálint332005-04-24 13:08:36 // 78
Ha már témánál vagyunk. Nekem a veszprémi Alfás boltban nagyon ajánlgattak egy termékcsaládot: Rimet (kopásgátló remetallizálók). Eredetileg azért mentem be a boltba, hogy utánanézzek, hogy mi a teendő ólompótló adalék ügyben, mert a Mol már nem rakja bele a 98-asba. Erre mondta a srác, hogy ez jó helyette (az olajba kell tenni, de így is eléri ugyanazt a hatást), sőt még a lekopott fémfelületeket is visszaépíti. Mondta hogy ő is használja és milyen jó... Esetleg ismeri valaki ezt a szert? az ára elég baráti, ezért érdekelne, mert ezt még meg tudnám fizetni.
GEORGE2005-04-24 13:08:05 // 77
Nem a motortól kéne megkérdezni??? :-))))))))))))))
Bálint332005-04-24 12:55:14 // 76
Én pl. Texaco olajat rakok a gépbe, nem seléniát, nekem ez is tökéletesen bevált.
GEORGE2005-04-24 12:41:54 // 75
A végve= védve :-)))
GEORGE2005-04-24 12:38:18 // 74
Akkor a ravasz kérdés? A Fiat Scudoba ugye 2 liters 16 szelepes ( a motorszámom ugy kezdödik, hogy PSA....) a Francia HDi motor van csak azért irták rá a JTD mert ezek a feliratok le vannak végve! Akkor milyen olajat bele? A Fiat által ajánlotat vagy amit a Peugeot-Citroen ir elő????? Szerinted milyen jellegüek az eltések a különböző gyártó olajai között? Tehát menyivel jobb mondjuk a Selénia 10W40 20k mondjuk egy Francia 10W40-es olajtól? (tudom hogy a dieselbe nem ez kell) Javits ki én ugy tudom az olajak márkától függetlenül keverhetők egymással, persze azt hogy ásványi-szintetikus, illetve viszkozitási indexet figyelembe kell venni tehát csak azonos tipusú olajok keverhetők illetve pl:10W40-hez nem illik 15W40-et keverni, csak ugyan azt, vagy magasabb minőségűvel lehet keverni esetünkben 5W40-el.
2005-04-24 12:25:13 // 73
Szívesen venném ha elküldenéd a véleményed e-mail-ben.
TáDé2005-04-21 19:18:46 // 72
bb18: Küldtem mailt az itt megadott címedre.
Stee1462005-04-21 18:22:01 // 71
Köszi! Tényleg nagyon vágod a témát!
bb182005-04-21 16:36:35 // 70
sajna a helix családrol is van véleményem ha lenne valami zárt topic eé is mondanám neked.
bb182005-04-21 16:34:57 // 69
Tom! mea culpa ! nem is biztos hogy egyenlő a rimet a militech-el csak valami beugrott, de mingyárt utánanézek!
2005-04-21 16:34:24 // 68
Ide is beírom, nátha érdekel vkit 5L Shell Helix Ultra (szürke dobozos) van eladó 3500 Ft/L áron. 30 5000 164
bb182005-04-21 16:31:13 // 67
mellesleg onnan tudok elég sokat pl. erről is merthogy több mint 20 éve javitok mindenféle autót voltam ezeregy tanfolyáson valamint egy családtagom a hditechnikai intézet vezető fejlesztőmérnöke és ők is tesztelték ezeket tehát igyekszem ( és ugy hiszem tudok is ) tárgyilagos lenni. egyébként én is használtam őket már a 90-es évek elejétől.
bb182005-04-21 16:27:11 // 66
a legalapvetőbb különbség, hogy a metabond egy fémsót képez a felületen ( tudvalávő hogy a fémek sói sokkal keményebbek mint az alapfém ) ezzel csökken a surlódás és a kopás, de a hátrány hogy ezzel szükségszerüen savasitja az olajat és megnöveli a belső korozio veszélyét ( az olaj feladatai: kenés, tisztitás, hütés és korroziovédelem ). a prolong, militech, energie-rlase a felülethez közel lévő (néhány mikron mély ) réteg un. kristályközeibe épül be ezzel mintegy a fémkristályokat megtámasztva keményiti fel azt. ráadásul csak ott épül be komolyan ahol nagy nyomás és magas hő van, tehát ahol kell.
bb182005-04-21 16:20:50 // 65
namegmégvalami! végigolvasva a topicot van egy nagy félreértés sokakban. mégpedig az hogy a gyár ajánlásával talán észrevettétek, hogy az olasz autókba olasz a franciába francia stb olajat ajánl a gyár. csak attól függ kivel kötnek egyezséget! ez a márkaszervizekkel is igy van, csak ök is figyelembe veszik, hogy mi van a könyvben mert a vevő azt fogja kérni, tehát alfába seléniát. igazság az, hogyha ( néhány spec kivétellel ) olyan teljesitményszintüt teszek az autóba amit a gyár kér abbol baj nem lehet. bár az is igaz, hogy attól még nem egyformák ( látsd lejjebb ). egyébként minden olajgyárnak megvan minden gyártótól az engedély, majd hüjék lennének csak egy tipusra koncentrálni. az olajfajták ismertsége pedig nagyban függ a földrajzi elhejezkedéstől, a beidegződéstől ( pl. magyo-on sokáig csak shell, agip és áfor ( mol) olaj volt kapható) és attól hogy van e benzinkutja az adott helyen! a hétköznapi autósok itthon ritkán hallanak pl. olyanról mint elf, vagy motul pedig ök is ott vannak ám a toppon!
Stee1462005-04-21 16:14:22 // 64
Na ezt hogy hoztam össze? :)))))))) Rendesen rádupláztam, bocsesz!
Stee1462005-04-21 16:13:22 // 63
Sajna én nem vagyok nagy gyakorlati szaki. Ha el tudnád magyarázni mi a külömbség a meta és prolong közt akkor azt megköszönném. Előre is thx! :))))
Stee1462005-04-21 16:13:22 // 62
Sajna én nem vagyok nagy gyakorlati szaki. Ha el tudnád magyarázni mi a külömbség a meta és prolong közt akkor azt megköszönném. Előre is thx! :))))
bb182005-04-21 16:06:52 // 61
Stee146! minden adalék arra törekszik, hogy a belső surlódás csökkentésével a felszabaduló energiát vagy sporolásra vagy többletként felhasználva nagyobb teljesitményre forditsa a delikvens. de kijavitanálak, mert az hogy hasonló hatásu az kétértelmü ezért félrevezető. ha a hatást ugy érted, hogy csökkenti a surlódást akkor rendben. de ha a hatásmechanizmusra ( müködésre ) gondolsz akkor közel sem igaz. két fő csoport van: ami a felületre épül rá ( teflonos adalékok ) és ami a felületbe épul bele ( összes többi ). a teflonos tehát a felületre pluszban ráépülö anyagok már tulhaladott technologia van amikor többet árt mint használ. a beépulők közt megint különbséget kell tenni. pont ezért nem ajánlom a metabondot és ezért állok ki a militech vagy prolong mellett. van egy harmadik is az energie-relase de ezt tudtommal csak a tengerentulon forgalmazzák nagyban. amugy a hárombol nekem mindegy melyik, egyikhez sem füznek anyagi érdekek és mindhárom ugyanazt tudja. mellesle amikor az aral super-tronikot piacra dobták gyárilag adalékova volt energie-relase-zel. ezzel ütötte le a piacit kb 13-14 évvel ezelőtt.
bb182005-04-21 15:55:59 // 60
Tom! a rimet gyakorlatilag a militec másik neve hatásmechanizmusa ua. mint a prolog-é, még árban is közel egyenlő. a prolongnak jobb a reklámja bár abban is van vakitás de tényleg jók.
bb182005-04-21 15:53:34 // 59
szasztok! véletlenül adalékügyben ( is ) járatos vagyok. a nagy olajgyártók is adalékolják az olajaikat, e nélkül modern olaj ma már elképzelhetetlen. azt az adalékot pedig ( militech, prolond, metabond, teflon, hitflon, energie-relase, restore stb.) szintén használják jobb olajakban. tanulmányaim és tapasztalat alapján is tudom, hogy attól, hogy két olajnak a papiron leirt jellemzői ( pl:10w40 ) ugyanazok még nem garancia ( sőt!) az hogy ugyanazt tudják a gyakorlatban is. még az sem mindegy, hogy egy bizonyos teljesitményü és tipusu olajat hol csomagolnak, ill. hogy eredeti vagy licenc alapján készitik-e. ma az oljokban az ami ,, folyik " gyakorlatilag csak a vivő anyag ( szélsőséges esetben akár sima viz is lehetne csak az korrodál ) a lényeg az adalék amivel tele van. ha ezzel kapcs. esetleg valami konkrétabban érdekel vkit szivesen, csak az a baj ezzel is mint mással, hogy ha elkezdem irni akkor egy napig tudnám egyfolytában.
remete2005-04-19 23:47:04 // 58
Hát én nem is tudom mit gondoljak ezekről az adalék dolgokról. Ha tényleg ennyire jók, miért nem csinálják őket a nagy olajgyártók is? Igazából én csak akkor próbálnám ki őket, ha valaki garanciát vállal arra nézvést, hogy károsnak biztos nem károsak...
Stee1462005-04-19 10:00:36 // 57
A RIMET, Metabond, Prolong mind hasonló hatású, de mégis másképpen működő, surlódás csökkentő adalékok. Vannak akik szerint hatásosak és vannak akik szerint semmit nem ér egyik sem. Én a Metabond hívők táborába tartozom. Van néhány erősen pozitív tapasztalatom vele kapcsolatban. Saját autómba csak a múlt héten tettem, mert egyrészt csak most futotta rá, másrészt ez az első olyan autóm amibe érdemes beleönteni. :))) Elsősorban hidegen -nekem- hallkabnak tűnik a motor, mást egyenlőre nem tapasztaltam. Bár mégy csak 500-600km hajtottam vele azóta. A metabond 8260 huf volt a homasitában. A RIMET úgy tudom olcsóbb, de mivel azt nem ismerem így a metabondot választottam.
Tom2005-04-19 09:23:37 // 56
Találtam egy kis leírást csupa szépet jót, de nme tudom érdemes e vele foglalkozni. RiMET KENŐOLAJ ADALÉKOK Motorolaj adalék Bármilyen típusú, méretű és állapotú belsőégésű motorhoz megtalálható a megfelelő RiMET készítmény. Csökkenti a súrlódást, véd, regenerálja a hengerfal, dugattyúgyűrű, hüvely, csapágy, tengelycsap súrlódó felületeit. Hengerenként azonossá válik a 15-32%-kal megnövelt kompresszió és zökkenőmentes lesz a hidegindítás. A motor halkabban jár, teljesítménye és gyorsulása fokozódik, füstölése, üzemanyag fogyasztása mérséklődik. A motorolaj leégési vesztesége 40-80%-kal, a kipufogógáz káros tartalma 3-6-odára csökkenhet. A motor várható élettartalma 2-3 szorosára nőhet. Kiszerelés: 50 ml, 100 ml, 200 ml, 400 ml. Adagolás Az adalékot a ccm-ben mért motor lökettérfogatához (a kenőolaj mennyiségéhez) 3-5%-os, utókezelésnél (15-30 ezer km-ként) 2-3%-os arányban adagoljuk általában. Túladagolás nem káros. Az adagolást a kívánt céltól, a motor nagyságától és állapotától függően korrigálni célszerű - ebben segíthet a készítmény csomagolásán található táblázat. Felhasználás A RiMET első betöltését ajánlatos az olajcserénél elvégezni. A palack tartalmát jól rázzuk fel, majd óvatosan nyissuk ki és töltsük a motorolajba. Járassuk a gépet 15 percig. Amennyiben egy palacknál több beöntendő, minden következő 1-2 üzemóra vagy 50-100 km megtétele után érdemes beönteni. A RiMET hatása 2-20 üzemi óra vagy 100-1000 km futás alatt kezd jelentkezni és 15-30 ezer km-ig megfelelő szinten maradhat. Hajtóműolaj adalék A jármű, szerszám-, számos más munkagép minden erőátviteli berendezéshez - sebváltó, osztómű, híd, reduktor stb. - alkalmazható. Csökkenti a súrlódást, véd, regenerál a fogaskerék, csapágy és a többi alkatrész dörzsölési felületeit. Mérsékli a gépegység felmelegedését, üzemi zaját. Az alkatrész élettartalma illetve a kenőolaj használati értéke 3-5 szörösére megnőhet. Kiszerelés: 50 ml, 200 ml Általában egy flakon 50 ml-es 1-2 liter, egy 200 ml-es palack 4-6 liter hajtóműolajhoz elegendő
Tom2005-04-14 19:14:43 // 55
Múlt héten pénteken lecsreéltem az olajat, és áttértem a Valvolinról a Selenia Alfa Romeo-ra. Olaj vásárlásakor ajánlatott kaptam egy bizonyos RIMET adalékra és nagyon ajánlották. Ígérték, hogy csendesebb lesz és hogy javít majd a kompresszion is. Mivel nem igazán konyítok az ílyen dolgokhoz így nem tudom mit gondoljak a dologról. Esetleg van valakinek valami ötlete tapasztalata?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak