Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?
Selmak2007-06-26 15:15:19 // 1103
Castrolna pl jó ideje van már ACEA A1 tudó olaja sőt van A5/B5 is jó ideje, de ezek csak FORD motorokba rakhatók.
GEORGE2007-06-26 15:14:59 // 1102
És én hol mondtam olyant hogy más olaj nem tudja???
Szóval még is csak legalább olyan jó a Selénia mint más olaj, mert tudja a Selénia is azt amit a más olajok.
Szóval még is csak legalább olyan jó a Selénia mint más olaj, mert tudja a Selénia is azt amit a más olajok.
pb_2007-06-26 15:14:44 // 1101
Kevés autóversenyt nézel.
Liquid2007-06-26 15:14:16 // 1100
Attól hogy egy cég multi még nem biztos hogy jó. Az pedig 1000x bebizonyosodott már az élet minden területén, hogy ha valami mindenre jó, vagy ha valaki mindenhez ért az nemfeltétlnül jó. Az maximum átlagos. Lehet Selénia csak párfajta olajat forgalmaz, meg nemnagy cég, DE ha egy cég kifejezetten egy autómárkához fejleszt olajat, akkor abba a márkába valszeg az lesz a legjobb és nem egy mindenrejó olaj.
GEORGE2007-06-26 15:14:04 // 1099
Rendben, nem is neked szólt szó szerint.
pb_2007-06-26 15:14:01 // 1098
Nem mindig ez volt ám az ajánlott olaj.)
GEORGE2007-06-26 15:13:32 // 1097
Selenia GOLD
LEÍRÁS
Két szintetikus és egy ásványi bázisból készített motorolaj. Szívó és turbókompresszoros, valamint többszelepes benzin- és diesel gépkocsikhoz alkalmazható. A SELENIA GOLD alkalmazható katalizátoros valamint az un. "ökologikus" üzemanyagot tankoló gépkocsikhoz.
A legszigorúbb körülményekben való üzemeltetés elősegítése céljából kifejlesztett olaj. A SELENIA GOLD, a Selenia termékcsaládhoz tartozó olajokra jellemző egyéb tulajdonságok (alacsonyabb olajfagyasztás, nagyabb motortisztaság, maximális stabilitás magas hőmérsékletben) mellett, két alábbi tulajdonsággal rendelkezik: alacsonyabb üzemanyag fagyasztás, könnyebb beindítást alacsony hőmérsékletben.
JELLEMZŐI
A SELENIA GOLD jelentősen túlteljesíti a legnagyobb motor-gyártók által előírt minőségi követelményeket, ezért alkalmazható mindenféle gyártmányú és teljesítményű szívó-, turbókompresszoros és többszelepes benzin- és diesel motorokhoz egyaránt.
A SELENIA GOLD - Tribasic Universal Oil, Két szintetikus és egy ásványi bázisból készített motorolaj. Ilyen vegyi formula garantálja a motor maximális védelmét, könnyebb beindítását nagyon szigorú éghajlati viszonyokban is, valamint az üzemanyag-fagyasztás jelentős csökkenését.
SPECIFIKÁCIÓ
SAE 10W-40
ACEA A3/B3
API SL/CF
W 500.00 - 505.00 LEVEL
MB 229.1
LEÍRÁS
Két szintetikus és egy ásványi bázisból készített motorolaj. Szívó és turbókompresszoros, valamint többszelepes benzin- és diesel gépkocsikhoz alkalmazható. A SELENIA GOLD alkalmazható katalizátoros valamint az un. "ökologikus" üzemanyagot tankoló gépkocsikhoz.
A legszigorúbb körülményekben való üzemeltetés elősegítése céljából kifejlesztett olaj. A SELENIA GOLD, a Selenia termékcsaládhoz tartozó olajokra jellemző egyéb tulajdonságok (alacsonyabb olajfagyasztás, nagyabb motortisztaság, maximális stabilitás magas hőmérsékletben) mellett, két alábbi tulajdonsággal rendelkezik: alacsonyabb üzemanyag fagyasztás, könnyebb beindítást alacsony hőmérsékletben.
JELLEMZŐI
A SELENIA GOLD jelentősen túlteljesíti a legnagyobb motor-gyártók által előírt minőségi követelményeket, ezért alkalmazható mindenféle gyártmányú és teljesítményű szívó-, turbókompresszoros és többszelepes benzin- és diesel motorokhoz egyaránt.
A SELENIA GOLD - Tribasic Universal Oil, Két szintetikus és egy ásványi bázisból készített motorolaj. Ilyen vegyi formula garantálja a motor maximális védelmét, könnyebb beindítását nagyon szigorú éghajlati viszonyokban is, valamint az üzemanyag-fagyasztás jelentős csökkenését.
SPECIFIKÁCIÓ
SAE 10W-40
ACEA A3/B3
API SL/CF
W 500.00 - 505.00 LEVEL
MB 229.1
Selmak2007-06-26 15:13:15 // 1096
Ez Q8 is tudja nem akarlak elkerseríteni, de az OMV Bixxol is a Castrol számos terméke.
pb_2007-06-26 15:12:31 // 1095
"De egy neve sincs Addinol-t vagy egyébb olajat ne kiáltsunk már ki jobbnak a Selénoiától mert olcsobb és több betüt írtak a flakonjára....."
Ilyet én nem írtam.)
Ilyet én nem írtam.)
GEORGE2007-06-26 15:12:23 // 1094
Selenia PERFORMER
LEÍRÁS
Benzinüzemű autókhoz, szívó-, turbofeltöltős és sokszelepes motorral. Tökéletesen működik katalizátoros vagy környezetbarát üzemanyagot használó gépjárművekben is.
JELLEMZŐI
A SELENIA PERFORMER nevű terméket kivételesen nehéz és intenzív üzemeltetési feltételek melletti fokozott motorvédelem biztosítása céljából fejlesztették ki.
Tejesen szintetikus formulájának köszönhetően az olaj az alábbiakat biztosítja:
Benzinfogyasztás kb. 3%-os csökkentését.
Tökéletes folyékonyságot alacsony hőmérsékletben (még -35°C-ig is) amely a kenőrendszer minden elemének azonnali és teljes penetrációját garantálja.
Komponensek kiváló magas hőmérséklet-állóságát, amely állandó kenőtulajdonságokat garantál legnehezebb üzemeltetési feltételek mellett is.
Üzemeltetési feltételektől függetlenül - állandó nyomást a kenőrendszerben.
Olajfogyasztás csökkentését.
Tekintettel az autótervezők többsége által előírt ajánlásokat és követelményeket túlteljesítő minőségi jellemzőire, az olaj alkalmazható mindenféle lassú égésű szívó-, turbófeltöltős és többszelepes benzinmotorhoz, függetlenül a motor típusától illetve űrtartalmától
SPECIFIKÁCIÓ
SAE 5W-30, 5W40
API SL/CF
ACEA A1/96
ENERGY CONSERVING
LEÍRÁS
Benzinüzemű autókhoz, szívó-, turbofeltöltős és sokszelepes motorral. Tökéletesen működik katalizátoros vagy környezetbarát üzemanyagot használó gépjárművekben is.
JELLEMZŐI
A SELENIA PERFORMER nevű terméket kivételesen nehéz és intenzív üzemeltetési feltételek melletti fokozott motorvédelem biztosítása céljából fejlesztették ki.
Tejesen szintetikus formulájának köszönhetően az olaj az alábbiakat biztosítja:
Benzinfogyasztás kb. 3%-os csökkentését.
Tökéletes folyékonyságot alacsony hőmérsékletben (még -35°C-ig is) amely a kenőrendszer minden elemének azonnali és teljes penetrációját garantálja.
Komponensek kiváló magas hőmérséklet-állóságát, amely állandó kenőtulajdonságokat garantál legnehezebb üzemeltetési feltételek mellett is.
Üzemeltetési feltételektől függetlenül - állandó nyomást a kenőrendszerben.
Olajfogyasztás csökkentését.
Tekintettel az autótervezők többsége által előírt ajánlásokat és követelményeket túlteljesítő minőségi jellemzőire, az olaj alkalmazható mindenféle lassú égésű szívó-, turbófeltöltős és többszelepes benzinmotorhoz, függetlenül a motor típusától illetve űrtartalmától
SPECIFIKÁCIÓ
SAE 5W-30, 5W40
API SL/CF
ACEA A1/96
ENERGY CONSERVING
Selmak2007-06-26 15:12:02 // 1093
Nálunk lehet hogy nem nagy forgalma, nem vagyunk akkora piac hogy értelme lenne többeikkel versenyezni. ajánlom az autos terméklistát q8 auto motorolajok
GEORGE2007-06-26 15:10:53 // 1092
Selenia DIGITECH
LEÍRÁS
Az olajat a fully synthetic technológia alapján fejlesztették ki különleges adalékanyagok felhasználásával, ezért túlhaladja a legszigorúbb európai szabványok előírásait és garantálja a benzin- és dízelmotorok maximális biztonságát, jelentősen meghosszabbítva az olajcserék közötti időt.
Az olaj viszkozitásának fokozása jelentősen késlelteti a motor öregedési folyamatát, kisebb felhasználást és nagyobb hatékonyságot garantál még szélsőséges éghajlati körülmények között is.
JELLEMZŐI
A SEELENIA DIGITECH teljesen szintetikus olaj, amely a SAE 0W-30 specifikációnak felel meg, és garantálja:
a motor mechanikus elemeinek kisebb súrlódását, ezzel elősegíti a nagyabb teljesítmény elérését;
gyors és pontos kenést, az elemek elhasználódásának egyidejű csökkentését;
üzemanyag-fogyasztás csökkentését;
maximális hatékonyságot még szélsőséges hőmérsékletekben is.
Az ACEA B3/B4 specifikáció alkalmazása garantálja a motor maximális tisztaságának és stabilitásának biztosítását még a folyadékok jelenlétében is, az
ACEA A3 viszont fokozza az antioxidáló jellemzőit, valamint maximálisan csökkenti a főtengely, valamint a vezérműtengely elhasználódását.
Az API SL jellel jelzett specifikáció azt jelenti, hogy a terméken szigorú motorikus teszteket végeztek és technológiailag fejlesztett terméket garantál.
SPECIFIKÁCIÓ
SAE 0W-30
ACEA A3/B3/B4
API SL/CF
FULLY SYNTHETIC
VW 503.01/502.00/505.00
BMW LONG LIFE
DAIMLER CHRYSLER MB 229.1-229.3
LEÍRÁS
Az olajat a fully synthetic technológia alapján fejlesztették ki különleges adalékanyagok felhasználásával, ezért túlhaladja a legszigorúbb európai szabványok előírásait és garantálja a benzin- és dízelmotorok maximális biztonságát, jelentősen meghosszabbítva az olajcserék közötti időt.
Az olaj viszkozitásának fokozása jelentősen késlelteti a motor öregedési folyamatát, kisebb felhasználást és nagyobb hatékonyságot garantál még szélsőséges éghajlati körülmények között is.
JELLEMZŐI
A SEELENIA DIGITECH teljesen szintetikus olaj, amely a SAE 0W-30 specifikációnak felel meg, és garantálja:
a motor mechanikus elemeinek kisebb súrlódását, ezzel elősegíti a nagyabb teljesítmény elérését;
gyors és pontos kenést, az elemek elhasználódásának egyidejű csökkentését;
üzemanyag-fogyasztás csökkentését;
maximális hatékonyságot még szélsőséges hőmérsékletekben is.
Az ACEA B3/B4 specifikáció alkalmazása garantálja a motor maximális tisztaságának és stabilitásának biztosítását még a folyadékok jelenlétében is, az
ACEA A3 viszont fokozza az antioxidáló jellemzőit, valamint maximálisan csökkenti a főtengely, valamint a vezérműtengely elhasználódását.
Az API SL jellel jelzett specifikáció azt jelenti, hogy a terméken szigorú motorikus teszteket végeztek és technológiailag fejlesztett terméket garantál.
SPECIFIKÁCIÓ
SAE 0W-30
ACEA A3/B3/B4
API SL/CF
FULLY SYNTHETIC
VW 503.01/502.00/505.00
BMW LONG LIFE
DAIMLER CHRYSLER MB 229.1-229.3
kando.2007-06-26 15:09:12 // 1091
Naugye :-)))
Én sem hallottam még róluk..
Én sem hallottam még róluk..
GEORGE2007-06-26 15:07:54 // 1090
lehet hogy nagy cég de eddig a Q8 nem éppen a mínőségéről híres.....elenyésző a forgalma is ....
Selmak2007-06-26 15:07:05 // 1089
Őszintén megmondva nem találtam új olajat a Selenia honlapján. A WR dieselből lett WR általános motorolaj, de azt is csak azért mert a ACEA megköveteli mind a benzines mind a diesel minősítést.
GEORGE2007-06-26 15:06:45 // 1088
A Cég 1912.-ben alakult meg a Lubrificanti ágazata formájában a Fiat-csoporton belül, a Fiat gépkocsiknak un. első betöltésére alkalmazható olajokkal való ellátása céljából.
1929. évben az FL megkezdte termékeinek értékesítését az olasz piacon
1976.-ban az FL független társasággá vált
1980. évben az FL megkezdte terjeszkedését nemzetközi piacokon, megalakult a Baseli Tutela cég
1992.-ben az FL együttműködést kötött a NEW HOLLAND és a Same Deutz Fahr Group cégekkel
1996.-ban együttműködést kötött a Piaggio-val
1999.áprilisában a Doughty Hanson &co, zárt beruházási alap vette meg a vállalatcsoportot leveraged by out ügylet megkötésével
2000. évben a cég kereskedelmi kirendeltséget nyitott Argentínában
2000. decemberében a cég megvásárolta az Amerikai Államokbeli Viscosity oil-t, amelynek tulajdonában van a tengelykapcsoló-olajok fontos adalékanyaga. A fenti ügyletnek köszönhetően az FL vezető pozícióba kerül a világon a mezőgazdasági gépolajokat gyártó cégek körében.
2001.-ben az FL továbbra erősíti pozícióját Dél-Amerikában, új kirendeltséget nyit Venezuelában.
Jelenleg az FL 16 országban 4 földrészen folytat közvetlen értékesítést.
1929. évben az FL megkezdte termékeinek értékesítését az olasz piacon
1976.-ban az FL független társasággá vált
1980. évben az FL megkezdte terjeszkedését nemzetközi piacokon, megalakult a Baseli Tutela cég
1992.-ben az FL együttműködést kötött a NEW HOLLAND és a Same Deutz Fahr Group cégekkel
1996.-ban együttműködést kötött a Piaggio-val
1999.áprilisában a Doughty Hanson &co, zárt beruházási alap vette meg a vállalatcsoportot leveraged by out ügylet megkötésével
2000. évben a cég kereskedelmi kirendeltséget nyitott Argentínában
2000. decemberében a cég megvásárolta az Amerikai Államokbeli Viscosity oil-t, amelynek tulajdonában van a tengelykapcsoló-olajok fontos adalékanyaga. A fenti ügyletnek köszönhetően az FL vezető pozícióba kerül a világon a mezőgazdasági gépolajokat gyártó cégek körében.
2001.-ben az FL továbbra erősíti pozícióját Dél-Amerikában, új kirendeltséget nyit Venezuelában.
Jelenleg az FL 16 országban 4 földrészen folytat közvetlen értékesítést.
Trombozis2007-06-26 15:05:05 // 1087
Oké megkérdeztem sokat látott munkatársam. Azt mondja szar. Szarabb a MOLnál is. :-O
GEORGE2007-06-26 15:01:29 // 1085
A Q8 multi lenne???
GEORGE2007-06-26 15:00:51 // 1084
Elavult??
Tudod egyáltalán hány típusú új olajjal rukkolt elő a Selénia???
Az elavult TS motorokhoz nagyon is jó az elavult Selénia olaj.
Ugyan is a TS motorokon az elmúlt több mint 10 évben semmi műszaki újjítást nem végeztek!!
Ergo nem is kell 2007-ben sem jobb olajat beletölteni mint anno 1997-ben!
Nem tudom érted-e ezt is??
Az új motorokhoz mint a JTD, Mjet JTS, meg dobtak ki új olajokat!!!!
csak te erről úgy látom nem tudsz!!!
Szóval ha akarod vehetsz újabb Selénia olajat a TS mociba is !
Tudod egyáltalán hány típusú új olajjal rukkolt elő a Selénia???
Az elavult TS motorokhoz nagyon is jó az elavult Selénia olaj.
Ugyan is a TS motorokon az elmúlt több mint 10 évben semmi műszaki újjítást nem végeztek!!
Ergo nem is kell 2007-ben sem jobb olajat beletölteni mint anno 1997-ben!
Nem tudom érted-e ezt is??
Az új motorokhoz mint a JTD, Mjet JTS, meg dobtak ki új olajokat!!!!
csak te erről úgy látom nem tudsz!!!
Szóval ha akarod vehetsz újabb Selénia olajat a TS mociba is !
Trombozis2007-06-26 14:57:20 // 1083
A tesco is multi. :-)
Mi az a Q8? Melyk az?
Mi az a Q8? Melyk az?
GEORGE2007-06-26 14:56:52 // 1082
Mondjuk veled nehezebb megértetni a "dolgokat" és nehezen is fogadod el úgylátom.
Néztem hogy állatorvos vagy, na az egy kicsit messze esik a motoroktól. Ez nem bántás ne hogy azt hidd.
De egy olyan embernek aki nem "ezt" tanulta avval nehezebb megértetni és elfogadtatni.
Egy cukrász, szakács, fodrász stb stb nem érti a műszaki dolgokat mert nem ezt tanulta, nem ebben él.
Te sokallod a Selénia árát ezért nem veszed meg, meg különben is XY azt mondta ez a Selénia csak hírverés, stb stb......és tud egy sokkal jobb olajat ami ráadásul olcsobb is!!
De miért hiszed el neki??
Elédd tett akármilyen mérési jegyzőkönyvet ahol be tudja hitelt érdemlően biuonyitani hogy amit Ő ajánl az jobb mint a Selénia?
Vagy mi alapján hiszel neki??
Ez azért érdekelne engem, hogy egy "laikus" mi alapján hiszi el hogy egy másik olaj jobb egy másik olajtól.
Néztem hogy állatorvos vagy, na az egy kicsit messze esik a motoroktól. Ez nem bántás ne hogy azt hidd.
De egy olyan embernek aki nem "ezt" tanulta avval nehezebb megértetni és elfogadtatni.
Egy cukrász, szakács, fodrász stb stb nem érti a műszaki dolgokat mert nem ezt tanulta, nem ebben él.
Te sokallod a Selénia árát ezért nem veszed meg, meg különben is XY azt mondta ez a Selénia csak hírverés, stb stb......és tud egy sokkal jobb olajat ami ráadásul olcsobb is!!
De miért hiszed el neki??
Elédd tett akármilyen mérési jegyzőkönyvet ahol be tudja hitelt érdemlően biuonyitani hogy amit Ő ajánl az jobb mint a Selénia?
Vagy mi alapján hiszel neki??
Ez azért érdekelne engem, hogy egy "laikus" mi alapján hiszi el hogy egy másik olaj jobb egy másik olajtól.
kando.2007-06-26 14:55:27 // 1081
Nem multi, de autógyárhoz tartozik és cégspecifikus olajat gyárt. De tudtommal az Agip konszernhez tartozik.
Ha meg ez az ajánlott az Alfákba, biztos meg van az oka ennek is.
Ha meg az OMV multi, akkor a MOL legalább annyira multi, meg az Esso is.
Ha meg ez az ajánlott az Alfákba, biztos meg van az oka ennek is.
Ha meg az OMV multi, akkor a MOL legalább annyira multi, meg az Esso is.
Selmak2007-06-26 14:51:57 // 1080
Multi ott kezdődik, hogy Shell, OMV, AGIP, Elf, Q8, BP. Ezek se ma kezdték.
Selmak2007-06-26 14:50:20 // 1079
Nem az baj hogy ragszkodtok hozzá, hanem hogy sok esetben egy "elavúlt" és újkorában is csak középszintű kenőanyaghoz ragaszkodtok.
GEORGE2007-06-26 14:49:00 // 1078
Szerinted a "múlthéten" kezdték az Olaj gyártást????
GEORGE2007-06-26 14:47:54 // 1077
én véletlenül sem akarlak meggyőzni!!
Nézzél utána aneten ha érdekel, hogy mekkora gyár.
Nézzél utána aneten ha érdekel, hogy mekkora gyár.
Selmak2007-06-26 14:46:59 // 1076
Mert selenia olyan nagy multinak számít? Na ne.
GEORGE2007-06-26 14:46:17 // 1075
Ekkora gond ha páran ragaszkodunk a gyári olajhoz???????
Már mondtam több mindenkinek, hogy nem kötelező a Seléniát beletölteni, mindenki tegye azt amit kedve szerint szeretne bele tenni....
Már mondtam több mindenkinek, hogy nem kötelező a Seléniát beletölteni, mindenki tegye azt amit kedve szerint szeretne bele tenni....
GEORGE2007-06-26 14:35:20 // 1074
Félre értések elkerülése végett.
SOHA nem mondtam, hogy nincs jobb olaj a SELÉNIA olajnál.
De mivel egy nem éppen kis gyár "szenved" az előállításával és igen is figyelembe veszik az Alfa motorokat a tervezésnél én maradnék a Seléniánál.
Lehet hogy egy másik OFF olajjal is jó lenne a gépebe, nem vitatom...de csak azért mert olcsobb azért nem fogom elönybe részesíteni a gyári ajánlású olaj helyett.
Nekem azt a többletet megéri.
Ezen nem múlik egy autó fenntartási költsége, legalább is nálam nem.
SOHA nem mondtam, hogy nincs jobb olaj a SELÉNIA olajnál.
De mivel egy nem éppen kis gyár "szenved" az előállításával és igen is figyelembe veszik az Alfa motorokat a tervezésnél én maradnék a Seléniánál.
Lehet hogy egy másik OFF olajjal is jó lenne a gépebe, nem vitatom...de csak azért mert olcsobb azért nem fogom elönybe részesíteni a gyári ajánlású olaj helyett.
Nekem azt a többletet megéri.
Ezen nem múlik egy autó fenntartási költsége, legalább is nálam nem.
GEORGE2007-06-26 14:31:26 // 1073
Vedd azt amit te jónak látsz.
De egy neve sincs Addinol-t vagy egyébb olajat ne kiáltsunk már ki jobbnak a Selénoiától mert olcsobb és több betüt írtak a flakonjára.....
De egy neve sincs Addinol-t vagy egyébb olajat ne kiáltsunk már ki jobbnak a Selénoiától mert olcsobb és több betüt írtak a flakonjára.....
pb_2007-06-26 13:44:03 // 1072
Nem szoktam ellensége lenni, a saját pénztárcámnak.)
Selmak2007-06-26 13:38:54 // 1071
Na igen, csak az a baj, hogy ebben az árkategóriában vannak már jobb olajak, vagy a hasonló minőségű olajak, olcsóbbak.
Pontosan. de ha ez megemlíted egy hívőnek akkor filléreb@sz*s vagy.
Pontosan. de ha ez megemlíted egy hívőnek akkor filléreb@sz*s vagy.
Selmak2007-06-26 13:05:12 // 1070
előkamrások akart lenni
Selmak2007-06-26 13:00:32 // 1068
Selénia olyan egyes Alfásoknál mint középkori egyházban a geocentrikus világkép. A Föld márpedig lapos és világmindenség közepe.
Selmak2007-06-26 12:58:33 // 1067
JTD gyári periódusában is van bőven tartalék. Dieselnél nem olaj hőtűrő képessége az elsődleges, mert eleve alacsonyabb hőfokon üzemel, hanem az olaj koromtűrése. a CR dieseleknél a jóval alcsonyabb koromképződés az ami a régi előkarásokhoz képest 2-3x hosszú olajcsere periódust lehetővé teszi, a megfelelő tejesítméynszintű olajjal. ACEA B4!
pb_2007-06-26 12:58:12 // 1066
Na igen, csak az a baj, hogy ebben az árkategóriában vannak már jobb olajak, vagy a hasonló minőségű olajak, olcsóbbak. A Seléniának, inkább pszichés 6ása van.))
pb_2007-06-26 12:54:07 // 1065
Nem kell sokkal jobban pörgetni 1 8v boxert, mint 1 8v TS-t, van különbség, de nem olyan sok, mint, ahogy az ember gondolná. Amúgy a boxerek pedig simán +zabálják a Seléniat(nem elfolyásra gondolok), míg van olyan olaj, amit közel sem annyira zabálnak +. A Selénia, mint, ahogy már volt róla itt szó, 1 átlagos olaj, nagyon szép csomagolásban.
Ferke2007-06-26 12:51:46 // 1064
Jó a hasonlat, de akkor sem értek egyet vele, mert míg én az élvezetért eszem változatosan, addíg az Alfámnak nincs szüksége a változatos olajra, csak egy olyan olajra, ami tökéletesen biztosítja a z optimális működéshez szükséges feltételeket.
Azzal sem értek egyet, aki a gyári olajcsere intervallumokat tartja szem előtt (15-20ezer km), mert én inkább belerakom a normál seleniát (a zsíroskenyeret), de azt a jtd-ben 8-9 ezrenként cserélem, a boxikban pedig 10 ezrenként.
A 8ezrenkénti, motor átmosássaltörténő olajcsere esetén pedig tök felesleges a gyári selenianál jobb.
Azzal sem értek egyet, aki a gyári olajcsere intervallumokat tartja szem előtt (15-20ezer km), mert én inkább belerakom a normál seleniát (a zsíroskenyeret), de azt a jtd-ben 8-9 ezrenként cserélem, a boxikban pedig 10 ezrenként.
A 8ezrenkénti, motor átmosássaltörténő olajcsere esetén pedig tök felesleges a gyári selenianál jobb.
Selmak2007-06-26 12:45:12 // 1063
Az hogy elég bele nem jelenti hogy nem lehet bele jobbat rakni, főleg ha jobb azonos árban van vagy netán olcsóbb. Te is elvagy a zsíroskenyérrel, de nem hiszem hogy lényegesen tartalmsabb ételt visszautasítanál.
Ferke2007-06-26 12:40:40 // 1062
A teszkógzdaságosra gondoltam, nem a TeszkóCastrolgazdaságtalanra!:))
Ferke2007-06-26 12:39:52 // 1061
Hiába vagy cinikus.:( A boxer eleve pörgős, még ha nem is pörgeted, akkor is többet pörög, mint egy TS, és ha ezeknek a mociknak elég a selénia, akkor a TS-be is bőven elég, nem kell bele jobb. Totál felesleges.
Melyik motort nem lehet halálba hajtani? A Te olajaddal örök életű a moci???Nyugodj meg, mikor ezek a boxerek elérik a halált, akkor a többi motortípus már rég újra is lett hasznosítva.:)
Melyik motort nem lehet halálba hajtani? A Te olajaddal örök életű a moci???Nyugodj meg, mikor ezek a boxerek elérik a halált, akkor a többi motortípus már rég újra is lett hasznosítva.:)
pb_2007-06-26 12:34:41 // 1060
A teszkóban és az ósanban nemcsak gazdaságos olajat lehet ám kapni.) Vannak ott is nornális olajok, de persze nem gazdaságos árkategóriában.
Selmak2007-06-26 12:30:53 // 1059
Tapasztalatom a boxerekkel van, ami jóval nagyobbat pörög, mint egy TS, és ezek a motorok a seleniával futottak el több100 ezer km-t.
Mivel a gyár a Seleniaval hajtotta halálba a padon a motort, ezért nem variálok más olajjal.
Hüh micsoda érvelés. Lehet MÁS MÁRKÁJÚ olajjal nem sikerült volna halálba hajtani. Pörgősen használt motorba eleve ajánlott a magasabb teljesítméyn osztály ami nem tévesztendő össze a viszkozitási osztállyal. Normálisan szervizelt motor az előírt teljesítmény osztályú olajjal biztosan el fog több 100K kmt menni. Nem mindegy viszont hogy mennyibe kerül a szervizelés és közben mennyi olajat csócsál meg. Tévedés azt hinni hogy a 10W40 jobban bírja hőterhelés mint a 0W30 mivel ez utóbbi szinte biztos hogy jóval magasabb tejesítményosztály tud.
Mivel a gyár a Seleniaval hajtotta halálba a padon a motort, ezért nem variálok más olajjal.
Hüh micsoda érvelés. Lehet MÁS MÁRKÁJÚ olajjal nem sikerült volna halálba hajtani. Pörgősen használt motorba eleve ajánlott a magasabb teljesítméyn osztály ami nem tévesztendő össze a viszkozitási osztállyal. Normálisan szervizelt motor az előírt teljesítmény osztályú olajjal biztosan el fog több 100K kmt menni. Nem mindegy viszont hogy mennyibe kerül a szervizelés és közben mennyi olajat csócsál meg. Tévedés azt hinni hogy a 10W40 jobban bírja hőterhelés mint a 0W30 mivel ez utóbbi szinte biztos hogy jóval magasabb tejesítményosztály tud.
Liquid2007-06-26 12:22:07 // 1058
Egyetértek! Majd ha az ADDINOL-Alfa TS párosítással lesz többéves / több100e Km-es tapasztalat, akkor lehet hogy váltok...
Ferke2007-06-26 12:19:42 // 1057
Szrintem az élettartam megóvást inkább a rendszeresebb olajcsere biztosítja. Nem véletlen, hogy a gyár is azt javasolja, hogy ha nagyobb igénybevételnek van kitéve a motor, akkor gyakrabban kell cserélni az olajat.
Lehet hogy a jobb minőségű olajat nem kell gyakrabban cserélni akkor sem, ha nagyobb az igénybevétel, max ez az 1 dolog, amit előnyként lehet felhozni sztem.
Tapasztalatom a boxerekkel van, ami jóval nagyobbat pörög, mint egy TS, és ezek a motorok a seleniával futottak el több100 ezer km-t.
Mivel a gyár a Seleniaval hajtotta halálba a padon a motort, ezért nem variálok más olajjal.
Lehet hogy a jobb minőségű olajat nem kell gyakrabban cserélni akkor sem, ha nagyobb az igénybevétel, max ez az 1 dolog, amit előnyként lehet felhozni sztem.
Tapasztalatom a boxerekkel van, ami jóval nagyobbat pörög, mint egy TS, és ezek a motorok a seleniával futottak el több100 ezer km-t.
Mivel a gyár a Seleniaval hajtotta halálba a padon a motort, ezért nem variálok más olajjal.
Selmak2007-06-26 12:03:40 // 1056
Az elejéve egyett értek a végével viszont nem.
Magasabb teljesítmény szintű motorolaj több fémvédő hatású, surlódás csökkentő detergens és csak gyártó tudja mit tartalmaz még mint egy alacsonyabb osztályú.
Stabilabb kenőfilm magasabb hőfokon, hidegen hamarabb eljut a kenési helyekre, több koszt old fel és lebegetett, több EP hatású adalék később fogy el. Ezek mind olyan paraméterek amik éppen egy pörgősen használt benzinesnél lényegesek. Egy precizebb motorba stabilabb és jobban védő folyadékfilm kell hogy kibírja az elvárt/tervezett életartamot, de az nem jelenti hogy régebbi konstrukcióban nem tudná kifejteni a hatását. Persze vannak speciális követelményeknek megfelelő olajok, amik csak csak bizonyos motorban használandók. pl. 0W30 ACEA C1/C3 olaj biztosan nem jó a TSbe, de 5W40 ACEA A3/B3/B4 igen, márkától függetlenül.
Magasabb teljesítmény szintű motorolaj több fémvédő hatású, surlódás csökkentő detergens és csak gyártó tudja mit tartalmaz még mint egy alacsonyabb osztályú.
Stabilabb kenőfilm magasabb hőfokon, hidegen hamarabb eljut a kenési helyekre, több koszt old fel és lebegetett, több EP hatású adalék később fogy el. Ezek mind olyan paraméterek amik éppen egy pörgősen használt benzinesnél lényegesek. Egy precizebb motorba stabilabb és jobban védő folyadékfilm kell hogy kibírja az elvárt/tervezett életartamot, de az nem jelenti hogy régebbi konstrukcióban nem tudná kifejteni a hatását. Persze vannak speciális követelményeknek megfelelő olajok, amik csak csak bizonyos motorban használandók. pl. 0W30 ACEA C1/C3 olaj biztosan nem jó a TSbe, de 5W40 ACEA A3/B3/B4 igen, márkától függetlenül.
Ferke2007-06-26 11:43:46 // 1055
George-val értek egyet. AGondolom azért ragaszkodik a seleniához, mert a tesco vagy opel olaj nem éri el a kenési elvárások szintjét az alfánál, míg a selenia igen.
A jobb olaj pedig felesleges, mert nem lesz hosszabb életű a motor, ez tény. Tesco-s olajjal viszont fixen rövidebb életű lesz.
A jobb olaj pedig felesleges, mert nem lesz hosszabb életű a motor, ez tény. Tesco-s olajjal viszont fixen rövidebb életű lesz.
Online tag
1
Vendég1
458